pulsar 200ns hakkında merak ettiğiniz herşey.. siz sorun biz videosunu çekelim. https://www.youtube.com/watch?v=pFyAwFIb--0
pulsar 200ns hakkında merak ettiğiniz herşey.. siz sorun biz videosunu çekelim. https://www.youtube.com/watch?v=pFyAwFIb--0
Benim motorda vites geçişleri biraz sert bakımı yeni yapıldı bu konuya bi inceleme yaparsan başka pulsarlarda nasıl merak ediyorum
Çarşamba günü motordan gelen vuruntu sesini inceleyince zincirin aşırı boşluklu olduğunu gördüm, zaten aldığım arkadaş 10 bin bakımı yapıldı dediyse de içime sinmiyordu, gittim yaycılar motosiklete, Mahmut usta ile tanıştım. Hem çayını içtim, hem bakım yapıldı. Yapılanlar;
Yağ filtresi, hava filtresi ve yağ süzgeci değişimi yapıldı. Motul 5100 yağ koyuldu. Vidalar kontrol edildi, gevşeyenler sıkıldı. Daha önce yağlanmamış olmasından dolayı paslanan zincir yenisi ile değiştirildi. Bütün bu saydıklarım için Mahmut usta sadece 250 lira hesap çıkarttı. Kendisi fazlasıyla ilgili davrandı. Sıkılmadan sorularıma cevap verdi. Aynı zamanda bayi arkadaş ile de sohbet ettik, o esnada sıfır pulsar bakmaya gelen bir arkadaşa olan ilgi ve alakasına hayran kaldım. 4-44 kapanmış diye okudum, üzüldüm desem yalan olur, zaten sevmiyordum onları. Ankara'da olan arkadaşlara Yaycılar'ı tavsiye ederim. Pulsar servis günleri için davetiyemi de verdiler.
Yeni zincirden gelen hafiften uğultuyu telefon açıp Mahmut ustaya danıştım, yeni zincir eski zincirin temas etmediği sürtünme takozuna temas ediyor gaz kapattığında ya da debriyaj sıktığında, bir süre sonra zincir biraz daha rahat işlemeye başladığında kesilir hocam ses dedi. Hakikaten baya azaldı. Kendisine buradan teşekkür ederim.
Edit: eskiden düz yolda ıkına sıkıla 120 yapan motor dün her zamanki rotamda düz yolda ben dik otururken 136 da rpm uyarı ışığını yaktı, demekki zincirden gitmiyormuş dedim.
Mahmut usta ilgilidir,iyidir.bende son bakımı kendilerine yaptırdım memnun kaldım.
Castrol 10w40 kullanıldı 500 bakımında şuan motor 1300 km de
arkadaşlar alt sakal nerden bulabiliriz burda satan var ise alabilirim
Arkadaşlar, motorumun antifirizi değişti, değişim aşamasının tamamını izledim. Alttan borular sökülerek eski sıvı boşaltıldı, sonra radyatör ve yedek depo yıkandı, sonra hem radyatöre hem de yedek depoya taze sıvı (%50 saf su, %50 antifiriz) eklendi, sonra radyatör kapağı kapatıldı, yedek depo kapağı açık iken motor fan açana kadar çalıştırıldı.
Bu işlemler esnasında motorumun soğutma sisteminin havası alınmış mıdır? Alınmadı ise ne yapabilirim? Aklımı kurcalıyor, servis manuelini de bulamadım internette bu pulsarın
Benim 500 bakımında ipone 10-40 kullanılmıştı vites geçişleri yumuşak ve seri olmuştu. 2200 de tekrar yağ değişimi yaptığımda castrol 10-40 koyuldu vites geçişleri bariz sertleşti ve boşa geçirmede zorlanmalar başladı. 4500 bakımında tekrar ipone 10-40 kullanmayı düşünüyorum. Sizin sorunda aynı sebepten olabilir diye düşünüyorum.
Arkadaşlar bir süredir forumla ilgilenemedim kusuruma bakmayın. O kadar cevap verdiniz okumuyorum zannetmeyin hepinize teşekkürler.
Lastik konusunda tam kararımı veremedim çünkü günlerdir kullanım şeklimi incelemeye aldım ve genelde hep kısa mesafe kullanımlarım söz konusu. Evden çıkıp 3-4km gidiyorum ve tabiki lastiklerin ısınması oldukça zor oluyor. Bu mesafeleri gittiğimde tek önemli olan fren performansı ama biraz daha uzun yola çıktığımda viraj performansı önemli. Zaten kısa mesafe gideceğim zaman hız limitlerinde oluyor hep.
Michelin bir adım önde şu anda aklımda ama seneye yaza bir Antalyadan İzmire sahil turu düşüncem var o nedenle metzeler kafamı kurcaladı. Battlax konusunda ise fazla yerde bulamadım ve fiyat konusunda 800 lira civarında bir fiyatı vardı.
%95 kuru %5 ıslak
%80 40derece %20 10-15derece
%90 şehiriçi %10 uzun yol
Çok viraj meraklısı değilim ama güvenlik için fren mesafesi çok önemli benim için.
Şimdiden çok teşekkürler yorumlarınız için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:26 ----------
Antalya bajaj servis etkinliğinde bajaj mühendisimizle yaptığım görüşme sonucunda bazı öğrendiklerimi size iletmek istiyorum.
Servis kampında 2016 model motoruma yazılım güncelleme yaptırdım. Devir dalgalanması yaz boyunca sorun yaratmasa da havalar soğuyunca eğer motorun ısınmasını beklemeden ani gaz değişimleri yaparsam stop edebiliyordu. 1 2 kere başıma gelince yazılımı güncelletme kararı aldım.
Mühendisimizin söylediğini aynen iletiyorum size;
Yazılım güncellemelerin de kesinlikle yeni yazılımı anında kullanamazsınız, akıllı bir yazılım arka planda çalışarak kendisini kalibre eder ve size ve motorunuza uyum sağlar. güncellemeden sonra 3 sefer 10km üstünde yol yapıp kontak kapatmanız durumunda 4. kez kontağı açtığınızda artık yazılımınızın güncellendiğini söyleyebilirsiniz.
Bunları dikkate alarak yazılımın kalibrasyonunu yapıyorum ve inanılmaz ilgili bajaj ailesine, mühendisimize ve servisimize teşekkürlerimi iletmek isterim.
Motor yazılım güncellemelerin de bunlara dikkat ederseniz iyi olur diye düşünüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:37 ----------
Ağustos ayında Antalya'dan çıkıp İstanbul'a gittiğim ilk uzun yolculuğun detaylarını sizinle paylaşmak isterim.
Öncelikle motor hakkında bilgileri veriyim. 2016 Model Shad SH48 çantalı başka hiçbir değişikliği yok. (Dönüşte su geçirmez telefon kılıfı ekledim sadece) Yağ olarak motul 7100 10w60 vardı. Zincir için motul c2+ kullandım. Motorum yolculuğa çıkarken 4000km civarındaydı.
Konfor: Gidiş ve dönüş yolunda sürekli olarak uzun molalar vererek geldim. Tek seferde en uzun yaptığım yol 200kmyi geçmemiştir. 100km/s altına hiç düşmeden genelde 110-130km hız aralığında ilerledim hep diyebilirim ve hiç yoruldum diye inmedim motordan. En fazla 5dk yürüyüp kendime geliyordum mola yerinde. Bu şekilde bir kullanılma ortalama 120km/s hız ve 80-90 dakikada bir mola vererek keyifli bir yolculuk oldu. 8 saat gibi bir sürede bitmesi gereken yolu 4 saatte mola ekleyerek 12 saatte tamamladım. Titreşim konusunda kullanılan motul yağdan dolayı mı bilmem ama sıkıntısız atlattım.
Benzin Tüketimi: Toplamda 1440km yol gittim ve 50lt benzin harcadım. Ortalama olarak 3,4lt civarında. Fakat farklı denemelerim olduğu için onları ayrıca paylaşmak isterim. İstanbul çıkışında 150kmlik yolda gaz kolunu sonuna kadar çevirip hiç gaz kesmeden gittim ve 4,2lt ortalama yakıt tüketimim oldu. 100-120km/s aralığında bizim motorun bana göre en konforlu hız aralığında yol yaptığımda ise 3,1lt ortalama yakıt tüketimim oldu. Her hız aralığında denedikten sonra depoyu doldurduğum için ölçümlerim söylediğim aralıklardan çok sapmaz. Yani uzun yolda adam akıllı bir hızla konforlu bir seyahati 3,1lt ile tamamlayabilir ya da sonuna kadar abanıp 4,2lt ile eliniz ayağınız titreyerek tamamlayabilirsiniz. Yada keyifli bir şekilde arada hızlanarak benim gibi 3,4lt ile güzel bir yolculuk geçirebilirsiniz.
Hararet: Motor yol boyunca neredeyse hiç ısınmadı diyebilirim hatta sürekli belli bir hızın üstünde gittiğim için ilk fanını İstanbul girişinde trafiğe girince açtı diyebilirim. Arada açıldıysa da hiç farketmedim.
Lastik: Yaz sıcağının etkisiyle üstündeki orjinal lastikleri hemen ısınıp yol boyu bana hiç sorun çıkarmadılar. Sert virajlarda bile kontra ile güzelce döndüm ve kayma hissi yaşamadım. İstanbula yaklaşırken belli yerlerde yağmur yağıp geçmişti fakat hep düz yollara denk geldiği için sıkıntısız şekilde kayma hissi yaşamadan bitirdim yolculuğu. (Şehir içinde ıslandığı zaman inanılmaz kayıyor. Ama uzun yolda sıkıntı çıkarmadı.)
Çanta: Bu konuya ayrıca değinmek istedim çünkü SH48 gerçekten çok kullanışlı hiç ses yapmayan ve oldukça çok eşya alabilen bir çanta. Biraz benzin tüketimi konusunda bana zarar vermiş olduğunu düşünsem de gerçekten doğru bir çanta seçmişim diye düşünüyorum.
Telefon kılıfı: Scooterlara özel üretilen aynaya takılan telefon kılıflarından alıp dönüş yolunda haritayı açtım navigasyon ile İstanbuldan çıkmam oldukça kolay oldu. Uzun yola çıkmayı düşünenlere kesinlikle tavsiye ederim.
Aklıma gelenler şimdilik bu kadar eğer sorularınız olursa memnuniyetle cevaplarım.
Arkadaşlar arıza ısıgım yanmaya başladı nasıl söndürebikiriz
Slm arkadaşlar, motoruma ön cam taktırmak istiyorum servislerde olan camları beğenmedim, İRF marka kısa ön camı kullanan var mı? acaba tavsiye eder misiniz?
Selam dostlar, motorumu satıyorum. ilgilenenler aşağıdaki linki inceleyebilir. makına problemsizdir. cc yukseltecegım için satıyorum. ayrıca cub tarzı bir motor daha alacagım. tvs neo ile takas olur.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...9114544/detay/
Bajaj Ankara Emek bayii 4.44 motorda bayadır faaliyet yok, dükkanı kapatıp gittiler galiba. Sebebini bilen var mı ? Ağustos ayında ilk kapattıklarında tadilattayız yazmışlardı dışarıya.
Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)