Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6941
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba rx3i evo için hs1 ampul önerisi olan var mı kendi ampulu çok yetersiz kalıyor
    Ampul değişseniz bile far tası düzgün bişey olmadığı için yine tatmin etmez. Koruma demirine monte edilen harici sis farları ile desteklemek lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

    Alıntı raqqa31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 Model 30bin km'de motorumun biyel kolu bozuldu değişim için serviste bekliyor benimde. Allahtan erken farkettik. Servise bakım için gittiğimde adam krankından ses geliyor dedi. O gün orda bıraktık motoru. Ama bu km ye kadar hiç bir problem yaşamadım. Ege turu yaptım geldim. Ara ara,zorlamalar ile olduğunu düşünüyorum. Ve arka dişliyi 43 e düşürerek hata yaptığımı düşünüyorum. Mühendisi birşey biliyor ki 45 dişli koymuş. Biz bence bunlarla oynayarak hata yapıyoruz.
    45 dişliyi 43 e düşürmek teknik olarak motoru rahatlatması lazım. Çünkü daha az devir çevirerek daha yüksek hız yaparsınız. Dolayısıyla dişli değişimi ile olacak iş değil bu. Bi kere motorun kaliteli olmadığını kabullenmek gerekiyor. Durduk yere de arızalanır bu motor. Krank sorunu yaşayan, motor yaptıran çok evocu var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    Mühendisin 45t dişli koyması son hızı ve torku belli bir değerde tutmak içindir. Ama kullanıcı bunu kendi ihtiyaçlarına göre değiştirebilir. Sık sık artçılı sürüş yapıyorsanız yüksek tork gerekeceği için büyük arka dişli kullanırsınız. Yada daha çok artçısız sürüyorsanız ve yüksek hız istiyorsanız küçük arka dişli kullanırsınız. Yine daha çok araziye giriyorsanız büyük dişli, sürekli asfaltta kullanıyorsanız küçük dişli takarsınız. Sık sık uzun yol yapıyorsanız yine küçük dişli kullanırsınız. Yüksek hız düşük devir elde edersiniz. Dişli oranını kullanıcının kendi isteğine göre ayarlamasında sakınca yoktur.
    raqqa31 ve juniorknn bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #6942

    Üyelik
    29 Mart 2021
    arkadaşlar merhabalar , 1 yıldır rx3i evo 2016 kullanıcısıyım nerederyse bütün forumu taradım ama benim yaşadığım problemi yaşayan ya da yaşamış birisine rastlamadı ( allah kimseye yaşatmasın). benim sorunum egzozla ilgili. Yaklaşık 3 aydır motorun egzozunun içi kızarıyor. katalizör kıpkırmızı oluyor ve dışardan bakınca görülüyor. ustaya görürdüğümde aynı zamanda arıza ışığı da yanıyodu usta enjeksiyon ve oksijen sensörü bakımı yaptı arıza ışığım söndü ama kızarma yine de devam etti. sonraki götürmemde enjeksiyon değişti ama soorun yine çözülmedi, 3. götürdüğümde sübobp ayarları yeniden yapıldı ve egzozu değiştirdik ama kızarma problemi yine geçmedi. son olarak da süboplar değişti ama sorun yine de çözülmedi. sormak istediğim bu sorunu daha önce yaşayan oldu mu ve olduysa nasıl çözdü .şimdiden teşekkürler...

  3. #6943
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı adagude adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar merhabalar , 1 yıldır rx3i evo 2016 kullanıcısıyım nerederyse bütün forumu taradım ama benim yaşadığım problemi yaşayan ya da yaşamış birisine rastlamadı ( allah kimseye yaşatmasın). benim sorunum egzozla ilgili. Yaklaşık 3 aydır motorun egzozunun içi kızarıyor. katalizör kıpkırmızı oluyor ve dışardan bakınca görülüyor. ustaya görürdüğümde aynı zamanda arıza ışığı da yanıyodu usta enjeksiyon ve oksijen sensörü bakımı yaptı arıza ışığım söndü ama kızarma yine de devam etti. sonraki götürmemde enjeksiyon değişti ama soorun yine çözülmedi, 3. götürdüğümde sübobp ayarları yeniden yapıldı ve egzozu değiştirdik ama kızarma problemi yine geçmedi. son olarak da süboplar değişti ama sorun yine de çözülmedi. sormak istediğim bu sorunu daha önce yaşayan oldu mu ve olduysa nasıl çözdü .şimdiden teşekkürler...
    7 senedir kullandığım evoda hiç yaşamadığım + duymadığım bir problem.
    bursevi

  4. #6944
    raqqa31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2017
    Motosikleti
    Dragstar 650 Classic
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ampul değişseniz bile far tası düzgün bişey olmadığı için yine tatmin etmez. Koruma demirine monte edilen harici sis farları ile desteklemek lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------



    45 dişliyi 43 e düşürmek teknik olarak motoru rahatlatması lazım. Çünkü daha az devir çevirerek daha yüksek hız yaparsınız. Dolayısıyla dişli değişimi ile olacak iş değil bu. Bi kere motorun kaliteli olmadığını kabullenmek gerekiyor. Durduk yere de arızalanır bu motor. Krank sorunu yaşayan, motor yaptıran çok evocu var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    Mühendisin 45t dişli koyması son hızı ve torku belli bir değerde tutmak içindir. Ama kullanıcı bunu kendi ihtiyaçlarına göre değiştirebilir. Sık sık artçılı sürüş yapıyorsanız yüksek tork gerekeceği için büyük arka dişli kullanırsınız. Yada daha çok artçısız sürüyorsanız ve yüksek hız istiyorsanız küçük arka dişli kullanırsınız. Yine daha çok araziye giriyorsanız büyük dişli, sürekli asfaltta kullanıyorsanız küçük dişli takarsınız. Sık sık uzun yol yapıyorsanız yine küçük dişli kullanırsınız. Yüksek hız düşük devir elde edersiniz. Dişli oranını kullanıcının kendi isteğine göre ayarlamasında sakınca yoktur.
    kesinlikle üst kalite birşey beklemiyorum zaten fakat şehirler arası çok yol yaptığım için ve bakım dilimlerine daha erken girip yaptırdığım için böyle bir sorun çıkartması adamın canını sıkıyor. motoru çok güzel açtığım kesin her denk geldiğim evocu binip tur atmak istiyor bu neymiş böyle nasıl açtın diyor. en sonunda kranktan ses gelince bi tarafımızda açılmış oldu artık. 3 yıldır ilk defa mekanik bi arıza yaşadım. onun dışında rolanti sensörü dışında hiçbirşeyi değişmedi. düzgün kullanımda üzmeyecek motor lakin sürekli tapagaz 140 gittiğim bir yol vardı izmirden dönüşte,sanırım orda krank ufaktan yellenmeye başlamış olmalı ki,1 hafta sonra bakıma gittiğimde ses artmaya başladı " cırcır böceği gibi" ses geliyor alttan. allahtan erken farkettik şansımıza servisin önünde ses artmaya başladı stop ettik direk. ustada yanımıza geldi krankı ötüyo çalıştırma dedi. öylece kaldı. şans gibi şans valla. bu yorumu okuyan arkadaşlar eğer bilmeyenleriniz varsa. cırcır böceği ötmeye başladıysa alt taraflarda direk ustaya götürün. oturuyim şöyle bakiyim nerden ses geliyormuş demeyin abi.

  5. #6945
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo
    Arkadaşlar motoru nihayet topladık. Fabrikadan parça gelmesi çok uzun sürdü. Toplam 6400 liraya patladı bu iş. Şu an çekişi gidişi gayet iyi.
    Ali Çimen bunu beğendi.

  6. #6946

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar motoru nihayet topladık. Fabrikadan parça gelmesi çok uzun sürdü. Toplam 6400 liraya patladı bu iş. Şu an çekişi gidişi gayet iyi.
    Hayırlı olsun hocam. Değişen parçalar neler? Nerede yaptırdınız?

  7. #6947
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo
    Motoaras'ta yaptırdım. Motorun yarısından fazlası değişti. Sağ ve sol blok, krank, krank rulmanları, balansör, balansör dişlisi ve karşılığı, şanzıman bir grup, devirdaim keçesi, ve isteğe bağlı olarak debriyaj balataları. Ayrıca motor numarası yazdırıldı. Silindir piston setini ise daha önce 300 lük kit taktırdığımda çıkan orjinali geri taktık. Motor tekrar 250cc oldu.
    mitmuallim ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  8. #6948

    Üyelik
    24 Şubat 2016
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoaras'ta yaptırdım. Motorun yarısından fazlası değişti. Sağ ve sol blok, krank, krank rulmanları, balansör, balansör dişlisi ve karşılığı, şanzıman bir grup, devirdaim keçesi, ve isteğe bağlı olarak debriyaj balataları. Ayrıca motor numarası yazdırıldı. Silindir piston setini ise daha önce 300 lük kit taktırdığımda çıkan orjinali geri taktık. Motor tekrar 250cc oldu.
    Bence çok iyi fiyata toplamışsınız, hayırlı olsun. Sınırları pek zorlamamak gerekli galiba

  9. #6949
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo
    Valla öyleymiş.

  10. #6950
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo

  11. #6951

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Ben hala anlam veremiyorum mutlaka biyel kolunda fabrikasyon hata vardı diye düşünüyorum yoksa 250cc motoru 283cc yaptınız ve belki 4-5 beygir(o da en iyi ihtimal- yükselttiniz diye bu şekilde patlamamalıydı.

    Piyasada neredeyse 50cc makine kalmadı hepsi en az 80cc ha evet krank bilyaları bozuluyor, kayışlarda varyötörlerde sıkıntılar çıkıyor ve CG'lerin 125cc olanları bile 200cc'ye kadar gidip yine en az 125cc deki olduğu kadar dayanıyorsa bu motorda bu şekilde olmamalıydı.

    Özkan Usta'nın yorumu ne oldu bu konuda hiç sorabildiniz mi?

  12. #6952
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial Rx3i Evo
    Açıkçası neden böyle olmuş olabileceğini pek konuşmadık. Yani böyle bir sıkıntı yaşandı ve çözmek için uğraştık. Ve birde zaten sağlam bir makine olmadığını sürekli blok patlatan evo larla uğraştığını söyledi. Tezgahının üstünde benimki hariç 3 tane daha dağılmış evo motoru gördüm. Yani dediğiniz gibi yüzde 15 lik bir artış normalde buna sebep olmamalıydı. Hatta alt kısmın zaten 300 lük olduğu ve ülkelerin 250cc üzerine uyguladığı vergi politikaları yüzünden silindir piston hacminin 250cc ye düşürüldüğü söyleniyordu. Yani bu kiti takıpta sorun yaşamak için bir sebep yoktu. Ama olmadı işte bilmiyorum. Şimdi 250cc ye geri düştüm ve acayip bir son hız kaybı var. Makine 120 yi çok zor geçiyor. 140 ile gittiğim düz yolda 125 i geçmiyor artık. Çok kötü oldu 125 lik motor gibi oldu resmen. Artık hiç keyif almıyorum evo ya binmekten. En kısa sürede satacağım. Bi kaç ufak tefek eksikleri var onları halledip satıcam.
    Ali Çimen ve bursalıali bunu beğendiler.

  13. #6953

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Motordan soğumanıza üzüldüm hocam ne diyelim sağlık olsun.
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  14. #6954

    Üyelik
    28 Kasım 2017
    Şehir
    izmir Foça
    Motosikleti
    Mondial RX3i
    Merhaba arkadaşlar zincir ve dişli setini değiştirecem ama markalarda kararsız kaldım sizin tavsiyeniz nedir?


    BLUE MOTOR

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)