Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
Motomax
RKS City Blade

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #6021

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Alıntı U uR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KAZIM, Bu sorunda en zahmetli çözüm yolu subap ayarı yaptırmak. bu nedenle ilk önce diğer faktörlere bakılmasını öneriyoruz. O2 sensörü egzoz gazlarını ölçüyor. ECU yazılımda belirli değer aralıkları var. Euro3 emisyon değerlerine uymak adına stabil çalışma aralığının bizim motorlarda oldukça dar olduğunu düşünüyorum. Subap ayarlarındaki düzensizlik (benim motorda ne egzoz nede emiş subapları kendi aralarında aynı değildi) sensörlerde arıza veya kirlilik, ateşlemede sıkıntılar (Akü ve buji). zaten dar olan bu aralığın dışına çıkılmasını sağlıyor.

    Hali ile, trafikte durduğumuzda gaz kapalı iken, makine yakıtı az alıyor veya yakıtı yakacak havayı az alıyor yada sağlıklı ateşleme yapamıyor. makine sönüyor.
    O2 sensörü zengin karışımda yakıt çok geliyor emisyon değerlerini geçiyorsun diyerek buna neden olabilir.
    Hava emiş sensörü karışıma doğru hava miktarını gönderemiyor, hali ile çıkan gazlarda hava yakıt oranı sağlıklı olmadığı için o2 sensörü yine müdahale ediyor olabilir.
    düzgün hava yakıt oranı olmasına rağmen düzgün ateşleme olmadığı için bir sorun oluşuyor olabilir.
    Subap ayarlarındaki düzensizlik nasıl bir etki etmektedir bilemiyorum. Bu konuda yeterli bilgim yok. Mesela egzoz subap ayarı 0,06 da ayarlı iken ne oluyor 0,10 ayarlı iken ne oluyor. yukarıda bahsettiğim olaylara nasıl bir etkisi oluyor bilemiyorum.

    Netice itibari ile, sorun namına bildiklerimiz bunlar. Çözüm için en zahmetli olanı Subap ayarı yaptırmak. Bu yüzden diğer seçenekleri eleyerek kontrol ederek ilerlemek gerektiğini söylüyoruz.

    Mesela imkanım olsa idi de, ECU yu fabrikaya gönderip 1 haftada geri geleceğini bilseydim ilk ECU yazılımını güncelletirdim.


    Kolay gelsin.
    Sağolasın abicim
    Ben de senin düşündüğün gibi düşündüğüm için dün Ankaradaki tek RX3 servisini aradım. Amacım sensör değerlerini kontrol ettirmekti. RX3 ü bilgisayara bağlayabiliyormusunuz dedim? Yazılım güncellemesi falan için. Bizde cihaz yok dediler. Güncellemeleri ve yazılım sorunlarını nasıl çözüyorsunuz dedim. ECU yu söküp fabrikaya yolluyoruz dediler. Tamam ben cevabımı aldım deyip kapattım.

    Çaresizliğe bakar mısınız ?

    Citroen C3 model arabam var. bilgisayara obd2 portu ile bağlanıyor. İnternette satılan 20 lira civarı bluetooth ile akıllı telefona arabanın ecu sistemini bağlayabilen hata kodlarını sayabilen silebilen ara bağlantı aparatı var. Yaklaşık 2 sene önce aldım lazım oldukça da kullanırım. Ama bu aparat 16 pin li bir aparat. Bizim RX3 ecu nun bağlantı ucu 6 pin. Aliexpress te bunu çeviren bir ara kablosu da var sanırım 70 TL idi. uyar mı uymaz mı pek bilmiyorum ama kafa bazen atıyor. Bakacaz atıkınnnn.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:40 ----------

    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kazım bey, benim BN125 te geçen hafta 4 kez stop etti.

    Motoru çalıştırdım. 2 dk ısıttım. 70 km gibi bir süratte 7km gittim. Kırmızıda durmaya yakın debriya basınca (10km civarı hız) kasisten geçerken debriyaja basınca (20-30 km arası hız) stop etti. Rölanti 1200 gösteriyordu. Benim rölanti 1400 dü hep. Kitapçık 1500-1600 diyor.

    Yakıt aldım. Üzerine 200km kadar yaptım, bir daha olmadı. Yakıtın pis geldiğini düşünmeden edemiyorum.

    Arabada yaklaşık benzer birşey olduğunda şu benzincilerdeki yakıt katkısından kullanmıştım. İşe yaramıştı.

    Aklıma geldi yazmadan edemedim...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------

    Bu arada o son 200km kadar yaptığım bu güne kadar rölanti hep 1400 oldu.
    (Yanılmıyorsam yakıt aldıktan 20-30 km sonra 1400 e çıktı tekrar)
    Opetten de denedim. Shellden de denedim. Yaklaşık 2500 km dir durum böyle. Son iki depodur yakıt katkısı kullanıyorum zaten onu da denedim. Ama çözecem. Önce Allahın izni sonra siz arkadaşlarımın abilerimin yardımı ile çözecem inşallah. Kafaya taktığımı yaparım çünkü

    Tekeriniz düz bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------

    Bir de şu hani kontaktan ecu resetlemeyi bilen bir abim varsa zahmet olmazsa bi anlatsa yavv.
    bursalıali bunu beğendi.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #6022

    Üyelik
    21 Şubat 2015
    Stop etme sorunuyla alakalı bir ihtimalden de ben bahsetmek isterim. Yukarıda sorunumu anlatmıştım. Sistem yüksek voltaj hata kodu almıştım. Arıza ışığı yanmaya başladıktan sonra stop etme sorunu da başlamıştı. Sorunun kontejtör olduğu anlaşıldı. Konjektör ve akü değişiminden sonra tüm sorunlarım(yüksek voltaj, stop, devir dalgalanması) çözüldü. Kontaktan resetlemeye gelirsek; vites boştayken kontağı 5 kez hızlıca açıp kapatın. 6. açışınızda bekleyin. Beyinde kayıtlı hafıza kodu varsa yanacaktır. Kodu aldıktan sonra yarım saat kadar bekleyin. Servisimin tarifiyle anlattım. Resetlemek midir hata kodu almak mıdır bilmiyorum.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  3. #6023
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    eski bir RX3 kullanıcısı olarak,sayfayı hala takip ediyorum.seviyorum bu motoru.faydam olacaksa,arşivimden alıntıları paylaşayım:
    ALINTIDIR:
    Bu sorun EFI sistemini kullanan motorlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kolaydan zora doğru çözüm için neler yapılacağını söyleyeyim:

    1. Resetleme: Mutlaka servise yaptırın, ya da internette araştırarak siz yapın. Kontak anahtarı hızlı hızlı ve arka arkaya açıp kapatılarak yapılıyor. Belli bir sayıda açıp kapatmak gerekiyor. (aküyü söküp takmayla falan resetleme asla olmaz) Bu işlemden sonra en az 15-20 dakika motoru çalıştırmayın. Çoğu stop sorunu bu şekilde çözülüyor. Ancak bu işlemi bilerek yapmalısınız, deneme yanılma olmaz. Özellikle motor üzerinde elektrikle ilgili bir soket sökülüp takıldığında veya bir elektrikli parça monte edildiğinde resetleme yapmak gerekiyor.

    2. Program güncelleme. Bazı stop sorunu ECU programını güncelleyerek çözülüyor. Bilen kişi veya yetkili servisce yapılmalı. Toplam 15-20 dakikalık bir işlem. Program atıldıktan sonra resetleme yapmak gerekiyor.

    3. Sübap ayarı: Özellikle mekanik sebeplerden kaynaklanan stop sorununu sübap ayarı yaparak/yaptırarak çözebilirsiniz. Bunun için motorun akşamdan servise bırakılması, tam soğuduktan sonra da sökülüp sübap ayarı yapılması, ayar tamamlandıktan sonra, krankı kol gücüyle 5-6 tam tur çevirdikten sonra ayarların tekrar kontrol edilmesi gerekir. Sübap ayarı çok hassastır mutlaka işi çok iyi bilen bir ustanın doğru sentillerle yapması gerekir.

    4. Bozuk parça tespiti ve değişimi: Bazen sönme sorunu bozuk bir elektronik parça arızası nedeniyle de olabiliyor. Bunun için arıza tespit cihazı da olmasına gerek yok. Özellikle ECU'su delphi olan motorlarda kontak anahtarı açılıp kapatılarak arıza kodunu görebilirsiniz. Çıkan koda göre listeden bozuk parçayı bulup, o parçanın yenisiyle değişmesi gerekir."

    Arkadaşlar bizzat tecrübemdir, stop problemlerinin bence %90'ı gerektiğinde "reset" yapmamaktan kaynaklanıyor. Özellikle motosiklet üzerinden sökülüp takılan elektrikli bir parça olduğunda mutlaka resetleme yapmak gerekiyor. Geriye dönüp baktığımda, bendeki ilk sönme problemi 5000 km'de iken çıkmıştı. Birşey söküp takmadım, kendiliğinden başladı. Aslında sürüş sırasında benden kaynaklanan bir sebeple motoru stop ettirdim ve o an çalıştırmadım. Sonra çalıştı ama sönme sorunu da başgösterdi. Şimdi diyorum ki eğer o zaman reset yapmayı bilseydim, eminim ki, bu aradaki hiç bir parça değişimi veya servis çilesi yaşamayacaktım. Örneğin geçen hafta sonu gezimizde arkadaşımın motoru 4-5 defa ışıklarda veya rölantideyken stop etti. Mola verdiğimiz bir yerde resetledim ve dönüş yolunda hiç sorun yaşamadık. Nazilliden gelen ustalarla servisteyken de 1000 km de sönme sorunu yaşayan bir motoru ustalar resetlediler ve sorun çözüldü.

    "Resetleme" kesinlikle aküyü sökme takma ile olmuyor. Bir çok usta bunu böyle sanıyor. Hatta çoğu motora resetleme yapma konusundan bile habersiz. Bu nedenle sönme problemiyle gittiğiniz servisler size parça değişiminden, sübap ayarından veya hatta acemiliğinizden dolayı stop ettirdiğinize kadar bir sürü şey söyleyebiliyorlar. benzine kabahat bulanlar, filanca marka benzinde oluyor diyenleri bile okudum internetten. Çünkü bu problemi başka marka ve modeller de yaşıyor. sadece biz değil.

    "Resetleme" beynin sıfırlanması ya da hafıza silinmesi de değil. Eğer öyle olsa akü söküldüğünde ana km sayacı da sıfırlanırdı. Resetlemenin temel amacı, motor beyninin, (ECU) belli bir işlemden sonra motosiklet üzerindeki tüm elektrikli parçalara sinyal gönderip, parçanın orada olup olmadığını ve düzgün çalışıp çalışmadığını test etme işlemidir. Motoru resetlemeye başlatma işlemi 5 saniye sürer ancak yapılan bu işlemden sonra ECU'nun kontrol işlemi yaklaşık 15-25 dakika arası sürüyor. Resetleme ancak bu süreden sonra tamamlanmış ve etkin oluyor.

    Sonuç olarak, eğer bir sönme sorunu baş gösterirse, yapacağınız ilk şey, parça falan değişmeden önce motoru resetlemek olsun. Mümkünse serviste, nasıl yapacağınızı biliyorsanız kendiniz tabi ki. sakın düzgün reset yapmadan/yaptırmadan yukarıda "tırnak içinde" bahsettiğim ikinci adıma geçmeyin.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Motor yan ayaklıkta ve boşta. Kontak anahtarını hızlı hızlı 2 kez açıp kapatın ve aynı hızla 3. yü açın ama kapatmayın. her defasında benzin pompasının devreye girdiğinden emin olun. Sonra, yani üçüncü defa açıp beklerken o kırmızı lambanın kaç defa yanıp söndüğüne bakın. Eğer bir arıza varsa yanıp sönecektir. Yanıp sönmeler 4 grup halinde olacak. Her gruptan diğerine geçişte çok kısa ara verir. Her grupta kaç defa yanıp söndüğünü kaydedin. Eğer 10 kere yanıp sönerse "0" bir kere yanıp sönerse "1", 9 kere yanıp sönerse bu "9" demektir. Bu şekilde her grup için elinizde birer tane olmak üzere toplam 4 ayrı rakam olacak. Bu rakam arızanın kod numarasıdır. Bunu arıza kod sayfasına bakarak ne olduğunu anlayabilirsiniz. Arıza kodları ve bu işlemin yapılışı daha önceki sayfalarda anlatıldı.


    Bu da nasıl yapılacağını gösteren video:

    https://www.youtube.com/watch?v=UkJ5vu_uSC4



    Burada da hem video hem de kodlar var.

    http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html
    DÜNYADA ÖLÜMDEN BAŞKASI YALAN. BORA KARAKAŞ (BEN)
    KİMSEYE KİN DUYMAM,DÜŞMANIM KİNDİR BENİM.....YUNUS EMRE

  4. #6024

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eski bir RX3 kullanıcısı olarak,sayfayı hala takip ediyorum.seviyorum bu motoru.faydam olacaksa,arşivimden alıntıları paylaşayım:
    ALINTIDIR:
    Bu sorun EFI sistemini kullanan motorlarda ortaya çıkabilen bir durum. Kolaydan zora doğru çözüm için neler yapılacağını söyleyeyim:

    1. Resetleme: Mutlaka servise yaptırın, ya da internette araştırarak siz yapın. Kontak anahtarı hızlı hızlı ve arka arkaya açıp kapatılarak yapılıyor. Belli bir sayıda açıp kapatmak gerekiyor. (aküyü söküp takmayla falan resetleme asla olmaz) Bu işlemden sonra en az 15-20 dakika motoru çalıştırmayın. Çoğu stop sorunu bu şekilde çözülüyor. Ancak bu işlemi bilerek yapmalısınız, deneme yanılma olmaz. Özellikle motor üzerinde elektrikle ilgili bir soket sökülüp takıldığında veya bir elektrikli parça monte edildiğinde resetleme yapmak gerekiyor.

    2. Program güncelleme. Bazı stop sorunu ECU programını güncelleyerek çözülüyor. Bilen kişi veya yetkili servisce yapılmalı. Toplam 15-20 dakikalık bir işlem. Program atıldıktan sonra resetleme yapmak gerekiyor.

    3. Sübap ayarı: Özellikle mekanik sebeplerden kaynaklanan stop sorununu sübap ayarı yaparak/yaptırarak çözebilirsiniz. Bunun için motorun akşamdan servise bırakılması, tam soğuduktan sonra da sökülüp sübap ayarı yapılması, ayar tamamlandıktan sonra, krankı kol gücüyle 5-6 tam tur çevirdikten sonra ayarların tekrar kontrol edilmesi gerekir. Sübap ayarı çok hassastır mutlaka işi çok iyi bilen bir ustanın doğru sentillerle yapması gerekir.

    4. Bozuk parça tespiti ve değişimi: Bazen sönme sorunu bozuk bir elektronik parça arızası nedeniyle de olabiliyor. Bunun için arıza tespit cihazı da olmasına gerek yok. Özellikle ECU'su delphi olan motorlarda kontak anahtarı açılıp kapatılarak arıza kodunu görebilirsiniz. Çıkan koda göre listeden bozuk parçayı bulup, o parçanın yenisiyle değişmesi gerekir."

    Arkadaşlar bizzat tecrübemdir, stop problemlerinin bence %90'ı gerektiğinde "reset" yapmamaktan kaynaklanıyor. Özellikle motosiklet üzerinden sökülüp takılan elektrikli bir parça olduğunda mutlaka resetleme yapmak gerekiyor. Geriye dönüp baktığımda, bendeki ilk sönme problemi 5000 km'de iken çıkmıştı. Birşey söküp takmadım, kendiliğinden başladı. Aslında sürüş sırasında benden kaynaklanan bir sebeple motoru stop ettirdim ve o an çalıştırmadım. Sonra çalıştı ama sönme sorunu da başgösterdi. Şimdi diyorum ki eğer o zaman reset yapmayı bilseydim, eminim ki, bu aradaki hiç bir parça değişimi veya servis çilesi yaşamayacaktım. Örneğin geçen hafta sonu gezimizde arkadaşımın motoru 4-5 defa ışıklarda veya rölantideyken stop etti. Mola verdiğimiz bir yerde resetledim ve dönüş yolunda hiç sorun yaşamadık. Nazilliden gelen ustalarla servisteyken de 1000 km de sönme sorunu yaşayan bir motoru ustalar resetlediler ve sorun çözüldü.

    "Resetleme" kesinlikle aküyü sökme takma ile olmuyor. Bir çok usta bunu böyle sanıyor. Hatta çoğu motora resetleme yapma konusundan bile habersiz. Bu nedenle sönme problemiyle gittiğiniz servisler size parça değişiminden, sübap ayarından veya hatta acemiliğinizden dolayı stop ettirdiğinize kadar bir sürü şey söyleyebiliyorlar. benzine kabahat bulanlar, filanca marka benzinde oluyor diyenleri bile okudum internetten. Çünkü bu problemi başka marka ve modeller de yaşıyor. sadece biz değil.

    "Resetleme" beynin sıfırlanması ya da hafıza silinmesi de değil. Eğer öyle olsa akü söküldüğünde ana km sayacı da sıfırlanırdı. Resetlemenin temel amacı, motor beyninin, (ECU) belli bir işlemden sonra motosiklet üzerindeki tüm elektrikli parçalara sinyal gönderip, parçanın orada olup olmadığını ve düzgün çalışıp çalışmadığını test etme işlemidir. Motoru resetlemeye başlatma işlemi 5 saniye sürer ancak yapılan bu işlemden sonra ECU'nun kontrol işlemi yaklaşık 15-25 dakika arası sürüyor. Resetleme ancak bu süreden sonra tamamlanmış ve etkin oluyor.

    Sonuç olarak, eğer bir sönme sorunu baş gösterirse, yapacağınız ilk şey, parça falan değişmeden önce motoru resetlemek olsun. Mümkünse serviste, nasıl yapacağınızı biliyorsanız kendiniz tabi ki. sakın düzgün reset yapmadan/yaptırmadan yukarıda "tırnak içinde" bahsettiğim ikinci adıma geçmeyin.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Motor yan ayaklıkta ve boşta. Kontak anahtarını hızlı hızlı 2 kez açıp kapatın ve aynı hızla 3. yü açın ama kapatmayın. her defasında benzin pompasının devreye girdiğinden emin olun. Sonra, yani üçüncü defa açıp beklerken o kırmızı lambanın kaç defa yanıp söndüğüne bakın. Eğer bir arıza varsa yanıp sönecektir. Yanıp sönmeler 4 grup halinde olacak. Her gruptan diğerine geçişte çok kısa ara verir. Her grupta kaç defa yanıp söndüğünü kaydedin. Eğer 10 kere yanıp sönerse "0" bir kere yanıp sönerse "1", 9 kere yanıp sönerse bu "9" demektir. Bu şekilde her grup için elinizde birer tane olmak üzere toplam 4 ayrı rakam olacak. Bu rakam arızanın kod numarasıdır. Bunu arıza kod sayfasına bakarak ne olduğunu anlayabilirsiniz. Arıza kodları ve bu işlemin yapılışı daha önceki sayfalarda anlatıldı.


    Bu da nasıl yapılacağını gösteren video:

    https://www.youtube.com/watch?v=UkJ5vu_uSC4



    Burada da hem video hem de kodlar var.

    http://www.rx3adventure.com/rx3_error_codes.html
    Günaydın abilerim,

    Evet Bora abim söylediklerine aynen katılıyorum, hatta Naci63 abim de aynısını bir zaman paylaşmış, Hatta o da aynen senin dediğin gibi resetlemenin nasıl yapıldığını paylaşmamı istemediler demiş. Ama benim anlamadığım konu şu abicim. Madem resetleme bu kadar kolaylık sağlayan bu kadar iyi bir şey, Sizin bunu paylaşmanızı istemeyen kim? Dış mihraklar mı? ECU baronları mı? Şaka bir tarafa da gerçekten bunu paylaşmanızı kim ve hangi sebeple istemiyor onu anlayamadım ben abim. Eğer sizin için sıkıntı olmayacaksa resetlemenin kontaktaki hangi fonksiyonla yapıldığını bize anlatırsanız biz de aynen sizin dediğiniz gibi zorluk çekmeyelim, boşa parça değişim ücreti ödemeyelim ve resetleyelim. Benim serviste resetletme gibi bir lüksüm yok çünkü biliyorsunuz.

    Yardımlarınız ve emeğiniz için şimdiden teşekkür ederim.

    Tekeriniz düz bassın abilerim.
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #6025

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Benim resetleme diye tabir edilen işlemden teknik olarak anladığım şu.
    (Yapılan işlem ve sonucunu değiştirmesede yapılan işlemden anladığım)

    İşlemcide arabellek temizlemesi yapılıyor desek bu durumda akü kutup başları çıkarılıp takıldığında ara belleğin sıfırlanması gerekirdi.
    (Aynı zaman zaman telefonlarımızı veya bilgisayarımız şiştiğinde kapatıp açmak gibi)
    Ama durum öyle değil ve bir anahtar çevirme işlemi gerekiyor.

    Mesleki bilgilerimden ben ancak şu yorumu yapabiliyorum.
    Bu aslında bir resetleme işleminden ziyade, bir kalibrasyon işlemi.

    Sensörlerin olması gereken fabrikasyon değerleri işlemcide kayıtlıdır.
    Sensörler, kir, pas, doğal yıpranma vs nedenlerle bir süre sonra ilk değerlerinden farklı okuma yapacaktır.

    Anahtarı çevirip kapatma yöntemiyle mikro işlemci test yazılım bölümüne geçiyor.
    Buna sensör test moduda diyebiliriz.
    Mikroişlemci sensörlerden gelen değerleri okuyor ve ilk fabrikasyon değerleriyle karşılaştırıyor.

    Arada oluşan farkı ofset olarak işlemciye işleyip o andan itibaren bu offset değerini kullanarak
    ateşleme mekanizmasına komut veriyor.

    Örnek vermek gerekirse; egzost çıkışındaki sensör.
    (verdiğim değerler gerçek değil temsilidir)
    Fabrikasyon değerleri, soğukken 12 volt olsun ve işlemcide bu kayıtlıdır.
    İşlemci teste girdiğinde bu değere bakar. 6 volt görüyorsa %50 lik eksik değer ölçümü vardır.
    Bu değeri ofset olarak işlemciye işler. O andan sonra ölçülen değeri 2 ile çarparak tüm
    hesaplamaları buna göre kalibre eder gibi...

    Sonuç olarak bana resetleme tabir edilen kalibrasyon işleminin bu tür problemlerde işe yarıyor olması son derece mantıklı geldi.

    Keza yine, bu işlem bir sır olmamalı ve kullanıcı tarafından herhangi bir zamanda yapılabilmeli.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  6. #6026

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim resetleme diye tabir edilen işlemden teknik olarak anladığım şu.
    (Yapılan işlem ve sonucunu değiştirmesede yapılan işlemden anladığım)

    İşlemcide arabellek temizlemesi yapılıyor desek bu durumda akü kutup başları çıkarılıp takıldığında ara belleğin sıfırlanması gerekirdi.
    (Aynı zaman zaman telefonlarımızı veya bilgisayarımız şiştiğinde kapatıp açmak gibi)
    Ama durum öyle değil ve bir anahtar çevirme işlemi gerekiyor.

    Mesleki bilgilerimden ben ancak şu yorumu yapabiliyorum.
    Bu aslında bir resetleme işleminden ziyade, bir kalibrasyon işlemi.

    Sensörlerin olması gereken fabrikasyon değerleri işlemcide kayıtlıdır.
    Sensörler, kir, pas, doğal yıpranma vs nedenlerle bir süre sonra ilk değerlerinden farklı okuma yapacaktır.

    Anahtarı çevirip kapatma yöntemiyle mikro işlemci test yazılım bölümüne geçiyor.
    Buna sensör test moduda diyebiliriz.
    Mikroişlemci sensörlerden gelen değerleri okuyor ve ilk fabrikasyon değerleriyle karşılaştırıyor.

    Arada oluşan farkı ofset olarak işlemciye işleyip o andan itibaren bu offset değerini kullanarak
    ateşleme mekanizmasına komut veriyor.

    Örnek vermek gerekirse; egzost çıkışındaki sensör.
    (verdiğim değerler gerçek değil temsilidir)
    Fabrikasyon değerleri, soğukken 12 volt olsun ve işlemcide bu kayıtlıdır.
    İşlemci teste girdiğinde bu değere bakar. 6 volt görüyorsa %50 lik eksik değer ölçümü vardır.
    Bu değeri ofset olarak işlemciye işler. O andan sonra ölçülen değeri 2 ile çarparak tüm
    hesaplamaları buna göre kalibre eder gibi...

    Sonuç olarak bana resetleme tabir edilen kalibrasyon işleminin bu tür problemlerde işe yarıyor olması son derece mantıklı geldi.

    Keza yine, bu işlem bir sır olmamalı ve kullanıcı tarafından herhangi bir zamanda yapılabilmeli.
    hay senin yazan ellerin dert görmesin.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #6027
    Mertcan39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    benim motor söküldüğünde oksijen sensörünün kablosunu yanlış yerden geçirmişler kontak kapalı kablosunu söküp doğru yerden geçirdiğimde tekrar motoru çalıştırdım arıza ışığı yaktı servisi ulaştım kontağı aç 2 sn bekle 5 defa tekrarla 20 30 dk içinde döner dedi ve sönmüştü acaba bu işlemin adı ne
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  8. #6028

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim motor söküldüğünde oksijen sensörünün kablosunu yanlış yerden geçirmişler kontak kapalı kablosunu söküp doğru yerden geçirdiğimde tekrar motoru çalıştırdım arıza ışığı yaktı servisi ulaştım kontağı aç 2 sn bekle 5 defa tekrarla 20 30 dk içinde döner dedi ve sönmüştü acaba bu işlemin adı ne
    Bence budur işte. Arıza ışığını söndürüyorsa reset (kalibrasyon) budur. Ritüeli nedir nasıldır bilmiyorum ama, ne kadar bekleniyor, kaç dakika sonra tekrar açmak gerekiyor falan onlar şu an muamma.
    bursalıali bunu beğendi.

  9. #6029
    Mertcan39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence budur işte. Arıza ışığını söndürüyorsa reset (kalibrasyon) budur. Ritüeli nedir nasıldır bilmiyorum ama, ne kadar bekleniyor, kaç dakika sonra tekrar açmak gerekiyor falan onlar şu an muamma.
    ben 20 dk bekledim arıza ışığı söndü
    bursalıali bunu beğendi.
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  10. #6030
    Adana İl Temsilcisi adanalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2006
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    YAMAHA XJ6 DİVERSİON F
    bu işlemin paylaşılmamasını isteyenler,bu işten kolay para kazanma aç gözlülüğünde olan insan müsvettesi kişilerdir bana göre.kişi motorunu bu sorundan dolayı servise bırakacak,usta da,akşama gel deyip başından gönderip,sonra 1 dakikada işlemi yapıp bak arıza ışığını söndürdüm veya arızanı tesbit ettim (çok uzunca bir iş yapmış gibi),şu kadar işçilik ücreti deyip,haksız kazanç sağlayacak.benim düşüncem bu.
    oysa çağ bilgi çağı,insanlar artık cep telefonundan dünya'nın bilgisine ulaşabiliyor.çözümü sen söylemezsen başka kaynaktan öğrenmek mümkün.halbuki bilmez ki,bilgi paylaştıkça değerlenir,çoğalır.

  11. #6031

    Üyelik
    31 Mart 2018
    Sanıyorum bu 20 dakika beklemenin gereği şöyle olabilir.
    (Bir zaman tasarladığım bir cihazda bende benzer yöntemi kullanmıştım).

    ECU (işlemci) kalibrasyon moduna girdiğinde sensörlerin her birini birçok kez ölçer.
    Örneğin beşer kez. Bir sensörde 5 ölçümün 3 ünde farklı bir değer çıkıyorsa.
    Bir bekleme süresi konur ve tekrar 5 adetlik ölçüm sekansına geri dönülür.
    Yine bu beşerli ölçüm döngüsü 3 kez tekrarlanır.
    Her 5li ölçümün teker teker ortalaması alınır.
    Son olarak elde edilen 3 ortalama değerin bir kez daha ortalaması alınarak ECU ya yazılır.

    Büyük ihtimal ECU'ya yeni ölçüm değerlerinin yazılması işi tüm sensörler ölçüldükten sonra yapılıyordur.

    Eğer bu ölçüm, hesap vs işlemleri 10 dakika sürüyorsa en kritik iş en son değerlerin işlemci hafızasına yazıldığı andır.
    Tam yazım sırasında elektrik kesilmesi gibi bir işlem tüm hafızayı karıştırıp ECU daki işlemcinin kullanım dışı
    kalmasına sebep olabilir.

    Herhangi bir aksaklığa mahal vermemek için 20 dakikalık bir bekleme süresi konulmuş olması muhtemeldir.

    Bana abartı derecede uzun bir süre gelmekle birlikte, 20 dakika beklemeyi ihmal etmeyin.

    Hatta bu işleme başlamadan önce akünüzün dolu olduğundan emin olun ki tam ECU'ya yazma sırasında elektrik
    kesilip her şey altüst olmasın.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.

  12. #6032
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Madem hala bu resetleme işlemine mondial çözüm getirmedi ve sizleri bu anlamda mağdur ediyor, o zaman 2 sene evvel söz vermiş olmama rağmen, sözümün artık "mürur-u zaman'a" uğradığını varsayarak açıklıyorum. Ancak oluşacak bir sıkıntıda sorumluluk motoruna resetlemeyi yapan kişiye aittir. Selamlar.

    Resetleme: Motor kapalı, vites boşta ve stop düğmesi kapalı, yani eğer kontağı açıp marşa bassanız motor çalışmaya hazır konumda olacak. Kontak kapalı, kesinlikle hiç bir aşamada marşa falan basmayın. Sol elinizi benzin deponuzun üzerine veya yanına avuç içi depoya bastıracak şekilde koyun. kontak anahtarını hızlı hızlı tam 5 kere açıp kapayın ve her açtığınızda depodaki titreşimi elinizle hissedin. 5. defa kapattıktan sonra kontak kapalı iken bir on saniye kadar bekleyin ve kontak anahtarını açıp bir-iki saniye içinde kapatın. Bu kısa zaman aralığında ecu lambasını sönmüş görürseniz resetleme süreci başlamıştır demektir. sakın tekrar kontağı açmayın veya başka işlem yapmayın. Yaklaşık 20 dk veya yarım saat sonra motorunuzu normal şekilde çalıştırabilirsiniz. Resetleme tamamdır.

    Dikkat edilecek hususlar:
    1. mutlaka kontak çok hızlı ve tam 5 kere açılıp kapanacak. iyi sayınız! eksik veya fazla olmaz.
    2. her açıp kapattığınızda depodaki titreşimi (benzin pompasının titreşimi) hissetmelisiniz.
    3. işlemi bitirdikten 10 saniye sonra kontağı açıp 2 saniye içinde kapattığınızda eğer resetleme doğru yapılmış ise ecu lambası yanmayacaktır. Yanıyor ise işlem yanlış yapılmıştır demektir. Kontağı kapatıp 1-2 dakika bekledikten sonra işlemi tekrarlayınız.
    4. resetleme başlamış ise en az 20-30 dk bekleyiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:53 ----------

    Alıntı adanalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu işlemin paylaşılmamasını isteyenler,bu işten kolay para kazanma aç gözlülüğünde olan insan müsvettesi kişilerdir bana göre.
    Bora bey biraz ağır olmuş Bunu paylaşmamı istemeyen mondial yetkilisiydi ve benim o zaman anladığım kadarıyla amacı tamamen resetleme esnasında oluşabilecek hatalardan dolayı beynin (ecu) zarar görme ihtimalinden dolayı garanti kapsamındaki motorlar sebebiyle firmanın uğrayabileceği zararlardı. O kişinin bizlere karşı genel olarak çok olumlu, yardım sever ve çözüm odaklı yaklaşımlarından dolayı ben çok mutlu olduğum için ricasını kırmadım. Fakat bu sorunların servis aracılığıyla çözülmesi ve servislerin daha iyi hale getirilmesi yönündeki bana açıkladığı proje ve çabalardan dolayı hep taktir ettiğim bu yetkili, sanırım bugüne kadar bu konuda, en azından bizim beklediğimiz ilerlemeyi kaydedemedi. Bu nedenle ben de, motorumu satmış olmama rağmen, sürekli takip ettiğim bu forumda sıkıntı çeken arkadaşlara bir nebze yardımım olsun diye bu açıklamayı yaptım.

    Ancak bu konuda daha önce defalarca yazdığımız prosedürlerin iyi okunmadığı kanaatindeyim.Kısaca tekrar açıklayayım:

    1. sorun varsa önce bir elektronik parça arızası olup olmadığını daha önce videolu olarak ta alıntı yaparak açıkladığım şekilde yapınız.
    2. Eğer arıza yoksa, yukarıda anlattığım şekilde resetleme yapınız.
    3. Sorun hala devam ediyorsa, eli yatkın olan biri veya servis tarafından sübap ayarları yapınız. Emme sübapları 0.06 mm; egzoz sübapları ise 0.09 mm olacaktır. Bu işlem akşamdan bırakılmış motorun sabah hiç çalıştırılmadan sübap ayarlamasını yapmak şeklinde uygulanacaktır. Uygulamadan sonra, krank en az 5-6 defa çevrilip ayarlar tekrar kontrol edilerek motor toplanacaktır. Bilmiyorsanız sakın dokunmayı, mutlaka ehil birine ve açıkladığım şekilde yaptırtın.
    4. İş bitip motoru toplayınca resetleme yapınız. Selamlar.

  13. #6033

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Madem hala bu resetleme işlemine mondial çözüm getirmedi ve sizleri bu anlamda mağdur ediyor, o zaman 2 sene evvel söz vermiş olmama rağmen, sözümün artık "mürur-u zaman'a" uğradığını varsayarak açıklıyorum. Ancak oluşacak bir sıkıntıda sorumluluk motoruna resetlemeyi yapan kişiye aittir. Selamlar.

    Resetleme: Motor kapalı, vites boşta ve stop düğmesi kapalı, yani eğer kontağı açıp marşa bassanız motor çalışmaya hazır konumda olacak. Kontak kapalı, kesinlikle hiç bir aşamada marşa falan basmayın. Sol elinizi benzin deponuzun üzerine veya yanına avuç içi depoya bastıracak şekilde koyun. kontak anahtarını hızlı hızlı tam 5 kere açıp kapayın ve her açtığınızda depodaki titreşimi elinizle hissedin. 5. defa kapattıktan sonra kontak kapalı iken bir on saniye kadar bekleyin ve kontak anahtarını açıp bir-iki saniye içinde kapatın. Bu kısa zaman aralığında ecu lambasını sönmüş görürseniz resetleme süreci başlamıştır demektir. sakın tekrar kontağı açmayın veya başka işlem yapmayın. Yaklaşık 20 dk veya yarım saat sonra motorunuzu normal şekilde çalıştırabilirsiniz. Resetleme tamamdır.

    Dikkat edilecek hususlar:
    1. mutlaka kontak çok hızlı ve tam 5 kere açılıp kapanacak. iyi sayınız! eksik veya fazla olmaz.
    2. her açıp kapattığınızda depodaki titreşimi (benzin pompasının titreşimi) hissetmelisiniz.
    3. işlemi bitirdikten 10 saniye sonra kontağı açıp 2 saniye içinde kapattığınızda eğer resetleme doğru yapılmış ise ecu lambası yanmayacaktır. Yanıyor ise işlem yanlış yapılmıştır demektir. Kontağı kapatıp 1-2 dakika bekledikten sonra işlemi tekrarlayınız.
    4. resetleme başlamış ise en az 20-30 dk bekleyiniz.
    Adamsın, adamın dibisin, hatta adamın hammaddesisin. Ağzına sağlık abim. teşekkür ederim. Küçük bir operasyon geçirdiğim için şu an binemiyorum ama ilk fırsatta deneyeceğim. Allah razı olsun.
    Naci63 ve bursalıali bunu beğendiler.

  14. #6034
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Estağfirullah Kazım bey. Allah şifa versin. Geçmiş olsun. Selamlar.
    Kazım TOKMAK ve bursalıali bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  15. #6035

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    beyin resetleme tamamen enjeksiyonla ilgili bir şey diye biliyorum. zaten dikkat ederseniz karbüratörlü motorlarda böyle şeyler yoktur enjeksiyonlu motorlarda var.. burdaki amaç kabaca herkesin anlıycağı şekilde anlatmak gerekirse motorunuz sizin sürüş şeklinize göre sensörlerden aldığı bilgilerle bir harita çizer ve bütün sistemi buna göre işletir.. sistemde bir arıza olursa sistemi o arızalı hatalı bilgiye göre işletir beyin. buda sürücüye çok yakma, motun teklemesi, stop etmesi gibi sorunlar olarak yansır..

    resetleme bu haritayı siler beyin sıfırdan bilgileri toplayıp yeni harita çizer ..
    bursalıali ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  16. #6036
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Kıymetli arkadaşlarım , dün ( salı günü ) atladım demir atıma ,ver elini Atasehir. Bir ay gibi İst'da
    kalarak, yılbaşı sonrası Bursa'ya dönmeye niyetliyim. Daha sonra fuar zamanı tekrar İstanbul , fuardan
    iki hafta kadar sonra yine Bursa. Görüşmek isteyen arkadaşlarım telefonu tercih ederlerse sevinirim.
    Selam ve sevgilerle.,l
    Mertcan39, Kazım TOKMAK ve kdiner bunu beğendiler.

  17. #6037

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kıymetli arkadaşlarım , dün ( salı günü ) atladım demir atıma ,ver elini Atasehir. Bir ay gibi İst'da
    kalarak, yılbaşı sonrası Bursa'ya dönmeye niyetliyim. Daha sonra fuar zamanı tekrar İstanbul , fuardan
    iki hafta kadar sonra yine Bursa. Görüşmek isteyen arkadaşlarım telefonu tercih ederlerse sevinirim.
    Selam ve sevgilerle.,l
    Hayırlı yolculukların olsun Ali abim, tekerin düz bassın, rüzgar senden yana olsun
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #6038
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    RX3i evo'su olanlar şundan bir tane almalısınız. Servislerde bu hassasiyettekini bulamazsınız.

    http://www.aliexpress.com/item/17-Bl...7ae76116uBI282


    Ali hocam salimen vardığına sevindim ama bu karda kışta riske girmişsin. Neyse fuarda görüşürüz inşallah. Selamlar.
    bursalıali, Ali Çimen ve Kazım TOKMAK bunu beğendiler.

  19. #6039
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Naci hocam o güne ulaşmayı Hak Teala nasip ederse görüşürüz. Hürmetler.
    Kazım TOKMAK bunu beğendi.

  20. #6040

    Üyelik
    18 Ağustos 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Rx3i evo (2016)
    cümleten günaydın abilerim,
    Dün akşam itibarı ile motoru sağolsun Bora abimin anlattığı gibi resetledim.
    Sabah bindim, çalıştırdım. Rölantide gözle görülür bir stabil olma hali vardi. (dalgalanmalar büyük oranda kaybolmuştu)
    Sonra bismillah dedim 12 km. mesafedeki iş yerime doğru başladım sürmeye.
    İlk ışıklar: Stop yok
    İkinci : Stop yok
    3 - 4- 5 stop yok
    yaklaşık 6 km. kadar bu şekilde gittim 6. km deki ışıklarda 1 defa stop etti. Hemen sağa çektim kontak kapattım motor düğmesini kapattım. 2 saniye Sonra yeniden açtım. Baktımki benzin pompasından ses gelmiyor. Demek ki enjektörler henüz benzini depoya geri yollamamış. Bastım marşa hemen aldı.
    Sonra geri kalan 6 km yide sorunsuz geldim.
    Öncelikle Bora abime tekrar teşekkür ederim.
    İkincisi yolun yarısında yaşadığım stop 2. aşamaya (supap ayarı) geçme vaktinin geldiğini gösteriyor.
    Yavaş yavaş dilinden anlamaya başlıyoruz galiba bu çekik gözlü arkadaşın
    Gelişmelerden haberdar ederim sizi de.
    Hepinize kazasız belasız ve sıcak sürüşler dilerim.
    Tekerinize taş değmesin.
    bursalıali, Ali Çimen, U uR ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    Benelli BN-251 Reklam Filmi

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)