Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #361
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    [url=http://bit.ly/c25MCx][/url

    Fotolar simdilik bu kadar motorda haala plaka olmadigi icin bulusmalara falan cikamiyorum bu yuzden cekimlerde hevessiz gelisi guzel seyler oluyor.
    Carbon hocam disli isine iskenderundan tornaci ile gorustum yapabilecegini soyledi. Kendiside motorcu bi arkadasimiz zaten ama biraz zaman alacak elinde cok fazla is var arkadasin onlari yetistirmeye calisiyor adanadan sordum oyle 3 5 disli yapmaya ugrasmak istemiyorlar pek. Yapacagiz bi sekilde ama zaman alacak artik

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------

    Adamlarin 51dis yapma mantigi motoru bildigin sm olarak kullanmak zannedersem birkac yanlayip yuklenme yaptim amatorce tabi.. makinanin toplayisi mukemmel ama dedigin gibi motor kesinlikle 5. Vites icin dis istiyor. Ah ulen ah 6. Vitesi olaymis sunun yolda giderken paso 6yi ariyorum 125den sonra
    Carbondioxid, cenkito ve spil444 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #362

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Kırmızı'da fena değilmiş yahu, dişli bekleriz sabır ile ne edelim yapacak bişe yok, unutmadan Sm göbeğe dikkat et bendeki rezildi, vida yuvaları bol idi ve tam sıkı değildi.

  3. #363
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi




    Selamun Aleykum Apachi kullanıcı arkadaşlar, bende sizlere bir soru sormak istiyorum. Resimdeki Apachi sevdiğim bir ağabeyimin(Kendi malım gibi)
    Bu motosiklette bir problem var ben ısrarla söylememe rağmen servisini arayıp sorduğunda geçiştiriyorlar ve inanıyor.
    Soruna gelince;
    Motosiklet belli devirler de karbüratörden kaynaklanan bir problemden diye düşünüyorum böyle pır pır pır pır ediyor ama üst devirlerde şaha kalkıyor. Üst devirlerde kesinlikle sıkıntı yok ama şöle 5ci vitese atıyım 3 bin 4 bin devir gideyim (KM saati yok) gibi bir ihtimaliniz yok, rahatsız ediyor illa yüksek devir kullanmanız gerekiyor. Bu konu hakkında fikir den ziyade başına böyle bir olay gelmiş ve çözümünü bulmuş birisi yardımcı olursa sevinirim...

    Saygılarımla...
    Carbondioxid bunu beğendi.

  4. #364

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı _SpartacuS_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/wMYAn6.jpg
    http://i.hizliresim.com/xA2rR7.jpg
    http://i.hizliresim.com/xJLboq.jpg

    Selamun Aleykum Apachi kullanıcı arkadaşlar, bende sizlere bir soru sormak istiyorum. Resimdeki Apachi sevdiğim bir ağabeyimin(Kendi malım gibi)
    Bu motosiklette bir problem var ben ısrarla söylememe rağmen servisini arayıp sorduğunda geçiştiriyorlar ve inanıyor.
    Soruna gelince;
    Motosiklet belli devirler de karbüratörden kaynaklanan bir problemden diye düşünüyorum böyle pır pır pır pır ediyor ama üst devirlerde şaha kalkıyor. Üst devirlerde kesinlikle sıkıntı yok ama şöle 5ci vitese atıyım 3 bin 4 bin devir gideyim (KM saati yok) gibi bir ihtimaliniz yok, rahatsız ediyor illa yüksek devir kullanmanız gerekiyor. Bu konu hakkında fikir den ziyade başına böyle bir olay gelmiş ve çözümünü bulmuş birisi yardımcı olursa sevinirim...

    Saygılarımla...
    """""Aslm, Şayet motor henüz sıfır, yada rodajı bitirmemiş ise yani vuruntu yapıyor ise normaldir, değil ise alttaki adımları takib edin."""""

    100% Karbüratör temizliği + Karbüratör hava ayarı + El ciklesi ayarı + Karbüratör manifoldu(plastik olan) kontrol edilmeli + Yüksek oktan benzin gereği + Bir ihtimal hava süngerinin değişim gereği + Çözüm olmaz ise depo havalandırma sübabı ve filitresi'nin sökümü.

