Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

BMW R 1150 GS kullanıcıları/Bilgi paylaşım sayfası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub


    Model:BMW R 1150GS
    Motor:Dört zamanlı,iki silindir
    Hacim:1130 cc
    Ateşleme:Fuul enjeksiyon ve elektronik ateşleme
    Max.güç:85 hp@6750 devide
    Max.tork:98Nm@5250 devirde
    Vites/Aktarım:6 vites/şaft
    Ön süspansiyon:telelever
    Arka süspansiyon:para lever
    Ön fren:2x305mm.disk
    Arka fren:Tek 276mm.disk
    Ön lastik:110/80 R19
    Arka lastik:150/70 R17
    Sele yüksekliği:84/86 cm.
    Ağırlık 249 kg.
    Depo:22.1 lt.
    Yakıt tük.:17.5km/lit.
    Son hız:193.1 km/h
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Hiç 1150 GS çi yok galiba aranızda
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  3. #3
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM

  4. #4
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    bence önemli.. Çünkü her yönden birbiri ile farklı. Teknik ve kasa olarak kullanım detayları da farklı. Dolayısıyla birbiriyle karşılaştırmalarda bu başlık GS 1150 kullanıcıları için önemli bir kaynak olabilir.
    Ayrıca linki verilen başlık GS 1200 için...
    Bu başlık kesinlikle GS 1150 kullanıcıları tarafından desteklenmelidir.
    İZMİR

  5. #5
    cesur509 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2008
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    Çok yakında...
    Yeni sayfanız hayırlı olsun
    Gül Dediğin Nedir Senin? Üç Beş Diken Biraz Yaprak, Ömür varya Ömür Çok Sevdiğin Üç Beş Nefes Sonra Toprak. . .

  6. #6
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    Gerçek yollarda GS farkı
    Racing cilere kapak olsun
    http://www.youtube.com/watch?v=z3Cu8BZJ_hw
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  7. #7
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    1150 kullancılarına ;
    marş motorunun dişlisi bir müddet sonra ses yapmaya başlıyor
    şöyleki marş yaptıkran sonra dişli volant dişlisini bırakmıyor ve 1-2 sn dönmeye devam ediyor bunun için marş motorunu söküp üzerindeki dişliye balata spreyi ile temizleyip sıvı gres ile yağlayın havalar çok soğuk olmadığı sürece ses yapmaz ama bu işlemden sonra ses yapmaya devam ederse eğer dişli değişimi ile bu sorunu çözebilirsiniz yeni dişli eskisine göre daha uzun yapılmıştır.
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  8. #8
    barok34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Kymco xciting 250 i
    böyle bir motorun sayfası tertemiz nerdeyse sahipleri sürekli geziyormu nedir ?Necatik abi bu motordan alsam bana nelere dikkat etmemi önerirsin ya da aldığıma değermi ist da var bir tane 22.000 de 16500 demiş servise gösterip alınabilirmi sen ce ?
    Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.

  9. #9
    rasta07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2008
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    NT700 v Deauville
    İşten gezmeye bol bol vakit bulabileceğimi bilsem bir şekilde sahip olacağım motor ama şehir içi kullanarak heba etmek istemem ...

    barok34 dediğin motor gerçekten temizse sıfır sayılır , iyi bir ustanın referansı ile alınabilir bence ...
    Köpeğe atılan bir kemik yardımseverlik değildir. Yardımseverlik, en az köpek kadar aç olduğunda etini onunla paylaşmaktır. Jack London

  10. #10
    tifosi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2003
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA NC 750 X
    1150 kullancılarına ;
    marş motorunun dişlisi bir müddet sonra ses yapmaya başlıyor
    Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto...#ixzz1NRqHBIH8
    Bu açıklama gibi bu modele ait kronik sorun yada çıkabilmesi muhtemel sorunlar nelerdir.
    İZMİR

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    4,5 aydan beri 1150 ADV sahibiyim bu sayfayı yeni gördüm.Motorum 2002 model ve henüz 14010 km de.




    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Alıntı bur-k@ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1150 kullancılarına ;
    marş motorunun dişlisi bir müddet sonra ses yapmaya başlıyor
    şöyleki marş yaptıkran sonra dişli volant dişlisini bırakmıyor ve 1-2 sn dönmeye devam ediyor bunun için marş motorunu söküp üzerindeki dişliye balata spreyi ile temizleyip sıvı gres ile yağlayın havalar çok soğuk olmadığı sürece ses yapmaz ama bu işlemden sonra ses yapmaya devam ederse eğer dişli değişimi ile bu sorunu çözebilirsiniz yeni dişli eskisine göre daha uzun yapılmıştır.
    ben marş dişlisini yakın zamanda değiştirdim,dediğin gibi yeni model marş dişlisinde dişli daha uzun.Bozulmamıştı ama marşı sökünce ileride sıkıntı olmasın diye değiştirdim.Fiyatı
    73 Tl.Taksim'de Simpar da buldum.


  12. #12
    YÖRÜK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2008
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    savaş abi yeni motorun hayırlı olsun..walla çok sevindim adına..bu motoru ben de takip ediyorum,250 cc den sonra direk bu motora mı geçsem acaba diye düşündüğüm oluyor.yakıt olayı beni düşündürüyor.yakıt tüketim olarak detayları yazar mısın abi? ş.içi ve ş.dışı tüketimin ne durumda?bir de idamesinde zorlanıyor musun?bakımları kaç km de bir yapılıyor ve yedek parça sıkıntısı yaşar mıyız?
    SÖZ KONUSU VATAN İSE GERİSİ TEFERRUATTIR!!!

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı YÖRÜK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    savaş abi yeni motorun hayırlı olsun..walla çok sevindim adına..bu motoru ben de takip ediyorum,250 cc den sonra direk bu motora mı geçsem acaba diye düşündüğüm oluyor.yakıt olayı beni düşündürüyor.yakıt tüketim olarak detayları yazar mısın abi? ş.içi ve ş.dışı tüketimin ne durumda?bir de idamesinde zorlanıyor musun?bakımları kaç km de bir yapılıyor ve yedek parça sıkıntısı yaşar mıyız?
    teşekkür ederim dostum,
    250 cc den sonra buna gecilir mi? dersen "biraz düşündürür" derim.ADV dolu depoyla 253 kg ağırlığa sahip.
    Bu ağırlıktaki bir enduroyu kullanmak icin ciddi kondüsyona sahip olmak gerekiyor.Yan sehpadan doğrultmak bile her adamın işi değil.Ben 1.79 boyunda,87 kg lık bir cüsse ve son zamanlarda haftada 5 gün düzenli spor salonuna giden biri olarak çok sıkıntı çekmiyorum ama kondüsyonsuz zamanlarda gerçekten düşündürür.
    Ancak telelever-paralever sistemiyle bir çok sürücü hatasını tolere edebildiğini de göz ardı etmemek gerekiyor.Sürüş konforu çok iyi olduğu icin molasız 200-300 km gidilebilmesi büyük bir avantaj.
    Bu kadar iri bir motorun şehir icinde kullanımı hem kolay hem zor;
    iri olduğu icin diğer sürücüler tarafından kesiinlikle ciddiye alınıyor,ancak 253 kg lık ve ciddi olarak yüksek olan bir motoru sıkışık trafikte kullanmak çok kolay değil.Eni hayli geniş olunca öyle her boşluğa girmek mümkün değil.Buna rağmen F650gs e göre daha uysal davranabiliyor ki bunu ADV nin meşhur uzun 1.vitesine bağlamak gerekiyor.
    Yakıta gelince teknik veriler 100 km de 4.30 dese de her an yol arayan bir motor üzerinde 4.30 a inmek mümkün değil gibi.benim kullandığım 3.000 km boyunca karışık ortalama 6,0-6,5 arasında kaldı.
    Yakıt olarak beni sarsmıyor ama bunda benim kullanım tarzımın etkisi var,gün olur 15 gün garajda kapalı kalır,gün olur bir günde 700 km yol yapar gelirim.
    Yedekparça sıkıntısı var mı ?dersen;
    yok demek gerekiyor.Borusan'da,Bempar'da İnternette,hatta bir çok yan sanayii üreticilerde yedekparçası bulunuyor.
    Mesela ben marş dişlisini Valeo bayii Sİmpar'dan aldım.Motor kayışı piyasada 10 Tl ya bile var.Motor-şanzıman ayrı olduğu icin illa motosiklet yağlarına bağımlılık yok.Herhangi bir yağcıya,otomobil ustasına gidip yağ değiştirmek mümkün.
    Bakım 10.000 km de bir yapılıyor.
    1150 serisinde elektronik aksam daha az olduğu icin 1200 yerine 1150 ADV yi tercih ettim,piyasada 1150 ADV den ucuza satılan 1200 ler de var tabii.Bununla beraber 1200 ün konforunu da inkar etmiyorum İleride bütçem müsait olursa 2008 üzeri 1200gs almak isterim.
    motor hacmi yüksek,sayı az olunca bazı parçaların fiyatı da ucuk rakamlara ulaşılabiliyor.1150 gs in Givi marka ön camı 250 TL,1150 ADV nin orijinal ön camı 580 TL.
    yedekparça bakımından 600-1000 cc aralığındaki her hangi bir Japon motoruna göre kesinlikle avantajlı.

  14. #14
    speedy2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ocak 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ Çengelköy
    Motosikleti
    BMW 1150GS ADV
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim dostum,
    250 cc den sonra buna gecilir mi? dersen "biraz düşündürür" derim.ADV dolu depoyla 253 kg ağırlığa sahip.
    Bu ağırlıktaki bir enduroyu kullanmak icin ciddi kondüsyona sahip olmak gerekiyor.Yan sehpadan doğrultmak bile her adamın işi değil.Ben 1.79 boyunda,87 kg lık bir cüsse ve son zamanlarda haftada 5 gün düzenli spor salonuna giden biri olarak çok sıkıntı çekmiyorum ama kondüsyonsuz zamanlarda gerçekten düşündürür.
    Ancak telelever-paralever sistemiyle bir çok sürücü hatasını tolere edebildiğini de göz ardı etmemek gerekiyor.Sürüş konforu çok iyi olduğu icin molasız 200-300 km gidilebilmesi büyük bir avantaj.
    Bu kadar iri bir motorun şehir icinde kullanımı hem kolay hem zor;
    iri olduğu icin diğer sürücüler tarafından kesiinlikle ciddiye alınıyor,ancak 253 kg lık ve ciddi olarak yüksek olan bir motoru sıkışık trafikte kullanmak çok kolay değil.Eni hayli geniş olunca öyle her boşluğa girmek mümkün değil.Buna rağmen F650gs e göre daha uysal davranabiliyor ki bunu ADV nin meşhur uzun 1.vitesine bağlamak gerekiyor.
    Yakıta gelince teknik veriler 100 km de 4.30 dese de her an yol arayan bir motor üzerinde 4.30 a inmek mümkün değil gibi.benim kullandığım 3.000 km boyunca karışık ortalama 6,0-6,5 arasında kaldı.
    Yakıt olarak beni sarsmıyor ama bunda benim kullanım tarzımın etkisi var,gün olur 15 gün garajda kapalı kalır,gün olur bir günde 700 km yol yapar gelirim.
    Yedekparça sıkıntısı var mı ?dersen;
    yok demek gerekiyor.Borusan'da,Bempar'da İnternette,hatta bir çok yan sanayii üreticilerde yedekparçası bulunuyor.
    Mesela ben marş dişlisini Valeo bayii Sİmpar'dan aldım.Motor kayışı piyasada 10 Tl ya bile var.Motor-şanzıman ayrı olduğu icin illa motosiklet yağlarına bağımlılık yok.Herhangi bir yağcıya,otomobil ustasına gidip yağ değiştirmek mümkün.
    Bakım 10.000 km de bir yapılıyor.
    1150 serisinde elektronik aksam daha az olduğu icin 1200 yerine 1150 ADV yi tercih ettim,piyasada 1150 ADV den ucuza satılan 1200 ler de var tabii.Bununla beraber 1200 ün konforunu da inkar etmiyorum İleride bütçem müsait olursa 2008 üzeri 1200gs almak isterim.
    motor hacmi yüksek,sayı az olunca bazı parçaların fiyatı da ucuk rakamlara ulaşılabiliyor.1150 gs in Givi marka ön camı 250 TL,1150 ADV nin orijinal ön camı 580 TL.
    yedekparça bakımından 600-1000 cc aralığındaki her hangi bir Japon motoruna göre kesinlikle avantajlı.
    Hayırlı olsun savaş kardeşim tek soruluk hakkımı kullanmak istiyorum.
    1- 1200 lerde olan alçak sele bunun içinde geçerlimi

  15. #15
    necatik35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2008
    Şehir
    İZMİR-FOÇA
    Motosikleti
    Honda xrv 750 Africa Twin,Mondial cub
    [QUOTE=savaskayan;2530835]4,5 aydan beri 1150 ADV sahibiyim bu sayfayı yeni gördüm.Motorum 2002 model ve henüz 14010 km de.
    http://img21.imageshack.us/img21/1594/bm1n.jpg
    http://img818.imageshack.us/img818/3598/bm2w.jpg
    http://img502.imageshack.us/img502/8338/bennb.jpg[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Hayırlı uğurlu olsun kardeşim.Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
    meşhur bir söz vardır camiada,
    Her motorcu sonunda endurocu olacaktır,
    Her endurocuda sonunda BMW ci olacaktır.
    Motorcu için varmak değil,yolda olmak önemlidir Bizim buraların en meşhur motoru PANCAR dır
    Ne Motorcular Gördüm Üstünde Elbise Yok,Ne Elbiseler Gördüm İçinde Motorcu Yok.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    [QUOTE=necatik35;2531122]
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4,5 aydan beri 1150 ADV sahibiyim bu sayfayı yeni gördüm.Motorum 2002 model ve henüz 14010 km de.
    http://img21.imageshack.us/img21/1594/bm1n.jpg
    http://img818.imageshack.us/img818/3598/bm2w.jpg
    http://img502.imageshack.us/img502/8338/bennb.jpg[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:28 ----------

    Hayırlı uğurlu olsun kardeşim.Allah kazasız belasız kullanmak nasip etsin.
    meşhur bir söz vardır camiada,
    Her motorcu sonunda endurocu olacaktır,
    Her endurocuda sonunda BMW ci olacaktır.
    Sağol,aga,ben doğru yoldan çok uzak değildim zaten,3 yıl önce de GS kullanıyordum

  17. #17
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1150 serisinde elektronik aksam daha az olduğu icin 1200 yerine 1150 ADV yi tercih ettim,piyasada 1150 ADV den ucuza satılan 1200 ler de var tabii.Bununla beraber 1200 ün konforunu da inkar etmiyorum İleride bütçem müsait olursa 2008 üzeri 1200gs almak isterim.
    motor hacmi yüksek,sayı az olunca bazı parçaların fiyatı da ucuk rakamlara ulaşılabiliyor.1150 gs in Givi marka ön camı 250 TL,1150 ADV nin orijinal ön camı 580 TL.
    Savaş 1150 ADV'en hayırlı olsun. Kazasız belasız uzun km'ler kullanırsın umarım.Bu arada yukardaki bir cümleye takıldım. Özellikle 2008 üstü 1200GS'leri düşünmenin özel bir nedeni var mı? 2008 öncesi kronik bir sorun vs... ?

  18. #18
    mayildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2010
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 abs
    Savaş abicim yeni motorun hayırlı olsun. Gezi yazılarını zaten keyifle takip ettiğim kullanıcılardan birisin. Umarım yeni motorunla daha güzel rotalarını da burada paylaşırsın.
    Bu yazdığın telelever-paralever sistem nedir, detay verebilir misin?
    iptaluyelik02 bunu beğendi.
    Haksızlığın önünde eğilmeyin, hakkınızla beraber şerefinizi de kaybedersiniz.

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı speedy2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı olsun savaş kardeşim tek soruluk hakkımı kullanmak istiyorum.
    1- 1200 lerde olan alçak sele bunun içinde geçerlimi
    orijinal olarak hiç görmedim ancak sonradan alınanlar oldukça tuzlu,alçak sele olursa ne olur bilemiyorum ama ben 1.79 boyundayım ve normal konumda oturduğumda ayak tabanlarımın yere bastığını söyleyemem.,

    http://www.corbin.com/bmw/bmwgs03.shtml

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı Gökhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Savaş 1150 ADV'en hayırlı olsun. Kazasız belasız uzun km'ler kullanırsın umarım.Bu arada yukardaki bir cümleye takıldım. Özellikle 2008 üstü 1200GS'leri düşünmenin özel bir nedeni var mı? 2008 öncesi kronik bir sorun vs... ?
    2008 öncesi 1200 lerde ABS-1 diye bir sistem var,bunun zaman icinde sorun çıkardığı söyleniyor ve 2008 üstü kasalarda abs-2 sisteme gecilmiş,Ancak bunun kronik bir sorun olduğunu söylemem doğru olmaz,sonuçta sadece 15 dakika 1200 gs kullanmış biri olarak haddimi aşmış olurum.Ufukta kısa vadede 1200 gs alma planım olmadığı icin diğer detayları araştırmadım bile.
    Şu an başka bir siteden bulduğum farklar şu şekilde.
    2008'de makyajlanan yeni GS'in motorunun büyük kısmını R1200R motorundan almışlar. Bu motorda güç eskisine göre %5 daha fazla (98HP'den 105HP'ye çıktı). Maksimum gücün verildiği devir 8000dev/dak.'ya, kompresyon oranı da 12:1'e yükseltilmiş. Şunu da eklemek lazım ki, güç yükseltmenin sonucunda ortalama tüketim 6.2'den 6.8lt/100km'ye çıkmış (daha çok gazladıkları için olmasın? Sırıtık) .

    -Vites kutusunun daha hassas olması için kullanılan rulmanların çapları büyütülmüş.

    -Son dişli oranı 2.91'den 2.82'ye düşürülerek daha kısa tutulmuş.

    -Alternatör gücü 600W'den 720W'ye yükseltilmiş.

    -Opsiyonel olarak ESA eklenmiş, araç yerden 2 cm daha yüksekmiş.

    -Türkiye'de genelde yol bilgisayarı standart geliyor. Bilgisayar yeni modellerde şu işleri yapar hale gelmiş: Yağ sıcaklığı bilgisi, tüketim hesaplamaları, dış ortam sıcaklığı ölçme, RDC(lastikte sensör) var ise lastik basıncı ölçme-gösterme.

    -Kullanılan ABS'nin kısmi integasyonu da varmış. Öncekinde nasıldı bilemiyorum ama bunun için özellikle belirtilmiş: ön fren maneti sıkılınca her iki fren de aktive oluyormuş. Arka pedal ise sadece arka frene kumanda ediyormuş.

    Kaynak: Moto-Station, 2008 GS

    ----------

    Şunu da ekleyeyim ki, 2010'da GS'e yeni bir makyaj daha yapıldı. Güç 105 HP'den 110HP'ye çıkartıldı.

    Bunun testi de şurada:

    Moto-Station, 2009-2010'a karşı, motorunuzu değiştirmek gerekir mi?

    Aralarındaki en önemli fark 2009'a kadar 4 sübap, tek kam gelen motora, 4 sübap çift kam uygulaması yapılmış olması.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

    Alıntı mayildiz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Savaş abicim yeni motorun hayırlı olsun. Gezi yazılarını zaten keyifle takip ettiğim kullanıcılardan birisin. Umarım yeni motorunla daha güzel rotalarını da burada paylaşırsın.
    Bu yazdığın telelever-paralever sistem nedir, detay verebilir misin?
    kısıtlı bir zamanda cevap yazmaya çalışıyorum ,en kısası" iyi bir şey,konfor ve virajı çok keyifli yolun çukurlarından gemi gibi gecilen,sarsıntının en az hissedildiği sistem diyebilirim.Bundan iyisi paralever-Duolever ikilisi(K1200s de olan)
    şu linkte ingilizce acıklamaları var ancak,tercümesi zaman alacak,uygun bir anda elimden geldiğince izah etmeye çalışacağım.
    http://www.carbibles.com/suspension_bible_bikes.html

    bu arada Reşat Arbaş abimizin başka bir sitede yaptığı izahatı kısaltayım


  20. #20
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2008 öncesi 1200 lerde ABS-1 diye bir sistem var,bunun zaman icinde sorun çıkardığı söyleniyor ve 2008 üstü kasalarda abs-2 sisteme gecilmiş,Ancak bunun kronik bir sorun olduğunu söylemem doğru olmaz,sonuçta sadece 15 dakika 1200 gs kullanmış biri olarak haddimi aşmış olurum.Ufukta kısa vadede 1200 gs alma planım olmadığı icin diğer detayları araştırmadım bile.
    Şu an başka bir siteden bulduğum farklar şu şekilde.
    2008'de makyajlanan yeni GS'in motorunun büyük kısmını R1200R motorundan almışlar. Bu motorda güç eskisine göre %5 daha fazla (98HP'den 105HP'ye çıktı). Maksimum gücün verildiği devir 8000dev/dak.'ya, kompresyon oranı da 12:1'e yükseltilmiş. Şunu da eklemek lazım ki, güç yükseltmenin sonucunda ortalama tüketim 6.2'den 6.8lt/100km'ye çıkmış (daha çok gazladıkları için olmasın? Sırıtık) .

    -Vites kutusunun daha hassas olması için kullanılan rulmanların çapları büyütülmüş.

    -Son dişli oranı 2.91'den 2.82'ye düşürülerek daha kısa tutulmuş.

    -Alternatör gücü 600W'den 720W'ye yükseltilmiş.

    -Opsiyonel olarak ESA eklenmiş, araç yerden 2 cm daha yüksekmiş.

    -Türkiye'de genelde yol bilgisayarı standart geliyor. Bilgisayar yeni modellerde şu işleri yapar hale gelmiş: Yağ sıcaklığı bilgisi, tüketim hesaplamaları, dış ortam sıcaklığı ölçme, RDC(lastikte sensör) var ise lastik basıncı ölçme-gösterme.

    -Kullanılan ABS'nin kısmi integasyonu da varmış. Öncekinde nasıldı bilemiyorum ama bunun için özellikle belirtilmiş: ön fren maneti sıkılınca her iki fren de aktive oluyormuş. Arka pedal ise sadece arka frene kumanda ediyormuş.

    Kaynak: Moto-Station, 2008 GS

    ----------

    Şunu da ekleyeyim ki, 2010'da GS'e yeni bir makyaj daha yapıldı. Güç 105 HP'den 110HP'ye çıkartıldı.

    Bunun testi de şurada:

    Moto-Station, 2009-2010'a karşı, motorunuzu değiştirmek gerekir mi?

    Aralarındaki en önemli fark 2009'a kadar 4 sübap, tek kam gelen motora, 4 sübap çift kam uygulaması yapılmış olması.
    Diger ayrıntılar neysede ESA ve yol bilgisayarı konusunda şaşırdım açıkcası. 2004'den itibaren ESA var biliyordum. Yol bilgisayarına eklenenlere bakıyorumda 2008 öncesinde o göstergede ne gösteriyormuş yahu. Saydıgın birçokşey zaten normalde gösterilmesi gereken bilgiler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)