Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
43. sayfa BirinciBirinci ... 334142434445 ... SonuncuSonuncu

DORADO V3 Corvus/V5 Poseidon Bilgi Paylaşımı..!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #841
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Nisan 2008
    Şehir
    İSTANBUL B.evler
    Bence Al Parçalarını Bulamadığında Serviste Beklediğinde Ne Yaptım Diye Kendine Sorarsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #842
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    biraz izin verirseniz,görüşlerimi ve araştırmalarımı yazıyorum,biraz sonra yazım bittiğinde göndereceğim,o zamana kadar birşey yazmamanızı rica ediyorum

  3. #843
    buraxdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda VFR 800 / Honda Msx 125
    Daha başlıkta beni 'Çin Motosikletinden Vazgeçirebilecek misiniz ? ' türünde bir soru gördüğüm ... Ve ilk motoru Çinli ikinci motoru Çinli olmayan olan birisi olarak sana şimdiden Allah kolaylık versin diyorum,eğer çinli alırsan.
    Youtube : Burax Yolda
    Mototaş Aş. çalışanı

  4. #844

    Üyelik
    04 Mayıs 2008
    Şehir
    Mecidiyeköy
    Motosikleti
    BEVERLY 250
    Merhaba,

    Valla ben yazını bekliyemicemmm. Yoksa Çinlilerden bir avantajın filan mı var

  5. #845
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Yorumlar için teşekkür ederim.Şimdi biraz uzun da olsa,görüş ve gözlemlerimi yazacağım,sıkılmadan okursanız sevinirim

    Öncelikle bildiğim kadarıyla motordan bahsedeyim. Ürünün üreticisi Çinli CF Moto .Motorlar Türkiye ye ithal edildiğinde ithalatçı tarafından verilen ismi Dorado olarak seçilmiş.Üretici olan CF Moto dan bahsetmek gerekirse,1989 yılından beri motor üreten bir firma.Web sitelerinde yazdığına göre bazı tasarım ve mükemmellik ödülleri var,fakat çok da önemli değil şimdilik.
    Dorado Corvus olarak bildiğimiz CF MOTO V3 Amerika da dahil olmak üzere tüm dünyaya gönderiliyormuş.(Markası,Türkiyedeki gibi farklı olabilir). Ve bu motor DOT, EPA ve CARB standartlarını karşılıyor.(DOT standardı, bir motorun Amerikada piyasaya sürülmesi için şart)

    Shrieker in ilk sayfada belirttiği 2Tekerdeki inceleme yazısını çok daha önceden okumuştum.Fakat o inceleme bana çok yüzeysel, ve çelişkili geldi.Hangi noktalarda takıldığımı söylemek gerekirse, incelemede motorun hacmine göre çok az yaktığı söyleniyor.Fakat kullanıcılarının söylediği ise motorun,benzerlerine göre fazla yaktığı.Ayrıca testte bahsedilen ayaklık düşmesi,yağ kaçırması vs. şeyleri konuştuğum 10-15 dorado kullanıcısından hiçbirinin başına gelmemesi de olayın sadece 1 makineye olan,extreme bir durum olduğu izlenimi yarattı.
    ////
    Yukarıda saydığım nedenlerden dolayı, madem aynı motor tüm dünyada satılıyor, bir de oradaki incelemeleri testleri vs. inceleyeyim dedim.Ve başladım araştırmaya.İlk iş olarak Amerikaya baktım ve orada satılan aynı motorun başka markalı olanının testlerini buldum (Qlink Sapero)
    İşte bu inceleme benim motora bakışımı tamamen değiştirdi.İnceleme tam olarak istediğim gibi,motorun en küçük parçasına kadar tek tek uzmanı tarafından yapılmıştı.Şimdi O testten özet yazayım(İnceleme sahibi motorun parçalarını kendi Yamaha 650 V* si ile karşılaştırıyor):

    -Motor: 250 (242) cc su soğutmalı 10:1 tek silindir 18 bg gücünde.Karbüratör Kehein 30 mm continuous vacuum draw.Aynı motor ve karbüratörler Honda nın Helix ve Reflex modelinde kullanılıyormuş.Bu modelleri tanıdık Honda bayisine sordum,Helix 90lı yılların başında Türkiyeye getirilmiş,reflex ise getirilmemiş.Bunun üzerine araştırmalarıma devam ederken,Sakarya da bir motor tamircisinde Dorado Corvus gördüm. Hemen gidip tamirciyle motoru hakkında konuştum ve onun söylediği,Dorado nun motorunun Honda ForeSight ile civatasına kadar birebir aynı olduğuydu..2 modelin motorlarını karşılaştırırsanız,özelliklerin ne kadar benzediğini göreceksiniz(250cc su soğutmalı,18bg güç vs.)

    Elektrik Tesisatı: Tesisat Amerikan DOT standartlarını karşılıyor.Kullanılan stop lambaları,sinyaller vs. gidip bir süpermarketten alabileceğiniz standart parçalar.Far Philips marka H4.Motorun elektrik tesisatı Yamaha 650 V* ile benzer kalitede.Tüm kablolar sağlam kılıflı,sıkıca sarılmış vaziyette.Bağlantılar kaliteli.Bazı çinli motorlar gibi,dandikçe tutturulmamış.Kullanılan buji Yamaha V* ile aynı (kodu DPR7EA-9 NGK ) .Rektifiye Yamaha V* den daha büyük,full sigorta kutusuna sahip(çinliler gibi tüm sistem için tek bir sigorta yok).Herhangi bir parça takmak istediğinizde genişletmeniz için boş sigortalar var.Alternatör de Yamaha V* ile aynı( 240w).

    Frenler: Ön-Arka Disk fren.Fren sistemi standart,piyasadaki parçalarla istediğiniz şekilde güçlendirme yapabilirsiniz.

    Tekerler: Krom jantlar,tubeless lastikler.100/90/18 ön, 150/80/15 arka lastik boyutları.Büyük lastik markalarının bu boyutlardaki lastiklerini heryerde bulabilirsiniz,bu da bir artı.

    Sürüş Kontrolü: (Bu kısmı özellikle okumanızı tavsiye ederim, çünkü hemen hemen okuduğum tüm testlerde ve kullanıcıların söylediği bu yöndeydi)
    Bu motorun dengesi olağanüstü.Saatte 8km nin altında motoru rahatlıkla kullanabiliyorum,istediğim gibi manevra yapabiliyorum.10 km gibi bir hızla u dönüşü yapabiliyorum.Bunu Yamaha V* ile kesinlikle yapamam.Motorun manevra kabiliyeti ve dengesi mükemmel .(Bir başka incelemede okuduğum kadarıyla bunun sebebi,motorun ağırlık merkezinin çok fazla aşağıda olması,hatta dünyadaki en dengeli motorlardan biri olduğu söyleniyor)

    Şase: Çelik şase,paslanmaz çelik eksoz ...

    Tamir: Motor ve karbüratör bazı honda modelleriyle aynı olduğundan honda servisleri rahatlıkla işinizi görebilir.Birçok honda parçası motora uyuyor.Elektrik tesisatı vs. de standart parçalar kullanıldığından,piyasadan rahatlıkla temin edilebilir.


    Ve özet olarak; bu motor diğer çinlilerin aksine, Japon standardını yakalamış durumda.


    İşte incelemenin özeti bu.İncelemeyi aşağıdaki linkte görebilirsiniz:
    http://www.motorcycles.pro/Motorcycl...2/Default.aspx
    Bir diğer inceleme:
    http://www.alternativecruisers.com/i...=1808.msg21207


    İncelemelerdeki kullanıcı yorumlarını incelerseniz insanların bu motoru kullanmaktan ne kadar memnun olduğunu göreceksiniz.Benim Düşünceme gelecek olursak;
    -3500ytl gibi bir bütçem var ve bu bütçe ile görünüş ve sürüş zevki açısından alabileceğim en iyi motorun 2.el bir dorado corvus olduğunu düşünüyorum.
    -3 yıldır Honda Innova ya sahibim,motoru yalnızca yazları,gezi-eğlence amaçlı kullanıyorum.O nedenle motoru çok fazla zorlamam veya çok fazla km yapmam söz konusu değil( innova ile 3 senede 2100km yaptığımı düşünecek olursak).Şu an bile sahibinden.com da 16-17.000 km li corvuslar satılıyor,o nedenle km problemi olmayacaktır.
    -Dorado nun sıfırına kesinlikle 6-7 milyar verme taraftarı değilim,çok büyük bir maddi kayıp olur 2.el satışı.

