Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6261

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhabalar. Kazım TOKMAK hocamın yaptığı sibop(sübap da doğrudur hangisini demek isterseniz) ayarından sonra stop problemini çözmesi sonrasında ben de onun aliexpressten aldığı sibop çakısını aldım ve gelince de işe koyuldum. Forumumuz ve tecrübeli ağabeylerimiz sayesinde öğrendiğimiz emme için 0.06 olması gereken ayar birinde doğru diğerinde ise 0.05; 0.09 olması gereken eksoz sibopları ise biri 0.07 diğeri ise 0.06 idi. Uzun uğraşlar sonucu doğru ayarları bulup topladım. Bendeki stop problemi rampa aşağı vitesle inişlerde debriyajı çekince oluşuyordu. Bugün köyden inerken denedim kesinlikle stop etmedi. Sadece devir 1500'lere düşüyor geri topluyor. Tam hallettik sorunu derken şehir içinde 2 kere stop etti kendi kendine. Normalde huyu değildir ancak anlam veremedim tabii. Sonrasında aklıma geldi resetleme yapmadğım. Yarın da resetleme yapıp tekrar deneyeceğim. Benim tahminim problem ortadan kalktı.

    Sonuç olarak arkadaşlar kendim de usta olarak söylüyorum kolay kolay hiç bir usta bu motora doğru düzgün sibop ayarı yapmıyor ya da yapamıyor. Tabii zor geliyor depoyu grenajları söküp bir de eksoz sibopları için sol radyatörün alt bağlantı ayağını sökmek. Tüm bunları yaptılar diyelim ellerinde bir kere motosikletler için hassas sibop çakıları yok. Otomobiller için üretilmiş sanayiden temin ettikleri çakılar var ve onlarda da ara değerler yok 0.05 0.10 diye gidiyor. Hatta daha beteri bir çoğu 4 siboplu bir motoru eliyle oynatarak güya kendince boşluk verdirerek yapmaya çalışıyor. Hatta eksoz siboplarının yeri zor olduğu için bir çoğu sadece üstün körü emmelerle oynuyor sonuca ulaşamayınca da ''bu motorda bu problem kronik'' deyip geçiştiriyor.

    Demek istediğim arkadaşlar kesinlikle eliniz yatıyorsa kendiniz yapın. Usta diye geçinen sözüm meclisten dışarı bir boktan anlamayan, teknolojiden bir haber ustalardan uzak durun. Eğer siz yapamayacaksanız ustaya yaptıracaksanız usulünce belirtin emme 0.06 eksoz 0.09 olacak diye. Size muhalefet ettiği an oradan uzaklaşın. Çünkü gereksiz yere paranızdan olacaksınız. Zaten bu usta görünümlü şahıslar yüzünden bir çok rx3i kullanıcısı motorunu sırf stop ediyor diye sattığına şahit oldum.

    Bir de şunu belirtmek isterim arkadaşlar 0.0x milimetre gibi oldukça hassas ayarı tam bulduğunuzu şöyle anlayın; çakı sibop ve piyano arasında oldukça sıkı girip çıkmalı yani azıcık boş giriyor bir şey olmaz demeyin siz misal 0.06 yaptım zannedersiniz ama o ayar 0.07 olmuştur. Ayrıca sente olayına da gelirsek krankı ''T'' pozisyonuna almanız senteyi bulduğunuz anlamına gelmiyor. Evet ''T'' tepe (ing: TOP) anlamına geliyor ama unutmayın ki 4 zamnlı bir motorda krankın 2 dönüşü eksantrik milinin bir dönüşüdür. Bu yüzden siboplar bir turda bkaarsınız sıkmıştır bir turda bakarsınız boşluk olmuştur. O yüzden aldanmamak için ilk açtığınız anda ''T'' pozisyonunda sibopları yukarı aşağı oynatmaya çalışın(sağa sola oynaması sizi yanılmasın yukarı aşağı yani dikey eksende oynama önemli) eğer oynamıyorsa krankı bir tur daha çevirip kontrol edin.

