Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kuba Motor Superlight 200

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #4941
    ayetlervaray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Superlight 200
    Alıntı Lornz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar superlight 200 ün ön far ampul modeli nedir beyaz led takmak istiyorumda önerisi olan varmı acaba?
    https://www.denizmotortr.com/-scoote...yaz-isik-5300/


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #4942

    Üyelik
    19 Haziran 2018
    Arkadaşlar merhaba.
    Bekle bekle bekle... EURO4 CBS versiyon gelir diye bekledim ama boşa bekledim.
    Yarın inşallah gidip bir tane sıfır SL200 alayım diyorum sezon başında. Galiba son ürünler. 2018 den sonra gelmeyecekmiş artık EURO4 yüzünden. Getirirlerse de CBS yada ABS gelir, olanlarda da epey bi fiyat artar dedi bayi.

    İlk etapta almam gereken diğer başlıca aksesuarlar nelerdir? Anlas Capra lastik çok tavsiye edilmiş. Bu şart sanırım. Dubleks midir bunlar? Yolda patlarsa bozulursa motor için yol yardımı falan var mıdır merak ettim. Kask harici f/p eldiven ve giysiler nerelerde, hangi mağazalarda bulunur?

    Bir de apartmanın açık otoparkına bırakacağım motoru. Sanırım her balata kilidi uymuyor. Ne gibi bir kilit sistemi önerirsiniz? Güvenli, ucuz, F/P bir zincir ve balata kilit önerisi olan var mı? Yada titreşim/sarsıntı için alarm falan bir cihaz almak mantıklı mıdır?

    En önemlisi motoru teslim alırken nelere dikkat etmeliyim? Şurasına bırasına bak diyecek olan var mıdır?
    Teşekkürler.

  3. #4943

    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    Şanlıurfa
    Motosikleti
    Küba Süperlight 200
    Alıntı E.U.A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba.
    Bekle bekle bekle... EURO4 CBS versiyon gelir diye bekledim ama boşa bekledim.
    Yarın inşallah gidip bir tane sıfır SL200 alayım diyorum sezon başında. Galiba son ürünler. 2018 den sonra gelmeyecekmiş artık EURO4 yüzünden. Getirirlerse de CBS yada ABS gelir, olanlarda da epey bi fiyat artar dedi bayi.

    İlk etapta almam gereken diğer başlıca aksesuarlar nelerdir? Anlas Capra lastik çok tavsiye edilmiş. Bu şart sanırım. Dubleks midir bunlar? Yolda patlarsa bozulursa motor için yol yardımı falan var mıdır merak ettim. Kask harici f/p eldiven ve giysiler nerelerde, hangi mağazalarda bulunur?

    Bir de apartmanın açık otoparkına bırakacağım motoru. Sanırım her balata kilidi uymuyor. Ne gibi bir kilit sistemi önerirsiniz? Güvenli, ucuz, F/P bir zincir ve balata kilit önerisi olan var mı? Yada titreşim/sarsıntı için alarm falan bir cihaz almak mantıklı mıdır?

    En önemlisi motoru teslim alırken nelere dikkat etmeliyim? Şurasına bırasına bak diyecek olan var mıdır?
    Teşekkürler.
    Lastiklerle ilgili bilgim yok. benim olduğum yerdeki bi kaç yer de anlas capra önerdi. Ancak forum Michelin City grid öneriyor.
    Kask senin tercihine bağlı. Ben kapalı kask aldım. LS2 marka. 220 tl idi sanırım. Eldiven 50-60 tlye aldım. Başkada birşey almadım. Şehir içi kullanıyorum çünkü. Yakın mesafe genelde. Ama uzun yola çıkacağım dersen mont almalısın.
    Ben n11 den alarm aldım. Çantaların arkasına monte ettim. 110 db sesi var. Herhangi bir hareket anında ötmeye başlıyor. İlk harekette ötüyor, hareket bitince alarmda duruyor. Harekete devam edilirse baya sesli ötmeye başlıyor. 50 tl idi fiyatı.
    Dİsk kilide de aldım ancak 1 defa kullandım. Çalmak isteyen disk kilidini kırıp çalıyor.
    şuan sadece alarma güveniyorum. İçim rahat açıkcası.
    Motoru alırken her tarafına bak sonuçta sıfır alıyosun az çok anlarsın sıfır mı diye. Çalıştır sesine bak. Düzenli bir sesi var. Onu da anlarsın. Benim tebrübem olmamasına rağmen bu şekilde aldım sıkıntı çıkmadı çok şükür. 1300 km oldu şimdiye kadar.Varsa ustanla git. Ustan yoksa bi ustaya git ver 50 tl gelsin senle baksın o. Az para vermiyorsun sonuçta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------

    Motorum 88 türk lirası benzin ile (11.71 litre) 325 km yol yaptım.Şehir içi. uzun süredir kullananlara soruyorum acaba bu değer normal mi?

  4. #4944
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı E.U.A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba.
    Bekle bekle bekle... EURO4 CBS versiyon gelir diye bekledim ama boşa bekledim.
    Yarın inşallah gidip bir tane sıfır SL200 alayım diyorum sezon başında. Galiba son ürünler. 2018 den sonra gelmeyecekmiş artık EURO4 yüzünden. Getirirlerse de CBS yada ABS gelir, olanlarda da epey bi fiyat artar dedi bayi.

    İlk etapta almam gereken diğer başlıca aksesuarlar nelerdir? Anlas Capra lastik çok tavsiye edilmiş. Bu şart sanırım. Dubleks midir bunlar? Yolda patlarsa bozulursa motor için yol yardımı falan var mıdır merak ettim. Kask harici f/p eldiven ve giysiler nerelerde, hangi mağazalarda bulunur?

    Bir de apartmanın açık otoparkına bırakacağım motoru. Sanırım her balata kilidi uymuyor. Ne gibi bir kilit sistemi önerirsiniz? Güvenli, ucuz, F/P bir zincir ve balata kilit önerisi olan var mı? Yada titreşim/sarsıntı için alarm falan bir cihaz almak mantıklı mıdır?

    En önemlisi motoru teslim alırken nelere dikkat etmeliyim? Şurasına bırasına bak diyecek olan var mıdır?
    Teşekkürler.
    Alıntı canburakyol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lastiklerle ilgili bilgim yok. benim olduğum yerdeki bi kaç yer de anlas capra önerdi. Ancak forum Michelin City grid öneriyor.
    Kask senin tercihine bağlı. Ben kapalı kask aldım. LS2 marka. 220 tl idi sanırım. Eldiven 50-60 tlye aldım. Başkada birşey almadım. Şehir içi kullanıyorum çünkü. Yakın mesafe genelde. Ama uzun yola çıkacağım dersen mont almalısın.
    Ben n11 den alarm aldım. Çantaların arkasına monte ettim. 110 db sesi var. Herhangi bir hareket anında ötmeye başlıyor. İlk harekette ötüyor, hareket bitince alarmda duruyor. Harekete devam edilirse baya sesli ötmeye başlıyor. 50 tl idi fiyatı.
    Dİsk kilide de aldım ancak 1 defa kullandım. Çalmak isteyen disk kilidini kırıp çalıyor.
    şuan sadece alarma güveniyorum. İçim rahat açıkcası.
    Motoru alırken her tarafına bak sonuçta sıfır alıyosun az çok anlarsın sıfır mı diye. Çalıştır sesine bak. Düzenli bir sesi var. Onu da anlarsın. Benim tebrübem olmamasına rağmen bu şekilde aldım sıkıntı çıkmadı çok şükür. 1300 km oldu şimdiye kadar.Varsa ustanla git. Ustan yoksa bi ustaya git ver 50 tl gelsin senle baksın o. Az para vermiyorsun sonuçta.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:35 ----------

    Motorum 88 türk lirası benzin ile (11.71 litre) 325 km yol yaptım.Şehir içi. uzun süredir kullananlara soruyorum acaba bu değer normal mi?

    Lastikler konusunda michlein city grip tek önereceğimiz lastik.Anlas konsunda yorum yapamıyorum zira test eden,tecrübe yapan olmadı.Ben biraz riskli görüyorum anlas için ancak maddi koşullara göre orjinal lastikler yerine anlas elbette daha iyidir ama anlasdan 4-5 gömlek daha da iyisi city grip lastiklerdir.

    güvenlik için benim tavsiyem her zaman granit zincirli bir kilit sistemidir.park edeceğiniz yerde zincirden bağlayacak bir yer varsa işinizi çok iyi görür.normal zamanlardada zaten bu kilidi her yer yerde kullanabilirsiniz.granit zinciri demir makası kesemediği için en güvenilir güvenlik çözümüdür.

    alarm konusu bence gereksiz zira 120kg bir makineyi isteseler anında sırtlayıp götürürler

    motor almadan önce bir usta ile anlaşıp ekspertiz yapmanız en doğrusu olur.sıfır alacaksanız zaten sıkıntı yok.

    full depo ile sl200 şehir içinde 400km yol yapabilir normalde.bu değerin altında bir mesafe gidiyor iseniz karbüratör ayarlarınızda sıkıntı olabilir veya agresif kullanıyorsanız yakıt tüketiminiz artmış da olabilir.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  5. #4945

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Lastik konusunda bende lastikleri değiştirmeye karar verdim Ön 120/70/16 Arka ise 140/70/15 ebatlarında michelin grip city almaya karar verdim ama bazı kullanıcılar ön lastiği 110/80/16 olarak almış ön lastik konusunda sizce hangi ebatı seçmeliyim birde ? birde lastikleri değiştirdikten sonra muayeneye giderken eski lastlikleri tekrar taktırıpmı gideceğiz muayenede yeni takılan lastikler sıkıntı cıkarırmı ?

  6. #4946

    Üyelik
    19 Haziran 2018
    Yorumlar için teşekkürler.
    Motoru teslim aldım. İlk gün biraz yordu haliyle ama sevdim. Biraz titreşimi var galiba 4-5 binden sonra. Ayaklarım karıncalandı. Rodaj tamamlanınca düzelir mi acaba yada normal mi bilmiyorum...

    Servisi lastik değiştirirken öncesinde uyarın ki eğik siboplardan taksınlar. Benimkine normal sibop takmışlar söylememe rağmen. Neymiş ellerinde yokmuş... Zira diğerlerine hava basmak dert... Standart lastik boyutları 110/90-16 ve 130/90-15. Anlas Caprada bu boyutlar var. Mitas da yok galiba. Yine de bilene sormak lazım tabi sorun çıkar mı diye.

    Açık otoparkı var apartmanın. Otoparkın bir alanında demir profilden yapılma bağlanacak bir yer de var aslında.
    Oraya bağlarım artık iyi bir zincir ile diye düşünüyorum kışa kadar. Kışın da kapalı bir yere çekerim. Aynı zincir ile tekeri de bağlarım bir yere gittiğimde olmadı. Lakin Abus Granit gibi zincirlere 2000 tl diyorlar. Motor kaç para ki??? Yani 12k TL lik motor için böyle pahalı bir zincir çok mantıklı gelmedi açıkçası. hangi f/p, makasla kesilmeyen zincir alayım bilemiyorum. Galiba "onguard 8016L" alacağım galiba. 14mm imiş ama zincir 180cm lik için 6 kg! Bunu bağladığım yere koyup, asma kilitini ayrı olarak D-Ring gibi kullanabiliriz zannediyorum. Bu da 510 tl diyorlar ama napalım artık...

    Kask beğenmek, seçmek ise asıl problemmiş. Esasen "MT Revenge" iyi gibi düşünsem bile "Bell Qualifier" mantıklı gibi geliyor ... ama bilmiyorum. Güzel şeyler ise 1500-2000 bandında. Kimi diyor testlere güvenme kalite markalara güven, kimi diyor yok ECE iyidir yok diğeri fenadır. Tam bir kafa karışıklığı. Çok parametreli bir denklem. Şehir içi de olsa, açılır yada çenesiz kask almamak lazımmış. Onu iyi öğrendim bir tek. Ama o da biraz sıkıcı bir durum...

    Bir de, arka frene basınca fren ışığı yanmıyor! Bu normal mi? Garip geldi bana...

  7. #4947
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı E.U.A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yorumlar için teşekkürler.
    Motoru teslim aldım. İlk gün biraz yordu haliyle ama sevdim. Biraz titreşimi var galiba 4-5 binden sonra. Ayaklarım karıncalandı. Rodaj tamamlanınca düzelir mi acaba yada normal mi bilmiyorum...

    Servisi lastik değiştirirken öncesinde uyarın ki eğik siboplardan taksınlar. Benimkine normal sibop takmışlar söylememe rağmen. Neymiş ellerinde yokmuş... Zira diğerlerine hava basmak dert... Standart lastik boyutları 110/90-16 ve 130/90-15. Anlas Caprada bu boyutlar var. Mitas da yok galiba. Yine de bilene sormak lazım tabi sorun çıkar mı diye.

    Açık otoparkı var apartmanın. Otoparkın bir alanında demir profilden yapılma bağlanacak bir yer de var aslında.
    Oraya bağlarım artık iyi bir zincir ile diye düşünüyorum kışa kadar. Kışın da kapalı bir yere çekerim. Aynı zincir ile tekeri de bağlarım bir yere gittiğimde olmadı. Lakin Abus Granit gibi zincirlere 2000 tl diyorlar. Motor kaç para ki??? Yani 12k TL lik motor için böyle pahalı bir zincir çok mantıklı gelmedi açıkçası. hangi f/p, makasla kesilmeyen zincir alayım bilemiyorum. Galiba "onguard 8016L" alacağım galiba. 14mm imiş ama zincir 180cm lik için 6 kg! Bunu bağladığım yere koyup, asma kilitini ayrı olarak D-Ring gibi kullanabiliriz zannediyorum. Bu da 510 tl diyorlar ama napalım artık...

    Kask beğenmek, seçmek ise asıl problemmiş. Esasen "MT Revenge" iyi gibi düşünsem bile "Bell Qualifier" mantıklı gibi geliyor ... ama bilmiyorum. Güzel şeyler ise 1500-2000 bandında. Kimi diyor testlere güvenme kalite markalara güven, kimi diyor yok ECE iyidir yok diğeri fenadır. Tam bir kafa karışıklığı. Çok parametreli bir denklem. Şehir içi de olsa, açılır yada çenesiz kask almamak lazımmış. Onu iyi öğrendim bir tek. Ama o da biraz sıkıcı bir durum...

    Bir de, arka frene basınca fren ışığı yanmıyor! Bu normal mi? Garip geldi bana...

    Granit zincir muhtevası sebebiyle ağır bir madde dolayısı ile o kilolarda olması normal

    zincir fiyatları maalesef döviz kurlarından ötürü çok fırladı,geçen yıl bu zamanlar 600-700e alınan bu ürünler şimdi astronomik fiyatlara gider olmuş.Aslında döviz kurunun artmasının yanında yaşanan hırsızlık vakaları nedeniylede güvenlik ürünleri satan firmaların aç gözlülüğüde var biraz.

    Aslında gemi ürünleri satan bir mağazadan granit zincir alabilirsiniz ;)
    daha uygun fiyata gelir ancak ona kilit için paraya kıymanız gerekecek.Her şekilde güvenlik konusunda şunu unutmamak lazım;
    motorunuz ister 10bin ister 5bin tl olsun,çalınıp gittiği zaman onun üzüntüsü para ile ölçülmüyor dolayısı ile bu ürünlerin her koşulda uzun vade kullanılması avantajını göz önünde tutarak bir karar vermeniz lazım.

    ekipman konusu da tamamiyle kişinin maliyeti ile alakalı.ben 2 yıldır ls 320 kullanıyorum gayette memnunum.300tl ye aldığım bu kask şimdi 600 olmuş ? yani gönül isterki icon,shark gibi hem kaliteli hemde tarza uygun kaskları alabilelim ama dedğim gibi bütçe meselesi bu.Benim tavsiyem ekipman konusunda orta karar bir kask,korumalı mont ve eldiven ile kış ayları için olmazsa olmaz alt "rüzgar geçimez - windproof " içlik almanızdır.

    2000 tlye kask alınacağına 600tl ye ls320 kask ile rüzgar geçirmez içlik+mont ve eldivenler alınabilir.Üstüne biraz daha eklinirse de tech90 tarzı bir korumalı kot ile ekipmanızızı tamamlarsınız.Yani takribi 3000tl filan tutacaktır yuvarlak hesap ama en azından ekipmansız kalmassınız.
    benim ekipman konusunda ayrı bir tavsiyem mont tercihinizi deriden yana kullanın.hudson deri bu konuda iyi ürünler yapan,koruma içerikli ürünler yapmakda ve bir çok modeli var.yeni bir mağazada açacak sosyal medyadan takip edebilirsiniz.yaz ayı içinde fileli tekstik bir mont alıp tamamlarsınız.

    arka fren konusunda muhtemelen fren müşhürünüzde sorun var,ayarı bozulmuşda olabilir.normal değil yani,ön ve arka sıkıldığı zaman stop her zaman yanmalı.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  8. #4948

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    @BlackGhost Michelin grip city lastikleri ile muayeneye girerken bir problem oluyormu eski lastikleri tekrar takmamız lazımmı bir bilgin varmı bu konuda ?

  9. #4949
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    yeni city griplerin ebatlartı biraz değişti,muayene noktasında bazı yerlerde sıkıntı yaratmışlar ve orjinal lastikleri takıp öyle muayene olunmuş.Yani çok saçma bir durum ama ölçülere bakılıyormuş bazı yerlerde.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  10. #4950

    Üyelik
    19 Haziran 2018
    Tüyo için teşekkürler ama bayram geliyor. Gemi malzemeleri satan yerler karaköyde olsa da bir ona kılıf uydur et çizilmesin diye. Riske girmeyeyim dedim bayram hüzün olmasın diye. Gittim 500TL ye Onguard Beast 8016L aldım 14mm lik. Kilit mekanizmasını tekere de takıyorum tek başına balata kilidi "gibi" oluyor. Bir de hatırlatma aldım 10tl ye bitti gitti. En azından 2. el değeri var. Motordan sonra satsam da 400 e gider heralde... Bir asma kilit ile motoru eve bağladığım yerde bırakırım ağır zinciri, kilit mekanizması ile gezinirim... Her gittiğim yerde motoru gemi zinciriyle bağlamak pek anlamlı gelmedi bana.

    Gece çıktım da... Uzun ışık havayı aydınlatıyor resmen. Çok yukarı bakıyor. Bunu düzeltmek gerek sanırım... Bir de ışık yanınca yeşil FAR simgesi yanmıyor muydu? Uzunda mavi olarak yanıyor ama yeşil olarak yanmadı gece normal farda. Sanki yanması gerekiyordu. Arka stopda müşirdenmiş, evet. Düzelttim epey yukarı çekince.

    Epey alıştım ama çok stop ediyor kalkışlarda. Garajdan çıkarken yatırdım sağ tarafa bu yüzden. Egzostun ucu çizildi. Oraya hemen mat egzost spreyi atmak lazım ki paslanmasın değil mi? Var mı tavsiye bir ürün yoksa hepsi aynı mıdır?

    Bir de arkadaş "kediler seleye çıkar, tırnaklarını geçirir, gerinir, işer... koruma al dedi. Bu neymiş ya. Kedilerin sevmediği kokulardan sürsek seleye olmaz mı? Mesela tarçın severim. Hacıyağ formunda alıp şöyle bir sürsek. Mis...
    https://www.easyologypets.com/blogs/news/smells-cats-hate

    Seledeki KUBA'yı aseton ile çıkartıyoruz değil mi?

    Kışın kullanmayı pek düşünmediğimden pek kışlık tekstile girmeye gerek yok. Ama fileli tekstil bir mont almak lazım Edirneye doğru gitmek için sanırım.

  11. #4951

    Üyelik
    19 Haziran 2018
    Motoru perşembe günü teslim aldım. Cuma günü hız göstergesi çalışmadı, gittim bir civatayı sıktılar, düzeldi hemen. Olabilir yani sonuçta çok özen gösterilmiyor montaja demekki dedim. Vites geçişlerde de bazen takılmalar olsa da rodaj sürecinde normaldir heralde diye düşünüyordum ama Cumartesi günü akşamı 100 km dolduğunda bilin bakalım ne oldu? Yokuş çıkarken debriyaj kavramamaya başladı ve yolda kaldı.

    Neyse arkadaş geldi baktı bir ayar yaptı, tekrar çalışmaya başladı motor. "Bunu böyle mi verdiler sana, ayar yapmamışlar mı" diye söylendi etti ama ne bileyim... Sonraki gün gezinirken 3. vitese geçtiğinde düşük devirde iken gaz açınca motor devir alıyor ama hızlanmıyor. Pazartesi servise götürdüm hemen, baskı balata yanmış dediler.

    Motor daha 105 km (sadece yüz beş km) de. İçini açınca resimlerini çekip fabrikaya yollarlarmış, fabrika karar verirmiş ama genelde debriyaj balatasına kullanıcı hatası diyorlarmış. Çok trafiğe girdiysem, 1-2-3. viteste çok kullandıysam motoru rahatlatmadıysam olabilir dedi servisteki kişi. Olur mu? Benim pek inanasım gelmedi... 100km bu, 100.000 değil ki. Ne kadar hor kullanırsam kullanayım olmaması lazım gibime geliyor benim. Her 100 km de debriyaj balatası mı değiştiriyor yani acemi sürücüler? Yani tamam motorda acemiliğim var, ilk motorum daha, illaki hatalı hareketlerim de olmuştur da vitesli araba kullanıyorum, daha hiç debriyaj balatası sorunu yaşamadım her hangi bir taşıtta. Genellikle de düşük viteslerde kullandım, çok kere stop da ettirdim motoru, ama bu kadar mı farklıdır araba debriyajından? Çin malı olsa da "bu kadar" hassas olması hemen bitip gitmesi doğal değil gibi hissediyorum ben. Pek anlayamadım.

    Sonra neyin ne olduğunu biraz öğrendikten sonra, motoru alırkenki resimler aklıma geldi. Onlara bakayım dedim. Bir baktım ki debriyaj telini ayarlayan civatalardan biri boşda geziniyor... Bu "normali" mi arkadaşlar? Motor bana bu şekilde teslim edildi de. Bu civataların sankı sıkılmış olması gerekmiyor mu? Bir de bu civatalardan boşta olanın, diğerinin arkasında olması ve onu gevşemeye karşı koruması gerekmez mi? Sanki yanlış yerde duruyor diğer motorlarınkine göre kıyasladığımda ama... ben pek bilemedim. Yabancı olduğum bir alan. Debriyajın ayarının yanlış olmasından, civatalarının sıkılmamış olmasından kaynaklı olabilir mi?

    Teslim sırasında çektiğim resim


    Cuma günü getir bir bakalım içini açalım dedi sevisdeki arkadaş, fabrika onay verirse ürün gönderirlermiş, pazartesi-salı gibi de verirlermiş motoru geri. Çok değil, 3 saatlik işi varmış zaten. Dedim garanti kapsamı dışında der ise fabrika kaç para tutar yaklaşık diye sordum, yaklaşık 200 tldir heralde dediler. Parçanın fiyatı belli değilmiş de... Ben bilmem pek anlamam ama youtube de debriyaj değişimleri 20 dk da hallediliyor gibi. Servisle, garantiyle hiç uğraşmayıp gidip doğru dürüst bir usta bulup ona mı yaptırtsak acaba debriyajı?

    Nedir sizin yorumunuz?
    İşin kötüsü İstanbul boşken güzel güzek motor kullanamadık bayramda...

  12. #4952

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Kuba ile duyduğum bir dedikodu aktaracağım. Yanlış anlamayın. Fabrikada montaj yapıldıktan sonra test yapmadıkları ve öylece gönderdiklerini duydum. Neden test edilmiyor die sorulduğunda ise 2 sene garanti veriyoruz yetmez mi lafını işittim.

    Demem o ki; ya güvendiğiniz bir yerden satın alın yada güvendiğiniz bir usta ile tüm civataları elden geçirin...

  13. #4953
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı E.U.A adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru perşembe günü teslim aldım. Cuma günü hız göstergesi çalışmadı, gittim bir civatayı sıktılar, düzeldi hemen. Olabilir yani sonuçta çok özen gösterilmiyor montaja demekki dedim. Vites geçişlerde de bazen takılmalar olsa da rodaj sürecinde normaldir heralde diye düşünüyordum ama Cumartesi günü akşamı 100 km dolduğunda bilin bakalım ne oldu? Yokuş çıkarken debriyaj kavramamaya başladı ve yolda kaldı.

    Neyse arkadaş geldi baktı bir ayar yaptı, tekrar çalışmaya başladı motor. "Bunu böyle mi verdiler sana, ayar yapmamışlar mı" diye söylendi etti ama ne bileyim... Sonraki gün gezinirken 3. vitese geçtiğinde düşük devirde iken gaz açınca motor devir alıyor ama hızlanmıyor. Pazartesi servise götürdüm hemen, baskı balata yanmış dediler.

    Motor daha 105 km (sadece yüz beş km) de. İçini açınca resimlerini çekip fabrikaya yollarlarmış, fabrika karar verirmiş ama genelde debriyaj balatasına kullanıcı hatası diyorlarmış. Çok trafiğe girdiysem, 1-2-3. viteste çok kullandıysam motoru rahatlatmadıysam olabilir dedi servisteki kişi. Olur mu? Benim pek inanasım gelmedi... 100km bu, 100.000 değil ki. Ne kadar hor kullanırsam kullanayım olmaması lazım gibime geliyor benim. Her 100 km de debriyaj balatası mı değiştiriyor yani acemi sürücüler? Yani tamam motorda acemiliğim var, ilk motorum daha, illaki hatalı hareketlerim de olmuştur da vitesli araba kullanıyorum, daha hiç debriyaj balatası sorunu yaşamadım her hangi bir taşıtta. Genellikle de düşük viteslerde kullandım, çok kere stop da ettirdim motoru, ama bu kadar mı farklıdır araba debriyajından? Çin malı olsa da "bu kadar" hassas olması hemen bitip gitmesi doğal değil gibi hissediyorum ben. Pek anlayamadım.

    Sonra neyin ne olduğunu biraz öğrendikten sonra, motoru alırkenki resimler aklıma geldi. Onlara bakayım dedim. Bir baktım ki debriyaj telini ayarlayan civatalardan biri boşda geziniyor... Bu "normali" mi arkadaşlar? Motor bana bu şekilde teslim edildi de. Bu civataların sankı sıkılmış olması gerekmiyor mu? Bir de bu civatalardan boşta olanın, diğerinin arkasında olması ve onu gevşemeye karşı koruması gerekmez mi? Sanki yanlış yerde duruyor diğer motorlarınkine göre kıyasladığımda ama... ben pek bilemedim. Yabancı olduğum bir alan. Debriyajın ayarının yanlış olmasından, civatalarının sıkılmamış olmasından kaynaklı olabilir mi?

    Teslim sırasında çektiğim resim
    http://www.samygo.tv/death/DAyar.jpg

    Cuma günü getir bir bakalım içini açalım dedi sevisdeki arkadaş, fabrika onay verirse ürün gönderirlermiş, pazartesi-salı gibi de verirlermiş motoru geri. Çok değil, 3 saatlik işi varmış zaten. Dedim garanti kapsamı dışında der ise fabrika kaç para tutar yaklaşık diye sordum, yaklaşık 200 tldir heralde dediler. Parçanın fiyatı belli değilmiş de... Ben bilmem pek anlamam ama youtube de debriyaj değişimleri 20 dk da hallediliyor gibi. Servisle, garantiyle hiç uğraşmayıp gidip doğru dürüst bir usta bulup ona mı yaptırtsak acaba debriyajı?

    Nedir sizin yorumunuz?
    İşin kötüsü İstanbul boşken güzel güzek motor kullanamadık bayramda...


    sorun sizden kaynaklı değil.100km de debriyaj yanmaz ancak;

    -çin menşeyli motorların montaj edilme şekilleri türk usulü maalesef,teknik olarak salla pati montajlar yoğunlukta.tamamiyle distribitörün yaptığı yanlışlıklar bunlar.

    -motorun yağ durumunu kontrol ettinizmi? yağ var ise bir ihtimalde montajda sıfır debriyaj kullanılmamış,kullanılmış debriyaj takılmış ve bunuda motoru alan kişiye itelemiş olabilirler? veya balatada fabrikasyon bir hata olmuş buda size denk gelmiş olabilir.

    -debriyaj değişimi kolay bir işlem ama ustadan ustaya değişiklik gösterebilir.3 saatte motor komple sökülür,o vakti veren ustanın başka iişleri var ise yapım aşamasını garantiye almak adına o vakti söylemiş olması olası geldi bana.

    -sıfır makine olduğu için servis baksın ilgilensin.sizden kaynaklı hata var ise tüketici haklarına şikayet edin,sıfır makineyi söküyorlar neticede ve kazası olmayan 100km de bir makinenin sökülmesi hiç mantıklı değil.hakkınızı bu noktada arayın derim ilk etapda.

    -motor dünyasına girdiğiniz anda motor almakla işlerin bitmeyeceğini bilmeniz gerekiyor.5 yıldır yazıyoruz yeni başlyanlara,bunların hepsi tatsızda olsa bir tecrübe ve bu olaylar vesilesi ile motorunuzu yakından tanıyıp anlamanız,elinizi lokma anahtarlarına alıştırmanız,kirletmeniz ve araştırarak basit sorunları kendizin çözme eğilimine girmeniz lazım.bir debriyaj ayarı,far ayarı,ampul yada sigorta değişimi gibi basit onarımları yaparak motorla olan bağınızı kuvetlendirerek kullanım aktivitenizi güçlendirip ilerde çıkacak problemlere daha hakim olursunuz böylece herhangi bir ustaya gittiğiniz zaman o ustanın iyi yada kötü olduğunu sezinleyebilirsiniz.

    -usta konusuna gelince bu noktada araştırma yapmanız,iş yaptırmadan önce usta ile yüzyüze konuşup ilgisini ve bilgisini tartmanız lazım.her köşe başındaki servis usta değil ne yazıkki.bir usta tezgahından zaten kendini belli eder dolayısıyla her motoru olanın güvenebilceği,oturup iki çay muhabeti edip sağlıklı iletişim kurabileceği bir ustası mutlaka olmalıdır.ayrıca ekstra olarakda motorunuzun parça temini noktasında da temin edilebilcek 2-3 farklı parçacı noktasını belirleminiz,fiyatlarını belli aralıklarda takip etmenizde önemli.ustaların parça fiyatlarındaki bindirmeleri genelde karşısındaki müşterinin piyasayı bilmemesinden faydalanarak verdiği bindirmeler yapıyor ustalar dolayısıyla motor ustası ve motorunuzun parça fiyatlarını takip etmek zorundasınız yoksa cebinizde sabrınızda çok zorlanır bu süreçte.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  14. #4954

    Üyelik
    19 Haziran 2018
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    -motorun yağ durumunu kontrol ettinizmi? yağ var ise bir ihtimalde montajda sıfır debriyaj kullanılmamış,kullanılmış debriyaj takılmış ve bunuda motoru alan kişiye itelemiş olabilirler? veya balatada fabrikasyon bir hata olmuş buda size denk gelmiş olabilir.
    Yandaki yağ haznesinde yağ var zaten motoru düz tuttuğumda. Olması gerek miyor mu zaten? Ama biraz bulanık bir yağ. İlk aldığımda berraktı diye hatırlıyorum. Balata parçaları yüzünden sanırım. Değişimde yağ filtresinin falan da komple temizlenmesi gerekecek sanırım...



    Bugün servisi aradım. Debriyaj balatası gelmemiş. Salı-Çarşamba gelirmiş fabrikadan.
    Fabrika da balata garanti dışı demişmiş, bilginiz olsun dedi motorumu aldığım Mert Motor'un servisi.

    Ücreti ile yaptırıp sonrasında şikayet mekanizması ile tamir ücretini iade almaya uğraşacağız yani.
    Yoksa hiç uğraşmayıp komple motoru mu iade etmeli ayıplı ürün teslim edildi diyerek bilemedim.

    İlk gün hız göstergesi uçtu zaten. Gittiğimde servise de dedim, bollaşan vidaları varmış, nereler ise oraları sık, sorun çıkartmasın diye. Sen onlara karışma, sür 500km de gel dedi. 100km de geldik işte.
    Yani 2 yıl neye garanti veriyorlar ki?

    Bayramda tenha İstanbul sokaklarında motor sürecektik güya. Şimdi Allah'ın sıcağında evde otur dur.
    Servisin elinde daha debriyaj balatası yok, fabrikadan söyleyecek de 3-4 günde gelecek de, bekle Allah bekle.
    Tabi onlara hava hoş. Sanırsın yurt dışından geliyor parçaları...

    Şimdi başka yerde yaptırsak suçlu da biz oluruz...
    Valla Allah Küba firmasını, sahiplerini ve bayilerini ve servislerin ve çalışanlarını toptan bildiği gibi yapsın ne diyeyim...
    Sinirliyim.

  15. #4955
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    sıfır makinede montajı tam yapılmamış,100km de debriyaj sorun yaratmış ve kullanıcı hatası deniliyor?
    yani burada ihmalkarlığı kullanıcıya ihale etme durumu var.Debriyaj konusu cidden düşündürücü.Balata gelir sizden ücret istenir ise kötü zira motor daha rodaj tamamlamamış? Bİr debriyaj balatası yeni başlayanlar için 15-20 bin gitmesi lazım,hadi 10bin km gitsin yada 5 bin ? o da sürekli debriyaj kavramasını bırakmadan sürerek olur? yani büyük cc motor kullanan bir arkadaşım çinden ucuz diye getirdiği dandik balata ile 5000km gitti? burada açıklanmayan bir durum var ve üzerine gidilmesi lazım.mümkünse balata değişirken ustanın başında bekleyip balatayı görmeniz (mümkünse iş bilen bir arkdaşınız varsada orada bulunarak gözlemle yaparak emin olmanız) sizin için önemli olacaktır.Ben normal görmüyorum bu konuyu kendi açımdan.

    çin motorlarını satan her firmada var bu ve maalesef işgüzergahlıklar yüzünden kalitesi düşük olsada çin motorlarına "kötü" denmesini maalesef bu tip olaylar yüzünden piyasada alıcıların fikirlerini deiştiriyor.şehir içinde gayet kulllanışlı,yakıt tasarufu noktasında kullanıcı dostu olan ve parça maliyetleri daha uygun bir motor sl200 ancak işte bu tip can sıkıcı durumlar da sadece çinli motorlar için değl,diğer japon motorları içinde geçerli bir durum dolayısıyla bu konuyu çözdükten sonra sağlam bir usta bulun ve orada işlemlerinizi yaptırın.motor garantisi dediğimiz olay kullanıcıya ciddi bir şey katmıyor ne yazıkki,şu olayda bile kullanıcıya ihale edilmek istenilen mevzu bile az çok fikir verebilir size.

    yağ konusunda ise motor üstündeki göstergeden ziyade yağ çubuğu ile kontrol etmeniz faydalı olacaktır.

    bu arada sl200 için debriyaj balata fiyatlarınıda piyasadan takip edin,bakın.ustalara bu konuda güvenmeyin.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  16. #4956

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Michelin grip city alırken ön lastikleri 110/70-16 olarakmı almalıyız 120/80/16 olarakmı lastikleri değiştirmiş arkadaşlar söylerse sevinirim

  17. #4957
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    120 varsa ondan alın
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  18. #4958

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120 varsa ondan alın
    hocam 120 lik var ama 120/80/16 birde 120/70/16 var hangisi olsun ?

  19. #4959
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    120/80/16 daha uygun.70 olanın yanak çapı dardır.klasik motor için 80 yanak lastik dolgun gösterir,kalite olarak farkı yoktur.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  20. #4960

    Üyelik
    11 Aralık 2017
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    120/80/16 daha uygun.70 olanın yanak çapı dardır.klasik motor için 80 yanak lastik dolgun gösterir,kalite olarak farkı yoktur.
    tamam teşekkürler


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)