Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
72. sayfa BirinciBirinci ... 2262707172

Apachi XZ250RM Cross ON/ Off road / Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1421
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mart 2018
    Merhaba arkadaşlar, enduro motora başlamak istiyorum, 10 bin TL bütçem var, 2. el olarak mondial extreme enduro ve Apachi 4v Cross arasında ne gibi farklar var, hangisi daha iyidir, boyum 1,93 kilom 87, güç, yakıt tüketimi, sağlamlık ve 2. elde hangisini tavsiye edersiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #1422

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı coskun058 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, enduro motora başlamak istiyorum, 10 bin TL bütçem var, 2. el olarak mondial extreme enduro ve Apachi 4v Cross arasında ne gibi farklar var, hangisi daha iyidir, boyum 1,93 kilom 87, güç, yakıt tüketimi, sağlamlık ve 2. elde hangisini tavsiye edersiniz.
    Güç kuvvet = 4v , tek rakibi wr250r , yakıtmı? işte orada durun , bu beden ölçülerine uyacak sürüş için yakıt hesabı üzer bu motorda .
    Sağlamlık = Şasi çelik/Demir , extrem enduro yapmasamda 13 deda yere yapıştım sümük gibi , birkaçı asfalt idi , şaside milimetrik dahi olsa hasar almayıp , manet kırımı gidonda hafif eğilme ile atlattım , birçok modelde olmayan vites pedal ucu oynar yaylı ve peglerde bu şekilde idi.
    Tavsiye edermiyim? ben gibi sıfır edine biliyor iseniz ve modelin ayak marş yatağı kırımı kronik durumu hall edilmiş ise , eliniz yeter derecede tamirata uygun ise "belki".
    Yok bütçeniz dahada artar ise sıfır japonların "çelik/demir" şasililerine , değilse hiçbir modelin ikinci elini tavsiye etmem , hele bu modelin.
    (3 sene kullandım , gayeet iyi baktım , keyfi silindir sıfırladım, hatta full 6 vitesli şanzuman getirtip taktım , elektrik tesisatını komple kendim kalın saf bakır kablo ve slikonlu su geçirmez konnektörler ile değiştim, karburatör parçalarını teee engeltereden getirttim, mutfağımda yarıp mikron parçalarına ayırıp topladım, kecelerini rulmanlarını skf bulamadıklarımı orjinal sıfırı değiştim, şasiyi komple siyaha boyadım, subablarını yaylarını klavuzlarını yeniledik el caazımla taktım yeniledim , 3 senedir kırıma uğramayan motoru alan genç kardeşim 1 hafta içinde o yatağı kırabildi...vsvs , şuan tenere kullanıyorum , bir depo hacmi 2 konforu şahane , buna rağmen keşke şunun injeksiyonlusu sm trafiğe çıkanı olsa idi sıfır alsa idim diyorum , vayy be bu keratayı seviyormuşum meğer vallahi.)

    Exteme mondiyi dönya gözü ile göremedim , bişey söylemem yanlış llur , forumda başlığı olacaktı .
    Hasılı kelam bence başka modellere bakın , ikinci ellerden garaj motoru değilse uzak durun.

  3. #1423
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı coskun058 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar, enduro motora başlamak istiyorum, 10 bin TL bütçem var, 2. el olarak mondial extreme enduro ve Apachi 4v Cross arasında ne gibi farklar var, hangisi daha iyidir, boyum 1,93 kilom 87, güç, yakıt tüketimi, sağlamlık ve 2. elde hangisini tavsiye edersiniz.
    ikisi birbiryle kıyaslanacak motor değiller.

    mondial'a plaka alınabiliyor.

    Apaçiye alınamıyor. Zaten farı sinyali vs. yok.

    Apaçiye binecek insan hafta sonu arazide kullanacak kesim. Yakıt hesabının önemi yok.

    Mondial dual support.

    Apaçi mondialden performanslı ve hafif. Vites araları çok kısa. Yani arazi hariç kullanılcak bi motor değil zangır zangır da titriyo.

    Sen kullanma amacına göre ikisinden birini tercih edebilirsin. 250cc de güzel alternatif iki motorda.

  4. #1424
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Mart 2018
    Cevaplariniz için teşekkür ederim arkadaşlar, kullanma amacım haftasonlari arazide eğlenmek, trafiğe çıkmayı düşünmüyorum. Bu amaç için apaçi dışında tavsiye ettiğiniz model var mi, o paraya şu daha güçlü vb. diyebileceğiniz.

  5. #1425
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    slm arkadaşlar, bende 27 beygir versiyonu var.Motor sıfır ayarında pek kullanılmadı.Karbüratör ile ilgili bir sıkıntı mevcut. Sabah normal ilk çalıştırmada;benzin musluğunu açıp,marşa basıp çalıştırıp 1-2 dk ısınma sürecinden sonra yavaş yavaş devir düşmekte ve stop etmekte.Akabinde hemen karbüratör tahliyelerinden (sağlı-sollu) benzin boşalmakta.Musluğu kapatınca benzin kesiliyor,kapatmaz isem olduğu gibi tüm benzin boşalmakta.Bu sorunu bazen yapıyor bazen yapmıyor.Belli belirsiz.Şamandıra iğnesinde en ufak deforme yok,şamandırada delik vsvs yok. Alt hazneyi çıkarıp şamandırayı su kabına koyup denedim iğneyi yukarı itiyor ve benzin girişinden üfleyince hava dahi geçmiyor..Yani iğne görevini yapıyor gibi..Karbüratörü defalarca temizledim zaten tek bir kez bile stop etmişliği yoktur.performansta çok iyi. Bu sorunu yapmakta çözümü bulamadım.

  6. #1426

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Şamandrayı ışığa tutun muhtemelen içine benzin alıyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    slm arkadaşlar, bende 27 beygir versiyonu var.Motor sıfır ayarında pek kullanılmadı.Karbüratör ile ilgili bir sıkıntı mevcut. Sabah normal ilk çalıştırmada;benzin musluğunu açıp,marşa basıp çalıştırıp 1-2 dk ısınma sürecinden sonra yavaş yavaş devir düşmekte ve stop etmekte.Akabinde hemen karbüratör tahliyelerinden (sağlı-sollu) benzin boşalmakta.Musluğu kapatınca benzin kesiliyor,kapatmaz isem olduğu gibi tüm benzin boşalmakta.Bu sorunu bazen yapıyor bazen yapmıyor.Belli belirsiz.Şamandıra iğnesinde en ufak deforme yok,şamandırada delik vsvs yok. Alt hazneyi çıkarıp şamandırayı su kabına koyup denedim iğneyi yukarı itiyor ve benzin girişinden üfleyince hava dahi geçmiyor..Yani iğne görevini yapıyor gibi..Karbüratörü defalarca temizledim zaten tek bir kez bile stop etmişliği yoktur.performansta çok iyi. Bu sorunu yapmakta çözümü bulamadım.
    İyice temizletin karburatörü , şamandra sık sık benzin ile doluyordu bende , yenisi ile değişince sorun çözülüyor ancak , bir kaç ay geçmeden tekrar içine benzin alıyordu.

    Muadil karburatörler denedim , hiçbiri üstündekinin performansınınveremiyor.

    Şamandrayı güçlü ışığa tutun , fışek değişmekte gereke bilir.
    cenkito bunu beğendi.

  7. #1427
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    teşekkür ederim.
    şamandıra tutucu metalinin birleşim yerinden mi yoksa başka bir delikten mi benzin alıyordu ? gözle görünür bir delik göremedim.Yine de bir ışık ile bakayım.Ama başka bir motor üzerine taktım herhangi bir sorun yok gibi gayette benzini kesiyor. Yinede uzun süreli bir denemek gerekli.
    Fişekte ne gibi bir sorun olabilir ?

    Ayrıca 34mm keihin karbüratör taktım motora boğaz manidoldu tam uymakta.Performans şaşılacak derecede değişti.Çekiş çok farklı.Tekrar dellortoyu takmaya değmez.Çünkü bariz performans farkı var.Hava giriş çapı yaklaşık 12 mm daha geniş.

    Gerçi baya bir uzun süre geçmiş eski yaşanmış sorunlarla ilgili ama yinede birkaç belirteceğim nokta var;
    öncelikle ön dişli ve Arka dişli değişimi yapmak isteyenler için. Daha büyük olan Ön dişli 14T mondial rx3i evo dişlisi uymaktadır.Arka dişli için ise;Eski model Honda CR250,CRF250R,CRF450,XR650 VSVS uyumlu yada JT marka jtr210 kodlu dişli uymaktadır.42-52 arası her ebat var.

  8. #1428

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Alıntı merianne adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim.
    şamandıra tutucu metalinin birleşim yerinden mi yoksa başka bir delikten mi benzin alıyordu ? gözle görünür bir delik göremedim.Yine de bir ışık ile bakayım.Ama başka bir motor üzerine taktım herhangi bir sorun yok gibi gayette benzini kesiyor. Yinede uzun süreli bir denemek gerekli.
    Fişekte ne gibi bir sorun olabilir ?

    Ayrıca 34mm keihin karbüratör taktım motora boğaz manidoldu tam uymakta.Performans şaşılacak derecede değişti.Çekiş çok farklı.Tekrar dellortoyu takmaya değmez.Çünkü bariz performans farkı var.Hava giriş çapı yaklaşık 12 mm daha geniş.

    Gerçi baya bir uzun süre geçmiş eski yaşanmış sorunlarla ilgili ama yinede birkaç belirteceğim nokta var;
    öncelikle ön dişli ve Arka dişli değişimi yapmak isteyenler için. Daha büyük olan Ön dişli 14T mondial rx3i evo dişlisi uymaktadır.Arka dişli için ise;Eski model Honda CR250,CRF250R,CRF450,XR650 VSVS uyumlu yada JT marka jtr210 kodlu dişli uymaktadır.42-52 arası her ebat var.
    Üzerinde stok olanda , İngiltereden getirttiğimizdede yuvarlak küreler plastik birleşim yerinden , içerisine benzin alıyordu , et kalınlığı fazla olduğundan kuvvetli ışıkta fark ediliyor.

    Şamandra'da fişekte "bana göre" kalitesiz solvent içeren benzinden ötürü yıpranıyor , yani benim tahminim bu yönde idi , hatırlamıyorum şuan ancak sanırım fişeğide getirtip yenilemiştim.

    Keihin güzel seçim , burada kısıtlı imkanlarla ona istediğim halde ulaşamamıştım.

    Sorunu çözdü iseniz ne mutlu.

    Şuan Tenere kullanıyorumb, arada sırada hard olmasada yakın arazilerde sürüyoruz 220 kg ile beni mahv ediyor , diyeceğim şu Apachi'nin keyfi Tenere yok , hafifliği atsklığı , özlüyorum keratayı..
    cenkito bunu beğendi.

  9. #1429
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    CO2 hayatta olmana sevindim dostum.
    Tenere cok agir bence.
    Saglicakla kal
    Arada ses ver ��
    Carbondioxid bunu beğendi.

  10. #1430
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Alıntı Carbondioxid adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Pimpirik, pimpirik, pimpirik, tecrübeli yaşlı 80+ eski toprak sözü dinlenmeli, tabii usta kardeşim Mehmet'ede selam olsun

    ESKİDEN PLASTİK TOKMAKMI VARDI, PEHH KDOUMMU PRESS OK :p

    http://i.hizliresim.com/jY29nG.jpg

    EN AZINDAN, KONTROLÜ TA YAPMIŞ OLDUM İÇİM RAHAT ETSİN, HAMD OLSUN ALLAH'A , YAĞ DİŞLİLERİ TAMAM

    http://i.hizliresim.com/rdVA6B.jpg

    SABAHA KADAR UĞRAŞTIM ŞİŞTİM, ZIBARDIM, KALKAR KALKMAZ DEVAM, VE TAM SÖKÜMÜ BECERDİM, HOŞ OLDU

    http://i.hizliresim.com/Nb4zlP.jpg

    AVARE DİŞLİSİ BU İDİ SANIRSAM, HASILI KELAM BÜYÜK OLAN SÖKÜLÜNCE KÜÇÜK OLANIN ETEK ALTI KABAK GİBİ GÖRÜNDÜ, SÖKMEYE GEREK YOK, KAPAK TEMİZ ÇATLAK PATLAK YOK HAMD OLSUN.

    http://i.hizliresim.com/dq21PL.jpg


    selamlar, bu fotolara bakıp debriyaj tarafını kontrol niyetim var. Sebeb ise; ayak marşına basarken, ayak 1 kez takılı kaldı. Tüm ağırlığımı verip ayak marşının üzerine çıkınca aşağı yavaşça indi ama sanki birşeyleri sıkıştırırcasına ve hıııın diye ses çıktı. ..krankı,Pistonu hareket ettirmedi, motor pof pof dahi yapmadı.Akabinde el marşına bastım herzamanki marş sesi değil, ayaktaki zorlanmanın çok daha azı olarak ve hafif bir hıınlama sesi (araçlardaki geri vites sesi gibi) yaptı tek marşta çalıştı. Acaba içerde bir dişli üst üstemi geldi ne oldu..Yani PİMPİRİK'lik mi yoksa Acı gerçekler mi görecez.

  11. #1431

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Arkadaşlar selamlar sayfayı epeydir okuyorum.Bende 4v olanı alacağım.Almak istediğim motor'da şöyle bir sıkıntı var.Sahibinin bana ilettiği ;Motor'u ilk çalıştırmada(soğukken)el marşıyla rahatlıkla çalıştırabiliyorsunuz.Fakat motor ısındıktan sonra motoru stop edip tekrar çalıştırmak istediğinizde marş motoru zorlanıyor.Ayak marşı ile öyle bir problem yok.marş motoru orjinal mi değil?Başka bir sıkıntı mı var?


    REKLAM ALANI
72. sayfa BirinciBirinci ... 2262707172

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)