Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6881
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Evet persembe günü aldım motorumu. Hiç çalışmayan motorun benzin depo içinden çıkan benzin yarı yarıya
    su. Şu an yüzde 96 randımanla çalışıyor. Yine de 2 - 3 debriyajdan birinde stop edebiliyor. Buji ,
    siboplar , degişti. Oks. sensörü , enjektör temizlendi.Ön Amortisör yağları ve keçeleri degişti.
    Bu gün ustam yanıma geldi ve rölantide ara ara stop olayını kendisi gördü. Bakalım İst .a gidip
    geldikten sonra bayram ertesi tekrar bakacak.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6882
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    sıfır motosiklet alıyorsunuz, stop ediyor doğru mu anladım? Benim 2006 model klr henüz böyle bir şey yapmadı ve yağ filtre zincir fren balatası harici bir servis ihtiyacı olmadı, motosikletten soğutur insanı bu olaylar.

  3. #6883
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır motosiklet alıyorsunuz, stop ediyor doğru mu anladım? Benim 2006 model klr henüz böyle bir şey yapmadı ve yağ filtre zincir fren balatası harici bir servis ihtiyacı olmadı, motosikletten soğutur insanı bu olaylar.
    Doğrudur. Enjeksiyon sistemiyle ilgili sıkıntılar da çıkabiliyor.

  4. #6884
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Bugün öğleden sonra Serkan Arman ustamın yanına gidip Evo mun disk ölçülerinin siparişini vericem.
    Ayrıca benim çıkma ön diskini de ( örnek olarak ) ona bırakacam. Serkan da evonun disk ölçüleri yok.
    Yarın da ( salı ) niyet Ataşehir . Selamlar.
    mitmuallim bunu beğendi.

  5. #6885
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet persembe günü aldım motorumu. Hiç çalışmayan motorun benzin depo içinden çıkan benzin yarı yarıya
    su. Şu an yüzde 96 randımanla çalışıyor. Yine de 2 - 3 debriyajdan birinde stop edebiliyor. Buji ,
    siboplar , degişti. Oks. sensörü , enjektör temizlendi.Ön Amortisör yağları ve keçeleri degişti.
    Bu gün ustam yanıma geldi ve rölantide ara ara stop olayını kendisi gördü. Bakalım İst .a gidip
    geldikten sonra bayram ertesi tekrar bakacak.
    Ali abi enjeksiyon sistemini komple iptal et,karburatör taktir.kafan agrimaz,çaynalilar beceremiyor enjeksiyonlu motor işini..
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  6. #6886
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ali abi enjeksiyon sistemini komple iptal et,karburatör taktir.kafan agrimaz,çaynalilar beceremiyor enjeksiyonlu motor işini..
    Bende öyle yaptım da yakıtı düşüremiyorum bi türlü. 100 de 5.5 6 civarı yakıyor çok fazla malesef. Yani bu şekilde memlekete gidip gelsem maaşın yarısı gider heralde Enjeksiyonda en azından basınca yakıyordu. Karbüratörde sağdan sağdan 50 ile git gene 5.5lt yakıyor.
    levend84 bunu beğendi.

  7. #6887
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende öyle yaptım da yakıtı düşüremiyorum bi türlü. 100 de 5.5 6 civarı yakıyor çok fazla malesef. Yani bu şekilde memlekete gidip gelsem maaşın yarısı gider heralde Enjeksiyonda en azından basınca yakıyordu. Karbüratörde sağdan sağdan 50 ile git gene 5.5lt yakıyor.
    1000km yola gitsen 60litre benzin yapar.

    En garantisi lpg taktirmak,zaten motor su soğutmali(regulator sulu).tek kelle kit sistemi olacak,karburatorlu 800-1000cc japon otomobillere uyumlu,suzuki alto,daihatsu cuore,126bis(,topcaseye 20litrelik tank.tüketim yari yariya düşer.montaj için iyi bir usta bulmak şart.konyada yapan ustalar var,bir ara internette görmustum.
    Yunus Özbek bunu beğendi.

  8. #6888
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000km yola gitsen 60litre benzin yapar.

    En garantisi lpg taktirmak,zaten motor su soğutmali.tek kelle sistem,topcaseye 20litrelik tank.tüketim yari yariya düşer.montaj için iyi bir usta bulmak şart.konyada yapan ustalar var,bir ara internette görmustum.
    Evet hem karbüratör hem lpg güzel kombin olur
    levend84 bunu beğendi.

  9. #6889
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hem karbüratör hem lpg güzel kombin olur
    Eski honda xl600 transalp görmustum,adam yakit deposunu alttan kesip lpg tankini icine yerlestirmis.

  10. #6890

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Bu LPG olayını ben de ciddi ciddi düşünüyorum. Ancak LPG fiyatlarının da bir standardı yokkki. Bir istasyonda 3.50TL diğerinde 4.10 TL. Kaptırabildiklerine artık. Gerçekten sadece yakıt bazlı düşünürsek dizelin üzerine yok bence.

  11. #6891

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    merak ediyorum, gaz telinin gerginliği ile biraz rölanti artırılabilir veya boğaz kelebeği limitöründen yapılabilir.
    bu şekilde rölantiyi artırsanız stop etme sorununu çözebilir mi?

  12. #6892

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merak ediyorum, gaz telinin gerginliği ile biraz rölanti artırılabilir veya boğaz kelebeği limitöründen yapılabilir.
    bu şekilde rölantiyi artırsanız stop etme sorununu çözebilir mi?
    Hayır hocam bizdeki stop etme rolanti düşüp de stop etme olmadığı için işe yaramaz.

  13. #6893
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır hocam bizdeki stop etme rolanti düşüp de stop etme olmadığı için işe yaramaz.
    Farkli bir motorun(250cc japon)oksijen sensoru nu takanlar vardi,denemek lazim bir şekilde uydurulabilir.

  14. #6894

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Farkli bir motorun(250cc japon)oksijen sensoru nu takanlar vardi,denemek lazim bir şekilde uydurulabilir.
    Oksijen sensörü değil gibi geliyor bana. Evo Türkiye'de daha yeni iken bir çok serviste bir çok evonun oksijen sensörlerini garanti dahilinde değiştiler ancak çözüm olmadı. Dediğiniz gibi uyumlu ise herhangi bir motorunki takılıp denenebilir ancak bulması söküp takması vs.
    Bizim bulduğumuz ve nispeten sorunu minimuma indiğimiz yöntem ise sübap ayarı. Fabrikadan sıfır bile çıksa (2014-15 ve 16 için en azından daha üstü için bir şey diyemiyorum) 4 sübabın her birinin sentili ya da boşluğu birbirinden farklı idi. Örneğin emmenin biri 0.05 iken diğeri 0.07 geliyordu. Ben mesela emmeyi 0.06, eksozları da 0.09 yaptım. Bunu yapmadan önce rampa inişlerinde ne zaman kompresyona bıraksam debriyajı çeker çekmez stop ediyordu. Şimdi o gitti ancak yine kafasına göre ışıklarda tam kalkış esnasında, rolantide beklerken bazen 2-3 defa üst üste stop etmeye devam ediyor.
    Benim tahminimce tek denenmemiş şey olan rolanti sensörü. Zamanında araştırmıştım biraz sanayide Palioların galiba MPİ olanlarıydı tam emin değilim ama epey yakındı bununkine. Hatta tornada ayarlanabilirdi. Ancak olacağına güvenmediğimden uğraşmamıştım.

  15. #6895
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Arkadaşlar dün ( pazartesi ) Serkan ustamın yanına gittim kendisi dışarda imis . Elemanına eski ön
    diski teslim ettim. Yine elemanı arka diskin bütün ölçülerini aldi, not etti. Bu gün ( salı ) 5 debriyajdan birinde stop eden evo ile çıktım İst. yoluna. Yalova- Topçular- Feribot - Eskihisar -
    Ataşehir ( İst ) geldim . Yaklaşık her 5 debriyajdan birinde stop etse de beni yine beni İst. a
    getirdi.

  16. #6896
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oksijen sensörü değil gibi geliyor bana. Evo Türkiye'de daha yeni iken bir çok serviste bir çok evonun oksijen sensörlerini garanti dahilinde değiştiler ancak çözüm olmadı. Dediğiniz gibi uyumlu ise herhangi bir motorunki takılıp denenebilir ancak bulması söküp takması vs.
    Bizim bulduğumuz ve nispeten sorunu minimuma indiğimiz yöntem ise sübap ayarı. Fabrikadan sıfır bile çıksa (2014-15 ve 16 için en azından daha üstü için bir şey diyemiyorum) 4 sübabın her birinin sentili ya da boşluğu birbirinden farklı idi. Örneğin emmenin biri 0.05 iken diğeri 0.07 geliyordu. Ben mesela emmeyi 0.06, eksozları da 0.09 yaptım. Bunu yapmadan önce rampa inişlerinde ne zaman kompresyona bıraksam debriyajı çeker çekmez stop ediyordu. Şimdi o gitti ancak yine kafasına göre ışıklarda tam kalkış esnasında, rolantide beklerken bazen 2-3 defa üst üste stop etmeye devam ediyor.
    Benim tahminimce tek denenmemiş şey olan rolanti sensörü. Zamanında araştırmıştım biraz sanayide Palioların galiba MPİ olanlarıydı tam emin değilim ama epey yakındı bununkine. Hatta tornada ayarlanabilirdi. Ancak olacağına güvenmediğimden uğraşmamıştım.
    Hocam bildiğiniz üzere benimki karbüratörlü ve enjeksiyona dair bütün sensörleri söktüm. Ve supap ayarını kendim sentil ile 0.06 - 0.09 olarak ayarladım. Karbüratörden rölantiyi 1900 devir olarak ayarladım ve hala çok sık olmasada stop ediyor. Yani daha ne olabilir bilmiyorum. Rölantiyi tıkı tıkı tıkı diye sakin çalışması için 1500 e falan ayarlayınca çok sık stop ediyor. O zaman gaz verip bırakınca gidiyor. Birde enjeksiyona dönmek istediğimde hangi aracın rölanti valfini kullanabilirim acaba? Fiat tempra nınki çok benziyor ama ucundaki başlıkta ölçü farkımı vardır acaba. Çünkü ben enjeksiyonu sökerken rölanti problemliydi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:43 ----------

    Şu rölanti valfi ve tps sensörü sorununu çözüp enjeksiyona geri dönmem lazım. Çünkü hem fazla yakıyor hemde o kadar masraf edip alıp taktırdığım 300 lük silindir piston kitinden tam verim alamıyorum. 250 lik iken yaptığım hızları yapabiliyorum yine. Değişen tek şey şehir içerisinde küçük viteslerde gazı sert verince çok agresif kalkıyor. Amcamın dominar 400 ünü sürdüm torku ondan aşağı kalır değil. Ama benim asıl amacım özellikle düz yoldaki son hızını artırmaktı. 250 lik ikende 135 te kalıyordu şimdi yine 135 te kalıyor. Enjeksiyona dönüp birde yazılım attırırsam o zaman asıl verimi alabilirim diye düşünüyorum.
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  17. #6897
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Oksijen sensörü değil gibi geliyor bana. Evo Türkiye'de daha yeni iken bir çok serviste bir çok evonun oksijen sensörlerini garanti dahilinde değiştiler ancak çözüm olmadı. Dediğiniz gibi uyumlu ise herhangi bir motorunki takılıp denenebilir ancak bulması söküp takması vs.
    Bizim bulduğumuz ve nispeten sorunu minimuma indiğimiz yöntem ise sübap ayarı. Fabrikadan sıfır bile çıksa (2014-15 ve 16 için en azından daha üstü için bir şey diyemiyorum) 4 sübabın her birinin sentili ya da boşluğu birbirinden farklı idi. Örneğin emmenin biri 0.05 iken diğeri 0.07 geliyordu. Ben mesela emmeyi 0.06, eksozları da 0.09 yaptım. Bunu yapmadan önce rampa inişlerinde ne zaman kompresyona bıraksam debriyajı çeker çekmez stop ediyordu. Şimdi o gitti ancak yine kafasına göre ışıklarda tam kalkış esnasında, rolantide beklerken bazen 2-3 defa üst üste stop etmeye devam ediyor.
    Benim tahminimce tek denenmemiş şey olan rolanti sensörü. Zamanında araştırmıştım biraz sanayide Palioların galiba MPİ olanlarıydı tam emin değilim ama epey yakındı bununkine. Hatta tornada ayarlanabilirdi. Ancak olacağına güvenmediğimden uğraşmamıştım.
    MAF(hava akiş metre)sensorune bakildi mi?


    Zira bu sensor,gaz kelebeginden giden hava miktarini ölçerek ecu ya direktifler verir,sensorde sorun ciksa ya fazla hava verir,ya da az,bu iki durumda stop etmeye sebep olur.

    Supap ayar bozukluguda yapar,sistem dengeli hava almazsa oda yapar,

    Esasinda enj sistemide bir nevi karburator gibidir,hava ayari degerinde olmazsa motor duzenli calismaz stop eder.
    Ali Çimen bunu beğendi.

  18. #6898
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sıfır motosiklet alıyorsunuz, stop ediyor doğru mu anladım? Benim 2006 model klr henüz böyle bir şey yapmadı ve yağ filtre zincir fren balatası harici bir servis ihtiyacı olmadı, motosikletten soğutur insanı bu olaylar.
    Hocam UCUZ ETİN YAHNİSİ bu kadar lezzet veriyor. Lakin klr 650 de çok haşin ve gaddar bir makine.
    bursevi

  19. #6899

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Yunus Özbek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam bildiğiniz üzere benimki karbüratörlü ve enjeksiyona dair bütün sensörleri söktüm. Ve supap ayarını kendim sentil ile 0.06 - 0.09 olarak ayarladım. Karbüratörden rölantiyi 1900 devir olarak ayarladım ve hala çok sık olmasada stop ediyor. Yani daha ne olabilir bilmiyorum. Rölantiyi tıkı tıkı tıkı diye sakin çalışması için 1500 e falan ayarlayınca çok sık stop ediyor. O zaman gaz verip bırakınca gidiyor. Birde enjeksiyona dönmek istediğimde hangi aracın rölanti valfini kullanabilirim acaba? Fiat tempra nınki çok benziyor ama ucundaki başlıkta ölçü farkımı vardır acaba. Çünkü ben enjeksiyonu sökerken rölanti problemliydi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:43 ----------

    Şu rölanti valfi ve tps sensörü sorununu çözüp enjeksiyona geri dönmem lazım. Çünkü hem fazla yakıyor hemde o kadar masraf edip alıp taktırdığım 300 lük silindir piston kitinden tam verim alamıyorum. 250 lik iken yaptığım hızları yapabiliyorum yine. Değişen tek şey şehir içerisinde küçük viteslerde gazı sert verince çok agresif kalkıyor. Amcamın dominar 400 ünü sürdüm torku ondan aşağı kalır değil. Ama benim asıl amacım özellikle düz yoldaki son hızını artırmaktı. 250 lik ikende 135 te kalıyordu şimdi yine 135 te kalıyor. Enjeksiyona dönüp birde yazılım attırırsam o zaman asıl verimi alabilirim diye düşünüyorum.
    Hocam masraflı olacak ama dişli değişimi de yapın. Ben bu stok haliyle bile zincir- dişli komple değiştiğim zaman orijinal 44 diş olan arka dişliyi 42 ya da 41 yapacağım. Zaten rampa çıkışı olsun, hızlanışı olsun gayet memnunum ancak 100-110 ile giderken daha az devir çevirsin istiyorum son hızla zaten işim yok.
    Bir de aniden gelen güç pistonlu karbüratörlerin klasik özelliğidir. Ama CV karbüratörler yani gaz kelebeği olan karbüratörler ise gazı daha narin verir. Çünkü kelebeği bir anda sonuna kadar açsanız bile içerdeki gaz pistonu motorun vakum gücüyle yukarı çıktığı için bir miktar gecikme yaşanır.

    Yazılım konusunu halledebilirseniz yani beyin izin veriyorsa ben de kesinlikle denemek istiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MAF(hava akiş metre)sensorune bakildi mi?


    Zira bu sensor,gaz kelebeginden giden hava miktarini ölçerek ecu ya direktifler verir,sensorde sorun ciksa ya fazla hava verir,ya da az,bu iki durumda stop etmeye sebep olur.

    Supap ayar bozukluguda yapar,sistem dengeli hava almazsa oda yapar,

    Esasinda enj sistemide bir nevi karburator gibidir,hava ayari degerinde olmazsa motor duzenli calismaz stop eder.
    Hayır hocam ona bakmadım açıkçası. Fişini söküp bir süre denerim yasaklardan sonra.

  20. #6900
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Dişli değişimi yaptım hocam. Şu anda 42t var arkada. Düz yolda 6. Viteste 8 bin devri geçmiyor. 44t varken de 9bin devri geçmiyordu. Beyin yazılıma izin veriyor. Çanakkale'de Emin Ocak diye bi arkadaş yapıyor bu işi. Dişli konusunda şimdi de öne 13t takmayı düşünüyorum. AliExpress'ten siparişi verdim 4 tane. Bi tanesini kendime ayırıp diğer 3 taneyi isteyene satacağım. Bakalım 13t-42t ve 13t-44t kombinasyonu nasıl bir sonuç verecek. 13t de motor daha kolay devir çevireceği için düz yoldaki son hızım artar diye düşünüyorum. Mesela şu an 14t-42t ile yokuş aşağı 10bin devirde 160 görüyorum. Ama düz yolda 8500 devirde kaldığı için 135i geçemiyorum. Ben 13t dişli takarak yokuş aşağı hızından feragat edip düz yol hızına eklemek istiyorum. 13t-42t kombinasyonu 14 42 ye göre yüzde 7 hız düşürdüğü için benim 10bin devirdeki hızım 160 yerine 149 olacak. Ama yüzde 7 tork artışı sayesinde de bu hıza daha rahat ulaşacağım diye tahmin ediyorum. 11bin devire de ulaşabilirsem 158 falan görürüm. Yeterli olur benim için.
    Ali Çimen bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)