Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #981

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Alıntı Engin1987 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar bu 3 buji ayni andami calisiyor yoksa teki calisipta digerleri sonrami devreye giriyor ��
    Temel prensip, yakıtın en çok sıkıştığı anda, pistonun en üstte olduğu noktada ateşleme olmasıdır. belki milisaniyelik gecikme olabilir ama güç en tepe noktada üretilip yanma başladıktan sonra ateşleme olmasının sanırım, faydası olmaz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #982
    Engin1987 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    PULSAR
    Alıntı che guevara adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temel prensip, yakıtın en çok sıkıştığı anda, pistonun en üstte olduğu noktada ateşleme olmasıdır. belki milisaniyelik gecikme olabilir ama güç en tepe noktada üretilip yanma başladıktan sonra ateşleme olmasının sanırım, faydası olmaz.
    Benim düsuncem belli bi devirden sonra 2 sinin devreye girmesi olamazmi

  3. #983
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı megaslender adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Merhaba,

    Bende bu hafta kırmızı bajaj 200ns aldım hayırlısıyla. Servise rodaj konusunu sorunca herhangi bir kısıtlama getirmiyoruz, o eskidendi dedi. Doğru mu acaba???
    pulsar 200 kullanma klavuzunu netten indirin okuyun bi zahmet (ikra)
    http://bajaj.com.tr/upload/archive/f...B1lavuzu_1.pdf


    sayfa 26-27 de şu bilgiler var


    özetle ilk 1000 48 i geçme
    ikinci 1000 km 54ü geçme 48-54 km hızı geçme

    adam mesaj yazmış rodajdaki pulsar 125 i geçmiyor neden diye

    ne cevap verilir buna şimdi?


    RODAJ (MOTOR ALIŞTIRMA)
    Bu bölüm, motosikletinizden maksimum ömür ve performans
    elde etmek için uygun rodajın ne kadar önemli olduğunu açıklar.
    Aşağıdaki talimatlar, uygun rodaj işlemlerini açıklamaktadır.
    İlk 1000 km motor ömründe hayati öneme sahiptir. Bu döneme
    motor alıştırma dönemi denir. Yeni bir aracın uygun bir şekilde
    alışması performansını önemli derecede etkiler ve kullanım
    süresini uzatır. Aracınızın motorunu alıştırmak için aşağıda
    belirtilenlere dikkat ediniz.
     Motor hızını sık sık değiştirin ve aracınızı sabit bir hızda
    sürmekten kaçının. Parçaların alışmasını sağlamak için gaz
    açmasını azaltıp çoğaltabilirsiniz.
     Alışma sürecinde, motorun tam alışmasını sağlamak için
    motor yükünü yavaşça arttırabilirsiniz.
     Aracınızı sürmeden önce, motor yağını tüm parçalara
    ulaştırmak için belirli bir süre çalıştırınız.
    MAKSİMUM HIZ LİMİTLERİ
    Aşağıdaki tablo, rodaj sırasındaki hız limitlerini göstermektedir.
    Km Vites
    1 2 3 4 5 6
    0-1000 km 10 18 24 32 40 48
    1000–2000 km 16 24 30 38 46 54

    PULSAR
    - 19 -
    MOTOR DEVRİNİ DEĞİŞTİRİN
    Motor devri sürekli değiştirilmeli sabit konumda tutulmamalıdır.
    Bu, parçaların basınçla ’’yüklenmelerini’’ ve sonra serbest
    kalarak parçaların soğumalarını sağlar. Bu parçaların alışma
    işlemine yardımcı olur. Bu alışma işlemi için, rodaj sırasında
    motor parçalarına biraz baskı uygulaması önemlidir. Ancak,
    motoru aşırı zorlamayın.
    YENİ LASTİKLERİN RODAJI
    Motordaki gibi, maksimum performans için yeni lastikler de
    uygun rodaj gerektirirler. Maksimum performanstan önce, ilk
    100 km boyunca dönüş açısını kademeli olarak artırarak diş
    yüzeyinin aşınmasını sağlayın. İlk 160 km boyunca ani
    hızlanmadan, keskin dönüşlerden ve sert frenlemeden kaçının.
    DİKKAT
    Lastik rodajının yapılmaması lastiklerin kaymasına ve kontrol
    kaybına neden olabilir. Yeni lastikleri kullanırken aşırı dikkatli
    olun. Lastik rodaj işlemini bu bölümde açıklandığı gibi yapın ve
    ilk 160 km’de ani hızlanmadan, keskin dönüşlerden ve sert
    frenlemeden kaçının.
    SÜRÜŞTEN ÖNCE MOTOR YAĞININ DOLAŞMASINI SAĞLAYIN
    Motora yüklenmeden veya motor devrini artırmadan önce, sıcak
    veya soğuk motoru çalıştırdıktan sonra yeterince rölantide
    çalıştırın. Bu, yağlama yağının motorun bütün önemli parçalarına
    ulaşmasını sağlar.
    İLK 750km’lik BAKIMA DİKKAT EDİN
    750km’lik bakım, motosikletinizin en önemli bakımıdır. Rodaj
    sırasında bütün motor parçaları aşınacak ve diğer parçaların
    tümü birbirine oturacaktır. Bütün ayarlar yeniden yapılacak,
    bütün tespit parçaları sıkılacak ve kirli motor yağı ve motor yağ
    filtresi değiştirilecektir.
    750km’lik bakımın zamanında yapılması motorun optimum
    servis ömrü ve performans elde etmenizi sağlayacaktır.
    Motosikletin ömrü için 1.000 km çok önemlidir. Bu esnada uygun
    rodaj işlemi, yeni motosikletinizden maksimum ömür ve
    performans elde etmenize yardımcı olacaktır.
    Aracınızın parçaları kaliteli malzemeden üretilmiştir ve üretilen
    parçalar yakın toleransa göre bitirilmiştir. Uygun rodaj işlemi,
    hareketli yüzeylerin birbirlerini yağlamalarını ve yumuşak bir
    şekilde kavramalarını sağlar. Motosikletin güvenirliliği ve
    performansı özel bakıma ve rodaj işlemi sırasındaki kullanıma
    bağlıdır. Özellikle, motor parçalarının aşırı ısınmaya maruz
    bırakılabilecek şekilde kullanmamaya dikkat ediniz.
    UYARI
    Yukarıda belirtilen rodaj bilgilerine uyulmadığı taktirde
    oluşabilecek arıza ve hasarlar kullanıcı hatası olarak kabul
    edilecektir.

  4. #984
    megaslender - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200ns
    Valla kardeş pdf i indirip bende okudum ama servis niye böyle söyler anlamadım ???

  5. #985

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Motosikleti
    :(
    selam arkadaşlar . hava şartlarından dolayı ben de pek km yapamadım ama gitgide alıştım motora.kullanımı çok rahat çok kıvrak. bir arkadaş lastikleri sormuş bence değiştirmeye hiç gerek yok çok başarılı lastikler ... frenler çok iyi zaten .. ama 50-60 km hızla gitmek zorunda olmak çok zorluyor :D .Ayrıca motor çok dikkat çekiyor . :D
    benim anlamadığım ilk bakım 450-500 arası ikinci bakım 4500-5000 diye aklımda kalmış yanlışmıyım ??? yoksa ikinci bakım 1000 kmdemi bilemedim?bu hafta nasipse 450-500 km doldururum ilk bakım haftaya konya'da... herkese kazasız belasız sürüşler ... tabanınız düz bassın....

  6. #986

    Üyelik
    16 Ağustos 2013
    Şehir
    hatay/antakya
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS/ 2013 TVS APACHE RTR 150
    Alıntı hamzarat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lastik performansı nasıl arkadaşlar.ek bir bütçe ayırayım mı lastikler için? ne marka tavsiye edilir
    lastik için ekstra bütçe ayırmana gerek yok lastikler yumuşak hamurlu kaymıyor

  7. #987

    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    ALANYA-ISPARTA
    Motosikleti
    BAJAJ DİSCOVER 125/HONDA SPACY ALPHA, SYM HD 200İ
    Alıntı tozlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her bayiye test için birer tane discover veriyo bajaj, pulsar test aracı yapmak isterse bayi kendisi alıyo (yanlışsam düzeltin lütfen), o yüzden izmitte sanmıyorum test motoru olacağını

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:43 ----------



    valla abi vergiye noldu bilmiyorum ama, duke 200 12.500tl olduğuna göre zamanında 16.000tl verip alanların günahı neydi onu anlatsın biri çıkıp. şu millettin bi alışkanlığı var pahalıysa wuhuuuu çok kaliteli motor bu :p , bu millet böyle salak oldukça semer vuran çok olur
    12.000 liraya inenler abs siz olanlar. abs li olanlar 15.000 lira gibi satılıyor herhalde.
    liste fiyatı 5.500 euro.
    BAJAJ DİSCOVER 125 MT - HONDA SPACY ALPHA

  8. #988

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 hyper edge
    Alıntı dolphin_star adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    satışa göremi belirliyoruz dostum bi motorun kalitesini? al ozaman senin tezine göre türkiyedeki en kaliteli motor mondial
    9.02.2014 tarihinde açıklanan TÜİK (Türkiye İstatistik Kurumu) 2013 yılı trafik tescil adetleri motosiklet satış verilerine göre 2013 yılı satış lideri, Mondial oldu.
    Kuruluşundan bu yana motosiklet sektöründe koşulsuz müşteri memnuniyeti odaklı, kaliteden ödün vermeyen, çağdaş yönetim ve üretim sistemleri ile hizmet veren UMA'nın (Uğur Motorlu Araçlar A.Ş.) tescilli markası Mondial, üst üste 9. kez satış lideri oldu.
    9 yıl üst üste satış lideri olmanın verdiği sorumlulukla 2014 yılına giren Mondial, bayilerine özel uygulamalı eğitimleri ve piyasaya sunacağı yeni motosiklet modellerinin heyecanı ile çalışmalarını sürdürüyor.
    Mondial Genel Müdürü Faysal Takmaklı yaptığı açıklamada "Lider olmak önemlidir ancak liderliği sürdürmek çok daha zor ve değerlidir. Kuruluşumuzdan bu yana 9 kez üst üste satış lideri olmakla aşılması zor bir başarıya imza attık. Sürekli artan ürün kalitemiz ve geniş yedek parça ağımız, satış sonrasında da değişmez müşteri memnuniyeti prensibimiz ile çalışmalarımıza devam edeceğiz. 2013 yılında da satış lideri olmamızı sağlayan Mondial ailesine ve Mondial'i tercih edenlere teşekkür ederiz."dedi. (otorehberi)

    Kaynak: http://www.otomobilsayfasi.com/haber/mondial-2013_un-en-cok-satan-motoru-oldu/578425#ixzz32eQzH4Oe
    kaynaklarla gelmen güzel, forum zaten muhabbet ortamıdır, saygı çerçevesindeki yorumların için mutluluk duydum. ancak sana şöyle izah edeyim dostum, mondial türkiyenin en uygun motorsiklet firması, ve en güçlü yedek parça ağına sahip, bende bir mondial sahibi olarak söyleyeyim çin malı ithalatçı firmaları arasında en güçlü firma. şimdi asıl mesele mondialin neden sattığı? hondayla aynı fiyata motor getirse mondial satabilir mi? mondialin satış şansı fiyatı, ama hindistanda tvs bajaj'dan daha ucuza satıldığı halde satış rakamlarında yanına yaklaşamıyor, birinci kim diyecek olursan o ayrı bir konu, hero motor hindistanın ve dünyanın en büyük satış rakamlarına ulaşan firması, ve fuarda gördüğüm kadarıyla ( kendi şahsi görüşümdür) bajaj ürünlerinden bir gömlek üstün malzeme kalitesine sahip, f/p olarak bajajmı hero mu onu zaman gösterecek, ama tvs altın çağı bitti diyebilirim, iyi bir fiyat düşüşü yapmaları lazım.
    dolphin_star bunu beğendi.

  9. #989
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı volkan42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar . hava şartlarından dolayı ben de pek km yapamadım ama gitgide alıştım motora.kullanımı çok rahat çok kıvrak. bir arkadaş lastikleri sormuş bence değiştirmeye hiç gerek yok çok başarılı lastikler ... frenler çok iyi zaten .. ama 50-60 km hızla gitmek zorunda olmak çok zorluyor :D .Ayrıca motor çok dikkat çekiyor . :D
    benim anlamadığım ilk bakım 450-500 arası ikinci bakım 4500-5000 diye aklımda kalmış yanlışmıyım ??? yoksa ikinci bakım 1000 kmdemi bilemedim?bu hafta nasipse 450-500 km doldururum ilk bakım haftaya konya'da... herkese kazasız belasız sürüşler ... tabanınız düz bassın....

  10. #990

    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Motosikleti
    :(
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah "ekonomi" bakalım ilk bakımdan sonra biraz hızlanırız artık inşallah 50-60 hızla yetiniyoz şimdilik :D

  11. #991

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı fabialife adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    12.000 liraya inenler abs siz olanlar. abs li olanlar 15.000 lira gibi satılıyor herhalde.
    liste fiyatı 5.500 euro.
    15 gün önce Mustafa abi(Uçanteneke nickli abimiz) 0 km. KTM 200 Duke ABS nakit 13.000 liraya aldı...
    The Power of The Dreams.

  12. #992
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    Alıntı megaslender adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese Merhaba,

    Bende bu hafta kırmızı bajaj 200ns aldım hayırlısıyla. Servise rodaj konusunu sorunca herhangi bir kısıtlama getirmiyoruz, o eskidendi dedi. Doğru mu acaba???





    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:36 ----------

    bakım Devamı




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:41 ----------

    önemli ayrıntı




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:48 ----------

    yağ değişirseniz 1 litre ekleniyor
    yağ+filtre değişimi 1.1 litre




  13. #993

    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Şehir
    ALANYA-ISPARTA
    Motosikleti
    BAJAJ DİSCOVER 125/HONDA SPACY ALPHA, SYM HD 200İ
    [QUOTE=dyavol-77;3355821]15 gün önce Mustafa abi(Uçanteneke nickli abimiz) 0 km. KTM 200 Duke ABS nakit 13.000 liraya aldı...[/QUOTE

    distribütür veya satıcı kaynaklı fiyat düşmeleri olabilir. satılanlar zaten 2013 modeller, 2014 ler henüz gelmemiş sorduğuma göre. 2014 lerde bir değişiklik varmı bilmiyorum.
    BAJAJ DİSCOVER 125 MT - HONDA SPACY ALPHA

  14. #994
    EKONOMİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2013
    Motosikleti
    MOTORU SATTIM GİTTİ
    buji tırnak aralığı ayarı

    sentil çakısıyla 0.7-0.8 arasında olacak şekilde ayar çekin
    0.75 varsa onu kullanın
    yoksa örneğin 0.6 ile 0.15 i birlikte kullanıp 0.75 değerini elde edebilirsiniz


    not :0.6=0.60
    pi yi 3.14 alınız :D


  15. #995
    MKAYHAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2011
    Motosikleti
    XT 1200 Z
    Arkadaşlar benim motor rolentide 1500 devirde çalışıyor ancak ara sıra gaza basmadığım halde 2000 devire doğru hafiften bir yükselme yapıyor tekrar 1500 devire düşüyor sizde de aynısı oluyormu ?

  16. #996
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    aynısı bende de oluyor ozellıkler yoldan gelınce
    www.erkakurye.com

  17. #997
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı EKONOMİ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buji tırnak aralığı ayarı

    sentil çakısıyla 0.7-0.8 arasında olacak şekilde ayar çekin
    0.75 varsa onu kullanın
    yoksa örneğin 0.6 ile 0.15 i birlikte kullanıp 0.75 değerini elde edebilirsiniz


    not :0.6=0.60
    pi yi 3.14 alınız :D

    http://i.hizliresim.com/qqyAGq.jpg


    Ne karbüratörü arkadaş? Enjeksiyonlu değil mi bu motor?
    Koskoca kullanma kılavuzu bastırmışlar ama karbüratörlü modellerin direkt bodoslama çevirisi. Ayıp günah yahu.
    Böyle şeylere sinir oluyorum.
    Bu kadar basit olmamalı herşey. Biraz tüketiciye saygı duyun. Biraz kişilere önemli olduklarını hisettirin.
    Lafta olmuyor bu işler.
    Sen bana enjeksiyonlu motor satıp, X ülkede karbüratörlü satılan aynı modelin kullanma kılavuzunu GÖZDEN GEÇİRMEDEN bire bir tercüme edip verirsen, ben ne bu firmaya güvenirim, ne de motoru bakıma götürdüğümde servisine. Kusura bakmayın.
    Eh, durum bu olunca, rodaja gerek yok diyen servis de çıkar, rölanti devrini ayarlamaya çalışan kullanıcı da çıkar her şey olur.
    gelebek, dyavol-77, EKONOMİ ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #998

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Alıntı Engin1987 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim düsuncem belli bi devirden sonra 2 sinin devreye girmesi olamazmi
    Sanmıyorum,devirle ilgili ek bir ateşleme düzeni, ek bir sistem; ek üretim maliyeti demektir. Bu maliyete katlanacaklarını sanmam. Ama,net olarak da bilmiyorum. Bir bakış açısına göre de alçak devirlerde, az gaz verilen durumlarda daha fazla buji yararlı olabilir, Çünkü sıkışmaya tabii yakıt miktarı daha azdır.

  19. #999
    hamzarat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    BMW F700GS
    Alıntı reverse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne karbüratörü arkadaş? Enjeksiyonlu değil mi bu motor?
    Koskoca kullanma kılavuzu bastırmışlar ama karbüratörlü modellerin direkt bodoslama çevirisi. Ayıp günah yahu.
    Böyle şeylere sinir oluyorum.
    Bu kadar basit olmamalı herşey. Biraz tüketiciye saygı duyun. Biraz kişilere önemli olduklarını hisettirin.
    Lafta olmuyor bu işler.
    Sen bana enjeksiyonlu motor satıp, X ülkede karbüratörlü satılan aynı modelin kullanma kılavuzunu GÖZDEN GEÇİRMEDEN bire bir tercüme edip verirsen, ben ne bu firmaya güvenirim, ne de motoru bakıma götürdüğümde servisine. Kusura bakmayın.
    Eh, durum bu olunca, rodaja gerek yok diyen servis de çıkar, rölanti devrini ayarlamaya çalışan kullanıcı da çıkar her şey olur.
    bak ben buna katılırım işte.bende okudum kullanma kılavuzunu eksik olan yerler var.rodaj döneminde yapılacak hız limitleri var lakin km mi? mil mi?
    tamam çeviri yapılmış ama olduğu gibi çeviri.türkiye'deyiz,karbüratörlü değil bu model.
    reverse bunu beğendi.

  20. #1000

    Üyelik
    02 Mart 2014
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 hyper edge
    Alıntı MKAYHAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar benim motor rolentide 1500 devirde çalışıyor ancak ara sıra gaza basmadığım halde 2000 devire doğru hafiften bir yükselme yapıyor tekrar 1500 devire düşüyor sizde de aynısı oluyormu ?
    motorun stop etmemek için yapıyor onu, otomatik jikle olarak adlandırılan bi sistem, motor ilk çalışmasında ısınana kadarda yapar genelde, (ama enjeksiyonlu sistemlerde otomatik jikle oluyo mu tam bilmiyorum, yanlışsam düzeltin)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 6 kullanıcı var. (0 üye ve 6 misafir)