akü muhabbeti yaptı yukarıda, ara ara kırmızı akü ışı yanıyor 10 saniye sonra sönüyor. hiç yapmazdı. anlamı nedir ki
akü muhabbeti yaptı yukarıda, ara ara kırmızı akü ışı yanıyor 10 saniye sonra sönüyor. hiç yapmazdı. anlamı nedir ki
Selam arkadaşlar. 2017 model motorum var 3 sene önce 2. el almıştım. Geçen sene akü değiştirdim. Bütün bir kış motor nerdeyse yattı. Yiğit akü almıştım.
Dün motoru çalıştırayım dedim ekran bile gelmedi. Arabadan aküye takviye yapıp 3-4 denemede anca çalıştırdım sonra yine stop etti. Çalıştırmaya çalışırken arkadaki 3 röleden çıt sesleri geliyordu. Röleleri bir söktüm ki ne göreyim. Yağ gibi bir madde rölelerin girdiği yere akmış. Hem röleleri hem de girdikleri yerleri temizledim. Sonra aküyü söküp şarja götürdüm. Motorcu baktı ki akü 0. Denedi ama şarj almadı.
Şimdi bana yeni akü önerir misiniz? Bir de bu röleleri değiştireyim değil mi? Neden böyle olmuş olabilir. İnternette araştırdığımda satılan röleler ile elimdekilerin bütün bilgileri neredeyse aynı. Sadece nettekinde en alttaki numara farklı çıkıyor. Herhalde bir sorun olmaz.
Bu röleler neyin rölesi? Acaba yukarda mesajda gördüm statör ya da konjektör röleleri olabilir mi? Röleden dolayı akü şarjsız kalmış olabilir mi? [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]
Paslanmayı engellemek için sürülür o yağ. Normaldir. Temizlemeyin. Temizlediyseniz tekrar yağlayın.
Akünüz akıllı akü şarj aletleri ile hiç şarj olmuyorsa redresör tarzı direkt akım veren bir aletle ayağa kaldırılabilir.
İlk başta 12V'luk bir adaptör bile iş görebiliyor bu şarj için , 3-4 saat şarj edip multimetre ile değerlere bakın 10-11V görürseniz . Akü biraz kendine gelmiş demektir, yine akıllı şarj aletleri ile düzgün şarj edilebilir.
Hocam cevap için teşekkür ederim. İşi bilmek başka bir şey. Bunu ustaya gösterdim ve temizleme spreyi ile temizledi. Şimdi bütün o yağları temizledik maalesef. Bu yağın bir adı vs var mı? Onu tekrar bulup süreyim. Akünün 1 sene de bitmesi normal mi? Geçen sene almıştım. Röleler arızalı olabilir mi? Neye baktırmak gerek? Yeni röle siparişi verdim ona göre iptal edeyim.
Kontakt gresi olarak geçer.
Akünün 1 senede bitmesi normal değil. Motorda ek aparat( usb şarjı, alarm, göstergenin resetlememesi için aparat vs) var mı?
Rölelerin arızalı olması çok düşük ihtimal, olasılık tabi ki var ama takviye ile motoru çalştırdığınıza göre öncelikle bakılması gereken şey akü. Aküyü şarj edin ya da yenileyin.
Ek aparat olarak alarm vardı uzaktan kumandalı. Akü şarjını denedim olmadı. Bosch marka yeni akü aldım. O zaman onu takıp bir deneyeyim. Takviye ile baya zor çalıştı bu arada ilk marşta almadı. 4-5 kere en az marş basmam gerekti.
Bu gres olmadan röleleri taksam sadece oksitlenme olabilir herhalde. Eğer çalışırsa motor bu durumda röle siparişini iptal edebilirim. O paraya zincir alırım hiç olmazsa.
Su alırsa şase ve oksitlenme yapabilir, normal gres var ise hafiften sürün takın yerine. Siz motoru çalıştırmak için gaz vermişsinizdir de ve enjeksiyonu boğuyorsunuz buda daha geç çalışma durumu yapıyor o yüzden çalıştıracağım diye motoru boğmayın oldu da yaptınız dip gaz çevirin o şekil çalıştırmayı deneyin veya buji yi sökün marş yapın dicem 3 buji var hangisini sökeceksin.
Benim motorun ağır bakımları yaklaşıyor, Ngk buji takma niyetim var. Takım olarak online alabileceğim güvenilir, orijinal satan bir yer biliyor musunuz?
Hocam cevap için teşekkür ederim. Bu arada tek tek bütün röleleri ölçtüm ve kontrol ettim. Rölelerde bir sorun yok. Akü bir şekilde bir sene içinde bitti. Bosch akü aldım ve taktım. Tek marşta gaz vermeden çalışıyor şu anda.
Röleleri takarken dediğiniz gibi gress benzeri bir şeyle kaplayıp taktım, oksitlenme yapmasın diye.
RK zincir ve dişli seti aldım, bugün gidip taktıracağım. 35k bakımı geliyor. Bir subap ayarı yaptırmam gerekli yakın zamanda. Bakalım şimdilik bir sorun yok.
Depo üstü çanta kullanan var mı, mıknatıslı olmuyor depoya sanırım.
Önerisi olan varsa sevinirim.
Ben kullanmıştım klipsli şeklinde, deponun ön kısmında iki adet alyenli vida var o kısma iki cırt şu sırt çantalarının kolumuza geçirdiğimiz kısmı yok mu onun gibi, birde oturduğum sele altından amortisör arkasından geçirip dışarı çıkarmıştım şimdi burdan nasıl anlatsam bilemedim gayet sağlam dı turada çıkmıştım o şekil, 5464168600 dan wp den dönüş yapın size resim atayım şuan aynı çantayı dominar 250 de tura gideceğim zaman kullanıyorum mesela.
Alarmınız aküyü öldürmüştür. "bir şekilde” kısmının açıklaması çok büyük ihtimal budur(motoru tüm kış yatırmışsınız çünkü). Sürekli akım çeken aparatların olduğu bir motorda motoru sıklıkla/uzun süre kullanarak aküyü şarj etmek, motoru sık kullanmıyorsanız aküyü sökerek şarj etmeniz akü için önemli. Motoru çalıştırabilmek için akünün 11V’un altına, akünün sağlığı için ise 9-10V’un altına düşmemesine dikkat etmelisiniz. Alarmlar minik minik ama uzun sürede güzel sömürler aküyü. Motoru uzun süre kullanmayacaksanız akü bağlantısını ya da aküye bağlı alarm bağlantısını(veya varsa sigortasını)sökün. Yoksa aynı "akü ölme"durumu kısa sürede yeni aküde de başınıza gelecektir.
Evet ben de aynı şekilde düşünüyorum. Alarm aküyü bitirmiş. Bu kış pek aktif kullanmadım. Yeni aküyü takarken alarmın bağlantısını kestim. Motorla arada 30-40 km yol yapıyorum akü biraz toparlasın diye. Ramazan'dan sonra daha çok yol yaparım. Bu kış eğer binmeyecek olursam aküyü söküp serin ve kuru bir yerde muhafaza edeceğim. Öneriler için teşekkür ederim.
Benzin pompası ile ilgili sorun yaşayan olmuş muydu arkadaşlar? Bi de benzin hortumunu kesmiştim baska pompa için ve yeni hortum lazim. Bulamıyorum. Ona nasil çözüm bulabilirim
Mrb. Ns200 antifiriz değişimi yapicam ama bu konuda biraz acemilik var. İki kapak var. İkisinde mi koyuyoruz yoksa sadece birine mi? Yardımcı olursanız sevinirim. Bide illa grenaji sökmem mi gerekiyor?
Komple mi değişim yapacaksınız yoksa eklememi yapacaksınız, komple yapacak iseniz her iki kapakta çıkarılacak ve blok üzerinde devirdaim yeri var onun alt kısmında 10 anahtarlı bir vida var onu sökeceksiniz ki radyatör içinde ki eski antifiriz boşalsın sonra yedek depo kısmında bir hortum var alt kısmı söküp oda boşalacak sonra marketten aldığın su ile radyatöre koy biraz çalışsın boşalt bunu 2 defa yap sonra radyatöre saf su ile antifiriz karışımını koy 1 litre alır yedek depo dahil, radyatör kapağı açık iken motoru çalıştır fan çalıştıktan sonra tüm kapakları kapat işlem tamamdır bilmem anlatabildim mi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------
İki tip benzin hortumu var sizin ki hangisi eski versiyon mu yeni versiyon mu, evet olmuştu. Eski versiyon ise internetten arayıp uygun ölçüde bulabilirsiniz yeni versiyon ise sanayide bu işi yapan var ise o şekil halledebilirsiniz veya internetten sıfırını almanız gerek.
[QUOTE=kdiner;4729929]Komple mi değişim yapacaksınız yoksa eklememi yapacaksınız, komple yapacak iseniz her iki kapakta çıkarılacak ve blok üzerinde devirdaim yeri var onun alt kısmında 10 anahtarlı bir vida var onu sökeceksiniz ki radyatör içinde ki eski antifiriz boşalsın sonra yedek depo kısmında bir hortum var alt kısmı söküp oda boşalacak sonra marketten aldığın su ile radyatöre koy biraz çalışsın boşalt bunu 2 defa yap sonra radyatöre saf su ile antifiriz karışımını koy 1 litre alır yedek depo dahil, radyatör kapağı açık iken motoru çalıştır fan çalıştıktan sonra tüm kapakları kapat işlem tamamdır bilmem anlatabildim mi.[COLOR="Silver"]
Çok tesekkür ediyorum ağzınıza sağlık🙏
Selamün aleyküm arkadaşlar. Şimdi benim Pulsar 200 isindiktan sonra veya gün içinde kontağı kapatıp açınca bir sıkıntı olmuyor. Ama sabahları 10-15 saniyelik bir gecikme oluyor.ilerde bu 10 saniye 10 dakika olursa sıkıntı. Simdi sordum bir-iki kişiye akü zayıf diyen oldu buji eski diyen oldu benzin akşamları hortumdan geri kaçıyor diyen oldu. Var mı başına gelen veya bilgisi olan arkadaşlar?
Subap aralıkları sıkı olduğunda da sabah ilk marşta geç çalışabiliyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)