    -Aklımı kurcalayan tek sorun distribütörün çok fazla gelişmemiş olması, ve ufak bir düşme vb. sonucu lazım olabilecek granaj vb. ufak tefek parçaların gecikmesi.Bu sorun için Corvus kullanıcıları,gereken parçaları merkezden kargo ile 1 haftada aldıklarını söylüyorlar fakat,her parça için ne kadar doğru olur,orası tartışılır.



    Bu inceleme ve bilgiler ışığında görüşlerinizi bekliyorum,Lütfen yalnızca başlığa bakıp çin malı kötü,sakın alma diye yorum zahmetinde bulunmayın, daha önce de bahsettiğim gibi,ileti kirliliğinden başka birşey olmuyorlar. Şimdiden tüm somut ve akılcı yorumlar için teşekkürler

  6. #846
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Adama bak istediğine yazdırıyor,istediğine yazdırmıyor.. İstediği zaman yazdırıyor,istediği zaman yazdırmıyor.. Süper ha
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  7. #847
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adama bak istediğine yazdırıyor,istediğine yazdırmıyor.. İstediği zaman yazdırıyor,istediği zaman yazdırmıyor.. Süper ha
    topik kirliliği yapmayalım lütfen

  8. #848
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    al kurtul kardeşim. al kurtul uzun yol yapmıyorsun 3 senede bunla da 2000 - 4000 km arası yapacaksan çöp tenekesi de alsan bir şey olmaz, 3 ayda bir bakıma sokarsın rahat rahat kullanırsın. herkesi gerdin yok yere

  9. #849
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    topik kirliliği yapmayalım lütfen
    şu topic 6.sayfaya ulaşsın sana gerekli cevabı vericem..
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  10. #850
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu topic 6.sayfaya ulaşsın sana gerekli cevabı vericem..
    bu yaptığın çok ayıp tequu. seni 7nci sayfaya gelir gelmez kıniicam.

  11. #851
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu topic 6.sayfaya ulaşsın sana gerekli cevabı vericem..
    gel şunu 5 yapalım, ayağımız alışsın

  12. #852
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu yaptığın çok ayıp lütffüüü. seni 7nci sayfaya gelir gelmez kıniicam.
    Lütfü kim olum Bi bana demediğiniz kalmıştı helal olsun
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  13. #853
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfü kim olum Bi bana demediğiniz kalmıştı helal olsun
    bu ara kimi yakalarsak lütfüyü yapıştırıyoruz sıfat haline geldi

  14. #854
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı tigermbz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    gel şunu 5 yapalım, ayağımız alışsın
    olmaz 5 çok yakın Daha araştırıyorum,hazır değilim
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  15. #855
    DeNNiS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 F \ Peugeot 207
    seni bayağı kızdırmışlar belli =), hesabın vardır hesabın görülecektir vs. bilmem =) önyargı yanlıştır bilip bilmedne tabi kği konuşulmaz ama genellemelerede kulak asmak gerekir n kadr güvenirsin güvenmezsin orası sana kalmış, bende derdim ki nedne bu kadr çok kötülüyorlar bunalrı vs. bi junlin birte motti marka iki arkdşın motorunu kullandım ve titreşimden tut parçaların sallanması vs. bunuda geçtim arkdşın 5.000 demi ne motoru, zincirin üstündeki demir korumalık kırıldı bağlantı yerinden ve zincire sürtüyordu, yani naısk olurda kırılır orası aklım almadı =) seçim snein bilemeyiz malı ama iyi araştır diyebiliriz arakdaşım.
    die young and make a beautiful corpse

  16. #856
    schumacher__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mart 2008
    Şehir
    Doha
    Motosikleti
    Artık 4 teker..
    Alıntı Tequ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olmaz 5 çok yakın Daha araştırıyorum,hazır değilim

    Lütfü kim olum Bi bana demediğiniz kalmıştı helal olsun

    bu yaptığın çok ayıp tequu. seni 7nci sayfaya gelir gelmez kıniicam.

    şu topic 6.sayfaya ulaşsın sana gerekli cevabı vericem..


    böyle gereksiz insanların gereksiz lafları yüzünden,bizden birşey olmuyor işte.Boş boş dolaşıp,şunları yazmak için harcadığınız vaktin yarısını adam gibi birşeye harcasanız,alim olursunuz ama,laf anlayana söylenir tabi.Size ne desem,sizin gibi boş.Takılın kendi halinizde ............

  17. #857
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    4x4
    Alıntı DeNNiS adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    seni bayağı kızdırmışlar belli =), hesabın vardır hesabın görülecektir vs. bilmem =) önyargı yanlıştır bilip bilmedne tabi kği konuşulmaz ama genellemelerede kulak asmak gerekir n kadr güvenirsin güvenmezsin orası sana kalmış, bende derdim ki nedne bu kadr çok kötülüyorlar bunalrı vs. bi junlin birte motti marka iki arkdşın motorunu kullandım ve titreşimden tut parçaların sallanması vs. bunuda geçtim arkdşın 5.000 demi ne motoru, zincirin üstündeki demir korumalık kırıldı bağlantı yerinden ve zincire sürtüyordu, yani naısk olurda kırılır orası aklım almadı =) seçim snein bilemeyiz malı ama iyi araştır diyebiliriz arakdaşım.
    bilader sanırım çok hızlı yazdın yazıyı

    Alıntı schumacher__ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    böyle gereksiz insanların gereksiz lafları yüzünden,bizden birşey olmuyor işte.Boş boş dolaşıp,şunları yazmak için harcadığınız vaktin yarısını adam gibi birşeye harcasanız,alim olursunuz ama,laf anlayana söylenir tabi.Size ne desem,sizin gibi boş.Takılın kendi halinizde ............
    AB ye girememizin tek sebebi ben ve benim gibiler değil mi ?
    Anlamadın değil mi ? Saçma sapan bir topic açmışsın.Hodri meydan der gibi.Topiğine istediğinin istediğin zaman yazmasını istiyorsun.İticisin..
    Ben ittiğim zaman gereksiz mi oluyorum ?
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  18. #858
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    cin-mali-motosiklet-fikrimden-vazgecirebilecek-misiniz-buyrun-tartisalim konusu
    bu konu baslıgı ile birleştirilmiştir.

  19. #859
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cin-mali-motosiklet-fikrimden-vazgecirebilecek-misiniz-buyrun-tartisalim konusu
    bu konu baslıgı ile birleştirilmiştir.
    Teşekkürler skull'um Hunter'ım

    Sevgili Schumacher,

    Verdiğin bilgilerin bazılarını düzeltmem gerekecek, izninle.

    Honda Foresight 249,4 cc hacme sahip motoru ile, 7000 devirde 19,2 Bhp güç ve aynı devirde 21 Newton Metre tork üretir. Dorado ise senin verdiğin bilgiler ile (çünki nette Sabit Bir Bilgi Yok, kimi 13,6 BHP demiş devri belirtmemiş, kimi 244-250-240 cc demiş ...) 244cc hacme sahip motoru ile, 5500 devirde 18 Bhp güç ve aynı devirde 16,5 Newton Metre tork üretir denmiş. Foresight da 10,5/1 sıkıştırma oranı varken Dorado da rivayet oluna ki 10/1 sıkıştırma oranı var. Aşağıdaki satırları dikkatle okursan çin Linhai Motor, 14-15-15,6 ve 19,2 Bhp gücünde motorlar üretmemektedir.
    Motorlar konusunda konuşuyor isek, ölçülendirme ve en ufak dizayn değişikliklerinin bile devasa sonuçları olacağını bilmelisin ki hele Ufak Boyutlu motorlardan bahsediyorsak.. Özellikle Dorado nun egzost çıkışını incelemeni isterim, foresight’ınki ön tarafta ve alttan çıkar ki arka tarafta ve silindir kaverinden çıkanlar ile tamamen farklıdır. (dikkat bu fark motorların üretimi-dizaynı-patenti gibi tüm doneleride değiştirir, basit bir görüntü farkı değildir.

    Honda foresight yanılmıyor isem 2006 dan sonra motorunda değişiklikler yaptı ve tüm dizayn üretim İtalya’da gerçekleşiyor. Foresight’ın motorunun adı Foresight’ tır, birçok motosiklette ortak kullanılan filanca harflerle belirtilmiş bir motor değildir.

    Son olarak, verdiğin sitelerdeki raporları iyi okumanı tavsiye ederim. Verdiğin sitelerin müdavimlerinden biri olduğu belli olan ve asla Profesyonel bir Test Sürücüsü olmayan senin benim gibi bir vatandaşın yorumları var ve ardından aynı sitenin bu arkadaş ile samimi oldukları tarzlarından belli olan diğerlerinin tamamen dalga geçen mesajları. Objektif bir değerlendirme olmadığı belli, hatta bazı arkadaşlar foruma objektif değerlendirme istemişler ama talep cevapsız kalmış. Hee buna iyi değindim; Dorado ve benzeri isimlerle satılan bu motor ile ilgili, İtalyanlardan İngilizler ekadar bir çok motor sürücüsü meraklı topikler açmış ama ciddi hiç bir cevaba rastlamadım. Motor adeta bir sır!!

    Teknik detayları bile internet ortamından doğru düzgün bulunamıyor. Rivayetlerle anılan bir motor tüm dünyada. 2006-07 yıllarındaki topiklerde merakla adı geçmiş ama, sonraki topiklerde esamisi bile okunmuyor, yani ABD başta bir çok ülkede, ilk çıktığı andaki merakı, meraklı popülariteyi kaybetmiş. Nedeni de basit aslında, kimse detaylı bir cevap bile alamamış.

    Şu senin tamirci arkadaşa bir sorarmısın, Dorado2nun egzost dizaynı nasıl??

    Bir de aşağıdaki değerlendirmeyi iyice oku, Dorado’yu internetten ve uluslararası bir şekilde inceleyebilecek dil bilgin olduğuna göre sanırım faydası olacaktır.

    Tüm bunlardan sonra, gönlünün çektiği, içine sinen motorlara, kazasız belasız binmen dileğim ile

    Greetings,

    I thought I'd take a minute to address this question (or statement) since I had the opportunity to talk with a customer on the phone about again on Monday. It appears that there is a ton of confusion out there as to how many different 250cc engines there are for scooters coming out of China... and most of the confusion is caused by online sellers who don't have a clue in the least. I've talked to people on the phone about it, and read on this forum some interesting opinions. I read with amusement the thread from AJ in the general forum about his search for a new scooter - and what he found for HP ratings on the Roketa Bali 250. It's amazing what sellers will actually print...

    http://scootdawg.proboards59.com/ind...ead=1172981769

    Well, at this time I'd like to clarify the entire 'mystery' as it is. I think that there are many people who understand that there are multiple engine sizes for 250cc scooter engines coming out of China, but how to identify them is whats not generally known. There are, of course, TWO engines in the 250cc scooter class coming out of China at this time.

    The first, and way more common, is the 244cc CVT engine based on the Honda CN250 Helix and made by CF Moto. It's most apparent identifying marks are it's cylinder which lays backwards from the vertical position as shown in the photo. Another critical identification mark is the exhaust muffler shape, size and trim.



    The second is the 257cc CVT engine based on the Yamaha YP250 Majesty and made by Linhai. The original YP250 was a 249cc engine at 69mm bore x 66.8 stroke. The 257cc version is just 1mm larger on the bore. The 257cc CVT engines most apparent identifying mark is that it's cylinder points towards the front wheel - or is in a horizontal position with the ground. It also has a distinctive exhaust to help identify it...





    The stated HP rating of the 257cc CVT engine on the Linhai website is 18.75 HP. The stated HP rating of the 244cc CVT engine on the CF Moto website is 16.75 HP. If you can't believe the information from the manufacturers of the engines, then there's no need to print anything...

    There are no 14 HP, 15 HP, 16,6 HP or 19.2 HP 250cc CVT engines coming from China. I have viewed online seller websites that indicate their scooter engine is a 249cc CVT engine size - for which there are none of those either.

    The other main difference between the two engines, and a major selling point, is that they typically come mounted with different size wheels. The 244cc CVT engine can only mount a 10" wheel whereas the 257cc CVT engine can mount a 12" wheel. Rumor has it that CF Moto is extending the swing arm of its 244cc CVT engine so that it can accept the 12" wheels, but that is not confirmed as of yet. And the 257cc CVT engine will also have rear disc brakes over the drum brakes found in the 244cc CVT engine.

    The main reason why I am posting this thread is because I had a customer (not mine) call and e-mail me last summer to tell me about a situation he was having with an online seller. This customer talked to the seller directly on the phone and told them that he wanted to buy a 250cc scooter that had the 257cc engine, the 12" wheels, would be bright red, and wouldn't have Roketa labels all over it. Of course, the seller told him that, yes, their scooter had the 257cc CVT engine with 12" wheels, would be bright red, and even though their scooter was built in the same factory as Roketa, it wouldn't have any Roketa stickers on it...

