Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yamaha MT-07 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #201
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    evet seriş ler ve parçaları candır ücretini duyunca canın gider


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    nie geçim kardeşim Nasrettin hocanın olayına döndü kazanın doğurduğuna inanıyonuzda öldüğüne nie inanmıyonuz. adam yazmış 14.000 gelcek demiş inandınızda ben aradım 10.000 e gelcek dediler diorum nie inanmıyonuz ?

  3. #203
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Yamaha UK, nam-ı diğer yamaha ingiltere mt07 nin satış fiyatını 5200 sterlin olarak açıklamış, bugünkü pound satışı 3.33 olarak aldığımızda elimizde 17316 lira gibi bira rakam oluyor, ingiltereden biraz daha ucuza gelse bile artık 16 bine gelme ihtimali bence yok, 16,5-17 arasında bir rakam beklersek daha gerçekçi olur görüşündeyim.
    dyavol-77 ve maxi97 bunu beğendiler.

  4. #204
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    bu motorun çalışır iken sesini dinleyebileceğimiz bir videosu varmı ? 600 cc çift silindirin sesini merak ettim?

  5. #205
    RODWIN250R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KAWASAKI NINJA ZX6R
    Alıntı Bulent78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yamaha UK, nam-ı diğer yamaha ingiltere mt07 nin satış fiyatını 5200 sterlin olarak açıklamış, bugünkü pound satışı 3.33 olarak aldığımızda elimizde 17316 lira gibi bira rakam oluyor, ingiltereden biraz daha ucuza gelse bile artık 16 bine gelme ihtimali bence yok, 16,5-17 arasında bir rakam beklersek daha gerçekçi olur görüşündeyim.
    Bence biraz iyimser fiyat çıkardın Bülent. Mt 09 24.000 olduğuna göre MT07 19.500 - 20.500 arasında satacaklardır. Distrübitör ve bayii kazançları fiyatları aşağılara çekmeye yetmeyecek. Zaten ithal ürünlerde tüccarlarımız%30 dan aşağı karlı satış yaparlarsa zarar ederler. 19.000tL bile MT 07 için target bir rakam bence.
    ichiroo ve dockerengin bunu beğendiler.

  6. #206
    ichiroo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ağustos 2011
    Şehir
    Zonguldak
    Motosikleti
    Honda CRF1000L Africa Twin
    18.000 TL'den aşağı olmaz hiç heveslenmeyin. yamahanın fiyatlarını aşağı yukarı biliyorsunuz 18.500 ve 19.000 civari bir fiyat bekliyorum ben nc700 bile kaç para yamaha, hondadan ucuza motor satmaz (haklıda)

  7. #207

    Üyelik
    13 Aralık 2013
    fiyat değilde son sürat ne olur acaba tahmin edebilecek birisi var mı?

  8. #208
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    151 km olacakmış

  9. #209
    acemi60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha X-City 250
    Muadili olan Honda NC700'e nal toplatacağına iddiaya girerim.

  10. #210

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Öyledir ama NC700'ün de bagajı var.

    Bir de bu motor için teknik özellikler tablosunda, AEA'nın da bahsettiği R1'in 4 kollu krankının tasarımında yararlanılan "crossplane philosophy" diye bir düzenlemenin olduğunu yazıyor. Youtube'da videolarını bulabilirsiniz. Özetle bu bahsettikleri şey, 4 silindirde krank kolları arasındaki açıyı 90° yapıp torkun daha sabit oluşmasını sağlamak. Tamam 4 silindirli de bu iş farklılık yaratır da, iki silindirde zaten adı üstünde iki tane silindir var. Aralarında ya 180° olacak ya 0°. Yani ya sırayla inip çıkacaklar ya da birlikte. Bunu zaten bütün firmalar bu şekilde yapıyorlar. Biraz pazarlama numarası gibi geldi bana...

  11. #211
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Bu mevzuyu ben de tam olarak anlamadim ama, genel olarak soyle bir sonuc cikardim. Pistonun inip cikarken kranki dondurme hizi ayni degil, yani krankin bir tur donusu 360 derece, bunun 90 ve 270 dereceye denk gelen kisimlari, yani bir daire olarak dusun, daireyi 4 e bol, ust,alt ve 2 yan parca olarak, yan parcalara denk gelen kisimda piston kranki daha yavas donduruyor. Adamlarin engellemek istedigi bu yavas olan kisimlarin hicbir silindirde cakismamasi, yani klasik 4 silindirde 2 silindir alt olu noktadayken ikisi de ust olu noktada oluyor, bu demek ki bahsedilen bu yavas kisimlar, 2 silindirde ayni ana denk geliyor, diger 2 silindirde de ayni ana denk geliyor. Mt 07 de ki mantik da sadece 2 silindir oldugundan dolayi, atesleme zamanlamasini oyle yapalim ki bu krankin yavas dondugu zamanlar birbirine denk gelmesin. benim anladigim bu. Daha fazlasini anlayan ya da bilen varsa beri gelsin

  12. #212
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir de bu motor için teknik özellikler tablosunda, AEA'nın da bahsettiği R1'in 4 kollu krankının tasarımında yararlanılan "crossplane philosophy" diye bir düzenlemenin olduğunu yazıyor. Youtube'da videolarını bulabilirsiniz. Özetle bu bahsettikleri şey, 4 silindirde krank kolları arasındaki açıyı 90° yapıp torkun daha sabit oluşmasını sağlamak. Tamam 4 silindirli de bu iş farklılık yaratır da, iki silindirde zaten adı üstünde iki tane silindir var. Aralarında ya 180° olacak ya 0°. Yani ya sırayla inip çıkacaklar ya da birlikte. Bunu zaten bütün firmalar bu şekilde yapıyorlar. Biraz pazarlama numarası gibi geldi bana...
    Aynı şeyleri ben de düşündüm, hala da düşünüyorum,,, anlamış değilim

    ---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:34 ----------

    @Bülent benim bildiğim klasik 4ler de 2-2 çalışma yapmıyorlar. Yani 2si altta 2si üstte değil sanırım. Tek tek patlıyorlar, yani aynı anda 2 piston birden hiç en üstte olmuyor. Yanlış mıyım lan yoksa

    Bir de MT-07 için senin dediğin şekilde bişey tasarlasalar inanılmaz bir titreşim olur diye tahmin etmekteyim... 1 piston yukarı(yada aşağı) vurmuşken onu dengelemek için bir başka piston ters tarafta değil ise titreşim epey artar. Artmaz mı Samet, sen söyle !!

  13. #213
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Eveeet..En son durum nedir ?..
    Yoksa gene şehir efsanesi olarak tarihe mi gömülecek ?...

  14. #214
    xawa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2011
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Ktm Duke 690
    Ne kadar sabırsız bir milletiz hele bir gelsin fiyatını görüz
    Suziki inzumada çok yazıldı ilk gelenlerden sonra adamlar 1000 tl zam yaptılar baktılar talep çok olacak diye .
    Sonra deriz firmalar bize pahalı satıyor satar tabi alıcı psikolojik olarak daha fazlasını vermeye hazır.
    RODWIN250R bunu beğendi.

  15. #215
    RODWIN250R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KAWASAKI NINJA ZX6R
    Alıntı xawa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar sabırsız bir milletiz hele bir gelsin fiyatını görüz
    Suziki inzumada çok yazıldı ilk gelenlerden sonra adamlar 1000 tl zam yaptılar baktılar talep çok olacak diye .
    Sonra deriz firmalar bize pahalı satıyor satar tabi alıcı psikolojik olarak daha fazlasını vermeye hazır.
    Heveslerimize yenik düşmek ve bir şeyi elde etmek için sabırsızlanmak karşı tarafı daha akılcı düşünmeye ve stratejisini geliştirmeye yöneltir. Bunda istekli ve hevesli olana maddi zarar olarak geri dönerken talebi karşılayana kar olarak fayda sağlar . Bizler sabredip fuardaki marka ve modelleri inceledikten sonra akıllıca bayiler ile pazarlığa girsek aynı motoru 1000TL aşağısına alma ihtimalimiz çok yüksek . Telaş yok beyler, çok yeni modeller geliyor . Telaşa markaların kapılması gerekli alıcının değil unutmayın . Herkese 2014 de yeni motorlar diliyorum....
    porsuk_y, rebel_punto ve scooboy bunu beğendiler.
    Tüm motor sevenlere sevgilerle..

  16. #216

    Üyelik
    27 Eylül 2013
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Ducati monster 696
    Peki bu motorun selesi biraz değişik bir tasarım, ne diyorsunuz slıştığımız selelerden konforsuz mu olur sizce?

  17. #217
    Hakki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2005
    Motosikleti
    var
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı şeyleri ben de düşündüm, hala da düşünüyorum,,, anlamış değilim

    ---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:34 ----------

    @Bülent benim bildiğim klasik 4ler de 2-2 çalışma yapmıyorlar. Yani 2si altta 2si üstte değil sanırım. Tek tek patlıyorlar, yani aynı anda 2 piston birden hiç en üstte olmuyor. Yanlış mıyım lan yoksa


    Bir de MT-07 için senin dediğin şekilde bişey tasarlasalar inanılmaz bir titreşim olur diye tahmin etmekteyim... 1 piston yukarı(yada aşağı) vurmuşken onu dengelemek için bir başka piston ters tarafta değil ise titreşim epey artar. Artmaz mı Samet, sen söyle !!
    merhabalar,
    motoru çok detaylı incelemedim ama yeni motorların bir çoğunda (neredeyse hepsinde -kanunilerde var mıdır bilmiyorum- ) counter-balancer shaft (türkçe balansör deniyor galiba) veya buna benzer mantıkta çalışan mekanizmalar var. yani motosiklette sürüşü olumsuz etkileyecek herhangi bir titreşimin önüne geçilecek şekilde tasarlanıyor motosikletler. amacına (cross yarışı motosikletleri) göre bazı motosikletlerde bu mekanizma olmayabilir, yetersiz olabilir veya kullanıcı tarafından iptal edilebilir (tabi iptal edilebilecek şekilde tasarlandıysa. neticede dönen bir parça ve her parçanın bir kütlesi var. ve her kütleyi döndürmek veya harekete geçirmek için enerji/kuvvet gerekir. bu dönen parçanın kütlesi çok az olursa veya hiç olmazsa motorun ürettigi gücün bir kısmı artık bu parça/parçalar tarafından çalınmayacak.

    neyse biraz uzun oldu.
    bir de bu crossplane krank kabaca Bulent78 arkadaşın anlatmak istedigi mantıkta çalşıyor. 2 silindirli bir makinada birinci piston en üst noktadayken ikinci piston ya en alt noktada ya orta kısımlarda ya üst noktada ya üst ile orta noktanın ortasında ya da başka herhangi bir konumda olabilir (üretilmesi istenen güç ve güç bandı isteklerine göre). Yamaha krankını nasıl derecelendirmiş bilmiyorum ama yapmak istedigi güç bandını daha lineer ve smooth(pürüzsüz, akıcı) bir şekilde sunmak.
    (merak eden arkadaşlar google'a krank mili çeşitleri diye aratırsa faydalı materyal bulabilirler)
    GaCCaLL bunu beğendi.

  18. #218
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    @hakkı selamlar

    Dediğiniz gibi nekadar çok dönen ve hareket eden parça = okadar güçten kayıp...

    Bu crossplane muhabbeti sizin dediğiniz gibi. Yani alışıldık "bir silindir tam üstte iken diğeri tam altta ve sıra ile ateşleme yapılıyor" şeklide değil, biri en üstte iken diğeri başka bir yerde ve patlama süreleri asimetrik.

    Asimetrik derken şöyle anlatayım, normal de 2000d/d da; 1.silindir patlar, 2sn sonra 2.silindir patlar, 2sn sonra 1.silindir patlar, 2n sonra 2.silindir patlar (rakamlar farazidir)... diye gider. Yani eşit süre aralıkları ile silindirler ard arda patlar. Ve silindirler sürekli tam zıt yönde hareket ettiği için daha az titreşim olur ve bu titreşimi engellemek için daha az balansör kullanılır.

    Crossplane krank dedikleri olay tahmin ettiğimiz gibi silindirlerin hareket veya konumlarını tam simetrik düzenden çıkartıyor. Yani 2000d/d 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silindir patlar, 3sn sonra 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silidir patlar... gibi. Bu durumda motor nasıl daha smooth bir güç üretiyor anlamıyorum. Yani inkar etmiyorum ama henüz anlamış değilimi

    Bu asimetrik patlama ve silindir düzeneği 4 silindir gibi çoklu silindirlerde fazla titreşim farkına sebep olmaz çünkü zaten fazlasıyala patlayan silindir ve hareket eden parça var. Fakat 2silindirli motorlarda aklımda soru işareti oluşuturuyor. HD motorlarının çalışma düzenini yani silindirlerin asimetrik patlama yaptığını bilen biliyor, geçenlerde forumda da açıklanmıştı. HD motorların normal V2 lere göre ciddi manada daha titreşimli olmalarının sebebi bu düzen diye biliyorum ben.

    Sonuç olarak sadece bilgi paylaşımı ve artışı için yazıyorum bunları. Yani beyin turtellosu bizimkiler Yoksa Yamaha yapmışsa yapmıştır, bize alıp binmek düşer...
    flame bunu beğendi.

  19. #219
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hakkı selamlar

    Dediğiniz gibi nekadar çok dönen ve hareket eden parça = okadar güçten kayıp...

    Bu crossplane muhabbeti sizin dediğiniz gibi. Yani alışıldık "bir silindir tam üstte iken diğeri tam altta ve sıra ile ateşleme yapılıyor" şeklide değil, biri en üstte iken diğeri başka bir yerde ve patlama süreleri asimetrik.

    Asimetrik derken şöyle anlatayım, normal de 2000d/d da; 1.silindir patlar, 2sn sonra 2.silindir patlar, 2sn sonra 1.silindir patlar, 2n sonra 2.silindir patlar (rakamlar farazidir)... diye gider. Yani eşit süre aralıkları ile silindirler ard arda patlar. Ve silindirler sürekli tam zıt yönde hareket ettiği için daha az titreşim olur ve bu titreşimi engellemek için daha az balansör kullanılır.

    Crossplane krank dedikleri olay tahmin ettiğimiz gibi silindirlerin hareket veya konumlarını tam simetrik düzenden çıkartıyor. Yani 2000d/d 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silindir patlar, 3sn sonra 1.silindir patlar, 1sn sonra 2.silidir patlar... gibi. Bu durumda motor nasıl daha smooth bir güç üretiyor anlamıyorum. Yani inkar etmiyorum ama henüz anlamış değilimi

    Bu asimetrik patlama ve silindir düzeneği 4 silindir gibi çoklu silindirlerde fazla titreşim farkına sebep olmaz çünkü zaten fazlasıyala patlayan silindir ve hareket eden parça var. Fakat 2silindirli motorlarda aklımda soru işareti oluşuturuyor. HD motorlarının çalışma düzenini yani silindirlerin asimetrik patlama yaptığını bilen biliyor, geçenlerde forumda da açıklanmıştı. HD motorların normal V2 lere göre ciddi manada daha titreşimli olmalarının sebebi bu düzen diye biliyorum ben.

    Sonuç olarak sadece bilgi paylaşımı ve artışı için yazıyorum bunları. Yani beyin turtellosu bizimkiler Yoksa Yamaha yapmışsa yapmıştır, bize alıp binmek düşer...
    1 saattir bu diyalogdan habersiz bunu okuyordum Yalnız değilsiniz bu konuda.Mt07 için bu ön yargıyı çok insan taşıyor Daha adam gibi testi yok bile...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  20. #220
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Biraz önce Kuruçeşme Daytona Motoru aradım. 2014 yılında MT07 satışa sunulacak dendi.
    Fiyatı burada yazıldığı gibi 16.tl olacakmış. Bayiye bu fiyatı Yamaha bildirmiş.
    Biraz daha bekleyip mt07 yi incelemek istiyorum. Kararımı bu motordan yana kullanabilirim.
    dyavol-77 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler