Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #3281
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı CompanERROR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benelli TNT25 ve TNT250 siteden kaldırılmış? Yerine BN251 diye bir motor eklenmiş o da henüz TRT gelmedi diye biliyorum. Fuarda gören olduysa bilgi yazabilirse güzel olur ama anlamadığım neden diğer motorları kaldırdılar?
    TNT ile BN aynı motor. Çift silindiri getiremediler. ABS yüzünden olabilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #3282
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Merhaba arkadaşlar TNT 25 i Benelli Leoncino almak için satıyorum. Bu başlıkta yazdıklarıma ulaşabilirsiniz. Bilen arkadaşlar bilir motora nasıl baktığımı. İlk alanlardan biriydim. İyi satışlar.

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...50815377/detay
    pea bunu beğendi.

  3. #3283
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Alıntı motorfix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    BENELLİ TNT 25 sıkıntıları ve çözünleri..

    Ben motor ustası değilim fakat elim teknik işlere yatkın motor ustası arkadaşımda var hergün ordayım nerdeyse benellide işini iyi yapam istanbulde bi mehmet usta var zaten başkada yok oda bize uzak bir kere gidebildim 7bin bakımında ona.

    yıllardır motor kullanan ve önceki motoru tnt 25 kullanmış ve şu an tnt 250 kullanan arkadaşıma bugun moturu test ettirdim benim motor gibi olmuş titreşim çok azalmış dedi TNT 250 çift silindir oldugu için titreşimi az olan bir motordur...

    TİTREŞİM SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
    -depoda titreşim varsa doponun altına şilte serdirin granejların vidalarını kontrol edin kırık vs varmı varsa onarın veya yeni grenaj alın
    -selede oturgunuz yerde titreşim varsa seleyi sökün selenin geçtigi sağda solda iki demir çıkıntısı var onları elektirik bantıyla iyice sarın selenin altındaki demire sağlı sollu uzunlamasına siyah eni 2-3 veya 4 milimlik sert izolasyon süngeri yapıştırın.
    -bazı arkadaşlar bujiyi değiştiginde titreşimin azaltıgını yazmış eğer 7000km ve üzerindeyse motorunuz buji değiştirin orjinal ngk buji 25tl ngk iridyum bujide 50tl piyasa fiyatları.
    -önce çift bilya arkada tek bilya var onları kontrol edin ettirin ses varmı hatta bunlarda bilyalar çok dayanıklı değil 60tl ye fag marka alman malı bilya alın taktırın.
    -bu dediklerimi yaptıysanız hala titreşim varsa km çoksa motorda teker tokazlarını değiştirin genelde takozlarda sorun olmuyor.
    ..............................
    STOP SORUNU OLASI ÇÖZÜMLER
    -Stop sorununun sebep oldugu nedenler statör (sargı),oksijen sensörü,debriyaj müşürü,düşük devirde vites düşürmek,kötü benzin,
    -kabloların soketlerinde bağlantı yerlerinde oksitlenme varsa genelde motor yıkarken veya yağmur nemden oluşabiliyor tüm kablo bağlantı soketlerinin oksit temizleme spreyi,kolanya,alkol veya selülozik tiner ile temizlenmesi lazım.
    -debriyaj kolunun ucunda bi kaplo var onu çıkartıp motoru deneyin eğer sorun çözülürse müşürdedir sıkıntı.
    -aküyü motor çalışmıyorken ölçün 12v üzeri olması lazım ideali 12.6 sonra motoru çaşıltırın 13v üzeri olması lazım genelde 13.6oluyor bu statörün çalıştıgını gösterir.
    -oksijen sensörünü sizin kontrol etme sansınz yok fi ışıgı yanarsa anca sensör hatası verirse o değişecek veya garantisi varsa diğer şeyler yapıldıysa ve stop sorunu çözülmediyse değiştirebilirsiniz.
    -vites düşürürken gaz verin devir düşmezse stop etmiyor eğer buna rağmen ediyorsa diğer yöntemleri deneyin.

    ...............................

    ZİNCİR SESİ AZALTMAK OLASI ÇÖZÜMLER
    -öncelikle arka tekeri elinizle çevirin ses ön dişliden geliyorsa dişliyi ters takın veya dişliyi hafif taşlattırın takın zincir durumu iyi ise eğer zincir eskimis ise d.i.d marka zincir takın yaklaşık 300tl piyasadaki fiyatı sadece zincir değişip sesi azaltan var ön dişli değişmek sorunu çözmüyor ve ses daha çok artıyor. Komple zincir dişli değişen ama sorunu çözemeyen bir çok kişi var bence fabrikasyon olarak zincir dişli tam uyumdu değil milimetrik hata var. bulabilirseniz ve para sorununuz yoksa ön arka dişli zincir d.i.d marka set alın takın oda 750tl piyasası.eğer zincir ve ön dişli çok eskimemişse en basit yöntem dişliyi ters çevirip takmak ve zinciri temizleyip yağlamak...

    .............................
    GİDONDAKİ TİTREŞİM
    Yukarda yazdıklarımı yaptıgınız taktirde gidonda titreşim azalıyor fakat iyice azalrmak istiyorsanız gidon içindeki contaları kontrol edin eğer yıpranmışsa değişin benimkiler iyiydi değişmedim sadece kauçuk conta bulamadıgım için kunduradan kauçuk aldım onu conta yapım taktım ve titreşim ciddi manada alıştı siz conta kendiniz yapmayın iyi yapamazsanız kenarlardan yırtırırsa gidonun gevşeme ihtimali var bende şu an böyle kullanıyorum bi sorun gevşeme yok ama kauçuk çonta alcam sanayileri gezcem musait zamanımda en iyi sağlam yöntem odur.


    Arkadaşlar ben istanbul anadolu yakasındayım yardıma ihtiyacınız olursa özelden mesaj atın telinizi yazın elimden geldigince yardımcı olmaya çalışırım...
    eline sağlık bende titreşimden şikayetçiyim onun dışında hiç sıkıntım yok çok şükür bu bilya dediğin motorun neresinde oluyor biraz açıklayabilir misin _?

    beni en rahatsız eden ayaklıklardaki titreşim :(

    ayrıca fotoğrafta koyabilirsen süper oldur
    no pain, no gain ...

  4. #3284

    Üyelik
    22 Mart 2018
    bilya rulman jantın ortasında iç kısmındadır googleye rulman yaz çıkar resimleri.
    mersinLee33 bunu beğendi.

  5. #3285
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Gitti iki gözümün çiceği. 30.000 km anılar ve maceralar. Arkadaşlar dostlar tecrübüler verdin bana. Teşekkürler

    pea ve mersinLee33 bunu beğendiler.

  6. #3286
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Arkadaşlar merhaba,

    benim motorun ön dişliyi 1 diş büyütmek istiyorum, usta büyütürsek titreşim azalır dedi. sizce faydası olurmu ?

    ayrıca motoruna güncelleme yaptırıp (kesiciye 10.500 de giren) sorunsuz kullanan var mı ? bir dönem baya heveslenmiştim ama merkezden motorunda

    sıkıntı yoksa güncelleme yapmayalım sıkıntı çıkabilir dediler ve vazgeçtim. :(

  7. #3287
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı mersinLee33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    benim motorun ön dişliyi 1 diş büyütmek istiyorum, usta büyütürsek titreşim azalır dedi. sizce faydası olurmu ?

    ayrıca motoruna güncelleme yaptırıp (kesiciye 10.500 de giren) sorunsuz kullanan var mı ? bir dönem baya heveslenmiştim ama merkezden motorunda

    sıkıntı yoksa güncelleme yapmayalım sıkıntı çıkabilir dediler ve vazgeçtim. :(
    Yaptırın coğu kişi kullanıyor. 10500'e kadar çıkmak için değil alt devirlerde tork biraz daha artıyor.

  8. #3288
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptırın coğu kişi kullanıyor. 10500'e kadar çıkmak için değil alt devirlerde tork biraz daha artıyor.
    Yeni seri bir beyin takılı ise güncellemeyi kabul etmiyor. Ve yanıyor. Güncelleme ilk seride ki yazılım sorunlu motorları düzeltmek içindi aslında.

  9. #3289
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni seri bir beyin takılı ise güncellemeyi kabul etmiyor. Ve yanıyor. Güncelleme ilk seride ki yazılım sorunlu motorları düzeltmek içindi aslında.
    merkez de aynı şeyi söylüyor bir sorun olmadığı sürece yazılım yüklemeye yanaşmıyorlar. İşin garibi yazılım ile düşük devirde tork artışından bahsediliyor. eğer beynin yanma riskini kendileri üstlenirse denemeye değer gibi.
    no pain, no gain ...

  10. #3290
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Benelli MC Logosunu alıp yapıştıralım arkdaşlar https://urun.n11.com/arma-sticker/be...ker-P252378245

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

    Benelli MC Logosunu yapıştırın kulübe kayıt olun arkadaşlar..

    Arma Linki

    Grup Linki

  11. #3291

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Web sitesini rks'nin altına almışlar...

    Marka yönetimini kim yapıyorsa artık ! ...

    Te Allahım ...

  12. #3292

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Benim motor ilk aldığımda max 9500 devir çeviriyordu. Sonra güncelleme yapıldı, 10500 çevirmeye başladı. Stop etme, şarj tutmama gibi sıkıntılar esnasında yeni gelen güncelleme yüklendi (sorun statör ve akım bilmemne diyotunda imiş, değişti düzeldi). Şimdi 9500 çeviriyor. Servis yanaşmıyor güncelleme yapmaya. Fabrika yapmayın, böylesi güvenli diyormuş. Uyuz oluyorum, sürekli kesiciye giriyorum.

    Aslını astarını bilen var mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Bu arada, stop etme sargı (statör) kaynaklı ise ve sargı değiştiği halde düzelmemiş ise sebebi; diyot olabilir. Sargıdan gelen elektriği dengeleyip aküye yollayan bir zener diyot varmış. Adını hatırlamadığım için uzun yazdım. Sargı yanınca bu diyot bozulabiliyormuş. Benim başıma geldi. Motorumda stop sorunu oluşmadı ancak, böyle bir isteksiz gidiş, aküyü şarj edememe (3 aylık akü) sorunlarım vardı. Vento motor Ankara sorunu tespit edip garantiden parçayı sipariş etti. Değişim sonrası şarj ve isteksizlik sorunu bitti.
    mersinLee33 bunu beğendi.

  13. #3293
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Alıntı huduni adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .......

    [/COLOR]Bu arada, stop etme sargı (statör) kaynaklı ise ve sargı değiştiği halde düzelmemiş ise sebebi; diyot olabilir. Sargıdan gelen elektriği dengeleyip aküye yollayan bir zener diyot varmış. Adını hatırlamadığım için uzun yazdım. Sargı yanınca bu diyot bozulabiliyormuş. ............
    Akü şarj regülatörü mü? Konjektör de derler.

  14. #3294
    mersinLee33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2009
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    BENELLI TNT25 // SUZUKİ GSX650F
    Millet gezmiyor musunuz (: kimseden ses çıkmıyor (:
    Biz biraz dolandık iyi de oldu (:












    aorer, oialdemir ve kdiner bunu beğendiler.

  15. #3295

    Üyelik
    21 Ekim 2016
    Şehir
    karsıyaka
    Motosikleti
    Suzuki İnazuma F
    Arkadaslar merhabalar tecrubeli kullanici olarak daha once inazuma f modeline binen biri olarak 10 gün önce tnt25 almis ve 10 günde 1300km yol yapmiş bulunuyorum..
    Motosikletin radyatör suyunun kontrolü yapabildigimiz bir yer var mi ben baktim ama goremedim gözden kaçmış olabilir bu sicak havalar baslamis iken onu ihmal etmek istemiyorum bilen varsa yardimci olur ise sevinirim

  16. #3296

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Motora önden baktığında solda amortisörün hemen arkasında kalan metal kapak var. Radyatör kapağı, ben oradan bakıyorum. Motor soğukken tabi

  17. #3297

    Üyelik
    08 Şubat 2017
    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 senedir TNT25 kullanmaktayım 13000km falan oldu motosiklet son 1 aydır bazı günler otobanda giderken birden bire stop etmeye başladı. Tekrar çalıştırdığımda düşük devirlerde yine stop etmeye başladı. 2 gündür de sabahları zor çalışıyor. Neden kaynaklanır sizce?

  18. #3298

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Elektrik sorunu olabilir. Değişmediyse sargı kontrolü yaptırın, sonra akü.

  19. #3299

    Üyelik
    07 Ekim 2007
    yanılmıyorsam sorunu ilk önce sargı ve oksijen sensörde aramak lazım

  20. #3300
    aorer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Alıntı YunusDiler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, yaklaşık 1 senedir TNT25 kullanmaktayım 13000km falan oldu motosiklet son 1 aydır bazı günler otobanda giderken birden bire stop etmeye başladı. Tekrar çalıştırdığımda düşük devirlerde yine stop etmeye başladı. 2 gündür de sabahları zor çalışıyor. Neden kaynaklanır sizce?
    Geçen hafta benzer bir sorunu bende yaşadım 4000-5000 devirde kesiciye girermiş gibi motor stop etti bir süre bekledikten sonra çalıştı servise bıraktım sorunun ateşlemeden olduğu söylendi stop etme sorunu ortadan kalktı. Servisten alalı iki gün oldu şimdilik sorun yok.. Alalı 2700 Km yol yaptım bunun dışında sorun yaşamadım keyifle kullanıyorum. Herkese güvenli sürüşler dilerim..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)