Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5361

    Üyelik
    12 Şubat 2021
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cafe 152
    Herkese tekrar merhabalar, neredeyse bir buçuk yıl sonra tekrar yazıyorum, motor 13 bin kilometreye ulaştı. Elektrik aksamı halen bir arıza vermedi. Ancak bazı büyük sorunlar ile karşılaştım. Daha önce belirtmiş olduğum debriyaj telinin motor bloğuna bağlanan kısımdaki terleme devam ediyor. Yağ değişiminde aşırı bir eksilme görülmüyor ancak aynı bölgedeki terleme oldukça rahatsız ediyor. Vites kolu ile ilgili sorunlar yaşadım. Bağlantı yerinden birkaç kez çıktı. Akü kutusu kırıldı ve sac eklenip tekrar kaynaklandı. Gidonda ciddi bir boşluk mevcut, bu sanıyorum keçelerden kaynaklanıyor ve nasıl düzeltmem gerektiğini bilmiyorum. Bunlardan öte arka çamurluğu kayan yamulan var mıdır? Motosikletin arka çamurluk kaydığı için sol taraftan lastiğe değimiş ve lastiği yemeye başlamış. Bunu çoğunlukla artçı olduğunda yaşadım. Arka çamurluk sağa kaymış ve içindeki demir lastiğin sol tarafına sürterek lastiği zımparalıyor neredeyse. Daha önce park halinde arkadan darbe alıp düşmüştü. Bununla alakalı olabileceğini düşündüğüm gibi gevşek bulduğum arka amortisörleri iki diş sıktım. Ancak artçı aldığımda sorun oluyor ve düzeltilmesi gerekecek. 1000 kmlik bir İzmir Antalya yolculuğu yaptım ve çıkmadan önce yağını değiştirerek gerekli diğer kontrolleri yaptım. 3 mola ile 7 saatte Antalya'ya vardım. 450 kmde yedek depoya geçer geçmez 13.60 litre yakıt aldım. Motosiklet ile uzun yolda yaşadığım sorun ise motosikletin güçten düşmesi oldu. Normalde vites düşmeden çıkabileceği yokuşlarda 4. vitese düşmek durumunda kaldım ve mola için durduğumda rölantimin 1.4'e kadar gerilediğini farkettim. Motosiklet oldukça sıcak olduğu halde uzun kullanımda motosiklet güçten düştüğü gibi rölantisi de şaşırdı. Yağ soğutma ile ilgili bir şey muhtemelen. Geri dönüşümde ise motosikletteki titreşim oldukça rahatsız etmeye başladı. Çok oynak bir parça yok, vidalarımın kontrollerini yaptım ancak, seleye ve peglere vuran titreşim özellikle kalçamı baya uyuşturdu. Yolda karbüratör koruyucu nikelajlı çanak düştü ve dönüp alabileceğim bir noktada değildi. Araştırdığımda bu parçanın satımına da rastlayamadım. Bulabileceğim bir yer var mıdır?


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #5362

    Üyelik
    19 Haziran 2021
    Alıntı exigeant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese tekrar merhabalar, neredeyse bir buçuk yıl sonra tekrar yazıyorum, motor 13 bin kilometreye ulaştı. Elektrik aksamı halen bir arıza vermedi. Ancak bazı büyük sorunlar ile karşılaştım. Daha önce belirtmiş olduğum debriyaj telinin motor bloğuna bağlanan kısımdaki terleme devam ediyor. Yağ değişiminde aşırı bir eksilme görülmüyor ancak aynı bölgedeki terleme oldukça rahatsız ediyor. Vites kolu ile ilgili sorunlar yaşadım. Bağlantı yerinden birkaç kez çıktı. Akü kutusu kırıldı ve sac eklenip tekrar kaynaklandı. Gidonda ciddi bir boşluk mevcut, bu sanıyorum keçelerden kaynaklanıyor ve nasıl düzeltmem gerektiğini bilmiyorum. Bunlardan öte arka çamurluğu kayan yamulan var mıdır? Motosikletin arka çamurluk kaydığı için sol taraftan lastiğe değimiş ve lastiği yemeye başlamış. Bunu çoğunlukla artçı olduğunda yaşadım. Arka çamurluk sağa kaymış ve içindeki demir lastiğin sol tarafına sürterek lastiği zımparalıyor neredeyse. Daha önce park halinde arkadan darbe alıp düşmüştü. Bununla alakalı olabileceğini düşündüğüm gibi gevşek bulduğum arka amortisörleri iki diş sıktım. Ancak artçı aldığımda sorun oluyor ve düzeltilmesi gerekecek. 1000 kmlik bir İzmir Antalya yolculuğu yaptım ve çıkmadan önce yağını değiştirerek gerekli diğer kontrolleri yaptım. 3 mola ile 7 saatte Antalya'ya vardım. 450 kmde yedek depoya geçer geçmez 13.60 litre yakıt aldım. Motosiklet ile uzun yolda yaşadığım sorun ise motosikletin güçten düşmesi oldu. Normalde vites düşmeden çıkabileceği yokuşlarda 4. vitese düşmek durumunda kaldım ve mola için durduğumda rölantimin 1.4'e kadar gerilediğini farkettim. Motosiklet oldukça sıcak olduğu halde uzun kullanımda motosiklet güçten düştüğü gibi rölantisi de şaşırdı. Yağ soğutma ile ilgili bir şey muhtemelen. Geri dönüşümde ise motosikletteki titreşim oldukça rahatsız etmeye başladı. Çok oynak bir parça yok, vidalarımın kontrollerini yaptım ancak, seleye ve peglere vuran titreşim özellikle kalçamı baya uyuşturdu. Yolda karbüratör koruyucu nikelajlı çanak düştü ve dönüp alabileceğim bir noktada değildi. Araştırdığımda bu parçanın satımına da rastlayamadım. Bulabileceğim bir yer var mıdır?
    Gidon boşluğunun sebebi furşlardarn dolayıdır gidonun ortasında büyük bir somun bulunur onu gevşeltip altındaki tırnaklı segmanlar bulunur onları düz tornavida ve çekiç ile vidanın sıkma yönüne doğru sıkarak boşluğu alabilirsiniz.

    Arka çamurluğun ise bağlantı vidası gevşemiş hatta düşmüş olabilir bundan dolayıda çamurluğun yörüngesi kayıp artçı binincede sürtme meydana gelir.

    Anladığım kadarıyla debriyaj iticisinin altından yağ kaçırıyor onun çözümü ise debriyaj kapağının sökülmesi ve o iticinin altındaki keöenin değiştirilmesi sonucu çözecektir, tabi değişimi yaparken kapak contasıda değişmek gerekmektedir (hazır açmışken yağ süzgecini temizlemeyi unutmayın).

    Uzun yoldaki performans kaybı ise büyük ihtimal motosikletiniz şişmiş ve kayıp yaşanmış ara ara molalar verseydiniz daha iyi olurdu yağ seçimini bulunduğunuz hava değerime göre seçmeniz daha iyi olacaktır.

    Titreşim konusu ise motor kısmımda ayar ihtiyacı olduğuna işaret edebilir (Subap ve karbüratör ayarı sonrasında hissedilir derecede titreşimin azaltığını gördüm).

    Düşen çanak içinde Kuba servsine başvurabilirsiniz.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)