Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #5101
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sl200 ideal ortalama hızı 90-110 arasıdır.200 cc bir motorun zaten ideal ortalama performansı budur.Giriş seviyesi motorlarda genelde de bu böyledir.Beygir gücü düşük olmasıda motor yapısı itibariyle normal bir durumdur.Yeni başlayanlar 15-20 bin km yaptıkdan sonra elbette motorun performansından memnuniyetsizlik duyamaya başlayabilir.Bu noktada 250-650 cc bandına motor yükseltmek mantıklı olabilir ancak 200 cc motorun performansını artırmak için arkaplanda mekanik mühendisliği yapmayada gerek yok.Ne kadar ekmek o kadar köfte misali bir denklemi vardır bu işin.

    hocam aslında demek istediğim şey 14 beygirli bir commuter 110 ortalama hızla gidemez ve 90 ortalama dan sonra zorlanır iken 12,7 beygir ve daha ağır sl200 nasıl 110 sabit hızla gidebiliyor?
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #5102
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam aslında demek istediğim şey 14 beygirli bir commuter 110 ortalama hızla gidemez ve 90 ortalama dan sonra zorlanır iken 12,7 beygir ve daha ağır sl200 nasıl 110 sabit hızla gidebiliyor?
    bu son hızı erişilebilcek ve kontrol edilebilcek son hız olarak kabul edelim.Sollama yapmada veya kaçış manevları için anlık hızlanma değeri olarak kabul edersek daha doğru tespit etmiş oluruz.90 km hız elbette en ideal hızdır sl200 ancak söylediğim ivmelenmeler için çoğu zaman yeterli bir hız değildir.
    arndiol bunu beğendi.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  3. #5103

    Üyelik
    16 Mayıs 2019
    Motosikleti
    küba süperlight 200
    Görsel 1
    Görsel 2
    Acil yardım görsel deki siyah parçanın içindeki sıralamayı bilen var mı gaz teli değiştirmem gerekti ama sökerken dikkat etmedim o içerideki sıralamaya değınık hali bu (Görsel 2 ) birde tabi gaz teli var.Yardımcı olursanız sevinirim.

  4. #5104
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı HüseyinK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Görsel 1 https://i.hizliresim.com/lQGyvE.png
    Görsel 2 https://i.hizliresim.com/zGkV59.png
    Acil yardım görsel deki siyah parçanın içindeki sıralamayı bilen var mı gaz teli değiştirmem gerekti ama sökerken dikkat etmedim o içerideki sıralamaya değınık hali bu (Görsel 2 ) birde tabi gaz teli var.Yardımcı olursanız sevinirim.

    Büyük bir başarı ile karbüratör iğnesini sökmüşsünüz..

    montajı yapılır ,iğneyi tutan parça ufak olanı zaten ama montaj sonrasıda karbüratör ayarlarınız komple bozuk hale gelicek ve ayar yaptırmak durumunda kalacaksınız.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  5. #5105

    Üyelik
    17 Nisan 2019
    Motosikleti
    KUBA SL200
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkes yazmış ama acıkcası bir sayfada ak denilene bir sayfada kara deniliyor.


    Bir cengaver dürüstçe yazar umarım sunları

    Bu aletin titreşimsiz max hızı nedir?
    Motoru öldürmeden max hızı nedir?
    Ortalama kiloda bir artçı ile max hızı nedir?
    100 km de yaktığı yakıtı nedir?
    Titreşim belirli devir aralığında olur.80/90 arası rahat sürüş diyelim.
    Bende max hız 110 hız yapmak isteyenler bu motoru tercih etmemeli.
    Artçı ilede hız 110
    Benzin 7 TL iken 20 kuruş yakıyor.

  6. #5106

    Üyelik
    14 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    @BlackGhost ve @shadowmaster'a bu konu altındaki soruları cevapladıkları için teşekkür ederim.

    Ben de Kuba Superlight 200 tercih ettim ve 250km'de 2.el satın aldım. Şu an 500kmde. Satın alırken de ekspertiz için Mecidiyeköydeki Prestij Motora göstermiştim. Satın aldığım kişi motoru VALE Moto'dan almış. Şu an VALE Moto'nun kapandığı söyleniyor. Zaten haklarında çok iyi şeyler duymamıştım. Benim burda sıkıntım, motorun garantisi devam ettiği için garanti kapsamında değişim için başka Kuba yetkili bayisinde değişim yapabilir miyim acaba? Bu konuda bilgisi olan var mı? Genelde servislerin garanti kapsamında değişime yanaşmadığı söyleniyor.


    Lastikleri henüz değiştirmedim. Orijinalleri ile aynı boyutta ürettiği için ANLAS CAPRA modeli ile değiştireceğim ve L sibop taktıracağım. Bu işlemi Prestij Motorda yaptırmayı düşünüyorum ama fiyatlar biraz yüksek söyleniyor gibi geldi. Avrupa yakasında iyi bir usta önerisi olan var mıdır? Tubeless işlemini iyi bir usta yapmalı demişti @shadowmaster.

    Bunların dışında çalışırken boşa zor geçme sorunu bende de var. Shadowmaster'ın dediği gibi motoru hafif ileri itip öyle boşa atıyorum. Bir diğer sıkıntı yan ayaklık kapandığında motor önceden stop ediyordu, şimdi etmiyor. Kontrol ettim, yan ayaklığın temas ettiği ufak bir buton var, oraya temas etmiyor ayaklığı açınca. Bunu kendim çözebilir miyim? Yoksa lastik değişimi için ustaya gideceğim orada mı baktırmak mantıklı?

    Bir de daha önce Prestij Motorda tubeless lastik değişimi yapan var mı? Memnunlar mı?

    Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim. Tekerinize taş değmesin.

  7. #5107

    Üyelik
    03 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul - Avrupa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Murat Otomotiv diye aratırsan bir Anlas Bayisi var Çağlayan, Kağıthane'de. Oradan fiyat alabilirsin.

  8. #5108

    Üyelik
    14 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Alıntı IAMBY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Murat Otomotiv diye aratırsan bir Anlas Bayisi var Çağlayan, Kağıthane'de. Oradan fiyat alabilirsin.
    Murat Otomotiv de fiyatı yüksek söyledi, o yüzden n11 üzerinden aldım lastikleri. Bugün de Prestij Motor'a gittim taktırdım ANLAS CAPRA lastikleri. Yalnız kafama takılan bir konu var.

    @shadowmaster'ın hazırladığı dokümanda "Zincir gergisi yapılırken, arka lastik mil somunu gevşetilip ayar yapıldıktan sonra, arka maşa kenarlarındaki, beyaz çentiklerin, sol ve sağ tarafta eşit olduğuna dikkat ediniz." uyarı vardı.

    Lastikler değiştikten sonra bu kısımdaki çentikleri kontrol ettim, sağ ve soldaki çentikler eşit değildi. Ustaya bu durumu sorduğumda teker düz bakıyor, öyle ayarlandı sıkıntı yok dedi. Honda vs. marka bi' motor olsaydı bu önemli olurdu ama bunlarda o şekilde değil dedi. Usta öyle diyince ben de bir şey demedim. Buradan sol ve sağ kısmın fotoğrafını çektim. Buradan da paylaşayım, bu şekilde çentiklerin farklı olması bir sıkıntı yaratır mı? Bilen birisi yorum yaparsa sevinirim.
    Sağ tarafta 5 çentik varken sol tarafta 2 çentik gözüküyor. Bu durum kafamı kurcaladı.






    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    Alıntı motosaykil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Murat Otomotiv de fiyatı yüksek söyledi, o yüzden n11 üzerinden aldım lastikleri. Bugün de Prestij Motor'a gittim taktırdım ANLAS CAPRA lastikleri. Yalnız kafama takılan bir konu var.

    @shadowmaster'ın hazırladığı dokümanda "Zincir gergisi yapılırken, arka lastik mil somunu gevşetilip ayar yapıldıktan sonra, arka maşa kenarlarındaki, beyaz çentiklerin, sol ve sağ tarafta eşit olduğuna dikkat ediniz." uyarı vardı.

    Lastikler değiştikten sonra bu kısımdaki çentikleri kontrol ettim, sağ ve soldaki çentikler eşit değildi. Ustaya bu durumu sorduğumda teker düz bakıyor, öyle ayarlandı sıkıntı yok dedi. Honda vs. marka bi' motor olsaydı bu önemli olurdu ama bunlarda o şekilde değil dedi. Usta öyle diyince ben de bir şey demedim. Buradan sol ve sağ kısmın fotoğrafını çektim. Buradan da paylaşayım, bu şekilde çentiklerin farklı olması bir sıkıntı yaratır mı? Bilen birisi yorum yaparsa sevinirim.
    Sağ tarafta 5 çentik varken sol tarafta 2 çentik gözüküyor. Bu durum kafamı kurcaladı.


    http://resimag.com/p1/7cc87e0098f.jpeg

    http://resimag.com/p1/cfbd15c1618.jpeg
    Fotolar çıkmamış sanırım, tekrar paylaşıyorum.





  9. #5109

    Üyelik
    03 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul - Avrupa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Gidonu bıraktığında düz gidiyor mu motorun? Gidiyorsa rahat olabilirsin.

  10. #5110
    CoppeR` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2019
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial MH Drift 150
    Hiçbir yerde göremedim, bu modelin sele yüksekliğini bilen var mı acaba?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:16 ----------

    Alıntı CoppeR` adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiçbir yerde göremedim, bu modelin sele yüksekliğini bilen var mı acaba?
    730 milimetreymiş. Kaynak

  11. #5111

    Üyelik
    13 Kasım 2019
    Şehir
    Kocaeli-izmit
    Motosikleti
    Kuba Suberlight 200
    Merhabalar 2 hafta önce aldığım sl200 9bin km deydi şimdi 10bin oldu. Yağ değişimi, zincir yağlaması ve temizlenmesi , hava filtresi temizligi yapacağım. Bujiyi kontrol ettirdim buji sağlam ve yanımda da yeni buji var saklıyorum. Size sorum fren balatalarını ne zaman kontrol ettirmem gerek , ilk aldığımda fren yapınca ses yoktu şimdi ufaktan balata sesi geliyor sanirim. Genel bakım haricinde km arttıkça neleri kontrol ettirmeliyiz? Herkese iyi sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    Blackghost tüm paylaşımların için teşekkür ederim benim gibi yeni başlayanlara çok faydalı yol gösteriyorsun, 1. Viteste kalkarken tak diye ses gelme sorunu sende de varmış bir zamanlar, bu sorun çok sıkıntılımıdır motora nasıl bir zararı vardır ve bu sorunun bir usta tarafindan giderilmesi çok masraflımıdır teşekkürler şimdiden cevabın için

  12. #5112
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Batuhan Dağl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar 2 hafta önce aldığım sl200 9bin km deydi şimdi 10bin oldu. Yağ değişimi, zincir yağlaması ve temizlenmesi , hava filtresi temizligi yapacağım. Bujiyi kontrol ettirdim buji sağlam ve yanımda da yeni buji var saklıyorum. Size sorum fren balatalarını ne zaman kontrol ettirmem gerek , ilk aldığımda fren yapınca ses yoktu şimdi ufaktan balata sesi geliyor sanirim. Genel bakım haricinde km arttıkça neleri kontrol ettirmeliyiz? Herkese iyi sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:54 ----------

    Blackghost tüm paylaşımların için teşekkür ederim benim gibi yeni başlayanlara çok faydalı yol gösteriyorsun, 1. Viteste kalkarken tak diye ses gelme sorunu sende de varmış bir zamanlar, bu sorun çok sıkıntılımıdır motora nasıl bir zararı vardır ve bu sorunun bir usta tarafindan giderilmesi çok masraflımıdır teşekkürler şimdiden cevabın için
    1.vites geçişinin sert olması normaldir,hatta şuan kullandığım 2001 model honda shadow motorumun 1.vites geçişide sert tok bir sesle geçiş yapar.Ben honda motorumda bile motul 5100 10-40 yağ kullanıyorum ,bu motorların genetiği böyledir.Harley motorların dahi vites geçişleri sesli ve tok sesli olur.Vites geçişi olunca şansızman elinize gelecek sanırsınız ama normaldir bu durum.Ben sadece 1 yıl önce denemek için kullandığım ve çok memnun kaldığım italyan bir yağ markası olan emi motor yağında vites geçişlerimin çok yumuşak olduğunu gördüm.Yüksek cc motorlarda motul yağın bir üst kalitesinde uzun vade kullanılacak motor yağı olarak emi motor yağını şiddetle tavsiye ediyorum ancak sl200 için emi motor yağı çok lükstür,motul iyidir.YÜksek cc bir motora geçtiğinize tecrübe edebilirsiniz emi motor yağını.

    Fren balatası değişimi görecelidir zira kullanımla alakalı bir durumdur.Frenaj kullanımlarınız normalin üstünde ise balata değişimleriniz sıklaşabilir.Fren kullanımı temelde motor kullanımını profosyonel anlamda çok iyi yapamayan kullanıcılarda balataların çabuk bitmesine sebeb olur.Ben yan sanayi bir arka balata ile honda motorumda 35 bin km dir kullanıyorum ancak her 10 bin km de bir balatalarınızı kontrol edip bakmalısınız.Frenlerinizde zayıflama oluşmuş ise ön-arka değiştirin.

    Fren balataları değişimi yaparken sl200 de illaki orjinal diye parça aramayın,zaten çin menşeyli bir motor olduğu için motorunuza uygun "sinterli siyah balataları" tercih edin,bu sinterli siyah balatalar hem uzun ömürlü oluyor hemde ses yapmıyor.Piyasadaki ucuz 15-20 tl lik balatalar her zaman ses yapar ama iş görür ancak kafa bırakmaz yolda ciyak ciyak sesleriyle.

    Fren balatalarında da aynı zincir -dişli setinde olduğu gibi bir "grup değişim" yapma zaruriyeti vardır zira tek bir balata değişimi yaparsanız (örneğin sadece arka balata) bu sefer ön balata ile arka yeni balatanın uyumsuz frenaj yapması sebebiyle ön yada arka balatanız zamanından önce eriyecektir dolayısıyla 3 temel grupda değişimleri tek yapmayın;
    1- lastikleriniz
    2-zincir ve dişli setiniz
    3-fren balatalarınız (ön hidrolik fren sıvınızda dahil olmak üzere)

    Bu 3 temel grup "her zaman grup olarak değişmek zorundadır" daha güvenli ve konforlu sürüş için aksi takdirde hangi motor modeli olursa olsun sürüşde sıkıntılar ve tehlikeler yaşarsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

    Alıntı motosaykil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Murat Otomotiv de fiyatı yüksek söyledi, o yüzden n11 üzerinden aldım lastikleri. Bugün de Prestij Motor'a gittim taktırdım ANLAS CAPRA lastikleri. Yalnız kafama takılan bir konu var.

    @shadowmaster'ın hazırladığı dokümanda "Zincir gergisi yapılırken, arka lastik mil somunu gevşetilip ayar yapıldıktan sonra, arka maşa kenarlarındaki, beyaz çentiklerin, sol ve sağ tarafta eşit olduğuna dikkat ediniz." uyarı vardı.

    Lastikler değiştikten sonra bu kısımdaki çentikleri kontrol ettim, sağ ve soldaki çentikler eşit değildi. Ustaya bu durumu sorduğumda teker düz bakıyor, öyle ayarlandı sıkıntı yok dedi. Honda vs. marka bi' motor olsaydı bu önemli olurdu ama bunlarda o şekilde değil dedi. Usta öyle diyince ben de bir şey demedim. Buradan sol ve sağ kısmın fotoğrafını çektim. Buradan da paylaşayım, bu şekilde çentiklerin farklı olması bir sıkıntı yaratır mı? Bilen birisi yorum yaparsa sevinirim.
    Sağ tarafta 5 çentik varken sol tarafta 2 çentik gözüküyor. Bu durum kafamı kurcaladı.

    Bu durum bazen olabiliyor ancak sürüş esnasında gidon sağa yada sola çekme eğilinde olmaz ise korkmayın.
    Sebebleri farklı olabilir;
    -arka dişlinizin bağlantıları gevşemiş yada dişliniz yamulmuş olabilir
    -arka jant milinizde yada yuvasında sorun oluşmuş olabilir
    -arka jantın monte olduğu şase yuvasında sorun oluşmuş olabilir

    genelde sincir dişli seti aşınma ve gevşeme dönemine girdiğinde bunlar yaşanır,zincir ve dişli setiniz eskimiş ise değiştirin.

    lastik konusunda ise yorum yapamıyorum zira bizim sl200 kullanan arkadaşlarımız michlein lastiklerden hiçbir zaman vazgeçmedi ve çok memnunlar.Anlas lastikler konusunda tecrübelerinizi dinlemek isteriz yağışlı ve ıslak zemin performanslarını.Gerçi orjinal sl200 lastiklerine göre fark yaratacaktır ancak tehlikeli görünen yol şartlarında anlas performansını birkaç arkdaşdan olumsuz tecrübe aldık dolayısıyla orjinal lastiklere göre iyi ama klasman olarak orta segment bir lastik olarak görüyoruz anlas lastikleri.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  13. #5113

    Üyelik
    13 Kasım 2019
    Şehir
    Kocaeli-izmit
    Motosikleti
    Kuba Suberlight 200
    Cevabınız için çok teşekkürler iyi sürüşler dilerim

  14. #5114

    Üyelik
    28 Ağustos 2019
    Şehir
    İSTANBUL / GAZİOSMANPAŞA
    Motosikleti
    KUBA SUPERLİGHT 200
    merhabalar canlar. sl200 motorumu alalı bir hafta oldu. 1875 km de .2. el aldım.
    yanında ehliyet verir diye baktım fakat veremiyormuş )
    bu gün ehliyet için başvurdum.
    tekerinize taş değmesin canlar.
    ( bu arada yaşım yine 50 . değisiklik yok ) )

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

    merhabalar canlar. sl200 motorumu alalı bir hafta oldu. 1875 km de .2. el aldım.
    yanında ehliyet verir diye baktım fakat veremiyormuş )
    bu gün ehliyet için başvurdum.
    tekerinize taş değmesin canlar.
    ( bu arada yaşım yine 50 . değisiklik yok ) )

  15. #5115

    Üyelik
    14 Kasım 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Alıntı IAMBY adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu bıraktığında düz gidiyor mu motorun? Gidiyorsa rahat olabilirsin.
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.vites geçişinin sert olması normaldir,hatta şuan kullandığım 2001 model honda shadow motorumun 1.vites geçişide sert tok bir sesle geçiş yapar.Ben honda motorumda bile motul 5100 10-40 yağ kullanıyorum ,bu motorların genetiği böyledir.Harley motorların dahi vites geçişleri sesli ve tok sesli olur.Vites geçişi olunca şansızman elinize gelecek sanırsınız ama normaldir bu durum.Ben sadece 1 yıl önce denemek için kullandığım ve çok memnun kaldığım italyan bir yağ markası olan emi motor yağında vites geçişlerimin çok yumuşak olduğunu gördüm.Yüksek cc motorlarda motul yağın bir üst kalitesinde uzun vade kullanılacak motor yağı olarak emi motor yağını şiddetle tavsiye ediyorum ancak sl200 için emi motor yağı çok lükstür,motul iyidir.YÜksek cc bir motora geçtiğinize tecrübe edebilirsiniz emi motor yağını.

    Fren balatası değişimi görecelidir zira kullanımla alakalı bir durumdur.Frenaj kullanımlarınız normalin üstünde ise balata değişimleriniz sıklaşabilir.Fren kullanımı temelde motor kullanımını profosyonel anlamda çok iyi yapamayan kullanıcılarda balataların çabuk bitmesine sebeb olur.Ben yan sanayi bir arka balata ile honda motorumda 35 bin km dir kullanıyorum ancak her 10 bin km de bir balatalarınızı kontrol edip bakmalısınız.Frenlerinizde zayıflama oluşmuş ise ön-arka değiştirin.

    Fren balataları değişimi yaparken sl200 de illaki orjinal diye parça aramayın,zaten çin menşeyli bir motor olduğu için motorunuza uygun "sinterli siyah balataları" tercih edin,bu sinterli siyah balatalar hem uzun ömürlü oluyor hemde ses yapmıyor.Piyasadaki ucuz 15-20 tl lik balatalar her zaman ses yapar ama iş görür ancak kafa bırakmaz yolda ciyak ciyak sesleriyle.

    Fren balatalarında da aynı zincir -dişli setinde olduğu gibi bir "grup değişim" yapma zaruriyeti vardır zira tek bir balata değişimi yaparsanız (örneğin sadece arka balata) bu sefer ön balata ile arka yeni balatanın uyumsuz frenaj yapması sebebiyle ön yada arka balatanız zamanından önce eriyecektir dolayısıyla 3 temel grupda değişimleri tek yapmayın;
    1- lastikleriniz
    2-zincir ve dişli setiniz
    3-fren balatalarınız (ön hidrolik fren sıvınızda dahil olmak üzere)

    Bu 3 temel grup "her zaman grup olarak değişmek zorundadır" daha güvenli ve konforlu sürüş için aksi takdirde hangi motor modeli olursa olsun sürüşde sıkıntılar ve tehlikeler yaşarsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------



    Bu durum bazen olabiliyor ancak sürüş esnasında gidon sağa yada sola çekme eğilinde olmaz ise korkmayın.
    Sebebleri farklı olabilir;
    -arka dişlinizin bağlantıları gevşemiş yada dişliniz yamulmuş olabilir
    -arka jant milinizde yada yuvasında sorun oluşmuş olabilir
    -arka jantın monte olduğu şase yuvasında sorun oluşmuş olabilir

    genelde sincir dişli seti aşınma ve gevşeme dönemine girdiğinde bunlar yaşanır,zincir ve dişli setiniz eskimiş ise değiştirin.

    lastik konusunda ise yorum yapamıyorum zira bizim sl200 kullanan arkadaşlarımız michlein lastiklerden hiçbir zaman vazgeçmedi ve çok memnunlar.Anlas lastikler konusunda tecrübelerinizi dinlemek isteriz yağışlı ve ıslak zemin performanslarını.Gerçi orjinal sl200 lastiklerine göre fark yaratacaktır ancak tehlikeli görünen yol şartlarında anlas performansını birkaç arkdaşdan olumsuz tecrübe aldık dolayısıyla orjinal lastiklere göre iyi ama klasman olarak orta segment bir lastik olarak görüyoruz anlas lastikleri.
    Cevaplar için teşekkür ederim. Gidonda sağa ve sola çekme hissetmedim; ama arka taraf yalpalanıyor gibi hissediyorum bazen. Lastikler yeni takıldığı için de olabilir diye düşündüm. Motor rodajda olduğu için yüksek hızlara da çıkmıyorum o yüzden tam emin olamadım.
    Şu anda motorum 500km'de zincir konusunda sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Biraz daha gözlemleyeceğim motoru, içime sinmezse lastik taktırdığım ustaya tekrar götürüp göstereceğim.

    Anlas Capra modeli ile ilgili görüşlerimi uzun bir süre kullandıktan sonra buraya yazmayı planlıyorum. Aynı boyutlarda olmadığı için ve fiyat dolayısıyla Anlas'ı tercih ettim Michelin yerine.Bakalım kullanıp göreceğim.

    Bunun dışında Motul 5100 10w40 MA2 yağda indirim var hepsiburada. Ben biraz stokladım. Gelen yağlar Temmuz 2019 üretimi idi. Şu anda 1lt fiyatı 41.90 TL. Almak isteyen arkadaşlar olursa buraya linki de ekliyorum.

    https://www.hepsiburada.com/motul-51...87INARHANMOTOR

  16. #5116

    Üyelik
    03 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul - Avrupa
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı motosaykil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlas Capra modeli ile ilgili görüşlerimi uzun bir süre kullandıktan sonra buraya yazmayı planlıyorum. Aynı boyutlarda olmadığı için ve fiyat dolayısıyla Anlas'ı tercih ettim Michelin yerine.Bakalım kullanıp göreceğim.

    Bunun dışında Motul 5100 10w40 MA2 yağda indirim var hepsiburada. Ben biraz stokladım. Gelen yağlar Temmuz 2019 üretimi idi. Şu anda 1lt fiyatı 41.90 TL. Almak isteyen arkadaşlar olursa buraya linki de ekliyorum.
    Şubat ayından beri Anlas Capra kullanıyorum, Michelin ile kıyas yapamam kullanmadığım için. Fabrika lastiği ile de kıyas yapmaya bile gerek yok. Arkadaşın Superlight'ında Mitas mc7 serisi lastik var. Mitas'ın Anlas Capra'ya göre yola daha az tutunduğunu, özellikle ıslak zeminde Anlas'ın ciddi fark attığını bizzat iki lastiği de kullanarak tecrübe ettim. Son olarak şöyle toparlayayım, tüm lastikler kayabilir siz hep dikkatli olun tekeriniz kaymasın.

    Yağ konusunda da ben hep Motul 5100 (yarı sentetik) yağ kullanıyordum. Geçenlerde karşıma üretimi galiba Türkiye'de yapılan bir yağ markası olan Lubratech çıktı. Tam sentetik 10w40 yağına yazılan yorumlar ve fiyatı çok iyi olunca aldım koydum. İçindeki yağ çok eskimemişti (1000km) ama yağ değişiminden sonrs vites geçişleri ve genel randımanı beni etkiledi. Yaklaşık 500kmdir kullanıyorum ve bir sonraki yağ değişiminde de muhtemelen yine aynı yağı kullanacağım. Sizlere de öneririm.

    LUBRATECH 10W40 MOTORRAD SYNTH SENTETİK MOTOSİKLET MOTOR YAĞI 1LT
    https://urun.n11.com/yag/lubratech-1...1lt-P235949077
    motosaykil bunu beğendi.

  17. #5117

    Üyelik
    13 Kasım 2019
    Şehir
    Kocaeli-izmit
    Motosikleti
    Kuba Suberlight 200
    Daha önce belirttiğim kalkış yaparken , hız düşürürken gelen ses zincirden geliyormuş, orta sehpaya alıp 1. Viteste tekerleği hareket ettirince farkettim. Zincir belli bi hareketten sonra büyük bir kısmı dalgalanıyor sonra düzelip tekrar bi dalgalanıyor ve bir yere çarpıyor sanirsam. Bunun sebebi sizce ne olabilir? Kendim bu sorunu düzeltebilir miyim düzeltebilirsem tam olarak neyi nasıl yapmam gerekir? Bir ustaya yaptırsam kazıklanmamak için tam olarak neleri bilmem gerekir? Motorum 2016 model 2017 çıkışlı 3 hafta olmadı alalı 9000km de aldım şuan 10200 falan cevabınız için şimdiden teşekkür ederim

  18. #5118
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Batuhan Dağl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Daha önce belirttiğim kalkış yaparken , hız düşürürken gelen ses zincirden geliyormuş, orta sehpaya alıp 1. Viteste tekerleği hareket ettirince farkettim. Zincir belli bi hareketten sonra büyük bir kısmı dalgalanıyor sonra düzelip tekrar bi dalgalanıyor ve bir yere çarpıyor sanirsam. Bunun sebebi sizce ne olabilir? Kendim bu sorunu düzeltebilir miyim düzeltebilirsem tam olarak neyi nasıl yapmam gerekir? Bir ustaya yaptırsam kazıklanmamak için tam olarak neleri bilmem gerekir? Motorum 2016 model 2017 çıkışlı 3 hafta olmadı alalı 9000km de aldım şuan 10200 falan cevabınız için şimdiden teşekkür ederim
    zinciriniz gevşemiş ve gerginliğinin tekrar ayarlaması gerek. Basit bir işlemdir her usta yapar.Gerginlik ayarı yapıldıktan sonrada zincir yağlamasını ihmal etmeyin.Şayet zincir gerginliği son noktaya gelmiş ise (zincir baklaları bozulmuş veya yamulmuş ise) zincir-dişli setini değişmenizde gerekebilir.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  19. #5119
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Arkadaşlar merhabalar, uzun araştırmalarım sonucu ilk motorum olarak kasım ayı başında ben de Kuba Superlight 200 sahibi oldum. 5900 km' de aldığım motorum şuanda 7000 km olmuş durumda. Süreç kısa olsa da, deneyimlerimi yakın zamanda almayı düşünenler ve diğer kullanıcılar ile kendi motosikletimi karşılaştırabilmek için aktarmak isterim.

    Öncelikle internette her araştırmamda forum sayfasının karşıma çıkması sonucu yorumlarına ulaştığım ShadowMaster ve BlackGhost'a teşekkür etmek istiyorum. Hiç tanımadığım insanların, hiç bilmediğim bir motosiklet üzerine beni bu kadar bilgiye ulaştırabilmiş olabilmeleri henüz tüm sayfaları okumamış olsam da çok mutlu edici.

    Motosiklet tecrübem geçtiğimiz yaza dayanıyor, kendi motorumu alana kadar kursta sürmüş olduğum vitesli 250 cclik bir motosiklet hariç sadece birkaç farklı hafif scooter sürmüştüm, bu sebeple aldığım gün ilk bindiğimde heybetinden kaynaklı, o anlık da olsa '' bunun neresi başlangıç motosikleti hata mı yaptım acaba?'' diye düşündüğüm oldu ta ki 1 saat sürene kadar. Aldığım ilk gün yokuşta da kaldım, yaşadığım avrupa yakasının yoğunluğundan kaynaklı trafiğe aralara derelere de girdim ve o kafamdaki olumsuz düşünceleri ilk günün sonunda yok ettim. Sürüşü gerçekten kolay, sistemine 3-4.günde tamamen alışmış oluyorsunuz.

    Benden önceki sahibi hep kapalı garajda tutmuş ve yağışlarda kullanmamış, bu sebeple egzoz üzerinde nokta büyüklüğünde bir yer hariç hiçbir paslanma belirtisi mevcut değil, çevremdeki herkes 2015 model olmasına rağmen sıfır mı aldın diye ısrarla soruyor, superlight yazısının ucundaki birkaç harfin yapışkanının kalkması hariç 4 yıllık bir motor izlenimi vermiyor buradan da temiz bakıldığında çürüyüp yamulan bir çin olmadığı izlenimini aldım şahsen, ben de garajda tutuyorum ve yağışa yakalanma haricinde yağmurlu havalarda pek kullanmayı planlamıyorum.(en azından lastik değişimine kadar)

    Fabrika lastikleri gerçekten felaket, okuyordum yorumlarda ama bu kadar olacağını tahmin etmiyordum hiç güven vermiyor. Özellikle yağışa yakalandığım bir gün hızlı olmasam dahi fren yapmam gereken bir kaç durumda arka tekerin yılan gibi kıvrıldığını söyleyebilirim. Kışın çok sürmeyeceğimden şimdilik efendi bir tempoda idare ediyorum fakat şubat sonu gibi o an duruma bağlı olarak Michelin veya Anlas olarak lastikleri değiştireceğim.

    Yakıt tüketimini çok detaylı hesaplamamakla birlikte tahminen ilk depoda 350-370 km civarlarında bir tüketim yaptım daha düzgün kullanımımda ve bakımları arttırdıkça değişebileceğini düşünüyorum.

    Aynaların hiç göstermediğini çok fazla duydum fakat nedense boyu 180 birisi olarak beni idare ediyor. Bunda aynaları kurcalarken 360 derece döndüğünü fark edip 180 derece döndürüp daha iyi bir görüş açısı elde etmiş olmam da mümkün olabilir tabi. Titreşime bağlı ayna göstermesine değinecek olursak eğer 6-7 bin devir aralıklarında aynalar tamamen yok oluyor,vites yükseltip devir düşmesini sağlayınca titreşim azalmasına bağlı düzeliyor. Çevre yolunda maksimum şimdilik 110 km hıza kadar gördüm belki bir tık daha hızlanır tabi ama çok gerekli olmadığı gibi konforlu da olmayacaktır. En keyifli sürüşlerimi 80-90 km hızlarda yaptım şimdiye dek. Frenlere değinecek olursak eğer şehir içi gereksiz hızlanma yapılmadığı sürece yeterli olduğunu düşünüyorum.

    Her binişimde sağını solunu vidalarını motor ısınırken kontrol ediyorum. Egzoz koruma demiri harici sıktırmam gereken bir vida henüz olmadı. Bunun dışında aklıma geldikçe veya motosiklete dair bilgilerim arttıkça eklemeler yapabilirim. Hepinize iyi sürüşler dilerim.

    Sizlere de ön cam konusunda danışmak istiyorum. Camım sararmış durumda bu sebeple pek estetik durmuyor. Yüksekliği itibariyle zaten boyun ve kafa kısmının rüzgarını kesmiyor. Çıkarmayı düşünüyorum. Camlı veya camsız kullananlar sizce rüzgar ve sürüş itibariyle çok fazla fark oluyor mu ya da sararmaya bir çözüm var mıdır bunları öğrenebilirsem çok sevinirim.

  20. #5120
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı ChuckBerry adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhabalar, uzun araştırmalarım sonucu ilk motorum olarak kasım ayı başında ben de Kuba Superlight 200 sahibi oldum. 5900 km' de aldığım motorum şuanda 7000 km olmuş durumda. Süreç kısa olsa da, deneyimlerimi yakın zamanda almayı düşünenler ve diğer kullanıcılar ile kendi motosikletimi karşılaştırabilmek için aktarmak isterim.

    Öncelikle internette her araştırmamda forum sayfasının karşıma çıkması sonucu yorumlarına ulaştığım ShadowMaster ve BlackGhost'a teşekkür etmek istiyorum. Hiç tanımadığım insanların, hiç bilmediğim bir motosiklet üzerine beni bu kadar bilgiye ulaştırabilmiş olabilmeleri henüz tüm sayfaları okumamış olsam da çok mutlu edici.

    Motosiklet tecrübem geçtiğimiz yaza dayanıyor, kendi motorumu alana kadar kursta sürmüş olduğum vitesli 250 cclik bir motosiklet hariç sadece birkaç farklı hafif scooter sürmüştüm, bu sebeple aldığım gün ilk bindiğimde heybetinden kaynaklı, o anlık da olsa '' bunun neresi başlangıç motosikleti hata mı yaptım acaba?'' diye düşündüğüm oldu ta ki 1 saat sürene kadar. Aldığım ilk gün yokuşta da kaldım, yaşadığım avrupa yakasının yoğunluğundan kaynaklı trafiğe aralara derelere de girdim ve o kafamdaki olumsuz düşünceleri ilk günün sonunda yok ettim. Sürüşü gerçekten kolay, sistemine 3-4.günde tamamen alışmış oluyorsunuz.

    Benden önceki sahibi hep kapalı garajda tutmuş ve yağışlarda kullanmamış, bu sebeple egzoz üzerinde nokta büyüklüğünde bir yer hariç hiçbir paslanma belirtisi mevcut değil, çevremdeki herkes 2015 model olmasına rağmen sıfır mı aldın diye ısrarla soruyor, superlight yazısının ucundaki birkaç harfin yapışkanının kalkması hariç 4 yıllık bir motor izlenimi vermiyor buradan da temiz bakıldığında çürüyüp yamulan bir çin olmadığı izlenimini aldım şahsen, ben de garajda tutuyorum ve yağışa yakalanma haricinde yağmurlu havalarda pek kullanmayı planlamıyorum.(en azından lastik değişimine kadar)

    Fabrika lastikleri gerçekten felaket, okuyordum yorumlarda ama bu kadar olacağını tahmin etmiyordum hiç güven vermiyor. Özellikle yağışa yakalandığım bir gün hızlı olmasam dahi fren yapmam gereken bir kaç durumda arka tekerin yılan gibi kıvrıldığını söyleyebilirim. Kışın çok sürmeyeceğimden şimdilik efendi bir tempoda idare ediyorum fakat şubat sonu gibi o an duruma bağlı olarak Michelin veya Anlas olarak lastikleri değiştireceğim.

    Yakıt tüketimini çok detaylı hesaplamamakla birlikte tahminen ilk depoda 350-370 km civarlarında bir tüketim yaptım daha düzgün kullanımımda ve bakımları arttırdıkça değişebileceğini düşünüyorum.

    Aynaların hiç göstermediğini çok fazla duydum fakat nedense boyu 180 birisi olarak beni idare ediyor. Bunda aynaları kurcalarken 360 derece döndüğünü fark edip 180 derece döndürüp daha iyi bir görüş açısı elde etmiş olmam da mümkün olabilir tabi. Titreşime bağlı ayna göstermesine değinecek olursak eğer 6-7 bin devir aralıklarında aynalar tamamen yok oluyor,vites yükseltip devir düşmesini sağlayınca titreşim azalmasına bağlı düzeliyor. Çevre yolunda maksimum şimdilik 110 km hıza kadar gördüm belki bir tık daha hızlanır tabi ama çok gerekli olmadığı gibi konforlu da olmayacaktır. En keyifli sürüşlerimi 80-90 km hızlarda yaptım şimdiye dek. Frenlere değinecek olursak eğer şehir içi gereksiz hızlanma yapılmadığı sürece yeterli olduğunu düşünüyorum.

    Her binişimde sağını solunu vidalarını motor ısınırken kontrol ediyorum. Egzoz koruma demiri harici sıktırmam gereken bir vida henüz olmadı. Bunun dışında aklıma geldikçe veya motosiklete dair bilgilerim arttıkça eklemeler yapabilirim. Hepinize iyi sürüşler dilerim.

    Sizlere de ön cam konusunda danışmak istiyorum. Camım sararmış durumda bu sebeple pek estetik durmuyor. Yüksekliği itibariyle zaten boyun ve kafa kısmının rüzgarını kesmiyor. Çıkarmayı düşünüyorum. Camlı veya camsız kullananlar sizce rüzgar ve sürüş itibariyle çok fazla fark oluyor mu ya da sararmaya bir çözüm var mıdır bunları öğrenebilirsem çok sevinirim.

    Öncelikle hayırlı olsun motorunuz.Sürdükçe daha iyi tecrübeler yaşayacaksınız.

    Anlatmış olduğunuz bazı noktalarda hem sizi hemde geneli bilgilendirmek için cevap vereceğim zira motor sezonu kapandığı için bazı fırsatlar ve aynı zamanda da dezavantaj yaratacak bir döneme giriyoruz dolayısıyla yeni yıl değişiklik,bakım-onarım planlamalarınızı ona göre kurun.

    Öncelikle lastik konusunda bütçenizi zorlayın derim zira yıl sonuna kadar lastiklerde indirimler olacak.2019 stoklarını bitirmek isteyen lastik satıcıları hem piyasanın zor durumundan hemde likilite ihtiyaçlarından ötürü 8-9 aydır depolarda kalan (veya daha eski) lastikleri elden çıkarakma durumları var dolayısıyla ocak gelmeden lastiklerinizi alın derim zira ocak ayı itibariyle yeni zamlar ve kurların yükseliş trendine gireceğiz.Bu durumda ister istemez lastik ve parça fiyatlarında artışa sebeb olacak.Ekonomide ocak ayı itibariyle türk lirasında bir develüe yapılması söz konusu buda dövizin artmasına sebebiyet verecek.Bu konu işin dezavantaj kısımı..

    Avantajlar ise yok değil elbette..Gerek parça gerekse ekipman noktasında cazip indirimler ve fırsatlar olacak.Şubat sonunda olacak motosiklet fuarına kadar beklemeyin derim zira fuarlarda klasik olarak indirim yapıldığı söylenen her ürün elde kalan ekipman ve parçalar oluyor dolayısıyla alınabilirliği kalmıyor.Aralık ve ocak ayları motosiklet ve ekipmanları satın alma noktasında en güzel aydır ancak bu sefer ocak ayı ülke ekonomisinin geldiği nokta yüzünden sıkıntılı geçecek.HEr firma 2019 stoklarını bitirmek istediği için bugünler tamda fırsat zamanları birşeyleri almak için.Sonuç itibariyle alacağınız şeyler net ise bugünden alın derim.Borçla dahi olsa zaten 2-3 ay sonra alacağınız şeyler için aynı mantıkda bir alışveriş olacaktır sizin için ancak 2-3 ay sonra alacağınız bir lastikde şuanki fiyattan çok yüksek olacak ve siz cebinizden daha fazla para ödeyeceksiniz.

    Aynalar konusunda basit bir hile ile bu titreşim problemini kolayca çözebilirsiniz.Dikiz aynalarınız bağlantı somunlarında sert siyah musluk contalarından yerleştirip sıkın,ayna titreşimleriniz en aza inecektir ama bakış netliği eskiye oranla daha iyi olacaktır.

    ön cam konusu kişiden kişiye değişen bir zevk meselesi.Ben şahsen hiç kullanmadım,rahatsız oldum zira düşük cc bir motor olduğundan sl200 aşırı rüzgarlı havalarda motorun gidişini olumsuz etkiliyor.Lastiklerinizde orjinalse daha kötü yalpalanmalara sebeb oluyor.Zaten sl200 jantları yarı kapalı tipte olan jantlar ve rüzgarın etkisi motora fazla oluyor.Yani rüzgar jantlara çarpıyor ve sürüş etkileniyor.Tel jantlarda bu olmaz mesela,rüzgar jant içinden geçerek rüzgar etkisi absorbe edilir ama sl200 jantlarının böyle bir avantajı yok,üstüne birde rüzgar camıda olunca sert rüzgarlardan etkilenmemeniz mümkün değil.Bu noktada michlein lastikleriniz varsa bir nebze sert rüzgar etkisinden sürüşünüz etkilenmiyor yola tam temas durumu olduğu için ama rüzgarlık kullanmaz iseniz ciddi sürüş farklılığıda hissedersiniz.Zamanla rüzgarın etkisine alışacağınız için ve rüzgarlık olmadığı için yolu tam görüş yapacağınızdan sürüş dimaniklerinizde kuvvetlenecektir.

    Kış aylarına girdiğimiz şu dönemlerde yağmurlu veya ıslak zeminde yapacağınız sürüş zamanlarınız sonrası o hafta zincir temizliği ve yağlama bakımlarınızı aksatmayın.Aslında en ideali her yağmurlu yada zincirinizin etkilenceği ıslak semin sürüşleri sonrası hemen zincir bakımlarının yapılması en doğru olan bakım şeklidir.Zincir temizlemede ekonomik olarak dikkat edeceğiniz husus,zincir temizliğini gaz yapu ile yapıp yağmasınıda 90lık difransiyel yağıyla yaparsanız sizin için çok ekonomik olacaktır.10 litre gaz yağı alsanız size 1 yıl gider,aynı şekilde 3lt 90lık difransiyel(dişli ) yağıda uygun fiyatlarda.90lık difransiyel yağı ile standart sprey yağı arasındaki fark 90lık yağlar biraz kısa ömürlüdür ama iyi zinciri çok iyi yağ kavraması yapar.spreyler 2-3 sıkmada bitiyor.Ayda 2 zincir yağlama yapsanız zaten baya masraf çıkıyor ama 3lt 90lık yağ alsanız seneyi kapatabilirsiniz.Burada önemli olan nokta zinciri yağlamadan önce gaz yağı ile bir sünger yardımıyla iyice temizlemek,zinciri eski yağ kalıntılarından ayrıp metalini ortaya çıkararak sonra yağlama yapmaktır.Eski kirli yağ birinkintisi üstüne yağlama yapılmaz,bu konuda çoğu kullanıcı yanlış algılarda hareket ediyor.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)