Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
Dragon 50

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Leoncino
    Motosiklet Online
  1. #6661

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar son mesajlarda bahsedilen durum tamamen fren merkezinin oynamamasından kaynaklı. Yani kaliperin ileri geri hareket etmesine olanak sağlayan pimler kitlenmiş olmalı ki sadece pistonların olduğu taraf işlev görüyor. Bunun için de merkezin yerinden sökülüp merkezi şaseye bağlayan mekanizma sökülmeli - kitlendiyse eğer epey zor olabilir- zımpara yardımıyla yüzeyi parlatılıp kauçukların içleri temizlenmeli ve yeniden greslenip takılmalıdır. Eğer gerekliyse de tamir takımı dediğimiz kauçuklar da değişmelidir. Bu sayede frene bastığınızda pistonun itme kuvvetiyle hareket eden merkez de pistona ters yönde hareket edecek ve sabit olan balatayı da diske yapıştıracaktır. Bu sayede kötü-berbat denilen arka frenin aslında denilenle alakası olmadığını göreceksiniz. Ha aynısı ön fren için geçerli değil tabii ki. Ön frenin motora oranla oldukça zayıf kaldığını her fırsatta söylüyorum.
    ufoz ve bursalıali bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Premium Motosiklet Servis Randevusu
    Motomax
  2. #6662
    Ichigo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2018
    Şehir
    Balıkesir/Akçay
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili abilerim,

    Bu aralar şöyle bir sorun var (motoru topladığımdan beri)

    1 - Motorun ısınması ve soğuması çok hızlı oluyor. (Termostatın sağlam olduğunu düşünüyorum çünkü motor ısındığında radyatörleri de kontrol ediyorum ve sıcak görünüyor, demek ki termostat suyu zamanında bırakıyor)Mesela rölantide beklesin 20 dakikada fan açar. Ya da trafikte hararet 2 dişteyken 3 5 dakika ışıklarda beklediğimde hemen 3 dişe çıkıveriyor. (Normal mi bilmiyorum)
    2- Radyatördeki su basıncı çok çok fazla tahminimce. Çünkü aşağıdaki resimde görülen hortumun hem üstünden hem altından sızıntı yapıyor. Ayrıca genleşme kabının kapağında da sanki hafif bir sızıntı gözlemledim. Ayrıca karter havalandırma hortumu da 10-15 günde bir yarısına kadar doluyor (çeyrek çay bardağı kadar) Kelepçeleri sıkıyorum. Akşam 12 km eve kadar gidiyorum sızıntı yok. Sabah binip tekrar işe geliyorum bakıyorum yine sızmış. Radyatördeki bu aşırı basıncın sebebini bulamadım. Acaba hala hava mı var? Alamadım mı?

    Fikriniz varsa belirtirseniz çok sevinirim.

    https://i.hizliresim.com/9arJL9.jpg

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:02 ----------

    Ha bir de ufak bir ekleme bu aralar kendiliğinden 0563 arıza kodu yakıyor 1 haftada 2 defa başıma geldi ama sonra kendiliğinden söndü. Sonra arıza kodu tarattığımda temiz çıkıyor. Sanırım ara sıra voltaj çok çok küçük oranda fazla gelince yakıyor sonra düzelince sönüyor. Çokta şeyapmadım onu ama su problemini çözemedim.
    Çözümünü bulabildiniz mi acaba? Aynı sorun bende de var. Uzun yolda 200km yol gidiyorum hararet göstergesi 2 dişte sabit kalıyor. Fakat şehir içine girdiğimde trafikte 1-2 vitesle hareket ederken yada rölanti de beklerken hararet göstergesi 3 dişe cıkıyor.
    bursalıali bunu beğendi.

  3. #6663

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Yok valla o sorunu çözemedim. Neyseki hiç hararet yapmıyor, mesela hiç 4 diş görmedim ama yazın sıcak havalarda mutlaka 3 dişten aşağı inmiyor. Galiba motorun yapısıyla alakalı bişey, zaten rolanti akranlarına göre daha hızlı bu bloklarda. Bu arada radyatör ek deposunun kapağında küçük bir delik vardır. Basınç tahliye deliği (güvenlik amaçlı) o deliği kontrol edin, bazen kendiliğinden tıkanabiliyor. İğne yardımıyla açabilirsiniz.
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #6664

    Üyelik
    29 Haziran 2016
    Motosikleti
    Cf Moto 250 nk
    Alıntı Ichigo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çözümünü bulabildiniz mi acaba? Aynı sorun bende de var. Uzun yolda 200km yol gidiyorum hararet göstergesi 2 dişte sabit kalıyor. Fakat şehir içine girdiğimde trafikte 1-2 vitesle hareket ederken yada rölanti de beklerken hararet göstergesi 3 dişe cıkıyor.
    Mondial rx3i Evo sahibi değilim. Ancak cf moto sahibiyim. Zamanında araştırdığım bir motordu. Hararetin Uzun yolda 2 diş şehir içinde 3 diş olması gayet normal değil mi ? Cf de şehir içinde 90 derece olan hararet uzun yolda 70 dereceye iniyor.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  5. #6665

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Aslında normal ama Ankarada çok soğuk havalarda bile 3 dişe çıkınca, yazın hararet yaparsa diye insanı korkutuyor. Aslında bizim sorunumuz göstergeden de kaynaklı olabilir,

    Psikolojik olarak yani, mesela 4 diş değilde 10 diş olsa hararet ve 6-7 dişlere kadar yükselse normal karşılarız belki, aslında 10 dişte 6-7 diş ve 4 dişte 3 diş matematiksel olarak aynı ama psikolojik olarak farklı geliyor insana, 4 diş olunca geriye 1 diş kaldı diyorsun ve korkuyorsun ister istemez,
    bursalıali bunu beğendi.

  6. #6666

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar aslında benim yapmak istediğim şey sizin motorlarda kendinden olmuş yahu daha ne istiyorsunuz Ben Giresun'da 3-4 dk 6-7bin devirde kullanmama rağmen harareti 2 diş zor yapıyorum sırf bacaklarımı ısıtsın diye sizin evolar bu havalarda fan açıyor çok şanslısınız bence Hatta bir ara çılgınlık yapıp soğutma sıvısının birazını boşaltmayı bile düşündüm o yüzden.

    Ama şaka bir tarafa bu havalarda fan açan motor yazın tehlikeli olabilir. Özellikle de hortumlardan kaçak varsa bu sistemin biriken aşırı basıncı dışarı tahliye edemediğini gösterir. Belki de bu havalarda fan açmasının sebebi odur. Tavsiyem radyatör ve genleşme kabı kapaklarını kontrol edin. Oralardan bir miktar sızdırmazsa hortumlardan sızdırır. O kelepçeleri ne kadar sıksanız fayda etmez hortumu dahi patlatabilir.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #6667

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Selamlar...

    Motorun arka lastiği bu gün değiştirdim...

    Arka teker rulmanlarını kontrol ettim. Sorunsuz çalışıyorlardı değiştirmedim...

    Lazım olur diye buraya not düşüyorum...

    Arka tekerde 6202 ve 6302 olmak üzere iki rulman var.

    1 adet de arka dişli de 6004 kodlu rulman var.


    Kolay gelsin.
    Ali Çimen, bursalıali ve Ichigo bunu beğendiler.

  8. #6668
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Bende bir ay kadar önce Arka teker patlağını tamir ettirdikten sonra yalpa yapmaya başlayınca dişli rulmanının değişmesi gerektiğini farkettik ama 30.000 km olmasına rağmen arka teker rulmanlarında sorun yoktu..
    bu bilgi iyi oldu en azından değişirken kaliteli bir rulmanı kodları ile bulmak kolay olur..
    teşekkürler..
    vesselam..
    bursalıali bunu beğendi.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  9. #6669
    Ichigo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2018
    Şehir
    Balıkesir/Akçay
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Motosikletin radyatör suyu baya azaldı L seviyesinde. Üzerine antifirizle karışık saf su eklesem sorun olurmu? Yoksa direk içindeki suyu boşaltıp tekrar mı doldurmalıyım? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #6670
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250Nİ
    Alıntı Ichigo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin radyatör suyu baya azaldı L seviyesinde. Üzerine antifirizle karışık saf su eklesem sorun olurmu? Yoksa direk içindeki suyu boşaltıp tekrar mı doldurmalıyım? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
    Yakın zamanda değiştirmediyseniz tamamen değiştirmeniz daha doğru olacaktır. Muhtemelen eskisi özelliğini büyük ölçüde yitirmiştir. İçten yanmalı ve sıvı soğutmalı motorlarda çok önemli püf noktalarından biridir soğutma sıvısı fakat memleketimde bunu bilen veya önem veren tamirci/sürücü malesef az sayıdadır. Bu yüzden tamircilerin çoğu tıkalı hortumlar, bozuk termostat ve su pompaları tıkalı radyatörler, çürümüş bloklar, yeterli ve verimli soğutulamadığı için conta yakmış motor blokları ile doludur.Keza üreticilerin *çoğu*soğutma sistemi sıvısının 1-2 yılda tamamen boşaltılıp yenilenmesini ve yine yaz kış 50/50 saf su ve motor bloğuna uygun antifiriz karışımı kullanılmasını öneriyor. Bir de motosikletiniz neden su eksiltiyor sebebini araştırdınız mı?
    tommygun, Ichigo ve bursalıali bunu beğendiler.

  11. #6671
    Ichigo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2018
    Şehir
    Balıkesir/Akçay
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Motosikleti 2. El aldım alalı 4 ay oluyor ilk aldığımda L seviyesinin biraz üzerindeydi şu anda L ile aynı hizada. Çok fazla bilgim olmadığı için anlayamadım. 2 ay önce Bulunduğum yerde mondial’in servisine yağ değişimine gittim ustaların böyle bir motosikletten haberleri yok daha yine aynı ustalara gidip göstericem mecbur.

    https://i.hizliresim.com/r0nMAP.jpg
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #6672
    Memcoş48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2016
    Şehir
    İzmir Seferihisar Ürkmez
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250Nİ
    Alıntı Ichigo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti 2. El aldım alalı 4 ay oluyor ilk aldığımda L seviyesinin biraz üzerindeydi şu anda L ile aynı hizada. Çok fazla bilgim olmadığı için anlayamadım. 2 ay önce Bulunduğum yerde mondial’in servisine yağ değişimine gittim ustaların böyle bir motosikletten haberleri yok daha yine aynı ustalara gidip göstericem mecbur.

    https://i.hizliresim.com/r0nMAP.jpg
    Yedek su ya da diğer adıyla genleşme(taşırma) kabı dediğimiz fotoğrafta görülen kabın içindeki karışım miktarının seviyesinin yarıda olması idealdir. Zira sıvı ısınınca genleşerek seviyesi biraz yükselir soğuyunca da seviye biraz düşer. Radyatörde sıvı eksilirse eksilen sıvıyı sistem bu tanktan tamamlar.
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #6673

    Üyelik
    02 Mayıs 2007
    Slm arkadaşlar rx3 2015 model arka teker rulmanlarının ölcüsünü bilen varmı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:47 ----------

    Sis farı taktıracaktım servis garantiden çıkar dedi böyle saçmalık olurmu
    bursalıali bunu beğendi.

  14. #6674
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Alıntı U uR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar...

    Motorun arka lastiği bu gün değiştirdim...

    Arka teker rulmanlarını kontrol ettim. Sorunsuz çalışıyorlardı değiştirmedim...

    Lazım olur diye buraya not düşüyorum...

    Arka tekerde 6202 ve 6302 olmak üzere iki rulman var.

    1 adet de arka dişli de 6004 kodlu rulman var.


    Kolay gelsin.
    Aradığın bilgi aynı sayfada.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:58 ----------

    Ayrıca 2015 modelin servis garantisi mi kalmış ?
    bursevi

  15. #6675

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Elektrik tesisatıyla oynamak garanti dışı bırakır normalde de 2015 model motorda ne garantisiymiş bu?
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #6676

    Üyelik
    02 Mayıs 2007
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik tesisatıyla oynamak garanti dışı bırakır normalde de 2015 model motorda ne garantisiymiş bu?
    benim motor yeni 2019 400 km de arkadaşımın motoru 2015
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  17. #6677

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Arkadaşlar merhaba. Geçen günlerde vites milinin yayının kırılması yüzünden debriyaj kapağını
    açmak zorunda kaldım. Yeni vites mili taktım ve yola aynen devam. Tek başıma olduğum ve de sürekli elimi silip telefonu almaya erindiğimden ancak bu kadar çekebildim.

    Eski vites mili ve yayı. Eski yayı tekrar büküp yapmaya çalıştığımız hali tabii bu.





    Yeni mil, kargosuyla beraber 90 TL.



    Debriyaj tası yokken bloğun içi. Yeni mil, vites topuzu, yağ pompası dişlileri, meşhur evo marş kavraması ve krank. Hepsi bu haldeler.



    Daha yakından.


    Debriyaj tasının boş hali ve vites mili takılı değil. Dikkatli bakarsanız vites milinin de bir rulmanı var. - ilk kez karşılaştığım durum-



    Yeni mili taktım ve sadece kapağı kapatmak kaldı.


    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

    Fotoğrafları yükleyemedim, daha doğrusu google fotoğraflar bağlantıları gözükmüyor, burada toplu olarak paylaşayım.



    Neden olmuyor anlamadım. İnternet zaten zar zor çekiyor odada, forumda mı sıkıntı var ben mi yükleyemedim? Mesajı düzenle kısmında tüm linkler gözüküyor çünkü.
    kdiner ve bursalıali bunu beğendiler.

  18. #6678
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba. Geçen günlerde vites milinin yayının kırılması yüzünden debriyaj kapağını
    açmak zorunda kaldım. Yeni vites mili taktım ve yola aynen devam. Tek başıma olduğum ve de sürekli elimi silip telefonu almaya erindiğimden ancak bu kadar çekebildim.

    Eski vites mili ve yayı. Eski yayı tekrar büküp yapmaya çalıştığımız hali tabii bu.

    https://photos.app.goo.gl/Ma5KHEMToMfeFc1F7

    https://photos.app.goo.gl/xiAQCXcqsEJ16xrQ6

    Yeni mil, kargosuyla beraber 90 TL.

    https://photos.app.goo.gl/v3w32HhKb7rZkygB9

    Debriyaj tası yokken bloğun içi. Yeni mil, vites topuzu, yağ pompası dişlileri, meşhur evo marş kavraması ve krank. Hepsi bu haldeler.
    https://photos.app.goo.gl/3GUfen1vd46Cp7r79


    Daha yakından.
    https://photos.app.goo.gl/zUqB7sAavGWoqS7x7

    Debriyaj tasının boş hali ve vites mili takılı değil. Dikkatli bakarsanız vites milinin de bir rulmanı var. - ilk kez karşılaştığım durum-

    https://photos.app.goo.gl/bzgZBAM4qbMwrL4u5

    Yeni mili taktım ve sadece kapağı kapatmak kaldı.
    https://photos.app.goo.gl/1rwT4T9ngwJtQen5A

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------

    Fotoğrafları yükleyemedim, daha doğrusu google fotoğraflar bağlantıları gözükmüyor, burada toplu olarak paylaşayım.

    https://ibb.co/sPN7Nrg <a href="http...ibb.co/DbJ9Sfr

    Neden olmuyor anlamadım. İnternet zaten zar zor çekiyor odada, forumda mı sıkıntı var ben mi yükleyemedim? Mesajı düzenle kısmında tüm linkler gözüküyor çünkü.
    Bende resimler nerde diyecektim..
    vardır bir eksik... bekleriz biz.. kolay gelsin
    bursalıali bunu beğendi.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  19. #6679
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Mithat hocam Ali' nin yüklediği fotolar senin paylaşımında çıktı , sağolasın.

  20. #6680
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Farkında olmadan faydamız olmuş ne güzel...
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.


    ANES MOTOR
    Leoncino
    Daelim Motosiklet

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)