Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
11. sayfa BirinciBirinci ... 91011121321 ... SonuncuSonuncu

RKS Titanic 200 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #201
    bufujamal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    HONDA NC700SA- bmw 5.25d
    çok sağol arkadaşım okumaya başladım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:26 ----------

    arkadaşlar ben taktırayım demırı bır bakın beğenırsenız yaptırırız o hıc sorun degıl ama oncelıkle nasıl olacak sız bır gorun bakarsınız beğenmezsınız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #202
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    Alıntı bufujamal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben taktırayım demırı bır bakın beğenırsenız yaptırırız o hıc sorun degıl ama oncelıkle nasıl olacak sız bır gorun bakarsınız beğenmezsınız.
    tamam o zaman takılınca fotolarını çekersin ona göre karar veririz teşekkürler.

  3. #203
    bufujamal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    HONDA NC700SA- bmw 5.25d
    ya bu topcase muhabbeti nedir okuyorum sitelerde ruhsata işlenmesi gerekiyormuş bi de işlendimi arkana eşini bile bindiremiyormuşsun. bu nasıl bir akıldır bizim mühendisler bu kadar mı mal beyinsiz geri zekalı anlamış değilim ben işletmeyeceğim ruhsata taktıracagımda eğer bir polis ceza yazmaya kalkarsa çıkarıp eline verecem.
    ülkenin anasını bellediler serefsizler...

  4. #204
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    malesef böyle rezil bir şey çıkardılar..
    bekledim elbet yanlışlarını anlarlar hatalarını düzeltirler diye ama yok kesinleşti sanırım..
    aldığım topcase demirini de taktırmıyorum bu yüzden. Ceza yemeye niyetim yok.

  5. #205
    bufujamal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    HONDA NC700SA- bmw 5.25d
    arkadaşlar bu nedir ya motosikleti yeni almışken aldığıma alacağıma pişman ettiler. yazıklar olsun.

  6. #206

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bir önceki sayfadaki dişli mevzusunu okuyunca bazı şeyleri açıklamak gerektiği kanısına vardım. Motorun ön dişlisi dediğimiz, vites kutusu çıkış dişlisinin büyüklüğünü bir başka motorunkiyle kıyaslamak teknik olarak anlamsızdır. Performansı yani tekerlek torkunu etkileyen şey motor krankı ile tekerlek arasındaki çevrim oranıdır. Bu da, vites kututsu dişli oranı ile zincir aktarma oranının çarpımından oluşur. Bunun ön dişlisi MR150'den küçük olabilir ama MR150'nin arka dişlisi ne büyüklükte ona da bakmak lazım. Önemli olan arkanın öne oranıdır. Mesela önü 15 yapıp arkayı 45 yapmakla, önü 13 yapıp arkayı 39 yapmak aynı sonucu verecektir. Önün ve arkanın etkileri birbirinden bağımsız değildir. Bunun yanında vites kutusu içindeki dişli oranlarında RKS200 ile MR150 arasında mutlaka bazı farklar vardır.

    Bu konularda ezbere yorum yapılamaz. MR150'de yer sıkıntısı yoktur, tasarlayan mühendis 15 diş kullanmıştır, RKS'de yer sıkıntısı vardır 15'lik oraya sığmaz, gider 13'lük kullanır. Veya vites kutusu oranları farklı olduğundan RKS 15 diş ile ideal performansını veremeyeceğinden 13 diş yapmışlardır. Bunun gibi bir sürü açıklama getirilebilir.

    @Maskeli kardeşim,

    Senin yazdığım üretim bantları, malzeme, makina vs hepsi Türkiye'de var. Peki ne yok ? Tasarımcı yok. Tasarımcı derken, endüstriyel tasarımcıyı kastetmiyorum. Bir motosiklet motorunu ve vites kutusunu sıfırdan tasarlamaktan bahsediyorum. Çin'liler evet taklit yapıyorlar(dı) ama şimdi kendi tasarımlarını geliştirmeye başladılar.

    Burada teknik tabanlı eğitim görmemiş arkadaşların bilmemesini normal karşılıyorum, motor üretmek zannedildiği gibi belli başlı parçaları alıp lego yapar gibi birbirine bağlamaktan ibaret değildir. Piston çapları, krank vs gib parçalar her motora özel tasarlanırlar. Bunları tasarlamak için de mühendislik altyapısı ve tecrübe gerekir. Öyle "bir bakışta aynısını yapan usta" mantığıyla bu işler olmaz. Olursa Kanuni'nin bir zamanlar sitesine koyduğu ucube dizel motosiklet gibi olur. Bunları bu konularda yazılan bazı yorumlardan forumdaki arkadaşların olaya nasıl baktıklarını gördüğüm için yazıyorum. Mesela bir başlık altında bir arkadaş, o sırada konuşulan motosikletin titreşim ve balancer'ı olup olmaması hakkında "titreşim yok, bir de balancer varsa süper olur" gibi bir laf etmişti. Oysa titreşim yoksa balancer vardır ama arkadaşlar konuştukları şeylerin fiziksel olarak ne ifade ettiklerini bilmediklerinden bu tip yorumlarla çok sık karşılaşıyoruz. Bir motor neden titrer sorusunun cevabını çok kişinin bildiğini sanmıyorum ama herkes yorum yapıyor.

    Önceden dediğim gibi kesinlikle eleştirmek için yazmıyorum herkes bunları bilmek zorunda değil ama en azından bilmediğimizin farkında olalım ve insanları yanlış bilgilendirmeyelim.

    Neyse bu konular çok uzun, burada anlatmakla bitmez. Sıktıysam, kusura bakmayın.
    makseli, sgurdal, bufujamal ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #207

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir önceki sayfadaki dişli mevzusunu okuyunca bazı şeyleri açıklamak gerektiği kanısına vardım. Motorun ön dişlisi dediğimiz, vites kutusu çıkış dişlisinin büyüklüğünü bir başka motorunkiyle kıyaslamak teknik olarak anlamsızdır. Performansı yani tekerlek torkunu etkileyen şey motor krankı ile tekerlek arasındaki çevrim oranıdır. Bu da, vites kututsu dişli oranı ile zincir aktarma oranının çarpımından oluşur. Bunun ön dişlisi MR150'den küçük olabilir ama MR150'nin arka dişlisi ne büyüklükte ona da bakmak lazım. Önemli olan arkanın öne oranıdır. Mesela önü 15 yapıp arkayı 45 yapmakla, önü 13 yapıp arkayı 39 yapmak aynı sonucu verecektir. Önün ve arkanın etkileri birbirinden bağımsız değildir. Bunun yanında vites kutusu içindeki dişli oranlarında RKS200 ile MR150 arasında mutlaka bazı farklar vardır.

    Bu konularda ezbere yorum yapılamaz. MR150'de yer sıkıntısı yoktur, tasarlayan mühendis 15 diş kullanmıştır, RKS'de yer sıkıntısı vardır 15'lik oraya sığmaz, gider 13'lük kullanır. Veya vites kutusu oranları farklı olduğundan RKS 15 diş ile ideal performansını veremeyeceğinden 13 diş yapmışlardır. Bunun gibi bir sürü açıklama getirilebilir.

    @Maskeli kardeşim,

    Senin yazdığım üretim bantları, malzeme, makina vs hepsi Türkiye'de var. Peki ne yok ? Tasarımcı yok. Tasarımcı derken, endüstriyel tasarımcıyı kastetmiyorum. Bir motosiklet motorunu ve vites kutusunu sıfırdan tasarlamaktan bahsediyorum. Çin'liler evet taklit yapıyorlar(dı) ama şimdi kendi tasarımlarını geliştirmeye başladılar.

    Burada teknik tabanlı eğitim görmemiş arkadaşların bilmemesini normal karşılıyorum, motor üretmek zannedildiği gibi belli başlı parçaları alıp lego yapar gibi birbirine bağlamaktan ibaret değildir. Piston çapları, krank vs gib parçalar her motora özel tasarlanırlar. Bunları tasarlamak için de mühendislik altyapısı ve tecrübe gerekir. Öyle "bir bakışta aynısını yapan usta" mantığıyla bu işler olmaz. Olursa Kanuni'nin bir zamanlar sitesine koyduğu ucube dizel motosiklet gibi olur. Bunları bu konularda yazılan bazı yorumlardan forumdaki arkadaşların olaya nasıl baktıklarını gördüğüm için yazıyorum. Mesela bir başlık altında bir arkadaş, o sırada konuşulan motosikletin titreşim ve balancer'ı olup olmaması hakkında "titreşim yok, bir de balancer varsa süper olur" gibi bir laf etmişti. Oysa titreşim yoksa balancer vardır ama arkadaşlar konuştukları şeylerin fiziksel olarak ne ifade ettiklerini bilmediklerinden bu tip yorumlarla çok sık karşılaşıyoruz. Bir motor neden titrer sorusunun cevabını çok kişinin bildiğini sanmıyorum ama herkes yorum yapıyor.

    Önceden dediğim gibi kesinlikle eleştirmek için yazmıyorum herkes bunları bilmek zorunda değil ama en azından bilmediğimizin farkında olalım ve insanları yanlış bilgilendirmeyelim.

    Neyse bu konular çok uzun, burada anlatmakla bitmez. Sıktıysam, kusura bakmayın.
    est. alınma yok.

    o yazımda başta bu konularda uzman olmadığımı söylemiştim zaten. Sizde bildiklerinizden örnekler vererek güzelce anlatmışsınız. teşekkür ederim.

    benimki bir serzenişti. Çinliler yapabiliyorsa eminim bizde yapabiliriz. Ama bunun için kimse yatırım yapmak istemiyor sanırım ki şunu duydum yiba çarşısındaki satıcılardan;

    """Sözüm ona motosiklet markaları, motoru ucuza mal etmek için; yaptıkları malzeme sağlama işini "ürün ithalatı" değil "parça temini" gibi gösterip bilmem ne kadar vergiden yırtıyorlarmış""" dediler. 2 büyük firmanın satıcıları da öyle dedi. şimdi isim vermeye gerek yok.

    Nasıl daha çok kazanırızın peşindeler. Yatırım yapmaya niyetleri yok adamların.

    dediğiniz gibi bu konu uzar gider


    bilgilendirme için tekrar teşekkür ederim...

    Ayrıca maskeli değil maKSeli
    Seko bunu beğendi.

  8. #208

    Üyelik
    05 Aralık 2011
    Şehir
    antalya/muratpaşa
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca maskeli değil maKSeli
    makseli bu hatayı herkes yapıyor galiba...fenomen olmak üzeresin...

  9. #209
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    """Sözüm ona motosiklet markaları, motoru ucuza mal etmek için; yaptıkları malzeme sağlama işini "ürün ithalatı" değil "parça temini" gibi gösterip bilmem ne kadar vergiden yırtıyorlarmış""" dediler. 2 büyük firmanın satıcıları da öyle dedi. şimdi isim vermeye gerek yok.

    Nasıl daha çok kazanırızın peşindeler. Yatırım yapmaya niyetleri yok adamların.
    Maskeli kahraman, haklısın da sözü geçenler 3-5 tane parası olan, ticari veya insani anlayışı çok gelişmemiş tüccar takımından başkası değil. Bunların tabikide yatırımcı olması beklenemez. Toplumumuzun +%90 ı gibi kolay paranın kokusunu alan ve sonuna kadar bunun peşinden giden tipler bunlar. Zaten hiçbir yerde devlet güvencesi ve teşviki olmadan yatırımcılar ortaya çıkmaz. Aksi düşünceler hayaldir. TR de üretim gibi kalınmaya yönelik hareketler istenmediği için yatırım yapılmasına yönelik teşvikler yoktur. Ha bunun dışında şuanda birkaç "haysiyetli" tüccarın eline bakıyoruz, o da ayrı üzücü bir durum...
    #sürenadam

  10. #210

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı brds adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    makseli bu hatayı herkes yapıyor galiba...fenomen olmak üzeresin...
    değiştiriyim mi ne

    ---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:58 ----------

    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Maskeli kahraman, haklısın da sözü geçenler 3-5 tane parası olan, ticari veya insani anlayışı çok gelişmemiş tüccar takımından başkası değil. Bunların tabikide yatırımcı olması beklenemez. Toplumumuzun +%90 ı gibi kolay paranın kokusunu alan ve sonuna kadar bunun peşinden giden tipler bunlar. Zaten hiçbir yerde devlet güvencesi ve teşviki olmadan yatırımcılar ortaya çıkmaz. Aksi düşünceler hayaldir. TR de üretim gibi kalınmaya yönelik hareketler istenmediği için yatırım yapılmasına yönelik teşvikler yoktur. Ha bunun dışında şuanda birkaç "haysiyetli" tüccarın eline bakıyoruz, o da ayrı üzücü bir durum...
    sende haklısın. ne diyim şimdi kime gidem

    o değilde son duyduklarıma göre sanayi bakanlığı bakmış bunların yapacaa yok, aazlarına .ıçıyormuş

    şasileri TR de ürettiriyormuş. bir sürü ürettirilecek malzeme için çalışma başlattırmış dediler ( Dışkapı mondi ) .

  11. #211
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı makseli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sende haklısın. ne diyim şimdi kime gidem

    o değilde son duyduklarıma göre sanayi bakanlığı bakmış bunların yapacaa yok, aazlarına .ıçıyormuş

    şasileri TR de ürettiriyormuş. bir sürü ürettirilecek malzeme için çalışma başlattırmış dediler ( Dışkapı mondi ) .
    Ben o sanayi bakanlığının.... Bu işten çıkarları olmasa ellerini sürmezler, akıllarından geçirmezler. İnanmıyorum ülkenin hayrına yaptıklarına. Kaldı ki denetleme olmazsa ister burada ister kuzey kutbunda üretilsin, kullanıcı zararlı çıkacaktır bu işten. Bu hıyarlar, "hadi lan üretin artık" havasında işe başlatırlar. Sonra çalan, çırpan, dolandıranlar türer, işler sarpa sarar, kullanıcıların bir kısmı madur olur ondan sonra denetleme ve kalite standartları getirirler. Çok karamsar konuştum gibi ama neyazıkki gerçekler böyle.
    #sürenadam

  12. #212
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    makseli sen yağ değişimini kendin yapmıştın dimi?


    bu yağdan aldım nasılsa 1 litre yağ alıyor diye en kalitelisi olsun dedim
    kendim değiştirebilirmiyim kolaymı işlem?
    bi kere 125 cc motorumda değiştireyim dedim alttan tapayı açtım yağı akıttım kapattım üstten yeni yağı doldurdum ama alttaki tapayı fazla sıkmışım acemilik yalama olmuştu :D
    sonra bi daha yapmam diye söz vermiştim ama yaparım gibime geliyor :D

  13. #213

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    Alıntı Syanur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben o sanayi bakanlığının.... Bu işten çıkarları olmasa ellerini sürmezler, akıllarından geçirmezler. İnanmıyorum ülkenin hayrına yaptıklarına. Kaldı ki denetleme olmazsa ister burada ister kuzey kutbunda üretilsin, kullanıcı zararlı çıkacaktır bu işten. Bu hıyarlar, "hadi lan üretin artık" havasında işe başlatırlar. Sonra çalan, çırpan, dolandıranlar türer, işler sarpa sarar, kullanıcıların bir kısmı madur olur ondan sonra denetleme ve kalite standartları getirirler. Çok karamsar konuştum gibi ama neyazıkki gerçekler böyle.
    tamam yiğidim sakin ol

    mt nin kapanmasını istemeyiz şimdi durduk yere :D

    ---------- Post added at 15:44 ---------- Previous post was at 15:40 ----------

    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    makseli sen yağ değişimini kendin yapmıştın dimi?
    http://www.manchestermotorbikecentre...itre101740.jpg

    bu yağdan aldım nasılsa 1 litre yağ alıyor diye en kalitelisi olsun dedim
    kendim değiştirebilirmiyim kolaymı işlem?
    bi kere 125 cc motorumda değiştireyim dedim alttan tapayı açtım yağı akıttım kapattım üstten yeni yağı doldurdum ama alttaki tapayı fazla sıkmışım acemilik yalama olmuştu :D
    sonra bi daha yapmam diye söz vermiştim ama yaparım gibime geliyor :D
    yağı kaça aldın ?

    21 numara olması lazım alt tıpanın anahtarı.

    iki seferdir kendim değiştiriyorum ben. Bi sıkıntı olmadı.

    Sorun olmaz bence.

    Vidanın altına boş bi bidon felan birşey ayarla. Çıkan yağı ona dökersin.

    Biraz bekle, İyice akıktan sonra, artık damla gelmeyince tıpa yı sıkarsın.

    Sonra üstten Huni yardımıyla yeni yağı dök.

    Çıkan yağı, yeni yağ kutusuna doldur, zincir felan temizlerken lazım olur ;)


    Bu arada sende Hava filtresini bi aç. 6 tane yıldız vida var. Bakımlarda Hava filtresi temizlenmesi lazım.

    Bakalım seninkinde de yağ var mı ?

    ---------- Post added at 15:47 ---------- Previous post was at 15:44 ----------

    Ha unutmadan, eğer motor soğuksa yani sabahtan beri hiç çalışmadıysa şöyle bir iki dakika kadar çalıştır.

    Çok ısınmasın ama.

    Sebebi;

    Yağ ısındığı kadar incelir ve motor bloğunda kalmayıp iner. Soğukken boşaltırısa yağın tamamımın çıkması çok zaman alır ;)

  14. #214
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    tamam anladım haftasonu değiştiririm madem.
    yağ 30 TL feyizoğlu'ndan aldım. sipariş verdim 16 dk sonra kargoya verilmiştir mesajı geldi :D
    hava filtresini de kontrol edicem senin dediğin gibi.

  15. #215
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    eveet basit bir operasyonla yağ değişimini yaptım.
    bakalım zaman zaman 2. vitese geçmeme problemi düzelecek mi merak ediyorum...




    tam 1 litre yağ koydum, çıkan eski yağ da 1 litre civarındaydı biraz yere dökünce tam ölçemedim



    hava filtresini de kontrol ettim, filtrenin sadece çok ufak bir bölümü çok az yağlanmış, makseli senin dediğin gibi yağ içinde değildi onu da selpakla sildim birşey kalmadı.
    Sen 1,2 litre yağ koyduğun için o kadar kötü oldu herhalde.
    merak ettiğim bir şey var, fotolarda da kırmızı ok ile işaretledim ucu boşta etrafı tel sarılı kablo nedir anlamadım. Üzerinde 13 etiketi olan şey kalbüratör herhalde ondan çıkıyor.
    Tahliyeye de benzetemedim çünkü ucu kapalı. Bilen varmı nedir bu?







  16. #216

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    bende vites geçişlerinde problem yok.

    evet hava filtresi fazla yağdan kaynaklı olarak pislenmiş bende demekki.

    sorduğun sorunun cevabını bilmiyorum.

    senin motor kaç km de ?

    benimki 4500 e geliyor...

  17. #217
    sgurdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBF 500
    2300-2400km falan olması lazım, bende hep trip açık benzin aldıkça sıfırladığımdan.

  18. #218
    bufujamal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2011
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    HONDA NC700SA- bmw 5.25d
    benım kı daha 26 km de ben hıc bıne mıyorum arkadaslar sız nerde yaptınız bu kadar km vay vay vay. allah kazadan korusun hepinizi. 500 800 arası bakıma gel ılk bakım ucretsız dedıler bana sadece yag parasını verecek mısım sızce kaç km gitmeliyim. ilk aldıgımda vites geçişleri sorunluydu sert geçiyordu 1. vitese geçmesi sorunluydu ancak sımdı baya ıyı oldu ya da bana oyle geliyor.

    sgurdal ellerine sağlık beye iyi başarmışsın ben yapabilir miyim bilmiyorum.

    bide bakıma gittiğinde motorda ne yapırlar her yerine bakıp gerekeni yapıyorlar mı yoksa sadece yağı mı değiştiriyorlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:48 ----------

    bir de arkadaşlar ben motoru alırken bunda suzuki motoru var dediler ne kadar doğru sizce

  19. #219

    Üyelik
    26 Eylül 2012
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    RKS Titanic 200
    arkadaşlar bi süre yoktum kusurabakmayin, mesajlari söyle bir okudum- şimdi size güzel haberlerim var!
    öncelikle burdaki yetkili servisci ustayla kanka moduna geçtik- adamlar bitane motoru almiş üzerinde deneysel çalişmalar yapıyorlar- bu dişli olaylarina geleceğim. alan bi arkadaş bayaa bi kullanmiş motoru ve max hız : 160 görmüş- adamların deneysel çalişmalarina gelince dişlileri değiştirip ufak tefek modifiyelerle max hızı 200 e çıkartmak! dişli konusunda siz uğraşmayin kasmayin- burda hali hazirda dailmiş üzerinde uğraşilan bi motor mevcut! =) eksozdan gelen ses benim hoşuma gitmiyor- bir süre sonra onun üzerinde çalişmalara başlayacaklarmiş- beklemedeyim :D daha tok bir ses istiyorum. @Makseli senin yaptiğin gibi bende Euro 3 Emisyon zavazingosunu çıkarttıracağım =)

    bu arada benden hertürlü parçayi isteyebilirsiniz : ustayla anlaştim ben : en fazla 2 günde elinde olur sende yollarsın 2günde de gitse 4 günde ellerinde olur dedi ki 1 günde temin edebilme olasiligim da var fren ve debriyaj tutacaklarina tanesi 10TL dedi usta.

    lastiklerden bende memnun değilim ve janttan da- dediğiniz gibi 17" oldugu için alternatif az ve pahali- ama benim düşüncem daha kalin ve büyük bir janttan yana- motorda hertürlü o jantı ve lastiği kaldiracak güç var sonuçta ve belirtmek isterim elimizdeki motorlar limited edition yani kesici ile sınırlandirilmiş. kesiciyi kaldirmişlar burdaki deney motorunda mesela

    ön kafadan gelen ses evet beni de rahatsiz ediyordu her tümsekten yada çukurdan geçtiğimde, uzun farlar da ayarsizdi- ona baktirirken bahsettim bu seslerde, kafanin altinda bişeyler yapti ve geçti o ses =) yani büyük bir sorun değil ama sinek te büyük olmamasina rağmen mide bulandırıyor :p

    haftasonu 200km yol yaptim motorla- (gaziantep - maraş) giderken yokuş aşağı olduğundan ver yansın gitmek istemedim rodaj bitmediği için, tatli tatli gittim ama gelirken yokuş yukari olduğu için ver yansın power- alet canavar, hertürlü gazi yiyor ama rodaj bitmediği için ve çok yeni olduğu için sanırım gelirken full gaz gelmeme rağmen 5500-6000 deviri geçmedi,max hız 110 gördüm. yoldan geldikten sonra 1-2 ufak sorun yaşadim: mesela durdugumda rölanti devri 3000 deydi...ustaya anlattim durumu bişeyler yapti, düzeldi ama motor yeni oldugu için kullandikça ilk zamanlarda devir 1500 den açilirsa mesela 2000 e kadar çıkabilirmiş. sorun yok yani.
    yağ değiştirdikten sonra (ki servisin anlaşmali olduğu bi marka varmiş sadece onu koyabilirim ben dedi- ok koy dedim- 1000 de bende Motul koyacağim ama) motorun sesi ve gidişi gözle görülür şekilde değişti. içinden çıkan yağ artik nekadar dandikse!!!
    bu arada size usta nın bitane motoru parçaladiğindan da bahsetmiştim : buyrun fotolar






    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:43 ----------

    bu arada yakıt olayini 1KM ye ne yakıyor diye hesaplayamadim tripmetreyi sıfırmalayi unuttugum için ama söyle bişey var bende 610 km ye Bir buçuk depo yakti...
    depo 50tile ye fulleniyor. yani 75tl ye 610km, bence fena değil :D arkadaşimda CBR125 var 2012 model- o da aynı yakıyor- yani yaklaşık 10tl benzine 90km gibi bi hesap çıkıyor. 1lt benzine 40km:

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Alıntı bufujamal adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    [/COLOR]bir de arkadaşlar ben motoru alırken bunda suzuki motoru var dediler ne kadar doğru sizce
    benim postlarimi okursan daha iyi anlarsın, motor Engineer by Benelli...suzuki ile uzaktan yakından alakasi yok!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

    Alıntı sgurdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hatta daha düşük devirde diyelim. devir göstergesine göre hesaplamayın orda çok rakam var, ben şahsen 9000 deviri baz alırım sonrası kesiciye girer zaten. 9000 devirden hesaplarsak 1/3 ü 3000 devir yapar. rodajın ilk aşamasında 3000-3500 devirlerde vites değiştir. ikinci aşamada 6000 de değiştirirsin.

    kafadan aynı ses bende de geliyor sebebini anlayamadım bende korkuyorum gevşek bişeymi var bilyalarda sorun mu var diye ama sizde de geliyorsa aynı ses kronik bişey olabilir.
    iyi de vitesi atınca zaten 3000 den başliyor :/ 3000 de vites değiştirirsem 40-50km hızı geçemem ki :/ ama 5000-6000 i 4500-5000 e indirebilirim :D zaman zaman 5500 =)
    makseli bunu beğendi.

  20. #220

    Üyelik
    15 Eylül 2010
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Rks Titanic 200
    eline sağlık @PaXx

    Dişli olayını yapsınlar bakalım ne olacak merak ediyorum. ( güzel birşey çıkarsa yaz sezonu başında dişli değiştiriririm bende )

    Tekerler için 380 TL yi gözden çıkardım ben Metzeller alacağım.

    fren ve debriyaj tutacaklarina şimdilik ihtiyaç kalmadı ama Ön sinyal fiyatını sorarsan ondan bir tane istiyorum.

    ön kafadan gelen sesi bizim için bi sorsan. ne yaptıysa bi öğrensen bize söylesen iyi olur...

    birde bizdeki; motor iyice ısınınca stop etme olayını bi sorsan da çok süper olur

    bahsettiğin devir kesici olayını beyin değiştirerek mi yapmışlar ? yoksa başka bir yolu mu var ?


    REKLAM ALANI
11. sayfa BirinciBirinci ... 91011121321 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler