Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #15461

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bugün anlas tournee ile lastikleri değiştirdim, acıkcası yol tutuşu ciddi anlamda arttı. eski lastikler bildiğin leş olduğu için :D

    yağ değiştireyim dedım, 2 bin km sonra ağır bakım olacağından idaretenlik. Liqui Moly 15w50 koydurdum motora. Oradaki elemanlar bayağ övdü (sattıkları yağ doğaldır övmeleri)


    Motorun sesi azaldı orası kesin, ancak normalde kalkışlarda boş a geçmezken yanlıslıkla, bugün 3 kere boşa gectim dur kalklarda farkında olmadan. yağdan olabilir mi diye düşündüm.
    Hocam yanlış hatırlamıyorsam pilot sport düşünüyordunuz ya da arka lastik öyleydi. Benim de aklımda olan bir lastik ama pilot sport daha çok öneriliyordu. Bu arada Liqui Moly iyi bir yağ markasıdır. Motul ve Liqui Moly çok kalitelidir. Sadece meraklısı bilir. Araçta Motul yağ kullanıyorum. Motorada ikisinden birini alırım. Boşa geçmeme olayı ışıklarda benimde başıma geliyor. Yağdan mı acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #15462
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Pilot street yoktu hocam lastikcide.

    Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
    Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.


    Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
    Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
    sezarim bunu beğendi.

  3. #15463

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pilot street yoktu hocam lastikcide.

    Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
    Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.


    Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
    Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
    Anladım. Yani aslında PS olsa idi, onu alacaktınız bu durumda.

    Benim motorda mesela ışıklarda beklerken boşa geçirmek tam bir eziyet olabiliyor, bazen yılıp elim debriyajda bekliyorum. O yüzden yağdan sonra bu durum düzeliyorsa yakında bir yağ değişimi yapabilirim.

    Bir de şunu sorsam, fren hidroliği ön frenin orada ama ben içindeki seviyeyi seçemiyorum. Sizin motorda öyle mi? Hidrolik olmasa uyarı verir herhalde değil mi?

  4. #15464
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Boşa gecmeyi denedim sabah , yağ sonrası boşa gecme olayı daha kolay gibi geldi bana. Ama istemsiz boşa gecme olayı da yapıyor, yağı pek sevmedim acıkcası. Motul ile değiştircem 20 bin km de.

    Hidroliğe Dikkat etmedim hocam ama göstergede hidrolik ile ilgili bir sembol yok acıkcası. Uyaracağını zannetmiyorum.

  5. #15465
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı sezarim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladım. Yani aslında PS olsa idi, onu alacaktınız bu durumda.

    Benim motorda mesela ışıklarda beklerken boşa geçirmek tam bir eziyet olabiliyor, bazen yılıp elim debriyajda bekliyorum. O yüzden yağdan sonra bu durum düzeliyorsa yakında bir yağ değişimi yapabilirim.

    Bir de şunu sorsam, fren hidroliği ön frenin orada ama ben içindeki seviyeyi seçemiyorum. Sizin motorda öyle mi? Hidrolik olmasa uyarı verir herhalde değil mi?
    fren hidroliği olup olmadığını pek anlayamazsın ama doludur istersen iki vidasını söküp bakabilirsin ama doludur sıkıntı yoktur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pilot street yoktu hocam lastikcide.

    Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
    Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.


    Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
    Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
    kullandığın yağ tam sentetik mi yarı sentetik mi, bazen diyoruz ya tam sentetik kullanmayın diye işte bu şekil istemsiz boşa geçme yapabiliyor.
    Orkidor61

    Adı: Kemal 0546 416 86 00

  6. #15466
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Sentetik hocam.

    Deneme olarak kullandım, boşa gecme olayı hariç gayet güzel ve sessiz oldu.

    Ama ns200 ü alalı daha 3 hafta oluyor, motul ile daha iyi dediler ama denemedim. aldıgımda 2.5 k lık yağ vardı içinde.

  7. #15467

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    Şehir
    Amasya
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fren hidroliği olup olmadığını pek anlayamazsın ama doludur istersen iki vidasını söküp bakabilirsin ama doludur sıkıntı yoktur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------



    kullandığın yağ tam sentetik mi yarı sentetik mi, bazen diyoruz ya tam sentetik kullanmayın diye işte bu şekil istemsiz boşa geçme yapabiliyor.
    içim rahat etsin, dediğiniz gibi vidasını söküp bir bakayım. Zaten 2017 model motor. Arabalarda fren hidroliğinin genelde 3 yılda bir değiştirilmesi önerilir. Çünkü hidrolik zamanla yapısı bozulabilen bir madde. Olmadı bakım zamanı geldiğinde hidroliği de değiştiririm duruma göre.

  8. #15468

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    2500 de bir yağ değiştirenler bence hem ceplerine hemde doğaya zarar veriyorlar. Şunu da sormak istiyorum. yaz ve kış olarak vizikoziteyi neden değiştiriyorsunuz? Su soğutmalı bu motorlar hep stabil ısıda çalışıyor zaten? Otomobillerinizde de yaz kış ayrı yağa geçiyor musunuz?

  9. #15469
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Alıntı ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2500 de bir yağ değiştirenler bence hem ceplerine hemde doğaya zarar veriyorlar. Şunu da sormak istiyorum. yaz ve kış olarak vizikoziteyi neden değiştiriyorsunuz? Su soğutmalı bu motorlar hep stabil ısıda çalışıyor zaten? Otomobillerinizde de yaz kış ayrı yağa geçiyor musunuz?
    ilk çalışma için yağın vizikozitesi önemli. gidip kış ayında 20 50 yağ koyarsanız hava sıcaklığı sabah çok düşük derecedeyken (ve metalin hava ısısını kat kat fazla ilettiğini de düşünerek; yani hava sıcaksa metal daha sıcak, hava soğuksa daha soğuk olduğunu farketmişsinizdir) piston silindir arasında gerekli yağ katmanı/filmi oluşmazsa motoru yavaş yavaş yersiniz ki zaten motorun aşınması en çok ilk çalıştırmadan motor soğukken oluyor zaten. 10 40 yağ koysanız da ilk çalıştırmada bu aşınma olur fakat çok daha az olur. bu sebeple vizikozite çok önemlidir. ufak bir deney için şöyle yapın. akşamdan iki bardağa aynı miktarda bir 20 50 diğeri 10 40 yağ koyun ve dışarda bırakın. sabah bardağı ters çevirip ikisinin akıcılığını gözlemleyin. o zaman vizikozitenin önemini anlayabilirsiniz.

  10. #15470

    Üyelik
    25 Eylül 2019
    Ayaklık müşürü neden iptal edilemiyor bilen var mı acaba?

  11. #15471

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk çalışma için yağın vizikozitesi önemli. gidip kış ayında 20 50 yağ koyarsanız hava sıcaklığı sabah çok düşük derecedeyken (ve metalin hava ısısını kat kat fazla ilettiğini de düşünerek; yani hava sıcaksa metal daha sıcak, hava soğuksa daha soğuk olduğunu farketmişsinizdir) piston silindir arasında gerekli yağ katmanı/filmi oluşmazsa motoru yavaş yavaş yersiniz ki zaten motorun aşınması en çok ilk çalıştırmadan motor soğukken oluyor zaten. 10 40 yağ koysanız da ilk çalıştırmada bu aşınma olur fakat çok daha az olur. bu sebeple vizikozite çok önemlidir. ufak bir deney için şöyle yapın. akşamdan iki bardağa aynı miktarda bir 20 50 diğeri 10 40 yağ koyun ve dışarda bırakın. sabah bardağı ters çevirip ikisinin akıcılığını gözlemleyin. o zaman vizikozitenin önemini anlayabilirsiniz.
    Vizikozitenin önemini biliyorum. Yaşadığınız coğrafyanın ortalama sıcaklığına göre yağı seçer ve kullanırsınız. Hiçbir kaynakta ne araba ne motor yazın şunu kışın bunu kullanın diye bir ibareye rastlamadım. Demek istediğim bu. Ford nereye giderseniz gidin yaz kış 0-30 kullanır. Renault 5-40 mesela. Dediğiniz 20-50 yağı hindistan gibi coğrafyalarda kullanmak mantıklı olur çünkü ortalama sıcaklıkları yüksek.
    Asıl sormak istediğim kısım şuydu. Yaz ve kış olarak yağı değiştirmenin gereği var mı? Ben motosikletimde yaz kış castrol 10-50 kullanıyorum.[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------

  12. #15472
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Beyler selam, motorla ilgili bir sıkıntım var.

    Nadirde olsa motosiklet yokuş yukarı durumlarda gaz yemiyor, sona kadar cevirdiğim halde 50 ile gidiyor, devire bakıyorum 4-5 bini gecmiyor.

    Sonra kendi kendine düzeliyor. Neden yapar bunu?

  13. #15473
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beyler selam, motorla ilgili bir sıkıntım var.

    Nadirde olsa motosiklet yokuş yukarı durumlarda gaz yemiyor, sona kadar cevirdiğim halde 50 ile gidiyor, devire bakıyorum 4-5 bini gecmiyor.

    Sonra kendi kendine düzeliyor. Neden yapar bunu?
    diyagrami yirtilmisdir gaz yemiyodur benim 125 st oleydi degisdim sorun cozuldu bi baska nedende buji bipoparini kontrol et.

  14. #15474

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı kurubuzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    diyagrami yirtilmisdir gaz yemiyodur benim 125 st oleydi degisdim sorun cozuldu bi baska nedende buji bipoparini kontrol et.
    200 ns'de diyafram yoktur.

  15. #15475
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    hep olan birşey de değil işin ilginç yanı.

    bakıma da daha 2 bin km var, erkenden goturmek ıstemıyorum

  16. #15476

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hep olan birşey de değil işin ilginç yanı.

    bakıma da daha 2 bin km var, erkenden goturmek ıstemıyorum
    kilometre kaç?

  17. #15477
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    18 bin. 20 de agır bakım olacak onu beklıyorum.

    Bujiden yapar mı acaba, 20 de değişecek demişlerdi, ömrü azalmış olabilir midir ki. 2 bin idare etse bari

  18. #15478

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    18 bin. 20 de agır bakım olacak onu beklıyorum.

    Bujiden yapar mı acaba, 20 de değişecek demişlerdi, ömrü azalmış olabilir midir ki. 2 bin idare etse bari
    iyi olasılık ağır bakımla düzelir. yakıt filtresi tıkanmıştır. bujiler bitmiştir.
    kötü olasılık ve yüksek olasılık yakıt pompası arızası.

  19. #15479
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    peki bu 2 olasılıgın cok nadir de olsa sadece yokuş yukarı cıkarken olmasının sebebi nedir

    bildiğin devir yükselmiyor hız sabit 50 de kalıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------

    internette araştırmıştım beyin bazı teknik nedenlerle riskleri önlemek için limit koyabiliyor hıza demişti.

    hızın da sürekli 50 yi gecmemesi ve sabit 50 de gitmesi bana beyin ile alakalı gibi geldi.

    2 hafta önce olmustu, bir de bugün oldu aynısı. onun dısında sorunsuz kullandım.

  20. #15480

    Üyelik
    07 Mayıs 2019
    bujilerden biri ya da ikisisi sağlıksız olabilir. Discover 150 f varken vuruntudan dolayı 3 5 km kadar tek bujinin piposunu çıkarıp kullanmıştım o çift bujiydi. Güç çok bariz düşmüştü fakat vuruntu azalmıştı. Fikir olması açısından yazdım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:41 ----------

    bujilerde sorun yoksa belki alternatörün ürettiği akımda sıkıntı olabilir. Gücün gerektiği durumlarda yetişemiyor olabilir beslemeye.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)