Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #901

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    çinliler hakkında yazılanları okudukça gülüyorum..henüz pancar motoru yapamayan bir milletin, üretim konusunda dünyayı ele geçirmiş bir milleti itin gtüne sokması durumudur efendim. biz böyle bir milletiz işte ; oturduğumuz yerden sallarız sadece,sallarız da sallarız.

    önce bi pancar motoru yap,imal et,sürelim de sonra çinlileri düşünürüz.
    Seko ve halilom bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #902
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turkish39 hayirli olsun abicim. Yeni gördüm.

    Tekerine taş değmesin.
    Eyvallah kardeşim sağolasın.Allah (C.C.) sizlere daha iyilerini nasip etsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:02 ----------







    kdiner, dreamwalker ve nokiaxxx bunu beğendiler.

  3. #903
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Senin oğlan senden cok sevinmistir eminim. Hayırlı gazlamalar.
    turkish39 bunu beğendi.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  4. #904
    oenaj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2015
    Abi senin oğlan şimdiden böyle meraklıysa motorlara büyüyüp iş güç sahibi olunca düşünemiyorum
    turkish39 bunu beğendi.

  5. #905
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    yaw sinirlenme lo :D motor iştah kabartıyor ne etsin garibanlar. Ben bu sefer resim istemiyom hacı video çek :D
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  6. #906

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti sanki dünyada ilk bizde satılmış gibi yorumluyorsunuz. Bu motorun bir dolu inceleme yazısı ve videosu var. Kimse çözülemeyecek, önemli bir sorundan bahsetmemiş.

    Çinlilerin mühendisliği hiç de öyle 10 sene geriden falan gelmiyor. Sadece bu alanda yeterli tecrübeleri yok. Birileri çıkar da adamların 2005 senesinden beri yol katedmediklerini iddia ederse, hiçbir şey bilmiyordur. Kalburüstü motorlarında titreşim sorunlarını büyük oranda çözdüler. Neredeyse tüm iyi modellerde çift disk fren var, dijital gösterge var. Artık motorlarında enjeksiyon kullanma dönemi başlıyor. Bundan sonraki adım da ABS olacaktır. Bunları yapabilmek için ciddi mühendislik gerekir. Bunları yapıp fiyat artınca da "Çin motoruna o paralar verilir mi" dememek lazım çünkü o Çin motoru artık bildiğimiz Çin motoru değil.
    ben en iyimser yazıyla 10 sene dedim oda küçük hacimi baz alarak dedim motor sektörü 150 lik 250 lik motrolardan ibaret değil.. yoksa bana kalsa 20 sene geridedir.. küçük hacimleri geçelim çinli daha yüksek hacimde tek tük cf motorunun bana göre verimi düşük 650 lük motoru dışında yüksek hacimli kaç çeşit motoru var. bu arada cf moto benim bildiğim 650 lik motorlarında abs de kullanıyor..

    bunun dışında motorsiklet sektörünün gittiği noktayı görmeyen bir insanda bence hiç bir şey görmüyordur kawasaki remote android sistemde kontrol üstünde çalışıyor,honda gene android sistem ios sistem üstünden akıllı kask kaza anında otomatik ilk yardım sistemi üzerine çalışıyor yani motorla ücra insanın medeniyetin olmadığı bir yerde kaza yaptığında motor direk en yakın hastaneye temasa geçip sinyal yollıycak..
    abs yi geçdim artık 15 yıllık mevzu ... motora esp sistemi koyuyorlar bir kaç sene içinde start-stop motorlarda yaygınlaşıcak keza kawasaki h2r lardaki turbo charger sistemi booster olarak küçük hacimli motorlarınada uyarlıycak bunun üstünde çalışıyorlarmış yani ilerde 250 cc lik 45 -50 beygirlik motorlar olucak.. ducati elektrik teknolojisini çok geliştirdi 8 saat şarjsız non stop yüksek devir ve hızda menzilii motor yapdılar bmw advanced safety concept projesi ile motorsiklette güvenliği ön plana alan teknolojik gelişlmeler üstünde çalışıyor airbag,yol şerit takip sistemi,uyku sistemi v.b ...

    enjeksiyonada değiniyim enjeksiyon diyoruzda pekde bilmiyoruz enjeksiyonunda çeşit çeşit farklı teknolojileri var enjeksiyon sistemi olduğu yerde saan bir sistem değil en az şimdiye kadar 7-8 defa revizyondan geçdi enjeksiyon sistemi.. yani karbiratörü söküp yerine bir tane enjektör takıp tek noktadan 20 yıl öncesinin enjeksiyon sistemini takmak bana göre teknoojik bir yenilik değil.. yada ilk nesil 15 yıllık efi sistemini takmak.. bunları bu konuda yazdım ama bu rx3 için yazmıyorum genel olarak yazdım..

    çinli düşmanı falanda değilim hep derim iyiki girmişler piyasayaki motorcu sayısında patlama oldu önceden eskiden motorsiklet sektörü bir avuç insanın elindeydi motorlar pahalı herkes ulaşamıyordu çinliler sayesinde herkes motora ulaşabilir oldu bu çok güzel bir şey.. benimde jinlun ve regalim oldu .. ve hep derim motorsiklette çinli alınıcaksa çinlilerin V motorluları sorunsuz ve kaliteli vibrasyonuda yok çünkü yamaha yada honda eski nesil teknolojisi ile üretiliyor yani alt tabanında o motorların japon argesi var..

    şuda var bugün çinli bir marka birebir bir japon kalitesinde hatta bmw kalitesinde bir motor üretirse japon yada bmw den aşağı kalır fiyata satamıycaktır maliyet arge mühendislik v.b derken fiyatı uçar motorsikletin.. o yüzden ben çinlilerinde bu amaçda olduklarını sanmıyorum şu anki konumlarından bence gayet memnunlar bu benim fikrim en azından.

  7. #907

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bir kere o Android'le bağlantılı şeyler teknolojik gelişme değildir. Ben işin mekanik boyutu ile ilgileniyorum. Motor teknolojisi öyle zannedildiği gibi dört nala bir yerlere gitmiyor. Uzun süredir yerinde sayıyordu, son 3 yılda küçük hacimli turbo benzinli modası çıktığından (emisyon zorlamaları yüzünden) bir şeyler yapıyorlar ama bu daha fazla devam edemez. Bu arada makina mühendisiyimdir ve otomobil fabrikasında çalışıyorum. Ayrıca motorlar özel ilgi alanımdır ve teorilerini de çok iyi bilirim. Bunları mevzuya hakim olduğumu belirtmek için yazıyorum. Kawasaki'nin yaptığı supercharger uygulaması güzel bir gelişme ama devamının olacağına ihtimal vermiyorum. Maliyeti korkunç arttırıyor ve küçük hacimlilerde uygulanması durumunda, uygulayan firma sınıfında dünyanın en pahalı motosikletlerini satmak durumunda kalacaktır. Bu sistem yıllardır spor otomobillerde, Mercedes'lerde (kompressor adıyla) sürekli kullanıyordu. Kawasaki sadece alıp güzel bir fikir olarak motoruna adapte etmiş. ABS de 20 sene önce bulunmuş olabilir ama işte sonunda Çin markaları da kullanmaya başlayacaklar. Evet dünyada bazı gelişmeler oluyor ama bu gelişmeleri uygulamak artık öyle yıllar almayacak. Bu devirde kimse Amerika'yı baştan keşfetmiyor. Çinliler önce her şeyi alıp yarım yamalak taklit etmeye çalışıyorlar(dı) ama sonra öğrenip kendileri tasarlamaya başlıyorlar. Olması gereken de budur, keşke biz de yapabilseydik. Ben burada çoğunluğun önceliği küçük hacimliler olduğu için özellikle bu sınıfı konuşuyorum. Büyük hacimde şimdilik Çin markalarını tercih etmek için bir sebep yok. Ancak ufak motorlarda, Japonların çıkmak istemediği hacimlere çıkılıp (200 cc gibi), enjeksiyon, dijital gösterge saati, mono amortisör gibi şeyler kullanılırsa otomatikman öne geçilmiş oluyor. Malzeme kalitesi olarak zaten pek sıkıntı kalmadı. Burada Japonlar derken bizim memleketimizde satılan YBR125, CBF150, hatta CBR125 gibi motorları kastediyorum. Ara ara forumda CBR125 mi yoksa Bajaj Pulsar mı alayım soruları geliyor (bana göre cevabı kesinlikle Pulsar olmalı), yakın zamanda bunları Pulsar yerine Çin motorları için de duyacağız.

    Büyük motorlarda şu an için kıyaslama olmaz, zaten rakip de yok. Olmamasının sebebi de bu hacimde çok ucuz motor üretilemeyeceği ve aradaki az farka kimsenin ne kadar iyi olursa olsun Çin motoru almayacağını Çin'lilerin de bilmesindendir. Bundan 10 sene sonra durumun çok farklı olacağına eminim. Unutmayalım ki Çin'liler bugün kendi mikroişlemcilerini tasarlayıp üretebiliyorlar. Bunun da altından kalkacaklardır.
    nickname05 ve ozanozugur bunu beğendiler.

  8. #908

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Araba sektörü çok farklı o konuya hiç girmeyelim araba sektöründe enjektör 1980 li yılların başından beri üst segment araçlarda zaten kullanılmakta airbag keza öyle W126 mercedeslere bakın işte.eski saab lara bakın neyse o konulara girmiyelim. abs 70 li yıllardan beri ilk mekanik sonra elektronik kullanılmaya başlandı v.b .. o araba sektörü farklı..

    motorsiklet sektöründe gelişme yok durdu diye bir söylem yanlış olur tam aksine çok şeyler oluyor.. üstü kapalı motorsikletler yakında çıkıcak arabamsı,hidrojen yakıtlı motorsikletler ilerde çıkıcak yani o sektörde hep bir ar ge var..
    motorsiklet sektöründe gelişme ağır ilerliyordu nedeni sektör asırlardır nerdeyse oturmuşdu piyasada 90 lılara kadar olan markalar belliydi.. hepsinin sattığı kesim belliydi alıcı kesmi belliydi satış rakamları stabil güzeldi kimse kimsenin tavuğuna kış demiyordu güzel güzel geçinip gidiyorlardı..

    o yüzden teknolojide ağır aksak ilerledi uzun yıllar dikkat edilirse teknoloji sıçraması kızışan rekabetler 2000 lilerin ortasında başladı.. işin içine uyuyan italyanlar uyandı atağa geçdi,korelisi girdi,taiwanlısı girdi,ispanyolu girdi,çinlisi girdi,hintlisi girdi pazar şenlendi.. asırlık kemikleşmiş firmaların düzeni bozuldu ellerindeki pazarı başka markalarla bölüşmek zorunda kalınca şimdi yeni yeni uyandılar atağa geçmeye başladılar teknolojik olarak..

    çinliler ters mühendislik yaparak mal üretirler öyle düşündüğünüz gibi gelişmiş bir argeleri falan yoktur çoğunun.. a markasını alırlar tersten açarlar bir daha toplarlar bir daha açarlar bir daha toplarlar o şeyin nasıl yapıldığını işleyişini öğrenir taklit ederler o yüzdende çok üst teknoloji bazı işlemci chip v.b şeyleri taklit ve tedarik edemedikleri için o açığı farklı şeylerle kamufle ederler radyo,led ışık v.b gibi ..

    çinden oyuncak aksesuar dvd üniteleri ithal eden bir firmada çalışdım 7 yıl ...çine 3 kez gitmiş üretim yerlerini gezmiş bir insanım motor değil ama başka sektörlerde üretim yapan yerlerine gittim.. gördüklerimi anlatsam şaşardınız..

    öyle düşündüğünüz gibi değil olay dünya çinde üretim yaptırır ama kaba parçaları ürettirir..
    üst teknolojili özel kendilerine has gizli sistemlerini çinlilere ürettirmez çinden malı alıp kendi ülkelerinde montajlarlar çinli taklit etmesin diye onlarda biliyor çünkü çinlinin taklit ettiğini..

    bu yüzden çinden bırakın motoru kendilerine ait bir dünya markaları yoktur telefon sektöründeki tellerin alayı hatta kendilerine ait markalar bile taklit modellerin kopyası motorlar öyle arabaları öyle bence bu onların riske girmeme formulü..

    samimide olmamız lazım dünyada bunada ihtiyaç açık var birilerinin taklit yada taklite benzer alternatif ikinci kalite daha ucuz mal üretmeleri lazım .. çinlilerde bunu yapıyor.. çinli yapmasa vietnamlı yapar o yapmasa ugandalı yapar ama birileri yapar.. çünkü iyi para var.

    dikkat edin kaliteli üretim yapsalar ne satabilirler kimse almaz buna emin olun çünkü fiyatları japona yakın olur.. şu halde bile fiyatlar japona yaklaştı.. adamlar ucuz kağıt gibi grenajlı fiber motordan aslındada naked yada commuter olan bir motora grenaj giydirip 600 lük racing motor havası verip satıyorlar milletde kapış kapış alıyor.. ayaktan marşlı racingi ilk motor alıcak arkadaşlara bakınız bu forumda çoğu insanlar çinli racing motorları almayı düşünüyor onun konularını açıyor megelli,bumoto v.b.. niye yakışıklı motor havalı motor adam cbf 150 de o havayı atabilirmi atamaz .. ama cbf de motoru tam öğrenir düşer kalkar yan yatırır satar gider çok kalitlei güzel bir şey alır..


    neyse yaz yaz bitmez bence bu çinlilerin yaptığı bir taktik çokda kaliteli üretebilicek teknolojileri olsa bile üreticeklerini sanmam.. burda amaç kaliteli markalara rakip olalım değil alternatif olalım.. 600rr sıfır alamıycak adam 250 lik 600rr görünümünde ucuz motor sürsün mantığı..

    bir çinli üreticiyle yaptığımız sohbette adam ben kaliteli bir ürün üretsem birebir aynı kalitedeki avrupalı akranlarıyla aynı fiyatlara yakın satmam gerekir maliyetler artar demişdi avrupada şubeler açmam diğer markaları takip edip onlar neler yapmış diye devamlı piyasada olmam falan lazım demişdi. buda yüzlerce ek insanı maaşa bağlamam demişdi şubeler açmam demişdi.. hadi onu geçdim benden o ürünü kim alır demişdi dünyada bir brand (marka) gerçeği var ürün sadece teknoloji değil artık markada satıyor 50 senelik 1 asırlık markalar var artık oturmuş bu markalar çöp üretse millet koşa koşa alır.. adam ben kaliteli mal üretsem 100 kişi alıcaksa ben replikasını ürettiğimde hem maliyeti çok ucuza geliyor hemde 100 bin adet satabiliyorum dedi.. bunu genelleme söyledi kendi üretimi için değil bu replika ürünler hakkında konu açılmışdı sohbet esnasında..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------

    neyse konudan çok sapdık kusura bakmasın arkadaşlar.. konuya rx3 e dönelim bence bu konuları yaz yaz bitmez sonu gelmez..
    Allah herkesin çarşısına pazar versin.

  9. #909

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Uuzun uzadıya dökmüşsünüz , güzel tabii , kıssadan hisse tanımlayalım , caponcular amarikancılar yörropçular kıvranmasın boşa işin özeti ; prc hani açılımı şu romantik halkçı karaparçası ve yönetimi ve şu meşhur üçgenin bir eşkenarı karşılıklı sırt kaşıma dolayısı ile flörtteler

    Önümüzdeki 10 yıllarda herkes çinkoyada binemeyecek , elektrik bazlı übersport , rekor güçler, dayanım, materyal kalitesi ile ve tabii halk cumğuriyeti ya sözüm ona, tersine dönen akıma kapılıp ganki oldular vesselam.

  10. #910
    pompei - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2011
    Motosikleti
    APRILLA ATR-7011
    vay hocam hayırlı olsun drift formundan biliyordum sizi inşallah memnun kalırsınız ve deneyimlerinizi paylaşırsınız
    turkish39 bunu beğendi.

  11. #911

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Facebook'ta bu motorla ilgili faydalı bir link vermişler. El kitapçığı, bakım kitapçıkları, bakım videoları, lastik seçenekleri ve incelemeler var :

    http://www.chinariders.net/showthread.php?t=14228
    cenkito bunu beğendi.

  12. #912
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Senin oğlan senden cok sevinmistir eminim. Hayırlı gazlamalar.
    Hem nasıl,yağmur çamur dinlemiyo.Hadi gezelim babaaaa

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:22 ----------

    Alıntı oenaj adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi senin oğlan şimdiden böyle meraklıysa motorlara büyüyüp iş güç sahibi olunca düşünemiyorum
    Hevesi çok var.Bende ileride benden gizli,ondan bundan motor istemesin diye şimdiden yetiştirmeye çalışıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

    Alıntı pompei adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vay hocam hayırlı olsun drift formundan biliyordum sizi inşallah memnun kalırsınız ve deneyimlerinizi paylaşırsınız
    Eyvallah sağolasın kardeşim.

  13. #913
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Mondial daha önce getirdiği ve oldukça pahalı fiyatlara sattığı Buffallo 250 ve JetMax 250 scooterları, X-treme 250 serisi cross motorları 1-1.5 sene satıp ortadan kaybettiği gibi bi durumu bu motor için de gerçekleştirmez umarım.

  14. #914
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Bu motor digerlerinden daha iyi ama fiyati yuzunden kaybolacak ne yazik ki...

  15. #915

    Üyelik
    21 Eylül 2012
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    '06 Kawasaki Er6-N - '19 Yamaha MT 25 ABS
    Örnek video

    https://www.facebook.com/beyti.collu/videos/10152964928324121/?comment_id=10152969428379121&offset=0&total_comme nts=1&ref=notif¬if_t=video_comment

  16. #916
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Çin in teknolojisinden dem vurulmuş, kawasaki h2 deki teknolojiden bahsedilmis. Guzelll...

    Keşke fiyat uzerindede durulsaydi. Tlf dan yazdigimdan üşensin kawa nın sitesine girip h2 nın fiyatina.

    Zaten parasi olan adam gider h2 alır. Burda 2 resim paylasir. Sitenin en iyi, en hızlı, en viraja hakim şoförü olur çıkar.

    Gidin cinlinin 600 luk 650 lik motoruna japon parası verin demiyorum. Ama 14 - 15 bin japona vermektense rx3 veya pulsar pekâlâ alınabilir.
    turkish39 ve Adem Balkan bunu beğendiler.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  17. #917

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Ben diğer motorlara gelen zamlar sonrası artık fiyatının çok yüksek olduğunu düşünmüyorum. 10500 TL'ye dolu dolu motor alıyorsunuz. Facebook'ta çok kullanıcısı var.

  18. #918
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bu motoru da 1 senelik getirdiyse Mondial yazık gerçekten, yedek parçasını getirirler 3-5 sene ama ikinci el değerini öldüren bir durum.

  19. #919

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Keşke aynısını Mondial dışında başka bir firma daha getirse...
    mitmuallim bunu beğendi.

  20. #920
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çin in teknolojisinden dem vurulmuş, kawasaki h2 deki teknolojiden bahsedilmis. Guzelll...

    Keşke fiyat uzerindede durulsaydi. Tlf dan yazdigimdan üşensin kawa nın sitesine girip h2 nın fiyatina.

    Zaten parasi olan adam gider h2 alır. Burda 2 resim paylasir. Sitenin en iyi, en hızlı, en viraja hakim şoförü olur çıkar.

    Gidin cinlinin 600 luk 650 lik motoruna japon parası verin demiyorum. Ama 14 - 15 bin japona vermektense rx3 veya pulsar pekâlâ alınabilir.
    Daha motorun yarı parasını vermedim diye faturasını alamadım.Millet kalkmış bedava mı verdiler,turkish39 u sustursunlar diye sıkı indirim yapmışlar muhabbetine giriyo.Japonlar bu cüssede,bu CC de,çanta demiri ve çantalar,koruma demirleri dahil bu fiyata sıfır motor verdi de biz mi almadık.Eski motorumun parası dahil 4300 Tl param varken bu motoru aldım.Forumda da bu motoru merak eden varsa bişeyler paylaşmak amacım.Hatta mondiale bi nebze olsun insanların yaşadıkları sorunları iletmek.Herkes hani protesto edecektik mesajları atıyor,keşke protesto da bende varım diye mesaj atsaydınız 2 senedir...
    rebel_punto bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)