Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2861
    canneerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2015
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Artık çok yüksek devirde kullanmanıza gerek yok,motorunuzu yüksek viteslerde rahat sürün,arada hızlanmalarıda yapabilirsiniz bundan zarar gelmez ama genel anlamda yüksek devirle kullanılan her motor ekstra yakıt harcar,normaldir ama düşük vites yüksek devir kullanmak yakıt sarfiyatını artırır.
    Hocam, 5.500 devirin üstüne çıkmıyorum demiş bu yüksek devir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2862

    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Shadow 750 A.C.E.
    Birde regal raptora boru egzoz takılınca çok doygun hoş bir ses çıkıyor fakat bizim sl yi onla karşılaştırinca bizimki yanında çok tuhaf kalıyor
    Neden acaba

  3. #2863
    Ofius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2016
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Alıntı birol08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde regal raptora boru egzoz takılınca çok doygun hoş bir ses çıkıyor fakat bizim sl yi onla karşılaştırinca bizimki yanında çok tuhaf kalıyor
    Neden acaba
    Cok haklisin dostum benim arkadastaki raptorun sesi cok tatli benim motorun eksozu delmis onceki sahibi pancar motoru gibi ses var bi şekildekesmem lazim bu sesi

  4. #2864
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı canneerr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam, 5.500 devirin üstüne çıkmıyorum demiş bu yüksek devir mi?
    Arkadaşlar,rodaj süreci bittikden sonra isterseniz red line yapın ,sıkıntı olmaz.Elbette en sabit red line yapın demiyorum ama 8-9 bin devire çıkabilirsiniz.Yani burada çok kavram karmaşası oluyor v ebilgi kirliliği oluşuyor.sl200 makine çıt kırıldım bir motor değildir ama bir japon kalitesinide sunmaz.Verdiğiniz paranın hakkını verir,dolayısı ile 3000-6000 devirler orta devirlerdir,düşük viteslerde ise o devirler yüksek kaçabilir ama bunun bir zararı yoktur rodaj sonrası.Kısaca devirler konusuna takılmayın,rodaj sonrası motorunuzun limitlerini öğrenin,çekinmeyin.

    Alıntı birol08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Birde regal raptora boru egzoz takılınca çok doygun hoş bir ses çıkıyor fakat bizim sl yi onla karşılaştırinca bizimki yanında çok tuhaf kalıyor
    Neden acaba
    teknik açıdan artık şunu öğrenin,regaller paralel çift silindirli ama sl200 ler tek silindirli bir motora sahiptir.Aynı ses aynı güç beklenmez sl200de,regaller ile bu kıyas hem yanlış hem tezatlık oluşturur.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  5. #2865

    Üyelik
    24 Haziran 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200 - 2015
    Shell yağ kullanan oldumu arkadaşlar tvavsiye edermisiniz yoksa castrol yada motuk mu bulmak lazım?

  6. #2866
    Ofius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2016
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Eksozunu deldirmemiş olan bir arkadaşımız içinin orjinal halinin resmini paylaşabilir mi acaba? Benim eksozu onceden delmisler simdi kapatmak icin ne yapabilirim görmek istiyorum.

  7. #2867
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Arkadaşlar motorun bakım aralıkları nedir? Kaç kmde bir yağ değişimi yapmak gerekir?

    500.. 2000...?

  8. #2868

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    bu motoru araştırmaya başlar başlamaz sürekli bakıma ihtiyacı olan, hep bir yerlerinin tamire gereksinimi olan bir motor gözümde canlandırdılar. fiyatı çok iyi ama sürekli sanayideki ustalara para bayılmam gerekiyormuş gibi geliyor diyelim. elime motor yağı bile daha değmemişken gözüm korktu açıkçası. bu yorumların doğru olup olmadığı siz arkadaşlara sormak istedim açıkcası.

  9. #2869
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @avici , ilk 500 sonra 1000 sonra 2000 sonra 2000 km'de bir, yarı sentetik yağ 3000-3500 idare eder.

    @iambomba ; şehir efsanelerini boşver birkaç sayfa önce paylaştığım PDF belgeyi indir ve oku. Elin anahtar tutmuyorsa, ne bu motoru ne de başka bir cruser/chopper motora yanaşma. Sınırlı bilgi ve az tecrübe ile bu motora bok atıp durmayın. Varsa bütçeniz alın bir japon yoksa ne kadar ekmek o kadar köfte !...

    @ ofius ; git bir egzostçuya 15-20 TL ver delikleri kapatsın...

    @mechanic ; motul & iphon yağ ile shell & castroll ; ferrari ile tofaş kıyaslamasına benzer ...

    @blackghost ; bence artık SL200 ve devir konusunu konuşmayalım. Rodaj olayını detaylı anlattım yazdığım kılavuzda. Bu noktadan sonrası, motor nasıl kullanılr kısmına giriyor. Merak eden sezon boyu yapacağımız gezilere katılıp görür SL200 nasıl gider diye ...

    @birol ; sıkıştırma oranı nedir diye biraz araştır, o zaman anlatsın neden Regal o sesi veriyor da SL200 vermiyor diye ...

  10. #2870
    Ofius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2016
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    @shadowmaster üstad dediğin doğru ama kuçük bi yerdeyim ben usta falan yok burda kaynakçı arkadaşım var ona yaptıracağım tam olarak ne yapmam gerekiyor onu ögrenmek istiyorum resimde benim eksoz var anladığım kadarıyla dıştan 2 farkli kapağı kesip almışlar sadece deligi kapatmakla olmayacak sanki değil mi?


    [/COLOR]

  11. #2871
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @ofius ; orjinal egzost bu şekilde. Sende yalnızca dış kapak mı çıkartılmış yoksa dış sustutucu da sökülmüş mü ona bakmak gerek. Orjinalde bu dış kapak ile borunun en dışı arasında 1 cm mesafe var. Arkadaşın buna göre bir işlem yapabilir ...


    Ofius bunu beğendi.

  12. #2872
    Ofius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2016
    Şehir
    Gümüşhane
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    @shadowmaster benim resimdeki kısım epey icerde 1cm falan degil sizinkindeki görünen kısım bende sökülmüş sanıyorum ayrıca bende görünen içteki kapakla sizin en dıştakı arasında 3. bir kapak daha var mı acaba? Yoksa biz sadece dışa böyle bir çıkış yapsak yeterli olur mu? teşekkürler resimler için

  13. #2873
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Büyük ihtimalle kapağı kaynakla kesip dıştaki susturucuyu atmışlar senin egzosta, tercih sana kalıyor bu durumda, dilersen dışa bir susturucu daha koyabilirsin ya da sesten memnunsan en dışa bir kapak kaynatılabilir bizdeki gibi.
    Ofius bunu beğendi.

  14. #2874
    canneerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2015
    herkese selam, havalar isindi rodaj bitti biraz motorun sinirlarini test edeyim dedim max 100km hizi..ustune cikamiyorum..jikle en asagida dogru konumda, zincirimi duzenli yagliyorum motul sprey ile..sebebi zincir gerginligi olabilir mi?

  15. #2875

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @iambomba ; şehir efsanelerini boşver birkaç sayfa önce paylaştığım PDF belgeyi indir ve oku. Elin anahtar tutmuyorsa, ne bu motoru ne de başka bir cruser/chopper motora yanaşma. Sınırlı bilgi ve az tecrübe ile bu motora bok atıp durmayın. Varsa bütçeniz alın bir japon yoksa ne kadar ekmek o kadar köfte !...
    Valla senin derdin nedir anlamadım da "elimin anahtar tutmadığını" zaten ben söyledim. Sanki koskoca internette bu motora kimse bok atmamış da ben bok atmışım gibi konuşmanın gereği yok. İster şehir efsanesi de ister hikaye de, bu motor hakkında her yerde kötü yorum var. Bu yorumlar doğru mu değil mi diye de bu konu başlığı altında adam akıllı sordum. Ya adam akıllı cevap verirsin ya da takmazsın geçersin. Japon mu çin mi alacağımı da sana sorduğumu hatırlamıyorum. En gereksiz insanlar da beni buluyor

  16. #2876

    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    istanbul
    Herkese merhaba,

    Cuma günü Superlight 200'e kavuştum. Daha civarda sürüp motora alışmaya çalışıyorum.

    Paylaşımları vakit buldukça okudum. Tabi balık hafızam sayesinde pek hatırlamıyorum. Bu sırada shadowmaster'ın paylaştığı PDF imdadıma yetişti. Hatta motoru aldıktan sonra ustanın başında durup bütün kontrol edilecek yerlerini kontrol ettirdim

    Motoru 4000 km de aldım.

    Şimdilik yağ motul ile değiştirildi.
    Buji elinde NGK olmadığı için Suzuki'nin bujisini kullandım dedi.
    Kablo bağlantıları, marş pedalı kontrol edildi.
    Sıkılması gereken somunları kontrol ettik.
    Zincirler sprey ile temizlendi ama tam temizlik yaptırmadık. Biraz kullandıktan sonra zinciri kaliteli bir zincir ile değiştirmemi tavsiye etti usta.
    Artçı ile gezerken süspansiyon en yumuşak ayarlanmıştı. Tümsekte lastik çamurluğa değdiği için sertleştirdik. Artçı titreşimi arttı ama artık vurmuyor
    City Grip lastikleri olmadığı için fabrika lastikler ile devam ediyorum. Haftaya imkan olursa onları da değiştirmeyi düşünüyorum.


    Vakit bulduğum gibi size resimleri ve izin verirseniz sorularımı paylaşacağım

    Herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum.

  17. #2877

    Üyelik
    08 Mart 2016
    Herkese merhabalar,ilk motorum honda pcx'i cuma günü sattım ve aylardır araştırdıgim superlight için bir arkadaşla anlaştık yarın alıyorum hayırlısıyla. 15000kmde fakat Temiz kullanılmış genel olarak uzun yolda kullanılmış. Genel temizliği iyi bir problemi yok. Yalnız ilk vitesli motorum olacağı için biraz cekincelerim var. Debriyaj maneti bana çok sert geldi bunu yumusatabilme şansımız var mı? Rolanti jikle depo kelebeği gibi şeyleri shadowmaster sağolsun pdfden okuduk hatim ettik tek bir problem var ön fren manetini sıkınca stop lambası yanmiyor. Arka frende sıkıntı yok yanması ile ilgili bunu neden yapıyor olabilir nasıl çözeriz acaba?

    Şimdiden herkese teşekkürler izmirden g.tosunoglu 0 km ile bildirdi

  18. #2878
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    bomba ; sana göre "gereksiz insan" olarak algılanmış olmak benim için daha hayırlıdır, bol şans ...

    @m.tosunoglu ; hayırlı olsun, her iki manetin bağlantı noktalarına wd40 sıkın, debriyaj teli motor bağlantı mafsalını da wd40 ile temizleyip ince yağ ile yağlamakta fayda var.

    @HesH ; size de hayırlı olsun, lastikleri değişene kadar özellikle ıslak zemin ve "kaymak asfalt" ya da kapalı garajların beton / epoksi zeminlerinde çok dikkatli olun ...

    @caner ; zincir bolsa olabilir, 110-115km/h rahat görmesi gerek şu andan sonra...
    Ofius, canneerr ve burakcvck bunu beğendiler.

  19. #2879
    burakcvck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha XSR 700 Xtribute
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    İstanbul farkı arkadaşlar o sigorta primleri. Sanki Ankara'da kaza yapınca farklı hasar oluşuyormuş gibi, full saçmalık... İstanbul'da 750 altı bulmak mümkün değil 1 haftadır soruyorum ...

    @Burak çok yakında saydıracak hepinize , demedi demeyin profilin altında yazıyor, kaç kere Konya'dan selam diye yazdı KONYA, KONYA ... yok size İstanbul'da 358 TL'ye sigorta falan


    80 km/h, 100 km/h ve 110 km/h kaçınçı viteste hangi devirlerde görüyorsunuz arkadaşlar?

    Bahara girerken yaz dönemi için yağ tavsiyesi lazım, şayet castrol 10/40 'ı beğenmemeye başladım. Vites geçişleri çok kemikli..

  20. #2880
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    diyoruz zaten castrol kullanmayın,motul 10-40w 5200 kullanın diye,ama ucuza kaçılıyor biraz.Kulakdan dolma harekert etmeyin,koyun motul yağ rahat edin yaz-kış.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------

    Ben ek olarak arkadaşlar,sezonun açılması ile beraber bu motorları incelyen arkadaşlar için söyleyecek tavsiyem,motoru çıplak gözle görüp imkanınız varsa test sürüşü yapmadan kulakdan dolma bilgiler ile hareket etmeyin.Bizler kendi tecrübelerimizi,yaşadıklarımızı "kendi penceremizden" yansıtmaya çalışıyoruz.Herşeyin ustası yada çok bilmişi değiliz elbette,öyle olduğunu iddia eden varsada uzak durulmalıdır ancak genel anlamda sl200 motorların nasıl makineler olduğu,genel eksiklikleri ve güzellikleri ile bu başlıkda çok kullanıcı tecrübeleriyle paylaşım yapılıyor.

    Artık bende genel olarak 1.5 yıldır sürekli olarak dile getirdiğimiz bazı temel bilgileri,ufak sorunları cevap vermeyeceğim zira 145 sayfadır konuşulan,tartışılan,akılda soru işsareti olan her konuyu özel bir pdf dosyasında çok güzel bir sunum yaptı @shadowmaster dolayısı ile sl200 sayfasındaki tecrübelerimizinde bir yansımasıdır bu pdf çalışması ve yönlendirme babında bu tip sorulara verilecek tek cevabımız da bu pdf linki olacaktır bu saatten sonra.

    Bunun haricinde extrem durumlar yada konuşulmayan konular ile alakalı elbette tecrübelerimizi paylaşacağız amma velakin "bu motor şöylemiş,böylemiş ,kötü diyorlar vs vs" gibi sorularda verilecek cevabımız ,pdf dosya linki olacaktır.

    Genel olarak ortak paydamız motosiklet sevgisidir,marka yada model önemli değildir.Paylaşımlar "olgunlukla" yapıldıkça her verilen cevapda ve geri dönüşlerde o denli kaliteli ve akılda kalıcı güzel bilgiler olacaktır.

    Herkese güvenli ve güzel sürüşler dilerim.
    Ofius bunu beğendi.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)