Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Asya / As 200 Gy-2 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #501
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    herkes burada yazılanlara mutabık mı acaba
    bu yazıyı okuyan bu motoru almaz yaw
    bende bugün sordum 3450/12 taksit, eski fiyattan nakite bulmak mümkün mü acaba?

    Alıntı uzunbay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mrb selam herkese

    yenı uye oldum fakat uzun zamandır forumları takıp edıyorum yaklasık 5-6 aydır. arkadaslar sonunda bende bu motordan dayanamadım 2. el aldım. fakat ne yalan soyleyeyım bıraz hayal kırıklıgına ugradım. daha once mz-251 - 93 model motosıkleım vardı. ve onunla kıyasllanamayacak kadar guc ve hız olarak zayıf oldugunu gordum. yaklasık 10 yıl kullandım ve turkıyenın bırtek dogusu ve guney dogusuna gıtmedım dıyebılırım. ve bırkez olsun yolda da bırakmadı benı. 2003 te sattım ve 4 yıl aradan sonra tekrar dayanamayıp motosıklet almaya karar verdım. bu formu buldum ve uzun sure takıp ettım forumu. sonundada almaya karar verdım. bıraz uzun uzun yazıyorum ama bırıkımlerım oldugu ıcın sızıde sıkmak ıstemıyorum. ozur dılerım sıkıyorsamda. devam edeyım. motoru ocak ayı basında 2007 tekırdagdan bır arkadastan alarak ıstanbula getırdım. ve ılk uzun yol mesafesınıde bu sekılde yapmıs oldum. sabah cuma gunu tekırdagda motoru alımsatım derken aksam 4 sularında yola cıktım. ılk gordugum hayal kırıklıgı surat hız. ıbre 100 gosterıyo fakat ınanın yaptıgım hız 80 den yukarı degıldır. ve yola devam ettıkce 13 -14 beygırlık motorun gucunu gorunce de bır baska hayal kırıklıgı yasadım. duz yolda gıderken hafıf bı meyılle yol yukselmeye basladıgında motorun hızı 110 gosterıyo ( 90 dır en fazla ) devırı dusuyor ve hızınız bekelemedıgınız bır sekılde yavaslıyo. ve daha sonra ıstanbul yoluna cıktıgımda ıbre 130 gosterıyo bazen 135 ama emın olun yıne gercek hızınız 100-110 gecmez. bunları nerden bılıyorsun dersenız 10 yıllık tecrubeme bakarak dıyorum. mz 251- 21 bg guc uretıyordu ve hıc motorda sıkısma yok ve rampalarda bıle hızdan dusme nerdeyse olmuyordu hele tatlı bı egımde tırmanmaları soylememe bıle gerek yok.ve hızıda 135 km cıkıyordu. gercek bızzat arabaylada test ettım. 100 km gıderken motor uzerındekı ruzgarın sesı kaska oyle vuruyorkı artık sadece ruzgar sesını duyuyorsunuz hele 120-130 km de motorun sadece asfaltta akıp gıttıgını hıssedıyosun. bunca tecrubeden sonra gercek bı hayal kırıklıgına ugrattı benı. ama motorun gorunusu dızaynı gercekten cok guzel ama surus keyfı ve surat malesef okadar etkıleyıcı degıl.

    ve sımdı ıse aksılıklerı soyleyeyım. motoru aldıgımın 2. gunu aparmanımızın bahcesınden hızrsızlar motora goz koymuslar ve calıstırıp goturebılmek ıcın kabloları kesmısler gostergelerı kırmıslar ve dıreksıyon kılıtı kırılmıs. ancak bugun servıse goturebıldım. malum kıs oldugu ıcın havalar soguktu ve guvenlı bı sıtenın bahcesıne cekerek havaların ısınmasını beklemek zorunda kaldım. bakalım motorumun ne kadar masrafı cıkıcak. bu arada moturu teslım ederken servıse motorumda ıstedıgım bırkac degısıklıgı not ettırdım bakalım yapılırsa nasıl olur bılemıyorum. begenırsem bır muddet kullanmayı dusnuyorum. bunlarıda sıze yazarak paylasayım.

    1- gostergelerı devır saatı olan bı gostergeyle degıtırmek. ustam once olmaz dedı fakat bılgım dahılınde bu motorların bırcok modelde de kullanıldıgını soyleyerek devır saatının mutlaka motorda yerının olması gerektıgı ve buradan baglantı yapılbılecegı. sonra olabılecegını soyledı ve uygun bır devır saatlı gostregeyle degıstırerek bukadar kotu gostergelerden umarım kurtulurum. bu arada hız olayını ustama da danıstım ve benı dogruladı haberınız olsun motorun en fazla yaptıgı hızın 100 110 km oldugunu. gostergenın hatalı gosterdıgını 130-135 gosterdıgınde bu hızın 110 km hıza ancak cıktıgını belırttı...buda km nın 20-25 km hatalı gosterdıgıdır arkadaslar....

    2- camurlugun cok cırkın oldugu konusu bununda tekerlege yakın nerdeyse sıfır olan camurlukla degıse bılecegı konusu malesef bunun olmayacagını soyledı bunu bılıyordum fakat bı cozum olabılır mı bulamadık. cunku amortısorler mz gore ters esneyen kısım tekere baglanan bolgede buda camurlugu sıfırlamayı ımkansız kılıyor bmw motorlardakı gıbı yada turınklerdekı gıbı bı camurluk takamayacagımız anlamına gelıyor sanırım. cozumu olan varsa bılgılerını beklıyorum bu konuda...

