Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4941
    motorcrus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    cıbır
    Alıntı Hedef_Turan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hoşgeldin, öncelikle civarındaki bir bayide motoru test etmeni öneririm bu sayede sürüş karakteri hakında en net fikri edinmiş olursun.Motorun yüksekliğini ona olan hakimiyetini en iyi bu şekilde anlarsın. Eğer istediğin motor hem şehir içinde işimi görsün hemde artçımla veya yalnız şehir dışına turlarda rahat edebileceğim orjinal çantaları, yakıtı, sürücü ve artçı komforu ve görünüşüyle 250 sınıfında herşeyi olsun istiyorsan, sadece sollamalarda yüksek devir çeviririm haricinde motorun canını çıkarmam 100-110 km/h bana yeter dersen hem seni üzmez hem cebini üzmez.

    Düşüncelerin böyleyse tavsiye ederim ben şimdiden iki kişiye Rx3i aldırdım ve ikiside büyük makinelerden geçiş yaptılar.
    Ama ben aksiyon istiyorum dersen tavsiye etmem her motor limitler dahilinde güzel.
    hocam özel mesaj attım size .
    bursalıali bunu beğendi.
    YaLnız kaLmaktan korkmuyorum da,motosikletsiz kalmaktan korkuyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4942

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Merhaba,15 gün önce bir rx3 aldım.Aranıza yeni katıldım. Bu model hakkında tecrübeli değilim. Sormak istediğim bir kaç şey olacak,deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
    16.000 km de 2015 model ,düzenli olarak servise götürülmüş 2000 km de bir ön bilgi olarak vereyim.
    1- Hararet işareti motor çalıştırılınca 1 veya 2 çubukta açılıyor ekranda. 3-5 km sonra 3 üncü kademede sabitleniyor. Sürekli 3 te duruyor. Bu normal mi ? 4 kademeden oluştuğunu düşündüğümde sanki ideali 1-2 kademe gibi geldi bana. Suyu var ve fanlar aktif.

    2- Bir diğer sorum motor bloğun dan gelen sıcaklık. Bildiğin cehennem ateşi. Şortlarla falan 3-5 km yol yapayım falan deyince mümkün değil,sıcaktan kavruluyorum. Eksozun ilk motor bloğun dan çıktığı yerden de kaynaklanabilir diye düşünüyorum . Bu kadar ısınma sizlerde de var mı ? Pantolonsuz mümkün değil binemiyorum kısa mesafede olsa.

    Kısa bir süre sonra İzmir-Gürcistan arası gideceğim. Henüz 500 km yol aldım,tam emin olamıyorum bahsettiğim sorunlardan.250 bin km ortalama sürüş geçmişim var,ilk kez sıcaklıktan dolayı tedirgin oldum. Selamlar İzmir den.
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #4943
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Alıntı endoplazma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,15 gün önce bir rx3 aldım.Aranıza yeni katıldım. Bu model hakkında tecrübeli değilim. Sormak istediğim bir kaç şey olacak,deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
    16.000 km de 2015 model ,düzenli olarak servise götürülmüş 2000 km de bir ön bilgi olarak vereyim.
    1- Hararet işareti motor çalıştırılınca 1 veya 2 çubukta açılıyor ekranda. 3-5 km sonra 3 üncü kademede sabitleniyor. Sürekli 3 te duruyor. Bu normal mi ? 4 kademeden oluştuğunu düşündüğümde sanki ideali 1-2 kademe gibi geldi bana. Suyu var ve fanlar aktif.

    2- Bir diğer sorum motor bloğun dan gelen sıcaklık. Bildiğin cehennem ateşi. Şortlarla falan 3-5 km yol yapayım falan deyince mümkün değil,sıcaktan kavruluyorum. Eksozun ilk motor bloğun dan çıktığı yerden de kaynaklanabilir diye düşünüyorum . Bu kadar ısınma sizlerde de var mı ? Pantolonsuz mümkün değil binemiyorum kısa mesafede olsa.

    Kısa bir süre sonra İzmir-Gürcistan arası gideceğim. Henüz 500 km yol aldım,tam emin olamıyorum bahsettiğim sorunlardan.250 bin km ortalama sürüş geçmişim var,ilk kez sıcaklıktan dolayı tedirgin oldum. Selamlar İzmir den.
    Selamlar, öncelikle motorun hayırlı olsun kazasız belasız kullan inşallah.

    Hararet göstergesi bu şekilde çalışıyor. İlk etapta 2 daha sonra 3 ve 4'e geldiğinde fan açar.

    Bu sıcak sorunu daha öncede konuşuldu manifold kısmına yanmaz bez saranlar oldu ama normal şartlarda bu sıcaktan kurtulma şansın yok. Bu bakımda motora 15/50 yağ koyuldu motor sanki daha az ısınıyor gibi geldi yada artık ben psikolojik olarak bu sıcak olayına alıştım. Uzun sürüşlerde rüzgarın etkisiyle fazlada hissedilmiyor zaten yani çok kafaya takmamak lazım.
    bursalıali bunu beğendi.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  4. #4944

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    RX3 EVO, CRF 250 RALLY
    Öncelikle herkese gönülden selamlar. Yaşım 43. Benim RX3 maceram 2017 yılı şubat ayında başladı. Yıllardır motosiklet alıp- almama bocalaması içerisindeyken (20 küsür yıl önce 3 yıl motor tecrübem vardı) nihayet karar verip 2017 şubat ayında 2. el 2300 km de ikinci el evo aldım. Fakat almadan önce üye olmamama rağmen forumdaki RX3 sayfalarının tamamını okudum. Ya nasip deyip girdim bu yola. Aldığım günden itibaren 2015 modellerde olan sıkıntıların hepsini bende yaşadım. Fakat sorunları bilerek almama rağmen beni bu denli üzeceğini tahmin edemedim. Sorunlar herkesin bildiği (kronik sorunlar olarak adlandırdığımız) sorunlar. Ama tecrübe ile anladım ki bizim kronik sorun olarak adlandırdığımız sorunlar aslında motosiklet ile değil tamamen servislerle alakalı sorunlar. İnanın sorunun tek kaynağı diyebilirim ki maalesef servisler(işini iyi ve doğru yapan servisleri konunun dışında tutuyorum). Şöyle ki; UMA ile irtibat halinde iken sorunlarımı dinleyip, her tür konuda yardımcı olmaya çalışarak beni her defasında servise yönlendirdiler. Konuyu uzatmadan söyleyeyim; servis hiçbir derdimin çaresi olmadı-olamadı. Bu arada yeri gelmişken öncelikle UMA'dan yetkili Mesut beye teşekkürlerimi borç bilirim. Kendisinin benimle irtibata geçip yönlendirmesi sonucu başka bir ildeki servise gelen Ramazan ve İlker ustalar sayesinde sorunlarımın hepsinden kurtuldum.(Ramazan ve İlker ustaları forum sayesinde biliyordum. Onların adını duyunca hiç tereddütsüz gitmeye karar verdim). Ramazan ve İlker ustalar; hem efendiliğiniz hem işinizin ehli olmanız sebebi ile sizleri tebrik eder sizlere de ayrıca candan teşekkür ederim. Neyse; işimden 2 gün izin alıp (aşağı yukarı gidiş 250 dönüş 250 km) yola çıktım. Gidince motoru servise teslim ettim.(Gitmeden UMA nın yönlendirmesi ile o ildeki servisle irtibata geçmiştim). Bu arada servis sahibi Cumhur beye de teşekkür etmek isterim. Gece otelde kaldım. Sabah servise geçtim ve Ramazan usta ile İlker usta da servisteydiler. Dediğim gibi sorunlarımın tamamı çözüldü. Kendilerine tekrar tekrar teşekkür ederim. Sıkıntılarımın yanlış yapılan sibop ayarlarından ve resetleme ile alakalı olduğunu görerek tecrübe ettim. Aslında servislerin kurcalamaması gereken boğaz kelebeği denilen parçanın servis tarafından kurcalanıp ayarının bozulduğunu ( Ramazan ustanın dediğine göre parçanın kurcalandığı vakit ayarının fabrikada hassas aletlerle yapılması gerektiği idi) öğrendim. Uzatmayayım; Ramazan usta ve İlker usta gerekli parçaları garantiden değişip (garantim devam ediyor) gerekli ayarların tümünü yapıp, resetleme yapıp (resetlemenin doğru nasıl yapılması gerektiğini öğrendim ) motorumu teslim ettiler. Bu arada Ramazan usta birkaç yüz km sonra yakıtın düşüp performansın artacağını belirtti. UMA ‘ dan Mesut bey tekrar Ramazan usta ile irtibata geçip telefona beni isteyip sorunlarımın giderilip giderilmediğini bana sorarak benden teyit etti. Bu da müşteri memnuniyeti açısından tabi ki güzel. Ustalara, servistekilere teşekkür edip vedalaştıktan sonra dönüş yoluna koyuldum. (Serviste tanıştığım iki Evo’ cu arkadaşıma da buradan selam olsun. Onların sorunları da nispeten aynı sorunlar idi). Motor gerçekten saat gibi oldu desem yeridir. Dönüş yolunda bunu bizzat deneyerek gördüm. Sonuç; O kadar yolu gitmeme değdi. Şükürler olsun motorumla ilgili sorunlarımdan kurtuldum. Buradan bu forum sitesinde yazan bilgilendirme yapan abiler, arkadaşlar ve kardeşlere ayrıca teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Onların paylaştığı bilgiler bana yol gösterici oldu. Ayrıca Ramazan ustadan aldığım habere göre merkez servislerin kurulması için çalışmalar yapılmaktaymış. Sanırım bölgelere göre veya her bölgeye merkez servis şeklinde. Umarım bir an önce kurulur bu merkez servisler ve insanlar kurtulur servis eziyetlerinden. En azından gittiğin yerde ustaların çözüm noktasında sorunu giderebileceklerini bilmek bile güzel olur. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim….
    Hedef_Turan, endoplazma, msaltin ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  5. #4945

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    Teşekkür ederim,içim bir miktar rahatladı. 3000 km üzeri yol,hayırlısıyla gidip geleyim. Burdanda paylaşırım kısmetse.
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #4946
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı endoplazma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,15 gün önce bir rx3 aldım.Aranıza yeni katıldım. Bu model hakkında tecrübeli değilim. Sormak istediğim bir kaç şey olacak,deneyimli arkadaşlardan yardım bekliyorum.
    16.000 km de 2015 model ,düzenli olarak servise götürülmüş 2000 km de bir ön bilgi olarak vereyim.
    1- Hararet işareti motor çalıştırılınca 1 veya 2 çubukta açılıyor ekranda. 3-5 km sonra 3 üncü kademede sabitleniyor. Sürekli 3 te duruyor. Bu normal mi ? 4 kademeden oluştuğunu düşündüğümde sanki ideali 1-2 kademe gibi geldi bana. Suyu var ve fanlar aktif.
    Öncelikle motorunuz hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Hararetle ilgili olarak devamlı 3 çizgide olması doğru değil. Normalde motor ısınınca devamlı 2 çizgide olur, yoğun trafikte (yazın) ve uzun rampa çıkışlarında 3. çizgiye çıkar ve bir süre sonra fan devreye girer, tekrar 2. çizgiye düşer. Ben 1 yılı aşkındır kullanıyorum ve 10.000 km den fazla yol yaptım, daha 4. çizgiyi hiç görmedim (2016 model). Radyatör su seviyesini plastik kaptan değil, açılır kapaklı olan asıl radyatörden kontrol edin (sağ tarafta). Kapağı açıp suyun seviyesine bakın. Muhtemelen eksiktir. Eğer eksikse bir miktar da antifiriz ilave edin. Genleşme kabının su seviyesine aldanmayın. Selamlar.


    Alıntı YELKO74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese gönülden selamlar. Yaşım 43. Benim RX3 maceram 2017 yılı şubat ayında başladı. Yıllardır motosiklet alıp- almama bocalaması içerisindeyken (20 küsür yıl önce 3 yıl motor tecrübem vardı) nihayet karar verip 2017 şubat ayında 2. el 2300 km de ikinci el evo aldım. Fakat almadan önce üye olmamama rağmen forumdaki RX3 sayfalarının tamamını okudum. Ya nasip deyip girdim bu yola. Aldığım günden itibaren 2015 modellerde olan sıkıntıların hepsini bende yaşadım. Fakat sorunları bilerek almama rağmen beni bu denli üzeceğini tahmin edemedim. Sorunlar herkesin bildiği (kronik sorunlar olarak adlandırdığımız) sorunlar. Ama tecrübe ile anladım ki bizim kronik sorun olarak adlandırdığımız sorunlar aslında motosiklet ile değil tamamen servislerle alakalı sorunlar. İnanın sorunun tek kaynağı diyebilirim ki maalesef servisler(işini iyi ve doğru yapan servisleri konunun dışında tutuyorum). Şöyle ki; UMA ile irtibat halinde iken sorunlarımı dinleyip, her tür konuda yardımcı olmaya çalışarak beni her defasında servise yönlendirdiler. Konuyu uzatmadan söyleyeyim; servis hiçbir derdimin çaresi olmadı-olamadı. Bu arada yeri gelmişken öncelikle UMA'dan yetkili Mesut beye teşekkürlerimi borç bilirim. Kendisinin benimle irtibata geçip yönlendirmesi sonucu başka bir ildeki servise gelen Ramazan ve İlker ustalar sayesinde sorunlarımın hepsinden kurtuldum.(Ramazan ve İlker ustaları forum sayesinde biliyordum. Onların adını duyunca hiç tereddütsüz gitmeye karar verdim). Ramazan ve İlker ustalar; hem efendiliğiniz hem işinizin ehli olmanız sebebi ile sizleri tebrik eder sizlere de ayrıca candan teşekkür ederim. Neyse; işimden 2 gün izin alıp (aşağı yukarı gidiş 250 dönüş 250 km) yola çıktım. Gidince motoru servise teslim ettim.(Gitmeden UMA nın yönlendirmesi ile o ildeki servisle irtibata geçmiştim). Bu arada servis sahibi Cumhur beye de teşekkür etmek isterim. Gece otelde kaldım. Sabah servise geçtim ve Ramazan usta ile İlker usta da servisteydiler. Dediğim gibi sorunlarımın tamamı çözüldü. Kendilerine tekrar tekrar teşekkür ederim. Sıkıntılarımın yanlış yapılan sibop ayarlarından ve resetleme ile alakalı olduğunu görerek tecrübe ettim. Aslında servislerin kurcalamaması gereken boğaz kelebeği denilen parçanın servis tarafından kurcalanıp ayarının bozulduğunu ( Ramazan ustanın dediğine göre parçanın kurcalandığı vakit ayarının fabrikada hassas aletlerle yapılması gerektiği idi) öğrendim. Uzatmayayım; Ramazan usta ve İlker usta gerekli parçaları garantiden değişip (garantim devam ediyor) gerekli ayarların tümünü yapıp, resetleme yapıp (resetlemenin doğru nasıl yapılması gerektiğini öğrendim ) motorumu teslim ettiler. Bu arada Ramazan usta birkaç yüz km sonra yakıtın düşüp performansın artacağını belirtti. UMA ‘ dan Mesut bey tekrar Ramazan usta ile irtibata geçip telefona beni isteyip sorunlarımın giderilip giderilmediğini bana sorarak benden teyit etti. Bu da müşteri memnuniyeti açısından tabi ki güzel. Ustalara, servistekilere teşekkür edip vedalaştıktan sonra dönüş yoluna koyuldum. (Serviste tanıştığım iki Evo’ cu arkadaşıma da buradan selam olsun. Onların sorunları da nispeten aynı sorunlar idi). Motor gerçekten saat gibi oldu desem yeridir. Dönüş yolunda bunu bizzat deneyerek gördüm. Sonuç; O kadar yolu gitmeme değdi. Şükürler olsun motorumla ilgili sorunlarımdan kurtuldum. Buradan bu forum sitesinde yazan bilgilendirme yapan abiler, arkadaşlar ve kardeşlere ayrıca teşekkür etmeden geçemeyeceğim. Onların paylaştığı bilgiler bana yol gösterici oldu. Ayrıca Ramazan ustadan aldığım habere göre merkez servislerin kurulması için çalışmalar yapılmaktaymış. Sanırım bölgelere göre veya her bölgeye merkez servis şeklinde. Umarım bir an önce kurulur bu merkez servisler ve insanlar kurtulur servis eziyetlerinden. En azından gittiğin yerde ustaların çözüm noktasında sorunu giderebileceklerini bilmek bile güzel olur. Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim….
    Hayırlı olsun motorunuz. Ramazan usta işinin ehlidir. Ancak merkez servis meselesini 7-8 aydır bir türlü hayata geçiremediler. Ben hep söylüyorum: sorunlar %95 sübap ayarı ve resetlemede yapılan hatalar veya hiç yapılmamasından kaynaklanıyor. Servisler bu konuda hala (2 yıldır) çok çok yetersizler. Madem size resetlemenin nasıl yapılacağını anlattılar, bundan sonra ihtiyaç halinde veya yeni bir elektrikli cihaz taktığınızda ya da bir elektrik soketini söküp taktığınızda resetleme yaparsınız. Tekrar hayırlı olsun.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  7. #4947

    Üyelik
    22 Ekim 2012
    [QUOTE=Naci63;4197616]Öncelikle motorunuz hayırlı olsun. Allah kaza bela vermesin. Hararetle ilgili olarak devamlı 3 çizgide olması doğru değil. Normalde motor ısınınca devamlı 2 çizgide olur, yoğun trafikte (yazın) ve uzun rampa çıkışlarında 3. çizgiye çıkar ve bir süre sonra fan devreye girer, tekrar 2. çizgiye düşer. Ben 1 yılı aşkındır kullanıyorum ve 10.000 km den fazla yol yaptım, daha 4. çizgiyi hiç görmedim (2016 model). Radyatör su seviyesini plastik kaptan değil, açılır kapaklı olan asıl radyatörden kontrol edin (sağ tarafta). Kapağı açıp suyun seviyesine bakın. Muhtemelen eksiktir. Eğer eksikse bir miktar da antifiriz ilave edin. Genleşme kabının su seviyesine aldanmayın. Selamlar.

    Naci Bey selamlar,teşekkür ederim ilginiz için. Çok açıklayıcı oldu. Servise bakıma götürdüğümde ilk aldığımda,suyu yarı dolu gibi geldi bana.Biraz antifirz eklediler ve yarım olması gerektiğinden bahsettiler.Taşma yapar dediler ? Bana bi tuhaf geldi işin doğrusu. 3 üncü kademede fan açıyor bu arada.
    Motorsiklet çok güzel,memnun kaldım. Fiyat-Performans açısından harika. Şu sıcaklık sorununu en azından bir nebze çözebilirsem çok daha iyi olacak.
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #4948
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Ben en alttaki "c" yazan dişide hesaba katıp sayım yaptım orada bir anlaşmazlık oldu heralde aynen dediğiniz gibi 3 olduğunda fan açıyor.Bu arada benim egzoz titanyum mavisi bir renk aldı motorda mavi beyaz olduğundan çok yakıştı
    endoplazma ve bursalıali bunu beğendiler.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  9. #4949
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı endoplazma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naci Bey selamlar,teşekkür ederim ilginiz için. Çok açıklayıcı oldu. Servise bakıma götürdüğümde ilk aldığımda,suyu yarı dolu gibi geldi bana.Biraz antifirz eklediler ve yarım olması gerektiğinden bahsettiler.Taşma yapar dediler ? Bana bi tuhaf geldi işin doğrusu. 3 üncü kademede fan açıyor bu arada.
    Radyatör tam dolu, yanındaki plastik genleşme kabı ise yarım olacak. Sizin muhtemelen radyatör suyunuzun eksikliği nedeniyle harareti çabuk yükseliyordur. Sağ taraftaki kapağı açıp radyatör suyunu tamamlayın ve kapağı sıkıca kapatın. Kapağı kapatmak bazen uğraştırabilir çünkü ergonomik bir tasarımı yok motorun maalesef. Selamlar
    endoplazma ve bursalıali bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #4950
    msaltin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yeni yol arkadaşını arıyor :)
    Herkese selamlar,

    Cumartesi akşamı 2016 evo motorumun sol tarafındaki ağzı kelepçeli tapa ile tıkalı olan boruyu temizledim. Pazar günü 140 km civarı yol yaptıktan sonra durduğumda baktım ki yarısına kadar yine dolmuş. Aynı gezide olan arkadaşın 2015 model motorunda aynı boru hiç dolmuyor maşallah. Daha önce zincir temizliğinde bu boruyu boşalttığımda benzin yağ karışımı gibi bir şey vardı içinde. Neden bu kadar doluyor acaba, hava filtresi dolup da geçirmiyor da zengin karışım gibi bir şey mi oluyor, yakamadığı fazla benzini mi atıyor eksoz haricinde acaba? Ya da daha acemi sayılırım 1800 km oldu, devirsiz falan mı kullanıyorum ondan mı oluyor? Sebebini bilen varsa paylaşabilir mi?

    Sağlıcakla.
    bursalıali bunu beğendi.

  11. #4951
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı msaltin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar,

    Cumartesi akşamı 2016 evo motorumun sol tarafındaki ağzı kelepçeli tapa ile tıkalı olan boruyu temizledim. Pazar günü 140 km civarı yol yaptıktan sonra durduğumda baktım ki yarısına kadar yine dolmuş. Aynı gezide olan arkadaşın 2015 model motorunda aynı boru hiç dolmuyor maşallah. Daha önce zincir temizliğinde bu boruyu boşalttığımda benzin yağ karışımı gibi bir şey vardı içinde. Neden bu kadar doluyor acaba, hava filtresi dolup da geçirmiyor da zengin karışım gibi bir şey mi oluyor, yakamadığı fazla benzini mi atıyor eksoz haricinde acaba? Ya da daha acemi sayılırım 1800 km oldu, devirsiz falan mı kullanıyorum ondan mı oluyor? Sebebini bilen varsa paylaşabilir mi?

    Sağlıcakla.
    Kafayı takacak bir şey değil. Nedenini tam olarak açıklayamıyorlar. Ama sorun yok. Doldukça boşaltın. Selamlar.
    msaltin ve bursalıali bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  12. #4952
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Selamlar ben o hortumu soyle ifade etmeye calisayim.
    Bildiginiz uzere ust kapagin icinde supap valfleri var.supap ayari icin kapak acildiginda gormussunuzdur.motor calisir vaziyette iken burada cok hadiseler olur.

    Tum parcalar burada hareket halinde iken nispetende olsa bir takim hava gaz yag iceren kacaklar olusur.

    Bu kacaklar birbirleri ile bulusunca kirli sivi kirli yag gorunumunu alir.

    Ve zamanla bu boru dolmaya baslar.
    Bunun ucu neden kapalidir diye sorarsaniz onunda sebebi sudur.

    Bu olusan kacaklarin icinde havaya karismasi yasaklanmis olan zehirli gazlarda vardir.
    Bu gazlar hortumun ucu kapali oldugunda motor icinde absorbe edilir.
    Fakat bana gore bu hortumun acik olmasi teknik olarak motor icin daha iyidir..
    Hedef_Turan, msaltin, Naci63 ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  13. #4953

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Her birinize Rize'den selamlar arkadaşlar,

    Bir aydır 2016 rx3i ile aranızdayım. 248 sayfayı özümsemek, hali ile selam vermek bu güne nasip oldu.

    Sayfa içerisinde motosiklet için yazan düşüncelerini paylaşan hepinize teşekkürü borç bilirim. Sağ olun.

    Motosikletimi sıfır Km olarak satın aldım. Plaka ruhsat sigorta vs. 14500 TL gibi bir maliyeti oldu. motosiklet şu an 420 Km de. İşlerimin yoğunluğundan Km yapamamak bir yana ilk bakım zamanı yaklaştığından uzun soluklu Km yapabileceğim kaçamaklar da yapamıyorum.

    İlk izlenimlerimden bahsedecek olursam, gece aydınlatması ve lastikler dışında motosiklet beklentilerimin çok çok üzerinde bir izlenim bıraktı. Lastiklerin dengesizliğine büyük oranda alışmama rağmen aydınlatma konusunda geliştirme yapmak acil ihtiyaç halini aldı. "Elektrik aksamına müdahale, garanti dışı kalma" sorunsalını sistemden bağımsız bir güç ünitesi ve mercekli sis farları ile aşmayı planlıyorum.

    Okuduğum kadarı ile bu şekilde bir geliştirmeyi Rx3i üzerinde deneyen olmadı. Yan çantaların birine yerleştireceğim kuru tip bir akü ile en az 3-5 saat aralığında aydınlatma yapabilecek sis farı kombinasyonunu araştırıyorum. Sürüş sonunda aküyü motor üzerinden alarak evde veya uygun bir yerde şarj etmeyi düşünüyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi tamamen sistemden bağımsız bir çözüm arayışındayım. Ancak nasıl bir performans alacağımı kestiremiyorum. Bakacağız... halledeceğiz inşallah...

    Keyifli Sürüşler
    Naci63 ve bursalıali bunu beğendiler.

  14. #4954

    Üyelik
    14 Ağustos 2012
    Şehir
    MERSİN SİLİFKE
    Motosikleti
    Rx3i EVO 2016 TURUNCU
    Arkadaşlar herkese yeniden iyi akşamlar diliyorum. Bir hafta oldu motoru alalı gerçekten çok keyifli bir motor (hatta söylemesi ayıp ama bu fiyata çok güzel bir motor demeden edemiyor insan.) Yalnız benim için tek sorun çantaların çok küçük olması idi bugün maxem 45LT çanta siparişi verdim bakalım inşallah eşimle bana anca yetecek gibi.

    Bu arada moturunu yeni alan dostlara hayırlı uğurlu olsun diyorum. Alacak olanlara da acele edin bu zevkten mahrum kalmayın diyorum. Sorun, kronik sorun vs vs kafaya takmayın lütfen. Her üründe bazı aksaklıklar olabilir. Tamir edilir, yenisi takılır bunlar kafaya takacak şeyler değil. Allah kazasız belasız kullanabilmemizi nasip etsin inşallah.

    (Ben aşağı inip motorumu sileyim biraz :-)))))))
    Hedef_Turan ve bursalıali bunu beğendiler.

  15. #4955
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Alıntı gerbiş adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese yeniden iyi akşamlar diliyorum. Bir hafta oldu motoru alalı gerçekten çok keyifli bir motor (hatta söylemesi ayıp ama bu fiyata çok güzel bir motor demeden edemiyor insan.) Yalnız benim için tek sorun çantaların çok küçük olması idi bugün maxem 45LT çanta siparişi verdim bakalım inşallah eşimle bana anca yetecek gibi.

    Bu arada moturunu yeni alan dostlara hayırlı uğurlu olsun diyorum. Alacak olanlara da acele edin bu zevkten mahrum kalmayın diyorum. Sorun, kronik sorun vs vs kafaya takmayın lütfen. Her üründe bazı aksaklıklar olabilir. Tamir edilir, yenisi takılır bunlar kafaya takacak şeyler değil. Allah kazasız belasız kullanabilmemizi nasip etsin inşallah.

    (Ben aşağı inip motorumu sileyim biraz :-)))))))
    Bende maxem takacaktım fakat yolda bambaşka bir çanta dikkatimi çekti 46lt onu taktım eski maxem'den kalan sırt dayamam vardı oda uyunca tadından yenmez oldu arka çantayı büyütmak şart gerçekten çok rahat oluyor.

    Alıntı U uR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her birinize Rize'den selamlar arkadaşlar,

    Bir aydır 2016 rx3i ile aranızdayım. 248 sayfayı özümsemek, hali ile selam vermek bu güne nasip oldu.

    Sayfa içerisinde motosiklet için yazan düşüncelerini paylaşan hepinize teşekkürü borç bilirim. Sağ olun.

    Motosikletimi sıfır Km olarak satın aldım. Plaka ruhsat sigorta vs. 14500 TL gibi bir maliyeti oldu. motosiklet şu an 420 Km de. İşlerimin yoğunluğundan Km yapamamak bir yana ilk bakım zamanı yaklaştığından uzun soluklu Km yapabileceğim kaçamaklar da yapamıyorum.

    İlk izlenimlerimden bahsedecek olursam, gece aydınlatması ve lastikler dışında motosiklet beklentilerimin çok çok üzerinde bir izlenim bıraktı. Lastiklerin dengesizliğine büyük oranda alışmama rağmen aydınlatma konusunda geliştirme yapmak acil ihtiyaç halini aldı. "Elektrik aksamına müdahale, garanti dışı kalma" sorunsalını sistemden bağımsız bir güç ünitesi ve mercekli sis farları ile aşmayı planlıyorum.

    Okuduğum kadarı ile bu şekilde bir geliştirmeyi Rx3i üzerinde deneyen olmadı. Yan çantaların birine yerleştireceğim kuru tip bir akü ile en az 3-5 saat aralığında aydınlatma yapabilecek sis farı kombinasyonunu araştırıyorum. Sürüş sonunda aküyü motor üzerinden alarak evde veya uygun bir yerde şarj etmeyi düşünüyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi tamamen sistemden bağımsız bir çözüm arayışındayım. Ancak nasıl bir performans alacağımı kestiremiyorum. Bakacağız... halledeceğiz inşallah...

    Keyifli Sürüşler
    Hayırlı olsun aramıza hoşgeldin kazasız belasız sürüşler inşallah.
    gerbiş ve bursalıali bunu beğendiler.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  16. #4956
    msaltin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yeni yol arkadaşını arıyor :)
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafayı takacak bir şey değil. Nedenini tam olarak açıklayamıyorlar. Ama sorun yok. Doldukça boşaltın. Selamlar.
    Kafayı takmıyorum dolması konusunda da arkadaştaki 2015 de neden hiç dolmuyor onu anlayamadım
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #4957

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    Resetlemeyi detaylı şekilde anlatabilecek varmı?
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #4958

    Üyelik
    16 Temmuz 2017
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    RX3 EVO, CRF 250 RALLY
    Naci bey iyi dilekleriniz ve öneriniz için teşekkürler. Umarım sıkıntısı olan herkes bir an önce sıkıntılarını çözer ve keyifli sürüşler yapar..
    Naci63 ve bursalıali bunu beğendiler.

  19. #4959
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı kaldera adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar ben o hortumu soyle ifade etmeye calisayim.
    Bildiginiz uzere ust kapagin icinde supap valfleri var.supap ayari icin kapak acildiginda gormussunuzdur.motor calisir vaziyette iken burada cok hadiseler olur.

    Fakat bana gore bu hortumun acik olmasi teknik olarak motor icin daha iyidir..
    Teşekkürler Kaldera arkadaşım. Peki bazen az bazen çok dolması veya bazı motorlarda az diğerlerinde fazla dolmasının nedenlerini de açıklayabilir misiniz? bir de o hortumun ucundaki tıpayı çıkarsak, hiç birikme olmaksızın sıvı giderken yere damlasa, bir sıkıntı olur mu? Selamlar.


    Alıntı U uR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her birinize Rize'den selamlar arkadaşlar,

    Bir aydır 2016 rx3i ile aranızdayım. 248 sayfayı özümsemek, hali ile selam vermek bu güne nasip oldu.

    Sayfa içerisinde motosiklet için yazan düşüncelerini paylaşan hepinize teşekkürü borç bilirim. Sağ olun.

    Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza bela vermesin.


    Alıntı U uR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her birinize Rize'den selamlar arkadaşlar, Bir aydır 2016 rx3i ile aranızdayım. 248 sayfayı özümsemek, hali ile selam vermek bu güne nasip oldu....

    Okuduğum kadarı ile bu şekilde bir geliştirmeyi Rx3i üzerinde deneyen olmadı. Yan çantaların birine yerleştireceğim kuru tip bir akü ile en az 3-5 saat aralığında aydınlatma yapabilecek sis farı kombinasyonunu araştırıyorum. Sürüş sonunda aküyü motor üzerinden alarak evde veya uygun bir yerde şarj etmeyi düşünüyorum. Yukarıda da belirttiğim gibi tamamen sistemden bağımsız bir çözüm arayışındayım. Ancak nasıl bir performans alacağımı kestiremiyorum. Bakacağız... halledeceğiz inşallah...Keyifli Sürüşler
    Ön farın yanlarındaki vidaları gevşetip, farı biraz yukarı kaldırma imkanı var. Tabi far kafası yukardayken tekrar vidaları sıkacaksınız. Aydınlatmada faydası çok artıyor.

    Ayrıca garantiyi bozmadan ilave sis farı takma yolunu buldum ben! Belki başkaları da yapmıştır, bilemem. Ben şöyle yaptım: 2 adet sis farını çinden (aliexpress) ten 17 dolara aldım. Herbiri 10'ar wattlık. Bir de ayrıca 2016 modellerdeki çakmak soketine uygun bir erkek soket aldım çınden. Bu soket üstten açma kapama düğmeli. Sisleri bu erkek sokete bağladım. Bunlar doğrudan çakmak soketinden çalıştığı ve çakmak soketinden alınacak elektrik te garantiyi bozmayacağından güvenle kullanıyorum.


    Alıntı YELKO74 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naci bey iyi dilekleriniz ve öneriniz için teşekkürler. Umarım sıkıntısı olan herkes bir an önce sıkıntılarını çözer ve keyifli sürüşler yapar..
    Ben de teşekkür ederim. Açıp suyu tamamladıysanız sonucu da yazar mısınız?Düzelip düzelmiyeceğini merak ettim. Selamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------

    Sis farlarım: (3 modd var: kuvvetli ışık, zayıf ışık ve yanıp sönme)

    https://www.aliexpress.com/item/2pcs...771142448.html


    Erkek çakmak soketi:

    https://www.aliexpress.com/item/Whol...671658548.html


    Soket biraz uzun yalnız. Motor durduğu yerde gidonu sola çevirirken bu sokete değiyor. Ama hareket halinde gidon o kadar çevrilmeyeceği için sorun yok.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  20. #4960
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F, YAMAHA BW'S 100
    moturunu yeni alan dostlara hayırlı uğurlu olsun diyorum.
    bursalıali bunu beğendi.
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)