murat senin bu saydıkların 500 - 600 liraya yakındır dünyanın işini yapmıslar
murat senin bu saydıkların 500 - 600 liraya yakındır dünyanın işini yapmıslar
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Hepinize selam arkadaşlar,,Selim ben,şuan lifan cup yarı otomatik kullanıyorum ama gerçekten 150HS lere karşı özel bir ilgim var,ne zaman görsem dönüp bakarım..Geçen gün motoru bakıma soktum 1 saat kadar sürdü orada beklerken bir 150HS geldi motorun sahibi gaz yemediğini söyledi,daha önce götürdüğü yerde sırf para almak babında kayışı falan değiştirmişler,bir iki yerini falan sıkmışlar tamam demişler 50lirayı almışlar,kapıdan cıkarken sorunun devam ettiğini anlamış,kavga gürültü ayrılmış oradan,bizim ustaya bayağı bir dert yandı neyse adam açtı karbüratörü söktü bigüzel temizledi ve ayarladı,yağlanıcak noktaları yağladı ve sonuç ilk günkü gibi gittiğim usta tecrübelidir ve aynen dediğini aktarıyorum.1.Ülkemizde benzin maalesef hala kirli enaz 3 en fazla 6 ayda karbüratörü temizletin.2.Maddi imkanınız varsa karbüratörü japon markayla değiştirin piston ve krank milinin uzun vadede sağlığı için3.her motorcuyu usta sanmayın piyasa cok kötü.böyle sorunu olan arkadaş varsa yardımcı olur diye yazma gereği duydum,,inşallah yararı olur,bu arada takas etmek isteyene açığım motorum 1850km de siyah yarı otomatik tüm bakımları yapılı durumda,aynı durumda temiz,bakımlı motora sahip arkadaşları beklerim.saygılarla tekeriniz düz bassın..
Hayatı severek yaşamasan, hayat seni seve seve yaşatır
Merhaba arkadaşlar önümüzdeki iki gün içerisinde motor almak istiyorum. hiç üşenmedim 150 hs ve 150 zc topiğindeki tüm mesajları okudum. iki model arasında kaldım. ZC daha gösterişli ve 100 tl daha ucuz ama kullanıcıların başına gelmedik kalmamamış şasesi kopan arka freni patlayan, gaz teli sıkışan. ya bunlar gerçekten büyük sorunlar. 150 HS de sanırım bu şekildeciddi problemler yaşanmamış. en azından forumda rast gelmedim. sizce ne alayım. cevaplayan herkese teşekkürler.
Merhaba,
karbüratörümde sorun var sanırım, daha önce 3 kişi çıktığım bayırı şimdi sadece kendim olduğum halde çıkamıyorum(KİLO ALMADIM .Sanırım karbüratörde sorun var.Daha önce tenmizleme bahanesiyle Bursa/Mudanya deringrup açmıştı yolda 70 i geçemedi.tekrar götürdüm söktü toplayamadı tekrar karbüratör yenilememi istedi.itiraz edince yaptı ama randuman yok.eskiden hiçbir arızası yoktu.
*Asıl sorum karbratör bakım ve temizliği hakkında bilgisi olan lütfen yazsın.Kendim onarmak istiyorum.(Yalnız daha önce egzos dan çok fazla gürültü geliyor yazdığımda bu modeller böyle diye lütfen yazmayın).Anlayan görüş bildirirse sevinirim.Servise mi götürsem kararsızım.
*Kitapçık var ise foruma konulursa yararlı olur sanırım.
*Bursa için iyi bir tamirciye ihtiyacım var
selam başına gelen kötü bir durum gerçekten,karbüratör konusu cok hassas bir konu herkez usta değil maalesef boza boza öğreniyorlar,budurum tabiki biz kullanıcılar için büyük bir olumsuzluk,,bana sorarsan 150HS veya 151RS ile uyumlu olan karbüratörler var orjinal çin malı karbüratöre göre biraz daha pahallı ama en azından başını ağrıtmaz sonuçta japon malı,karbüratörü kendin açıp temizleyebilirsin tabiki ama toplaması biraz zor oluyor sökerken neyi nereden cıkardığını cok iyi takip etmen gerekiyor içinde iğne ve şamadıra var bunlar yerine tam oturmadığı zaman hiç randıman alamassın bence ilk olarak başka birine götür kontrol etsin sorun gerçekten karbüratördenmi yoksa başka bir problemmi var mesela hava hortumlarının birinde delik varsa,benzin hortumlarında delik varsa bunlardanda yapabilir,yani iyi bir teşhis şart eğer sorun karbüratördense dediğim gibi japon marka kaliteli olanla değiştir,umarım yardımcı olmuştur saygılarla..
---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:04 ----------
selam kardeşim bana sorarsan 150HS den şaşma 150HS ve 151RS sıkıştırma oranı cok iyi uyarlanmış motorlardır,dengeli ve güçlüdür tabiki aldıktan sonra rodaj kurallarına uymanı tavsiye ederim.İlk 1000-1500km arası motoru cok yorma sakin kullan ilk 400 veya 500km de yağını bujisini ve hava filtresini kaliteli olanlarla değiştirsen motorun ömrü için cok önemlidir.Bende cub motor var arkadaş tavsiyesi üzerine almıştım,memlunum gerçekten cok az yakıyor ve sorunsuz motor ama tarzım değil,bende motorumu değiştirip 150HS almak istiyorum,kesinlikle pişman olmassın 150HS almakla merak etme,saygılarla "tekerin düz bassın"
Hayatı severek yaşamasan, hayat seni seve seve yaşatır
arkadaşlar bugün bende aranıza katıldım. 150 HS aldım. yarın teslim alacam ve iyi bir seçim yaptığıma inanıyorum. Sizlerin buraya yazdığı yorumlar üzerine seçtim bu motoru. umarım pişman olmam satan usta bazı trafik tescil müdürlüklerinin muayene istediğini söyledi. sıfır motora ne muayenesi bu anlam veremedim. 2007 model olduğu için muayene süresi doldu bahanesiyle istiyorlarmış bana çok saçma geldi ama burası türkiye bakalım tescil etmeye gittiğimizde nelerle karşılaşacağız.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:57 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:52 ----------
cevap için teşekkürler bu arada evet rodaj çok önemli ve bende buna çok dikkat edeceğim. aynalardaki ışıklar yanmıyor sanırım. buraya ampul takma şansımız var mı acaba. olursa süper olur. sanırım bir arkadaş yapmış bunu.
HS150 tip olarak pizzacı,dönerci,köfteci motoru gibi.ZC ise onun yanında Burgman gibi.Zc trafikte daha kıvraktır çünkü hsden yüksek şasesi vardır.Asfalt motorudur,uzun ve asfalt yollarda hsden daha konforludur.İstersen bir daha düşün.
Biz varız dostum. Gerektiğinde konuşuruz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:23 ----------
150 ZC grenajdan başlayan sorunlar var. Adamlar Scooter, gidon üstündeki grenajı adam gibi yapmamışlar. Serçe parmağımı soksam elim içine girecek. Sordum düzeltildi yeniler için düzgün grenaj gelecek dediler, Demekki bugüne kadar alanlara hata kaçmış oldu. Her neyse 150 HS kullanıyorum bakarsan tık yok birde düzgün iş yapana baktırırsan.
Adalet iki tarafı keskin kılıçtır. Eğer dokunmasını bilmezsen her iki tarafıda keser.
150 zc de 23.ooo de bi abimiz var sky-forever
sadece onun dediklerine kulak as
diğerlerinin motoru ktu kullandığı belli
şase kırmak kolay işmidir
---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:11 ----------
bide sizim motorun şu ön çamurluğu çok beğeniyorum ya
arkadaşlar bu motorların direksiyonundaki siyah cam nasıl olmuş. fikrimce çok güzel gözüküyor. ayrı bir hava vermiş. bunu yapmanın yollarını araştıracağım
bu motorların önü 3-4 farklı modeli var , o direksiyon plastiğinden sinyaller dahil olmak üzere alır takarsın en kolay ve güzel böyle olur.
ramzeylerde mesela krom kaplama gibi yapmışlar ama eski modellerde siyahtı o cam dediğiniz yer, mesela öncelikle ramzey servisinden isteyebilirsiniz bu parçaları.
mengu16 eyvallah ya. çok hoşuma gitti. yani ramzeyin ön kısmı 150hs ile uyumlu benim buradan çıkardığım bu parçaya yakından bakayım bir de yarın. tabi bulabilirsem
fotoğraftaki motorlar kanuni rokko sanırım, kanuninin parçaları biraz daha pahalıdır, hem ramzey'den alın dediğim parçalar biraz daha yuvarlak hatlı, daha uyumlu olur bence.
http://www.ramzey.com.tr/rmz2010/mod...kalipso150.asp
şurdanda bakabilirsiniz, bunun direksiyon'u da kanuni rokko'nun direksiyonuda uyar 150hs'ye hatta işi abartıp motorun önünü komple değiştirebilirsiniz bile :D
verdiğim linkte krom kaplamalısı var ama siyahından da bulunur eskiden baya sattılar o motorlardan.
ramzey'de olmasada çin malı scooter parçaları satan yerlerde mutlaka bulursunuz istediğiniz özellikle parçaları, bu kasa her markada en çok satan çin malı scooter.
http://www.youtube.com/watch?v=TJWgIRSUZJM 150HS bunlar linkte videosu var
Nedemek kardeşim önemli değil,,aynalara biraz uğraşırsan ışık takarsın yalnız kabloyu iyi seçmen lazım gidon sağa veya sola döndüğünde kesilmeyecek iyi yalıtılmış kablo olması lazım yoksa şaseye temas anında kısa devre yapabilir.Bu arada hayırlı olsun kardeşim motorun cok sevindim senin adına...Seni buradaki tüm dostları Allah kazadan beladan korusun,,saygılarla..
Hayatı severek yaşamasan, hayat seni seve seve yaşatır
bugün ilk gezimi yaptım çok keyif aldım ama gezerken şunu fark ettim. sanki motor böyle arada fazla gaz yiyormuş gibisine arada bi öne gidiyor. anlatabildim mi sıkıntıyı bilmiyorum ama teklemenenin ileri doğrusu gibi diyebilirim yeni olduğu için olabilir mi bu yoksa bujilerimi iyi sıkamadılar. birde sanki frenler tutmayacak gibi. ön freni sonuna kadar sıkınca tekerlek kitleniyor. (durduğum yerde deniyorum) balataların yeni olmasından mı kaynaklanıyordur.
sana öyle geliyordurr balatalar yeniyken tutar biraz yendiği zaman tutmaz lastiği
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
sabretmeyi bileceksin başka yapılcak bişi yokk
59 HK 790 - KIRMIZI MONDİAL 150 HS TEKİRDAĞ - BANARLI YOLLARINDA ( 37500 )KM ALLAHIN İZNİYLE DAHA ÇOK GİDECEZ
CASTROL SCOOTER 10 / 40 YAĞ - BUJİ NGK
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)