Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
24 Mart 2020, 19:36
#15461
arndiol adlı üyeden alıntı
Bugün anlas tournee ile lastikleri değiştirdim, acıkcası yol tutuşu ciddi anlamda arttı. eski lastikler bildiğin leş olduğu için :D
yağ değiştireyim dedım, 2 bin km sonra ağır bakım olacağından idaretenlik. Liqui Moly 15w50 koydurdum motora. Oradaki elemanlar bayağ övdü (sattıkları yağ doğaldır övmeleri)
Motorun sesi azaldı orası kesin, ancak normalde kalkışlarda boş a geçmezken yanlıslıkla, bugün 3 kere boşa gectim dur kalklarda farkında olmadan. yağdan olabilir mi diye düşündüm.
Hocam yanlış hatırlamıyorsam pilot sport düşünüyordunuz ya da arka lastik öyleydi. Benim de aklımda olan bir lastik ama pilot sport daha çok öneriliyordu. Bu arada Liqui Moly iyi bir yağ markasıdır. Motul ve Liqui Moly çok kalitelidir. Sadece meraklısı bilir. Araçta Motul yağ kullanıyorum. Motorada ikisinden birini alırım. Boşa geçmeme olayı ışıklarda benimde başıma geliyor. Yağdan mı acaba?
Reklamlar
-
24 Mart 2020, 22:01
#15462
Pilot street yoktu hocam lastikcide.
Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.
Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
-
25 Mart 2020, 10:02
#15463
arndiol adlı üyeden alıntı
Pilot street yoktu hocam lastikcide.
Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.
Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
Anladım. Yani aslında PS olsa idi, onu alacaktınız bu durumda.
Benim motorda mesela ışıklarda beklerken boşa geçirmek tam bir eziyet olabiliyor, bazen yılıp elim debriyajda bekliyorum. O yüzden yağdan sonra bu durum düzeliyorsa yakında bir yağ değişimi yapabilirim.
Bir de şunu sorsam, fren hidroliği ön frenin orada ama ben içindeki seviyeyi seçemiyorum. Sizin motorda öyle mi? Hidrolik olmasa uyarı verir herhalde değil mi?
-
25 Mart 2020, 11:22
#15464
Boşa gecmeyi denedim sabah , yağ sonrası boşa gecme olayı daha kolay gibi geldi bana. Ama istemsiz boşa gecme olayı da yapıyor, yağı pek sevmedim acıkcası. Motul ile değiştircem 20 bin km de.
Hidroliğe Dikkat etmedim hocam ama göstergede hidrolik ile ilgili bir sembol yok acıkcası. Uyaracağını zannetmiyorum.
-
25 Mart 2020, 11:43
#15465
sezarim adlı üyeden alıntı
Anladım. Yani aslında PS olsa idi, onu alacaktınız bu durumda.
Benim motorda mesela ışıklarda beklerken boşa geçirmek tam bir eziyet olabiliyor, bazen yılıp elim debriyajda bekliyorum. O yüzden yağdan sonra bu durum düzeliyorsa yakında bir yağ değişimi yapabilirim.
Bir de şunu sorsam, fren hidroliği ön frenin orada ama ben içindeki seviyeyi seçemiyorum. Sizin motorda öyle mi? Hidrolik olmasa uyarı verir herhalde değil mi?
fren hidroliği olup olmadığını pek anlayamazsın ama doludur istersen iki vidasını söküp bakabilirsin ama doludur sıkıntı yoktur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
Pilot street yoktu hocam lastikcide.
Arka teker yarık idi, işe gidip gelmeye başlayacagım için (izmir - manisa) değiştirmem gerekiyordu. PS kadar iyi olmasa bile lastiğin tutuşu gayet iyi.
Islak zeminlerde PS den kötü ama onun dısında aynı bence.
Boşa geçmeme değil gereksiz boşa geçme oluyor bende, yağ değişimi sonra oldu. Bence yağ ile alakalı bir mevzu olabilir.
Gerci boşa isteyerek gecmeyi denemedim, yarın bir dikkat edeyim
kullandığın yağ tam sentetik mi yarı sentetik mi, bazen diyoruz ya tam sentetik kullanmayın diye işte bu şekil istemsiz boşa geçme yapabiliyor.
Orkidor61
Adı: Kemal 0546 416 86 00
-
25 Mart 2020, 12:01
#15466
Sentetik hocam.
Deneme olarak kullandım, boşa gecme olayı hariç gayet güzel ve sessiz oldu.
Ama ns200 ü alalı daha 3 hafta oluyor, motul ile daha iyi dediler ama denemedim. aldıgımda 2.5 k lık yağ vardı içinde.
-
25 Mart 2020, 13:09
#15467
kdiner adlı üyeden alıntı
fren hidroliği olup olmadığını pek anlayamazsın ama doludur istersen iki vidasını söküp bakabilirsin ama doludur sıkıntı yoktur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
kullandığın yağ tam sentetik mi yarı sentetik mi, bazen diyoruz ya tam sentetik kullanmayın diye işte bu şekil istemsiz boşa geçme yapabiliyor.
içim rahat etsin, dediğiniz gibi vidasını söküp bir bakayım. Zaten 2017 model motor. Arabalarda fren hidroliğinin genelde 3 yılda bir değiştirilmesi önerilir. Çünkü hidrolik zamanla yapısı bozulabilen bir madde. Olmadı bakım zamanı geldiğinde hidroliği de değiştiririm duruma göre.
-
25 Mart 2020, 22:53
#15468
2500 de bir yağ değiştirenler bence hem ceplerine hemde doğaya zarar veriyorlar. Şunu da sormak istiyorum. yaz ve kış olarak vizikoziteyi neden değiştiriyorsunuz? Su soğutmalı bu motorlar hep stabil ısıda çalışıyor zaten? Otomobillerinizde de yaz kış ayrı yağa geçiyor musunuz?
-
26 Mart 2020, 10:16
#15469
ilkaybaşaran adlı üyeden alıntı
2500 de bir yağ değiştirenler bence hem ceplerine hemde doğaya zarar veriyorlar. Şunu da sormak istiyorum. yaz ve kış olarak vizikoziteyi neden değiştiriyorsunuz? Su soğutmalı bu motorlar hep stabil ısıda çalışıyor zaten? Otomobillerinizde de yaz kış ayrı yağa geçiyor musunuz?
ilk çalışma için yağın vizikozitesi önemli. gidip kış ayında 20 50 yağ koyarsanız hava sıcaklığı sabah çok düşük derecedeyken (ve metalin hava ısısını kat kat fazla ilettiğini de düşünerek; yani hava sıcaksa metal daha sıcak, hava soğuksa daha soğuk olduğunu farketmişsinizdir) piston silindir arasında gerekli yağ katmanı/filmi oluşmazsa motoru yavaş yavaş yersiniz ki zaten motorun aşınması en çok ilk çalıştırmadan motor soğukken oluyor zaten. 10 40 yağ koysanız da ilk çalıştırmada bu aşınma olur fakat çok daha az olur. bu sebeple vizikozite çok önemlidir. ufak bir deney için şöyle yapın. akşamdan iki bardağa aynı miktarda bir 20 50 diğeri 10 40 yağ koyun ve dışarda bırakın. sabah bardağı ters çevirip ikisinin akıcılığını gözlemleyin. o zaman vizikozitenin önemini anlayabilirsiniz.
-
26 Mart 2020, 13:14
#15470
Ayaklık müşürü neden iptal edilemiyor bilen var mı acaba?
-
26 Mart 2020, 16:01
#15471
-ZERO- adlı üyeden alıntı
ilk çalışma için yağın vizikozitesi önemli. gidip kış ayında 20 50 yağ koyarsanız hava sıcaklığı sabah çok düşük derecedeyken (ve metalin hava ısısını kat kat fazla ilettiğini de düşünerek; yani hava sıcaksa metal daha sıcak, hava soğuksa daha soğuk olduğunu farketmişsinizdir) piston silindir arasında gerekli yağ katmanı/filmi oluşmazsa motoru yavaş yavaş yersiniz ki zaten motorun aşınması en çok ilk çalıştırmadan motor soğukken oluyor zaten. 10 40 yağ koysanız da ilk çalıştırmada bu aşınma olur fakat çok daha az olur. bu sebeple vizikozite çok önemlidir. ufak bir deney için şöyle yapın. akşamdan iki bardağa aynı miktarda bir 20 50 diğeri 10 40 yağ koyun ve dışarda bırakın. sabah bardağı ters çevirip ikisinin akıcılığını gözlemleyin. o zaman vizikozitenin önemini anlayabilirsiniz.
Vizikozitenin önemini biliyorum. Yaşadığınız coğrafyanın ortalama sıcaklığına göre yağı seçer ve kullanırsınız. Hiçbir kaynakta ne araba ne motor yazın şunu kışın bunu kullanın diye bir ibareye rastlamadım. Demek istediğim bu. Ford nereye giderseniz gidin yaz kış 0-30 kullanır. Renault 5-40 mesela. Dediğiniz 20-50 yağı hindistan gibi coğrafyalarda kullanmak mantıklı olur çünkü ortalama sıcaklıkları yüksek.
Asıl sormak istediğim kısım şuydu. Yaz ve kış olarak yağı değiştirmenin gereği var mı? Ben motosikletimde yaz kış castrol 10-50 kullanıyorum.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------
-
30 Mart 2020, 18:58
#15472
Beyler selam, motorla ilgili bir sıkıntım var.
Nadirde olsa motosiklet yokuş yukarı durumlarda gaz yemiyor, sona kadar cevirdiğim halde 50 ile gidiyor, devire bakıyorum 4-5 bini gecmiyor.
Sonra kendi kendine düzeliyor. Neden yapar bunu?
-
30 Mart 2020, 20:55
#15473
arndiol adlı üyeden alıntı
Beyler selam, motorla ilgili bir sıkıntım var.
Nadirde olsa motosiklet yokuş yukarı durumlarda gaz yemiyor, sona kadar cevirdiğim halde 50 ile gidiyor, devire bakıyorum 4-5 bini gecmiyor.
Sonra kendi kendine düzeliyor. Neden yapar bunu?
diyagrami yirtilmisdir gaz yemiyodur benim 125 st oleydi degisdim sorun cozuldu bi baska nedende buji bipoparini kontrol et.
-
30 Mart 2020, 21:36
#15474
kurubuzz adlı üyeden alıntı
diyagrami yirtilmisdir gaz yemiyodur benim 125 st oleydi degisdim sorun cozuldu bi baska nedende buji bipoparini kontrol et.
200 ns'de diyafram yoktur.
-
30 Mart 2020, 21:57
#15475
hep olan birşey de değil işin ilginç yanı.
bakıma da daha 2 bin km var, erkenden goturmek ıstemıyorum
-
30 Mart 2020, 22:05
#15476
arndiol adlı üyeden alıntı
hep olan birşey de değil işin ilginç yanı.
bakıma da daha 2 bin km var, erkenden goturmek ıstemıyorum
kilometre kaç?
-
30 Mart 2020, 22:09
#15477
18 bin. 20 de agır bakım olacak onu beklıyorum.
Bujiden yapar mı acaba, 20 de değişecek demişlerdi, ömrü azalmış olabilir midir ki. 2 bin idare etse bari
-
30 Mart 2020, 23:30
#15478
arndiol adlı üyeden alıntı
18 bin. 20 de agır bakım olacak onu beklıyorum.
Bujiden yapar mı acaba, 20 de değişecek demişlerdi, ömrü azalmış olabilir midir ki. 2 bin idare etse bari
iyi olasılık ağır bakımla düzelir. yakıt filtresi tıkanmıştır. bujiler bitmiştir.
kötü olasılık ve yüksek olasılık yakıt pompası arızası.
-
30 Mart 2020, 23:38
#15479
peki bu 2 olasılıgın cok nadir de olsa sadece yokuş yukarı cıkarken olmasının sebebi nedir
bildiğin devir yükselmiyor hız sabit 50 de kalıyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:35 ----------
internette araştırmıştım beyin bazı teknik nedenlerle riskleri önlemek için limit koyabiliyor hıza demişti.
hızın da sürekli 50 yi gecmemesi ve sabit 50 de gitmesi bana beyin ile alakalı gibi geldi.
2 hafta önce olmustu, bir de bugün oldu aynısı. onun dısında sorunsuz kullandım.
-
31 Mart 2020, 09:43
#15480
bujilerden biri ya da ikisisi sağlıksız olabilir. Discover 150 f varken vuruntudan dolayı 3 5 km kadar tek bujinin piposunu çıkarıp kullanmıştım o çift bujiydi. Güç çok bariz düşmüştü fakat vuruntu azalmıştı. Fikir olması açısından yazdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:41 ----------
bujilerde sorun yoksa belki alternatörün ürettiği akımda sıkıntı olabilir. Gücün gerektiği durumlarda yetişemiyor olabilir beslemeye.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 11 kullanıcı var. (0 üye ve 11 misafir)