Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6361

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Alıntı viper08 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben netten baktım ama 350TL diyorlar karter korumaya. Alüminyum malzeme . Pahalı geldi fiyat
    350lira bisey degil esasında. Normalde 1000 lira filan. O 350 liralık dct lere uymuyormus.
    I need your boots your clothes and your motocycle


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6362

    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir / Çiğli
    Motosikleti
    Honda NC700S
    Alıntı bberksan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    350lira bisey degil esasında. Normalde 1000 lira filan. O 350 liralık dct lere uymuyormus.
    DCT yada S yada X fark etmiyor hepsinin bağlantı yerleri aynı demişti üretici . Yine de bir sormak lazım teyit amaçlı . Facebook da Waytake adıyla arayabilirsiniz.

  3. #6363
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    bugün ilk defa bakıcam parçalara.. muhtemelen hallederim diye düşünüyorum eğer olmazsa şayet bir ara seni rahatsız ederim artık..
    Estağfirullah, elden geldiğince yaparız.
    En zoru orta sehpa, montaj esnasında motor biraz yüksekte olsa (kaldırım, otopark katı vs gibi) ve dik dursa iyi olur.
    Orta mil yerine sıkıca oturuyor, çekiçle hafifçe vurmak gerekebilir.
    Onun için de birisi dik tutsa, diğeri taksa kolay olur.
    Keskin_ok bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  4. #6364

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Viper tesekkur ederim. Esasında aynı karter n11 de var arkadasa mesaj attim dct'ye olmaz dedi arkadas bana. Demin face'den dedigin arkadasin telini aradim ulasamadim mesaj attım yanıt bekliyorum. Umarım oluyordur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------

    demin waytake arkadaslar telefonla gorustuk DCT'ye olmuyormus. Bir kac kisi almis kesip uydurup yapmış ama alınca direk olmuyormuş bilginize....
    keşke olsa. Yazık günah milli servet 1000 TL'den assa yok. Para da yabancılara gidiyor.

  5. #6365

    Üyelik
    13 Şubat 2013
    Merhaba arkadaşlar,

    2013 honda nc700x'im 24000'e ulaştı.
    16500 km'de yağ, hava filtre, lastik, zincir ve fren balata değişimlerini yapıldı.

    Ön fren zayıfladı gibi geliyor. Değişimden 7000km geçti. Biraz erken gibi geldi emin olamadım.

    24k bakımında nelere dikkat etmek lazım?

    Teşekkürler

  6. #6366

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Fren hidrolik'lerini ne zaman degistirdiniz? En gec 2 senede bir degismesi lazım. Fren hidrolik yapısı geregi senede %7 su olusur icinde. 2 senede %14'ü su oluyor hidrolik'in. Daha fazla degisilmedigi takdirde frenler zayıflıyor. Ayrıca abs'li motorlarda konu daha onemli hidrolik icindeki su abs modulatörlerinden bozulmaya sebep oluyor. BMW motorların abs arızalarının %99'u bu sebepten oluyor.

  7. #6367
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Ben bayramdan sonra fren yağımı değişmeyi düşünüyorum.

    Km az gerçi, 11 bin gibü. Ama 3 yıl oldu, değişmek lazım.

  8. #6368

    Üyelik
    13 Şubat 2013
    Alıntı bberksan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren hidrolik'lerini ne zaman degistirdiniz? En gec 2 senede bir degismesi lazım. Fren hidrolik yapısı geregi senede %7 su olusur icinde. 2 senede %14'ü su oluyor hidrolik'in. Daha fazla degisilmedigi takdirde frenler zayıflıyor. Ayrıca abs'li motorlarda konu daha onemli hidrolik icindeki su abs modulatörlerinden bozulmaya sebep oluyor. BMW motorların abs arızalarının %99'u bu sebepten oluyor.
    Fren balatalarını değiştirirken hidrolik'de değişti. 1 sene oldu sanırım.
    Balataların durumu kötü ise tekrar değiştirirken hidrolik değişimi de yapabilirim.

    Motoru sadece tem'de kullanıyorum son 1 senedir. Balataların bu kadar erken bitmesi normal gelmedi.
    Kışın motor açıkta kaldı bir etkisi oldu mu emin değilim.
    Arka balata normal gözüküyordu fakat ön balatayı görmek zor Tekrar bakayım

    Buji ve ya başka bir değişim gerekli mi 24000 km'de?

  9. #6369

    Üyelik
    17 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X DCT
    Arkadaşlar herkese selamlar. 3 gün önce 2016 model bir NC750x DCT alarak aranıza katılmış bulunuyorum.

    Makineye hâlâ alışma sürecindeyim. Joymax250'den gelmiş olmanın getirdiği alışkanlıktan, gaz ayarını henüz yapamadığım için kalkışlarda zaman zaman bi hoplama durumu mevcut. Onun dışında motoru ayaklarımla geri çekerken bazen çok zorlanıyorum, o yüzden 3 santim kadar alçaltmayı düşünüyorum. Fakat zaten halihazırda motoru nispeten dik bir konumda tutan yan ayak canımı sıkıyor, eğip bükerek halledebilir miyim yoksa NCs ayaklığı almak şart mı?

    Bunun haricinde makinede ilginç bir sıkıntı var, normal mi değil mi anlayamadım. Evimin altındaki garaja sokup çıkarırken veya motoru stop ettikten sonra bir ya da birkaç metre dahi sürükledikten sonra, çalıştırmak istediğimde motor ikaz ışığı sönmüyor. 2-3 sefer kontak kapatıp birkaç saniye bekledikten sonra sorun düzeliyor. Kullanma kılavuzunda motorun taşınması konusunda römork ya da taşıyıcı kullanılması, motorun tekerlekleri üzerinde kesinlikle sürüklenmemesi tavsiye ediliyor. Bununla beraber arıza giderme konusunda, şayet motor çalışmıyorsa, şanzuman dişlilerinin ayrılması için motorun ileri geri oynatılması söyleniyor. Bu alet çalışmazken ileri geri oynatılmaya gelmiyor mu?

    Bir diğer aklıma gelen husus fren hidrolikleri. Ön fren hidrolik kutusu sanırım ağzına kadar dolu olduğu için, gidonu komple sağa kırsam da seviye düşmüyor, emin bir şekilde kontrol edemiyorum. Arka fren hidroliğinde durum daha garip, kutuyu ne kadar oynatsam da içinde hareket eden bir sıvı seviyesi göremiyorum. Kutunun yeterince şeffaf olmamasından diyeceğim, çok saçma olur. Hidrolik seviyesi gözükmeyecek kadar azalmıştır diyeceğim, frenlemede biraz zayıf olması dışında bariz bir hata gözükmüyor, bu cüssedeki bir makineyi gerektiği kadar yavaşlatabiliyor. Fikir verebilecek olan var mıdır?

    Biraz uzun bir yazı oldu, kusuruma bakmayın. İlk defa böyle bir makine kullanıyorum ve hem makinenin, hem kendi sağlığımı korumak amacıyla huyunu suyunu olabildiğince erken öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Şimdiden teşekkür eder, kazasız sürüşler dilerim.

  10. #6370

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    MT-07
    Dct şanzımanı bilmemde benim arabamda yarı otomatik renault edc şanzıman. Otomatik viteslerde; şayet ki boşa alınıp bırakılmadıysa araç hareket ettirilmez. Canını yiyorsun şanzımanının. Fren'e bastığında acaba bu durmuyor mu? Dedirten bir sorun hissediyor musun? Hissediyorsan derhal servise git lakin hissetmiyorsan, servis zamanın geldiğinde sorabilirsin. Sakınan göze çöp batar, hidroliklere bakacağına motoru çalışmaz durumda sağa sola itekleme

  11. #6371
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı onoank adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren balatalarını değiştirirken hidrolik'de değişti. 1 sene oldu sanırım.
    Balataların durumu kötü ise tekrar değiştirirken hidrolik değişimi de yapabilirim.

    Motoru sadece tem'de kullanıyorum son 1 senedir. Balataların bu kadar erken bitmesi normal gelmedi.
    Kışın motor açıkta kaldı bir etkisi oldu mu emin değilim.
    Arka balata normal gözüküyordu fakat ön balatayı görmek zor Tekrar bakayım

    Buji ve ya başka bir değişim gerekli mi 24000 km'de?
    https://honda.com.tr/App_Assets/Models/d3cf926bc333483ea752108881afae63/nc-750x-kk.pdf

    sayfa 64 yapılacak bakım km leri. Buji ve birçok şey için kontrol diyor 24.000 km, buji değişimi 48.000 km. Ben olsam kontrol için bile sökmem, sökersem değişirim zaten.

    24.000 km hava filtresi değişimi yazıyor.

    Alıntı temelius adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar herkese selamlar. 3 gün önce 2016 model bir NC750x DCT alarak aranıza katılmış bulunuyorum.

    Makineye hâlâ alışma sürecindeyim. Joymax250'den gelmiş olmanın getirdiği alışkanlıktan, gaz ayarını henüz yapamadığım için kalkışlarda zaman zaman bi hoplama durumu mevcut. Onun dışında motoru ayaklarımla geri çekerken bazen çok zorlanıyorum, o yüzden 3 santim kadar alçaltmayı düşünüyorum. Fakat zaten halihazırda motoru nispeten dik bir konumda tutan yan ayak canımı sıkıyor, eğip bükerek halledebilir miyim yoksa NCs ayaklığı almak şart mı?

    Bunun haricinde makinede ilginç bir sıkıntı var, normal mi değil mi anlayamadım. Evimin altındaki garaja sokup çıkarırken veya motoru stop ettikten sonra bir ya da birkaç metre dahi sürükledikten sonra, çalıştırmak istediğimde motor ikaz ışığı sönmüyor. 2-3 sefer kontak kapatıp birkaç saniye bekledikten sonra sorun düzeliyor. Kullanma kılavuzunda motorun taşınması konusunda römork ya da taşıyıcı kullanılması, motorun tekerlekleri üzerinde kesinlikle sürüklenmemesi tavsiye ediliyor. Bununla beraber arıza giderme konusunda, şayet motor çalışmıyorsa, şanzuman dişlilerinin ayrılması için motorun ileri geri oynatılması söyleniyor. Bu alet çalışmazken ileri geri oynatılmaya gelmiyor mu?

    Bir diğer aklıma gelen husus fren hidrolikleri. Ön fren hidrolik kutusu sanırım ağzına kadar dolu olduğu için, gidonu komple sağa kırsam da seviye düşmüyor, emin bir şekilde kontrol edemiyorum. Arka fren hidroliğinde durum daha garip, kutuyu ne kadar oynatsam da içinde hareket eden bir sıvı seviyesi göremiyorum. Kutunun yeterince şeffaf olmamasından diyeceğim, çok saçma olur. Hidrolik seviyesi gözükmeyecek kadar azalmıştır diyeceğim, frenlemede biraz zayıf olması dışında bariz bir hata gözükmüyor, bu cüssedeki bir makineyi gerektiği kadar yavaşlatabiliyor. Fikir verebilecek olan var mıdır?

    Biraz uzun bir yazı oldu, kusuruma bakmayın. İlk defa böyle bir makine kullanıyorum ve hem makinenin, hem kendi sağlığımı korumak amacıyla huyunu suyunu olabildiğince erken öğrenmem gerektiğini düşünüyorum. Şimdiden teşekkür eder, kazasız sürüşler dilerim.
    Balata yeni değiştiyse hidrolik seviyesi çok yukarıdadır, ama yine de az da olsa hava görmen lazım. Çok doldurmuş olabilirler, ya da balatalar bitecek kadar azaldıysa seviye aşağı düşmüş olabilir.

    Ama bence yağ var ama ayırt edemiyorsun, belirli bir karanlık ise yağ vardır. Yağ olmasa kirli bir cam gibi durur, çok kaliteli bir şeffaflık bekleme.

    Yan ayaklık konusunu anlamadım, orjinal ayaklık neden dik dursun ki?

    Ayaklarınla geri itme konusu da scooterdan sonra zor geliyordur sana, malum scooterların seleleri alçaktır. Böyle yüksek ve büyük motorlarda geri geri itmek zorunda kalmayacağın manevralar yapman lazım, ona göre park etmen ve ona göre manevra yapmalısın.

    Geri itmek zorunda kalırsan düz zeminde bile gerçekten zor, en kötü motordan inip yan ayağa alıp öyle geri çekmelisin.

    Mesela sana yazarken hatırlamaya çalıştım ama hatırlayamadım, en son ne zaman geri ittiğimi?

    Hayırlı olsun.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  12. #6372

    Üyelik
    17 Haziran 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X DCT
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Balata yeni değiştiyse hidrolik seviyesi çok yukarıdadır, ama yine de az da olsa hava görmen lazım. Çok doldurmuş olabilirler, ya da balatalar bitecek kadar azaldıysa seviye aşağı düşmüş olabilir.

    Ama bence yağ var ama ayırt edemiyorsun, belirli bir karanlık ise yağ vardır. Yağ olmasa kirli bir cam gibi durur, çok kaliteli bir şeffaflık bekleme.

    Yan ayaklık konusunu anlamadım, orjinal ayaklık neden dik dursun ki?

    Ayaklarınla geri itme konusu da scooterdan sonra zor geliyordur sana, malum scooterların seleleri alçaktır. Böyle yüksek ve büyük motorlarda geri geri itmek zorunda kalmayacağın manevralar yapman lazım, ona göre park etmen ve ona göre manevra yapmalısın.

    Geri itmek zorunda kalırsan düz zeminde bile gerçekten zor, en kötü motordan inip yan ayağa alıp öyle geri çekmelisin.

    Mesela sana yazarken hatırlamaya çalıştım ama hatırlayamadım, en son ne zaman geri ittiğimi?

    Hayırlı olsun.
    Öncelikle teşekkür ederim.






    Ön hidrolik kutusu çok dolu, bariz belli. İçindeki yağın rengini görebiliyorum. Ancak arka hidrolik kutusu fotoğraftaki gibi, ne kadar sallarsam sallayayım tepki yok. Muhtemelen frenajı ancak sağlayacak kadar hidrolik var içerisinde. Makinenin 36k bakımı geldi zaten, gittiğimde muhakkak baktıracağım. Hatta makinenin 2016 model olduğunu göz önünde bulundurarak, hidrolik sıvıları ve amortisör yağını değiştirmem gerekir mi diye de düşünüyorum.

    Yan ayak konusunda, makine zaman zaman fazla dik duruyor gibi geliyor gözüme. Arkadaşımın F650 GS'ine bakınca baya dimdik, sopa gibi görünüyor hatta. Fakat 3 cm kısaltma sorun olmaz diye tahmin ediyorum, deneyip göreceğim.

    Ayakla geri itme konusunda da mecbur kalmadıkça yapmamaya çalışıyorum. Fakat evimden çıkarken köşe dönmem gerektiğinde yeterince geniş almadıysam bir geri manevra yapmam gerekiyor ki resmen zul oluyor bu durum. Makine alçalınca daha kolay olur diye tahmin ediyorum. Daha çok yeniyiz birbirimize, zamanla alışacağız artık.

  13. #6373
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Arka kutuda da yağ var bence, neden derseniz pencere kısımı daha koyu renk, gövde rengi gibi beyaz değil. Bu da sanırım içindeki yağdan dolayı.

    Fren yağı ve amortisör yağı periyodik değişim zamanı 24 ay diyor. Ben masama notlarımı aldım kışın, baharda yapacaktım hepsini ama kısmet olmadı

    Artık önümüzdeki günlerde zaman bulursam yapacağım.

  14. #6374
    oguncelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750 x
    Temmuz ayı içinde toplansak mı hem sohbet hemde tanışmış oluruz
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  15. #6375
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı oguncelik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Temmuz ayı içinde toplansak mı hem sohbet hemde tanışmış oluruz
    Bana uyar, bir akşam şile yolunda sakin bi yerde toplanabiliriz.
    Kızıl pars bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  16. #6376
    oguncelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750 x
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bana uyar, bir akşam şile yolunda sakin bi yerde toplanabiliriz.
    Biraz daha köprüye yakın olsak

  17. #6377
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Biraz daha köprüye yakın olsak
    O zaman Kanlıca, Emirgan korusu, Mihrabat korusu, Hidiv kasrı veya Riva tarafı daha uygun düşebilir.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  18. #6378

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    NC750X DCT ile AT DCT arasındayım. Neden AT almadığınıza pişman oldunuz, NC750X'de memnun etmeyen nedir?

    Alıntı seksek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 yıllık motosiklet kullanıcısı ve 1,5 aylık 2018 model nc 750 x dct ile ben de kabileye katıldım. Forumu sıkça takip ederdim ama üyelik bugüne nasipmiş. Herkese selamlar.

    Sorunuza gelince;

    dct de şöyle bir eksiklik var. Siz gaz vermedikçe alet yerinden kıpırdamıyor. Yani otomobillerdeki gibi rölantide 8-10 km hızlara çıkmıyor. Bunun avantajları daha çok olsa da dezavantajlı olduğu yerler de var. Misal bahsettiğiniz keskin dönüşler ya da trafikteki yavaş sürüşler. Hakimiyet programlarında hocam müthiş bir çözüm önerdi. o gün bugündür 200 küsur kg’lık makine bisiklete döndü.

    Dönüşlerde yada yavaş sürüşlerde düz vitesi taklit ediyormuş gibi yapıyoruz. Motoru hareket ettirecek kadar gazla birlikte arka freni kullanıp hızımızı kontrol ediyoruz. Yavaş sürüşlerde ve dönüşlerde 2-3 km hızla motoru ne kadar dengeli kullandığınızı gördükçe siz de şaşıracaksınız.

    Şunu da söylemeden geçemeyeceğim. Sizin aksinize AT almadığıma çok pişman oldum. İlk fırsatta motoru çok eskitmeden bayiden takas yoluyla at almayı planlıyorum.

  19. #6379

    Üyelik
    02 Nisan 2006
    Arkadaşlar, DCT NC750X düşünüyorum.
    2015, 2016, 2017, 2018 modellerinden hangisini tercih etmek lazım? Hangi versiyonda ciddi iyileştirme var?
    Okuduklarıma göre 2016'dan itibaren DCT 3. nesile geçmiş. Virajdaki uygunsuz vites geçişleri sensörlerle giderilmiş.
    2016'dan itibaren egzos değişmiş. LED far opsiyonu gelmiş.
    2017'den itibaren ise kasa makyajlanmış, LED standart olmuş.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  20. #6380
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    Türkiye'de LED far sadece 2018 modellerle standart oldu. 2018 öncesi led far yok.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)

Bu Konudaki Etiketler