Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Kuba KB150-25 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer



    Bu model hakkında ayrıntılı bilgi için www.kubamotor.com websitesini ziyaret ediniz.



    Yetkili Satıcılar ve Fiyat Bilgisi için Tıklayın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Mart 2012
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    su an yok
    Birşey soracağım bu motoru kullananlar neden 2500 km cıvarı satıo hep.ınternette her baktıgımda 2000 3000 km arası motorları satıolar elden cıkarmaya mı calısıolar?
    ASIM'ın nesli diyordun ya nesilmiş gercek,çiğnetmedi namusunu çiğnetmeyecek...

  3. #3

    Üyelik
    10 Haziran 2012
    Şehir
    Burdur-Tefenni
    Motosikleti
    Mondial Sentör 150
    kullanıcı yorumları yokmu kullananlar bilenler anlatsalar biraz eksilerini artılarını

  4. #4
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    kullananlar menun mu bu motordan ?

  5. #5

    Üyelik
    03 Nisan 2013
    slm arkadaşlar 150-25 kullanıyorum hızlı ve kuvvetli makina insanı fazla yormuyor yakıt oranı motor acıldıkca düşüyor yol tutuşu filan iyi titreşim yok şuanda 4200 km aştım bakımlarına düzenli gidiyorum ikinci bakımında sadece yag ve sibob ayarlarını yaptırdım hiç bir sıkıntısı yok 2 kisiyle yolculuk yaptım hızımız 110 altına düşmedi açıkcası ben zorlamadım şu zaman kadar hiçbir sorunla karşılaşmadım tavsiye ederim alacak arkadaslara..

  6. #6
    Attalos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    aynı motordan benimde var. genel olarak çok memnunum. arıza yapmıyor, yakıtı az ve çok rahat. ancak son hızı çok yetersiz. 15 olan ön dişliyi 16 yapmama rağmen düz yolda normal kullanım şartlarında 5. viteste 5500 devirde 60 yapıyor.
    yine düz yolda 5. viteste 10.000 devirde ancak 95-100 km yapıyor, ondada motor yarılacak gibi bağırıyor. arkadaşımın arabasıyla kilometre saatlerimizi karşılaştırdık, kilometre saatim doğru gösteriyor. sıfır aldığımdada öyleydi şimdide öyle. bir debriyaj balatası sorunu olabilir diye düşünüyorum. olmazsa birde arka dişli küçültüp deneme yapmayı düşünüyorum.

  7. #7
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Attalos adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynı motordan benimde var. genel olarak çok memnunum. arıza yapmıyor, yakıtı az ve çok rahat. ancak son hızı çok yetersiz. 15 olan ön dişliyi 16 yapmama rağmen düz yolda normal kullanım şartlarında 5. viteste 5500 devirde 60 yapıyor.
    yine düz yolda 5. viteste 10.000 devirde ancak 95-100 km yapıyor, ondada motor yarılacak gibi bağırıyor. arkadaşımın arabasıyla kilometre saatlerimizi karşılaştırdık, kilometre saatim doğru gösteriyor. sıfır aldığımdada öyleydi şimdide öyle. bir debriyaj balatası sorunu olabilir diye düşünüyorum. olmazsa birde arka dişli küçültüp deneme yapmayı düşünüyorum.
    Motoru yanlış açmış olabilirmisiniz bende 125'lik motor vardı beni taşımıyordu 150'lik yaptım silindiri kendim değiştirip. Şimdi 10 bin devirde 125km hız yapıyorum uzun yolda 110'a sabitleyip gidiyorum. Tek şeritli yollarda bile sollayamadığım kamyon yok Ön 16 arka 41 dişli var, motoru da ilk 500km sürekli hızlanıp yavaşlayarak rodajını yaptım sabit hızla sürmedim 60-70 gibi.

  8. #8

    Üyelik
    08 Nisan 2013
    selam arkadaşlar bende bir yıldan fazladır 150-25 kullanıyorum yakıt tüketimi az ,rahat ve en güzeli titreşim yok. hız konusunda bana yetiyor 120-130 rahat yapıyorum alacak olan arkadaşlar hiç düşünmesin alsın pişman olmazsınız

  9. #9
    lazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2006
    Şehir
    BOLU
    Motosikleti
    kuba 165-25
    arkdaşlar ben ön dişliyi 16 yaptım motorun ideal hızı 90 daha fazla yapıyor ama çok bagırıyor şürüş konforu kayboluyor zaten bu hız motoru değil.

