BMW F800R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
-
BMW F800R , K 1300 R’den bu yana üretilen en iyi Roadster nesli olduğuna şüphe yok... İlk metrelerden itibaren yola hakim; saf sürüş keyfi ve günlük kullanıma uygunluğu mükemmel şekilde birleştirir.
Model revizyonundan sonra F 800 R çekiciliğini bir adım öne taşıdı. 798 cc 2 silindirli motor her zaman olduğu kadar güçlü. Maskülen tasarım ve minimalist çizgiler ise oldukça cazip bir sadelik sunuyor.
Yeni radyatör yan kaplaması, beyaz sinyal lambaları ve kendi gövde renginde jantlar Roadster'ı herkesin sürmekten zevk alacağı bir motosiklete dönüştürüyor. Yine gövde rengindeki yeni spor ön rüzgar paneli, motosikletin sade görünümünü vurguluyor.
Alıştığımız, oldukça ekonomik paralel çift motor olağanüstü bir keyif sunmaya devam ediyor. 86 Nm tork, tıpkı 87 bg gibi bu sınıftaki bir motosiklet için olağanüstü bir rakam.
Bu güç özellikle mükemmel ölçüde doğrusal olan motor devri aralığında sunulduğu için, bir başka deyişle aracın sunduğu kullanılabilirlik ve sürüş keyfinden dolayı, BMW F 800 R yeni başlayanlara olduğu kadar deneyimli sürücülere de keyif veren üstün bir performans sunuyor.
ABS (Anti-Blocking System) 2013 model F800R da , diğer tüm BMW modelleri gibi standart olarak gelmekte..
Teknik Detaylar
Motor
Tipi Su soğutmalı, 4 zamanlı sıralı iki silindirli motor, üstten çift eksantrik, silindir başına dört supap, kuru karterli yağlama
Çap x strok 82 mm x 75,6 mm
Kapasite 798 cc
Motor gücü 8.000 dev/dak'da 87 bg
(gücü 6.000 dev/dak'da 34 bg'ye düşürmek mümkün)
Azami tork 6.000 dev/dak'da 86 Nm (performans azaltımı: 3.250 dev/dak'da 58 Nm)
Kompresyon oranı 12.0 : 1
Karışım kontrolü / motor yönetimi Emme manifoldundan elektronik enjeksiyon / dijital motor yönetimi (BMS-K+)
Emisyon kontrolü Kapalı çevrim 3 yollu katalitik konvertör, EU-3 emisyon standardı
Performans / yakıt tüketimi
Azami hız 200 km/sa’in üzerinde
90 km/sa sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi 3,6 lt
120 km/sa sabit hızla 100 km’de yakıt tüketimi 4,8 lt
Yakıt tipi Kurşunsuz süper, minimum oktan oranı 95 (RON)
Elektrik sistemi
Alternatör üç fazlı 400 W alternatör
Akü 12 V / 14 Ah, bakım gerektirmez
Güç aktarımı
Debriyaj Yağ banyolu, mekanik olarak kontrol edilen çok diskli debriyaj
Şanzıman Motor bloğuna entegre edilmiş, daimi senkromeçli 6 ileri vitesli şanzıman
Tahrik Arka tekerlek poryasında atlama sönümleyicili sonsuz O-ring zincir
Yürüyen aksam / frenler
Yürüyen aksam Köprü tipi yürüyen aksam, dökme alüminyum, yük taşıyan motor
Ön çatal / süspansiyon Teleskopik çatal, Ø 43 mm
Arka çatal / süspansiyon Dökme alüminyum ikili çelik salıncak, merkezi yaylı bağlantı,
yay ön yükü el çarkı ile hidrolik olarak ayarlanabilir (sürekli değiştirilebilir), geri tepme sönümlemesi ayarlanabilir
Süspansiyon mesafesi ön / arka 125 mm / 125 mm
Tekerlekler arası mesafe 1.520 mm
Kaster 90,7 mm
Gidon açısı 65°
Jantlar Dökme alüminyum jantlar
Ön jant 3,50 x 17”
Arka jant 5,50 x 17”
Ön lastik 120/70 ZR 17
Arka lastik 180/55 ZR 17
Ön fren Çift disk fren, yüzer tip fren diskleri, 320 mm çap, 4 pistonlu sabit kaliperler
Arka fren Tek disk, 265 mm çap, tek pistonlu yüzer tip kaliper
ABS Standart
Boyutlar / ağırlıklar
Uzunluk 2.145 mm
Genişlik (aynalar dahil) 905 mm
Yükseklik (aynalar hariç) 1.160 mm
Sele yüksekliği, yüksüz durumda 800 mm (alçak sele: 775 mm, yüksek sele: 825 mm)
Bacak içi bombesi, yüksüz durumda 1.770 mm (alçak sele: 1.720 mm, yüksek sele: 1.820 mm)
Boş ağırlık, yola çıkmaya hazır, tam dolu yakıt deposuyla 1) 199 kg
Kuru ağırlık 2) 177 kg
İzin verilen toplam ağırlık 405 kg
Yük kapasitesi (standart donanımla) 206 kg
Kullanılabilen depo kapasitesi 16 lt
Yedek depo yaklaşık 4,0 lt
Kaynak : www.bmw-motorrad.com.tr
Yola çıktığında değil vardığında övün ....
Reklamlar
-
Tüekiye de çok tercih edilmeyen bir motor açıkcası. Ama şahsen ben çok seviyorum ki kendisini beklemekteyim şu an
Yola çıktığında değil vardığında övün ....
-
Konuyu canlandırayım dedim Arkadaşlar bu motoru hiç kulanan yok mu? Bence tam bir şehirli kendisi. Bugün vekalet ve ödeme işlemlerini halledebilirsem yarın hayırlısıyla plaka işlemleri başlıyor. Ya cumartesi ya da pazartesi günü(hava yağmurlu salıya kayabilir) motorumu Borusan'dan teslim alacağım İlk yorumları da merak edenler için ben yazacağım sanırım.
-
Güzel yavaş yavaş canlanıyor hayırlı olsun f800r inz. Benimki de hayirlisiyla Mayıs'ta teslim edilecek,Touring paketi ile geliyor.
-
bikerboi adlı üyeden alıntı
Konuyu canlandırayım dedim
Arkadaşlar bu motoru hiç kulanan yok mu? Bence tam bir şehirli kendisi. Bugün vekalet ve ödeme işlemlerini halledebilirsem yarın hayırlısıyla plaka işlemleri başlıyor. Ya cumartesi ya da pazartesi günü(hava yağmurlu salıya kayabilir) motorumu Borusan'dan teslim alacağım
İlk yorumları da merak edenler için ben yazacağım sanırım.
hayırlı olsun, güzel motor ama burda kullanıcısı olduğunu pek düşünmüyorum
-
Mytap adlı üyeden alıntı
Güzel yavaş yavaş canlanıyor
hayırlı olsun f800r inz. Benimki de hayirlisiyla Mayıs'ta teslim edilecek,Touring paketi ile geliyor.
Öncelikle çok teşekkür ederim, sizinkisi de hayırlı olsun. Bana R modelinin tek paket olduğu söylendi. GS'ler gibi fazla seçenek yok. Ben Borusana 800GS almak üzere gitmiştim, showroomda tanıştım R ile =) Sağolsunlar iki motor için de test imkanı sundular. Ben açıkçası çoğunlukla şehir içinde kullanacağım için R modelini tercih ettim. Yol tutuşu ve hakimiyet olarak da bana daha rahat geldi. Bu arada motor bloğu aynı olmasına rağmen, 2 beygirlik fark var GS ile R arasında. Ancak diğer unsurları da hesaba katınca, R modeli açık ara daha hırçın bir motor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:00 ----------
Evet sanırım fiyat unsuru yaygın olmamasını etkiliyor. Bu fiyatlara çok daha yüksek hacimli ve güçlü motorlar alabilmek mümkün. Bir alman mühendisliği ile japon mühendisliğini karşılaştırmak ne derece doğru olur bilmiyorum. Japonlar daha çok sıkıştırma ile yüksek beygir elde ediyorlar. Almanların ise önem verdiği unsurlar apayrı. İşçilik bakımından cidden çok üstün bir araç. Ancak bu noktada görecelilik kavramı giriyor. Herkesin ayrı talebi ve beklentisi var.
-
[QUOTE=bikerboi;2985336]Öncelikle çok teşekkür ederim, sizinkisi de hayırlı olsun. Bana R modelinin tek paket olduğu söylendi. GS'ler gibi fazla seçenek yok. Ben Borusana 800GS almak üzere gitmiştim, showroomda tanıştım R ile =) Sağolsunlar iki motor için de test imkanı sundular. Ben açıkçası çoğunlukla şehir içinde kullanacağım için R modelini tercih ettim. Yol tutuşu ve hakimiyet olarak da bana daha rahat geldi. Bu arada motor bloğu aynı olmasına rağmen, 2 beygirlik fark var GS ile R arasında. Ancak diğer unsurları da hesaba katınca, R modeli açık ara daha hırçın bir motor.[COLOR="Silver"]
Ben de teşekkür ederim. Bu tek model olduğu bilgisi hem doğru hem yanlış. Aslında dynamic package da var fakat Türkiye ye getirmiyorlar. Daha üst olan touring i standart tutmuşlar güzel bir olay aslında.
Yola çıktığında değil vardığında övün ....
-
24 Haziran 2013, 13:55
#8
Sanırım bence BMW F800R alacağım, deneme sürüşü yaptım hayet güzeldi. Almanya'da sokaklarda bir sürü gördüm bende o açıdan heveslendim. Bir motorcu arkadaşım ise 2 silindirli alma dedi. Bakalım ne alacağım.
-
Konuyu uzun süredir giriş olmaması çok normal. Galiba bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar azız. Bu başlığın olduğunu yeni fark ettim bir F 800 R kullanıcısı olarak.Her şeyi ile çok seviyorum F 800 R'ı. Çirkin farlarını bile çok seviyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------
-
Aynen öyle baya azız konudaki diğer arkadaş Erol ile istanbul dayız siz de Ankara da keşke bir buluşma düzenlense fakat herkesin uygun olacağını düşünmüyorum. Aynen ben de farlar dahil olmak üzere çok seviyorum. Özellikle son yaptığım Yunanistan yolculuğumda beni bir kere üzmedi. Başlığı da ben açmıştım. Farkındaysanız açıldıktan sonra az bir mesajlaşma oldu ve bitti. Sağolun tekrar canlandırdınız
Yola çıktığında değil vardığında övün ....
-
Merhaba BMW F800R kullanıcıları,
bende uzun motor araştırmalarım sonucunda 21 Eylül 2013'de BMW F800R satın aldım ve çok memnunum.
-
arkadaşlar merhaba. motoruma şu parçayı almayı düşünüyorum. Bilgisi olan var mı acaba
http://www.wunderlich.de/shop/wunderlich-sport-tourenscheibe-dualsport-5390.html
-
06 Aralık 2013, 18:49
#13
Merhaba Sinan, ben o parçayı gördüm, ancak 149 € yazıyor bence çok pahalı.
-
yeni bir fotoğraf ekleyeyim de 2014 yılında ilk girişimizi yapmış olalım
[IMG][/IMG]
-
Merhaba arkadaslar,
Ben GS lere bakarken bu motoru gordum, fiyati pahali geldi 2. eline baktim 27000 tl ye bir tane var, sifir gibi duruyor, ona odaklanacagim ama biraz bilgiye ihtiyacim var;
- ben sport touring tarzlari seviyorum, hem uzun yola gitsin hem de sport ozellikleri olup zayif kalmasin, bu street tarsi yazmis ama sanki bana sport touring olarak da uzun yola da gider gibi geldi, sizce de oyle mi ?
- motorda ruzgarlik cam goremedim, street oldugu icin krenaj da yok, uzun yolda rahatsizlik olmuyor mu, ruzgar rahatsiz etmiyor mu ?
- guvensizlik hissi vermeden cikabildigi son hiz nedir acaba ?
- motor sesi 4 silindere gore cok zayif mi kaliyor, acikcasi 4 silindir dusunuyordum ben ama bmw de silindirler hep az yuksek olanlar da cok pahali
- yedek parca ve servis ucretleri nasildir, parca sikintisi var midir, cok mu pahali ?
- yakit tuketimi teknik verilerinde yazildigi gibi ekonomik mi gercekten ?
- son olarak ilanini gordugum motor suydu, acaba motor hakkinda bilgisi olan var midir ? Sifir fiyati 43000 tl gibi birsey yaziyor bu bana uygun gibi geldi ama ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-acil-satilik-2012-model-bmw-f800r-158917459/detay
Umarim yardimci olursunuz, eminimki sorularin cevabi bu motor ile ilgilenenlere karar vermelerinde cok yardimci olacaktir.
cok tesekkurler
-
hesbup adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaslar,
Ben GS lere bakarken bu motoru gordum, fiyati pahali geldi 2. eline baktim 27000 tl ye bir tane var, sifir gibi duruyor, ona odaklanacagim ama biraz bilgiye ihtiyacim var;
- ben sport touring tarzlari seviyorum, hem uzun yola gitsin hem de sport ozellikleri olup zayif kalmasin, bu street tarsi yazmis ama sanki bana sport touring olarak da uzun yola da gider gibi geldi, sizce de oyle mi ?
- motorda ruzgarlik cam goremedim, street oldugu icin krenaj da yok, uzun yolda rahatsizlik olmuyor mu, ruzgar rahatsiz etmiyor mu ?
- guvensizlik hissi vermeden cikabildigi son hiz nedir acaba ?
- motor sesi 4 silindere gore cok zayif mi kaliyor, acikcasi 4 silindir dusunuyordum ben ama bmw de silindirler hep az yuksek olanlar da cok pahali
- yedek parca ve servis ucretleri nasildir, parca sikintisi var midir, cok mu pahali ?
- yakit tuketimi teknik verilerinde yazildigi gibi ekonomik mi gercekten ?
- son olarak ilanini gordugum motor suydu, acaba motor hakkinda bilgisi olan var midir ? Sifir fiyati 43000 tl gibi birsey yaziyor bu bana uygun gibi geldi ama ?
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-bmw-acil-satilik-2012-model-bmw-f800r-158917459/detay
Umarim yardimci olursunuz, eminimki sorularin cevabi bu motor ile ilgilenenlere karar vermelerinde cok yardimci olacaktir.
cok tesekkurler
Öncelikle ben de aynı şekilde GS alma planıyla yola çıkıp R ile evime döndüm. Bu kararımdaki en büyük etken de kullanım amacım oldu. Ağırlıklı olarak şehir içinde kullanacaksan R öneririm. Yok ben araziye de girerim, şehir içinde çok dolanmam diyorsan da GS. Bir diğer sebep de motorun görüntüsü oldu. Bence salonun ortasına koyup televizyon gibi izleyebilirsin. Detayları gerçekten çok şık. (tamamen şahsi fikrim). Senin sorularına gelirsek, ben sırasıyla yanıtlayayım:
1)Sport touring motorlar genelde karenajlı motorlardır. Ben motorumla 2 sefer İstanbul-Ayvalık yolu yaptım. İlkinde hiç durmadan gittim ona rağmen iki yolculuğumda da beni rüzgar dışında rahatsız eden bir şey olmadı.
2)Evet motorda siperlik veya cam yok. Ancak bunun için puig, touratech gibi firmaların çözümleri var. Ben de açıkcası taktırmayı düşünenlerdenim. Daha detaylı bilgi almak için bu başlığı açan mytap nickli Onur kardeşimizden bilgi alabilirsin. kendisi motora cam taktırdı. Ayrıca bildiğim kadarıyla Yunanistan turu da yaptı. Ancak tabiki karenajlı motor gibi de rüzgar direnci yok.
3)Saatte 120 km gibi bir hızdan sonra rüzgarı hissetmeye başlıyorsun. Ancak motorun dengeli oluşu, yol tutuşu vs. sebebiyle 160-170 km gibi bir hızlarda bile güvensizlik hissi verdiğini söyleyemem. Deneme amaçlı 200+ hızlara birkaç kez çıktım. O hızlarda da rahatsız eden tek şey rüzgardı.
4)Motor sesi 4 silindir gibi değil. Ancak bence çoğu 4 silindir motordan daha tatlı sesi var. Kesinlikle tiz değil ve düşük devirlerde patlama sesi muhteşem. Üzerindeki orjinal egzostu da bence oldukça yeterli.
5)Motoru Borusan Oto dışında bir servise götürmedim ve götürmeyi de düşünmüyorum. ilk 1000 km rodaj bakımım 200TL tutmuştu. Daha sonra servis aralığı 10.000'de bir şeklinde yapılıyor. Motor şu an 11.000kmde geçen hafta servisten çıktı. Servis tam olarak 500TL tuttu. Ucuz mu diye sorarsan bence değil. Ancak bugün bir hondayı bir yamahayı 5000-6000kmde servise sokup yaklaşık 300TL ödüyorsan, BMW'yi her 10.000km de servise sokup 500TL ödemek çok da aşırı gelmiyor. Yedek parça sıkıntısı şu ana kadar çekmedim. Fiyatları konusunda da bir bilgim yok ancak tabiki japon motorlara göre daha pahalıdır. Aksesuar olarak da motorun üzerinde top case var. Ancak bu da BMW değil, givi marka. nedeni ise hem daha geniş oluşu hem de daha ucuz oluşu. Dolaysıyla bir çok firma da bu motora aksesuar üretiyor.
6)Yakıt tüketimi 800cc 87hp motora göre bence çok normal. Ben çoğunlukla şehir içi kullanıyorum. Açıkcası çok da sakin kullandığım söylenemez. Buna rağmen ortalama 5.6l/100km veriyi henüz aşabilmiş değilim.
7)İlan hakkında bir şey söyleyemem. Artan kurdan dolayı Borusan'ın verdiği fiyatlar uçtu. Ben motoru 2013 Nisan ayında sıfır olarak almıştım. Şu an verdikleri fiyat dediğin gibi 43.000TL civarında bu sebeple temiz olmak kaydıyla ikinci el almak mantıklı olabilir.
Başka kafana takılan soru olursa çekinme. elimden geldiğince yanıtlamaya çalışırım.
-
Yanitiniz icin cok tesekkurler, benim icin cok faydali oldu.
Ben sport yonu de olsun istedigim icin GS uzerinde de fazla durmuyorum artik, belki daha ileriki yaslarda olabilir
Simdi bununla honda 650f arasinda bakiniyorum, genelde uzun yol kullandigim icin ona gore degerlendirme yapmaya calisiyorum, sekil olarak ve yakit olarak bmw daha yakin geliyor ama honda da uzun yol kullanim, 4 silindir ve servis/parca konusunda daha mantikli gorunuyor.
arastirmalarim devam ediyor...
tekrar tesekkurler
-
hesbup adlı üyeden alıntı
Yanitiniz icin cok tesekkurler, benim icin cok faydali oldu.
Ben sport yonu de olsun istedigim icin GS uzerinde de fazla durmuyorum artik, belki daha ileriki yaslarda olabilir
Simdi bununla honda 650f arasinda bakiniyorum, genelde uzun yol kullandigim icin ona gore degerlendirme yapmaya calisiyorum, sekil olarak ve yakit olarak bmw daha yakin geliyor ama honda da uzun yol kullanim, 4 silindir ve servis/parca konusunda daha mantikli gorunuyor.
arastirmalarim devam ediyor...
tekrar tesekkurler
Rica ederim. Dediğim gibi karar aşamasında sorun olursa memnuniyetle yardımcı yanıtlamaya çalışırım. Bu noktada da benim fikrim İstinye Borusan'a gitmen ve 800R'ı hatta belki GS'i test etmen. Ben de daha önce belirttiğim gibi GS alma fikriyle gitmiştim ve iki motoru da test ettim. Test sonucu fikrimi değiştirmemde oldukça etkili oldu.
-
Merhaba arkadaslar f800r ın sigorta kutusunun nerde oldugunu bilen varmı?
-
18 Haziran 2016, 13:37
#20
2010 modelleri nasıldır? Param anca o modellere yetiyor
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)