aquarist4 adlı üyeden alıntı
Henüz 920 km.de iken havaların bir anda ısınması ve 1000 km.yi yolda devireceğim için rodaj bakımına girdim. Motoru aldığım yerden memnun kalmadığım için öncelikle başka bir servisle görüşüp, benim istediğim, onlarında onayladığı yağı yanımda götürdüm. Depodan çektikleri bir miktar benzin ile gözümün önünde zinciri temizleyip, basınçlı hava tutup sildikten sonra yağlayıp, benim seleye oturmamı rica edip, ben üstündeyken zinciri gerdiler (çoğu kimse benzinle temizliğe karşı çıkabilir fakat iyi temizleyici ve uçucu olup kalıntı bırakmaması yönüyle gaz yağından daha iyidir. Gaz yağı zaten yağlı olduğu için zincirden tam ayrıştırılamaz, su zerreciklerini içinde barındırarak zincirin kısa zamanda bozulmasına yol açar). Yağı tamamen boşaltıp, filtresini söküp bir süre bekledikten sonra yine bana göstererek yeni bir filtreyi ambalajından çıkarıp taktılar, yağını koyup, kısa bir süre çalıştırdıktan sonra motoru kapatıp, bekleyip, yağ miktarını ölçüp uygun miktara tamamladılar. Gevşeyebilecek civatalarını sıkıp, lastik havalarını önceki alışkanlıklarım doğrultusunda istediğim şekilde ayarlayıp motoru bana teslim ettiler. Servis süresince bana içecek sordular, işlerine engel olmayacak bir mesafeden izlememe ses çıkarmadılar, sorduğum sorulara da içtenlikle cevap verdiler. Açıkçası kendi ustam olmasa bir sonraki bakımında yine onlara götürmekte tereddüt etmem. Kitapçığında ikinci bakım periyodu 10.000 km. yazsa da ben 5.000'de yağını tekrar değiştireceğim, bunun zararı olmaz aksine bizim ki gibi canavar ruhlu makinelerde uygun periyotlarla yağ değişimi yararlı olacaktır. Servise para vermek istemiyorsanız da yağı kendiniz değiştirin hiç bir zorluğu yok. Benden yukarıda saydığım her şey için 90 TL. aldılar. Zaten yağımı yanımda götürmüştüm. Bu parayı fazla bulabilirsiniz, haklısınız da. Ne var ki bu parayı o kaşe ve imza için ödüyoruz, servis sahibi de Yamaha'ya verdiği parayı bizden çıkaracak elbette. Bari benim götürdüğüm servis gibi müşteri memnuniyetini sağlayıp alsınlar alacaklarını, değil mi?
Motorlarımızın avadanlığı olarak siyah çanta içersinde arka amortisör yayını ayarlamak için bir anahtar ve anahtar kolu oluyor. Ben araştırıp, Avrupa'dan videoları izlerken farkettim. Sonra Yamaha Türkiye'ye yazdım. En son da motosikleti aldığım yere gidip istedim. Önce öyle bir şey olmadığını, "Yamaha"ya sorduğumu söylediğimde de paket açılıp, montaj yapılırken kenarda kalmış olabileceğini söylediler ve getirip verdiler. Belki de hiç kullanmayacağım ama bunu onlara yakıştıramadım. Kaç kuruşluk şey.. Yeni alacak arkadaşların dikkatli olmalarını tavsiye ederim.