    So the customer recieves the scooter. It has 10" wheels, is a dark burgundy color and is covered with Roketa stickers. And with my help, he identified the motor as being the 244cc engine (vertical cylinder). Furious that he's been lied to when he asked them directly about the specs, he calls to explain what happened and what information he found with my help. They told him that I was lying. Nothing about their own lies or misrepresentation of their products. They tried very hard to convince him that I was lying about my scooters having 257cc engines and that no one really did for that matter. Last I heard, he sued their panties off and won...

    Anyways, my main goal with this thread is to shed some light as to what TWO CVT engines are available from China in the 250cc class scooters... and how to easily identify each one... and how to catch a seller in an outright lie if they are misrepresenting...
    Poturdak

  20. #860
    cotonak28 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    burgman 200
    Arkadaşlar hepinize selam,
    sevgili schumacher,2006 temmuz ayından 4 hafta öncesine kadar bir dorado corvus sürücüsü olarak yaşamış olduklarımı sana aktarmak isterim.
    corvus motorumu su soğutmalı,250 cc,ve en önemlisi görüntüsüne tav olduğum için yukarıda bahsettiğim tarihte plaka masrafı dahil 6100 ytl vererek peşin fiyatına 12 taksit ile sahip oldum.
    Kullanımı çok rahat bir motor diyebilirim,1500 kilometredeyken çok ilginç birşey başıma geldi düz ama işlek olmayan bir yolda sabit 50 -60 km hızla ile giderken hafif bir çukur'a girmemle arka fren kitlendi ve yere düştüm çok şükür bana ve motora düşmenin etkisiyle çok büyük bir şey olmadı allahı var yan koruma demirlerinin motora ve kullanıcısına çok büyük faydası var,neyse toparlanıp baktığımda fren balatasını tutan döküm demirin kırılıp diskin arasına girdiğini ve bununda cantın yamulmasına ve freni kilitlemesine sebep verdiğini farkettim.motoru (kamyonet ile)göztepede aldığım yere götürdüm arkadaş ithalatcı firmanın teknik müdürü olan beyle konuşmasına ( şimdi değişti ve şuan bayan bir arkadaş ilgileniyor)ve kendisine o parçanın garanti kapsamına girmeyeceğini söylediğini sinir krizi geçirerek şahit oldum telefonu elinden alıp bana neden garanti kapsamına girmediğini izah etmesini istediğimde bu zamana kadar bu sorunla ilgili bir şikayet gelmediğini söylemesi üzerine sinirim 1 kat daha artarak kendisine yaklaşımının yanlış olduğunu yapması gereken şeyi ben izah ettim,önce kırılan parçayı ve cantı istemesini bunula ilgili iyi bir araştırma yapmasını ve ondan sonra bana kırılma nedenini izah etmesini en önemlisi canımızı sattıkları motora emanet ettiğimizi anlatınca parçaları istedi ve yaklaşık 3 hafta sonra kırılan parçayı sıfırı ile cantıda düzeltilmiş bir şekilde gönderdiler sorunla ilgili hiç bir açıklama yapılmadı.
    Biraz uzun oldu ama enbüyük sıkıntım bu olay olmuştur.
    eksoz ile ilgilide sıkıntı var içi dağılıyor ve çok kötü ses çıkarıyor garanti kapsamında gönderdiğin izaman tamir edip gönderiliyor tamir edilince eksozda daire şeklindeki kaynak belli oluyorve sırıtıyor.
    debriyaj balatasının 20000 km gittiğini yazmış bir arkadaş ben 3000 km den sonra 1000 km'de bir kalkışlarda titremesinden dolayı zımparalatıyordum en sonunda 6000 km de değiştirdim bu arada 2 kere gaz teli değiştirdim (allahın sevgili kuluymuşumki 2 seferde düzgün yerlerde koptu fazla itmek zorunda kalmadım)

    BUNLAR BENİM BAŞIMDAN GEÇEN,CORVUSLA İLGİLİ TECRÜBELERİM.
    SAYGI VE SEVGİLER.

    Unuttuğum Bir Başka Konu 3000 Ytlye Satabilmiş Olmama Sevinmem Hatta 3 Takla Atmam.
    Ayrıca Noter Satışında Noterin Taşıt Listesinde Dorado Corvus Diye Bir Model Yok 1 Adet Dorado Modeli Var Yanlış Olmasın Kasko Bedeli 1150 Ytl Civarı.


    REKLAM ALANI
43. sayfa BirinciBirinci ... 334142434445 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler