hiçbir sıkıntı olmaz, on numara eğitim veriyorlar
DCT olsa dahi istediğinizde kendiniz vites değiştirebiliyorsunuz, güvenli sürüş için koşullara göre doğru viteste olmak da mühim. Çok faydası olacaktır Honda eğitiminin... 1, 2, 3 her seviyeden sonra ihtiyacı değerlendirip bir üst seviye gerekir mi karar verin.
Bu arada bende nc750x mt almaya karar verdim
verdim vermesinede öncesinde k7 burgman 400'ü satmam gerekiyor
birde sahibinden üzerindeki fiyatlarda cabası gibi. adam 5k km üzerinde yol yapmış bayiler 46bine kadar fiyat düşmüşlerken 2bin tl altına satıyor.
aksesuarlara bakıyorum yazılanlar marka takılanlar aliexpress bilmem ne kadar fiyatı tutar zaten modunda.
hoş piyasanın bu durgunluğunda ne ben burgmanı satabilecem gibi ( hoş satılmasa dert değil inanılmaz işimide görüyor meret hayvani bagajıyla ) ne de nc alabilecem gibi
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
2019 un Mart ayında 2018 model 0 km NC aldın.Fiyatı 50 bin.Bir baktın çırılçıplak motor,arka çamurluk yok,çanta yok,ön çamurluk çok kısa,radyatör koruma yok,ön cam çok kısa,ha bi de koruma demiri lâzım.En az ama en az 2500 - 3000 arası paran gitti sıfır motora binilebilir hale getirmek için.5000 km kullandın ve satman icap etti.Kaça satarsın?
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
madem açık konuşuyoruz;
arabana taktığın aksesuarlar için deli gibi para talep edebiliyor musun ? önce bunun cevabına bakmamız gerekir ( işin gerçek yanı bu çünkü )
sonrasında gelelim motosikletteki duruma. motorların çoğunda orj tur camı yok veya hondadan orj elcik alan gördününüz mü ? hadi radyatör koruma ve koruma demiri pek çok kişinin daha ilk satın alırken pazarlık ile eklettiği malzemeler oluyor satın alanda var tabii.
pek çok malzeme gp komposit ama kalan (bedava mı değil tabii ama orj kadar pahalı mı ? oda hayır )
3lü çanta setinide aldın orj ( misal ben sevmiyorum trs veya trexes'in kaliteli olanları daha makul bana göre ) bir kaç aksesuar daha yaptın diyelim.
ilk konu aksesuarların kişisel tercihler ve zevkler olduğu yönündedir misal benim orj çanta setini veya plastik çantaları sevmemem gibi.
her zaman aksesuarlar 2. elde ayrı satıldığında daha değerlidir. satış fiyatınında buna göre belirlenmesi gerekir.
şimdi burada geriye ne kaldı o zaman neden böyle oluyor?
evet motoru akseuarlarıyla veya aksesuarsız satın almak tercih meselesi. ben kendime göre aksesuar alıp takmak isterim çıplak makina veya istediğime benzer aksesuarlar olması daha cazip olur ( bir sürü ilandan belki 1 tanesi tam denk gelir oda ortalama )
bir diğer konuda alan kişi için uğraşmamak isteği. bu bir tercih buna da saygım sonsuz herkesin fikri düşüncesi kendine sonuçta.
birde piyasa durumu var
malum herşey o kadar pahalı ki artık. birde ödediğimiz vergiler üzerine hem fabrika veya distribütör bir de bayi karları eklenince 3 kuruşluk motor oluyor sana 10 15 kuruş aslında. bayide çalışan birisi bizim o kadar karımız yok der bu her zaman böyledir. ( misal tekstilde markalara bak her zaman için %75 karlılık tutturulmaya çalışılır üretim veya dışardan alıyorsan satın alma fiyatına göre / tabii üzerine mağaza personel giderleri geliyor kar düşüyor ama toplasan %25 max ortalamadadır hep )
şu anki liste fiyatı 59400tl olan motosiklet 49500'e bayiden ilanı var 0 km. daha 1 ay önce benim eski gruptan birisi dct'yi 3lü orj çanta seti ile beraber 47'ye aldı ( son kasa değildi ama fiyatlar da bu kadar dip değildi o zaman mesela )
dolar atıcak 0 parası ile 2. el parasıda yükselecek arada bindiğimde kar diyen bir sürü kişi oldu ve şu an hepsi patlamış durumda denilebilir.
0 fiyatları daha da artıcak dolar artacak çünkü daha. ama satış yok.
neyse çok dolandı
ben kaça satardım ? 5000km yapıpta motosiklet satmazdım keyfini sürerdim önce. zaten o km satacaksam aciliyetim vardır uyguna gider. diğer türlü km ve yaş olacağından yine o fiyatlara giderdi durumuna göre çok veya az kullanmama bağlı olarak.
son bir ek
bu gün fiyatı en az 10bin tl artacak olsa piyasada giden bir model olsa ve paran olsa kimse almam demez. bak altımdaki en eski motosiklet 600f. bana bakımları lastik değişmleri vs 11bine yakına gelmişti 2011'de. şimdi piyasası arttı ( hoş artık daha yok milletin birbirini düdüklemesinden paso ) ama satış yok. 600fte dönmemesinin sebebi pahalılık değildir mesela insanların karşısındakini ütmesinden kaynaklı daha çok.
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Merhaba arkadaşlar,
2012 47.000km de Nc700s debriyaj balatasi ömrü ortalama ne kadar,
55 yaşinda,6-7 bin rpm üzerine çikilmadan,efendi ve insan gibi sürüş yapan bir killanici için.
NC'de 6-7 bin rpm üzerine zaten çok zor çıkılır. Ben 2012 NC 700X kullanıyorum. 63000KM debriyaj balatası değilmedi hala. Değişim ihtiyacım da yok.
6-7 bin NC için mantıklı devirler değil, soruyla alakasız zaten.
Debriyaj balatasının belirli bir ömrü yok, kullanımdan kullanıma fark eder. Yoğun trafikte sık dur kalk ile çabuk yıpranır. Ama yine 50-60 binlerde bitirmek için özel çaba gerekir.
Uzun yolda kullanılırsa ne zaman biter Allah bilir.
Sahi aramızda debriyaj bitiren var mı? Ben hala 15 bin km deyim de
Arkadaşlar motorumda sabahları baktığım zaman alt kısmında 2 3 damla kadar yağ aktığını görüyorum. Aynı şekilde sürerkende sağ pedin oradan ayakkabıma yağ sıçrıyor. BU yaklaşık 1 haftadır böyle. Motor yağını çubuktan kontrol ettim şimdilik olması gereken miktarda. Acaba yağ mı eksiltiyor motor. Çünkü orta sehpaya da yağ bulaşmış. Yoksa zinciri 300 km de bir bolca yağladığım için bir taraflarda birikti de o mu atıyor kendini ?
Zincir yağının fazlası ön dişli kapağında birikir, vites çubuğu tarafına, sol ayak peg kısımı yani.
Yakın zamanda yağ değişimi olduysa akıntı döküntü olabilir, motorun altına eğilip yağ tahliye vidası/tıpası etrafını güzelce silin. Yine filtrenin etrafını da güzelce silin, ve yine yağ kontrol çubuğu tapasını da güzelce silin.
Sonra bir zaman takip edin, buralardan sızdırma var mı diye.
Önemli not; yağ sıdırmasın diye filtre ve tapayı Allah ne verdiyse sıkmayın, diş sıyırırsınız.
Herkese yeniden merhaba 2016 da mavi NC750X ile aranıza katılmıştım ancak 2017 sonunda maalesef satmıştım. O günden bu güne zaman zaman forumda paylaşımlarınızı ilgi ile takip ettim, emekli oldum ve yeniden bu sefer kırmızı ve DCT 750X ile aranızdayım. Rodajı yapıyorum yavaş yavaş, bu sefer koruma demirini ********** den aldım, daha önce arka çanta taşıma demiri ile radyatör korumayı almıştım. Motor koruma kappa idi. ancak ********** zamanla büyümesine rağmen kalitesini kaybetmiş. motor koruma demirini ambalajından çıkarırken boyaları dökülmeye başladı, hemen telefon ile durumu bildireyim nerede hata varsa düzeltsinler dedim bana bu numaradan değil bilmem ne numarasından arayın muhabbetine geçtiler ben de kendilerine herhangi bir isteğim olmadığını sadece nerede yanlış yaptıklarını öbilmek isteyeceklerini düşünerek aradığımı söyledim.
Daha önceki motoruma çakarlı sis farları taktırmıştım, garanti dışı olmasın diye serviste kayıt açtırarak montajını yaptırmıştım. Ama DCT de kafam karıştı. Şanzuman kilitleme gibi bir takım sıkıntılar çıkarabileceğini arka stop lambası için de yapılacak eklemelerin problem çıkarabileceğini söylediler.
Ne dersiniz bu konuda engin görüş ve tecrübelerinizi bekliyorum.
Yeniden hoşbuldum, tekerimiz düz bassın ****lar gepe komp
Oxford harici elcik ısıtma tavsiyesi olan var mıdır? Daha ucuz Çin'li muadilleri var. Aradaki fiyat farkına değer mi?
Orjinalini servise sordum 2100 lira indirimli(!) fiyat verdi
(Eski, çalınan) NC750X'imde de, şu anda kullandığım CB500F'te de Oxford Premium elcik ısıtma kullanıyorum. Gayet sağlamlar ve iyi performansları var. Kesinlikle tavsiye ederim, o fiyata (2100TL) orijinal almanın bence hiçbir anlamı yok. Oxford'un Çinli muadilleri arasındaki fiyat farkına da kesinlikle değer, ucuz ürünlerden kullanan bir arkadaş vardı, minimum her kış değiştiriyordu, Oxford'lar evladiyelik. (Geçen kış başı Oxford Premium serisi elcik ısıtmayı 480TL'ye falan almıştım. Baktım da şimdi 650TL'lere çıkmış...)
Oxford premium'ların şöyle bir avantajı var; direkt aküye bağlandıkları için bağımsız devre, aracın elektrik sistemi ile ilgili garantiyi etkilememesi gerekir... (Tabi o işler mantıkla yürümüyor o ayrı.)
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Üretici sitesinde GBP 80'e satılıyor. (Bugünkü kurla ~570TL...) Burada yaklaşık 100TL daha pahalıya bulunuyor gibi.
Siteden inceleyebilirsiniz, oldukça gelişkin, iyi ve dayanıklı bir ürün. Parasına değer...
(Bunların Touring, Sport ve Adventure diye 3 tipi var, aradaki fark tutma yerindeki desen ve uzunlukları. En uzunu Adventure olan, en kısası da Sport olan. Orijinal elciğinizi ölçüp ona göre olanı sipariş etmeniz gerekir. Hepsinin ucundan yaklaşık 10mm kadar kısaltmanız mümkün olabiliyor.)
Kaliteli kışlık eldiven fiyatlarına bakarsanız bu yarı fiyatından ucuza geliyor yalnız. (Ben alırken kurduğum mantık o şekildeydi, eldivene 1200-1500 vereceğime buna 500 veririm diye almıştım...)
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)