Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6921
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun. Ama benim kafamda hala soru işaretleri var bu konuda. En başta da yağlama geliyor aklıma. Yani 250 cc lik bir hacme göre ayarlı bir yağlama sistemi daha büyük bir hacimi yine yeterince yağlayabilecek mi? Bir çok ülkede, hatta bizim ülkemizde bile (araba da daha çok) bu cc büyütme bir başka deyimle swap işlemi yapıldığını görüyoruz. Lakin sistemin sağlıklı çalışması için sadece motor değil bir çok kısımda değişikliğe gidiliyor. Ha senin motorda çok çok bir beygir veya tork artışı olmayacak belki ama, örneğin krank bu gücü kaldırabilecek mi?
    Ah be gardaşım, çok geçmiş olsun.
    Daha önce bu konuda uyarmak istemiştim ama... Keşke haksız çıksaydım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6922
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun acaba ilk hangisi su koyverdi. Krank kolay kolay balans, ateşleme veya enjeksiyon basıncında sorun yoksa kolay kolay sorun yaşatacak bir şey değil. Biyel kolları sağlam mı? Pistonların üst kısımlarından fotoğraf paylaşabilir misiniz?

    Kendim Benelli TNT250 ile çok uğraştım yazılım vs attım. Halen sağlam geziyor.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

    Pistona bişey olmamış. Biyel kolu kırılıp ortalığı dağıtmış. Videoda göstermeyi unutmuşum ama pistonun üstü de temizdi. Hafif bi kurum vardı sadece.

  3. #6923
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Perno yerlerinde bir işleme hatası yoksa biyel kolunda kılcal boşluklar vardı büyük ihtimal. Geçmiş olsun iyi ki size bir şey olmamış hocam.

  4. #6924

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Tekrardan çok geçmiş olsun hocam. Biyel kolunun çeliği bu kadar mı dandikmiş gerçekten? Gerçekten şaşırttı beni yani.

  5. #6925

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Enjeksiyon ve ateşleme haritalarıyla oynadınız mı?

    Erken ateşlemede sebep olmuş olabilir.

  6. #6926
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyon ve ateşleme haritalarıyla oynadınız mı?

    Erken ateşlemede sebep olmuş olabilir.
    Evet yazılım yapmıştık. Kalkışlarda bariz bir tork artışı olmuştu. 0 dan 100 e 8 saniyede çıkıyordu. Yazılımla oynamasak bu durum olmayabilirdi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:59 ----------

    Chinariders gibi yabancı forumlara bakıyorum. 300lük kiti takıpta krankı kırılan kimse olmamış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:03 ----------

    Demekki hem 300 lük pistonu hemde modifiyeli yazılımı ikisi bi arada krank kaldırmadı.

  7. #6927
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekrardan çok geçmiş olsun hocam. Biyel kolunun çeliği bu kadar mı dandikmiş gerçekten? Gerçekten şaşırttı beni yani.
    Çelikten olmaz biyel kolu genelde bakır, alüminyum vs vs gibi malzemelerden yapılır.
    Ali Çimen bunu beğendi.

  8. #6928
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çelikten olmaz biyel kolu genelde bakır, alüminyum vs vs gibi malzemelerden yapılır.
    Evet blok içerisindeki dişliler çok daha sağlam bir malzemeden yapılmış. Ama biyel kolunda dandik malzeme kullanmışlar.

  9. #6929

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çelikten olmaz biyel kolu genelde bakır, alüminyum vs vs gibi malzemelerden yapılır.
    Bakır ve alüminyum yumuşak metallerdir hocam. Biyel kolu gibi üzerinde çok fazla stres oluşan malzeme bakır ya da alüminyum olamaz. Ha çelik olmaz da farklı bir alaşım olur orasını malzeme müh. ya da makine müh. okuyan arkadaşlar daha iyi bilirler tabii.

  10. #6930
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bakır ve alüminyum yumuşak metallerdir hocam. Biyel kolu gibi üzerinde çok fazla stres oluşan malzeme bakır ya da alüminyum olamaz. Ha çelik olmaz da farklı bir alaşım olur orasını malzeme müh. ya da makine müh. okuyan arkadaşlar daha iyi bilirler tabii.
    Saf bakır veya saf alüminyum dan bahsetmiyorum bende ancak ağırlıklı olarak bakır, alüminyum, prinç vs gibi alaşımlar kullanılıyor. Özellikle alüminyum 6000 serisi tercih edilir kaplamalarla arası iyi olduğundan. 2 senedir hafif sınıf hava araçlarına motor geliştirmede çalıştım zaten

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet blok içerisindeki dişliler çok daha sağlam bir malzemeden yapılmış. Ama biyel kolunda dandik malzeme kullanmışlar.
    Malzemeden ziyade işleme kısmında problem oluyor aslında. Genelde döküm oluyor bunda da kılcal boşluklar olabiliyor. Enjeksiyon döküm sistemleri vs de var ancak bunlar maliyet tabi ki. Askeri şartlar için genelde dövülmüş malzemeleri cnc de işliyorlar ancak sana bana taşın suyunu sıkıyorlar alttan da yalıyorlar
    Ali Çimen bunu beğendi.

  11. #6931
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    zongshen in rx3 400 Cc cyclone modeline yükseltenler oldumu

  12. #6932
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı KALDERA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zongshen in rx3 400 Cc cyclone modeline yükseltenler oldumu
    Uğur Hocam Mondi ülkeme, RX1 - 125 cc tek silindir. Rx3 İ evo 250 cc mono silindir. RX 3 S 380 cc düal
    silindir modellerini getiriyor. Ayrıca USA ve daha farkli bazı ülkelerde RX 4 - 450 cc mono silindir
    olarak satılmakta. Türkiye Mondi bu 450 cc ve daha torklu makineyi ülkeme getirmeye korktu. Belkide
    ticari kaygılarla . Bunların dışında bir kaç büyük moto fuarına gönderdiği ,eski İngiliz NORTON 650 nin
    modernize edilmiş hali ZONGSHEN RX 6 bu gün yarın dünya piyasasına takdim ediliyor. Belki de seri üretim çoktan başladı. Selamlar.
    KALDERA bunu beğendi.
    bursevi

  13. #6933
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Ali abi dediğim motoru mondial markası rx3 S modeli olarak getirmişler.Ama çantaları ekranı vs maliyeti düşürmek için herhalde 250 cc olan modeldekileri kullanmışlar yine…
    1,5 yıldır yollardayım ..motorlarımı satmıştım..tekrar bakınıyorum…
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #6934
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Uğur Hocam Rabbim seni tez saatte demirden beygir sahibi eyleye. Dilerseniz hani bu sari sayfalara bir
    bakın belki rx3 S bulunabilir. Ayrıca mondi RX3 S yerine RX 4 getirseydi .

  15. #6935
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı KALDERA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ali abi dediğim motoru mondial markası rx3 S modeli olarak getirmişler.Ama çantaları ekranı vs maliyeti düşürmek için herhalde 250 cc olan modeldekileri kullanmışlar yine…
    1,5 yıldır yollardayım ..motorlarımı satmıştım..tekrar bakınıyorum…
    Hocam rx3s modelinin ikinci eli yanılmıyorsam 50bin lira civarında. Yerinizde olsam o bütçeye 5 bin daha ekler Honda Nc700x alırım. Hatta 10 ekler Nc750x alırım. En azından japon olur sağlam olur en önemlisi arkasında durulan bir motor olur.

  16. #6936
    KALDERA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    TÜRKİYE
    Motosikleti
    visal 125 DOMİNAR 400 UG-HERO XPLUS 200 4V
    Haklısınız… benim sizin motorun ilk yılında çıkan sübap vb gibi sorunlarında paylaşımlarım olmuştu teknik konularda.motoru kullanan eski arkadaşlardan yeni modeline yükselten oldumu diye sormuştum.
    Yeni modelde silindirlerin paralel oluşunu,fiyat kıyaslamasını bende beğenmedim.

    Büyük hacimli motorlar kullandım.tekrar pek düşünmüyorum.kriterlerime uygun mekaniğini tasarımını beğendiğim hero x pulse 200 var.belki olabilir,

    Sizin yukarda videoyu gördüm.silindir piston ölçülerini değiştirmekle ne amaçladınız…

  17. #6937
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı KALDERA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız… benim sizin motorun ilk yılında çıkan sübap vb gibi sorunlarında paylaşımlarım olmuştu teknik konularda.motoru kullanan eski arkadaşlardan yeni modeline yükselten oldumu diye sormuştum.
    Yeni modelde silindirlerin paralel oluşunu,fiyat kıyaslamasını bende beğenmedim.

    Büyük hacimli motorlar kullandım.tekrar pek düşünmüyorum.kriterlerime uygun mekaniğini tasarımını beğendiğim hero x pulse 200 var.belki olabilir,

    Sizin yukarda videoyu gördüm.silindir piston ölçülerini değiştirmekle ne amaçladınız…
    Daha fazla güç tabiki. İşe yaramıştı da. Ama uzun ömürlü olmadı.

  18. #6938

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Arkadaşlar Merhaba rx3i evo için hs1 ampul önerisi olan var mı kendi ampulu çok yetersiz kalıyor

  19. #6939
    raqqa31 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2017
    Motosikleti
    Dragstar 650 Classic
    2016 Model 30bin km'de motorumun biyel kolu bozuldu değişim için serviste bekliyor benimde. Allahtan erken farkettik. Servise bakım için gittiğimde adam krankından ses geliyor dedi. O gün orda bıraktık motoru. Ama bu km ye kadar hiç bir problem yaşamadım. Ege turu yaptım geldim. Ara ara,zorlamalar ile olduğunu düşünüyorum. Ve arka dişliyi 43 e düşürerek hata yaptığımı düşünüyorum. Mühendisi birşey biliyor ki 45 dişli koymuş. Biz bence bunlarla oynayarak hata yapıyoruz.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #6940
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba rx3i evo için hs1 ampul önerisi olan var mı kendi ampulu çok yetersiz kalıyor
    Ampul değişseniz bile far tası düzgün bişey olmadığı için yine tatmin etmez. Koruma demirine monte edilen harici sis farları ile desteklemek lazım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

    Alıntı raqqa31 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2016 Model 30bin km'de motorumun biyel kolu bozuldu değişim için serviste bekliyor benimde. Allahtan erken farkettik. Servise bakım için gittiğimde adam krankından ses geliyor dedi. O gün orda bıraktık motoru. Ama bu km ye kadar hiç bir problem yaşamadım. Ege turu yaptım geldim. Ara ara,zorlamalar ile olduğunu düşünüyorum. Ve arka dişliyi 43 e düşürerek hata yaptığımı düşünüyorum. Mühendisi birşey biliyor ki 45 dişli koymuş. Biz bence bunlarla oynayarak hata yapıyoruz.
    45 dişliyi 43 e düşürmek teknik olarak motoru rahatlatması lazım. Çünkü daha az devir çevirerek daha yüksek hız yaparsınız. Dolayısıyla dişli değişimi ile olacak iş değil bu. Bi kere motorun kaliteli olmadığını kabullenmek gerekiyor. Durduk yere de arızalanır bu motor. Krank sorunu yaşayan, motor yaptıran çok evocu var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    Mühendisin 45t dişli koyması son hızı ve torku belli bir değerde tutmak içindir. Ama kullanıcı bunu kendi ihtiyaçlarına göre değiştirebilir. Sık sık artçılı sürüş yapıyorsanız yüksek tork gerekeceği için büyük arka dişli kullanırsınız. Yada daha çok artçısız sürüyorsanız ve yüksek hız istiyorsanız küçük arka dişli kullanırsınız. Yine daha çok araziye giriyorsanız büyük dişli, sürekli asfaltta kullanıyorsanız küçük dişli takarsınız. Sık sık uzun yol yapıyorsanız yine küçük dişli kullanırsınız. Yüksek hız düşük devir elde edersiniz. Dişli oranını kullanıcının kendi isteğine göre ayarlamasında sakınca yoktur.
    raqqa31 ve juniorknn bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)