Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5281

    Üyelik
    28 Ağustos 2019
    Şehir
    İSTANBUL / GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    KUBA SUPERLİGHT 200
    herkese merhabalar; aranıza yeni katıldım 1 ay oldu alalı. Sorum şu superlight ile en küçük tümsekten geçerken tak diye bir ses geliyordu ön tarafta servise gittim bulamadılar, başka bir servise gittim yine sonuç yok. Dün fark ettik ki radyatör ön çamurluğa değiyor. başına gelen var mı bilmiyorum. Bağlantıları yamultmak mantıklı gelmedi şasiye bağlılar. radyatöre " / " şu şekilde açı vermek gerek. " l " bu şekilde duruyor radyatör. Yani radyatörün alt kısmını şasiye yaklaştırmam lazım. Çözümü olan var mı? Bir çok forumda sorun başka yerde aranıyor. radyatörün altına sünger koyarak sesin oradan geldiğini çözdüm. Ne yapmam lazım sizce? şimdiden teşekkür ederim.

    cümleten kolay gersin. normalde eğik durması gerek. merak ettim. motora bakıp düşüncelerimizi paylaşırız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:18 ----------

    Merhabalar canlar . uzun bir aradan sonra sizlerle buluşmak çok güzel.Geçen aralık ayında 2018 model 1800 km de motorumu aldım. Ehlıyet sorunu için kursa yazıldım. Yılbaşında ayağımdaki sorun nedeniyle pıhtı attı. Pulmüler emboli olduk. tam iyileştim , salgın olayı vuku buldu.Bu arada kurslar kapandı. Açılsa bile imtihana girmek eylül 23 ne nasip oldu. Ehliyetin gelmesi 10 gün sürdü derken. Benim motor ha bire yattı. Ara sıra marj yaptık. Motorum işyerinde depodaydı. Dün gece istanbul daki yağmura rağmen iş yerinden depodan motoru çıkarttım. (Bu motorada ilk binişim ona göre.) Fakat motor ayak marşıyla çalıştırmak zorunda kaldım. Ve çalıştı. Biraz ısınsın dedim.-- Fakat debriyaj ve gaz uyumu bana dengesiz geldi-- Çok çabuk stop ediyor. Acemi gibi. Gazı yüklenerek gittim. Giderken harika Fakat rampalarda dur kalklar için iyi olmadı. Stop etmemek için gazı yedirdim haliyle. Bu arada yaşım 51. Bu siteyi başından sonuna kadar okumuştum. Notlar aldım. Sizleri seviyorum. Rabbim sizleri iyilerle karşılaştırsın.
    fcesur77 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5282

    Üyelik
    24 Eylül 2020

    süperlight 200 karşılaştığım problemler

    Merhaba arkadaşlar aranıza 5 ay önce katıldım.2.el 20 bin kmde bir sl 200 aldım.SL 200 ü çok seviyorum ama başım beladan kurtulmadı motoru aldığımdan beri sizinle de paylaşmak istedim.
    1. arıza

    İlk sorunum arka frenden ses geliyordu basınca ustaya götürdüm yaptı 1 hafta gelmedi ses sonra tekrar gelmeye başladı ve bir virajı alırken yaptığım hafif fren sırasında arka fren teli koptu.Onu alıp yaptırdım ama ses sorunum devam etti balatalar spreylendi ve zımparalandı 2 farklı usta baktı ama ses sorunu hep devam etti neyse öyle kullanamaya devam ettim. buna sonra gelicem.

    2.arıza

    2. arızasını 400 km'lik uzun yolda gaz verdiğimde arada bir saniyenin 10da 1 i gaz yemiyordu ve egzozdan ses geliyordu.Başka benzinlikten benzin aldım ondandır deyip devam ettim. Balıkesir girişinde kaldım(ne şans ki şehre yakın bir yerde kaldım.).Mola verdim benzinlikte marşa bastım motor çalışmıyor amma marş alıyor.Herşeyi yaptım bujiyi söktüm piposunu çıkardım karbiratöre benzin geliyor mu baktım.Sorunu çözemedim ve çekiciyle gece saat 10 da zor zahmet rica ile motorcuya gittim ve sorun buji ateşleme kablosun da ki temassızlıkta çıktı.Buji ateşleme bobinini ve kablosunu değiştirdiler sorun çözüldü.Gece 10 dan sonra 250 km yol yapıp memleketime vardım.
    Memleketten tekrar yola çıkıp Bursa'ya yol almaya başladım.herşey çok güzeldi keyifle motoru sürüyordum. 3 ay olmuştu alalı ilk kendi motorumdu.Derken belalı şehrim Balıkesire yaklaştım .Motordan arada şınggg diye bir ses geliyordu böyle saatte, 2 saatte belki 1 kere oluyordu bende bir vida gevşemiştir deyip 1 2 ay sesin kaynağını bulamadım ama öyle çok fena bir ses değildi gayet masum geliyordu ve çok nadir oluyordu.(her ses motorda önemliymiş onu anladım ).Evet devam edelim balıker'e 10 km kala motordan şangır diye bir ses geldi 100 km ile giderken hemen vitesi yavaşça düşürüp kenara çektim.Motor vitese geçmiyordu zor zahmet 1. vitese geçirip ilerledim ama 2 ye 3 e geçmiyordu şangır şungur sesler geliyordu.Daha fazla zorlamadan 1 e takıp kenardan kenardan 15 km yol gidip aynı motorcuyu buldum. 4 gün geçmişti aradan ve ben yine arıza ile adamın karşısındaydım.Ne şanssız adamsın sen nidaları eşliğinde motoru teslim ettim.Motor şanzuman dağıtmıştı.Karbiratör de benzin kaçırıyordu çatlamıştı.(daha öncede çatlamış macun ile kapatmışlar ben 0 ile değiştirdim.)çalıştığım bursa'ya otobüsle dönüp işe gittim ve motoru 2 gün sonra gel al yaptık dediler.bana bu yolculuk yaklaşık 1500 tl ye mal olmuştu.Şanzuman dağıtma sebebi de dişlilerin arası karıncalanma yapmış ve aşınmış,daha önceden ustanın dediğine göre motor açılıp tamir görmüş.Olsun motorum artık arıza vermiyecekti ve keyifle sürebilecektim.Cana geleceğine mala gelsin dedim.(bu ses şanzuman değişince gitti o yüzden ondan kaynaklandığını varsayıyorum.)

    3. arıza

    Arka frenden ses gelmeye devam ediyordu.Ama ne yaptıysam bir çözümünü bulamamıştım.En son kendimce arka fren kampana kapağını tutan vida yerleri yalama yapmış ve onu tutan uzun bir çubuk var oda yalama gibi olmuştu ve eskimişti onlardan kaynaklıdır dedim.Kapak hafifte olsa oynuyordu bu yüzden.Sonra 50 km hızla işe giderken doblocunun biri ana yolun kenarında park halindeyken bir anda önüme U çekti bende frenleyip kaçış manevrasını yaptım.Solundan az farkla sıyrılıp geçtim.Ama geçerken çat diye bir ses gelmişti.Adam bana vurdu diye düşündüm.Biraz ilerde hemen durdum ARKA FREN tutmuyordu.Arkama baktığımda adam kaçıyordu ve plakası okunmayacak kadar uzaktaydı.Arka kampana kapağı kırılmıştı ve arka fren teli tekrar kopmuştu.Allahtan arka teker kitlememişti.Arka kampanadaki parçaları söküp ön frenle işe kadar gidebildim,geç kaldım haliyle.Yani o demir kapak nasıl kırılır aklım almıyor.Motorcuya götürüp gerekli parçaları internetten söyledim.Fakat şimdide şu ürün arka tekere oturmadığını söylüyor usta sizde bir bakıp yorumlar mısınız sl 150 nin mi acaba bu mağazaya sorup aldım sl 200 ün dediler ustamı yapamadı acaba:

    https://urun.n11.com/yedek-parca/kub...ana-P437585754


    eğer bu parça uyumsuz ise nerden bu parçayı bulabilirim hiç bi yerde yok başka


    Genel olarak motor ve hem çok eğlendirdi hem çokta üzdü açıkcası ilk motorum çok heyecanla aldım ama başıma gelmeyen kalmadı.İçimi dökmek ve sizinle de paylaşmak istedim. Hala motorumu seviyorum ama;şu arka kampana sorununu da halledebilirsek ;


    YORDUNNNN BENİ BE KARACAOĞLAN...

  3. #5283
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı RHOTMİR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar aranıza 5 ay önce katıldım.2.el 20 bin kmde bir sl 200 aldım.SL 200 ü çok seviyorum ama başım beladan kurtulmadı motoru aldığımdan beri sizinle de paylaşmak istedim.
    1. arıza

    İlk sorunum arka frenden ses geliyordu basınca ustaya götürdüm yaptı 1 hafta gelmedi ses sonra tekrar gelmeye başladı ve bir virajı alırken yaptığım hafif fren sırasında arka fren teli koptu.Onu alıp yaptırdım ama ses sorunum devam etti balatalar spreylendi ve zımparalandı 2 farklı usta baktı ama ses sorunu hep devam etti neyse öyle kullanamaya devam ettim. buna sonra gelicem.

    2.arıza

    2. arızasını 400 km'lik uzun yolda gaz verdiğimde arada bir saniyenin 10da 1 i gaz yemiyordu ve egzozdan ses geliyordu.Başka benzinlikten benzin aldım ondandır deyip devam ettim. Balıkesir girişinde kaldım(ne şans ki şehre yakın bir yerde kaldım.).Mola verdim benzinlikte marşa bastım motor çalışmıyor amma marş alıyor.Herşeyi yaptım bujiyi söktüm piposunu çıkardım karbiratöre benzin geliyor mu baktım.Sorunu çözemedim ve çekiciyle gece saat 10 da zor zahmet rica ile motorcuya gittim ve sorun buji ateşleme kablosun da ki temassızlıkta çıktı.Buji ateşleme bobinini ve kablosunu değiştirdiler sorun çözüldü.Gece 10 dan sonra 250 km yol yapıp memleketime vardım.
    Memleketten tekrar yola çıkıp Bursa'ya yol almaya başladım.herşey çok güzeldi keyifle motoru sürüyordum. 3 ay olmuştu alalı ilk kendi motorumdu.Derken belalı şehrim Balıkesire yaklaştım .Motordan arada şınggg diye bir ses geliyordu böyle saatte, 2 saatte belki 1 kere oluyordu bende bir vida gevşemiştir deyip 1 2 ay sesin kaynağını bulamadım ama öyle çok fena bir ses değildi gayet masum geliyordu ve çok nadir oluyordu.(her ses motorda önemliymiş onu anladım ).Evet devam edelim balıker'e 10 km kala motordan şangır diye bir ses geldi 100 km ile giderken hemen vitesi yavaşça düşürüp kenara çektim.Motor vitese geçmiyordu zor zahmet 1. vitese geçirip ilerledim ama 2 ye 3 e geçmiyordu şangır şungur sesler geliyordu.Daha fazla zorlamadan 1 e takıp kenardan kenardan 15 km yol gidip aynı motorcuyu buldum. 4 gün geçmişti aradan ve ben yine arıza ile adamın karşısındaydım.Ne şanssız adamsın sen nidaları eşliğinde motoru teslim ettim.Motor şanzuman dağıtmıştı.Karbiratör de benzin kaçırıyordu çatlamıştı.(daha öncede çatlamış macun ile kapatmışlar ben 0 ile değiştirdim.)çalıştığım bursa'ya otobüsle dönüp işe gittim ve motoru 2 gün sonra gel al yaptık dediler.bana bu yolculuk yaklaşık 1500 tl ye mal olmuştu.Şanzuman dağıtma sebebi de dişlilerin arası karıncalanma yapmış ve aşınmış,daha önceden ustanın dediğine göre motor açılıp tamir görmüş.Olsun motorum artık arıza vermiyecekti ve keyifle sürebilecektim.Cana geleceğine mala gelsin dedim.(bu ses şanzuman değişince gitti o yüzden ondan kaynaklandığını varsayıyorum.)

    3. arıza

    Arka frenden ses gelmeye devam ediyordu.Ama ne yaptıysam bir çözümünü bulamamıştım.En son kendimce arka fren kampana kapağını tutan vida yerleri yalama yapmış ve onu tutan uzun bir çubuk var oda yalama gibi olmuştu ve eskimişti onlardan kaynaklıdır dedim.Kapak hafifte olsa oynuyordu bu yüzden.Sonra 50 km hızla işe giderken doblocunun biri ana yolun kenarında park halindeyken bir anda önüme U çekti bende frenleyip kaçış manevrasını yaptım.Solundan az farkla sıyrılıp geçtim.Ama geçerken çat diye bir ses gelmişti.Adam bana vurdu diye düşündüm.Biraz ilerde hemen durdum ARKA FREN tutmuyordu.Arkama baktığımda adam kaçıyordu ve plakası okunmayacak kadar uzaktaydı.Arka kampana kapağı kırılmıştı ve arka fren teli tekrar kopmuştu.Allahtan arka teker kitlememişti.Arka kampanadaki parçaları söküp ön frenle işe kadar gidebildim,geç kaldım haliyle.Yani o demir kapak nasıl kırılır aklım almıyor.Motorcuya götürüp gerekli parçaları internetten söyledim.Fakat şimdide şu ürün arka tekere oturmadığını söylüyor usta sizde bir bakıp yorumlar mısınız sl 150 nin mi acaba bu mağazaya sorup aldım sl 200 ün dediler ustamı yapamadı acaba:

    https://urun.n11.com/yedek-parca/kub...ana-P437585754


    eğer bu parça uyumsuz ise nerden bu parçayı bulabilirim hiç bi yerde yok başka


    Genel olarak motor ve hem çok eğlendirdi hem çokta üzdü açıkcası ilk motorum çok heyecanla aldım ama başıma gelmeyen kalmadı.İçimi dökmek ve sizinle de paylaşmak istedim. Hala motorumu seviyorum ama;şu arka kampana sorununu da halledebilirsek ;


    YORDUNNNN BENİ BE KARACAOĞLAN...
    okurken içim sıkıldı. ben 4 senedir kullanıyorum şuana kadar tek bir sorun yaşadım oda marş almamasıydı. onunda sebebi karbüratör memesinin düşmesiydi kolay çözüldü. gerçi benim motorum daha 17 bin km de ilerde belki bende yaşayabilirim aynı sorunları ama motorun açılıp tamir görülmüş olması önceki sahibinin kötü kullandığını gösteriyor. umarım daha fazla sorun çıkarmaz sorunsuz kullanırsınız.

  4. #5284
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı RHOTMİR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar aranıza 5 ay önce katıldım.2.el 20 bin kmde bir sl 200 aldım.SL 200 ü çok seviyorum ama başım beladan kurtulmadı motoru aldığımdan beri sizinle de paylaşmak istedim.
    1. arıza

    İlk sorunum arka frenden ses geliyordu basınca ustaya götürdüm yaptı 1 hafta gelmedi ses sonra tekrar gelmeye başladı ve bir virajı alırken yaptığım hafif fren sırasında arka fren teli koptu.Onu alıp yaptırdım ama ses sorunum devam etti balatalar spreylendi ve zımparalandı 2 farklı usta baktı ama ses sorunu hep devam etti neyse öyle kullanamaya devam ettim. buna sonra gelicem.

    2.arıza

    2. arızasını 400 km'lik uzun yolda gaz verdiğimde arada bir saniyenin 10da 1 i gaz yemiyordu ve egzozdan ses geliyordu.Başka benzinlikten benzin aldım ondandır deyip devam ettim. Balıkesir girişinde kaldım(ne şans ki şehre yakın bir yerde kaldım.).Mola verdim benzinlikte marşa bastım motor çalışmıyor amma marş alıyor.Herşeyi yaptım bujiyi söktüm piposunu çıkardım karbiratöre benzin geliyor mu baktım.Sorunu çözemedim ve çekiciyle gece saat 10 da zor zahmet rica ile motorcuya gittim ve sorun buji ateşleme kablosun da ki temassızlıkta çıktı.Buji ateşleme bobinini ve kablosunu değiştirdiler sorun çözüldü.Gece 10 dan sonra 250 km yol yapıp memleketime vardım.
    Memleketten tekrar yola çıkıp Bursa'ya yol almaya başladım.herşey çok güzeldi keyifle motoru sürüyordum. 3 ay olmuştu alalı ilk kendi motorumdu.Derken belalı şehrim Balıkesire yaklaştım .Motordan arada şınggg diye bir ses geliyordu böyle saatte, 2 saatte belki 1 kere oluyordu bende bir vida gevşemiştir deyip 1 2 ay sesin kaynağını bulamadım ama öyle çok fena bir ses değildi gayet masum geliyordu ve çok nadir oluyordu.(her ses motorda önemliymiş onu anladım ).Evet devam edelim balıker'e 10 km kala motordan şangır diye bir ses geldi 100 km ile giderken hemen vitesi yavaşça düşürüp kenara çektim.Motor vitese geçmiyordu zor zahmet 1. vitese geçirip ilerledim ama 2 ye 3 e geçmiyordu şangır şungur sesler geliyordu.Daha fazla zorlamadan 1 e takıp kenardan kenardan 15 km yol gidip aynı motorcuyu buldum. 4 gün geçmişti aradan ve ben yine arıza ile adamın karşısındaydım.Ne şanssız adamsın sen nidaları eşliğinde motoru teslim ettim.Motor şanzuman dağıtmıştı.Karbiratör de benzin kaçırıyordu çatlamıştı.(daha öncede çatlamış macun ile kapatmışlar ben 0 ile değiştirdim.)çalıştığım bursa'ya otobüsle dönüp işe gittim ve motoru 2 gün sonra gel al yaptık dediler.bana bu yolculuk yaklaşık 1500 tl ye mal olmuştu.Şanzuman dağıtma sebebi de dişlilerin arası karıncalanma yapmış ve aşınmış,daha önceden ustanın dediğine göre motor açılıp tamir görmüş.Olsun motorum artık arıza vermiyecekti ve keyifle sürebilecektim.Cana geleceğine mala gelsin dedim.(bu ses şanzuman değişince gitti o yüzden ondan kaynaklandığını varsayıyorum.)

    3. arıza

    Arka frenden ses gelmeye devam ediyordu.Ama ne yaptıysam bir çözümünü bulamamıştım.En son kendimce arka fren kampana kapağını tutan vida yerleri yalama yapmış ve onu tutan uzun bir çubuk var oda yalama gibi olmuştu ve eskimişti onlardan kaynaklıdır dedim.Kapak hafifte olsa oynuyordu bu yüzden.Sonra 50 km hızla işe giderken doblocunun biri ana yolun kenarında park halindeyken bir anda önüme U çekti bende frenleyip kaçış manevrasını yaptım.Solundan az farkla sıyrılıp geçtim.Ama geçerken çat diye bir ses gelmişti.Adam bana vurdu diye düşündüm.Biraz ilerde hemen durdum ARKA FREN tutmuyordu.Arkama baktığımda adam kaçıyordu ve plakası okunmayacak kadar uzaktaydı.Arka kampana kapağı kırılmıştı ve arka fren teli tekrar kopmuştu.Allahtan arka teker kitlememişti.Arka kampanadaki parçaları söküp ön frenle işe kadar gidebildim,geç kaldım haliyle.Yani o demir kapak nasıl kırılır aklım almıyor.Motorcuya götürüp gerekli parçaları internetten söyledim.Fakat şimdide şu ürün arka tekere oturmadığını söylüyor usta sizde bir bakıp yorumlar mısınız sl 150 nin mi acaba bu mağazaya sorup aldım sl 200 ün dediler ustamı yapamadı acaba:

    https://urun.n11.com/yedek-parca/kub...ana-P437585754


    eğer bu parça uyumsuz ise nerden bu parçayı bulabilirim hiç bi yerde yok başka


    Genel olarak motor ve hem çok eğlendirdi hem çokta üzdü açıkcası ilk motorum çok heyecanla aldım ama başıma gelmeyen kalmadı.İçimi dökmek ve sizinle de paylaşmak istedim. Hala motorumu seviyorum ama;şu arka kampana sorununu da halledebilirsek ;


    YORDUNNNN BENİ BE KARACAOĞLAN...
    sl200 parçalarını şu dönem bulmak zor ama orjinal parça değilse oturmaz,o paraçda bir yanlışlık var bana göre.

    kapağın kırılması ilginç olmuş,arka fren sesinin gelmesi ise fren balatalarının dandikliğinden kaynaklı.dandik balatalar zamanla arka jantın kampana yuvasını çizip bozuyor zira jantların yapısı kaliteli olmadığı için kampana yuvası çizilmeye müsait.ancak tornada iç yuva elden geçirilirse düzeliyor veya kaliteli bir balata alıp deneyerek test edeceksiniz.


    motorun önceki sahibi hor kullanmış makineyi.şanzıman dağıtması kolay kolay olmaz.yağ bakımlarını aksatmış ve gereksiz abanmışsa motora şanzıman arızalanır.sl200 de motul 10-40 5100 yağı her 1500 km de bir değiştirmeniz lazım aksi takdirde işte böyle şanzıman dişlilerini yorar ve sonunda patlatırsınız.

    5 yıldır sl200 sayfasında değişmeyen 3 ana etmeni sürekli söyledik;

    1-motul 10-40 5100 yağ,1500 km de bir değişmeli
    2-daha güvenli ve keyifli sürüş için michlein city grip 2 lastikler
    3-haftalık bakımlarda gözünüzün gördüğü her civatayı sıkıp kontrol etmek,wd40 ile fren tertibat bağlantılarını ve ayaklıklardaki vites-fren bağlantı kısımlarını temizlemeniz.

    farklı farklı sıkıntılar yaşasanızda bu 3 etken sl200 motorunun sağlıklı ve güvenli sürmeniz için olmassa olmaz durumlar.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  5. #5285

    Üyelik
    04 Kasım 2020
    Motosikleti
    Superlight 200
    Merhaba arkadaşlar, öncelikle hepinize iyi sürüşler.
    Kısa bir süre önce ilk motosikletim olarak Superlight 200 alıp aranıza katıldım. Üçüncü sahibiyim. Sizlere birkaç sorum olacaktı.

    - Yüksek viteste, düşük devirde gaz verdiğim zaman 1-2 saniyeliğine tıngırtı şeklinde bir metal sesi geliyor. Bu normal mi? Şanzımandan mı geliyordur, ne yapmam gerekir? (Geçenlerde üçüncü viteste giderken önüme atlayan köpek sebebiyle ani fren yaptım, ardından geri çekildi ve vitesi hiç değiştirmeden gitmeye devam ettim. Bu sefer tıngırtı diye bahsettiğim ses "çat" şeklinde geldi.)

    - Motosikletin önceki sahibinin bilgisizlikten dolayı biraz hor kullanmış olabileceğini ve bakımları aksattığını düşünüyorum. Eğer bu nedenle zarar gördü ise ustaya nelere bakmasını söyleyebilirim?

    - Bu motorda elcik ısıtma işini nasıl yapıyorsunuz? Eldiven bir yere kadar ıstıyor, geçen universal bir elcik ısıtma alayım dedim ancak uymadı, sonra bu konuyu biraz okuduğumda bizim gidonların çapının 25mm olduğunu gördüm. Superlight uyumlu ekonomik bir elcik ısıtma var mıdır?

  6. #5286

    Üyelik
    15 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Kuba - Superlight 200
    Merhaba, bende ki SL200 yağ yakıyormuş. Piston ve sekman bulmam gerekiyor ama hiç bir yerde bulamadım. Bu motorun parçalarını nereden temin edebilirim? Bilgisi olan paylaşabilir mi?

  7. #5287
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı Dystopian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, öncelikle hepinize iyi sürüşler.
    Kısa bir süre önce ilk motosikletim olarak Superlight 200 alıp aranıza katıldım. Üçüncü sahibiyim. Sizlere birkaç sorum olacaktı.

    - Yüksek viteste, düşük devirde gaz verdiğim zaman 1-2 saniyeliğine tıngırtı şeklinde bir metal sesi geliyor. Bu normal mi? Şanzımandan mı geliyordur, ne yapmam gerekir? (Geçenlerde üçüncü viteste giderken önüme atlayan köpek sebebiyle ani fren yaptım, ardından geri çekildi ve vitesi hiç değiştirmeden gitmeye devam ettim. Bu sefer tıngırtı diye bahsettiğim ses "çat" şeklinde geldi.)

    - Motosikletin önceki sahibinin bilgisizlikten dolayı biraz hor kullanmış olabileceğini ve bakımları aksattığını düşünüyorum. Eğer bu nedenle zarar gördü ise ustaya nelere bakmasını söyleyebilirim?

    - Bu motorda elcik ısıtma işini nasıl yapıyorsunuz? Eldiven bir yere kadar ıstıyor, geçen universal bir elcik ısıtma alayım dedim ancak uymadı, sonra bu konuyu biraz okuduğumda bizim gidonların çapının 25mm olduğunu gördüm. Superlight uyumlu ekonomik bir elcik ısıtma var mıdır?
    aldığımdan beri var bahsettiğin sesler çin malı şanzıman için normal :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

    Alıntı Scrape adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, bende ki SL200 yağ yakıyormuş. Piston ve sekman bulmam gerekiyor ama hiç bir yerde bulamadım. Bu motorun parçalarını nereden temin edebilirim? Bilgisi olan paylaşabilir mi?
    https://www.motosikletsepeti.com/uru...light-200/3113

  8. #5288

    Üyelik
    04 Kasım 2020
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı ayetlervaray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldığımdan beri var bahsettiğin sesler çin malı şanzıman için normal :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------

    Birkaç kez yanlış devirde vites atınca bayağı patırtı kütürtü geliyor, hatta motordan gelen ses değişiyor 1-2 dakikalığına. Bu kadar kötü olması normal mi hocam? Bir ustaya götüreyim en iyisi yine de. :D

  9. #5289

    Üyelik
    15 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Kuba - Superlight 200
    Alıntı ayetlervaray adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldığımdan beri var bahsettiğin sesler çin malı şanzıman için normal :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:27 ----------



    https://www.motosikletsepeti.com/uru...light-200/3113
    Merhaba, ama bahsettiğiniz set çok pahalı. Ben sadece piston sekman seti almayı düşünüyordum. Usta silindir idare eder, sorun çıkarmaz dedi. Zaten silindirli olan set fiyatı da çok pahalı

  10. #5290

    Üyelik
    15 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Kuba - Superlight 200
    Merhaba, benim sağ sinyalim. açılıyor ama kapanmıyor. Sol da 2-3 tık sonra kapanıyor. Sorun neden kaynaklanabilir acaba? sinyalle uğrasırken bir gun kaza yapacagım alimallah.

  11. #5291
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Scrape adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, ama bahsettiğiniz set çok pahalı. Ben sadece piston sekman seti almayı düşünüyordum. Usta silindir idare eder, sorun çıkarmaz dedi. Zaten silindirli olan set fiyatı da çok pahalı
    1-sinyal buton kütüklüklüklerinizde oksitlenme olmuş olabilir
    2-sinyal röleniz bozulmuş olabilir.

    ikisinide kontrol edin.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  12. #5292
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı Scrape adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, benim sağ sinyalim. açılıyor ama kapanmıyor. Sol da 2-3 tık sonra kapanıyor. Sorun neden kaynaklanabilir acaba? sinyalle uğrasırken bir gun kaza yapacagım alimallah.
    aynısı bana da oldu, hatta halen bozuk, vakit bulamadım yaptırmaya sinyal haricinde korna çalmıyordu, kablo ucunda oksitlenme olmuş, usta kesip yeniden bağlamıştı çalıştı, parça satın almadan önce kabloyu kontrol edin, usta da röle dedi başta ama kablo çıktı.

  13. #5293

    Üyelik
    15 Eylül 2015
    Şehir
    İstanbul / Avcılar
    Motosikleti
    Kuba - Superlight 200
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynısı bana da oldu, hatta halen bozuk, vakit bulamadım yaptırmaya sinyal haricinde korna çalmıyordu, kablo ucunda oksitlenme olmuş, usta kesip yeniden bağlamıştı çalıştı, parça satın almadan önce kabloyu kontrol edin, usta da röle dedi başta ama kablo çıktı.
    Kornada benimde sıkıntı var evet, dediğiniz gibi korna için önce kabloları kontrol edeceğim, teşekkürler.

    Ama sinyalde flaşör arızalı diyorlar. Çünkü açma çalışıyorsa tuş ve kablo çalışıyor, birde şu var ki motor bir süre çalıştıktan sonra sinyalde düzgün çalışmaya başlıyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:18 ----------

    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-sinyal buton kütüklüklüklerinizde oksitlenme olmuş olabilir
    2-sinyal röleniz bozulmuş olabilir.

    ikisinide kontrol edin.
    Teşekkürler, oksitlenme ihtimali için bakacağım önce. Olmazsa rolesini alacağız mecbur.

  14. #5294

    Üyelik
    02 Ağustos 2020
    Motosikleti
    Virago 250
    Merhabalar. Bizim motorun orijinal sissy bar ı piyasada kalmamış. n11 de valemotor adlı bir firmanın koyduğu sissy bar var

    https://urun.n11.com/yedek-parca/superlight-150-200-sissy-bar-P273869453

    Fakat yorumlarında barın tam oturmadığını söyleyen insanlar var. Onu almaktansa ben şu modeli almayı düşünüyorum

    https://urun.n11.com/yedek-parca/chopper-motosiklet-sissy-bar-yolcu-sirt-yaslama-P316053851

    aranızda orijinalin dışında sissy bar takan veya attıklarımdan birini alıp takan bir dostumuz varmı şu konu hakkında beni aydınlatırsa çok güzel olur sizden gelecek cevabı bekleyeceğim almadan önce bu foruma güveniyorum. :D

  15. #5295

    Üyelik
    05 Kasım 2020
    Herkese selam. Bugün itibari ile ben de katıldım aranıza. Benim iki sorunum var . Aldığım arkadaş egzoza 2 içer delik atmış matkapla. Hiç sevmem orjinalin bozulmasını ilk işim bunu düzeltmek ama kaynak belli olsun istemiyorum düzgün bir işçilik nasıl olur İstanbul’da nereye yaptırırım ne tutar?

    Bir de bu orta sehpa kasislerde yere değiyor sanki tam kapanmıyor gibi sebebi nedir anlamadım kronik mi?

    Teşekkür ederim.

  16. #5296

    Üyelik
    03 Aralık 2020

    Küba süperlight 200 vites degiştirme

    Büyük bir motor sevgim var ilk motor olarak küba süperlight 200 almayı düşünüyorum vites konusu aklımı çok karıştırıyor vites konusunu biraz anlatabilir misiniz kaç devirde vites değiştirilmeli kaç devirde düşürülmeli anlatırsanız çok sevinirim bide motoru kendi başımıza pratik yaparak ögrenebilirmiyiz şimdiden cevaplarınız için teşekkürler

  17. #5297
    fcesur77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Merhaba,

    Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık 2 hafta önce 2018 model 2600 km Superlight 200 aldım. Motordan genel olarak memnunum diyebilirim.

    Beni rahatsız eden bir kaç sorunu size danışmak istiyorum.

    -Sürat farketmeksizin motorun aynaları aşırı titriyor. Aryıca sağ tarafın daha çok titrediğini farkettim.

    -Motorun ön kısmından bir vızıltı sesi geliyor halen bulamadım ve bulmakta kararlıyım.

    -Kasislerden geçerken amörtisörden tak sesi geliyor sanırım bu sorun kronik daha önce forumda okumuştum.

    -Motor sıcakken rölanti devrim 2500, soğukken 2000 çalışıyor. Sıcakken 1800 civarına ayarlayıp daha sonra soğuk çalıştırdığımda stop ediyor ve stabil çalışmıyor. Acaba karbüratörün temizlenmesi mi gerekiyor ya da subap ayarı mı yapılmalı?

    Cevaplarınız için teşekkür ederim.

  18. #5298
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı fcesur77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Aranıza yeni katıldım. Yaklaşık 2 hafta önce 2018 model 2600 km Superlight 200 aldım. Motordan genel olarak memnunum diyebilirim.

    Beni rahatsız eden bir kaç sorunu size danışmak istiyorum.

    -Sürat farketmeksizin motorun aynaları aşırı titriyor. Aryıca sağ tarafın daha çok titrediğini farkettim.

    -Motorun ön kısmından bir vızıltı sesi geliyor halen bulamadım ve bulmakta kararlıyım.

    -Kasislerden geçerken amörtisörden tak sesi geliyor sanırım bu sorun kronik daha önce forumda okumuştum.

    -Motor sıcakken rölanti devrim 2500, soğukken 2000 çalışıyor. Sıcakken 1800 civarına ayarlayıp daha sonra soğuk çalıştırdığımda stop ediyor ve stabil çalışmıyor. Acaba karbüratörün temizlenmesi mi gerekiyor ya da subap ayarı mı yapılmalı?

    Cevaplarınız için teşekkür ederim.
    motorunuz hayırlı olsun.


    sl200 titreşimden kaynaklı ayna gibi parçalarının gevşeme durumu her zaman vardır.Orjinal aynaların bağlantı yerlerine ayna yükseltici aparat takarak sorunu çözebilirsiniz.Genel olarak haftalık bakımlarda ayna,sele gibi görünür vida bölgelerini sıkmanız yerinde olur zir titreşimden vida atma problemleri kroniktir sl200 motorunda.

    vızıltı sesi egsozun koruma metalinin bağlantısından geliyor,belli bir hızda bu metal parça ses yapıyor.Vİda bölgesine bakın yada vidayı iptal edip kaynak yaptırın.

    amortisör konusunda ise amortisörün iç yağını kontrol ettirin,muhtemelen az yağ koyulmuş olabilir montaj zamanında yada içerdeki yağ özelliğini yiritmişde olabilir.Bakım yaptırmanız lazım.Amortisör yayları ve keçelerinide kotrol ettirmiş olursunuz.

    Motor rölantide iken 1900 devir idealdir,karbüratör hava-gaz ayarları ile alakalı bir sorun bu.Gerekli hava akışı gelmez ise karbüratör zorlanır.Yan kapak içinde olan kapalı hava filitresinide temizleminiz lazım.Hava akışı iyi olmayan sl200 bu tür durumları her zaman yaşatır ve hatta fazla benzin yakma durumlarıda gösterebilir.Normalde 1 depo benzin ile 400 km şehir içi gitmeniz lazım.300-350 km gidiyor iseniz ya çok agresif kullanıyorsunuz yada karbüratör ayarlarınız bozuk demekdir.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  19. #5299
    fcesur77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2020
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Merhaba,

    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Yakın zamanda hepsini deneyeceğim.

  20. #5300

    Üyelik
    04 Kasım 2020
    Motosikleti
    Superlight 200
    Merhaba arkadaşlar.

    Motosiklete geçenlerde subap ayarı yaptırdım, onunla alakalı mıdır bilemiyorum ancak bazen 1. vitese attığımda debriyaj tamamen sıkılı olsa da stop ediyor. Neden olabilir sizce? Soğuktan olma ihtimali yoktur diye düşünüyorum çünkü ısınmış halde, uzun süre sürdükten sonra da aynı durum oluyor ve stop edecek devirde olmamasına rağmen sadece 1. viteste yaşanıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)