    3-on far lambasının orjınalı 30-35 w bu ampulude 50-55 w ıle degıtırıyoruz. gece surusu tehlıkelı ve zayıf bı gorus sunuyor eskı ampul haberınız olsun. bırde uzun far yukseklık ayarı gecenın karanlıgında gokyuzunu anyayı konyayı gosterıyo hıc yolu gormek gıbı bı alakası yoktu bunuda ayarlatıyoruz. uzagı gosterır bı pozısyona getırılecek.

    4-endurolardakı gıbı bı ruzgarlık cam takmak ıstedım ama buna uyabılecek bı cam varmı sızlere danısmak ıstıyorum. bazı arkadaslarımızın moturunda bunu gordum resımlerden. ıyı guzel yapılırsa fena olmayacak gıbı. tabı yenı gostergelerım guzel olursa vede farın orjınal ruzgarlıgının arkası bombos gorunmesı cok cırkın umarım bu gostergelerlede cozulur kapanır ve dolu bır goruntu olur....

    5- gelelım hızı artırmak ıcın 5. zıncır dıslısının degıstırılmesıne bunu bu forumda okumustum ve bırde aynısından olan motorcu bır arkadasta tesadufen ogrendım. ustama bunuda sordum oldugunu fakat zıncırın saseye surterek ses cıkardıgını sankı buyuzdende tavsıye etmedıgını hıssettım. onu zaman bırakıp eger motordan zevk alırsam satmassam tekrar dusunecegımı soyledım. bu konudada tavsıyelerınızı beklıyorum... zıncır gercekten saseye surtuyo mu surterse bu bır asınmanın zıncır ve sasede tehlıkelı bı durum yaratacagı anlamına gelır... yorum ve tecrubelerınız beklıyorum...

    6-en onemlıseylerden bırıde yakıt konusu arkadaslar. bu motor son hızda gıderken ınanılmaz cok yakıyor. tekırdagdan ıstanbula 2 depo benzınle geldım. yanı 8x2=16 lt deyın kı 1-2 lt deponda kalmıstır. en fazla 1 lt emın olun kalmıstır. cunkı geldıgımın ertesı gunu yolda kaldım benzınım bıtmıs motorlu kurye arkadas sagolsun hemen durdu ve baktık kı benzın bıtmıs. yanı tekırdag -ıstanbul yaklasık 200 km ve geldıgım hız tabıkı sahte gostergeye gore 120-130 (gercekte 100-110) buda yaklasık 100 km de 7-7.5 lt demek tır. sızın buradakı yakıt tuketımlerınıze sasırdım. ınanın. bakalım tamırden cıktıktan sonra yenıden ve dıkkatlıce yakıt testını yapacagım. bu arada son surata cıktıgında ınanılmaz motor sarsıntısı var ve aynalardan tıtresımden gerıyı gormek cok zor oluyor.

    7- on frenın zayıf oldugunu ve cok guclu bır sekılde sıkmam gerektıgını soyledım ustama bu bana gore normal dııl. Surus guvenlıgını tehtıt edıyor. Ayak frenı ıse ayak tabanıma dokundugu ve ayak ucumun sureklı havada tutmam gerekmesı benı uzun yolda sıkıntıya dusurdu. Bunuda asagı cekerek halledecegız ustama belırttım. Vıtes kolu cok kotu yapılmıs. Neysekı ılk sahıbı lastık takmıs ustune bu cozum ıyı olmus yoksa ayakkabıların vay halıne….

    arkadaslar bıraz uzun yazdım ama kusuruma bakmayın tum yasadıgım tecrubelerı sızlerle paylasmak ıstedım. fıkırlerınızı ve yardımlarınız beklıyorum.

    eskı bı motorcu olarak. motor gercekten gorunus olarak cok guzel cazıbelı. herseye ragmen fazla bı beklentısı olmayan arakdaslar ıcın fıyatına oranla tavsıye edebılecegım bır motor. ama guc ve performan arayan arkadaslara bg gucu yuksek olan buda yaklasık en az 20-25 bg motor olmasını tavsıye edıyorum...

    yazım hataları ıcın ozur dılıyorum... bıraz acele yazdım....

    herkese sevgıler.... hosca ve su onumuzdekı bahar ve yazda 2 tekerle kazasız belasız keyıflı gunler dılkıyorum.....


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #502
    intercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kawasaki 750 LTD (avartardaki)
    uzunbay
    ellerine sağlık. verdiğin bilgiler için bence bu topiği zenginleştirmişsin.
    iki zamanli MZ bildiğin, aradığın iki teker üzerinde olmak ve rüzgarı hissetmek ise bu motor seni tatmin eder. fakat MZ nin gücünü, kuvvetini ve kalitesini arıyorsan, dediğin gibi hayallerin biraz kırılabilir.
    eğer istanbuldan katılıyorsan bostancı sanayide ön camını istediğin gibi yaptırabileceğin bir usta var. git, istediğini anlat o yapsın ve sen memnun kal.
    dişliği deyiştir, memnun kalırsın.
    ön freninde bir ağrıza yok ise, hidrolik hortumunu celik örme hortumla deyiştir, bak bu da seni memnun eder
    ve ne olur ön camurluğa bir cözüm bul ve resmini koy, bizi menun et ...
    all you need is love

  3. #503
    Yunus_Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Kocaeli\gölcük
    Motosikleti
    AS 200 GY-2

    son fotolardan birini daha eklemek istedim ışık az ve telefon ile çekilmiş olsada idare edin
    kazasız ve güzel sürüşler
    [CENTER]aynaya baktığında gülümsüyorsan bin motoruna[/CENTER]:queen:

  4. #504

    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Merhabalar 1 ayı geçen bir süredir 2.el olarak aldığım ASYA'mı kullanıyorum sorunsuzca. MZ ile kıyaslayan arkadaşın tespitleri doğru ancak kıyasladığı motorlar aynı segmentte değil bana göre. Bu aletin 14 beygir olduğu biliniyor ve söyleniyor daha fazlası beklenmesin bence, aynı zamanda MZ 2 zamanlı bu 4 zamanlı. 2 zamanlı motorlar her zaman daha seridir, bu yüzden ASYA'yı suçlamaya gerek yok kanımca

    Ben yeni motor kullanmaya başladım. Şehiriçin ve arazida şuan içi gücü tatmin edici bana göre. Ön çamurluk ramzey ve benzeri markalardan alın bitane takın gayet iyi duruyor. Hatta istanbulda oturanlar KTM çamurluğu bile alıp uygun fiyata takabilirler

    Fiyatına göre bence alınmayı ve kullanılmayı hakeden bir motor. Sorunları her çinlide olduğu gibi bundada var. Benim alette motorun kendisi ile ilgili veya viteslerle ilgili bir problem yok ancak km teli kopuyor kendi kendine mesela.
    Frenlerinden de şikayetim yok. Bildiğiniz gibi çin malı motorlar seri üretim olmasına rağmen bir tanesi birtanesini tutmuyor sorun veya sorunsuz kullanım açısından. Tamamen üstündeki parçaların iyisine denk gelmesi ve montaj olayına bağlı olarak piyango gibi birşey.

    Bir aydır motoru dağ taş kumsal ve cadde olmak üzere çeşitli zeminler çeşitli kullanım tarzlarında sürdüm ve yolda bırakmadı. (Bir sefer hariç, ondada benzin bitti )
    Size fotoğraflarımdan bir iki tanesini gönderiyorum. Bu forum başlığı bu motoru kullanmak isteyenler için çok faydalı bir başlık. Merak edilenler var ise memnuniyetle cevaplamaya çalışırım.






  5. #505

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili Polo34,

    Belli ki araştırma yapmışsın ve hassasiyetlerini açık yüreklilikle belirtmişsin. Kafadan olaya girmediğin ve topiğin ortak fikirlerince hareket ettiğin için öncelikle teşekkürler.

    Şimdi gelelim işin özüne. İlk olarak bu motoru MZ ile karşılaştırman hatalı çünkü Mz çok farklı bir motor. Gerek gücü ve gerekse hızı ile gönüllerde yer etmiş bir motor. Sağlamlığıda cabası. Ama öncelikle motor yapıları farklı ve arkadaşlar hemen bu vurguyu yapmışlar zaten. Bu mantıkla yaklaşmaya kalkışırsak 250 cc hacmindeki 2 zamanlı MZ, 135 cc hacmindeki 2 zamanlı Yamaha RX 135 karşısında tutunması mümkün değildir. Çünkü Yamaha bu hacmine rağmen nerdeyse 160-170 km/h gibi dehşetötesi hızlara tırmanabilmekte ve 6-7 saniye arasında 100 km/h hıza ulaşmaktadır. Şimdi bu durumda Mz kötü ve işe yaramaz bir motor mu olmuştur?

    Kesinlikle hayır. Her motor kendi kapasitesince ve teknolojisince değerlendirilmelidir. Bu motor 4 zamanlı 200 cc ve yaklaşık 14,5 beygir gücünde bir motordur. Beklentilerini ona göre ayarlaman lazım. Gücü ve şanzıman aralıkları hem araziyi hemde asfaltı tolere edecek şekilde ayarlanmıştır. Hatta arazi şartları daha çok düşünülmüş desem yeridir çünkü 1. vitesi çok yavaş. Hız için üretilmemiştir çünkü hacmi ve gücü bellidir. Ben kendi motorumla 135 km/h hızı gördüm düzlükte. Bu ölçüm Toyota Corolla ile yapılmıştır. Ama kesinlikle tavsiye etmem. Yüksek hız için aoerdinamiği uygun değil. Yalpalamaya başlıyor.

