@ayzek çok teşekkür ederim bilgiler için umarım su buharıdır ve soğuktan oluyordur
@ayzek çok teşekkür ederim bilgiler için umarım su buharıdır ve soğuktan oluyordur
Ayzekin dediği gibi beyaz duman su buharıdır.Conta yaktığı zaman fanında nomalin dışında çalışır,son kademede.Motor soğuk ikende fan çalışır.Sende böyle bir durum yok heralde olsa bunuda farkederdin.Motor soğuk iken radyatör su kapağını aç motoru çalıştır elin ile egzosu kapat eğer soğutma sıvısı deposunda fokurdama varsa conta yakmışsındır.Performansındada hissedilir düşüşler olur.Eğer bu dediklerimin hiçbirisi yok ve soğutma sıvındada eksilme yoksa içini rahatlatabilirsin ama yinede servise git.Bağzen contayı farklı yerlerden yakabiliyor ve bu belirtilerin hiçbiride olmayabiliyor.
Benim de başıma şöyle bir şey geldi yaz sonu:
Yamaha' nın hararet ışığı yanıyor ve bir süre sonra sönüyordu. Bu şekilde biniyordum. Forumdan Mustaphalanx ile tek motor, Kadıköyde bu şekilde ne kadar motorcu varsa gezdik. Kaldırım indirim herşey serbest Bu arada hararet ışığı yanmaya devam ediyordu. Daha sonra E5 üzerinde Kozyatağı mevkiinde motor stop etti, kenara çektik. Marş basıyor ama çalışmıyor ? Bujiyi kontrol ettim temiz ve ateşleme vardı. Mustafa su getirdi biraz takviye yaptık. 10 dk bekledik çalıştı. Neyse dedik Kartal'a kadar gittik sorun yok. Ertesi gün Pendik'ten Florya' ya gidiyorken Göztepe Bahçeler durağında stop etti. Oraya yakın Örnek mahallesindeki 2 motorcuya gittin abuk subuk konuştular tekrar motorun başına geldim. 1 saat sonra çalıştı. Çok güvendiğim Süleyman ustayı aradım. " Termostat var mı motorda?" dedi. Evet dedim. Yavaş yavaş gel ya da araba göndereyim alalım dedi. geliyorum dedim. Motora bindim 40-50 gidiyorum. Yamaha bayiine uğradım, dedim böyle böyle. Yamaha servis radyatör hava yapmıştır havasını almak lazım dedi. Neyse tamam dedim yaptırmadan çıktım. Süleyman ustaya geldim. Oğlu Murat motoru incelerken içerden baktı. NE yapıyorsun olm çekil kapat dedi motoru, termostatı sök dedi. Alla alla dedim neyse söktü ve sürprizzzzz.... Termostat kapalı kalmış ve motor conta yakmış. söktü kapağı teşhis doğruydu. "Ya japon hayranlığım yoktur ama adamlar motor yapmış" dedi. 150 km kadar conta yanık şekilde binmişim ve kitlemeden gitmişti. NEyse cvonta yenilendi motor takasa gitti falan ama sonuç olarak Usta bir şey söyledi kafam karıştı.
"Evlat bu mühendisler soğuk ülkelere de bu motoru gönderdiğinden termostatlı yapıyorlar, İstanbul Ege Akdeniz'de sıcak yerlerde termostat gereksiz sök at, bozulursa anlayamıyorsun ve sonuç bu." dedi. Yapma usta dedim, bak dedi tezgahın üzerinde kaç tane sökülmüş termostat var, hatta çalışıyor isteyene veriyim dedi ????? İlk LADA lar ülkemize geldiğinde sürekli hararet yapıyordu termostatları hep sökmüştük dedi.
Böyle bir anım oldu amma yazdım.. Kusura bakmayın.
@mavellen dediğini uygulayacağım teşekkür ederim
Eğer şehir içi çok sık kullanılıyorsa termostadı tavsiye ederim.Eğer termostad olmassa hararet normalden fazla olur.Mesela yazın normalde 90 çakılı ise termostad olmadığı zaman şehir içinde 98 dereceye çıkar,şehirler arası yani uzun yoldada hiç ısınmaz.Nerden biliyorum bizzat başımdan geçti.Termostad arızası genelde açık kalır kapanmaz ama çok nadirde olsa açmayabiliyor.Sizin başınızada bu gelmiş.Çok üzücü.
Termostat açıkken sürekli su motor bloğuna devirdaim olmuyor mu? Eğer öyle ise, motorun termostat sürekli açıkken ve blok sürekli ıslanıyor iken nasıl harareti yükseliyor? Benim oraya kafam takıldı.
İyi akşamlar.
Açıklayayım.Termostat yok ikende su devirdaim oluyor,ama termostad olmadığı için soğutucu haznede su beklemiyor yani sıcak gelip sıcak gidiyor dolayısı ile şehir içinde hararet fazla oluyor dur kalk çok,radyatör yeterli rüzgar ile temas etmiyor..Uzun yolda ise sürekli hareket halinde olduğu için ve su devamlı devirdaim yaptığı için hiç ısınmıyor buda motorun devamlı soğuk kalmasına neden oluyor.Uzun yolda neden ısınmıyor?Çünkü termostad yok motor bloğundaki su termostad açma derecesine kadar motor bloğunda kalmadığı ve devamlı hareket ettiği için ısınamıyor.Olması geren;Marşa basarız motor çalışmaya başlar ısı belirli bir seviyeye gelir termostat açar sıcak su radyatöre,radyatörde soğumuş suda motor bloğuna gelir ve böylece sıcaklık sabit kalır,motorun verimli çalışabileceği ısı derecesinde.Bu bir döngüdür devamlı tekrar eder.Nezaman termostad bozulur döngüde bozulur.
Rica ederim.Sıcak su soğuması için radyatöre gönderilir ve orda soğur.Tekrar termostat açıldığında motor bloğundaki sıcak su radyatöre giderken radyatördeki soğumuş suda motor bloğuna gelir.Motor bloğunda su ısınanakadar kalır o suyu orda termostat tutar.
Aracım conta yakmıştı antalyada tamir ettirdim.Usta antalyada termostada gerek yok deyip çıkarmış.Güya kendince iş yapmış iş güzar.Yaklaşık bir ay böyle bindim.Şehir içinde motor müthiş hararetli şehir dışı seyehatte durakladığımda motoru elliyorum gram sıcaklık yok.Yeterli sıcaklığa ulaşmamış motor hem randumansız çalışır hemde çok yakıt yakar.Delirecem.Hararet ibresi hep mavide araç ısınmıyor.Gidip termostat aldım ve mutlu son.
Bugün biraz rahat battı dedim azcık motorla uğraşayım derken soluğu motobe deri aksesuarlarının yanında aldım hazır örnekler vardı ama olmaz farklı olsun istedim ve biraz kafa yorduktan sonra depo kılıfı koltuk kılıfı diz örtüsü falan derken özel üretim yaptırdık adamlara sağolsunlar çok emek döktüler güzelde oldu işte yapılanlar ile ilgili birkaç resim
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
[IMG][/IMG]
Özellikle depo kılıfı başarılı olmuş hocam hayırlı olsun. Ben de depoyu kaplamayı düşünüyordum. Acaba bu kılıfı istediğimiz şekilde dizayn edebiliyorlar mı? Ve ücretleri nasıl?
Depo kılıfı 50 tl ön sele 50 arka sele 45 diz örtüsü 100 tl elciklerde 30 tl ben 250 ye hallattim komple
Aga çok zahmetli iş valla isteğe bağlı yapılabilir tabiki ben çok uğraştırmak istemedim yaparlar ama
Merhaba Arkadaşlar,
Motoru (en son 10 Aralık'ta binip) garaja kaldırdım. Her gün metrobüste giderken yanımdan geçen motorlara bakıp iç çekiyor olduk
En son aldığım benzinden kaynaklı olduğunu düşündüğüm bir gaz kesme problemi var motorda.. 7 bin devirlerde gaz kesmeye başlıyor tekliyor. Ayaküstü serviste akü değiştirirken sordum ustaya benzini kirlidir dedi. e nasıl çözülecek dedim bilmiyorum bakmamız lazım sorun nereden dedi zaten kış kullanmayacağım için askıya aldım o işi.. Maliyetini de bilmiyorum açıkcası girmedim o işe. Bir de ön far kafasından giderken ses geliyor titredikçe bir yerlere çarpıyor ve beni deli ediyor. Her servise gittiğimde oraya plastik bir parça koyup yolladılar ama artık can sıkmaya başladı tekrar söküp taktıracağım bakalım belki çözülür problem.
Bu iki problem de geçici problemler çözülmeyecek şeyler değil. Hala aklında bu motoru almak için soru işareti olan varsa ben verdiğim her kuruşa değdiğini düşünüyorum. Her binişimde keyif alıyorum uzun yolda da kısa mesafelerde de. hem görüntüsü Hem performansı gayet iyi arkadaşlar tekrar tekrar yazıyorum ki foruma sonradan giren arkadaşlar da okusun.
Lastik konusu hala soru işareti bende. üstündeki lastiklerle şu an 10.000 km'ye yaklaştım ama yaz başında değiştirmeyi düşünüyorum lastikleri mc 50 'yi çok övmüşler belki onlardan taktırırım.
Aşağı foto attım ama inşallah yükleyebilmişimdir
[IMG][/IMG]
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:57 ----------
Merhaba,
Ben de bu düşüncelere dalıp kendimi 500 tl verirken buldum ve sarı rengini aldım. Bana sorarsan kesinlikle değer çünkü diğer pulsarlar göre daha az yollarda ve daha çok dikkat çekici
Merhaba arkadaşlar .ikinci el motor almak istiyorum.7 bin tl ye pulsar 200 ns ile 10500 tl ye kawasaki z 250 sl var.ikisinin arasında bayağı fiyat farkı var.kullanan arkadaşlar ne tavsiye eder.teşekkürler
Arkadaslar merhaba, uzun suredir kardan dolayi binemedigim pulsarimi bugun bi calistirayim dedim bi sikinti olmadan te seferde makina calisti ama ariza lambasi iki kere uzun ardindan uc kere de kisa kisa yanip yanip sonuyordu. Bunun anlamini bileniniz var midir acaba?
https://youtu.be/TOcfk2HsdlU
merhaba iyi akşamlar tecrübeli arkadaşlar abilerim ben 2016 bajaj 200 ns almayı düşünüyorum size sorum
bu benim ilk motorum olacak yaklaşık 9000 lira bu motora değer mi pişmam olurmuyum sık sık arıza yapar mı çok kararsız durumdayım zar zor birikim yaptım yıllardır yardımcı olun lütfen
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)