Normal kullanımımda 280-290 km lerde gösterge tamamen bitiyor ve depoyu fullediğim zaman 9,5-10 litre civarı yakıt alıyorum.
Yani 1 lt yakıtla ortalama 28 km falan gidiyor motosiklet.
Depo 12 litre olduğuna göre içeride kalan 2 litre de 55-60 km götürse toplamda bir depoyla 330-340 km yol gittiğini gösterir.
Ki dediğim gibi İstanbul trafiğinde normal kullanım verileri.
Sırf az yaksın diye çabalanırsa düşük devirlerde kullanıp, ani gaz açmalardan kaçınarak, yüksek hızlara çıkmadan bir depoyla 400 km lere yaklaşılabilir diye düşünüyorum.
Mesela bugün bitirdiğim depomu çok devirli kullanarak, sürekli ani hızlanmalar yaparak kullandım. 260 km de gösterge boşaldı.
Benim kriterim litre kuruş hesabı falan değil.
Bir depoyla 300 km yi görmesi yeterli benim için.
aynen sadece şehir içinde kullandım. tahminim 260 km lere kadar giderim ama daha da zorlamam
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------
katılıyorum gözüm 400 km'lerde değil. ben şehir içi 280-300 km gideyim, şehir dışı da 340-360 km lere çıkayım yeter bana
Merhaba,
Dün itibariyle NS150 motorumu satıp yerine 200NS aldım, motor daha 0 kmde, önceki motorumda da yaptığım gibi bunun da lastiklerini bayiden çıkmadan değiştirip mevcut lastikleri satacağım.
NS150 de fazla alternatif yok diye servisin önerisi olan ANLAS marka, modelini bilmediğim bir lastik taktırdım, kıyas yapabileceğim başka bir lastikle kullanmadığımdan performansını değerlendiremiyorum ama hatalarımı telafi ettiğini düşünüyorum, ıslak zemin hariç de beni üzmedi.
Fakat 200NS de bir çok alternatif mevcut, Pirelli Metzeller Michelin Mitas gibi adını bildiğimiz markalar bu motosiklete uygun ölçülerde lastik üretiyorlar.
Fiyat performans olarak önde gördüğüm Mitas MC50 leri taktıracaktım, fakat bayi bana ANLAS'ı önerdi, aralarında çok bir fark olmadığını, hatta bazı konularda ANLAS'ın MC50 nin önüne geçtiğini söyledi. (Ellerinde ve depolarında MC50 kalmamış olması da büyük etken diye düşünüyorum)
Uzun zamandır bu motosikletler piyasada ve forum içerisinde de büyük bir kitlede bu motosikletler var. Bu motosikletler için hangi lastikleri kullanıyorsunuz, önerir misiniz ve bu lastikleri İstanbul içerisinde nereden tedarik edebilirim gibi sorularıma cevap arıyorum.
Okuma zahmetini gösterenlere şimdiden teşekkür ederim.
Neden okumayalımda,zaten herdaim birileri birşey yazmıyor değilmi eğer aldığınız 2017 model ns200 ise firenler önceki modele nazaran daha iyi olduğu için fabrika lastikleride hemen beni değiştir tarzında hatalar vermiyor.Dolayısı ile çok sert firen yaptığım durumlarda bile abs devreye girecek koşullar oluşmadı.Bu bahsettiğim akdenizin sıcak ve nemli havası için geçerli.Isınmış lastiklerle bir yağmur bulutunun içine girdiğimde bile frenler tatminkardı.Bahsettiğin lastikleri ben hiç kullanmadım.Fabrika lastiği bende bu performansı veriyorsa kauçuk oranı yüksek yumuşak lastikler muhteşem performanslar verirler kanımca.Motorun hayırlı olsun.Tekerin düz bassın.
Evet aldığım model absli, test motorunda da stok lastiklerle çok sağlam durmuştu ya da bana öyle geldi zira 150NS in frenleri bisiklet gibi tutuyordu.
O halde lastikleri en azından 500 bakımına kadar kullanırım. 500km de kendini belli eder diye düşünüyorum.
İyi dileklerin için de ayrıca teşekkür ederim, hepimizin tekeri düz bassın.
Ben de 4 gün önce ns alarak aranıza katıldım. Küçük bir gezinti yaptım 100 km civarı ve ön frenimi sıktığımda bir zırıltı var. Manete dokunduğum an önden küçük bir ıslık başlıyor. İnip kontorel ettiğimde abs sensörünün cıvatası oynuyordu onu sıktım fark etmesem düşerdi muhtemelen. Neyse sıktıktan sonra da bu ses devam ediyor açıkcası korkmaya başladım. Hem vidanın gevşemiş olması hem de ses. En iç taraftadaki küçük diktörtgen delikli sistemin üstündeki alet abs gibi geldi bana ondan abs sensörü dedim belki farklı bir şeydir.
@alp010 Eğer dediğin ses cik cik ötme sesiyse bende de olmuştu. Diskin kirlenmesiyle alâkalı. Motoru yıkarken oraya özen gosterirsen gidecektir. Ha işin ABS boyutunu bilmiyorum, yinede bı göstermekte fazda var. Vida falan gevşemiş, sıktım diyorsun.
Orjinal ebatlarda brigstone batlax bt45 kullandim lastiklerin ömru doldu ve degistirdim islak ve kuruda guzel viraj yapiyordum birkere bile arkanin saldigini bilmem sadece bazen arada frenlemede arka kayiyordu onun disinda beni hic uzmedi omru dolunca mitas mc50 soft olanindan aldim daha lastiklerin rodaji yeni bitti isinmasi falan cok guzel arka sert frenlemede bile kaymadi hatta batlaxa gore frenler daha iyi oldu ama ebatlar 1 buyuk 110 on 140 arka gecen biraz viraj yapayim dedim arka iki kere kaydi ve batlaxa gore guven vermedi belkide ben alisamadim orjinal ebattan cikinca bir tuhaf geldi zaten motor bakalim zamanla huyuna suyuna alisicaz anlas kullanan bircok kisi var ama nedense bir turlu isinamadim o markaya mitas a sans vermek istedim ama bir sonraki lastigim batlax olacak gene
[IMG][/IMG]
Bugün benim 2015 pulsar 200ns'i 10 bin bakımına götürdüm ve 195 tl verdim. Yağ olarak motul koydurdum yine ve motor çok güzel oldu. Vitesler şıkır şıkır. Motor rahatlamış. Satıp abs'li bir model düşünüyordum ama şu son %20 uzak doğu vergisinden sonra hayal olduğu için binmeye devam edicem ve olur da müşteri çıkarsa şahin falan gibi bir şey alıp motoru bırakıcam.insanda heves meves bırakmadılar valla. Şu güzelim ülkede ağız tadıyla bir şey yapmak haram resmen.
Merhaba arkadaşlar , 1000km yakındır ybr125 esd kullanıyorum . Şu an yapmıyorum fakat ileride hafta 1 gün 150 km yol yapıcam ve kamyon tır sollamada yetersiz kalıcak büyük ihtimalle , tnt250 düşünüyordum fakat bu gün test ettim biraz ağır bi makina .
motorumu 3600 tl ye almıştım ilandaki motorla üzerine 4750 tl vererek takas etsem mantıklı olur mu ? http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...70101347/detay
(NOT: satıcı motosikletin bakım zamanını geldiğini beraber yetkili servisine gidip bakımını benim gözlerim önünde yaptıracağını belirtti)
Anlam veremediğim şu benim motorda da cam+arka çanta var, üstelik 2016 model ve 17,700 km de. ben 8500'e satamam diye düşünüyordum, 8900 çok yüksek fiyat gibi geldi bana.. Tamam ekstraları var ama 3 yaşnda motor neredeyse. Ya da ben kendi motorumu 9500 e satarım bu mantıkla, bu da demek oluyor ki geçen sene aldığım fiyatın 1000 tl üzerinde satabilirim ... ilginç bir piyasa söz konusu
Valla abicim bu nedir ya bakım artık tuzlu özel serviste yaptırmakta fayda var abartmıyorum bir tanıdığımızın renault megane aracını bakım işlerinden anlamadığı için dolapderede ustama gittim aldığım parçalar hava filtresi orjinal 30 tl, yağ filtresi orjinal 15 tl, polen filtresi orjinal 45 tl, 5 lt 5-30 elf yağ 90 tl 180 lira + 50 tl işçilik ödedim 230 lira garanti bitsede yetkili servis düşünüyordum ama sanırım dışarıda halledicem araba fiyatına bakımmı olur ağa
Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..
Merhaba arkadaşlar. Yakın zamanda ilk motorumu sattım ve yeni bir tane almayı düşünüyorum. Bajaj pulsar 200ns'in hayli revaçta olduğunu ve kullananların da genel olarak mutlu olduğunu gördüm. Görüntü ve hız olarak istediklerimi karşılıyor bu nedenle yakın zamanda almayı planlıyorum. Ben Ankara'da yaşıyorum ve en büyük korkum kışın sabah kalktığımda motorumu soğuktan çalıştıramamak. Böyle bir sorunla karşılaşan var mı? Onun haricinde senede 4-5 kere 500-600km'lik yollar yapacağım. Bu yollarda beni üzer mi? Yardımlarınız için şimdiden sağolun, iyi forumlar.
Merhaba,
Öncelikle yeni alacağın pulsar şimdiden hayırlı olsun ben 1,5 yıldır kullanıyorum her gün, kışın da toplam 1 ay binmemiştim o da soğuk veya karlı günlerde onun dışında hep biniyorum motora yağmur çamur fark etmeden her çalıştırdığımda tek marşla aldı motor bugüne kadar kışın da yazın da hiç ikiletmedi. Ama hava soğuduğunda ekran bazen geç geliyor kontağı açtığımda ki soğuktan oluyor. Beni üzmedi kışın motor. Bunun dışında bu yaz 5-6 kere 350 km git gel yol yaptım hiç zorlanmadı, sadece seleyi biraz yumuşatmak yeterli olacaktır ki kendi selesiyle de aman aman yormuyor beni.
gokertutas cevabın için çok teşekkürler ne kadar içimi rahatlattığını bilemezsin :D. Ekran gelmemesi sorun değil önceki motorumun göstergesi bozuldu 7-8 ay kullandım öyle, yani ekran hiç gelmese de umursamam :D. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Bayram dönüşü baktım henüz uzun yol maceraları yazılmamış, hemen yazayım dedim
Bayram zamanı uzun yol yapalım dedik, İstanbul-Bodrum gittik geldik toplam 1500 km yaptık.
Camsız, çantasız fabrika çıkış motorla gitmek hiç akıl karı değil onu belirteyim
Öncelikle kilom 77, sırtımda yaklaşık 8-9 kiloluk bir çanta, motor arkasında da 5-6 kiloluk bir tane bağlıydı. Ağırlık bu şekilde.
Motorun gücü beklediğimden çok daha tatmin ediciydi, 100'ün altına açık yolda hiç düşmeden genelde rahat rahat 100-120 bandında seyrettim tüm yolu, max sürat ise 143'tü daha gidiyordu. Yokuş yukarı bazen 6. viteste tork yetmeyip sürat kaybettiğimde vites düşerek hızlanıp devam ettim.
Yakıt konusuna gelince, İstanbul içi 280-300 km yapan biriyim. Devir saati 6-7.000'in altına hiç düşmedi hep torku yüksek tutarak devam etmeme rağmen uzun yolda 330 km ile benzinciye girdim.
Giderken 2 günde, dönerken 720 km tek seferde yaparak geldik İstanbul'a. Rüzgar dağıttı ama sele beni çok yormadı. 2017 Modellerde sele farklı mı bilmiyorum?
Sonuç olarak camsız-bagajsız motorla uzun yol yapılmazmış onu çok net anladım. Motoruma ısrarla cam ve çanta takmıyorum ama geldiğim günden beri Endurolara bakıyorum malum sitede, sonumuz hayrolsun.
Şu an bu konu içerisinde 7 kullanıcı var. (0 üye ve 7 misafir)