    İkinci olarak ise depoyu söktüğünüzde benzin devamlı akacaktır. Benim tavsiyem depoyu karton gibi bir şeyin üzerinde soluna yatırıp yine sol yanını hafifçe yukarı verin ve havalandırma hortumunu tıkayın. Böylece benzininiz tam dolu değilse ve depo kapak contanız sağlamsa akmayacaktır.

    Depoyu tekrar takarken mümkünse yardım alın. Eğer tek iseniz önce ön kısmı yarım otutturun. Sağ önde kalan şamandıra soketini takın. Sonrasında benzin hortumunu filtreye en sonunda da pompanın soketini takın ve depoyu bırakın. Mutlaka deponun civatasını en azından tutturun. Yoksa çalışma anındaki titreşimle yeninden çıkabilir bu da hortumların soketlerin krıılmasına kopmasına neden olabilir.

    Üçüncü olarak da sol radyatörün alt ayak demirini ve yan koruma demirlerini şaseye bağlayan 2 civatayı sökün ve demiri yerinde çıkarmadan üste doğru kıvırın. ( Komple sökerseniz takmanız zor olabilir, çünkü yerinde oldukça sıkı duruyor.) Böylece eksoz siboplarına ulaşmak için önünüzde bir engel kalmıyor.
    eline emeğine sağlık. çok çok güzel anlatmışsın. Birde müsait olursan (eğer yapmadıysan)nacizhane tavsiyem. motorun üstündeki map sensörünü de bi söküp ucundaki tellere balata spreyi sıkıp 5 dk kuruyunca geri tak hocam. Resetlemeyi bundan sonra yap.

    Ben de uygun bi zamanda motoru kucaklayıp külbütör kapağına girecem inşallah bakalım.

    Bi de bu sıvı contanın kırmızı ya da siyah olması bişeyi değiştiriyor mu?
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6262
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Sevgili Bulancak'lı isimdaş ve motordaşım , paylaştığın o altın değerindeki tecrübe ve bilgiler için burada bizi takip eden bütün arkadaşlarım adına
    teşekkürü bir borç olarak görüyorum. Çok sağ olasın , var olasın , tekeriye daş neyim tokanmaya. Selamlarımızla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

    Sevgili Bulancak'lı isimdaş ve motordaşım , paylaştığın o altın değerindeki tecrübe ve bilgiler için burada bizi takip eden bütün arkadaşlarım adına
    teşekkürü bir borç olarak görüyorum. Çok sağ olasın , var olasın , tekeriye daş neyim tokanmaya. Selamlarımızla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

    Ali atanma ihtimali ve durumu ne alemde ? Tercih olarak Bursa düşünür müsün?
    Ali Çimen, Kazım TOKMAK ve TURAL53 bunu beğendiler.

  3. #6263

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eline emeğine sağlık. çok çok güzel anlatmışsın. Birde müsait olursan (eğer yapmadıysan)nacizhane tavsiyem. motorun üstündeki map sensörünü de bi söküp ucundaki tellere balata spreyi sıkıp 5 dk kuruyunca geri tak hocam. Resetlemeyi bundan sonra yap.

    Ben de uygun bi zamanda motoru kucaklayıp külbütör kapağına girecem inşallah bakalım.

    Bi de bu sıvı contanın kırmızı ya da siyah olması bişeyi değiştiriyor mu?
    Değiştirmez hocam ama bloktan taşan yerleri silmezseniz kırmızı ve ya siyah olarak gözükür Emin olmamakla birlikte siyah olanların yapıştırma özellikleri de var galiba. İntel işlemcilere delid yapanlar hep siyah sıvı conta kullanıyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------


    @bursalıali Asıl ben teşekkür ederim hocam. Bir çok servisten, ustadan öğrenemeyeceğimiz bilgileri öğrenip, bizim için paylaştınız burada. Bir emek varsa o da sizlerin hakkıdır.

    Türkçe öğretmenliği açısından atamalar genelde 1000 civarı oluyor hocam. Bursayı tabii ki düşünürdüm ancak 2-3 sene farklı alternatifler düşünüyorum. Sonradan belki öğretmenlik yapabilirim.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  4. #6264

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    AliÇimen hocam, verdiğiniz bilgiler çok önemli, güzel, Teşekkür ederiz. Sadece şunu düzeltmek istedim; siz daha iyi bilirsiniz ama "sibop" lastikte lastiğe hava basarken hava giriş kapısı olarak kullanılan, genelde kauçuk kısım. "Sübap" ise motorda sizin anlattığınız, ayarını yaptığınız kısım. Her ne kadar sanayi yerlerinde motordakine de sibop dense de bu yanlıştır. Aralarında oldu ile öldü arasındaki kadar yazımda küçük ama anlamda oldukça büyük bir fark var. Naçizane düzeltmek istedim.
    Kazım TOKMAK, bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  5. #6265

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Değiştirmez hocam ama bloktan taşan yerleri silmezseniz kırmızı ve ya siyah olarak gözükür Emin olmamakla birlikte siyah olanların yapıştırma özellikleri de var galiba. İntel işlemcilere delid yapanlar hep siyah sıvı conta kullanıyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------


    @bursalıali Asıl ben teşekkür ederim hocam. Bir çok servisten, ustadan öğrenemeyeceğimiz bilgileri öğrenip, bizim için paylaştınız burada. Bir emek varsa o da sizlerin hakkıdır.

    Türkçe öğretmenliği açısından atamalar genelde 1000 civarı oluyor hocam. Bursayı tabii ki düşünürdüm ancak 2-3 sene farklı alternatifler düşünüyorum. Sonradan belki öğretmenlik yapabilirim.
    Eyvallah Ali Çimen abim sağolasın. Würth ün siyah contasını almayı düşünüyorum. Muadillerinden biraz pahalı ama 3 5 lira için yeniden sızıntıya sebep olup da motoru yeniden indirmeyi göze alamam. Aslında motoru kucaklayıp o kadar indirmişken. Külbütör kapağı ile birlikte silindir üst kapak contasını de değiştirsem mi diye de aklımdan geçiyor ama şu an oradan bi sızıntı gözlemlemediğim için gereksiz macera gibi görünüyor gözüme. Sonra bi aklım da Kazım değiştir ileride belki ordan da sızdırır diyor. Ya da yeni conta takmak yerine, silindir üst kapak contasının üzerine sıvı contayı çok ince bir kat sürüp silindir üst kapak contasını sağlamlaştırabilirim diye düşünüyorum. Sizin fikriniz ne acaba orayı da açmalı mıyım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------

    Aslında sibop da subap da yalnış maktama aslı supap ama ben çok takılmıyorum ağzımdan ne çıkarsa işte


    Bu arada önümüzdeki ay hava biraz yumuşak olursa girer miyiz benim motora dostum ?
    maktama ve bursalıali bunu beğendiler.

  6. #6266

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında sibop da subap da yalnış maktama aslı supap ama ben çok takılmıyorum ağzımdan ne çıkarsa işte
    https://i.hizliresim.com/JZQJbJ.jpg

    Bu arada önümüzdeki ay hava biraz yumuşak olursa girer miyiz benim motora dostum ?
    Düzeltme için teşekkürler.
    Gelecek ay bir planım çıkmazsa neden olmasın, ancak istersen bu haftasonu bile girişebiliriz Ama tabiki tercihler sıcak günlerden yana.
    bursalıali, Kazım TOKMAK ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  7. #6267
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cümleten hayırlı pazarlar forum ailesi.

    Benim motur düzeldi, kimse foruma yazmaz oldu yavvv. Hiç mi bi yerlere gitmiyonuz.
    Yıllardır ilk kez, motora bu denli ara verdim, üstüne çıkmayalı neredeyse 1 ay olacak. Ali Abi'nin gördüğü üzere, ailemle gezdim biraz. Yaklaşık 10 gün sonra eve geldim, ilk marşa bastım çalıştı. Nasip olursa artık Pazartesi falan binerim, tabi bu yıl Antalyada da hava malum.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #6268
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah Ali Çimen abim sağolasın. Würth ün siyah contasını almayı düşünüyorum. Muadillerinden biraz pahalı ama 3 5 lira için yeniden sızıntıya sebep olup da motoru yeniden indirmeyi göze alamam. Aslında motoru kucaklayıp o kadar indirmişken. Külbütör kapağı ile birlikte silindir üst kapak contasını de değiştirsem mi diye de aklımdan geçiyor ama şu an oradan bi sızıntı gözlemlemediğim için gereksiz macera gibi görünüyor gözüme. Sonra bi aklım da Kazım değiştir ileride belki ordan da sızdırır diyor. Ya da yeni conta takmak yerine, silindir üst kapak contasının üzerine sıvı contayı çok ince bir kat sürüp silindir üst kapak contasını sağlamlaştırabilirim diye düşünüyorum. Sizin fikriniz ne acaba orayı da açmalı mıyım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------

    Aslında sibop da subap da yalnış maktama aslı supap ama ben çok takılmıyorum ağzımdan ne çıkarsa işte
    https://i.hizliresim.com/JZQJbJ.jpg

    Bu arada önümüzdeki ay hava biraz yumuşak olursa girer miyiz benim motora dostum ?
    Doğrusu supap,esasinda bazi firmalar sübap terimini kullansada,

    Bir ornek vereyim,

    1)8 supap`lı paralel çift silindirli

    2)8 subap`li paralel çift silindirli

    Uzun bir cümle içerisinde bu şekilde(2) kullaniliyor gibi.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  9. #6269

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eyvallah Ali Çimen abim sağolasın. Würth ün siyah contasını almayı düşünüyorum. Muadillerinden biraz pahalı ama 3 5 lira için yeniden sızıntıya sebep olup da motoru yeniden indirmeyi göze alamam. Aslında motoru kucaklayıp o kadar indirmişken. Külbütör kapağı ile birlikte silindir üst kapak contasını de değiştirsem mi diye de aklımdan geçiyor ama şu an oradan bi sızıntı gözlemlemediğim için gereksiz macera gibi görünüyor gözüme. Sonra bi aklım da Kazım değiştir ileride belki ordan da sızdırır diyor. Ya da yeni conta takmak yerine, silindir üst kapak contasının üzerine sıvı contayı çok ince bir kat sürüp silindir üst kapak contasını sağlamlaştırabilirim diye düşünüyorum. Sizin fikriniz ne acaba orayı da açmalı mıyım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------

    Aslında sibop da subap da yalnış maktama aslı supap ama ben çok takılmıyorum ağzımdan ne çıkarsa işte
    https://i.hizliresim.com/JZQJbJ.jpg

    Bu arada önümüzdeki ay hava biraz yumuşak olursa girer miyiz benim motora dostum ?
    Hocam silindir altı ve üstü gibi yağ ve su kanallarının olduğu yerlere sıvı conta sürmenizi hele ki kaçak yoksa tavsiye etmem. Çünkü çok ince de sürseniz basınç altında yayılacağı için yağ kanallarını ve ya su kanallarını tıkayabilir. O yüzden hiç uğraşmayın.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  10. #6270

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam silindir altı ve üstü gibi yağ ve su kanallarının olduğu yerlere sıvı conta sürmenizi hele ki kaçak yoksa tavsiye etmem. Çünkü çok ince de sürseniz basınç altında yayılacağı için yağ kanallarını ve ya su kanallarını tıkayabilir. O yüzden hiç uğraşmayın.
    yok yok hocam sakat iş yapmamaya karar verdim onun için silindir üst kapak contası da sipariş ettim. Ayrıca Aras Motordan Özkan ustayı da aradım. Durumu anlattım. Sence silindir kapak contasını da söküp değiştireyim mi o kadar sökmüşken dedim. Tabii ki değiştirirsen iyi olur en azından kontrol etmiş sağlama almış olursun dedi. Ayrıca bir kaç tüyo verdi. Mesela motorun üst şaseye bağlantı noktasını kontrol et çatlak falan olmasın dedi. Sonra contalayacağın yerleri cam bir yüzeye bastır arada boşluk ya da yamukluk var mı diye kontrol et, en iyi cam yüzeyde anlaşılır dedi. Sağolsun altın değerinde bilgiler bunlar. Birde sıkma torkunu 10nm olarak söyledi. Yani tork anahtarınız yoksa şöyle anlatayım. Elinizdeki anahtarın uzunluğunun 1 metre olduğunu var sayalım. 10nm demek 1kg-metre demektir. Yani bir vidayı 10nm sıkmak demek elinizdeki 1 metre anahtara 1 kg basınç uygulamak demektir. Anahtar uzunluğu ile basınç ters orantılıdır. Yani anahtar 50cm e düşerse sıkma basıncı 1 kg dan 2kg a çıkar. Bizim elimizdeki anahtarlar yaklaşık 20-25 cm aralığında olduğunu düşünürsek 20-25 cm anahtarı vidaya yerleştirip 4kg. yükle anahtarı çevirirsek 10nm torkla sıkmış oluyoruz. Allah izin verirse hafta sonu maktama ile birlikte girişiyoruz motora. Video çekmeye çalışırız elimizden geldiği kadar. Tekeriniz düz bassın.
    bursalıali ve Ali Çimen bunu beğendiler.

  11. #6271
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok yok hocam sakat iş yapmamaya karar verdim onun için silindir üst kapak contası da sipariş ettim. Ayrıca Aras Motordan Özkan ustayı da aradım. Durumu anlattım. Sence silindir kapak contasını da söküp değiştireyim mi o kadar sökmüşken dedim. Tabii ki değiştirirsen iyi olur en azından kontrol etmiş sağlama almış olursun dedi. Ayrıca bir kaç tüyo verdi. Mesela motorun üst şaseye bağlantı noktasını kontrol et çatlak falan olmasın dedi. Sonra contalayacağın yerleri cam bir yüzeye bastır arada boşluk ya da yamukluk var mı diye kontrol et, en iyi cam yüzeyde anlaşılır dedi. Sağolsun altın değerinde bilgiler bunlar. Birde sıkma torkunu 10nm olarak söyledi. Yani tork anahtarınız yoksa şöyle anlatayım. Elinizdeki anahtarın uzunluğunun 1 metre olduğunu var sayalım. 10nm demek 1kg-metre demektir. Yani bir vidayı 10nm sıkmak demek elinizdeki 1 metre anahtara 1 kg basınç uygulamak demektir. Anahtar uzunluğu ile basınç ters orantılıdır. Yani anahtar 50cm e düşerse sıkma basıncı 1 kg dan 2kg a çıkar. Bizim elimizdeki anahtarlar yaklaşık 20-25 cm aralığında olduğunu düşünürsek 20-25 cm anahtarı vidaya yerleştirip 4kg. yükle anahtarı çevirirsek 10nm torkla sıkmış oluyoruz. Allah izin verirse hafta sonu maktama ile birlikte girişiyoruz motora. Video çekmeye çalışırız elimizden geldiği kadar. Tekeriniz düz bassın.
    Kazım bey sanırım kafaya koymuyşun bir kere. Ama beni dinlersen silindir kapağını sökme. Hem değeri düşer motorunun hem de ihtiyaç yokken böyle birşey yapılmamalıdır. Sadece külbütör kapağını temizleyip contasını tak ve kapat. Boşver sen ustanın iyi olur dediğini. Silindirde sorun yoksa, motor hararet yapmamışsa, yağa su, suya yağ karışmıyorsa üst kapak sökülmez benim bildiğim. Sonra pişman olma. Motorunun keyfini çıkart. Selamlar.
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  12. #6272

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016), xtreme max 200 (2018)
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım bey sanırım kafaya koymuyşun bir kere. Ama beni dinlersen silindir kapağını sökme. Hem değeri düşer motorunun hem de ihtiyaç yokken böyle birşey yapılmamalıdır. Sadece külbütör kapağını temizleyip contasını tak ve kapat. Boşver sen ustanın iyi olur dediğini. Silindirde sorun yoksa, motor hararet yapmamışsa, yağa su, suya yağ karışmıyorsa üst kapak sökülmez benim bildiğim. Sonra pişman olma. Motorunun keyfini çıkart. Selamlar.
    Haklısın abi. Nasıl olsa contayı aldım. Yedekte dursun. Külbütör kapağını söker contayı sıkar kapatırım. Baktım ki ileriki dönemlerde üst kapaktan kaçırdı o zaman da onu sökerim. 1 günlük iş. Doğru söylüyorsun. Teşekkür ederim abicim
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #6273
    TURAL53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 FAZER S2 (2007)
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim motorun cidden temiz,ali abide biliyormuş, her turlu gider..müşterin bol olsun..
    Teşekkür ederim, biz ona iyi baktık o da bizi hiç üzmedi Acıkçası satılmış satılmamış pek bir önemi yok çünkü biz böyle de mutluyuz!
    Daha yeni geçtiğimiz salı günü günübirlik Sapanca gezisi yaptık. Satmak istememin sebebi uzun yolda hız bakımından biraz yetersiz gelmeye başlaması diyebilirim. Yanımda R25 olmasa belki onu da aramayacağım da neyse Şeytan dürtmüyor değil, hayırlısı bakalım...



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------

    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kimler hangi marka yağı ve hangi viskoziteyi kullanıyor arkadalar

    Motul 5100 10/50 koydum memnun değilim vitesler çat çut geçiyor maalesef değişim zamanı geldi ne önerirsiniz
    Motul bu zamana kadar hiç kullanmadım. 8 bin bakımına kadar Castrol Power 1 (10w-40 ve 15w-50) kullandım, sizlerin de söylediği gibi 1000-1500 km gibi geçişlerde sesler duyuluyordu. 8 bin bakımında ise Ipone R4000 RS kullandım ve tecrübe edindiğim kadarıyla motora daha iyi geldi diyebilirim ki o günden bu yana devamlı aynı yağı kullanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    Bir de Tam Sentetik Katana serisini denemek istiyorum. Biraz gereksiz pahalı gelebilir, zaten garantisi bitti bitecek. Duruma göre 2 bin değilde, 2500-3000 km arası değişim yapabilirim.
    Ayrıca bir sorum olacak; yağ değişimi için 1600 ml yerine, 1500 ml kullansak sorun teşkil eder mi, deneyeniniz var mı?
    Ali Çimen, bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  14. #6274

    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    Bulancak/Giresun
    Motosikleti
    Mondial Rx3i evo
    Alıntı TURAL53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim, biz ona iyi baktık o da bizi hiç üzmedi Acıkçası satılmış satılmamış pek bir önemi yok çünkü biz böyle de mutluyuz!
    Daha yeni geçtiğimiz salı günü günübirlik Sapanca gezisi yaptık. Satmak istememin sebebi uzun yolda hız bakımından biraz yetersiz gelmeye başlaması diyebilirim. Yanımda R25 olmasa belki onu da aramayacağım da neyse Şeytan dürtmüyor değil, hayırlısı bakalım...

    https://i.hizliresim.com/MVDEO6.png

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:34 ----------



    Motul bu zamana kadar hiç kullanmadım. 8 bin bakımına kadar Castrol Power 1 (10w-40 ve 15w-50) kullandım, sizlerin de söylediği gibi 1000-1500 km gibi geçişlerde sesler duyuluyordu. 8 bin bakımında ise Ipone R4000 RS kullandım ve tecrübe edindiğim kadarıyla motora daha iyi geldi diyebilirim ki o günden bu yana devamlı aynı yağı kullanıyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    Bir de Tam Sentetik Katana serisini denemek istiyorum. Biraz gereksiz pahalı gelebilir, zaten garantisi bitti bitecek. Duruma göre 2 bin değilde, 2500-3000 km arası değişim yapabilirim.
    Ayrıca bir sorum olacak; yağ değişimi için 1600 ml yerine, 1500 ml kullansak sorun teşkil eder mi, deneyeniniz var mı?
    Hocam filtreleri vs. temizleyince yani sağdaki 2 tapa ve soldaki son tapayı açıp her yeri boşaltırsanız(ki öyle yapmanız gerekli zaten) 1600 ml bile tam yetmeyebiliyor. 1650 falan istiyor. Yani 1500 ml koysanız minimum sınırınında olur diye düşünüyorum ancak 100 gr. için risk almaya değer mi siz düşünün.
    TURAL53, bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  15. #6275
    TURAL53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    YAMAHA FZ6 FAZER S2 (2007)
    Alıntı Ali Çimen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam filtreleri vs. temizleyince yani sağdaki 2 tapa ve soldaki son tapayı açıp her yeri boşaltırsanız(ki öyle yapmanız gerekli zaten) 1600 ml bile tam yetmeyebiliyor. 1650 falan istiyor. Yani 1500 ml koysanız minimum sınırınında olur diye düşünüyorum ancak 100 gr. için risk almaya değer mi siz düşünün.
    Haklısınız hocam, ben de öyle biliyorum ama yine de bir şansımı deneyeyim dedim. Hakkı neyse onu yapacağız anlaşılan, teşekkürler...
    bursalıali, Ali Çimen ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    MONDİAL MR VULTURE (2012-2016) // MONDİAL RX3İ EVO (2017-2019)

  16. #6276

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Motor boşta rolantide çalışırken debriyajı çekince motorun sesinde bir değişiklik oluyor sizde de var mı
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  17. #6277
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Mertcan manuel vitesli motosikletlerin çoğunda bahsettiğin ses vardır . Ancak evo diğer motorlara göre yapı itibarıyla daha da gürültülü bir makine olduğu için bizler bu sesi farklı iki tekerlerden daha çok duyuyoruz. Endişe edilecek her hangi bir sıkıntı yok . İstersen Emre'nin motorundaki sesleri
    kontrol edebilirsin. Aynı sese şahit olacaksın . Selamlar hem sana hemi de Emre'ye.
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.

  18. #6278

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mertcan manuel vitesli motosikletlerin çoğunda bahsettiğin ses vardır . Ancak evo diğer motorlara göre yapı itibarıyla daha da gürültülü bir makine olduğu için bizler bu sesi farklı iki tekerlerden daha çok duyuyoruz. Endişe edilecek her hangi bir sıkıntı yok . İstersen Emre'nin motorundaki sesleri
    kontrol edebilirsin. Aynı sese şahit olacaksın . Selamlar hem sana hemi de Emre'ye.
    A.s hocam bizim evolarda biraz fazla gibi o ses debriyajı salınca takır tukur yapıyor gibi sesi değişiyor
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  19. #6279
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor boşta rolantide çalışırken debriyajı çekince motorun sesinde bir değişiklik oluyor sizde de var mı
    Ses farkı dominarda da var ve her motorda olan bir durum ha sesi fazla az o kısmı farklılık gösterebilir.
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  20. #6280

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses farkı dominarda da var ve her motorda olan bir durum ha sesi fazla az o kısmı farklılık gösterebilir.
    driftte hiç yoktu o yüzden acaba bir sorun mu var dedim
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)