  5. #365
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Carbondioxid Hocam, Motosikleti ''0'' olarak aldık. Alındığı günden beri bu şekilde, Servisi aradık servisten verilen cevap rodaj süresince böle devam edeceği rodaj bitince de düzeleceği yönündeydi. Ben her ne kadar inanmasam, Ağabey böle olmaz bu işler alt devirlerde pır pır pır yapıyor üst devirlerde değil madem rodaj düzgün olsun diye böle bir şey koydular, alt devirlerde normal üst devirlere çıkmasına engel olması gerekiyor dememe rağmen yine inandıramadım veya inanmak istemedi veya inandıda çaresiz olduğundan inanmıyormuş gibi yaptı bende çözemedim. Rodaj bitti motosiklet bakımdan geldi yine aynı yine aynı. Ben çok sık kullanmıyorum 3 4 kere ya kullandım ya kullanmadım ama bu şekilde kullanılması benim canımı sıkıyor. Karbüratör temizliğine gece nöbetine geçince girişicem. Bende karbüratörden şüpheleniyorum, soru sormamda ki amaç hani belki sizlerde de böle bir sıkıntı olmuş ve çözüm bulmuşsunuzdur diye...

    İlgi alakanıza teşekkür ederim.
    Saygılarımla...

  6. #366

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı _SpartacuS_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Carbondioxid Hocam, Motosikleti ''0'' olarak aldık. Alındığı günden beri bu şekilde, Servisi aradık servisten verilen cevap rodaj süresince böle devam edeceği rodaj bitince de düzeleceği yönündeydi. Ben her ne kadar inanmasam, Ağabey böle olmaz bu işler alt devirlerde pır pır pır yapıyor üst devirlerde değil madem rodaj düzgün olsun diye böle bir şey koydular, alt devirlerde normal üst devirlere çıkmasına engel olması gerekiyor dememe rağmen yine inandıramadım veya inanmak istemedi veya inandıda çaresiz olduğundan inanmıyormuş gibi yaptı bende çözemedim. Rodaj bitti motosiklet bakımdan geldi yine aynı yine aynı. Ben çok sık kullanmıyorum 3 4 kere ya kullandım ya kullanmadım ama bu şekilde kullanılması benim canımı sıkıyor. Karbüratör temizliğine gece nöbetine geçince girişicem. Bende karbüratörden şüpheleniyorum, soru sormamda ki amaç hani belki sizlerde de böle bir sıkıntı olmuş ve çözüm bulmuşsunuzdur diye...

    İlgi alakanıza teşekkür ederim.
    Saygılarımla...
    Bahs ettiğiniz problemi birebir yaşadım, ancak bende mevcut durumlar farklı idi, hava sıcaklığı aşırılığı vs, benzinin pisliği gibi,(yaşadığım yerden mütevellit)


    En sıhhatli olanı karbüratörü tamamen ayırıp güzelce temizlemek, sonrasında takar iken zaten, manifold, el cikle ayarı hepsi sırayla yapılmış olacaktır, bunlar faide etmedi ise depo havalandırma sübabı iptal edilip, yerine daha hava alır birşey uydurulmalı.

    Ancak hakikaten rodaj bitene değin, düşük devirlerde bir tutarsızlığı var idi, buna binaen benim alete "hanzo" ismini verdim, ve bu olay 3000km civarı son buldu rayına oturdu diyebilirim.

  7. #367
    _SpartacuS_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yok Gibi Ama Çok Gibi
    Özel mesaj attım Hocam

  8. #368

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Yanıtlandı.

  9. #369
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Walla makina elime gectigi gune kadar rodajina dikkat edecegim asilmayacagim yuklenmeyecegim dedim durdum hatta daha sifir diye belen rampasina vurmamak icin antakyaya degil adanaya istedim motoru ama yok arkadas yok.. makina istiyor yuklen bana diyor. Ilk kullananisimda motoru dusuk devirlerde tutmaya ozen gostereyim dedim daha sonra biraz gazlayarak vitesleri devrinde degistireyim dedim bildiginiz uzere ilk 50 km de karburator tikandi yolda kaldim. Karburator temizligi sirasinda depodan yuksek devirlerde cift besleme geldigini gordum. Sonrasinda devrinde degistirdigimi sandigim devirde biraz gazi acinca makinanin icinden canavar cikti motor evet ara ara patirti yapiyor tamamen benzinden kaynaklanan bir sikinti.. karburatoru sokme sansim yoksa alt tahliye tipasini acip icini bosaltiyorum sikinti kalmiyor. Ama anladigim kadari ile tek vanadan cift vanaya gecisinde anlik olarak bi patirti hala yapiyor. Gobeklerde sikinti yok lastikler bana kontrolu kaybettirmiyor hatta kontrollu slalom sagliyor plakalik bi naneye benzemiyor.. her ne kadar henuz plaka takamamis olsamda plakayi alinca stok kuyruga takacagimi dusunmuyorum.
    Daha oncede uzerine konustugumuz uzere sm takimla 100 200 kmlik yollara cikmak istenirse hattaa onuda gectim yanlayayim hoplatayim ziplatayim derdine girilmeyecekse kesinlikle 40 42 disli yaptirmak gerek.
    5. Viteste 128km hiz da kesiciye giriyor adama ust vites aratiyor
    Hava filtresi degistirilebilir.
    Ivmelenme birazda buyuk disliden kaynakli olarak muazzam halde. Hic saymadim ama 10 15 saniyede 5. Vitesin sonunu gorebiliyor.
    Uzun surusler yapamiyorum degerlendirmelerim kisitli simdilik
    cenkito, Carbondioxid ve spil444 bunu beğendiler.

  10. #370

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı yunusus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Walla makina elime gectigi gune kadar rodajina dikkat edecegim asilmayacagim yuklenmeyecegim dedim durdum hatta daha sifir diye belen rampasina vurmamak icin antakyaya degil adanaya istedim motoru ama yok arkadas yok.. makina istiyor yuklen bana diyor. Ilk kullananisimda motoru dusuk devirlerde tutmaya ozen gostereyim dedim daha sonra biraz gazlayarak vitesleri devrinde degistireyim dedim bildiginiz uzere ilk 50 km de karburator tikandi yolda kaldim. Karburator temizligi sirasinda depodan yuksek devirlerde cift besleme geldigini gordum. Sonrasinda devrinde degistirdigimi sandigim devirde biraz gazi acinca makinanin icinden canavar cikti motor evet ara ara patirti yapiyor tamamen benzinden kaynaklanan bir sikinti.. karburatoru sokme sansim yoksa alt tahliye tipasini acip icini bosaltiyorum sikinti kalmiyor. Ama anladigim kadari ile tek vanadan cift vanaya gecisinde anlik olarak bi patirti hala yapiyor. Gobeklerde sikinti yok lastikler bana kontrolu kaybettirmiyor hatta kontrollu slalom sagliyor plakalik bi naneye benzemiyor.. her ne kadar henuz plaka takamamis olsamda plakayi alinca stok kuyruga takacagimi dusunmuyorum.
    Daha oncede uzerine konustugumuz uzere sm takimla 100 200 kmlik yollara cikmak istenirse hattaa onuda gectim yanlayayim hoplatayim ziplatayim derdine girilmeyecekse kesinlikle 40 42 disli yaptirmak gerek.
    5. Viteste 128km hiz da kesiciye giriyor adama ust vites aratiyor
    Hava filtresi degistirilebilir.
    Ivmelenme birazda buyuk disliden kaynakli olarak muazzam halde. Hic saymadim ama 10 15 saniyede 5. Vitesin sonunu gorebiliyor.
    Uzun surusler yapamiyorum degerlendirmelerim kisitli simdilik
    "" Henüz 158 km deyim, almadan evvel,1 haftada rodajı 1500 km yaparım, şu rotadan sabahın köründe, kalkıp yaparım, şurada dinlenip çay içer motoru soğuturum diye düşünürdüm, umulmadık hadiseler/meşgulyetler çıkıyor insanın karşısına, inanın ben çok daha fazla sabırsızlanıyorum ancak... kader/kısmet "Kul plan kurarmış, yaradan gülüp geçermiş" ( bu deyişi çok seviyorum her daimde başıma gelir )

    Bir püf/tüyo motor manuelinde yazan düşük süratle seyir İMKANSIZ / MÜMKÜN DEĞİL ya gaz aç diyor, yada kullanma beni diye motor vuruntu yapıyor.
    "" 07-06-2013 bu başlık saife no:3 DEJAVU :p

    Çift besleme işi garip, ben 2 çıkış olan deponun birinin yedek olduğunu sanıyordum, Allah Allah ilginç, yedek çıkışı olmasın o yunusus? eğer emin isen demekk bu kadar yakmasının ama yakmasının hakkını vermesinin sebebi anlaşılıyor.

    Plakalık olayına gelince, ben ilk günden o arka zırvayı traşalyıp 2 adet lama ile plakalık yaptırdım, gayet estetik ve sağlam oldu, ancak arkaya çamurlu su geliyor yükse süratte

    Vites bitirme olayına şahit olmana sevindim, HANZO power, dün yine dötryol üstü eski nato skelesinde idim, vaktin olaydı yada haberleşedik buluşur laflar idik kısmet belli olmaz belki bir kaç güne, belki haftaya tekrar gelebilirim balık avı hasebi ile.

    Can alıcı diğer konu o koltuk, herhangi bir demir bloğa oturulsa daha rahat o derece, aklına birşey geliyormu konforu arttırmak adına, ben çare bulamadım.

    43 diş'te neden ısrarcı olduğumu umarım anlamışsındır

  11. #371
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Aynen abi normal rodaj yapmak imkansiz tin tin gidemiyorsun makinayla.
    Karburatorden cift cikisin kesinlikle besleme oldugu kanisindayim. Motor ust devire cikarken zaman zaman anlik patirti yapiyor sebebide ikinci vanaya gecerken benzin yetistirememesinden bana gore.
    Bu taraflara gelecek olursan numaram 5065578078 haberleselim mutlaka ama artik izinim bitiyor pazardan pazara izinim olacak. Bugun hazir disli buldugumu sandim sana ulasayim diye dusunuyordum ama milimetrik sapmalardan dolayi hayallerim suya dustu. 250 cc kadirga marka bi enduro yapmislar uyabilecegini dusunduk ama dedigim gibi milimetrik sapmalar var gobekte.
    Koltuk dedigin gibi biraz fazla sert. Offroad versiyonu icin anlarim arazide oturmuyorsun dogru duzgun vs ama on road a pek olmamis bu koltuk. Crf koltugu oturur buna diyordum ama onlarda pek konforlu degil yapilabilecek sey ancak dosemecide uzerine sunger kat attirmak olur diye dusunuyorum.

  12. #372

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Korkarım o milimlik sapmalar bizim göbeklerden kaynaklanıyor, o dişli kaçlık acaba? .

    (Bu başlık sayfa 4 sonuncu mesaj.)

    """""""""""""" Bu arada arka dişli, 51, ancak 52 denen dişli gelmediğinden 51 ile devam ediyorum, sm jant göbeğin incelediğimde hoş olmayan bir şey dikkatimi çekti, lastikleri bir usta arkadaşta değiştirmiştim, meğer sm göbeğe dişlinin uyması için genişletilmiş delik açmışlar, ve iç çeperde vida dişi yokmuş, yani dişliyi sadece somunlar tutuyormuş """"""""""""""

    Koltuk'ta kullanılan kılıf bir garip, hava alabilen ve su/yağmur yediğinde su tutan bir yapıda, yani aklında bulunsun, diğer suni deriler/deri kılıflar gibi hafif silip gitmek, arkada ıslak bir ize sebeb oluyor

    Kısmet olur ise bir sonraki seferde görüşmek, motorları karşılaştırmak dileği ile( sende sm teker, bende cross babında seninki cücük şuan )

  13. #373
    spil444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2013
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    rx 250
    carbon sizin karbüratörler kaç mm bilginiz varmı..?

  14. #374

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı spil444 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    carbon sizin karbüratörler kaç mm bilginiz varmı..?
    34 mm Dellorto
    spil444 ve cenkito bunu beğendiler.

  15. #375
    spil444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2013
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    rx 250
    teşekkürler iyi bilgi oldu bizimkilerde 30 mm var.bana küçük gibi geliyordu zaten gerçi teknik bilgilere dayanarak söylüyorum karbüratörde yazmıyor inceliyecem uyarsa alacam bende

  16. #376

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Rica ederim, ancak sakın yükseltme , şahsen nasıl daha iktisatlı olur diye düşünüyorum, otomobil kadar bazen daha fazla yakabiliyor meret
    cenkito bunu beğendi.

  17. #377
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı spil444 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    carbon sizin karbüratörler kaç mm bilginiz varmı..?
    Dellorto Carburettor 34mm
    http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xz250rr-250cc-water-cooled-4-valve-sp.html
    cenkito ve spil444 bunu beğendiler.

  18. #378
    spil444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2013
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    rx 250
    saol syanur baktımda bizimkilerden farklı yurtdışında loncin motorda kullanılmış onu bulmak gerek...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:52 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dellorto Carburettor 34mm
    http://www.crossfiremotorcycles.com/petrol-motorbikes/crossfire-xz250rr-250cc-water-cooled-4-valve-sp.html
    sen bu işlerden anlıyorsun bi el atsan...

  19. #379
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Nasıl anlamadım ??

    TR dekilerde de Dellorto var diye biliyorum. Y.dışında başka bişey mi kullanmışlar ?

  20. #380
    spil444 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2013
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    rx 250
    ben rx,ten bahsediyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:02 ----------

    av sezonu yani kışın kullanırım yazın gezme sezonu 30 mm yi takarım..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)