Diğer Truva Tr 250-4

Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
283
Uzun incelemeler sonunda aldığım motorumu tanıtmaya başlıyayım. 250-4 Modeli Türkiye'ye bir kaç firma tarafından getiriliyor. Cullas - Salcano - Bisan ve Truva... Asıl üretici Çin'in dev firması Lifan. Panama'dan Nijerya'ya kadar üretim yapan bu dev şirketin futbol takımı ve tv kanalları da var. Lifan kamyondan otobüse, arabadan motosiklete, jenaratörden bisiklete herşeyi üreten bir firma. 43 ülkede ortak yatırımı 90'ı aşan ülkede temsilciliği bulunuyor. Dünya üzerindeki her ülkeye mal satıyorlar. Unutmadan seneye Bisan'la Türkiye'de de ortadoğu ve Arap ülkeleri için ortak üretim (montaj) bandı kuracak.

Gelelim Truva Tr 250-4'e
orjinal kaynak
http://www.lifan.com/en/showproduct.asp?id=5132
2712.jpg


30.jpg

Teknik Özellikleri:

Motor Kapasitesi : 233 cc
Araç Boyu : 2330 mm
Araç Genişliği : 840 mm
Araç Yüksekliği : 1140 mm
Araç Net Ağırlığı :162 kg
Max. Güç :18.82 Hp
Motor Tipi : Çift Silindir, Hava Soğutmalı, 4 Zamanlı
Çalıştırma : Elektrik
Ateşleme :Elektronik C.D.I.
Yakıt Deposu :14±0.2 Litre
Akü :12V-9AH
Fren : Ön: Disk Arka: Kampana
Ön Lastik :110/90-16
Arka Lastik :130/90-15

Evet yaklaşık 6 aydır piyasada ne kadar Çinli varsa hepsini inceledim sayılır. Hatta Macar görünümlü Çinliler ve adı sanı duyulmamış bir çok markayı. .
Bu seçimi yapana dek umutla ve dört gözle çok beklediğim ve sukutu hayale uğradığım modeller de oldu.

Öncelikle fiyat/performans/güvenli servis/firma garantisi ve yedek parça kriterleri açısından değerlendirelim.

Fiyatı 3000ytl (ötv öncesi) Muadilleri Jınlun, Keeway vs düşünülürse oldukça uygun.

Performans olarak çok fazla şey söyleyemeyeceğim yanıltmış olurum ancak test sürüşü beni tatmin etti. Rodajda olmasına karşın oldukça seri. Sesi mükemmel. Özellikle Jınlun'a fark atan bir sesi var. bizzat Jınlunla kapıştırıldı. Görünüm 10 numara -jantlar hariç- ondada yardımcı olacaklar.

Servis Benim aldığım servis her türlü kolaylığı sağlıyor. Güleryüz ve iyi niyet çok önemli. Mesela ben jantlarda bulunan bir bölümün rengini beğenmediğim için onu boyayacaklar (bedelsiz)

Firma garantisi/Yedek parçası: Global firması Truva'nın sahibi. Hani şu meşhur Japon görünümlü Kore markası Hyosung varya onun Türkiye distrübütörü. Bu firma bu markayı almadan önce Hyosung motor alanlar sürünüyordu. Ama şimdi gördüğümüz gibi forumların yıldızı oldu Hyosung. Yedek parça konusunda bir sıkıntı yaşatmayacaklarını umuyorum. Kataloglarından gördüğüm kadarıyla çok makul fiyatları var. Salcano ya da Cullas'ı neden tercih etmediğimi yazmayacağım.

Sonuç: Aslında bekleyip göreceğiz. Detayları yazacağım. ÇİN MALI NE DE OLSA FAZLA BİR BEKLENTİSİ OLMAMALI İNSANIN
 
Katılım
23 Şub 2006
Mesajlar
323
cin olsun capon olsun ama once insan olsun
ne diyim hayırlı olsun.cin uzmanı olarak bu motoru begendiysen ben dahil kesin bi dolu insanı yonlendirmis oluyosun.
 
Katılım
4 Ara 2005
Mesajlar
52
turuva ile ilgili internet sitesi bulamadım,yardımcı olabilirmisin,
 
Katılım
17 Ara 2005
Mesajlar
677
01 nisan cumartesi günü fuarı dolaştıktan sonra ben de 03 nisan pazartesi günü Ankara Çağ motorlu araçlara gidip siyah truva 250-4 için bağlantı yaptım. fuarda benzer motorların satıcıları ya daha gelmedi diyorlar ya da bir yerinde ağraz var motorların. üç kuruşluk motor keyfimiz var onunda bir taraftan hükümet bir taraftan bir türlü getiremedikleri motorları tanıtan motor satıcıları yüzünden kaçmasına ramak kalmışmıştı ki; motoru var olan bir modelden yöne revize ettim.
bugün (04 nisan) işlemleri tamamlanacaktı ancak yetişmedi. herhalde yarın tamamlanmış olacak. bundan istifade bende 1,5 metre bir zincir buldum ve buna uygun lavoba hortumu. şu sprial türden hortum. bahçe hortumuda olurdu ya pahalı diye almadım. zinciri hortumun içine sokup emniyet halatımı hazırladım. motor gelmedi ama hazırlıklar tamam. aslında transmisyon çeliği 10- 15 mm lik bakla zincir olsaydı daha iyi olurduya, bu zincirde caydırıcı olacaktır diye umuyorum.
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
283
İşte motorum ve ben...

tr83tm.jpg
[/URL][/IMG]
tr74pe.jpg
[/URL][/IMG]

tr13yn.th.jpg
my.php
[/URL][/IMG]
my.php
[/URL][/IMG]
my.php
[/URL][/IMG]
my.php
[/URL][/IMG]
my.php
[/URL][/IMG]
 
Katılım
7 Nis 2006
Mesajlar
576
Çullas ÖTV öncesi 1.fuarda %10 indirimle 2700 e250-4 veriyordu niçin tercih etmediğini açıklarsan bana teri çok yakın lduğundan diyalogtayımda..
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
283
muratdiksöz evet Cullas-Salcano fiyat olarak Truva'ya göre 100-200 ytl daha ucuz ancak servis olayında bu firmalar arasında en güçlüsü Global/Truva.

Cullas'ın İstanbul'da üç servisi var ikisi çatalca'da :) Diğer şehirler zaten Allah'a emanet. Salcano modelini siteye ben tanıttım. Onlarla da görüştüm. Ancak servis konusunda çok incelememi yapıyorlar nedir hala servis listeleri oluşmamış. Satış müdürleri bile bilmiyor :)

Motor satmak tek amacı olmamalı bir firmanın; satış sonrası da güven vermeli insana...

Evet Truva serüvenine devam edelim... Camlar gözüme çok sade geliyordu. Bugün gittim bir Magirus minibüs aksesuarcısına 5 metre nikelajlı şerit aldım camın etrafına çektim. Oldukça orjinal bir görünümü oldu. Ayrıca ön ve arka çamurluğada çektim . Yakında fotoları koyacağım.
 
Katılım
9 Ara 2005
Mesajlar
190
desertnight;
"6 aydır piyasada ne kadar Çinli varsa hepsini inceledim sayılır. Hatta Macar görünümlü Çinliler ve adı sanı duyulmamış bir çok markayı. .
Bu seçimi yapana dek umutla ve dört gözle çok beklediğim ve sukutu hayale uğradığım modeller de oldu."

diyorsunuz. çinli motorların hepsine baktığınız varsayılırsa; muadil motorlardan bahsetmişsiniz ancak, kanuni den bahsetmemişsiniz. sizin motor, kanuninin Seyhan 250 olarak sattığı motora çok benziyor. teknik özellikleri de hemen hemen aynı. küçük aksesuar değişiklikleri ile farklı bir görüntü verilebilir. bunu farketmiş mi idiniz? tabi şu anda, kanuni sitesinde bu motor artık satışta değil. ancak, 2005 te satışta idi. dolayısı ile bazı bayilerde stokta kalmış olabilir. biliyorsunuz ki, kanuni sattığı modelleri çin parçaları ile türkiye de montajlayarak satıyor. ve burdan hareketle, tüm çinliler birbirine benziyor diye sık sık bu forumda yazılıyor.

çinli modeller içinde ayrıca Regal Raptor var.. su soğutmalı. bu motoru görmüş mü idiniz? eğer bu motoru görmüş iseniz.. tercih etmeme nedeniniz.. sadece fiyat mıdır? merak ettiğim için soruyorum. yani ne gibi bir etken sizi bu modeli elemeye mecbur bırakmıştır?

ayrıca, sizi sukut-u hayale uğratan çinliler kimler acaba.. nedenleri ile şahsi görüşlerinizi açıklayabilirseniz, biz de öğrenmiş oluruz. mesela, jinlun ile ses yönünden bir görüş belirtmişsiniz. motorun sesinin jinlundan daha güzel olduğunu yazmışsınız. ses konusu tamamen egsoz ile ilgilidir. egsoza bir iki delik açarsınız, bir yada iki susturucuyu çıkarırsınız, yada egsozları değişirsiniz.. tamamen farklı bir ses elde edersiniz. bu bakımdan, ses önemli bir detay değildir.

elbette ki, diğer motorları kötülemek manasında görüşlerinizi öğrenmek istemiyorum burda. bir tüketici olarak siz, diğer modelleri neden tercih etmediniz? onu merak ediyorum.

cevap alabilmek dileği ile..
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
283
Topuz' Alıntı:
desertnight;
"6 aydır piyasada ne kadar Çinli varsa hepsini inceledim sayılır. Hatta Macar görünümlü Çinliler ve adı sanı duyulmamış bir çok markayı. .
Bu seçimi yapana dek umutla ve dört gözle çok beklediğim ve sukutu hayale uğradığım modeller de oldu."

diyorsunuz. çinli motorların hepsine baktığınız varsayılırsa; muadil motorlardan bahsetmişsiniz ancak, kanuni den bahsetmemişsiniz. sizin motor, kanuninin Seyhan 250 olarak sattığı motora çok benziyor. teknik özellikleri de hemen hemen aynı. küçük aksesuar değişiklikleri ile farklı bir görüntü verilebilir. bunu farketmiş mi idiniz? tabi şu anda, kanuni sitesinde bu motor artık satışta değil. ancak, 2005 te satışta idi. dolayısı ile bazı bayilerde stokta kalmış olabilir. biliyorsunuz ki, kanuni sattığı modelleri çin parçaları ile türkiye de montajlayarak satıyor. ve burdan hareketle, tüm çinliler birbirine benziyor diye sık sık bu forumda yazılıyor.

çinli modeller içinde ayrıca Regal Raptor var.. su soğutmalı. bu motoru görmüş mü idiniz? eğer bu motoru görmüş iseniz.. tercih etmeme nedeniniz.. sadece fiyat mıdır? merak ettiğim için soruyorum. yani ne gibi bir etken sizi bu modeli elemeye mecbur bırakmıştır?

ayrıca, sizi sukut-u hayale uğratan çinliler kimler acaba.. nedenleri ile şahsi görüşlerinizi açıklayabilirseniz, biz de öğrenmiş oluruz. mesela, jinlun ile ses yönünden bir görüş belirtmişsiniz. motorun sesinin jinlundan daha güzel olduğunu yazmışsınız. ses konusu tamamen egsoz ile ilgilidir. egsoza bir iki delik açarsınız, bir yada iki susturucuyu çıkarırsınız, yada egsozları değişirsiniz.. tamamen farklı bir ses elde edersiniz. bu bakımdan, ses önemli bir detay değildir.

elbette ki, diğer motorları kötülemek manasında görüşlerinizi öğrenmek istemiyorum burda. bir tüketici olarak siz, diğer modelleri neden tercih etmediniz? onu merak ediyorum.

cevap alabilmek dileği ile..
Dostum sen de demişsin Seyhan 250 satışta değil artık. Evet Seyhan'la benzerlikleri var ama satışı olmayan bir motoru nasıl alabilirim ki :)

Regal'i düşünmedim değil ancak boyu çok alçak geldi bana ;fiyatta oldukça yüksek. Kısa boylu arkadaşlar düşünebilir. Kötü bir motor değil onu söylemeliyim.

Jinlun'la kıyaslamam elbetteki sadece ses yönünden olmadı... Kullanıcılarından öğrendiğim detaylarla kardeş olan bu iki motor (Jınlun ve Truva)nın fiyat farkı ve parça kalitesi Jınlun'u elememi sağladı.

Benim burada kimseyi yanıltmak gibi bir amacım yok. Sadece bilgilendirme mahiyetinde yazılar yazıyorum. Araştırmalarım halen sürüyor. Öğrendikçe yazmaya devam edeceğim.
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
15
desertnight
boyun kaç acaba? motor sanki biraz ufak gibi gözüküyor. ben şu ana kadar Regal Raptor düşünüyordum ama ötv sonrası fiyatı oldukça yükseldi (4.320 ytl). bu arada mecidiyeköydeki bayide sadece 150 cc olan model var. 250 cc lik aleti nerede, nasıl görebilirim? yardımcı olursan sevinirim.
 
Katılım
18 Tem 2005
Mesajlar
1,144
desertnight
ist anadolu yakasında servisi var mı biliyor musun ?
motorun fiyatınıda 3,500 ytl yapmışlar.
 
Katılım
8 Eyl 2005
Mesajlar
788
Burası Ziverbeydeki Art Motor sanırım,daha evvel de 2.el araba satıyorlardı.Umarım uzun vadede hayal kırıklığına uğramazsın.O jantlardaki turuncu şeyler nedir kestiremedim.Bende bakmıştım orda bu motora,özellikle işçiliği ve lastik taban genişlikleri emsallerinden daha iyi.
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
283
Kalleş Papaz Benim boyum 1.80 fotoğraf açısından dolayı motor küçük gibi geliyor. Ben Bayrampaşa CBC 'den aldım ellerinde 4 tane 250'lik var yeni gelmiş. Fiyatı 3390 olmuş.

fedos Aşağıda İstanbul servis ve bayii listesini veriyorum dostum.

BÖLGE/FİRMA BİLGİLERİ NOTLAR
İstanbul

ULU İLETİŞİM MOTORLU ARAÇLAR P.M. Paşa Mah. Recep Silahtaroğlu Sok. Turankent B.Blok SİLİVRİ
Tel1 : 0.212.728 92 62
Tel2 :
Faks :0.212.728 70 80 Bayi
Servis
İstanbul

NECAT MOTOR Kasap İlyas Mah. Samatya Cad. No:22 SAMATYA
Tel1 : 0.212.585 53 56
Tel2 :
Faks :0.212.585 53 56
Servis
İstanbul

ACM MOTOR Nuh Kuyusu Cad. No: 149/B ÜSKÜDAR
Tel1 : 0.216.553 44 66
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul

NİYAZİ UÇKAÇ Ali Ruhi Sokak Gül Apt. No:15 Kat :1 HASANPAŞA-KADIKÖY
Tel1 : 0.216.418 32 71
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul

MOTORCU MELİH Hızırbey Cad. 1.Dereboyu Sokak No:20 FİKİRTEPE
Tel1 : 0.216.340 73 00
Tel2 :
Faks :0.216.326 81 48
Servis
İstanbul

İSTİNYE MOTOR Dere Sokak No 16 İstinye
Tel1 : 0.212.229 54 97
Tel2 : 0.212.229 54 98
Faks :0.212.277 11 70 Bayi
Servis
İstanbul

ORİJİNAL MOTOSİKLET Nurtepe Merkez Mah.Sokullu Cad.No 61 KAĞITHANE
Tel1 : 0.212.294 17 85
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul

ÖZKANLAR MOTOSİKLET Mecidiye Mah.Fatih Cad.Gürbulak Sokak No 5 SULTANBEYLİ
Tel1 : 0.216.398 22 34
Tel2 :
Faks :0.216.398 01 96
Servis
İstanbul

ERSİN MOTOR Tevfikbey Mah.Köşk Sok.No 20 SEFAKÖY
Tel1 : 0.212.624 65 19
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul

TİRYAKİOĞULLARI Cumhuriyet Cad.Saygın Pasajı No 6 ŞİLE
Tel1 : 0.216.711 58 65
Tel2 :
Faks :
Servis
İstanbul

AS MOTOSİKLET LTD.ŞTİ. Dereboyu Cad.Kasap Hurşit Sokak No 3 DOLAPDERE
Tel1 : 0.212.254 34 54
Tel2 :
Faks :0.212.254 60 56
Servis
İstanbul

ISIMEK SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. Yenigün Mah.Bağcılar Cad.8.Sokak No 10 BAĞCILAR
Tel1 : 0.212.462 56 04
Tel2 :
Faks :0.212.462 59 80
Servis



ULU İLETİŞİM MOTORLU ARAÇLAR P.M. Paşa Mah. Recep Silahtaroğlu Sok. Turankent B.Blok SİLİVRİ
Tel1 : 0.212.728 92 62
Tel2 :
Faks :0.212.728 70 80 Bayi
Servis
İstanbul

HA-CAR OTOM.SAN.VE TİC.LTD.ŞTİ. Cendere Yolu No 12 Kağıthane
Tel1 : 0.212.294 66 33
Tel2 : 0.212.294 68 48
Faks :0.212.294 66 76 Bayi

İstanbul

İSTİNYE MOTOR Dere Sokak No 16 İstinye
Tel1 : 0.212.229 54 97
Tel2 : 0.212.229 54 98
Faks :0.212.277 11 70 Bayi
Servis
İstanbul

ÖNCEL MOTORLU ARAÇLAR Millet Cad.No 21/A AKSARAY
Tel1 : 0.212.589 16 15
Tel2 :
Faks : Bayi

İstanbul

CBC MOTOR Kartaltepe Mah.Eski Edirne Asfaltı MAS PLAZA karşısı BAYRAMPAŞA
Tel1 : 0.212.616 15 36
Tel2 :
Faks : Bayi

İstanbul

ART OTOM.TURİZM TİC.LTD.ŞTİ. Ziverbey,Fahrettin Kerim Gökay Cad.Birlik Apt.No 20/1 KADIKÖY
Tel1 : 0.216.345 41 41
Tel2 :
Faks :0.216.541 44 40 Bayi


Potanza Temennin için teşekkür ederim. Burası CBC motor Bayrampaşa Jantlara gelince turuncu şeyler benimde kafama takıldı ilk başta. Onlar jant reflektörü imiş. Geceleri ışık vurunca parlıyor. Bu da görülmeni kolaylaştırıyot. Önce boyayacaktım ama sonra vazgeçtim.


Bu arada bugün yan çantalarını ve sosis çantalarını taktım. En yakın zamanda fotoları koyacağım.
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Ben dün Bursa'da sordum, 3600 YTL dediler. Motor yakından bana iri gözüktü. Yani küçük diye endişelenmeyin. Benim için en önemli konu olan titreşim meselesini anlamak için çalıştırttım. Sehpa üzerindeyken 4000 devirde titreşimden dolayı motor kendiliğinden kaymaya başladı. Tabii yolda nasıl sonuç verir bilemiyorum. Zamanla parçalar birbirine alıştıkça ortadan kalkabilir de. sonuçta sehpa üzerinde ve boşta iken motor yüksüz çalışıyor. Ben asıl 150 cc'lik olanını merak ediyorum.
 
Katılım
5 Nis 2006
Mesajlar
15
Ya arkadaşlar
Diğer tüm motorlar için forumlarda yüzlerce sayfa yorum var. Fakat TRUVA için baktığımda hiçbirşey bulamıyorum. Bu aletin kullanıcısı hiç yok mu? Birileri konu hakkında yorum yapıp memnuniyetini bildirse bugün gidip alacağım. Kullanıcısı olmaması insanı korkutuyor. Regal'e fazladan 1.000 YTL vermek istemiyorum. Anladığım kadarıyla Keeway için çok iyi şeyler söylenmiyor. Artık almak istiyorum. Lütfen yardım!!!
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
283
Kalleş Papaz' Alıntı:
Ya arkadaşlar
Diğer tüm motorlar için forumlarda yüzlerce sayfa yorum var. Fakat TRUVA için baktığımda hiçbirşey bulamıyorum. Bu aletin kullanıcısı hiç yok mu? Birileri konu hakkında yorum yapıp memnuniyetini bildirse bugün gidip alacağım. Kullanıcısı olmaması insanı korkutuyor. Regal'e fazladan 1.000 YTL vermek istemiyorum. Anladığım kadarıyla Keeway için çok iyi şeyler söylenmiyor. Artık almak istiyorum. Lütfen yardım!!!

300 km oldu herhangi bir sorun yaşamadım. Tireşim de oldukça azaldı. Gerçi daha rodajda. Rodaj bittikten sonra daha da azalacaktır.
 
Katılım
31 Ocak 2006
Mesajlar
20
Fuarda'ki yetkili arkadaşın söylediğine göre;150'liklerde titreşim sorunu varmış.Bu aksiliği düzeltip tekrar satışa sunacaklarmış...
 
Katılım
17 Ara 2005
Mesajlar
677
benimki 150 km de 40 km/h hızı ve 4000 deviri aşmadan doalşıyorum. aynı motorun camsız ve motor koruma demiri olmadan masai motor da grand ... adıyla satıyor. ilgilenenlere duyurulur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst