MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Motoruma.com

Kuba Motor Superlight 200

    Mondial E-xtreme Max 150
    Kuba Motor RX9
    Motosiklet Online
  1. #4261
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Çamurluğun içinden somunları var o parçanın. Ama duy bağlantı soketlerini çıkartıp takabilmen için seleyi söküp arka bölüm elektrik bağlantı kablolarını ayırman, sağlamını taktıktan sonra yeniden bağlaman gerekir. Kabloların çamurluk içinde geçtiği bir yuva da var lastiğe sürtmemeleri için. Zor değil ama uzun ve dikkatli yapılması gereken bir iş. Arka çantalarını söktün mü bu arada ? Normalde çantalar yere değer ve sinyal kırılmaz.

    https://www.ebay.com/p/Rear-Light-Ta...d=222491490620

    Linkteki şemanın altına bakarsan nasıl sökülebileceğini anlarsın bağlantı şekli var orada...


    AVM Forum
    DRD Motorbikes Riders Serving Riders - Motorcudan Motorcuya Hizmet
    Motomax
  2. #4262

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Çantaları hiç takmadım. Seleyi sökmek beni aşar gibi geliyor.
    Bir de fren ve vites ayak koyma yerlerinin açıları aynı mı normalde ? Daha önce pek dikkat etmemiştim ama vites kısmındaki ayak koyma yeri nerdeyse yere paralelken fren kısmındaki ayak koyma yeri ön kısmından yukarı kavisli. Acaba vites kısmındaki ayak koyma yeri de yamuldu mu ? :/

  3. #4263
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı timucinnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de fren ve vites ayak koyma yerlerinin açıları aynı mı normalde ? Acaba vites kısmındaki ayak koyma yeri de yamuldu mu ? :/
    Aynı, yamulmuş yere temas edince.

  4. #4264
    Ugr_Cnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kuba SL200
    Alıntı timucinnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar, dün ehliyet sınavım bitti. Hayırlısıyla sınavı geçtim.
    Sonra gidip yeni michelin city griplerimi taktırdım. Eve dönerken ne yazık ki 2 araba arasından bir delikanlı bi anda yola atladı. Aramızda 3 metre ya vardı yoktu. Panikle ön frene asıldım. yağmurun da etkisiyle düştüm. yavaş gittiğim için sorun olmadı çok şükür.
    Ancak, Motor sola yatınca sol arka sinyal kolum bağlı olduğu plastiği kırdı. Bu parçanın nasıl değiştirileceğini bilen var mı acaba ?
    Bugün denedim açmayı ama sinyal ve stop farı kablolarının herhangi bir soketini bulamadığımdan, kabloları çıkartıp kırık parçayı çıkartamadım.

    http://<a href="https://hizliresim.c...Bb.jpg</a></a>

    https://i.hizliresim.com/3pPlbj.jpg
    Öncelikle geçmiş olsun. Ben sinyalleri değiştirirken kolaya kaçtım, tesisat kabloları çamurluğun içinde çok güzel çekilmiş tekrar sök tak yapmamak için sinyal kablolarını çamurluktan ve sinyalden eşit pay kalacak şekilde kestim.

    Bunun için önce kırmızı stop camını dışarıdan gözüken siyah vidalardan söktüm. Shadowmaster'ın dediği gibi çamurluk altındaki somunları söküp grubu komple çamurluktan ayırdım, biraz kablo payı var fakat az payı olduğu için için çok çekmemek gerekiyor. Sinyalle çamurluk arasında eşit pay bırakarak sinyal kablolarını kestim. Sinyalleri ayırdım. Stop grubu bu şekilde komple motordan ayırdıktan sonra istediğim parçayı değiştirdim. Kestiğim kablolara dişi/erkek soket takıp bağladım. Söktüğüm şekilde montajını yapıp çamurluğun iç kısmından tekrar somunlarını sıkıp montajı bitirdim.

    Daha sonradan ampul dışında duyda veya sinyallerde bir problem olursa daha kolay değiştirebilirsin bu şekilde, tekrar tesisatı sökmek durumunda kalmazsın. Bu da bir fikir...

  5. #4265

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    cvplar için Teşekkürler. Ben kesmeye kıyamadım ama bu şekilde yapabilirim. bu benim yapabileceğim bir şekil.
    Bu arada bana göre çirkin bile olsalar güvenlik açısından yan çantaları bağlamaya karar verdim.

  6. #4266

    Üyelik
    14 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Alıntı timucinnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çantaları hiç takmadım. Seleyi sökmek beni aşar gibi geliyor.
    Bir de fren ve vites ayak koyma yerlerinin açıları aynı mı normalde ? Daha önce pek dikkat etmemiştim ama vites kısmındaki ayak koyma yeri nerdeyse yere paralelken fren kısmındaki ayak koyma yeri ön kısmından yukarı kavisli. Acaba vites kısmındaki ayak koyma yeri de yamuldu mu ? :/
    Seleyi sökmek basit hocam çok gözünde büyütme. Soketleride hemen altına görürsün zaten. Ama kabloları geçirmek shadowmaster hocamın dediği gibi biraz zahmetli yerlere yatıp alttan bakarak geçirmen gerekiyor.

  7. #4267
    ÇaÇapır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Merhaba arkadaşlar. Youtubeda RPM kanalının superlight 200 top speed videosuna denk geldim geçenlerde ve arkadaş 7bin devirde 120 km/h gibi bir sürate ulaşmış hatta yanlış hatırlamıyorsam o da bir aralar burada yazıyordu (amacım reklam değil, videonun ne üdüğü belirsiz kişilerce atılmadığını belirtmek istedim). Amacım motorun sınırlarını zorlamak uçmak kaçmak değil lakin ben hergün çevreyolundan 20+20=40 km yol giden biriyim ve 7bin devirde benim motorun gördüğü hız 90 civarı, daha fazla devir hem titreşim yapıyor hem de zorlamak gibi geliyor bana ama bir tık üst hızı arıyorum. Benim motorda mı bir sorun var yoksa normali bu da arkadaşta mı bir ekstra durum var (dişli küçültme gibi) merak ettim. 6-7-8 bin devirlerdeki kabaca hızlarınızı yazabilir misiniz?

  8. #4268
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    linkini atarsan bakarız, bir sürü hız testi var...
    oradaki videoların bazılarına çok gülmekteyim bu arada o ayrı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

    bir de incelemelerdeki kavramlara hayranım,"ss'lere göre ağır", "ağır olduğu için kolay devriliyo", "gaz pedalını çevirince stop ediyo" vs vs

  9. #4269
    ÇaÇapır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    linkini atarsan bakarız, bir sürü hız testi var...
    oradaki videoların bazılarına çok gülmekteyim bu arada o ayrı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:40 ----------

    bir de incelemelerdeki kavramlara hayranım,"ss'lere göre ağır", "ağır olduğu için kolay devriliyo", "gaz pedalını çevirince stop ediyo" vs vs
    https://www.youtube.com/watch?v=hd1PEazpUt8&t=126s

  10. #4270
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    9.000 devirde 110 km/h gördü test eden arkadaş.
    7.000 devirde 90 km/h ile gitmen normaldir.
    Ama max hız doğrudan devir ile ilgili bir şey değil. Misal ben 60km/h ile giderken 8.000 devirde, 110 km/h giderken de 8.000 devirde olabilirim. Bu yüzden x,y,z devirlerdeki hız diye bir değerlendirme yapmamız doğru olmaz. Şunu kabul edelim ki bu motorun keyifli hızı uzun yolda 95-100 km/h'dır. Sollamalarda elimizin altında kalan gazı da verdiğimizde 110-115km/h değerine çıkmamız mümkündür. Bir sürü kafa karışıklığı ve anlamsız yorumlar dinlememek için SL200 ile yaptığım max hızı buraya yazmayacağım. Ama şunu da hatırlatmak isterim ki, gerek hız ve gerekse devir göstergemiz orta kalitedir. Yani hem gösterdiği hıza hem de devire bakarak değerlendirme yapmayın. Yan yana giden 2 SL'in birinde 80 diğerinde 95 yazdığın şahit oldum. Hız testi için GPS ve mümkünse yanınızda bir otomobille "sağlama" yapmanız gerekir.

  11. #4271
    ÇaÇapır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Kuba Superlight 200
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    9.000 devirde 110 km/h gördü test eden arkadaş.
    7.000 devirde 90 km/h ile gitmen normaldir.
    Ama max hız doğrudan devir ile ilgili bir şey değil. Misal ben 60km/h ile giderken 8.000 devirde, 110 km/h giderken de 8.000 devirde olabilirim. Bu yüzden x,y,z devirlerdeki hız diye bir değerlendirme yapmamız doğru olmaz. Şunu kabul edelim ki bu motorun keyifli hızı uzun yolda 95-100 km/h'dır. Sollamalarda elimizin altında kalan gazı da verdiğimizde 110-115km/h değerine çıkmamız mümkündür. Bir sürü kafa karışıklığı ve anlamsız yorumlar dinlememek için SL200 ile yaptığım max hızı buraya yazmayacağım. Ama şunu da hatırlatmak isterim ki, gerek hız ve gerekse devir göstergemiz orta kalitedir. Yani hem gösterdiği hıza hem de devire bakarak değerlendirme yapmayın. Yan yana giden 2 SL'in birinde 80 diğerinde 95 yazdığın şahit oldum. Hız testi için GPS ve mümkünse yanınızda bir otomobille "sağlama" yapmanız gerekir.
    Benden kaynaklı küçük bir hata olmuş sanırım attığım linkte video ileriden başlamış ve başka bir motorun testine bakmışsınız :D linki tekrar koyayım videonun en başına bakarsanız ne demek istediğimi göreceksiniz.
    Ayrıca üzerine tekrar düşününce bu kadar büyük farklar çıkması çok zor gibi geliyor yani gösterge hatası ihtimali yüksek sanki.

    https://youtu.be/hd1PEazpUt8

  12. #4272
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı ÇaÇapır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca üzerine tekrar düşününce bu kadar büyük farklar çıkması çok zor gibi geliyor yani gösterge hatası ihtimali yüksek sanki.
    %99.9 devir göstergesi orada takılıyor...sesinden de belli

  13. #4273

    Üyelik
    05 Eylül 2017
    Herkese selamlar,
    Ehliyetimi teslim alamadığım ve mahalle araları hariç dışarı çıkamadığımdan dolayı motorum henuz 100km de.
    Motoru aldığımdan beri direksiyon bana çok sert geliyordu. Ancak daha önce motosiklet kullanmadığım için kıyas yapabilecek bir tecrübem yoktu.
    Michelin lastiklerimi taktırdığım suzuki bayisinde çalışan arkadaş ben hiç sormadan "Abi sen bu motoru böyle kullanıyosun ama bunun direksiyonu çok sert, resmen dönmüyor. Senin motorun daha çok yeni, aldığın yere göster furş unu değiştirsinler, yoksa ön takımın bozulur ve garantiye sokmazlar" diye uyardı.
    O zaman bende anladım ki direksiyonda gerçekten bir sorun var. Ctesi günü motosikletime alarm taktırmak için motoru aldığım yere gittim. Alarm takıldıktan sonra da benim direksiyon çok ağır bu şekilde kullanamıyorum dedim. Önce bir kaç vidayı gevşettiler o zaman da direksiyonda öne arkaya boşluk oldu. Bu sefer komple söktüler. Furş un Üstünde ve altında bilye yatakları var. Kendi gözlerimle gördüm ki alt, baş aşağı duran bilye yatağında 1-2-3-4 değil tam 5 adet bilye fazla koymuşlar. Direksiyon bundan dolayı dönmüyormuş. Neyse o 5 fazla bilyayı çıkartıp direksiyonu eski haline getirdiler ama durum içime sinmediği için mesnet ve furş un fabrikadan yenisi getirilip değiştirilecek. Şimdi direksiyon çok rahatladı. Resmen hidrolik direksiyona geçmiş gibi oldum. Böyle bir anımı paylaşayım dedim belki başka arkadaşlarda da aynı sorun olabilir.

  14. #4274

    Üyelik
    17 Ekim 2017
    Arkadaşlar herkese merhaba,
    Bu başlıktan sonra aranıza katıldım.
    Honda pcx 125 kullanıcısıyım. 3-4 aydır aktif olarak motor sürüyorum ve bu zamana kadar çok şükür bir sıkıntı yaşamadım.
    Superlight ile takasa gireceğim birisiyle.
    Ancak motor teknik bilgim çok fazla ne yazık ki yok. Bu motoru alırken nelere dikkat etmem gerek? Yada benimle birlikte gelebilen olur mu gerekiyorsa ücret karşılığında. Yer Beşiktaş'ya ve yarın gideceğim.
    Saygılarımla

  15. #4275
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı utku1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese merhaba,
    Bu başlıktan sonra aranıza katıldım.
    Honda pcx 125 kullanıcısıyım. 3-4 aydır aktif olarak motor sürüyorum ve bu zamana kadar çok şükür bir sıkıntı yaşamadım.
    Superlight ile takasa gireceğim birisiyle.
    Ancak motor teknik bilgim çok fazla ne yazık ki yok. Bu motoru alırken nelere dikkat etmem gerek? Yada benimle birlikte gelebilen olur mu gerekiyorsa ücret karşılığında. Yer Beşiktaş'ya ve yarın gideceğim.
    Saygılarımla
    Sayfa No 199 / Mesaj No : 3970

  16. #4276

    Üyelik
    25 Kasım 2016
    Motosikleti
    Küba Superlight 200
    Ön far ampülünü üçüncüye değiştiriyorum. Önerisi olan var mı? Led ampul taksak? Far çok yetersiz geliyor

  17. #4277
    logicache - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    crf250l abs
    herkese merhaba. bir yakınım superlight 200 satın almak istiyor fakat piyasası hakkında pek bilgimiz yok. hemen hemen satabileceğimiz bir fiyattan almayı umuyoruz. buraya ekleyeceğim 2 örnek ilanın makul denebilecek ederleri hakkında fikir verebilir misiniz?

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...4601544/detay/ (ekstraları var fakat takılı değil, satışta verilecek)

    https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...59432009/detay

    ayrıca shadowmaster'a 2. el rehberi için teşekkürler

  18. #4278
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    İkinci ilandaki lastikleri göremedim, 1.'si orjinal. Bu sezonda mutlaka değişmek zorunda, + 600 TL civarında tutacaktır. Bütçeyi ona göre ayarlayın.
    logicache bunu beğendi.

  19. #4279

    Üyelik
    15 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul(Avrupa)
    Motosikleti
    KUBA Superlight 200
    Alıntı Victim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/XdJlGk.jpg arkadaslar fara taktirdigim yeni led bu kısası http://i.hizliresim.com/VE6B1v.jpg buda uzunlari resmen göz ameliyati olmuş gibiyim
    Alıntı Victim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/jBBXGD.jpg
    Arkadaslar bugün şirinevlere ugradim taktirdigim aydinlatmanin kutusunu çektim soldaki.
    daha önce paylaşmıştım tekrar paylaşayım.

  20. #4280

    Üyelik
    25 Kasım 2016
    Motosikleti
    Küba Superlight 200
    Aldığınız fiyat nedir? Takım esnasında ekstra bir işlem yaptınız mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

    Alıntı Victim adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    daha önce paylaşmıştım tekrar paylaşayım.
    Aldığınız fiyat nedir? Takım esnasında ekstra bir işlem yaptınız mı?


    Bajaj Dominar 400
    Başlangıç için Motosiklet Modelleri

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)