  10. #10

    Üyelik
    29 Nisan 2013
    slm arkdaşlar bende 150-25 kullanıyorum hızlı ve güçlü bi model ve titreşim yok. yakıt tüketimi az ,aracım 4000 küsür de şuana kadar sadece yağ değişimi ve sibob ayarı yaptırdım hiç arıza vermedi alacak olan arkadaşlara tavsiye ederim bence güzel bir model.

  11. #11

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    KB 150-25
    selamlar kb150-25 için izmir şartlarında önerebileceğiniz motor yağı hangisidir detaylı cevap yazabilirmisiniz katalogta 900ml dört çevrimli özel amaçlı 15W/40QE cinsi diyor. motor 380 km de 500 bakımında yağ değişimini serviste değilde kendim yapsam garanti dışına çıkarmı yada motorun kayıtlandığı servise değilde başka servise gitsem. teşekkürler

  12. #12

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    markanın servisi iyiyse garanti dışı bırakmaz anadolu insanını. Her şey servise bağlı. gıcıklığına da yapabilir. kış aylarında 20-40 yaz aylaarında uzun süre kullanacaksan 15-50 veya 20-50 kullanabilirsin.

  13. #13

    Üyelik
    01 Aralık 2011
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    2010 GT250R
    aslında garanti korkusu olmasa bu motora ne yağ koysan gider de bence motorun fiyatına amacına bakmadan ona en iyi bakacak yağı kullanmak gerek, onlarda nedir motul, ipone, castrol power 1 10/40 vs..

  14. #14

    Üyelik
    23 Nisan 2014
    Motor fiyatına göre mükemmel 4 aydir kullanıyorum

  15. #15
    zekai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul / Ümraniye
    Motosikleti
    Kuba KB150-25
    Arkadaşlar merhaba.Uzunca bir süredir foruma giremiyordum.Yeni Yol arkadaşımı alalı 3200 km oldu.KB150-25 Kuba siyah.Motordan genel olarak memnunum şimdiye kadar sorun yok ön dişliyi 17 olarak değiştirdim.120 km yi görüyorum.Fakat benim sorunum servisle alakalı.Motoryağına kafayı takmış durumdayım.Serviste kullanılan motoryağı Lubrica 4T 10W-40...Bu yağın değişimi için 35 TL gibi bir ücret alınıyor benden ve bu bana fazla geldi ve garantiniz umrumda değil bu para çok dedim ve kendim değiştirdim şu anki kilometremde.Yağ olarak Shell advance AX7 4t 10W-40 aldım 28 TL...Fakat serviste kullanılan bu yağın gerçek ücretini merak edip yağın marka bilgilerini aldım ve nette araştırayım dedim ama inanın ne yabancı sitelerde ne türk sitelerinde bir sonuca ulaşamadım.Yani Lubrica marka yağı bulamadım...Sorduğumda bu yağ fabrikadan geliyor dendi bana....Gerçekten kaliteli bir yağ mı daha önceden duyanınız bileniniz var mı.Gerçekten 35 Tl yi hakedermi...???

  16. #16

    Üyelik
    31 Ağustos 2014
    Arkadaşlar bendede 150 25 var 150. kilometrede benzin göstergesi ve kilometre göstergesi ile devir göstergesi arızadan dolayı garantiden değişti.
    şu an yeni gösterge 200ü gösteriyor.

    Bu motoru kullanan arkadaşlara birşey soracağım.

    Herhangibir viteste hızlanıpta gazı kestiğimde sanki zincirden şık şık şık şık diye ses geliyor yani motor viteste iken gaz verdiğim sürece hiç ses yok ama gazı kesipte motor öne doğru yığılma yaptığında şık şık şık diye zincirden ses geliyor gaz verince sesi kesiyor bu normal midir?

  17. #17
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Alıntı yundermur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar bendede 150 25 var 150. kilometrede benzin göstergesi ve kilometre göstergesi ile devir göstergesi arızadan dolayı garantiden değişti.
    şu an yeni gösterge 200ü gösteriyor.

    Bu motoru kullanan arkadaşlara birşey soracağım.

    Herhangibir viteste hızlanıpta gazı kestiğimde sanki zincirden şık şık şık şık diye ses geliyor yani motor viteste iken gaz verdiğim sürece hiç ses yok ama gazı kesipte motor öne doğru yığılma yaptığında şık şık şık diye zincirden ses geliyor gaz verince sesi kesiyor bu normal midir?
    Zincirin ayarsızdır zincir boşluğu 2-3 cm arasında olmalıdır

  18. #18
    Mucit23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2012
    Şehir
    ELAZIĞ
    Motosikleti
    Tracer 900 & KTM450EXC & BWS100
    Selamlar,

    Motoru 2012'nin haziran ayında almıştım. O zamandan bu yana yaklaşık 21000km yol yaptım. Ara sıra uzun yola da çıkarım ama genellikle şehir içinde kullanıyorum.
    Motosikletin ilk önce motoruna bakarsak motorda herhangi bir sorun yaşamadım. Saat gibi çalıştığını söyleyebilirim. Yağını suyunu değiştirmek dışında motorun motorun bir civatasını bile sökmemişimdir. Sadece şanzımanda son 6 aydır nadiren yaşamaya başladığım 2. vites durumu var. Motor 2. viteste iken boşa atmalar oluyor. Şehir içinde hiç olmuyor. Genellikle rampa yukarı yüksek devirde ve iki kişi felan çıkarken yaşıyorum. Tahminimce 2. vites tam olarak geçmiyor. Açıkçası çok önemsemiyorum bu durumu.

    Motosikletlerde genel bir kronik sorun devir saati. Devir saati fabrika çıkışı düzgün çalışmıyor. Belli bir devirden sonra yanlış hatırlamıyorsam 5-6 bin devir sonrası saçmalamaya başlıyor. Saati garantiden değiştirdim bir kere ama gelen saatde aynı şekilde çalışıyordu. Bende kendim işe el attım. İlk başta devir saatinin elektronik kartında problem olduğunu düşünüyordum. Hatta ateşlemeden gelen sinyalleri felan osiloskop ile inceledim. Açıkçası saate gelen sinyaller elektriksel olarak aşırı gürültülü. Bi ara aynı işi görecek kartı kendim yapmak istedim. Farklı yöntemlerle motor devrini okumayı ve aynı kadranda aynı mekanizma ile göstermeyi düşündüm ama buna gerek kalmadan meseleyi en azından benim motorda çözdüm.

    Sorun devir saatinin hemen arkasında 3 adet dişi erkek jak var. Bu jakları ben lehimledim. Bundan sonra saatte iyileşmeler oldu. Şuanda 9500rpm'e kadar çıkıyor. Fazlasına da motorun çıkabildiğini sanmıyorum

    Lehimleme sebebine gelince tahminimce motor yüksek devirlere çıktığı zaman titreşimden dolayı bu jaklar gelen sinyalleri tam olarak geçirmiyor. Veya başka bir sebepten dolayı saate parazitli bir sinyal ulaşıyor. Lehimleyince jaklarda herhangi bir temazsızlık veya gevşeklik gibi bir problem kalmadı. Başkalarında işe yarar mı emin değilim çünkü ayrıntılı bir elektriksel analiz yapmadım. Benim genel izlenimlerim bu şekilde.

    Motorda başka bir problem ise ön çatalın çok zayıf olması. Motosikleti bir keresinde iki araç arasında park etmiştim. Herhalde araçlardan biri çıkmak isterken motosikleti sıkıştırmış olsa gerekki direksiyon biraz eğilmişti. Yani gidon ile tekerlek aynı yöne bakmıyordu. Çatal nasıl bu hale geldiyse kendi imkanlarımla ve aynı yöntemle düzelttim. Ama bazen yine çatalın eğildiği oluyor. Kendim düzeltiyorum. Motorda şimdiye kadar(Çok şükür) kaza sayılabilecek bir kazam olmadı. Ama olsa bile ön çatalın durumunu düşünemiyorum.

    Bir diğer sorun ise hız sorunu. Bana göre bu motordaki amaç ve gaye hızı düşük tutup gücü yüksek tutmakmış. Bu yüzden motordaki orjinal dişlilerle kesinlikle uzun yola çıkmayın. Yoksa kafayı yersiniz. Orjinal hali ile ön diş 15 dişli takılmış. Bu haliyle 80, zorlarsanız 90km ancak yapar.(Tabiki saatin gösterdiği değer ile) Ben bi ara uzun yola vs çok gidiyordum. Ön dişliyi 18 diş takmış. Ön diş 18 diş olunca 120km vs rahatlıkla görüyor. Uzun yolda motosiklet daha rahat gidiyor. Ne kendini nede kullananı yoruyor. Neyse sonrasında 18 diş dişli ile 15000 civarı bir yol yaptım. Sonrasında 18 diş dişli aşınmış olsa gerekki diş kırdı. O zaman yine 18 diş bulamayıp 17 diş takmıştım. Şimdi yine 17 diş kullanıyorum. Son sürat 110 civarı.

    Bu arada 18 diş dişliyi takabilmek için ön dişliyi kapatan kapak üzerinde ufak bir modifikasyon gerekiyor. Yoksa normalde 18 diş dişli yerine sığmıyor. 17 diş ilede gayet iyi.

    Dediğim gibi bu motordaki gaye yüksek güç olsa gerek. Örnek vermek gerekirse uzun yolda tek kişi 5. viteste 90km ile giderken bir rampaya denk geldiğinde aşırı yokuş olmadığı sürece hızda fazla bir düşüş yaşamıyorum. 90km ile girdiğim yokuştan vites düşürmeden 80km ile çıkabiliyorum.

    Bazı kişiler bu tip motorları alıp yandan sepet felan takıyorlar. Bence orjinal 15 dişli ile sepet takmaya çok uygun bir motor.

    Son olarak söylemek istediğim bir nokta ise lastik konusu. Motosiklet ile benim gibi sık sık arazide veya stabilize yolda kullananlar orjinal lastikle kullansın. Gerçi fazla bir lastik seçeneği olduğunu da sanmıyorum ama :D, Orjinal lastik odun gibi. Kolay kolay toprak zaminde eriyip gitmiyor. Sık sık lastik değişmezsiniz :D Asfaltı ise hiç söylemiyorum bile. Hele birde yağmur yağsın...
    Ama arazide gerçekten güzel bir motor.

    Son olarak bana kalırsa bu motor genç işi değil. Motorun gayesi gençlerin isteklerine cevap vermek için tasarlanmamış.

    Motordaki genel olarak izlenimlerim bu şekilde.
    İyi çalışmalar, Kazasız sürüşler.
    solmyr bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    20 Mart 2015
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    ÇELİK MOTOR TİGER 150
    Herkese selamlar. Konu hortlamış olacak ama bende kb 150 25 sahibiyim. Motosikleti 2. El aldım. Motoru ben açmadım yani. Motorun temiz güzel ama hız sorunu var. Gönderen 90 bana yeter ama motor 90 ı ancak çok bağırarak görüyor. Bu genel bir sorunmu yoksa bakanı özel ? Bilgi paylaşımı yapan yapmayan herkese peşinen teşekkürler.

  20. #20

    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Motosikleti
    Kuba 150-25
    2012 model 10.000 km de sahibim bu alete. - lerine değinecek olursak
    + Ön kısım çok hafif virajda ve yokuşta sıkıntı( ağırlık merkezi arkaya doğru )
    + Yakıtı bence fazla kullanıma bağlı olarak ( 16-20krş )
    + Yakıt göstergesi çabuk bozuluyor. Ben yaptırmaktan bıktım nasılsa gene bozuluyor bıraktım öyle.
    + Devir saati 5-6 bin devirden sonra saçmalıyor.( HEPSINDE BOYLE,KRONİK)
    + Egzost sesi fazla yok fakat motor çok bağırıyor(Tiz ve gıcık bir ses zırıltılı) ironik ve rahatsız edici bir durum.
    + Son hızı kötü ( çok zorladım üzerine yattım falan 100 ü geçemedi )
    + Kalkışlarda çok cansız özellikle ilk hareketi
    + Ayakçaklar yere çok yakın kalıyor her virajda sürtüyor
    + Şanzımanda kronik sorunlar var boşa geçmeme veya seyir halindeyken boşa düşme gibi
    + Ayak koyma yerleri egzost la neredeyse birleşik konumlandırılmış. Birkaç tane ayakkabımı eritti.
    + Genel olarak ateşleme-karbüratör-motor organlarında senkronize sıkıntısı var.

    Peki hiçmi iyi yönü yok bu aletin arkadaş? Diyecek olursanız. Artılarını alalım birde..

    + Bir çinli motordan beklenmeyen rahatlık
    + Balansör sayesinde titreme hiç yok diyemem fakat kesinlikle rahatsız edici düzeyde değil.
    + Amortisör ler iyi koordineli ve senkronize çalışıyor.
    + Tekerlerin kalın olması sayesinde yola hakimlik ve rahatlık sunuyor.
    + Gerçekten güçlü bir motor tamam hız yok ama cidden güçlü azizim.Gitmem demiyor.
    + Far aydınlatması ve elektrik tesisatı gayet sorunsuz.
    + Deposu full boşken 5 lt benzin fiyatından baz aldığımda 90 tl ye dolmuştu. Tam kapasite 17 lt diye biliyorum.
    + Frenleri iyi dozajlama ile şaşırtıcı şekilde iyi duruyor.
    + Genel işçilik ve malzeme kalitesi klasik cg lerden üstün olduğu kanısındayım.

    Tavsiye edermiyim? Kanuni seyhan 150cc daha iyi. Onun dışında tek alternatif bu.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler