Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Benelli TNT 25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2781

    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Alıntı savica adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------



    TNT25'i nasıl buldun?
    Dizayn,kalite,performans?
    Resmiye baktığın zaman motor üretiyor diye görünüyor. Aynı şekilde mondial'de üretiyor bir kere bunu hepimiz kabul etmek zorundayız. Distribütör berbat bayi berbat servis berbat diyorsunuz da bu firmalar nasıl yıllardır satış yapıyor farklı farklı markalara distribütörlük yapıyor. El vicdan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2782

    Üyelik
    31 Ocak 2017
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    Benelli tnt 25
    Selamlar, hayırlı ramazanlar dilerim,
    4 aydır tnt25 kullanıcısıyım, bu konuyu okuyarak motosikletimi almıştım ve aldıktan sonra da takip ettim. İkinci sahibiyim, 2016 Şubat'ta almış ilk sahibi. Sargı probleminin ne zaman başıma geleceğini beklerken 2 gün önce maalesef gerçekleşti. Aniden istop etti ve çalışmadı. Aküyü şarj ederek ertesi gün motoru servise götürebildim. Usta bugün bakamamış motora, yarın bakıp dönecek. Garantiden karşılanır inşallah sorun. Şimdiye kadar bu şekilde olanların sorunu çözülmüştü bildiğim kadarıyla.
    ...garip... bunu beğendi.

  3. #2783
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Tnt25 model sahibi değilim ancak sargı sorunu olup olmadiğini başınıza iş açmadan önce şöyle anlayabilirsiniz;

    Motorunuzun aküsü tam dolu bile olsa durduğunuz yerde gaz açtığınızda far ışığı güçleniyorsa problem yoktur. Eğer güclenmiyorsa sorun vardır.
    oialdemir bunu beğendi.

  4. #2784

    Üyelik
    21 Ekim 2014
    Alıntı odk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, hayırlı ramazanlar dilerim,
    4 aydır tnt25 kullanıcısıyım, bu konuyu okuyarak motosikletimi almıştım ve aldıktan sonra da takip ettim. İkinci sahibiyim, 2016 Şubat'ta almış ilk sahibi. Sargı probleminin ne zaman başıma geleceğini beklerken 2 gün önce maalesef gerçekleşti. Aniden istop etti ve çalışmadı. Aküyü şarj ederek ertesi gün motoru servise götürebildim. Usta bugün bakamamış motora, yarın bakıp dönecek. Garantiden karşılanır inşallah sorun. Şimdiye kadar bu şekilde olanların sorunu çözülmüştü bildiğim kadarıyla.
    Herkesin problemi çözüldü bayi seni 1 gün yoğunluğundan dolayı bekletmiştir her halde 2.elini ne kadar aldın dostum ?

  5. #2785

    Üyelik
    24 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?

  6. #2786

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı cenktu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?
    Radyatör keçesi dedikleri devirdaim pompasının keçesi ise o garantiden değişiyor. Gene ilk seri modelin arızası o.
    Distribütörü arayın, mail atın, cıngar çıkarın.

    Ama başka bir şeyse hiç duymamıştım.

  7. #2787
    braveman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yaza doğru...
    Alıntı cenktu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, geçtiğimiz salı motoru radyatörden su kaçırma şikayetiyle servise götürmüştüm. Radyatör keçesinin değişeceği ve garantiye girmediğini söylediler. Dün aradılar motor hazırmış, ben şehir dışında olduğum için önümüzdeki hafta alabileceğimi söyledim. 170 TL masrafım olduğunu söylediler. Benim burda anlamadığım nokta radyatördeki bir arıza nasıl benim hatam olabilir, tutup açmış keçeyi sökmüş değilim, garanti bir keçeyi karşılamıycaksa sadece sargım yandığı zaman mı işe yarayacak ?
    Motosikleti teslim almadan önce tekrar servis ile görüş tam olarak hangi parçanın değiştiğini öğren radyatör keçesi plastik bir parça diye biliyorum başka bir işlem yapılmamış ise 170 lira biraz fazla gibi geldi bana. Sonra distribütörü ara deki radyatördeki bir arıza neden servis tarafından bana mal ediliyor. Bak sonuç ne oluyor. Geçmiş olsun.

  8. #2788
    K121L - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2015
    Alıntı braveman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti teslim almadan önce tekrar servis ile görüş tam olarak hangi parçanın değiştiğini öğren radyatör keçesi plastik bir parça diye biliyorum başka bir işlem yapılmamış ise 170 lira biraz fazla gibi geldi bana. Sonra distribütörü ara deki radyatördeki bir arıza neden servis tarafından bana mal ediliyor. Bak sonuç ne oluyor. Geçmiş olsun.
    Katılıyorum karşılaştığınız tepkiyi tekrar burada paylaşıp bizimde bilgilendirin ona göre hareket edelim

  9. #2789
    darknife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Atala Bike
    Her markada servis ve parça fiyatı sorunları var Allah'tan kawasaki alacak paramız yok ha düşünsene radyatör keçesi 500 Lira :D BMW olsa 700 :D

  10. #2790
    gezgin41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2015
    Parça fiyatlarına bakınca en iyisi Çinli motor kullanmak Bu arada motor markalarının geçmiş yıllarda ülkemize nasıl geldikleri ve nasıl büyüdükleri hakkında bir araştırma yapmıştım Honda Kawa Suzuki Bajaj ve Hero markasını aralarında en hızlı büyüyen Benelli çıktı en çok reklam veren pulsar adından en çok söz ettiren ise Honda

  11. #2791
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı savica adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    KUBA rezil bir distributör ve servisleri daha da rezil. Ayrıca motor üretiyor iddası da insanı ancak güldürür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------



    TNT25'i nasıl buldun?
    Dizayn,kalite,performans?
    Dizayn mevzuu, eğer görsel tasarımsa bence güzel. Ne çok cafcaflı, ne çok bayağı. tasarımdaki detaylar güzel. ufak tefek şeyler ince düşünülmüş gibi görünüyor.

    Kalite, Kaliteyi plastiğe bakıp, demire boyaya bakıp notunu veren bir insan değilim. kalite, birşeyin fonksiyonelliğini uzun süre sürdürebilmesinden geçer bana göre. daha 3 günlük kullanıcısı olarak kaliteye yorum yapmam pek mümkün değil.

    Ancak şunu belirtebilirim. Şasinin kaynaklarını ben daha güzel yaparım. belli ki şasi el işçiliğiyle kaynak yapılıyor. Robotlarla değil. Ama bu bi zaafiyet sayılamaz. 1cm'lik kaynak bile yeterince sağlamken herhangi bir ekte 4 - 5 cm lik kaynak var. Fazlasıyla sağlamdır. dert etmeye gerek yok.
    Onun dışında genel olarak bence güzel motor. Zaten beğenmesem neden alayım :D
    !?

  12. #2792

    Üyelik
    01 Aralık 2014
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dizayn mevzuu, eğer görsel tasarımsa bence güzel. Ne çok cafcaflı, ne çok bayağı. tasarımdaki detaylar güzel. ufak tefek şeyler ince düşünülmüş gibi görünüyor.

    Kalite, Kaliteyi plastiğe bakıp, demire boyaya bakıp notunu veren bir insan değilim. kalite, birşeyin fonksiyonelliğini uzun süre sürdürebilmesinden geçer bana göre. daha 3 günlük kullanıcısı olarak kaliteye yorum yapmam pek mümkün değil.

    Ancak şunu belirtebilirim. Şasinin kaynaklarını ben daha güzel yaparım. belli ki şasi el işçiliğiyle kaynak yapılıyor. Robotlarla değil. Ama bu bi zaafiyet sayılamaz. 1cm'lik kaynak bile yeterince sağlamken herhangi bir ekte 4 - 5 cm lik kaynak var. Fazlasıyla sağlamdır. dert etmeye gerek yok.
    Onun dışında genel olarak bence güzel motor. Zaten beğenmesem neden alayım :D
    Kaynağın bol olması işçiliği kötü yapabilir ama sağlamlığı artırır. Bence şasilerin robotla değil elle kaynak yapılması gerekir.

  13. #2793
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı motokeyf adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynağın bol olması işçiliği kötü yapabilir ama sağlamlığı artırır. Bence şasilerin robotla değil elle kaynak yapılması gerekir.
    Kaynak işini profesyonele vurduğunda iş çok değişir. Kaynağın bol yapılması, şaside kullanılan çelikte kaynak ısısından kaynaklı nitelik değişimine sebep olur. Çoğunluklu kaynak ısısı etkilediği alanı zayıflatır. gereğinden fazla kaynak az yapılmasından bazen kötü olabilir.

    Robotun avantajı, düzgün bi operatör ve iyi kalite kontrol olduğu sürece tam doğru miktarda ve sürede sürekli aynı kalitede kaynak yapmayı sağlar.

    Birinci sınıf bir ürün yapacaksan bence robotlu kaynak kaçınılmaz. Elle işçilik seri üretimde olabilecek en kötü kalite kontrol demektir. asla iki ürün bir olmaz.Bu yüzden bana göre şasilerin elle değil robotla yapılması daha iyi olur Ama elzem midir? değildir tabiki.
    !?

  14. #2794

    Üyelik
    10 Mart 2016
    Alıntı sessizsakin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaynak işini profesyonele vurduğunda iş çok değişir. Kaynağın bol yapılması, şaside kullanılan çelikte kaynak ısısından kaynaklı nitelik değişimine sebep olur. Çoğunluklu kaynak ısısı etkilediği alanı zayıflatır. gereğinden fazla kaynak az yapılmasından bazen kötü olabilir.

    Robotun avantajı, düzgün bi operatör ve iyi kalite kontrol olduğu sürece tam doğru miktarda ve sürede sürekli aynı kalitede kaynak yapmayı sağlar.

    Birinci sınıf bir ürün yapacaksan bence robotlu kaynak kaçınılmaz. Elle işçilik seri üretimde olabilecek en kötü kalite kontrol demektir. asla iki ürün bir olmaz.Bu yüzden bana göre şasilerin elle değil robotla yapılması daha iyi olur Ama elzem midir? değildir tabiki.
    Robot işçiden daha ucuza çalışır ve daha uygun fiyatlı olur bunu ben bile düşünebiliyorsam motoru üretenler illaki düşünmüştür. Düşünmeye rağmen elle yapıyorlar ise vardır bir bildikleri

  15. #2795
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Robot kaynak maalesef elle işçilik kadar iyi kaynak olmuyor.

  16. #2796

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Kaliteli kaynak robotu, hattı milyon dolarlara mal olabilir. Ama Çin'de bir işçinin yıllık ücreti 300$ seviyelerinde.
    Ucuz olduğu için elde yapılıyor yani

  17. #2797
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaliteli kaynak robotu, hattı milyon dolarlara mal olabilir. Ama Çin'de bir işçinin yıllık ücreti 300$ seviyelerinde.
    Ucuz olduğu için elde yapılıyor yani
    Çalıştığım firmanın İsveç, Polonya, Çin ve daha bir çok yerde fabrikası var. Basınçlı kaplar gibi kaynak konusunun elzem olduğu yerlerde asla robot kullanılmıyor.

    Otomobil üretiminde de kaynaktan çok puntolama var.

  18. #2798
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Alıntı YasinC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çalıştığım firmanın İsveç, Polonya, Çin ve daha bir çok yerde fabrikası var. Basınçlı kaplar gibi kaynak konusunun elzem olduğu yerlerde asla robot kullanılmıyor.

    Otomobil üretiminde de kaynaktan çok puntolama var.
    Otomobil üretiminde punto kaynak hızlı ve zahmetsiz olması sebebiyle tercih ediliyor. kağıt gibi ince sac, diğer kaynak yöntemleriyle birleştirmek için fazla zahmetli. Otomobillerde mesela tekerleri taşıyan salıncaklar, çelikten imal edilmişse birleştirmelerini kaynak robotları yapar. Hızlı temiz ve sağlam olur.

    Robotlar her ne kadar bir işi binlerce defa aynı yapabilse de nihayetinde makinedir. Gözü yok, aklı yok, ön sezileri hiç yok. Bir insan, birşey öğretilmemiş olsa bile, fikir yürüterek yaptığı işin sıkıntı çıkaracağını yada harika olup olmadığını yorumlayabilir. yeniden yapabilir, yada önlem alabilir. Bu yüzden kalite kontrolünün robotun sezemeyeceği standartlarda yapılması gerekiyorsa insan robottan iyidir.
    Robot sadece yapar, sensörü ses çıkarmamışsa, programına kaydedilmemişse, kaynak yaptığı yerde demir de yoksa bile havaya kaynak yapar. onu bağlamaz.

    Robotla kaynak, seri üretimde, kaynağın sürekli belirlenen kalite standartlarında çıkmasını sağlar. Ve eğer seri üretim söz konusu ise, insandan daha iyidir. Çünkü insan 10 - 20 ürünü kaliteli yapar, ancak adetler 100'leri 1000'leri bulduğunda ilk kaynakları ile son kaynakları dağlar kadar farklı olacaktır.

    Konu yüksek adetli seri üretimse, maliyeti düşürmesi dışında elle kaynağın bi avantajı yok.

    Durum bendeki benelli tnt 25'in kaynaklarına gelince. Bence yeterince sağlam, gözüme gözüme girmiyor. kaynağın nasıl olması gerektiğini bilmeyen birisi için güzel kırmızı bir şasisi var Bence olmuş. Beni taşırken yeterince sağlam, Kimsenin özellikle bakmadığı sürece görmeyeceği kaynak kozmetiğinden kısarak maliyeti düşürmek bence mantıklı. Eğer fiyat performans ürünü yapacaksan tabi.

    ikinci eli 8 - 10 bin değil de, 14 - 15 bin olsaydı kaynaklara biraz çemkirebilirdim türkiye şartlarında ...
    pea bunu beğendi.
    !?

  19. #2799

    Üyelik
    29 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Benelli TNT 25
    Merhaba.

    Ben şasenin üzerindeki kaynakları seviyorum. Üst üste binmiş "C" şeklinde, dalga dalga olması hoşuma gidiyor.

    Gelelim benim sorunuma. Motor yaklaşık 2900 kilometre oldu. Özellikle sıcak havalarda motor çekişten düşüyor, Bazen 4 bin devir civarında, bazen de 7-8 bin devir aralığında bir tıkanma yaşıyor. ınınınınınını şeklinde devir dalgalanıyor. Motor bir gidiyor bir duruyor gibi oluyor. Daha önce hava filtresi sensörü hatası vermişti. Usta incelediğinde sensör soketinde hata buldu, düzeltti. Ama sanki düzelmemiş gibi, önceden yaptığı şeyi şimdi daha seyrek yapıyor. Nadir de olsa, debriyajı çektiğimde stop ediyor. Bunları hep ısınmış motorda yaşıyorum. Motor soğukken hiç yürümüyorum.

    Fikri olan varsa lütfen paylaşsın.
    Hayat her zaman sen tüm olanakları yaşayıp tüketmeden önce biter... W. Faulkner

  20. #2800

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    @huduni
    Ayrı dalgalanma sorunu bende de var. Benim de hava filtresi sensörü(hava akış sensörü) değişmişti.
    Motorun torklu olduğu aralıkta, 5000-7000 aralığında devir dalgalanıyor. Motor dediğin gibi bir ileri bir geri kıpraşıyor. Virajlarda çok korkuyorum açıkçası bu yüzden.

    İnternetten biraz araştırdığım kadarıyla, konjektörden ya da gevşek zincirden olabileceğini söylüyorlar. Mehmet usta da sanırım emme valfinden olabilir demişti, tam hatırlamıyorum.

    Dediğin stop etme sorununu oksijen sensörüm değiştiğinden beri yaşamadım. (Bozuk hava akış sensörü yüzünden stop etmeler hariç)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)