Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Kuba Superlight Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #141
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet sürüş teknikleri temelde aynı teoriyi kullansa da marka değil ama model (tip) farklılıkları sürüş karakterini ciddi olarak etkiler. Bu işe eğitim alarak ciddi başlayanların, scooter, düşük cc vitesli, orta cc vitesli vs vs kademelrini önermesinin nedeni de budur. Bir cruser ve daha da ötesinde chopper, gidon açısı ve motosikletin sürücüsüne verdiği tepki olarak, bir scooter, enduro motordan (CC farkı olmaksızın bile) çok ciddi farklılıklar gösterir. Bu nedenle motorunuzu almadan önce ciddi bir kurumdan eğitim önermek sorumluluk hissettim bir şey. Bir de mümkünse OMM'nin motosiklet yol sanatı kitabını okumanızı tavsiye ederim. BlackGhost'un sözünü ettiği "yol okuma" kavramı için çok ciddi bir kaynaktır ve ülkemizde bu tarzda yol okuma konusunda kendisini eğitmemiş bir sürücü ciddi tehlike altındadır.

    nacizhane paylaşayım
    ister tabletinizde ister baskı yapıp okuyun,okutturun...

    http://www.motorcuyuz.com/dosyalar/Motosiklet-surus-teknikleri.pdf
    shadowmaster bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #142

    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Bursa
    öncelikle herkese merhaba.

    ben ilk motorumu alacak biri olaraktan ve kısıtlı bütçemden dolayı bir tane 150 superlight buldum ucuz yollu 2012 model 3000 kmde.
    çevremdekiler çin malı deyip geçiştiriyorlar. sizin görüşleriniz nedir? yardımcı olursanız çok sevnirim

  3. #143
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    SL 150 ile ilgili detaylı bilgim yok. İlk motor derken deneyiminiz var mı peki yoksa ilk kez mi motor kullanacaksınız ? Yalnızca şunu söyleyebilirim, SL 150'ler de vibrasyon önleyici sistem bulunmadığı için titreşim biraz daha fazla SL 200'lere göre. Bütçe kısıtlıysa çok iyi inceletmelisiniz motoru. 2012 moden ve 3000 km bana biraz şüpheli geldi. Ben motorumu Nisan sonunda aldım şu an 800 km'de. Yatmış mı motor acaba ? Ya da bir km düşürme durumu olmasın ? Dediğim gibi çok iyi inceletmeniz gerekir. astarı yüzünden pahalıya gelmesin.

  4. #144

    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Bursa
    anladım çok teşekkürler sağolun. ehliyetim falan var daha önce de kullandım fakat benim ilk motorum olucak ve öğrenciyim sonuçta o yüzden bütçem kısıtlı ne yazıkki

  5. #145
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Dediğim gibi, çok doğru bir araştırma ve güvenilir bir ustada inceleme yaptırman gerek ;

    1- 3.000 gerçek kilometre mi?
    2- Eğer öyle ise motor nerede saklanmış, rodaj boyunca 3.000'e kadar bakımlarını kim yapmış ?
    3- Debriyaj, Zincir, Fren Balata, Akü durumları nasıl ?
    4- Lastikleri orjinal mi ? Öyle ise ve motor gerçekten 3.000 km'de de olsa lastiklerini mutlaka değişmelisin (450-800 TL arası)

    Bunların dışında, balansörü olmadığı için SL200'e göre daha fazla titreşim olacaktır. Eğer bakımları ve rodajı doğru yapıldıysa keyifle kullnacağın, son derece dengeli, ekonomik bir motordur. Çin malı kısmını çok büyütme gözünde, bakımlarını aksatmaz, fazla yormazsan uzun süre kullanırsın. Yalnızca satmaya niyetlendiğinde ciddi bir değer kaybın olacaktır muhtemelen. Bu incelemeleri yaptırdığında yazarsan tekrar destek olmaya çalışırız,

    Bol şans,

  6. #146

    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    Bursa
    Çok çok teşekkür ederim çok sağolasın

  7. #147
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    bence sl 200 alın,aynı ebat aynı ölçüler ama motoru daha iyi ve balansörlü olduğu içinde titreşimi az.6 aydır kullanıyorum beni hiç üzmedi,bakımları vs yaptırıyorum limitlerinide bilerek kullanıyorum böylece daha sağlıklı bir kullanım oldu benim motorda.

  8. #148

    Üyelik
    13 Mayıs 2015
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Kuba SL150
    Merhaba;

    Aranıza yeni katıldım. İşe gidip gelmek için scooter bakarken kendimi Keeway ve Kuba bakarken buldum. Ben tasarımcıyım ve benim için ilk önce şekil ve kuba bunu tam anlamıyla sağlıyor. Ayrıca işe gidip geleceğim için az yakmasını yüksek cc olmamasını istiyordum 150 cc 70-80 hız benim için yeterli ve oldukça güzel oldu. Tabiki ayaklarda titreşim var fakat uzun yol dışında çok sorun edeceğim birşey değil. Henüz viteslere alışamadım bu modellerde mi böyle genelde mi tam anlamadım.

    Motoru Ankara'dan 2. el olarak aldım
    2012 model Kuba SL150
    10.bin km'de kazasız yana bir kere yatmış. 3.500 tl ye anlaştık bence oldukça iyi bir fiyattı.

    Yakın zamanda genel bir kontrol ve bakım için servise gideceğim Bursa bölgesinde tek kuba servisi var bu civarda önerebileceğiniz yer olursa değerlendirmek isterim. Herkese iyi sürüşler...

  9. #149
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı Galileoscr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba;

    Aranıza yeni katıldım. İşe gidip gelmek için scooter bakarken kendimi Keeway ve Kuba bakarken buldum. Ben tasarımcıyım ve benim için ilk önce şekil ve kuba bunu tam anlamıyla sağlıyor. Ayrıca işe gidip geleceğim için az yakmasını yüksek cc olmamasını istiyordum 150 cc 70-80 hız benim için yeterli ve oldukça güzel oldu. Tabiki ayaklarda titreşim var fakat uzun yol dışında çok sorun edeceğim birşey değil. Henüz viteslere alışamadım bu modellerde mi böyle genelde mi tam anlamadım.

    Motoru Ankara'dan 2. el olarak aldım
    2012 model Kuba SL150
    10.bin km'de kazasız yana bir kere yatmış. 3.500 tl ye anlaştık bence oldukça iyi bir fiyattı.

    Yakın zamanda genel bir kontrol ve bakım için servise gideceğim Bursa bölgesinde tek kuba servisi var bu civarda önerebileceğiniz yer olursa değerlendirmek isterim. Herkese iyi sürüşler...
    Hayırlı olsun
    SL 200'lerde yapılan bazı ilavelerle vibrasyon daha azalmış durumda, yenilemeyi düşünürseniz aklınızda bulunsun.

  10. #150
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Herkese hayırlı akşamlar..

    Kuba Superligth 150 hakkında sormak istediklerim var.. İlk hava soğutmalı kullandığım motor olduğu için ne yapmam gerekiyor bilmek istiyorum.. Daha önce cbr250 sahibiydim su soğutmalı olduğundan rahattım.. Yardımcı olursanız sevinirim..

    1-Motor kaç litre yağ alıyor ve yağ filtresi var mı ? Varsa nerededir ne değişmesine gerek yok temizle derseniz neyle temizleyebiliriz..

    2-Motor yağı olarak tam sentek mi yarı sentetik yağ mı kullanmalıyım ? Ayrıca hava soğutmalı olduğu için 10/40 yerine 15/50 mi koymalıyım ? Her 2000'de yağ değişimi yapıcam.. Ipone kullanıcam..

    3-Motorun zinciri şase yada zincir korumalığına çarpıyor gaz verince birşey yok gaz kesince sallanıp vuruyor.. Zincir gergi mesafesi normal gibi geldi ama ne yapmam lazım.. ?

    4-Şehir içi ve şehir dışı hava soğutmalı olduğu için nelere dikkat etmem gerekir ? Motor şişer mi ?

    5-Bu yedek depo, asıl depo vs. depo altında ki musluk şekli nasıl olmadır ? Yedek ve asıl depo nasıl dolum yapabilirim..

    6-Debriyaj telim kopmak üzere ve iç tel alıp kendim nasıl değişim yapabilirim ? Orjinali dışındaki kablo ilemi satılıyor.. Sadece içini değiştirsem olur mu ?

    7-Km saatim ve km sayacım çalışmıyor.. Nasıl bir yol izlemeliyim ? Kendim değişim yapabilir miyim ? Neye ihtiyacım var ?

    Cevap veren herkese çok teşekkür ederim.. Önceliğim yağ ve devriyaj telini değişmek..

  11. #151
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5-Bu yedek depo, asıl depo vs. depo altında ki musluk şekli nasıl olmadır ? Yedek ve asıl depo nasıl dolum yapabilirim..
    Diğer cevaplar mesaj kutunda
    Depoyu fullediğinde yedek depo dolar ekstra birşey yapmana gerek yok. Yedek depo musluğu mandalın kısa yönü aşağı geldiğinde yedek yakıtı kullanır. Yatay konumda kapalı, kısa yön yukarı geldiğinde normal kullanımdır. Çok özel durumlar dışında, yedek depoya ihtiyacın olacak kadar benzini bitirmemeni tavsiye ederim. Ben depo yarımın altına inince 20 TL'lik benzin alıyorum. Tam fullemek de özellikle sıcak havalarda taşma yapabiliyor çünkü.



    Bence motorunuzu genel bakım için servise götürün ve usta ile muhabbet kurup başında durun, ne istiyorsanız sorup ve motoru daha iyi tanımış olun
    Mitoqondri bunu beğendi.

  12. #152
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Hocam çok teşekkür ederim tekrardan verdiğiniz bilgiler için..
    shadowmaster bunu beğendi.

  13. #153
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam çok teşekkür ederim tekrardan verdiğiniz bilgiler için..
    Rica ederim de, neden sizin profilde halen Motosikleti : YOK yazıyor ?

  14. #154
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rica ederim de, neden sizin profilde halen Motosikleti : YOK yazıyor ?
    Hocam çünkü düne kadar yoktu.. Bu motorda benim değil ama kullanımı uzun bir süre sadece bana ait olacak.. Hala bir motosiklet sahibi değilim ama kullanımda olduğum bir motorum var diyebiliriz.. Profili güncelleyip marka model yazarım..
    shadowmaster bunu beğendi.

  15. #155
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Bu hafta sonu motorun yağını değiştiricem.. Yağ olarak Ipone 10/40 yarı sentetik yağ tercih ettim.. Uzun zamandır motorun yağının değişmediğini tahmin ediyorum.. Yağ seviye camından baktığımda simsiyah ve su gibi yağ olduğunu görüyorum.. Zaten titreşim ve debriyaj kaçırma ayrıca vites takılmalarından anlayabiliyorum..

    Merak ettiğim ve sormak istediğim şu, alt yağ boşaltma tapasını açınca geri takarken tapa puluna gerek var mı ? Yağ filtresi silindir şeklinda bir tel diye biliyorum onu gazyağı ile temizlicem oradada tapa pulu var mı ?

    Ayrıca yağı değiştirirken amatör bi video çekicem.. Paylaşım yaptığımda link atıcam..

    Bu arada debriyaj telim kopmak üzereydi ve gidip iç tel alıp değiştirttim.. Usta değişim yaparken kolay olduğunu gördüm.. Bir dahaki sefere iç tel alıp kendim yapabilirim.. 3 tl tel 5 tl'de takma parası verdim toplam 8 tl..

    Bu km çalışmaması durumunuda bir şekilde öğrenip kendim çözmeyi planlıyorum bakalım yavaş yavaş yapıcam..

  16. #156
    demirkask - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    -
    Motosikleti
    -
    Zorlanmadan son hızı ne kadar bu motorun ?

    Bilindik bir kronik sorunu veya titreşimi var mı ?

    teşekkürler.

  17. #157
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı demirkask adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zorlanmadan son hızı ne kadar bu motorun ?

    Bilindik bir kronik sorunu veya titreşimi var mı ?

    teşekkürler.
    Zorlanmadan son hız ne demek ?
    Keyif hızı 90-100 km/h, sonuna kadar gaz açarsanız 115-120 km/h.
    Fabrika çıkış lastikleri değişmek zorunda
    Kuba SL150'ye göre titreşim az, ama elbette 200 CC tek silindir olarak kendine has bir vibrasyonu da var.

  18. #158
    demirkask - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2012
    Şehir
    -
    Motosikleti
    -
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zorlanmadan son hız ne demek ?
    Keyif hızı 90-100 km/h, sonuna kadar gaz açarsanız 115-120 km/h.
    Fabrika çıkış lastikleri değişmek zorunda
    Kuba SL150'ye göre titreşim az, ama elbette 200 CC tek silindir olarak kendine has bir vibrasyonu da var.
    Zorlanmadan son hız demek son viteste 8-9 devir arası redline yemediği hız demek.

    200cc bu paraya 115 ile gidiyorsa alınacak bir motor değil sırf chopper olsun diye bu para verilmezmiş demekki.

  19. #159
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    İSTANBUL'DA YAŞAYAN ARKADAŞLARIMIZA DUYURU..



    Arkadaşlar,

    31 mayıs 2015 pazar günü, istanbul'da riva-şile yolu üzerinde bir gezi planlaması yapmayı düşünüyoruz.Ortak buluşma noktamız ise kavacık olacakdır.O bölgede toplanıp,gerekli ihtiyaçları karşıladıkdan sonra yolculağa çıkacağız.

    Kavacıkdan ilk etapda riva'ya geçip sahilde mola vereceğiz sonrasında da şile yolundan devam edip rotamızı tamamlayacağız.
    Rota üzerinde farklı noktalarada gidebiliriz,daha önce bu rota üzerinde tecrübesi olan arkadaşlar ile paslaşabiliriz.Şile yolu üzerinde güzel bir lokanta var,son noktamız orası olacktır.

    BU gezi amacımız ise ,forumdaki paylaşımlarımızı birebir tanışma ile kaynaştırmak,grup yolculuklarını daha iyi tecrübe etmek,motorlarımız üzerinde konuşmak ve keyifli bir gün geçirme düşüncemiz bulunmakdadır.

    Geziye bize ayak uydurabilcek arkadaşlarınızıda davet edebilirsiniz,belli bir sınırlamamız yok ancak malum bizim makniler hızlı aletler değiller buna istinaden gruba uygun hareket etmek daha sağlıklı bir sürüş yapmak anlamı taşır.

    katılmak isteyenler yorum paylaşırsa memnun olacağız.şuan 3 kişiyiz,katılımlarınız ile beraber sayımızı artırıp klasik chopper gezimizi başlatmak istiyoruz.şimdiden herkeze teşekkürler..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:34 ----------

    @barisilgas
    @shadowmaster
    @pitbullcu
    @okumayanhgs

    31 mayıs gezisi listesine dahil edilmiştir.Katılımların devamını bekliyoruz.

  20. #160
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Bugün Kuba SL150'nin yağını değiştirdim..

    Motor biraz hor kullanılmış ve alındığı günden beri sanırım yağı değişmemiş.. Yağ simsiyah ve özelliğini kaybetmiş gibiydi..

    Motorda yüksek titreşim vardı ve zincir maşaya çarpıyordu..

    Yağ olarak Ipone 10/40 koydum.. Filtre bölümünü söküp gaz yağı ile içindeki teli temizledim.. Sanırm daha önce açılmamıştı filtre bölümü.. Telin üzerinde çapak parçaları vardı.. Temizleyip yerine taktım..

    1 lt yağı koydum ve motoru çalıştırdım.. Çalışma sesi bile değişti.. Motor rahatladı abartılı olan titreşim normale döndü..

    Zincirimi de gergim şu an maşaya çarpmıyor.. Ufak tefek eksiklikleri hallettim ve hava filtresini temizledim..

    Motorun içinden çıkan yağı geri yağ kutusuna doldurdum ama nereden baksanız 200 ml yağ fazlalığı vardı.. Bunun sebebi ne olabilir ?

    Video çekicem demiştim ama çekmeye fırsatım olmadı.. Bir dahaki sefere video çekmeyi planlıyorum..


    REKLAM ALANI
8. sayfa BirinciBirinci ... 678910 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)