Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #2661
    458-25-243 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Superlight 200
    Sl200 için uygun su geçirmez dikişsiz bir branda önerisi verebilir misiniz? Sanırım prohel marka iyi bir markaymış ancak hangi bedeni alacağımı bilemedim Small mu Medium mu almalıyım yardımcı olursanız sevinirim.

    2.sorum da ayak pedlerini çıkarmak ve yerine demir koymak istiyorum bu vites ya da arka fren için bi sorun yaratır mı bu yapılabilir birşey midir yardımcı olursanız sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2662
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @caner ; ekteki sitelere bir bak bakalım, sibop bulunabilir, diğeri normal sibop üstüne takılan bir adaptör ama onun jantın boşluğunda döneceğine dair şüphelerim var ?





    @458 ; benim brandam XXL, eğer bendeki gibi bir arka çantan yoksa (kuyrukta) XL de olabilir.

    Peg elbette yapılır, kullanıma göre değişir, genelde cruser/chopper oturuş ve sürüş pozisyonu gereği normal peg bir süre sonra yorabilir, ama kişiden kişiye de değişir elbette ...
    canneerr bunu beğendi.

  3. #2663
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı canneerr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ben bunu hiçbir şekilde bulamıyorum, lastikleri söktük sibop bulamadık, bulduklarımız uymadı öylece kaldı motor lastikçide...

    Alternatif olarak sorup bulabileceğim uygun bir modeli/cinsi var mıdır ne diyip istemeliyim, buradaki elemanlar da bir cins anlaşamıyoruz?

    (jant deliği genişletildi ama lastikçide dibi plastik balon gibi olan sibop modellerinden vardı olmadı malesef)
    http://www.hudsonderi.com/?kategori-2198-lastik-yama-sibop=&cid=2198&brw=
    canneerr bunu beğendi.

  4. #2664

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    bende ped leri değiştirmek istiyorum hem boyum biraz uzun(1.87) hemde bacak boyum uzun :/ seleyi biraz arkaya doğru uzatıp gidonu değiştirip regaller gibi kendime yaklaştırıp pedleri değiştirdimmi benim için daha rahat bi sürüş olacağını düşünüyorum görünüm olarak da hoş olur sanırım. Pedleri değiştirirken dikkat etmem gereken bişey var mı ben takım olarak değiştirmek istiyorum yani fren ve vites aynı model olacak. bir öneriniz var mı arkadaşlar.

  5. #2665
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ


    Bunlar olmaz mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:38 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @caner ; ekteki sitelere bir bak bakalım, sibop bulunabilir, diğeri normal sibop üstüne takılan bir adaptör ama onun jantın boşluğunda döneceğine dair şüphelerim var ?

    https://imageshack.com/i/plI4s8k2j
    https://imageshack.com/i/pmiRjO7Xj


    @458 ; benim brandam XXL, eğer bendeki gibi bir arka çantan yoksa (kuyrukta) XL de olabilir.

    Peg elbette yapılır, kullanıma göre değişir, genelde cruser/chopper oturuş ve sürüş pozisyonu gereği normal peg bir süre sonra yorabilir, ama kişiden kişiye de değişir elbette ...
    Pardon abi önceki sayfadan alıntı yaptığım için görmedim sen paylaşmışsın ama paylaştığın ikinci resimdeki sibop uzatma aparatı dediğin gibi bizim motora olmuyo jant arasından dönmüyo ben aldım işe yaramadı

  6. #2666

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200

  7. #2667
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Bu motoru aldığıma çok pişmanım...

    Sıfır aldım, bakımlarını hiç geciktirmedim tam zamanında yaptırdım. Yağın, balata spreyinin, zincir yağının en kalitelisini kullandım. Soğumadan yıkamadım, yıkadıktan sonra muhtelif yerlerini wd-40ladım, tekerlerini değiştirdim, bujileri değiştirdim. İlk motorum değil, gayatte düzgün kullandım yani bu motor için yapılabilecek herşeyi yaptım. Ona herşeyi verdim fakat karşılığında bir kamyon sorun aldım.

    Bir kere kesinlikle viteste çalışmıyor, ayaklık müşüründen dediler iptal ettik değişen bişey olmadı. Ne kadar ısınırsa ısınsın olur olmadık yerde stop ediyor, kırmızı ışıkta beklerken tak stop etti e bu viteste çalışmıyor zaten. Boşa almak neredeyse imkansız baya bir hareket ettirmek gerekiyor. Yani trafiğin ortasında kalakalıyorsun bir ton rezillik, ışıklara yaklaşırken boşa atıyorum çoğu zaman ama, aniden durmak gereken durumlarda çok sorun oluyor. Geçtik.

    Frenleri leş gibi, arka teker zaten kampana hiç yok yani. Öndeki disk çok kalitesiz ve sürekli ses yapıyor, bir sürtünme sesi geliyor. Tekeri söktük, kaliperleri temizledik, sprey sıktık düzelmedi. Motorun kasası ağır olduğu için frenlerde ön fren can çekişiyor, durmak için çok geriden frenaj yapmak gerek yada ön fren arka fren + motor freni kombine etmek gerek. Birsürü iş yani, geçtik.

    Artçı alınca motorun allahı kayıyor. Zincir sıyırmaya başlıyor tuhaf sesler çıkarıyor, durmak zaten imkansız, 3 usta gezdi did zincir taktık değişen birşey yok zincire anlam veremiyor kimse. Geçtik

    En iyi gününde 100km/4 litre yakıyor, geçtik.

    Bugün en son bir cafeye oturduk yarım saat geçti, motoru çalıştırmak istedim ses seda yok ışıklar yanıyor bi ateşlermiş gibi yapıyor ses yok. Ayaklıkla çalıştırmasıda ayrı bir dert zar zor çalıştırdık yarım saat dolaştık. Durduk bastım marşa çalıştı, yani akü bitmiş, duran motorun aküsü boşalmış.

    Sonuç olarak kimseye kötü motor demiyorum, iyi bir motor. Fakat gördüğünüz gibi ben motora gözüm gibi bakıp, herşeyin en kalitelisini kullanmama rağmen sonuç bu. Kilometre daha 2 binde.

    Saygılarımla.

  8. #2668
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Hepsi uyar ama iç lambaları patlarsa aynısını piyasada bulmak zor,farklı bir ampül kullanıyor bu çinliler.Ledli olan versiyonları kullanmanızı tavsiye ederim.

    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motoru aldığıma çok pişmanım...

    Sıfır aldım, bakımlarını hiç geciktirmedim tam zamanında yaptırdım. Yağın, balata spreyinin, zincir yağının en kalitelisini kullandım. Soğumadan yıkamadım, yıkadıktan sonra muhtelif yerlerini wd-40ladım, tekerlerini değiştirdim, bujileri değiştirdim. İlk motorum değil, gayatte düzgün kullandım yani bu motor için yapılabilecek herşeyi yaptım. Ona herşeyi verdim fakat karşılığında bir kamyon sorun aldım.

    Bir kere kesinlikle viteste çalışmıyor, ayaklık müşüründen dediler iptal ettik değişen bişey olmadı. Ne kadar ısınırsa ısınsın olur olmadık yerde stop ediyor, kırmızı ışıkta beklerken tak stop etti e bu viteste çalışmıyor zaten. Boşa almak neredeyse imkansız baya bir hareket ettirmek gerekiyor. Yani trafiğin ortasında kalakalıyorsun bir ton rezillik, ışıklara yaklaşırken boşa atıyorum çoğu zaman ama, aniden durmak gereken durumlarda çok sorun oluyor. Geçtik.

    Frenleri leş gibi, arka teker zaten kampana hiç yok yani. Öndeki disk çok kalitesiz ve sürekli ses yapıyor, bir sürtünme sesi geliyor. Tekeri söktük, kaliperleri temizledik, sprey sıktık düzelmedi. Motorun kasası ağır olduğu için frenlerde ön fren can çekişiyor, durmak için çok geriden frenaj yapmak gerek yada ön fren arka fren + motor freni kombine etmek gerek. Birsürü iş yani, geçtik.

    Artçı alınca motorun allahı kayıyor. Zincir sıyırmaya başlıyor tuhaf sesler çıkarıyor, durmak zaten imkansız, 3 usta gezdi did zincir taktık değişen birşey yok zincire anlam veremiyor kimse. Geçtik

    En iyi gününde 100km/4 litre yakıyor, geçtik.

    Bugün en son bir cafeye oturduk yarım saat geçti, motoru çalıştırmak istedim ses seda yok ışıklar yanıyor bi ateşlermiş gibi yapıyor ses yok. Ayaklıkla çalıştırmasıda ayrı bir dert zar zor çalıştırdık yarım saat dolaştık. Durduk bastım marşa çalıştı, yani akü bitmiş, duran motorun aküsü boşalmış.

    Sonuç olarak kimseye kötü motor demiyorum, iyi bir motor. Fakat gördüğünüz gibi ben motora gözüm gibi bakıp, herşeyin en kalitelisini kullanmama rağmen sonuç bu. Kilometre daha 2 binde.

    Saygılarımla.
    Valla arkadaşım,söylediğin yaptığın şeylerle bu motorun verdiği tepkiler birbirine zıt şeyler.Yani aslında burda söylediğin sıkıntıların çözümünü 3 ustada çözememişse sorun motordamıdır acaba?

    134 sayfada yaklaşık 2 yıldır ilk kez bu kadar "keskin" bir şekilde pişmanım diyen ilk insan oldun bu başlıkda,tebrik ediyorum seni(?)

    inan bana doğru ve işini bilen bir ustanın elinde o makinede sorun yaşamazdın diye düşünüyorum.
    Misal bende yeni aldığım shadow motorumla yolda kaldım ama lanet okumadım zira hata bendeydi (@shadowmaster kızacak ama örnekleme veriyorum )

    yani bir kere "kimse zincire anlam veremiyor" denmesi bile ironik bir şekilde piyasanın ne durumda olduğunu gösteriyor.Zincir değişim ne mantıkla değişiyor,yapılıyor acaba merak ediyorum? sadece zincirmi yoksa 2 dişli birden komple bir değişimmi?

    Aslında burda yazdığın her sorunun cevabı var ama o tarafa leş bu tarafa lanet edip sonradan motor kötü değil noktasına gelmekde yanlış.Tutunki CG motorlarla yıllar boyu sürenler varken sorunsuzca sl200 gibi nispeten daha akliteli bir motorla yarı yolda kalmak düşündürücü.

    Size tavsiyem sağlam usta bulun,her türlü çözülür sorunlarınız.Yani bunca arkadaş kendini kandırmış ve avutmuş gibi duruyor olamaz diye düşünüyorum.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  9. #2669
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Valla arkadaşım,söylediğin yaptığın şeylerle bu motorun verdiği tepkiler birbirine zıt şeyler.Yani aslında burda söylediğin sıkıntıların çözümünü 3 ustada çözememişse sorun motordamıdır acaba?

    134 sayfada yaklaşık 2 yıldır ilk kez bu kadar "keskin" bir şekilde pişmanım diyen ilk insan oldun bu başlıkda,tebrik ediyorum seni(?)

    inan bana doğru ve işini bilen bir ustanın elinde o makinede sorun yaşamazdın diye düşünüyorum.
    Misal bende yeni aldığım shadow motorumla yolda kaldım ama lanet okumadım zira hata bendeydi (@shadowmaster kızacak ama örnekleme veriyorum )

    yani bir kere "kimse zincire anlam veremiyor" denmesi bile ironik bir şekilde piyasanın ne durumda olduğunu gösteriyor.Zincir değişim ne mantıkla değişiyor,yapılıyor acaba merak ediyorum? sadece zincirmi yoksa 2 dişli birden komple bir değişimmi?

    Aslında burda yazdığın her sorunun cevabı var ama o tarafa leş bu tarafa lanet edip sonradan motor kötü değil noktasına gelmekde yanlış.Tutunki CG motorlarla yıllar boyu sürenler varken sorunsuzca sl200 gibi nispeten daha akliteli bir motorla yarı yolda kalmak düşündürücü.

    Size tavsiyem sağlam usta bulun,her türlü çözülür sorunlarınız.Yani bunca arkadaş kendini kandırmış ve avutmuş gibi duruyor olamaz diye düşünüyorum.
    Burada ustaya ve bana alenen olmasada aba altından sorun sizde demek istiyorsun anladığım kadarıyla ama sorun motorda emin ol. Komple did zincir dişli seti takıldı, bu motor bu zinciri haketmeyen bir motor. Motorun 10 da biri fiyatına bir zincir takıyorum ve sorun aynı, değişmiyor. Belki bu sorunu sizde yaşıyor önem vermiyor olabilirsiniz yada artçı almıyor olabilirsiniz ama bu motorda mühendislik hatası var. Artçı ile her dur kalkta zincirden acı acı "takır takır" ses gelmesi beni rahatsız ediyor. Ayrıca bu motorla zincir koparan yüzlerce insan var, motorun zincirle alakalı bir kısmında mühendislik hatası oldugu ispanyol forumlarında yazıyor linki bulursam atarım.

    Motora bakan ustalar boş insanlar değil, o yüzden kusurun motorda olduğuna eminim. Uğraşmak istemeyecek insanlar değiller sadece para değil hatırda var işin içinde. Hele hele durduk yere aküsünün boşalmasını mantık çerçevesinde açıklayacak varsa buyursun bekliyorum. Tabiki kimse motoruna kötü demez anlıyorum sizi ama muadili birçok motorda önde çift disk arkada tek disk varken böyle rezil bir fren sistemi varsa o motor o kadarda iyi değildir. Ben alınmayacak bir motor demiyorum o yüzden kötü motor değil dedim.

    Würt balata spreyi ( balatadan sürtünme sesi geliyor)
    Motul yağ(vites geçisleri çok sert/boşa atmak çok zor)
    Castrol zincir yağı(malum)
    Did zincir dişli seti(malum)
    Metzeller lastik(fren yok)
    Ngk buji
    2 adet yetkili servis ustası + yılların tanınmış kawasaki ustası
    5+ yıllık motor sürücüsü

    Bu yukarıdakile karşılık sorun hala sizde diyorsan, ben buna fanboyluk diyorum.

  10. #2670

    Üyelik
    29 Ocak 2016
    Şehir
    beyoğlu
    Motosikleti
    kuba süperlight 200
    Arkadaşlar bana ön fren müşürünün resmini çekip atabilicek bi arkadaş var mı ona yakın bi parça arıyodum usta dedi bunun müşüralınmış sonradan aklıma geldi motoru aldığım yere bıraktım bulsunlar diye ama onlardan sesseda yok krndim halletmeye karar verdim gidip alman da zor ordan yer uzak sizden rican vaktiniz olunca güzel bi fotoğrafını atmanız bende ona göre müşür arıyim

  11. #2671
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada ustaya ve bana alenen olmasada aba altından sorun sizde demek istiyorsun anladığım kadarıyla ama sorun motorda emin ol. Komple did zincir dişli seti takıldı, bu motor bu zinciri haketmeyen bir motor. Motorun 10 da biri fiyatına bir zincir takıyorum ve sorun aynı, değişmiyor. Belki bu sorunu sizde yaşıyor önem vermiyor olabilirsiniz yada artçı almıyor olabilirsiniz ama bu motorda mühendislik hatası var. Artçı ile her dur kalkta zincirden acı acı "takır takır" ses gelmesi beni rahatsız ediyor. Ayrıca bu motorla zincir koparan yüzlerce insan var, motorun zincirle alakalı bir kısmında mühendislik hatası oldugu ispanyol forumlarında yazıyor linki bulursam atarım.

    Motora bakan ustalar boş insanlar değil, o yüzden kusurun motorda olduğuna eminim. Uğraşmak istemeyecek insanlar değiller sadece para değil hatırda var işin içinde. Hele hele durduk yere aküsünün boşalmasını mantık çerçevesinde açıklayacak varsa buyursun bekliyorum. Tabiki kimse motoruna kötü demez anlıyorum sizi ama muadili birçok motorda önde çift disk arkada tek disk varken böyle rezil bir fren sistemi varsa o motor o kadarda iyi değildir. Ben alınmayacak bir motor demiyorum o yüzden kötü motor değil dedim.

    Würt balata spreyi ( balatadan sürtünme sesi geliyor)
    Motul yağ(vites geçisleri çok sert/boşa atmak çok zor)
    Castrol zincir yağı(malum)
    Did zincir dişli seti(malum)
    Metzeller lastik(fren yok)
    Ngk buji
    2 adet yetkili servis ustası + yılların tanınmış kawasaki ustası
    5+ yıllık motor sürücüsü

    Bu yukarıdakile karşılık sorun hala sizde diyorsan, ben buna fanboyluk diyorum.
    kullandığımız motorun çinli olduğunu "unutmadan" hareket ediyoruz bizde.Öyle bir tablo çiziyorsunuzki,herşey tam,hatır gönüle iş yapan ustanızında olmasına rağmen (burda kimseyi kötüledğimde yok,tanımadığım bir usta için yorum yapmam boş yada dolu olmasına) anormal bir durum söz konusu.

    Buradan çıkan sonuç,motorunuzu sıfır almış iseniz garantisi kapsamında bunu ilgili bayilere yada antepdeki fabrikasına şikayet edip motorun fabrikasyon bir problemi var ise değişimini isteyebilirsiniz.Ancak ikinci el almış isenizde elbetteki o noktada da soru işaretleri olabilir.Burda sayısız senaryo üretebiliriz.Bu kadar bakıma bu motorun artçılı yada artçısız,uzun yada kısa yol mesafelerinde problem çıkarması normal değil.

    Vites konusu herkesin malumu zaten,yani bir japon-amerikan motorun verdiği boşa alma hissiyatı olmaz çinli motorlarda,hafifçe motoru ileri itip boşa çekmeniz lazım.bunada yapacak bir şey yok hep söyledik zaten.

    Bizler kendi motorumuza hemen hemen aynı işlemleri yapmamıza rağmen asgari 2000km sorunsuz yol yapıp ardından yağ değişim zamanlarında genel bakımlarını devam ettirerek keyifle kullanıyoruz.Sonuç itibari ile çinli bir motorun verebilceği performansı alıyoruz.Bende yapısına göre frenlerini zayıf buluyorum ama bu o kadar da hayati durum teşkil etmiyor,en azından bende olmadı bu.Biraz kullanımla da alakalı bir durum,siz nasıl kullanırsınız nasıl gidersiniz bilemem.

    Her halükarda bu noktadan sonra motorunuzu görüp test etmeden bende yorum yapamayacağım ne yazıkki.Bazı noktalar eksik çünkü ve herkesin bu motoru kullanım şekilleride farklı.Kalkıpda burdan,1,5 yıldır sürekli olarak bildiklerimizi ve tecrübelerimizi paylaştığımız bir ortamda kimse için "aba altından" sopa gösterecek kadar basit insanlar olmadık,tabiriniz yanlış yani.Maksadınız üzümü yemekmi yoksa bağcıyı dövmekmi onuda anlamadım?

    yazmış olduğunuz bilgilere istinaden sorunun sizdemi yoksa motordamı olduğuna söylediğim şekilde karar vermem ancak zor ancak motoru kendi gözümle görmemden yorum yapamam,o zaman yüzünüze karşıda "sorun sizde kardeşim" derim..bundanda gocunmam bunun adıda fanboyluk filan olmaz.

    imkanınız varsada cuma günü istanbul ortaköyde genele açık buluşmamız var gelin görelim motorunuzu,sadece ben değil @shadowmaster ve birçok chopper kullanan arkadaşlarımızda orada olacak.Yani biz yanlışsak illaki daha tecrübeli başka arkadaşlar size yardımcı olur merak etmeyin.

    Alıntı fatihgnctrk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bana ön fren müşürünün resmini çekip atabilicek bi arkadaş var mı ona yakın bi parça arıyodum usta dedi bunun müşüralınmış sonradan aklıma geldi motoru aldığım yere bıraktım bulsunlar diye ama onlardan sesseda yok krndim halletmeye karar verdim gidip alman da zor ordan yer uzak sizden rican vaktiniz olunca güzel bi fotoğrafını atmanız bende ona göre müşür arıyim
    Ön fren müşürü ön fren mantinin içinde bulunan bir yaydır,o yayı haftalık bakımlarda ve genel bakımlarda wd40 ile temizlemezseniz zamanla oksitlenme yapıp işlevselliğini yitirecekdir.zaten manet içinde ufak bir metal yay parçasıdır söylediğiniz müşür.Manetiniz farklı ise yada kaza yapmış isenizde problem olabilir.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  12. #2672
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    selam arkadaşlar bakımlı 3400 kmde bir sl200 kullandım uzun uzun yazmıyım umarım herkes daha iyisine sahip olur zira özellikle frenler felaket ama tipi selesi gidişi felan hoş geldi bana ama bakıyorum fiyatları uçmuş baya

  13. #2673
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selam arkadaşlar bakımlı 3400 kmde bir sl200 kullandım uzun uzun yazmıyım umarım herkes daha iyisine sahip olur zira özellikle frenler felaket ama tipi selesi gidişi felan hoş geldi bana ama bakıyorum fiyatları uçmuş baya
    Mart ayı itibari ile 8500 tl bandında resmi fiyatı güncelleyecekler 2016 modelleri (2015 olupda depoda tutulanlar değil) dolayısı ile bayilede 7800-8000 tl bandından yeni 2016 modelleri satmaya başlayacaklar.

    Zaten bu zammı biz geçen yaz döneminde ,daha motorlar 6000tl ile satılırken söylemiştik zira kurların fırladığı,bütün ekonomik dengelerin bozulduğu bir dönemde bu motorların zamlanmaması kaçınılmazdı.Tutunki tüm japonlar ve avrupalılar zammın dibini vurmuşken biz geçen yıldan daha bu motorun ne kadar olabilceğini az çok tahmin etmiştik.Piyasa maalesef elimizde yönlendirdiğimiz bir ortam değil.Misal regal raptıorların 350cc olanlarının 2016 modelleri 16300 tl, 250cc olanlar ise 13500 tl olarak mart ayında revize edilecek.Hadi buna sigorta vs ekleyin tabloyu net şekilde görün.Ha alınırmı alınmazmı oda tüketicinin kendi kararı,artık hiçbir motor ucuz değil ne yazkıkki.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  14. #2674
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı avici adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu motoru aldığıma çok pişmanım...

    Sıfır aldım, bakımlarını hiç geciktirmedim tam zamanında yaptırdım. Yağın, balata spreyinin, zincir yağının en kalitelisini kullandım. Soğumadan yıkamadım, yıkadıktan sonra muhtelif yerlerini wd-40ladım, tekerlerini değiştirdim, bujileri değiştirdim. İlk motorum değil, gayatte düzgün kullandım yani bu motor için yapılabilecek herşeyi yaptım. Ona herşeyi verdim fakat karşılığında bir kamyon sorun aldım.

    Bir kere kesinlikle viteste çalışmıyor, ayaklık müşüründen dediler iptal ettik değişen bişey olmadı. Ne kadar ısınırsa ısınsın olur olmadık yerde stop ediyor, kırmızı ışıkta beklerken tak stop etti e bu viteste çalışmıyor zaten. Boşa almak neredeyse imkansız baya bir hareket ettirmek gerekiyor. Yani trafiğin ortasında kalakalıyorsun bir ton rezillik, ışıklara yaklaşırken boşa atıyorum çoğu zaman ama, aniden durmak gereken durumlarda çok sorun oluyor. Geçtik.

    Frenleri leş gibi, arka teker zaten kampana hiç yok yani. Öndeki disk çok kalitesiz ve sürekli ses yapıyor, bir sürtünme sesi geliyor. Tekeri söktük, kaliperleri temizledik, sprey sıktık düzelmedi. Motorun kasası ağır olduğu için frenlerde ön fren can çekişiyor, durmak için çok geriden frenaj yapmak gerek yada ön fren arka fren + motor freni kombine etmek gerek. Birsürü iş yani, geçtik.

    Artçı alınca motorun allahı kayıyor. Zincir sıyırmaya başlıyor tuhaf sesler çıkarıyor, durmak zaten imkansız, 3 usta gezdi did zincir taktık değişen birşey yok zincire anlam veremiyor kimse. Geçtik

    En iyi gününde 100km/4 litre yakıyor, geçtik.

    Bugün en son bir cafeye oturduk yarım saat geçti, motoru çalıştırmak istedim ses seda yok ışıklar yanıyor bi ateşlermiş gibi yapıyor ses yok. Ayaklıkla çalıştırmasıda ayrı bir dert zar zor çalıştırdık yarım saat dolaştık. Durduk bastım marşa çalıştı, yani akü bitmiş, duran motorun aküsü boşalmış.

    Sonuç olarak kimseye kötü motor demiyorum, iyi bir motor. Fakat gördüğünüz gibi ben motora gözüm gibi bakıp, herşeyin en kalitelisini kullanmama rağmen sonuç bu. Kilometre daha 2 binde.

    Saygılarımla.
    Merhaba ben sizin kadar tecrübeli bir motorcu olmasam da sıfır bir sl 200 almış biri olarak düşüncelerimi yazmak istedim.

    İlk motorum kawasaki klx 250, ikinci motorum kawasaki er6n di ve maddi imkanlardan dolayı motor küçülttüm fakat almışken sıfır alayım dedim ve sl 200 sahibi oldum. Ama almadan bu sayfayı neredeyse hatmettim. Öncelikle shadowmaster ve BlackGhost nickli abilerim sonra diğer kullanıcı arkadaşlarım sayesinde yeterince şey öğrendim diye düşünüyorum çünkü motoru alır almaz olabilecek sorunlara önlem aldım ve motoru istediğim şekle soktum. Yani karşıma ne çıkacağını az çok biliyordum ve beklentimi ona göre tuttum. Japon motorlardan sonra çok fark vardı yalan yok.

    İlk olarak anlamadığım şey benim motorum viteste debriyajı sıkarak çalışıyor ayaklık açıkken de çalışıyor. Bu bence sizin motorunuzla alakalı. Stop etme sorunuyla ilgili daha önce rölantinin 1600 ile 2000 arasında olması gerektiğini söylemişlerdi ve ben ayarladıktan sonra hiç stop etmedi. İlk aldığım hafta yalan yok stop ediyordu ama rölantideymiş sorun. Boşa almak ise ilk 500 km de benim için de sorun du ama yağ değişiminden sonra kolay bulmaya başladım belki de ben alıştım o sorununuzu da anlamış değilim. Zaten benim motorum viteste çalıştığı için trafikte ortada kalmadım rölanti ayarından önce bir kere ışıkta stop etti debriyajı sıkıp marşa bastım devam ettim.

    Fren konusunda haklısın özellikle er6n den sonra çok kötü geldi ama 120 yapan bi motorda şuana kadar bi tehlike yaşamadım. Zaten chopper bir motor olduğu için önceki kadar agrasif sürmüyorum ve öndeki araçla yeteri kadar mesafe bırakıyorum. Ayrıca ben o çöp lastikleri daha değiştiremedim siz bir de güzel lastik takmışsınız. Kaç defa yağmurda kullandım daha hiç kaymadım yani motorun çapını bildiğimden ona göre gdiyorum.

    Ben daha orjinal zincir kullanıyorum ve sürekli eşimle biniyorum daha hiç bi yeri kaymadı ve ses gelmiyor. Ben 80 eşim 60 kilo acaba siz ne kadar yükle biliyorsunuz? Did zincir diyorsunuz ben orjinal dandik zincirle bile gayet güzel gidiyorum.

    Her seferinde hesaplıyorum litre hesabı yapmadım daha çom km deki kuruş hesabını kullanıyorum km de 15 kuruş yakıyor. Bu da
    Litreye göre sizin hesabınıza yakın. Ama 200 lük olup 15 kuruştan da daha ne kadar az yakmasını istiyorsunuz acaba? (ayrıca ben egzozu açtırdım yani fazla yakıyor normalden)

    Aküm bitmiş dediniz ona diyecek hiç bir lafım yok haklısınız benim başıma gelmedi umarım da gelmez.

    Motoru ilk aldığımda canımı sıkan tek şey sinek vızıltısı gibi çıkan sesiydi kimse farketmiyodu bende en dıştaki iki susturucuyu söktürdüm ve şimdi ses tam istediğim gibi oldu.

    Yani bu durumda aklıma gelen; ya siz çok kaliteli motorlar kullandınız ve beklentilerinizi çok yüksek tuttunuz. Uzun süredir gittiğim ustaya hep kapıdaki motorları sorarım hepsi çinli ve şükrediyorum umarım başıma gelmez diye çünkü hepsi dökülüyor. Ya da siz çok şanssızsınız çünkü ne bu forumda ne de başka yerde bu motordan bu kadar şikayetçi duymadım görmedim. Bu fiyata chopper olarak fiyat performans yönünden daha iyi bir alternatif olsaydı zaten onu alırdım.

    Umarım sorunlarınız tez zamanda düzelir eğer devam ederse satın siz o motoru çünkü mutlu değilsiniz o motorla. Motosiklet benim için manevi mutluluklardan sonra en büyük mutluluk sebebi o yüzden insan bindiği motoruyla mutlu olmalı. Tekeriniz düz bassın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:22 ----------



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:26 ----------

    Bu da susturucu söküldükten sonraki ses. Videodan istediğim gibi belli olmadı forumdan bi arkadaş rica etmişti umarım işini görür

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:28 ----------



    Egzozun içi bu şekilde. Bi sonraki susturuculara dokunmadım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------

    Not: Etrafı rahatsız edecek bi yerde olduğum için çok yüksek devirde ses kaydedemedim. Bu ses 4 5 bin devir civarı
    Exclusive34 bunu beğendi.

  15. #2675

    Üyelik
    18 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mondial x-treme max 200 ins
    Selamın aleyküm arkadaşlar ben önümüzdeki ay 2016 kuba sl200 almayı düşünüyorum ancak bir sorum var bunu cevaplayabilirseniz çok minnettar olurum çünkü bi nevide almam bunlara bağlı aranıza katılmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

    1. sorum beni rahat bi şekilde taşırmı ve boydan sıkıntı yaşarmıyım

    boyum 194cm kilom 120 bayağı kalıplı biriyim ve sırf bu yüzden chopper motor tarzını seçtim. bu motorda bazı arkadaşlardan duyduğum kadarıyla boydan sıkıntı yaşayabilirişim tam bana detaylı bilgi verebilicek bir arkadaş varmı. çünkü yaklaşık olarak 7.500 tl civarı bi fiyat aldım. bayiden
    ve gerçekten rahat edemiyiceğim bir motora para vermek istemiyorum ayrıca ilk motorum olcak.

    daha önce motor sürmedim bi ehliyet alırken sürdüm oda cg 125 miydi öyle bi motordu ve gerçekten dizlerimden dolayı sorun yaşadım dönüşlerde özellikle kısa mesafede gidon bacağımla bütün olduğu için döndüremedim. hatta o 8 ciziyoruz ya bana es geçirttiler gidondan ötürü :D

    bide eyer gidona çarpmassa bacagım vitesde sıkıntı yaşarmıyım ve son bişey daha gidon yükseltilebilirmi?

    çok teşekkürler sağolun

  16. #2676

    Üyelik
    27 Kasım 2015
    Şehir
    Avcılar
    Motosikleti
    Shadow 750 A.C.E.
    https://www.youtube.com/watch?v=KrBvIewmQZY
    Bu videodaki gibi gidon hoşuma gidiyor. Sizce bizim motorlarda kullanımı uygun olurmu. Bu gidonun tipi ne olarak geçiyor nerde bulabilirim.
    Anladıgım kadarıyla bizim gidonumuzla yapısı aynı fakat daha yüksek ve kilometre saatinin bulundugu aralık daha fazla.

  17. #2677

    Üyelik
    24 Haziran 2015
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200 - 2015
    Herkese merhabalar, 2015 Ağustos ayında ilk motorum olarak SL 200 almıştım. İlk 500 km Antalya' da bir haftada bitirip bakımını yaptırdıktan sonra iki motor (diğeri Pulsar 200ns) Gaziantep'e yola çıktık. Acemiliğe rağmen tecrübe ve güzellik açısından Anamur Silifke Mersin kıyı şeridini takip ettik. Yolumuz 15 sa sürdü (830 - 850 km) ve 120tl yakıt yaktım. 3 sa molasız gittiğimiz de oldu molalar verdiğimizde. İlk tecrübe olması dolayısıyla mı bilmem, Gaziantep'e vardığımızda aynı yolu geri dönebilecek motivasyonum vardı gerçekten çok rahat bir motorumuz var. Mersin'den sonra kum fırtınası dolayısıyla hava filtresinin tıkanmasıyla sanırım max hızım 115 e düştü. Genel olarak 100-110 aralığında gittik. Şimdi 3700 km de ve hiçbir sıkıntı çıkartmadı. Şehir içinde kesinlikle daha güçlü olsaydı dediğim an olmadı. Limitleri fazla zorlamadığım için lastiklerden yana bir korku pek yaşamadım. Yeni başlayacak olan arkadaşlara şunu da söylemem lazım ki ani bir frende çoğu zaman arka lastik sesi gelmiyo yani frenleme sesi yerine sanki lastik eriyip gidiyo gibi kayıyosunuz bu noktada takip mesafeleri önemli. Motosiklette ufak tefek estetik sıkıntılar oldu ama basit şeylerdi. Sıfır almama rağmen trip metrem doğru çalışmıyordu ve 5 aydır Gaziantepe bile parça getirtemedim. Bu ay sonu tüm parçalar gelecek dendi en son.
    Forumdan abileriminde yardımıyla çözülmeyecek ciddi bir sorunum olmadı çok şükür. Her yıkamadan sonra bende gerekli bakımlarını yapıyorum. Çamur içinde yattığı olmadı hiç ve herzaman kapalı alanda brandayla örtülü muhafaza ediyorum. Bu yaz min 3000 km lik gezi planım var ve bu süreçte İstanbul'a geldiğimde grup toplantınızada katılmak isterim inşallah.
    Motosikletimizi almaya niyet eden arkadaşlar için acemi tecrübemi paylaşmak istedim umarım faydalı olmuştur
    omrustun bunu beğendi.

  18. #2678
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    @bay mechanic ; paylaşımın için teşekkürler. Elbette, İstanbul'a gelirsen mutlaka bekleriz. Ayrıca ben de 19 yıldır Gaziantep'e gidip geliyorum, belki bir sefer geldiğimde sohbet ederiz

    Bu vesile ile belirtmek isterim ki @avici, yaşadıkların gerçekten can sıkıcı. Ben de benzer bir durumu Yamaha Fazer 6s ile yaşamıştım. İnsanın ruhuna iyi gelen bir makine ile arasında çıkan soğukluklar gerçekten can sıkar çok iyi anlıyorum. Ben belirttiğin problemler / memnuniyetsizlikler hakkında kendi objektif görüşlerimi yazacağım. En nihayetinde her zaman söylediğim gibi "motosikleti beğenmek", görece bir kavram ve bu motoru satın almayı düşünenler, hepimizin yazdıklarını okuyup bir sonuca varsın, önemli olan da bu.

    Özellikle şehir içi kullanımlarda viteste çalışmayan bir motosiklet elbette sürücü için "ömür törüpüsü" olur. Şahsen, debriyaj manetine bağlı switch'de bozukluk ya da bu kabloların bağlı bulunduğu sistem üzerinde bir kısa devre olduğunu düşünüyorum. Birkaç kişinin başına yan sehpa müşiri meselesi de geldi hatta bende uzun yolda elektrik kesti motor ve iptal ettim ama zaten sen bu olasılığı elemişsin.

    Frenlere gelince. 134 kilo kuru ağırlığı ve ağırlık merkezi aşağıda olan bir makine için frenler süper değil ama leş gibi de değil. Elbette önde tek disk olması ve arka kampananın ufak olması fren gücünü etkiliyor ama kombine kullanımda birkaç kez panik fren yapmam gerekti onlarda da sıkıntı yaşamadım. Tabii bu noktada ben sürüş tarzı olarak zaten çok az fren yapan biriyim. Gerektiği hız ve devirde hatta biraz da yüksek devirde kullanmayı severim ve genelde fren yerine kaçış manevrası kullanırım ya da frenleyeceğimi önceden hesaplar ona göre bir hız seçerim. Tabii bu da sürüş tarzı gibi anlamsız bir tartışmaya yol açmasın ancak frenler "leş" de değil bence Tabii bu arada "durmak için ön/arka kombine gerekiyor" diyorsun ya, başka ne bekliyordun ki ? BMW GS1200 gibi öne dokununca arka, arkaya dokununca ön, gerektiği oranda basınçla fren mi yapacaktı bu bütçede satılan bir motorda.

    Ben 93 kiloyum. Bu güne kadar 13.500 km yaptım Kuba SL200 ile. 55kg ile 90 kg arasında artçılarım oldu. Zincirim henüz değişmedi ve herhangi bir sürtünme ya da ses yaşamadım. BÖyle bir şey nereden kaynaklı ise dediğin gibi ciddi bir fabrikasyon montaj hatası olabilir, serviste iyice incelemek gerekiyor. Sonuçta mantık olarak artçı alınca zincir daha da gerilir ve bu durumda kopma riski de olabilir eğer zaten fazla gerginse ayar olarak. Ama gevşeyip sürtmesi nasıl oluyor onu anlamadım gerçekten.

    Benim uzun yolda sakin bir kullanımla yakıtım 3.6 LT. Ama bu aradaki 0,5 LT farklar, elli tane farklı kombinasyonun bir araya gelmesi durumu. Sonuçta görünüm ve genel etkisine göre ekonomik bir motor SL200.

    Duran motorun aküsü durduk yere boşalmaz. Ya motor bir süre yatmıştır ve bundan kaynaklı kutup başlarında oksitlenme vardır ya da akü içindeki plakalar arası bozulmalar meydana gelmiştir. Ve veya konjetörde problem olabilir ya da şarj dinamosu yeteri kadar şarj etmiyordur aküyü. Sonuçta bu aküler son derece ucuz Çin üretimleri. Şahsen eğer motor bende kalmaya devam ederse ben gelecek kış başı değişeceğim.

    Röranli 1800-2000 RPM arası olmadığı sürece, SL200, stop sorunu yok diyenin alnını karışlarım. Bunun altındaki devirler, manuel / damla karbüratörün, hava/yakıt karışımını hızla yapıp efektif çalışmasını engelliyor. Eğer diyorsanız ki rölanti 1800-2000 RPM ama yine stop ediyor, o zaman buji, buji kablosu, buji piposu, karbüratör memesi vs vs sayarım ...

    125 CC ile 1200 CC arasında, Japon, İtalyan, Alman, İngiliz motorlarım oldu. Hiçbirinde bu (N) Nötr , yani boşa atma sorunundan eser yoktu. Ama bu olay Çin işi şanzımanların genel problemi. Kimi motorda daha az, kimi motorda daha çok var. Ben bunu minimum yaşayanlardan birisiyim, ama bu noktada yine şahsi bir tercihim yüzünden sizler kadar sıkıntı çekmiyorum. Ben kırmızı ışıkta boşa atmam motoru, 1.viteste beklerim. Bu elbette problemin çözümü demek değil ama ben sizler kadar sıkıntı yaşamıyorum, çünkü park etme dışında motoru boşa almıyorum.
    bay mechanic ve omrustun bunu beğendiler.

  19. #2679
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Alıntı resdess adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamın aleyküm arkadaşlar ben önümüzdeki ay 2016 kuba sl200 almayı düşünüyorum ancak bir sorum var bunu cevaplayabilirseniz çok minnettar olurum çünkü bi nevide almam bunlara bağlı aranıza katılmayı sabırsızlıkla bekliyorum.

    1. sorum beni rahat bi şekilde taşırmı ve boydan sıkıntı yaşarmıyım

    boyum 194cm kilom 120 bayağı kalıplı biriyim ve sırf bu yüzden chopper motor tarzını seçtim. bu motorda bazı arkadaşlardan duyduğum kadarıyla boydan sıkıntı yaşayabilirişim tam bana detaylı bilgi verebilicek bir arkadaş varmı. çünkü yaklaşık olarak 7.500 tl civarı bi fiyat aldım. bayiden
    ve gerçekten rahat edemiyiceğim bir motora para vermek istemiyorum ayrıca ilk motorum olcak.

    daha önce motor sürmedim bi ehliyet alırken sürdüm oda cg 125 miydi öyle bi motordu ve gerçekten dizlerimden dolayı sorun yaşadım dönüşlerde özellikle kısa mesafede gidon bacağımla bütün olduğu için döndüremedim. hatta o 8 ciziyoruz ya bana es geçirttiler gidondan ötürü :D

    bide eyer gidona çarpmassa bacagım vitesde sıkıntı yaşarmıyım ve son bişey daha gidon yükseltilebilirmi?

    çok teşekkürler sağolun
    Benim bi arkadaşım sizin gibi 2 metre 100 kilo üzeri ve benim motora bindiğinde dizleri gidona geldi rahat edemedi. Altında da çok ufak kaldı. Gidon bence yükseltilerek halledilir ama size göre ufak kalır yine de.

  20. #2680
    burakcvck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2015
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    Yamaha XSR 700 Xtribute
    @afu35 ; Egzoz sesin güzel olmuş Benimkinde sadece ilk perdeler açık yeterli geliyor.İkinci perdeleri açtırmaya cesaret edemedim.

    @shadow ; Senin makinada hangi akü var üstat ? Sıfır alanların hepsinde aynı akü olmuyor mu acaba


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)