Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com
RKS City Blade

Mondial Rx3 Enduro Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Mondial E-xtreme Max 150
    Trendy 50
    Motosiklet Online
  1. #5281
    Boldpilot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    ybr125-rx3i evo-duke200-duke390-Mt07
    Alıntı hn33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    264 sayfanın yaklaşık 200 sayfasını okudum ilk 150 sayfa stop etme sorunu tartışması 200 e kadar olan sayfada yedek parça araştırması geriye kalan sayfada da yeni sorunları çözüm arayışı ve eldeki motoru satış sayfası olmuş 264 sayfanın birçoğunda bursaliali hocamın Naci 63 hocamın katılımı olmuş naci abiyi de şahsen tanıyorum neden yazıyorum bu yazıyı yamaha 600cc den sonra honda crf aldım şimdi bu evo yu düşünmüştüm ama vaz geçtim 264 sayfanın özeti

    1.2015 modelin %90 nın da stop etme sorunu
    2.2016 modelin %80 nın aynı şekilde
    3.yakiti birçok 250cc den fazla ben 600 lük xj6 da bile uzun yolda artçılı 120-170 arası km hızda 4.5 lt yakıt tüketimi oldu naci63 ve Bursalı hocam en düşük değeri yakalamış ama ona sürüş denmez uzun yolda gerçek değerler le 70 - 80 km hızla. Diger evolarin 6 lt değerleri gorenler var şuan elimdeki crf yi yirtsan bile 4 lt yi geçmiyor
    4.birde 2000 km de yağ değişimi nedir varmı böyle soygun crf de 12000 km Bir yağ değişimi kitapçığa göre ama 6000 km de çağırıyor lar
    5.yeni üretimi en azından Türkiye ithalatı bitti 2-3 sene sonra parça temini nasıl olacak şuan bile parça temin sorununu yaşayan evo sahibi var geçmiş sayfalarda var
    Bunlar eksi yanları gelelim artısına

    1.guzel motor (huyun beş para etmez şu güzelliğin olmasa ) başka da artısı göremedim
    almayı düşünenler benim gibi 200 sayfayı okuma nın özeti olsun
    Ama alırmıyım sıfırını alırım ama bir şartla bayii ile sözleşme yaparım ilk stop etmede koşulsuz iade ederim mallarina güveniyorsa kabul ederler ama kabul edeceklerini sanmıyorum
    Tespitleriniz oldukça doğru , 2 ay 2015 modelini kullandım. Sürüş konforu çok iyi , görsellik ve ses güzel , gidişide 250cc enduro için ideal . Ben sübap ayarı ve oksijen sensörü değiştirdiğim halde stop etme sorunun önüne geçemedim , çok kullanmadığım için( toplamda 700km kullandım) arıza açmadı parça aramadım . Ancak sattığım günün sonraki günü alan arkadaş konjektör problemi yaşadı , orjinali fabrikada olmadığı için uydurma birşey yapıldı servis tarafından.

    2. el uygun fiyata alınırsa kullanılır bi motor ancak sıfırı 15.000 tl yi haketmiyor kanımca.
    Pulsarlar gibi ekran sıfırlama vb gibi gidişe etki etmeyecek sorunları olsa satmazdım motorumu ancak Ankara trafiğinde kırmızı ışık yeşile döndüğü anda gaza dokununca stop ediyordu motor , çok can sıkıcı bi durumdu benim için. Bu sorun çözülse yine satmazdım ama çözemedik


    MotoAVM Motosiklet Aksesuarları Satış Sitesi
    Yamaha Motosiklet Kampanyası
    Motomax
  2. #5282
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Alıntı hn33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    264 sayfanın yaklaşık 200 sayfasını okudum ilk 150 sayfa stop etme sorunu tartışması 200 e kadar olan sayfada yedek parça araştırması geriye kalan sayfada da yeni sorunları çözüm arayışı ve eldeki motoru satış sayfası olmuş 264 sayfanın birçoğunda bursaliali hocamın Naci 63 hocamın katılımı olmuş naci abiyi de şahsen tanıyorum neden yazıyorum bu yazıyı yamaha 600cc den sonra honda crf aldım şimdi bu evo yu düşünmüştüm ama vaz geçtim 264 sayfanın özeti

    1.2015 modelin %90 nın da stop etme sorunu
    2.2016 modelin %80 nın aynı şekilde
    3.yakiti birçok 250cc den fazla ben 600 lük xj6 da bile uzun yolda artçılı 120-170 arası km hızda 4.5 lt yakıt tüketimi oldu naci63 ve Bursalı hocam en düşük değeri yakalamış ama ona sürüş denmez uzun yolda gerçek değerler le 70 - 80 km hızla. Diger evolarin 6 lt değerleri gorenler var şuan elimdeki crf yi yirtsan bile 4 lt yi geçmiyor
    4.birde 2000 km de yağ değişimi nedir varmı böyle soygun crf de 12000 km Bir yağ değişimi kitapçığa göre ama 6000 km de çağırıyor lar
    5.yeni üretimi en azından Türkiye ithalatı bitti 2-3 sene sonra parça temini nasıl olacak şuan bile parça temin sorununu yaşayan evo sahibi var geçmiş sayfalarda var
    Bunlar eksi yanları gelelim artısına

    1.guzel motor (huyun beş para etmez şu güzelliğin olmasa ) başka da artısı göremedim
    almayı düşünenler benim gibi 200 sayfayı okuma nın özeti olsun
    Ama alırmıyım sıfırını alırım ama bir şartla bayii ile sözleşme yaparım ilk stop etmede koşulsuz iade ederim mallarina güveniyorsa kabul ederler ama kabul edeceklerini sanmıyorum
    Doğru bir okuma diyebiliriz ve kararınızda sizi tebrik ederim,
    ben 14.000 km deyim motor geçmişimi burada paylaştım, 6000 km den sonra şehir içi ve dışı keyifle kullanmaktayım, çok parası olanların almaması gereken, memur ve alt gelir grubu olup görseli güzel ve hırçın kullanmadıkça alınıp güzelce kullanılası bir motor.. vesselam..
    bursalıali bunu beğendi.
    "Yolculuk bir fersahda olsa cehennemden bir parçadır" ..... seyyah pirimiz Evliya Çelebi

  3. #5283

    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2016 Mondial RX3i Evo
    Hayırlı akşamlar herkese, arka dişli küçültme işlemi yapan var mıydı bizim forumda? Vardı diye anımsadım ama tam çıkaramadım. Vites aralıklarının biraz uzamasını ve son hızın 5-10 km/h artmasını istiyorum. Tavsiyeleriniz nelerdir?
    2016 evoların arka dişli 44 diye biliyorum, 42 dişli ve 6 delikli olarak N11'de satılıyor. Sizce almalı mıyım? Olur da alırsam zincirimde bir işlem yapılması gerekir mi?
    bursalıali bunu beğendi.

  4. #5284
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı akşamlar herkese, arka dişli küçültme işlemi yapan var mıydı bizim forumda? Vardı diye anımsadım ama tam çıkaramadım. Vites aralıklarının biraz uzamasını ve son hızın 5-10 km/h artmasını istiyorum. Tavsiyeleriniz nelerdir?
    2016 evoların arka dişli 44 diye biliyorum, 42 dişli ve 6 delikli olarak N11'de satılıyor. Sizce almalı mıyım? Olur da alırsam zincirimde bir işlem yapılması gerekir mi?
    Arka lastiği değiştiğinizde 130-80/17 lastik takmak zorunda kalacaksınız. Yani söylemeye çalıştığım şey şu: boşa zincir dişli vb uğraşmayın. nasıl olsa lastik değişeceksiniz. Bu durumdaki etki arka dişliyi 2 diş küçültmekle aynı olacak. Yani aynı devirde motorunuz 4.5 km fazla hız yapacak. (6. viteste) Ama torkunuz da biraz düşecek. Yakıta etkisi çok olmaz. Haa, maximum hızınız maalesf artmıyor. Selamlar.
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #5285

    Üyelik
    20 Mart 2017
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka lastiği değiştiğinizde 130-80/17 lastik takmak zorunda kalacaksınız. Yani söylemeye çalıştığım şey şu: boşa zincir dişli vb uğraşmayın. nasıl olsa lastik değişeceksiniz. Bu durumdaki etki arka dişliyi 2 diş küçültmekle aynı olacak. Yani aynı devirde motorunuz 4.5 km fazla hız yapacak. (6. viteste) Ama torkunuz da biraz düşecek. Yakıta etkisi çok olmaz. Haa, maximum hızınız maalesf artmıyor. Selamlar.
    Naci abi,
    Ben matematiğin yalancısıyım lastik değişince real hız değişimi aynı devirde 1,01014207 kadar olur yani %1 ,Dişli değişimi ile 44/42=1,047 yaklaşık %4,7
    bursalıali bunu beğendi.
    İtlik mesai ili bir iştir , sabah erken kalkmak gerek.

    If you try and fail, congratulations. Most people don't even try.

  6. #5286
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    RX3 İ Evo
    Alıntı hn33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    264 sayfanın yaklaşık 200 sayfasını okudum ilk 150 sayfa stop etme sorunu tartışması 200 e kadar olan sayfada yedek parça araştırması geriye kalan sayfada da yeni sorunları çözüm arayışı ve eldeki motoru satış sayfası olmuş 264 sayfanın birçoğunda bursaliali hocamın Naci 63 hocamın katılımı olmuş naci abiyi de şahsen tanıyorum neden yazıyorum bu yazıyı yamaha 600cc den sonra honda crf aldım şimdi bu evo yu düşünmüştüm ama vaz geçtim 264 sayfanın özeti

    1.2015 modelin %90 nın da stop etme sorunu
    2.2016 modelin %80 nın aynı şekilde
    3.yakiti birçok 250cc den fazla ben 600 lük xj6 da bile uzun yolda artçılı 120-170 arası km hızda 4.5 lt yakıt tüketimi oldu naci63 ve Bursalı hocam en düşük değeri yakalamış ama ona sürüş denmez uzun yolda gerçek değerler le 70 - 80 km hızla. Diger evolarin 6 lt değerleri gorenler var şuan elimdeki crf yi yirtsan bile 4 lt yi geçmiyor
    4.birde 2000 km de yağ değişimi nedir varmı böyle soygun crf de 12000 km Bir yağ değişimi kitapçığa göre ama 6000 km de çağırıyor lar
    5.yeni üretimi en azından Türkiye ithalatı bitti 2-3 sene sonra parça temini nasıl olacak şuan bile parça temin sorununu yaşayan evo sahibi var geçmiş sayfalarda var
    Bunlar eksi yanları gelelim artısına

    1.guzel motor (huyun beş para etmez şu güzelliğin olmasa ) başka da artısı göremedim
    almayı düşünenler benim gibi 200 sayfayı okuma nın özeti olsun
    Ama alırmıyım sıfırını alırım ama bir şartla bayii ile sözleşme yaparım ilk stop etmede koşulsuz iade ederim mallarina güveniyorsa kabul ederler ama kabul edeceklerini sanmıyorum
    Hislerime tercüman olup, aynı şeyleri yazmaktan kurtardığın için teşekkürler.
    Gerçekten ilk haberini aldığım günden itibaren büyük bir heyecan ve sabırsızlıkla bekledim motoru. Sonrasında biraz daha bekleyip kullanıcı yorumlarını duyayım istedim. Sosyal ortamda bir çok motosiklet marka ve model gruplarına dahilim, inanın bana ilgimi çekip takip ettiğim modellerin içinde en çok sorun çıkartan bu motosiklet oldu. Halbuki ülkemiz piyasasında çok doğru yere konumlandırılmış bir modeldi.
    bursalıali bunu beğendi.

  7. #5287

    Üyelik
    20 Kasım 2016
    Şehir
    Muratpaşa,Antalya
    Motosikleti
    2016 Mondial RX3i Evo
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka lastiği değiştiğinizde 130-80/17 lastik takmak zorunda kalacaksınız. Yani söylemeye çalıştığım şey şu: boşa zincir dişli vb uğraşmayın. nasıl olsa lastik değişeceksiniz. Bu durumdaki etki arka dişliyi 2 diş küçültmekle aynı olacak. Yani aynı devirde motorunuz 4.5 km fazla hız yapacak. (6. viteste) Ama torkunuz da biraz düşecek. Yakıta etkisi çok olmaz. Haa, maximum hızınız maalesf artmıyor. Selamlar.
    Bilgiler için sağolasın abi ama anlamadığım bi' nokta var. Benim motorun lastikleri 130 70 17, yani lastik duvar genişliği 10 cm artınca neden dişli küçültmeyle aynı etki yapacağını anlamadım. Acaba sen benim motoru 2015 mi sandın?
    bursalıali bunu beğendi.

  8. #5288
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı serif abi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naci abi,
    Ben matematiğin yalancısıyım lastik değişince real hız değişimi aynı devirde 1,01014207 kadar olur yani %1 ,Dişli değişimi ile 44/42=1,047 yaklaşık %4,7
    Şu linkten siz de hesaplayabilirsiniz: http://www.nokianlastik.com/lastik_hesaplama.aspx

    Burada çıkan fark %4'ün biraz üzerinde. Benim de fiilen yaptığım gözlem ve tecrübelerim aynı devirde hız değişimi yaklaşık 5 km oldu. Örneğin 6. viteste daha önce 7000 devirde 105 km hız yaparken şuan 110 km hız yapıyor. Benzer şekilde yine 6. viteste 6000 devirde önce 90 km hız yaparken şu an 95 km yapıyor.

    Sizin de hesapladığınız gibi dişli değişiminde de hız yaklaşık bu kadar artacak.

    Alıntı efemontana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilgiler için sağolasın abi ama anlamadığım bi' nokta var. Benim motorun lastikleri 130 70 17, yani lastik duvar genişliği 10 cm artınca neden dişli küçültmeyle aynı etki yapacağını anlamadım. Acaba sen benim motoru 2015 mi sandın?
    Benim motor da 2016. Bu hesapları lastik değişmeden yapmış ve sonra değişmiştim. Yukarıdaki linkte siz de bunu görebilirsiniz. Selamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------

    Şimdi tekrar hesapladım: 130-70/17 lastik 1000 metrede tam 519.5 kere dönüyor. Buna karşılık 130-80/17 lastik ise yine 1000 metrede 498.4 kere dönüyor. Değişim farkı %4.2 (519.5/498.4= 1,042335473515249). Yani aynı motor devirinde km başına 80 yanak lastik orjinaline göre %4.2 daha fazla tur atıyor. Bu da motosikletin hızını bu oranda artırıyor.
    odo ve bursalıali bunu beğendiler.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i; 2003 Bmw R 1150R (2009-2017); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-2010); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-2010); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-2009); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-1993); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  9. #5289

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Merhabalar hazır lastik konusu açılmışken bende lastik değişimi yapıcamda k60 scout ve capra x arasında kaldım hangisini önerirsiniz değerli evocular not bulunduğum bölge çoğunlukla arazilik ama asfalttada beni yormayacak bişey olmalı
    bursalıali bunu beğendi.

  10. #5290
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı RoDida adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar hazır lastik konusu açılmışken bende lastik değişimi yapıcamda k60 scout ve capra x arasında kaldım hangisini önerirsiniz değerli evocular not bulunduğum bölge çoğunlukla arazilik ama asfalttada beni yormayacak bişey olmalı
    Endurocu ve tenere xt660 motoruyla uzun geziler yapan bir arkadaşım continental tkc70 adlı lastiği kullandığını ve kaymadığını söyledi. Eğer motorunuz 2016 model ise uygun jan çapı var bu lastikte. Ama fiya muhtemelen 1000 TLnin biraz üzeri (takım olarak). %70 asfalt olan bir lastik.

    Alternatif olarak söyledim. Bir düşünün derim. Selamlar.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i; 2003 Bmw R 1150R (2009-2017); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-2010); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-2010); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-2009); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-1993); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  11. #5291

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Endurocu ve tenere xt660 motoruyla uzun geziler yapan bir arkadaşım continental tkc70 adlı lastiği kullandığını ve kaymadığını söyledi. Eğer motorunuz 2016 model ise uygun jan çapı var bu lastikte. Ama fiya muhtemelen 1000 TLnin biraz üzeri (takım olarak). %70 asfalt olan bir lastik.

    Alternatif olarak söyledim. Bir düşünün derim. Selamlar.
    Çok teşekkür ederim sayın Naci63 ağabeyim ama ben tek arka lastik alıcam şimdilik hem asfalttan çok arazi önemli bana dediğim gbi bizim buraları asfalt yol 1 taneyse orman yolu 50 tane ben arazide kullanmayıda seviyorum sadece asfalta çakmasın bizi diye dedim kaymamasın yani
    bursalıali bunu beğendi.

  12. #5292

    Üyelik
    05 Haziran 2014
    Motosikleti
    bajaj boxer-80'lerde jawa ceylan, benelli trk 502
    Naci63
    Şimdi tekrar hesapladım: 130-70/17 lastik 1000 metrede tam 519.5 kere dönüyor. Buna karşılık 130-80/17 lastik ise yine 1000 metrede 498.4 kere dönüyor. Değişim farkı %4.2 (519.5/498.4= 1,042335473515249). Yani aynı motor devirinde km başına 80 yanak lastik orjinaline göre %4.2 daha fazla tur atıyor. Bu da motosikletin hızını bu oranda artırıyor.


    Aşağıdaki yazı Naci63 kardeşimize / abimize cevaben yazıldı...
    80 yanak orjinale göre %4.2 fazla tur atmaz kilometre başına. Tersine attığı tur azalır. (orijinal yanak 70 ise)
    Kilometre başına düşünürsek, çapı büyüyen lastik tur başına daha fazla yol alacağından atacağı tur da azalmış olur.
    Lastik çapı büyüdüğünde motorun son devri aynı kaldığı halde (diyelim en son devir 9500 d/ dakika ve tork kaybını göz önüne almazsak) lastik çapının büyümesiyle maksimum hızın artmasının sebebi tekerleğin turunun artması değil, aynı devirde ve turda lastiğin çap büyümesinden dolayı daha fazla yol alabilir hale gelmesidir. Vesselam...
    bursalıali bunu beğendi.

  13. #5293
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı harsel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Naci63
    Şimdi tekrar hesapladım: 130-70/17 lastik 1000 metrede tam 519.5 kere dönüyor. Buna karşılık 130-80/17 lastik ise yine 1000 metrede 498.4 kere dönüyor. Değişim farkı %4.2 (519.5/498.4= 1,042335473515249). Yani aynı motor devirinde km başına 80 yanak lastik orjinaline göre %4.2 daha fazla tur atıyor. Bu da motosikletin hızını bu oranda artırıyor.


    Aşağıdaki yazı Naci63 kardeşimize / abimize cevaben yazıldı...
    80 yanak orjinale göre %4.2 fazla tur atmaz kilometre başına. Tersine attığı tur azalır. (orijinal yanak 70 ise)
    Kilometre başına düşünürsek, çapı büyüyen lastik tur başına daha fazla yol alacağından atacağı tur da azalmış olur.
    Lastik çapı büyüdüğünde motorun son devri aynı kaldığı halde (diyelim en son devir 9500 d/ dakika ve tork kaybını göz önüne almazsak) lastik çapının büyümesiyle maksimum hızın artmasının sebebi tekerleğin turunun artması değil, aynı devirde ve turda lastiğin çap büyümesinden dolayı daha fazla yol alabilir hale gelmesidir. Vesselam...
    Haklısınız. Sanırım son cümlede ifade ettiğim "Yani aynı motor devrinde km başına 80 yanak lastik orjinaline göre %4.2 daha fazla tur atıyor." cümlesindeki "km başına......daha fazla tur atıyor" hataya sebebiyet vermiş. Kastım aynı devirde 80 yanak lastiğin takılı olduğu teker daha fazla yol katedeceği ve tekerin çevre uzunluğu 70 yanaktan daha uzun olduğundan (yaklaşık 26 mm) daha hızlı gideceği şeklinde olmalıydı. Zaten bu nedenledir ki lastik değiştikten sonra aynı devirde hızım toplamda 5 km kadar arttı. Selamlar.
    bursalıali bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i; 2003 Bmw R 1150R (2009-2017); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-2010); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-2010); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-2009); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-1993); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  14. #5294
    TURAL53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    RX3İ EVO(2016)
    Alıntı Naci63 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka lastiği değiştiğinizde 130-80/17 lastik takmak zorunda kalacaksınız. Yani söylemeye çalıştığım şey şu: boşa zincir dişli vb uğraşmayın. nasıl olsa lastik değişeceksiniz. Bu durumdaki etki arka dişliyi 2 diş küçültmekle aynı olacak. Yani aynı devirde motorunuz 4.5 km fazla hız yapacak. (6. viteste) Ama torkunuz da biraz düşecek. Yakıta etkisi çok olmaz. Haa, maximum hızınız maalesf artmıyor. Selamlar.
    Bu konuyu merak edip geçenlerde facebook gurubunda post açmıştım. Dişli değişmek (44t yerine 42t) yapmak yerine aynı etkiye sahip 80 yanak lastik kullanmak daha mantıklı haklısınız. Merak ettiğim melese şuydu: 42t dişli ile 80 yanak lastik ikisi birlikte kullanılırsa neler olabileceği yönündeydi. Ama kimse denememiş sanırsam, iki kombinasyonu birlikte kullanan şimdiye kadar çıkmadı. İki değişim de direk olarak motorun güç-tork oranını ciddi şekilde olumsuz etkiler sanırım!!!
    Sonuç olarak sizin de dediğiniz gibi nasıl olsa lastik er yada geç değişecek farzı misal 16 model için 3 yıl 15.000 km desek ikisini de tamamlamış oluruz. İstiyorum ki olacağı zaman hepsi aynı zamanda olsun (zincir dişli seti; kaliteli o-ring zincir; kaliteli lastik takımı; jant akor ayarı vs.)
    Bunları bakalım görebilecek miyiz, çok merak ediyorum açıkçası! Önceki motorumla 8000 km Cst, hakeza, Evo ile yine 8000 km'dir yine Cst yeter artık
    Ben motoruma bir çift kaliteli lastik alamayacak mıyım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:37 ----------

    Alıntı odo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağ artması ve karter tahliyesindeki aşırı birkme sorunuyla tamamen vedalaştım.Karter havalandırma hava kutusundan vakum yardımıyla düzgün şekilde çalışabiliyor. karter havalandırmanın tapasını çıkartmam düzeni bozdu. tabi tapayı çıkartmamın nedeni birikmedeki artış olmuştu. sistemin çalışma prensibini özümsedikten karetr havalandırmanın elemanlarında vakum kaçağı aradım. Yağ buhar ayracında kaçak tespit ettim. İki parça birleşmesiyle oluşan parçanın plastikteki kırıklar yüzünden ayrılan bölgesinden vakum kaçırıyor karter buharı hava kutusuna iletilemiyordu. Parcayı tamamen ayırıp contayla mühürledim. Birleşim yerinide dışardan tamamen kapattım bakalitle. Sonuç ne yağda artış nede tahliyede birikme var.
    Selamun aleyküm abi, yaklaşık üç hafta oluyor gidişat nasıl acaba? Tahliyede birikme olmadı inşallah bu geçen süre zarfında. Bende başından beri vardı birikme. Bazen az, bazen çok şeklindeydi ta ki son bakımdan çıkınca nasıl olsa birikiyor, akıp gitsin diye hortumun ucundaki tapayı ben de çıkardım. Galiba bundan sonra motorun çalışma düzeninde birtakım dengesizlikler baş gösterdi. Servise giderim birkaç güne bu konuyu bir sorarım. Ne güzel çözmüşsünüz sorunu emeğinize sağlık. Umarım bu bakımda biz de hallederiz...
    bursalıali bunu beğendi.
    MONDİAL 150 MR VULTURE (2012-2016)

  15. #5295

    Üyelik
    13 Mart 2017
    Şehir
    İstanbul

    GİDİYOR GÖNLÜMÜN EFENDİSİ

    S.a ahali, çok isteyerek ve hevesli şekilde bindiğim motorum Evo'mu satıyorum.Daha 6 aylık 2016 model ve 6000 km'de ve KIRMIZI, orjinalini hiç bozmadım sadece kırmızı jant şeridi çektim o'da çok tatlı durduğu için.Sadece bi kere ilk zamanlarda olduğum yerde moturu sola yatırdım,sol çantanın biraz çatlağı vardır o kadar. Fiyat olarak düşündüm rakam 11.750 TL yanında motomax'tan aldıgım disk kilidimi de hediye edeceğim.Ulaşmak isteyen mail atabilir, mail adresim ''eren.alp.blbl@gmail.com'', burada pek aktif değilim. İyi forumlar herkese.Ve bu motoru alma sürecim boyunca yardımcı olan temiz kalpli bursalıali abime teşekkürler
    bursalıali bunu beğendi.

  16. #5296

    Üyelik
    18 Ocak 2011
    Şehir
    Van
    Motosikleti
    rx3
    İlk 100 kmde birikme olmadı. Sonra birden birikme tekrar olustu. Karterden gelen gazlar contayı eritmis ayracın kapak olduğu gibi ayrıldı. Bende protez diş yapımında kullanılan akrille güzelce yeniden inşa ettim. En ufak hava kaçağında birikme başlıyor. Karter havalandırma hava kutusundan vakum olmadan çalısmıýor doğru dürüst. Klinige parcayı götürüp yapana kadar 10 gün 60 km civarı karter havalandırmayı direk hava kutusuna bağladım . Sıkıntısız çalıstı.Tahliyede fazla birikme ,yağda artış ,rölantide dengesizlik,hararet artışı zaman zaman stop etme gibi sorunlar yapıyor. Karter havalandirma sistemindeki hava kaçakları.250 kmlik bir sürüşte bir cm civarı birikme normaldir diyor amerikan csc. Bende 35 50 km 3cm ve üstü birikiyordu. Resimde yüklemeye çalışırım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:19 ----------

    [IMG][/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------

    [IMG][/IMG]
    bursalıali bunu beğendi.

  17. #5297

    Üyelik
    28 Eylül 2016
    Motosikleti
    Ramzey Karaca 100
    Alıntı hn33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    264 sayfanın yaklaşık 200 sayfasını okudum ilk 150 sayfa stop etme sorunu tartışması 200 e kadar olan sayfada yedek parça araştırması geriye kalan sayfada da yeni sorunları çözüm arayışı ve eldeki motoru satış sayfası olmuş 264 sayfanın birçoğunda bursaliali hocamın Naci 63 hocamın katılımı olmuş naci abiyi de şahsen tanıyorum neden yazıyorum bu yazıyı yamaha 600cc den sonra honda crf aldım şimdi bu evo yu düşünmüştüm ama vaz geçtim 264 sayfanın özeti

    1.2015 modelin %90 nın da stop etme sorunu
    2.2016 modelin %80 nın aynı şekilde
    3.yakiti birçok 250cc den fazla ben 600 lük xj6 da bile uzun yolda artçılı 120-170 arası km hızda 4.5 lt yakıt tüketimi oldu naci63 ve Bursalı hocam en düşük değeri yakalamış ama ona sürüş denmez uzun yolda gerçek değerler le 70 - 80 km hızla. Diger evolarin 6 lt değerleri gorenler var şuan elimdeki crf yi yirtsan bile 4 lt yi geçmiyor
    4.birde 2000 km de yağ değişimi nedir varmı böyle soygun crf de 12000 km Bir yağ değişimi kitapçığa göre ama 6000 km de çağırıyor lar
    5.yeni üretimi en azından Türkiye ithalatı bitti 2-3 sene sonra parça temini nasıl olacak şuan bile parça temin sorununu yaşayan evo sahibi var geçmiş sayfalarda var
    Bunlar eksi yanları gelelim artısına

    1.guzel motor (huyun beş para etmez şu güzelliğin olmasa ) başka da artısı göremedim
    almayı düşünenler benim gibi 200 sayfayı okuma nın özeti olsun
    Ama alırmıyım sıfırını alırım ama bir şartla bayii ile sözleşme yaparım ilk stop etmede koşulsuz iade ederim mallarina güveniyorsa kabul ederler ama kabul edeceklerini sanmıyorum
    Emeğine sağlık kardesim
    bursalıali bunu beğendi.

  18. #5298

    Üyelik
    24 Ocak 2018
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    r3x evo
    Merhabalar,

    Aranıza yeni katıldım. Orta sehpa ile ilgili mutlaka yazılmıştır. Ama aramalarda bulamadım. Nereden temin edebiliriz ?
    bursalıali bunu beğendi.

  19. #5299

    Üyelik
    21 Temmuz 2017
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Mondial RX3i Evo
    Alıntı Damaskinos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Aranıza yeni katıldım. Orta sehpa ile ilgili mutlaka yazılmıştır. Ama aramalarda bulamadım. Nereden temin edebiliriz ?
    Hoş geldiniz.

    Orta sehpa ile ilgili bu başlık altında bir kaç uygulama vardı.

    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3887783


    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3856726

    Bulabildiklerim bunlar.

    Kolay gelsin.
    bursalıali bunu beğendi.

  20. #5300

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Kırklareli
    Motosikleti
    Rx3i EVO
    Alıntı Damaskinos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Aranıza yeni katıldım. Orta sehpa ile ilgili mutlaka yazılmıştır. Ama aramalarda bulamadım. Nereden temin edebiliriz ?
    Merhaba hoş geldiniz orta sehpa için mondiali arayıp irtibata geçin gereğini yapacaklardır hayırlı olsun şimdiden kazasız belasız kullanın
    bursalıali bunu beğendi.


    Bajaj Dominar 400
    Benelli BN-251 Reklam Filmi

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)