    Malzeme kalitesi fiyatını göre çok iyi. Lastikleri kesinlikle değişmeli. Sadece yaz sıcağında yağmur görmeden binerim derseniz eyvallah ama suyu gördü mü twist yapmaya başlıyor. Zincirini değiştirmenizi tavsiye ederim çünkü orjinali çok ses yapıyor. Sevgili Baycode üstadın yaptığı basit bir işlemle zincirin gövdeye sürtmesi engellenebiliyor. Lamba konusunda yeterli diyebilirim sadece. İyileştirilebilir. Frenler iyi ayarlanırsa sorunsuz çalışır. Arka fren güçlü değil ama bu çokta anormal değil. Çünkü arka fren kullanımı motosiklette çokta tavsiye edilir birşey değildir. Hatta ustaların motor aldıkları zaman arka fren balatalarını 3/1 oranında kesip arka teker frenajını düşürdüklerini duyar dururum. Titreşim konusunda yapılabilecekler var ve bu sadece sizin emeğinizle çözülür. Üşenmezseniz lastik takozlarla motor-şase bileşim noktalarını destekleyebilirsiniz. Yakıt tüketimi deyince ben 4,5 litreyi hala aşamadım. Ortalama 3-3,5 litre çok yüklenirsem 4,5 litre. Fazlası fazla arkadaşlar. Yağ olarak 15w/50 Shell advanced sentetik kullanıyorum ve çok menmunum.

    Sağlamlık derseniz ben kefilim. Topikta anlattığım gibi bana çarpan arabanın şase kırıldı, teker koptu, motor kulakları koptu ve buna rağmen motorum sapasağlam. Haftasonu yeni direksiyonunu takacağım ve gezmeye çıkacağım. Sadece kırık olarak bir direksiyon ve plastik grenajlar var. 15 metre fırlayan motor tıkır tıkır çalışıyor maşallah. Sağlam değil diyene kapak yapabileceğim resimler var elimde.

    Bu fiyata daha iyisi yok derim ama paramız olsaydı bir KLR650 alırdım. Onuda belirteyim. Biz bütçemiz oranında bu motoru aldık. Helali hoş olsun diyorum. Beni hiç utandırmadı.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  6. #506
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    motobey çok teşekkürler verdiğin bilgiler için...
    eski fiyattan (2650 ytl) sıfır bulmak mümkün mü sizce? ben bulsam 1 dk durmaz alırdım, çok beğendim bu motoru, iki kişi ile otobanda konforlu sürati kaçtır? incelediğim kadarıyla otobanda çinli chopperlar konforlu titreşimsiz max 120 yapıyor, o da regal ve birazda keeway ss250/ jinlun,masai,zealsun chopperlar 90 km/h olarak aklımda kalmış, bu arada beğendiklerimi yazdım birkaç marka daha eklenebilir, doradoyu da beğeniyorum ama hızını bilmyiorum, ben istanbulun içinden doğaya ulaşmak için illa ki otobana çıkıp ardçımla min 100 km yapıcam, bunu da düşünmem lazım bu motor otobanda da iyiyse düşünebilirim ya da doğa sevdasından vazgeçerim bunu gördüm chopperların yüzüne bakmıyorum artık

  7. #507

    Üyelik
    14 Nisan 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AS 200 GY 2
    mrb herkese selamlar

    oncelikle motobey geçirmiş olduğun kazadan dolayı geçmiş olsun. gerçekten verilmiş sadakan varmış. iyiki tam teşkilatlı bir şekilde motosikletini kullanıyorsun ve seni bundan dolayı tebrik ediyorum...

    topiğe yazmiş olduğum yazıya ilgi ve alaka gösteren tüm arakadaşlara teşekkür ediyorum.

    arakadaşlar 2 zamanlı mz motosikletimle bunu kıyaslamam tabiki segment olarak bir olmaya bilir. bu sadece motor tipi ve gücü açısından kabul edilebilri bir tezatlık gibi gelebilir fakat sınıf olarak birbirlerine yakın sayılabilecek motorlar benım gorusum. 4 zamanlı bır 200 cc lık motorun daha performanslı ve guclu olması beklenır bence 125 cc motor gıbı hıssetmemelıyım dıye dusunuyorum.

    sımdı gelelım son duruma. motosıkletımın basına bır hırsızlık vukuatı geldı ve bıraz hasar yaptı... (vıcdansızlar...) motosıkletımı gecenın bır vaktınde sıtemızın bahcesaınden calıstırıp goturmek ıstemısler. bunun ıcın kabloları kesıp duz kontak yapmıslar fakat calıstıramamıslar. oda yetmemıs gostergelerını kırmıslar. direksıyon kontak anahtarı kılıtını kırmıslar. servıse goturdum ve epey bır masraf cıkarmıslar. 250 ytl kadar oda ındırımlı fıyatı...
    anlayacagınız bu motordan yana sansım yok motorun havası ve cazıbesı hemen kendını gosterdı hıc hos olayacak bı sekılde hırsızları cezbettı... gercekten motor kendını cok guzel gosterıyor. buda bıraz basıma dert oluyor...

    son kararım olarakta motosıkletı guvenlı bır yere koyamadıgım ıcın satmaya karar verdım ılgılenen arkadaslar olursa bana 0533 768 42 77 den ulasabılırler.
    motorun durumu na gelecek olursak 2300 km de hazıran cıkıslı 2006 model garantısıde devam edıyor. 2000 ytl ye satıyorum. yanında top kase bagajı kaskımı (cene acılır) ve eldıvenlerımide verecegım. ılgılenen arkadaslara duyurulur... gercekten yenı sahıbıne hayırlı olur ınsallah...

    herkese mutlu umutlu kazasız ve hırsızsız gunler dılıyorum... 2 tekerle yolunuz ve bahtınız acık olsun....

  8. #508

    Üyelik
    13 Ekim 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha YZF 1000 Thunderace - Asyamotor AS200 GY-2
    Sevgili polo34,

    Eski fiyattan bulman zor diye düşünüyorum. Ya sıfır ya da Sevgili Uzunbay gibi motorsiklet konusunda tecrübeli bir arkadaştan alabileceğin 2. el ile motosiklet zevkini tatmin edeceksin. Bu motor aslında iki kişilik değil. Neden diyeceksin? Artçın rüzgara çok maruz kalıyor. Eğer biraz ağırsa çekişte çok fark ediyor. Motor yapı itibari ile 2 kişilik sürüşlerde düz yolda çok oturaklı bir sürüş vaad etse de, virajlarda insanı tedirgin ediyor. Ayrıca yüksekliğinden dolayı sıkışık trafikte 2 kişi ile çok yorucu oluyor. Ama tek kişi ile tam bir çılgın diyebilirim. Karbüratör ve dişli değişimi ile performansı, egzosa 4 delik açarak sesi, lastikleri değiştirerek yol tutuşu artırmak mümkün. Ama orjinalide sizi tatmin edecektir. Uzun yolda 2 kişi ile sorunsuz hızı 90-110 km/h arasında değişir yol durumuna göre.

    Sevgili Uzunbay,

    Aldığın kararla bizi üzdün çünkü fikirlerinle bize yol gösteren ve aydınlatan arkadaşlarımızdan birisiydin. Ama sana da hak veriyorum. Kabus görmektense uyumamayı tercih ederim bende. Motorun nereleri kırılmışki sana 250 YTL masraf çıkardılar yahu? Gösterge takımı komple 38 YTL , kabloları kendin bile bağlayabilirsin. Direksiyon kilidi ne kadar edecek ki?

    Galiba servis seni söğüşlemek istemiş. Dikkatli ol ve bir fiyat çıkarttır derim. Çıkan fiyatı bana ulaştır bende sana buradan araştırıp parça fiyatı göndereyim. Yok öyle 3 kuruşa beş köfte.
    Motorum Çinli Ama Ben Çinli Değilim.....:wiinkk:

  9. #509
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı polo34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motobey çok teşekkürler verdiğin bilgiler için...
    eski fiyattan (2650 ytl) sıfır bulmak mümkün mü sizce? ben bulsam 1 dk durmaz alırdım, çok beğendim bu motoru, iki kişi ile otobanda konforlu sürati kaçtır? incelediğim kadarıyla otobanda çinli chopperlar konforlu titreşimsiz max 120 yapıyor, o da regal ve birazda keeway ss250/ jinlun,masai,zealsun chopperlar 90 km/h olarak aklımda kalmış, bu arada beğendiklerimi yazdım birkaç marka daha eklenebilir, doradoyu da beğeniyorum ama hızını bilmyiorum, ben istanbulun içinden doğaya ulaşmak için illa ki otobana çıkıp ardçımla min 100 km yapıcam, bunu da düşünmem lazım bu motor otobanda da iyiyse düşünebilirim ya da doğa sevdasından vazgeçerim bunu gördüm chopperların yüzüne bakmıyorum artık
    Arkadaşım, cross motorlar iki kişiyle otoyolda chopper motorların konforuna ulaşamaz. Bu motorlar hem yüksek hem de arazi şartlarına uygun tasarlanmış yapıları ile ortalama 100 kg'yi aşmayacak bir toplam taşıma ağırlığı ile performans gösterirler. Asıl amaç arazi olduğu için, (her nekadar asfalta uygun lastik ile yol tutuşu artsa da) bir chopper/cruiser'den alınan zevk iki kişi ile bu motorlardan alınamaz. Bunları söylerken her iki motor konusunda da tecrübe sahibi olarak söylüyorum. Ben (biraz kilolu -110 kg- olduğumdan) cross motoruma tek kişi biniyorum. Ama chopper'ime ise eşimle binerim genellikle ve 100-110 km hızlarda (otoyol) gayet konforlu sürüşler yapıyorum. Eğer her iki türü de kendi amaçları doğrultusunda kullanırsan maximum keyfi alırsın. Ama tek motorda bu keyfi istersen, o zaman enduro-turing tipi, selesi daha geniş ve uzun, gücü de biraz daha fazla bir ikinci el motor almalısın. Ancak bütçe kısıtın varsa o zaman da beklediğin konforu yakalayamazsın. Tabi ki bu söylediklerim iki kişilik kullanımlar için. Yoksa tek kişi bu motorlarda gayet iyi sayılır. Selamlar.

  10. #510
    Baycode - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    ASYA AS200GY-2
    Merhaba arkadaşlar. Motosikletimde lastik değişimine ramak kaldı. Uygun cantı bulabilirsem arka taraf için model hazır. Ön için hala farklı alternatif düşüncelerim var. Bu işlemleri tamamlayınca fotoğraflıyarak paylaşacağım.

    Şu anda motorum yaklaşık 10.000km'de ve maşallah ne yürüyen aksam, ne zincir, ne de motorun kendisinde bir sorun yok (bu başlıkta yazdığım, ilk zamanlar yaşadığım ve çözdüğüm sorunları hariç tutarak söylüyorum).

    Benim en çok garibime giden de Mersin gibi deniz kıyısında ve yüksek rutubetli bir ilde yaşamama ve motorumu sık sık yıkamama rağmen metal aksamda neredeyse sıfır pas oluşması idi. 1 seneyi devirmiş Çin'li bir motor için (bu ay son taksidi de ödedim ) beklemediğim bir durumdu bu. Örneğin yeni piyasaya çıkan Kanuni 2500CC kroslara baktım da daha vitrinde dururken paslanmaya başlamış kimi aksamı (aramızda kalsın hiç beğenmedim).

    Şimdi şu fren mevzusuna değinmek istiyorum.Ön ve arka frenler kim ne derse desin bizim motorlarda yeterince güçlü değil ve zamanla emin olun daha da kötüleşiyor durumlar. Kullanılan balatalar sert ve dandik olduğundan, zamanla daha da sertleşerek ötmeye ve tutmamaya başlıyor. Bu sorunlarla karşılaşmaya başladıysanız eğer size benim yaptığım değişimleri şiddetle öneririm:

    1. Ön fren balatasını değiştirdim. Piyasada bizimkine uygun ön balata var ve takımı 10 YTL. Rengi orjinalinden daha açık, içinde de metal tozları var. Bu balatada marka yok o nedenle yazamıyorum. Bir hatırlatma: Ön balatalar çakma yapılamıyor. Çünkü üzerindeki orijinal balataların bir tanesinin altında çakma yapılacak metal parça varken diğerinde bu metal yok.

    2. Arka fren balatalarını sanayide bir ustaya çakma yaptırdım (piyasada da olabilir, ama öneri üzerine bir ustaya gittim). O da 5 YTL'ye maloldu.

    Toplam 15 YTL masrafla şu anda motorum harika diyebileceğim derecede iyi frenliyor ve ötme olayı da sonlandı. Bu değişimi yaparsanız ilk başlarda frenlerin eskisinden de kötü tuttuğunu farkedeceksiniz. Bunun nedeni frenler sıkıldığında balataların yapıştıkları yüzeye henüz alışmamış olmasıdır. Alışma süreci aşıldıktan sonra ne kadar iyi tuttuklarını farkedeceksiniz. Yine de tutup da bir BMW performansını da beklemeyin )

    Uyarı 1: Benzin hortumlarınızı ve kelepçelerini kontrol edin. Bu hortumlar çok çabuk elden gidiyor. Benden hatırlatması. Ben sanayiden kaliteli, içi ketenli ve çift kat hortum alıp taktım, o bile 5 ayda çatır çatır çatladı )

    Uyarı 2: Zaman zaman muhakkak tüm vidaların sıkılığını kontrol edin. Özellikle motorun şaseye bağlantı vidalarını iyice sıkın ya da sıktırtın.

    Uyarı 3: 2500-3500 YTL aralığındaki bir Çinli' den çok fazlasını da beklemeyin. Kendinizi de üzmeyin, bu motor oldukça sağlam tasarlanmış. Sadece her Çin'li gibi bir iki yerini okşayıp gıdıklamak gerekiyor, yoksa alınganlık yapıyor )

    Yakıt tüketimi mevzusuna gelince. 10bine dayanmış biri olarak rahatlıkla şunları söyleyebilirim (düz yol, asfalt, tek kişi için):

    1. Eğer motoru hiç sıkmaz, 70km/sa sürati aşmazsanız, vitesleri bağırtmadan değiştirirseniz 6 L benzinle 220km götürür.
    2. 90km/sa sürati aşmaz, motoru bağırtmazsanız, 6L benzinle 200km götürür.
    3. Abanırsanız, arada 120-130 basarsanız motor benzini içer, 6L benzinle 120-140km gidersiniz.

    Motorunuz normal şartlarda 100km'de 2.8-3.5 L arasında yakacak şekilde tasarlanmıştır. Fakat abanırsanız bu tüketim 100km'de rahatlıkla 4-5 L'ye kadar çıkar. Daha farklı yakıt tüketimi durumu varsa şunları kontrol etme zamanınız gelmiş de geçiyor demektir:

    1. Buji
    2. Benzin filtresi
    3. Benzinci (bazı benzinliklerin benzini hakikaten çok dandik çıkıyor)
    4. Sübap ayarları (yoksa hiç yaptırmadınız mı??)
    5. Karbüratör ayarları
    6. Rölanti ayarları
    7. Hava filtresi temizliği
    8. Lastik hava basınç ayarları
    9. Fren balatalarının sıkılık durumu (balata sıkışması var mı diye)
    10. Zincir yağı (zinciri yağlamanız sadece zincir ömrünü uzatmaz, tasarruf da sağlar)

    Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    İki teker daima tek tekerden daha iyidir :cherry:

  11. #511

    Üyelik
    14 Nisan 2007
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    AS 200 GY 2
    mrb arkadaşlar
    bugun cumartesı motosıkletın tamır parasını odeyerek servısten cıkaracagım. fıyatı bende cok buldugumu soyledım servıse ama bana soylenen parcalar soyle
    1-gösterge takımı
    2-kontak anahtarı takımı
    3-dıreksıyon kılıtı (bu nasıl bır parcadır kontaktan ayrı mı anlayamadım)
    4-kontak tesısatı kabloları (bu kesılıp duz kontak yapılan ana kablolar sınyal vs...) bunun degısmesını ozellıle ben ıstemıstım. cunkı ek yapmak ılerıde problermlere yol acabılır dıye dusunerek...
    5- ıscılık 80 ytl
    bende baska bır servısten bunların parca fıyatlarını arastırıcam. sevgılı motobey senden de eger mumkun se yarın 2-3 e kadar bana bır mesajla parca fıyat lıstesı gonderırsen sevınırım. yardımlarına tesekkur edıyorum. baska arakadaslarımızdanda bu konuda yardımlarını beklıyorum. ayrıca servısede tektek parca fıyat lıstesını cıkarmasını ıstıcem ama sanırım bıraz papaz olucaz gıbı gelıyor... (mesajlarınız ıcın 0533 768 42 77 ye mesaj cekersenız sevınırım.)

  12. #512
    Yunus_Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Kocaeli\gölcük
    Motosikleti
    AS 200 GY-2
    Baycode çok teşekkürler paylaşım için
    ben henüz taze sayılırım aslında motoru alalı 10 ay oldu fakat iş yüzünden (denizciyim) yılbaşından buyana kullanabildim ki (kar yağmur vs dahil inadına) henüz sadece 2000 km deyim (hafta içi hariç hafta içi istanbuldayım kurs için ,bu durum ağustos sonuna kadar böyle) nasipse bu yaz sana yaklaşmaya çalışıcam

    tüm arkadaşlardan bir ricam olucak mümkün olduğu kadar çok fotoğraf paylaşırlarsa eminim konu diğer arkadaşların daha çok dikkatini çekicektir.

    unutmadan bu motorun şikayet edilicek tek bir yanı var ÇEKİCİLİĞİ
    kerata benden yakışıklı yahuu
    [CENTER]aynaya baktığında gülümsüyorsan bin motoruna[/CENTER]:queen:

  13. #513

    Üyelik
    29 Mart 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    ASYA 200 GY-2
    Alıntı Baycode adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Motosikletimde lastik değişimine ramak kaldı. Uygun cantı bulabilirsem arka taraf için model hazır. Ön için hala farklı alternatif düşüncelerim var. Bu işlemleri tamamlayınca fotoğraflıyarak paylaşacağım.

    Şu anda motorum yaklaşık 10.000km'de ve maşallah ne yürüyen aksam, ne zincir, ne de motorun kendisinde bir sorun yok (bu başlıkta yazdığım, ilk zamanlar yaşadığım ve çözdüğüm sorunları hariç tutarak söylüyorum).

    Benim en çok garibime giden de Mersin gibi deniz kıyısında ve yüksek rutubetli bir ilde yaşamama ve motorumu sık sık yıkamama rağmen metal aksamda neredeyse sıfır pas oluşması idi. 1 seneyi devirmiş Çin'li bir motor için (bu ay son taksidi de ödedim ) beklemediğim bir durumdu bu. Örneğin yeni piyasaya çıkan Kanuni 2500CC kroslara baktım da daha vitrinde dururken paslanmaya başlamış kimi aksamı (aramızda kalsın hiç beğenmedim).

    Şimdi şu fren mevzusuna değinmek istiyorum.Ön ve arka frenler kim ne derse desin bizim motorlarda yeterince güçlü değil ve zamanla emin olun daha da kötüleşiyor durumlar. Kullanılan balatalar sert ve dandik olduğundan, zamanla daha da sertleşerek ötmeye ve tutmamaya başlıyor. Bu sorunlarla karşılaşmaya başladıysanız eğer size benim yaptığım değişimleri şiddetle öneririm:

    1. Ön fren balatasını değiştirdim. Piyasada bizimkine uygun ön balata var ve takımı 10 YTL. Rengi orjinalinden daha açık, içinde de metal tozları var. Bu balatada marka yok o nedenle yazamıyorum. Bir hatırlatma: Ön balatalar çakma yapılamıyor. Çünkü üzerindeki orijinal balataların bir tanesinin altında çakma yapılacak metal parça varken diğerinde bu metal yok.

    2. Arka fren balatalarını sanayide bir ustaya çakma yaptırdım (piyasada da olabilir, ama öneri üzerine bir ustaya gittim). O da 5 YTL'ye maloldu.

    Toplam 15 YTL masrafla şu anda motorum harika diyebileceğim derecede iyi frenliyor ve ötme olayı da sonlandı. Bu değişimi yaparsanız ilk başlarda frenlerin eskisinden de kötü tuttuğunu farkedeceksiniz. Bunun nedeni frenler sıkıldığında balataların yapıştıkları yüzeye henüz alışmamış olmasıdır. Alışma süreci aşıldıktan sonra ne kadar iyi tuttuklarını farkedeceksiniz. Yine de tutup da bir BMW performansını da beklemeyin )

    Uyarı 1: Benzin hortumlarınızı ve kelepçelerini kontrol edin. Bu hortumlar çok çabuk elden gidiyor. Benden hatırlatması. Ben sanayiden kaliteli, içi ketenli ve çift kat hortum alıp taktım, o bile 5 ayda çatır çatır çatladı )

    Uyarı 2: Zaman zaman muhakkak tüm vidaların sıkılığını kontrol edin. Özellikle motorun şaseye bağlantı vidalarını iyice sıkın ya da sıktırtın.

    Uyarı 3: 2500-3500 YTL aralığındaki bir Çinli' den çok fazlasını da beklemeyin. Kendinizi de üzmeyin, bu motor oldukça sağlam tasarlanmış. Sadece her Çin'li gibi bir iki yerini okşayıp gıdıklamak gerekiyor, yoksa alınganlık yapıyor )

    Yakıt tüketimi mevzusuna gelince. 10bine dayanmış biri olarak rahatlıkla şunları söyleyebilirim (düz yol, asfalt, tek kişi için):

    1. Eğer motoru hiç sıkmaz, 70km/sa sürati aşmazsanız, vitesleri bağırtmadan değiştirirseniz 6 L benzinle 220km götürür.
    2. 90km/sa sürati aşmaz, motoru bağırtmazsanız, 6L benzinle 200km götürür.
    3. Abanırsanız, arada 120-130 basarsanız motor benzini içer, 6L benzinle 120-140km gidersiniz.

    Motorunuz normal şartlarda 100km'de 2.8-3.5 L arasında yakacak şekilde tasarlanmıştır. Fakat abanırsanız bu tüketim 100km'de rahatlıkla 4-5 L'ye kadar çıkar. Daha farklı yakıt tüketimi durumu varsa şunları kontrol etme zamanınız gelmiş de geçiyor demektir:

    1. Buji
    2. Benzin filtresi
    3. Benzinci (bazı benzinliklerin benzini hakikaten çok dandik çıkıyor)
    4. Sübap ayarları (yoksa hiç yaptırmadınız mı??)
    5. Karbüratör ayarları
    6. Rölanti ayarları
    7. Hava filtresi temizliği
    8. Lastik hava basınç ayarları
    9. Fren balatalarının sıkılık durumu (balata sıkışması var mı diye)
    10. Zincir yağı (zinciri yağlamanız sadece zincir ömrünü uzatmaz, tasarruf da sağlar)

    Kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    Selam baycode, lastikler ile ilgili ne tur bir değişiklik düşünüyorsun? Kross ebatlarına mı çevireceksin yoksa yine super moto havasında başka bir ebatta mı devam edeceksin. Benim motorum henuz 1350kmde. Bende lastik ve frenlerde ilk etapta değişiklik yapmak istiyorum.

  14. #514
    Soni - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2006
    Dostlar motorlarımıza bakın nerelerde geziyor ayrıca enduro lastikleri düşünenler lastiklere dikkat

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=222736

  15. #515
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    ingilizcesi olan herkes okusun, adam üşenmemiş yazmış, ne güzel bnir macera yaşamış...

  16. #516
    Yunus_Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Kocaeli\gölcük
    Motosikleti
    AS 200 GY-2
    soni cidden harika bi site hele açılıştaki flash resimler tek kelime ile yuhhh diyorum insanın dönüp dönüp bakası geliyor.
    ayrıca bu zipstar marka ama bizimkinin ikiz kardeşi tabi. Abi genede helal olsun dünyayı devirmiş makina ile bu arada bizim makinalarında hiç okadar kofti olmadığınında kanıtı (gerçi arada bi motor yakmış ve yeni makinede yağ filitresinden çıkan metal tozlarıda pek iyiye işaret değil )
    sonuç olarak kim ne derse desin bukadar paraya bukadar köfte (ama bizim köfteler biraz daha iri )
    [CENTER]aynaya baktığında gülümsüyorsan bin motoruna[/CENTER]:queen:

  17. #517
    Incredible - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Üzgünüm ama yok!
    herkese merhaba arkadaşlar geri döndüm ama hâlâ motosikletim yok...:D
    [b]Yaşasın motosiklet kardeşliği. Sevelim, sevilelim, bu dünya kimseye kalmaz. Anneciğim, kardeşim ve gt250R sizleri ölene dek seveceğim... __No Women, Yes Vodka...:wiinkk:[/b]
    [COLOR="Red"][B]Hayallerinizin peşinden gidin. Gitmiyorsanız, gidenlere mâni olmayın.[/B][/COLOR]

  18. #518
    Yunus_Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Kocaeli\gölcük
    Motosikleti
    AS 200 GY-2
    ne oldu millet gene derin bi uykuya daldınız yada hala dışarılarda bol oksijen almakla meşgulsünüz
    ?????

    gezin tozun bişi demiyorumda arada bizimlede paylaşın yahu ...
    [CENTER]aynaya baktığında gülümsüyorsan bin motoruna[/CENTER]:queen:

  19. #519
    TÜRKÖZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2006
    Baydode Kardeş Merhaba Bende Mersinde Yaşiyorum Sizin Bahsettiğiniz Değişikliklerin Hepsini Yaptim Motoru Görmek Isterseniz Tlefonum 05326122899

    Baycode KardeŞ DeĞİŞİklİk Derken Lastİk DeĞİŞİklİĞİnden BahsetmİŞtİm Sorunu ÇÖzdÜm Lastİklerİ DeĞİŞtİrdİm Çok Şey DeĞİŞtİ Bozuk Arazİde SÜper Oldu Yol TutuŞu

  20. #520
    Yunus_Efe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    Kocaeli\gölcük
    Motosikleti
    AS 200 GY-2
    türköz kardeş mümkünse resim ekle....
    [CENTER]aynaya baktığında gülümsüyorsan bin motoruna[/CENTER]:queen:


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler