Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6481

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    K&N'i bakım temizliğini yaparak bir çok sefer kullanabilirsiniz? Uzun vadede daha ucuza gelebilir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6482

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Kolay gelsin herkese. Bir tane abim kendi NC700X'ini satıyor. Aklıma takılıyor alayım mı almayayım mı die? 2016 model NC750X'i kullandım az biraz hoşuma gitmişti ama NC700X'lerde vites araları çok kısa diyorlar. Zaten bana vites arası kısa gelmişti şimdi hepten mi sıkıntı yaşatır bana? Birde anladığım kadarıyla bu motorlarla virajlara sert dalınmıyor. 2013 NC700X için bilmem gereken az biraz tüyo verebilir misiniz? Sayfa'yı baştan okursam baya bir yıl geriye dönmem gerekiyor. 700'e bulaşma 750'lik alıyorsan al yoksa keza öyle bir hata yapma diyebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler...

  3. #6483

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Bende '15 750X vardı (10.000km kullandık sonra çaldılar), torklu aletler oldukları için vites arası kısa olsa dahi çeker. Vites arası kısa motor istiyorsan CB500F kullan da gününü gör (şu anki motorum)
    Bunlardaki en klasik sorun pogo stick arka amortisörleri. Çoğu kişi 30-35.000'lerde eline alıyor-muş. (Benimkine Hyperpro set takmıştım, öne yaylar, arka ünite komple değişmişti, bambaşka bir motor olmuştu...) Manevrası falan iyidir ve iyi lastikle de gayet güzel yatar - Michelin Road 5 tavsiyedir.) Bir arkadaşım günde 300-400km kullanıyor, (700X'i) özel bir şikâyetini duymadım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:29 ----------

    En güzeli madem abin / arkadaşın versin sana bir dene. Dominardan sonra güzel gelir, ama ağırlığına biraz alışma ister. Neyse ki gidon genişçe, çok fazla güreşmeden yatırabiliyorsun, (yatırma işinde lastik profili mühim) ama Dominar'a göre biraz daha fazla güç harcaman gerekecektir...

  4. #6484

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Şimdi günlük işe gidip gelirkende kullanmayı planlıyorum yaz-kış. Sorun şurada bana çok büyük motor geliyor, aralara gireceğiz die adamların aynalarını alıp gitmekte istemiyorum ( her ne kadar hak etselerde ). İllaki temiz bir set lastik alacağım fakat Dominar'a almaktansa direk NC'ye alırım die düşünüyorum. Büyük makine iyi hoşta Dominar bile bazen bana şehir içi için fazla büyük geliyor...

  5. #6485
    levend84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin herkese. Bir tane abim kendi NC700X'ini satıyor. Aklıma takılıyor alayım mı almayayım mı die? 2016 model NC750X'i kullandım az biraz hoşuma gitmişti ama NC700X'lerde vites araları çok kısa diyorlar. Zaten bana vites arası kısa gelmişti şimdi hepten mi sıkıntı yaşatır bana? Birde anladığım kadarıyla bu motorlarla virajlara sert dalınmıyor. 2013 NC700X için bilmem gereken az biraz tüyo verebilir misiniz? Sayfa'yı baştan okursam baya bir yıl geriye dönmem gerekiyor. 700'e bulaşma 750'lik alıyorsan al yoksa keza öyle bir hata yapma diyebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler...
    Max torkunu alt devirde veren motorlarin genelinin vites aralari kisadir.

    Zaten nc serisi tork agirlikli uretilen ve uysal ve yumuşak huylu makinadir.

    Ama gaz kolunu açinca istikrarli bir sekilde 170-185 bayilmadan gider..gitmem demez.

  6. #6486

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi günlük işe gidip gelirkende kullanmayı planlıyorum yaz-kış. Sorun şurada bana çok büyük motor geliyor, aralara gireceğiz die adamların aynalarını alıp gitmekte istemiyorum ( her ne kadar hak etselerde ). İllaki temiz bir set lastik alacağım fakat Dominar'a almaktansa direk NC'ye alırım die düşünüyorum. Büyük makine iyi hoşta Dominar bile bazen bana şehir içi için fazla büyük geliyor...
    Araya girmekte sorun yok, sadece minibüs vs o tip araçların aynaları sorun olabiliyor. Dingil mesafesi Dominar CB500F gibi motorlardan uzun olduğu için ekstra keskin makaslar atamıyorsun; planlaman gerekiyor. CB500F'te NC'ye göre o rahatlık oldu; dönüşü daha atik / çabuk olduğu için daha plansız atraksiyonlu kullanabiliyorum. NC'de daha bir ağırbaşlı kullanmak lazım şehiriçinde. 1400mm dingil mesafeli bir motor kadar "eğlence"(!) sunmaz. Ama rahat rahat işe gidip geleceğim, canım isterse yola vuracağım, rahat edeceğim diyorsan üstüne yok, işleve odaklı makine, eğlenceye değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------

    Torkunu çok özlüyorum meretin...

  7. #6487

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    İşte düşünceler düşünceler... Yazda bitti. Gidilecek yer kalmadı. Bir kafa patlatayım bakalım ne olacak. 750'lilik hoşuma gitmişti ama 700'lük olunca düşünceler sarıyor kafayı.

  8. #6488
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Biraz da bütçe, km, temizlik detayları var.
    Bütçeye uygunsa, km makul ise ve motor da temizse hele hele bol aksesuarlı ise NC700 alınır.
    Ama bütçe genişleyebiliyorsa, baktığın motorun km yüksekse falan o zaman NC750 daha makul olur.

    Eğer NC'ye güç yetiyorsa, ben olsam Dominar ancak 0 olacaksa falan düşünürdüm.
    Bu arada NC için aksesuar miktarı gerçekten önemli.
    Orta sehpa, arka çamurluk, çanta demiri, ön cam, radyatör koruma, motor koruma vs bunlar "zorunlu" aksesuar denebilir.
    Wing750 bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  9. #6489

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Km si çok düşük. Aksesuarları da bir yere kadar var. Orta sehpası yoktu galiba, tam hatırlamamakla birlikte. Dominar iyi güzelde. NC de titremiyor galiba.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  10. #6490

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Katılıyorum, orta sehpa mühim; özellikle yola vurulacaksa. Cam da ister, orijinal küçük yeterince korumuyor, 120 ve üstü sürâtte yorar. Koruma ve çanta demiri de kezâ. Çamurluk çok da şart değil; ben Givi çakması GP Kompozit'inkini takmıştım (bire bir kopya ve iyi kalite mal) amortisörü korusun diye ama aşağı sarkmadığı için pek korumuyordu. Çanta olunca zaten sırtına bir şey gelmiyor...
    Kızıl pars bunu beğendi.

  11. #6491
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Biraz da bütçe, km, temizlik detayları var.
    Bütçeye uygunsa, km makul ise ve motor da temizse hele hele bol aksesuarlı ise NC700 alınır.
    Ama bütçe genişleyebiliyorsa, baktığın motorun km yüksekse falan o zaman NC750 daha makul olur.

    Eğer NC'ye güç yetiyorsa, ben olsam Dominar ancak 0 olacaksa falan düşünürdüm.
    Bu arada NC için aksesuar miktarı gerçekten önemli.
    Orta sehpa, arka çamurluk, çanta demiri, ön cam, radyatör koruma, motor koruma vs bunlar "zorunlu" aksesuar denebilir.
    Son satırdaki aksesuarların zorunlu olduğuna katılıyorum. Yan sanayi maliyeti yaklaşık 1.250 lira toplamda. İlk aldığımda sadece koruma demiri taktırmıştım. Sonra diğerlerini de eklemek zorunda kaldım. Cama deflektör ekledim. Biraz titriyor ama zararı yok. Çanta demiri taktım, çanta almak niyetinde değilim ama sırt çantasını artçı selesine bağlamanın iniş-binişte ve benzin alırken nasıl bir işkence olduğunu bizzat yaşadım. Hugger konusunda hala tereddütteyim. Amortisörü koruyacaksa alırım. Çamur sıyırıcı taktırdım, boşuna olduğunu anladım. Havalı duruyor ama sıçramaları engelleyemiyor. Plakalık bile pisleniyor.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  12. #6492

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Hugger bence bir işe yaramıyor - yukarıda yazdım, amortisör koruması yetersiz.

    O listedeki aksesuarların çoğunun takılı olmadığı motor da piyasada pek yok hani.
    Kızıl pars ve Wing750 bunu beğendiler.

  13. #6493
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Hugger bence bir işe yaramıyor - yukarıda yazdım, amortisör koruması yetersiz.
    Hugger sanırım genel olarak bir işe yaramıyor, belki arkdan gelen motora birşey sıçratmıyor olabilir.
    Ancak estetik olarak güzel sayılır.
    Tabi BMW'lerde standart olunca bir faydası vardır herhalde diye düşünüyorum.

    Arka çamurluk amortisörü -epeyce- temiz tutuyor. Olmamasından iyi.

    Ön çamurluk uzatma ise listedeki en ucuz ama en çok işe yarayanı diyebilirim.
    İlk yağmur yağdığında ön lastikten sıçrayan çamur kaskıma kadar gelmişti.
    Nereden geldiğini bile anlayamamıştım.

    Orta sehpa bakım ve yağlamak için çok gerekli, alternatifleri var ama en pratik olanı orta sehpa.
    Bende otomatik yağlama var, kafam rahat. Yine de arada temizliyorum, olmazsa ciddi eksiklik olur.

    Pahalı aksesuar listesine arka ve yan çantaları da eklemek lazım,
    gerekliliği ayrı konu ama üçlü set demirleri ile birlikte epey para ediyor.
    Wing750 bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  14. #6494

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Ben hugger diye arka çamurluk (yani arka tekerleğin önüne monte edilen) olarak algılamışım, çanta varsa gerçek manada hugger'ın ekstra bir etkisi olmaz, estetik olarak arkayı dolduruyor o ayrı. Arka çamurluğa gelince, pro link sistemi yüzünden oldukça aşağıda konumlanmış arka amortisörü beklediğim gibi korumadığını gördüm ben. Biriken çamur tozda anlamlı bir azalma görememiştim. (Ortak tasarımlı Givi Kappa GP Kompozit parçalar için benim dediğim.) O iş için BMW'lerdeki gibi aşağıya da sarkan perde lazım sanki, internette bidondan keserek kendi yapan birkaç kişi görmüştüm...

    Hugger'lar arazi falan yapan motorlar için çamur sıyırıcı görevi yapıyor galiba, NC'de estetik hariç pek fonksiyonu olmaz gibi.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  15. #6495
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben hugger diye arka çamurluk (yani arka tekerleğin önüne monte edilen) olarak algılamışım, çanta varsa gerçek manada hugger'ın ekstra bir etkisi olmaz, estetik olarak arkayı dolduruyor o ayrı. Arka çamurluğa gelince, pro link sistemi yüzünden oldukça aşağıda konumlanmış arka amortisörü beklediğim gibi korumadığını gördüm ben. Biriken çamur tozda anlamlı bir azalma görememiştim. (Ortak tasarımlı Givi Kappa GP Kompozit parçalar için benim dediğim.) O iş için BMW'lerdeki gibi aşağıya da sarkan perde lazım sanki, internette bidondan keserek kendi yapan birkaç kişi görmüştüm...

    Hugger'lar arazi falan yapan motorlar için çamur sıyırıcı görevi yapıyor galiba, NC'de estetik hariç pek fonksiyonu olmaz gibi.
    Hugger şasiye bağlanan yarım çamurluktur. Aynı zamanda zincir koruyucuyla birliktedir genelde. Yani amortisöre doğru olan tarafta. Çamur sıyırıcı da plakalığın altında arka tekerlek somununa bağlanır iki yandan. Çamur sıyırucım var ama pek anlamsız gibi. Hugger taktırayım diyorum ama onun da ne derece faydası var amortisöre pek sağlıklı bilgi bulamadım. İşin doğrusu da çirkin duruyor sanki.

  16. #6496

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Süper, doğru anlamışım o zaman. Benim tüm dediklerim amortisöre doğru taraftaki zincir koruyuculu olan parça ile ilgili.

    Hugger pek bir işe yaramıyor NC bağlamında, amortisör oldukça aşağıda kaldığı için yine çamur pislik geliyor. Bir kısım kesiyordur ama ben peklediğim performansı alamamıştım.

  17. #6497
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Neopren amortisör çorapları var, çare olabilir.

  18. #6498

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Evet onlardan da bir tane aldım ama sonra takmadım. Nem tahliyesinde sıkıntı çıkartır, paslanmayı kolaylaştırır diye korktum açıkçası.

  19. #6499
    Wing750 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CRF1000L Africa Twin
    Galiba çok güzel bir çözüm varmış. Ama Türkiye'de yok. İngiltere'de var ama 18 pound. Bizim parayla 150 lira gibi. Çok basit plastik bir parça. Amortisörü koruyor. Ben kendim yapacağım bunu. Youtube linkini ekliyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=qFrD1mnKtYg

  20. #6500
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Wing750 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Galiba çok güzel bir çözüm varmış. Ama Türkiye'de yok. İngiltere'de var ama 18 pound. Bizim parayla 150 lira gibi. Çok basit plastik bir parça. Amortisörü koruyor. Ben kendim yapacağım bunu. Youtube linkini ekliyorum.

    https://www.youtube.com/watch?v=qFrD1mnKtYg
    Bu çok basit bir şey, uygun ölçülerde uygun malzeme kesilip yapılabilir. Hiç yoktan iyidir, ama bence hugger dediğimiz parça amortisörü yeteri kadar koruyor.

    2 senedir yıkanmayan motorumun amortisörünün fotoğrafını çekip koyayım en iyisi
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)

Bu Konudaki Etiketler