GS te motor ile ilgili hiçbir soru işareti olmasın kafanda.
Tekirdağ da gözüküyorsun, tekirdağ ın trafiği nedir istanbul un yanında.
Kullandığım ve NC ye nazaran aklımı tek çelen arkadaşımın 2005 1200GS ile hergün köprü trafiği geçiyordu öyle söyleyeyim( eğer ist. u biliyorsan kızıltoprak-ortaköy-kızıltoprak) . daha 1 kere hararet vs. sıkıntısı olmadı, olmazda GS te. AMAAAA 2008 öncesinde çeşitli elektronik sıkıntıları var.
ayrıca 2006 model temiz ve orta karar aksesuarlı bir 1200GS 26-28000TL den aşağı olmaz. + şehiriçinde yada uzun yolda olsun yıllık yapacağın km yüksekse yada sık kullanan biriysen enaz 1.6 otomobil kadar benzin yakacağını unutma 1200GS le.
NC700X le asla 1200GS in keyfi olmaz, apayrı bir makina . ama tüketim olsun full aksesuar yapsan yine de 2.el (riskiyle beraber) alacağın GS e vereceğin para çıkmaz cebinden.bunu da unutmamak gerek.
yoksa her halde 10 endurocunun 9 unun kalbinde bir 1200GS yatar
---------- Post added at 23:21 ---------- Previous post was at 23:19 ----------
Keşke ama herkes motoru bmw kalitesinde yapamayacağından vede artık daha kolay olduğundan su soğutmalı üretiyor
---------- Post added at 23:28 ---------- Previous post was at 23:21 ----------
debriyaj ve fren kollar orjinal değil sanırım. ayarlı tiplerden. gördüğüm yada gördüğümü sandığım tek fark bu. o parkurda kullanımda yardımcı olmak amaçlı.
"canekin" haklısın biraz araştırma sonucu bende söylediklerinle aynı tepkileri aldım. bir sorum daha olacak ilanlara bakıyorum bir haftada bir 5binde 8binde nc700x satılık ilanları görüyorum. bu adamlar bu motorları neden satıyor. daha yeni motor sonuçta neyinden memnun kalınmıyor bu motorda. olumlu yönlerini ezberledik artık, fakat olumsuz hiç bir yazı göremedim. olumsuz tarafı yokmu yoksa satanlar can sıkıntısınamı satıyor anlamadım bilen birileri varsa nedenlerini ve karşılaştığı beğenmediği olumsuz yönleri yazabilirmi bu motorun acaba rica etsem?
Açıkcası satış amacında, ve motorun vaadettiği şeylerle ilgili hiçbir sıkıntı yok.
düşük tüketim, düşük ağırlık merkezi sayesinde kolay kullanım vs.
ancak kimi kullanıcının beklentilerini tam karşılamamış olabilir, 1.seçenek.
maymun iştahlı kullanıcı profili olabilir, 2.seçenek.
para sıkıntısı vardır, 3. seçenek.
ben sadece 1.seçenek üzerinden konuşacak olursam, ne gibi beklentileri karşılamamış olabilir onlara bakalım :
bir transalp yada f650gs in arazi performansını alamazsın. (çünkü bir kere lastikler ön arka 17 inç ve full on-road/touring lastik, dual purpose seçeneği sadece pirelli de 1 model var)
Motorda zaten tam olarak bu amaçla yapılmadığından süspansiyon sistemide sert geliyor bu beklenti için(lastikle birleşince).
tamamen yeni bir fikir olan düşük devirli ancak torklu "motosiklet" motoru fikri bazılarına ters gelmiş olabilir, mutlu olamamış olabilirler. kimilerinin devirli motosiklet kullanma alışkanlığına ters düşmüş olabilir.
Ön rüzgar konusunda cam seçeneklerinin %100 (bir touring gibi) rüzgar kesme sağlayamaması kimisini mutsuz etmiş olabilir.
dediğim gibi kimi bakış açısına göre bunlar dezavantaj ,belkide kimisi için hayati noktalar motor kullanım alışkanlıklarında bilemeyiz.
Sonuçta tüketimi ortada, kullanım rahatlığı ortada, bakım aralığının yüksek olması ve tüketim değerleri bir araya gelince kullanım masraflarının düşüklüğü ortada.X modelinde 2.kişi (erkek+kadın, 2 erkek uzun yolda zorlar hem HOŞta değil :D ) sorunsuz orta uzunlukta geziler yaptırıyor olması.
kimine göre dezavantaj olan lastikleri ve süspansiyonu kimileri için yüksek oturma konumuyla touring yol tutuşu avantajlarını bulundurması ise tercih sebebi (benim gibi).ama kaldırımlardan inip çıkabilecek kadar yüksek bir altı var. (Transalp 700 den sadece 0.5 yada 1 cm alçak,yanılmıyorsam 16.5cm yerden açıklığı. TA700 de 17 yada 17.5cm)
bilmiyorum benim ilk büyük motosikletim ve tam istediğim gibi bence.
ve zamanla daha da ekler(jelli sele bir seçenek ) yapacağım ve eminim önümüzdeki 4-5 sene Tanrı izin verirse bol bol kullanmaya devam edeceğim, o zamana honda belki külçe ağırlığındaki crosstourer yerine daha bmw muadili birşey yapar yada gücümüz yeterse cidden boxer bir bmw alabilirim. ama bu motor 2 motosikletin işini gördüğü için açıkcası bundan daha iyi ne olabilir bilemiyorum.
Sadece asla ama asla hissedilmese de NET ağırlığının ileride düşürülmesi yada honda nın ileride benzer bir motoru daha hafif yapması sadece fikrimi değiştirebilir. hafiflik biraz daha kıvraklık yanında, tüketim konusunda daha da yardımcı olacaktır.
kesinlikle aksesuarlar çok gereksiz pahalı. ayrıca ncnin orjinal çantaları çok kötü dizayn edilmiş o parayı kesinlikle haketmiyor çok kötü. motor ne konuda yetmiyor arazimi düşünüyorsun yoksa daha hızlı bir motor olsaymışmı diyorsun
olayada birşeyde şöyle bakın satış rakamları yüksek bir motor ama hala sahibinden'de X'in 2.eli 2-3tane var Onlardan 1-2'side GS alıcam yazıyordu
Ve doyumsuzluk hep bir fazlasını isteme nc istersin dersin alayım 5 yıl binerim ama 1 yıl sonra sıkılırsın bana öyle oluyor mesela akndlaşksmd :D
aynen coni vaynen arkadaşlar. benim araziye girmem şart. e şehirde de rahat olmam şart. ne yapcaz. wrx450 + nc700 combo olabilir. GS1200 istersem kiralarım diye düşünüyorum.
abi nc700x in cvt şanzumanını getirirse integrayı 23000 tl ye gazlayamaz millete
Şeytan dürtüyor. vstromu satıp nc700x al diyor yakıtı az diyor. sağ taraftaki ise boşver beygir düşük sana yetmez diyor.
doğru beygir düşük, ama ben bile kaşınmama rağmen daha yüksek beygirli bir alet yaparsam kullanışımdan korkarım diye değiştirmek istemiyorum. zaten gereğinden agresif kullanıyorum. ne gerek var diyorum. o yüzden sağ taraftakini boşverin soldakine uyun.
Abi o yetmeme nasıl bi duygu. Ben bile 125cc ile artçılı yokuş çıkarken kamyon/tır sollama harici yetmeme hissini yaşamıyorum. Benim yaşadığım da yetmeme değil aslında canım Türkiyemin insanının sol şeritten sürekli doğuma yetişiyor olması.
Yoksa doğru sollama aynen benim yaptığım gibi oluyor yani o anda bile yetiyor Bakalım banada sizlerin yaşadığı o eşsiz duyguyu gün gelip yaşamak nasip olacak mı Olduğu anda sırada NC var gibi duruyor, oda aşırı fazla ama idare edicez
Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...
150 den sonra arabaların senden yol istemesi yetmeme oluyor. 2 litrelik yeni nesil arabalar feci tokatlıyorlar biz NC kullanıcılarını Yiyosa 0-150 de görelim 150 den sonrası zaten bu motor için güvenli değil. Biz yakıta odaklanalım, gazlamak istersem RR alırdım zaten. Aynı paraya 1000RR'da alınabiliyor. NC seçen adamın amacı zaten farklı (yakıt, bakım, uzun ömür, konfor vb)
yetmeme duygusu genelde uzun yolda yaşanıyor sanırım .hyosung şehir içinde yeterli gelıyor ama uzun yolda 130-140 giderken biri sollayınca kanser oluyorum :D
İstanbul'da transit yola çıktığın zaman uzun yolda oluyorsun zaten D-100'de şu ana kadar benden yol isteyen olmadı da, TEM'de çaresiz bir şekilde yol veriyorum. 150+ süratle giderken e350 cdi 4 matic yol istemişti ve acı acı çekilmiştim Adamlar gidiyor ya, neyse bizim süratle işimiz yok. 100-110 iyidir
Şu an bu konu içerisinde 8 kullanıcı var. (0 üye ve 8 misafir)