Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6241
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Motor_Derili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olcay bir resim de buraya ekleyim bari

    Orta sehpa ve on camurluk uzatma icin tavsiyelere acigim. Orta sehpa açısı orjinale en yakin olan mesela. Selamlar

    https://i.hizliresim.com/BLQo0j.jpg
    Orta sehpa uzatma ne la? Yan ayak genişletici değil herhalde? Ön çamurluk uzatmayı sitemizden bir üyeden almıştım ben, arka teker üstü çamurluğu da ondan almıştım. Kendi üretimiydi, neydi arkadaşın adı var mı hatırlayan? Hay benim hafızama, Tolga idi sanırım.

    Alıntı jimi_hendrix adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam olay ne tam olarak?
    Basınçlı su ile stickerlar sökülüyordu ilk zamanlar muhtar.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6242
    ramsay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC700S
    Tolga Sarıışık (Steon) ön çamurluk uzatma, bende bu arkadaştan almıştım.
    Orta sehpa waytake, ama şahsen sehpaya almak, sehpadan indirmek (düz zeminlerde kayıyor) çile.
    Allahtan sadece zincir temizliğinde kullanıyorum.
    ürünlerin malum sitelerde ilanları mevcut.
    Motor_Derili bunu beğendi.

  3. #6243
    oguncelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750 x

    Mercek düşmüş bi kere temizlemek için çıkardım, tam takamadım demek ki
    Kızıl pars bunu beğendi.

  4. #6244
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Orta sehpa İrfan ustada var,
    ayrıca genelde internette satılan ve bilindik markalılar harici olanlar hep aynı, markası farklı olsa da orjinalin kopyası.
    Benim kullandığım sanırım waytake, başlarda sehpaya almak imkansız gibiydi, yavaş yavaş alıştı artık yayı mı gevşedi bilemiyorum.

    çamurluk uzatma, arka çamurluk vs için alternatif gp kompozit var.
    Sahibinden.com'dan satıyorlar ya da direk gidip imalathaneden alınabilir.
    Yeri sultanbeyli tarafında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

    Mercek düşmüş bi kere temizlemek için çıkardım, tam takamadım demek ki
    Yanılmıyorsam Kaan elektronikte satıyorlardı.
    Ama yenisini almak daha mantıklı olabilir, bu da yedekte durur.
    Motor_Derili bunu beğendi.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  5. #6245
    oguncelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750 x
    Alıntı Kızıl pars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta sehpa İrfan ustada var,
    ayrıca genelde internette satılan ve bilindik markalılar harici olanlar hep aynı, markası farklı olsa da orjinalin kopyası.
    Benim kullandığım sanırım waytake, başlarda sehpaya almak imkansız gibiydi, yavaş yavaş alıştı artık yayı mı gevşedi bilemiyorum.

    çamurluk uzatma, arka çamurluk vs için alternatif gp kompozit var.
    Sahibinden.com'dan satıyorlar ya da direk gidip imalathaneden alınabilir.
    Yeri sultanbeyli tarafında.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------


    Yanılmıyorsam Kaan elektronikte satıyorlardı.
    Ama yenisini almak daha mantıklı olabilir, bu da yedekte durur.
    Teşekkürler hocam
    Kızıl pars bunu beğendi.

  6. #6246
    jimi_hendrix - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Yohhh
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orta sehpa uzatma ne la? Yan ayak genişletici değil herhalde? Ön çamurluk uzatmayı sitemizden bir üyeden almıştım ben, arka teker üstü çamurluğu da ondan almıştım. Kendi üretimiydi, neydi arkadaşın adı var mı hatırlayan? Hay benim hafızama, Tolga idi sanırım.



    Basınçlı su ile stickerlar sökülüyordu ilk zamanlar muhtar.
    anladım hocam.
    "ONE DAY YOU WILL WALK ALONE"

  7. #6247

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Arkadaşlar Ön tekeri sökmek için nasıl bir alet kullanıyorsunuz. Kocaman bir L anahtar gerekiyor anladığım kadarı ile ama avadanlıkta yok
    Kızıl pars bunu beğendi.

  8. #6248
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Arkadaşlar Ön tekeri sökmek için nasıl bir alet kullanıyorsunuz. Kocaman bir L anahtar gerekiyor anladığım kadarı ile ama avadanlıkta yok
    Kendim sökmek zorunda kalmadım ama, lastikçide sökerken gördüğüm kadarı ile büyükçe bir alyan anahtar ile sökülüyor.
    O da motosiklet lastikçilerinde ve servislerde var, dolayısı ile sanırım standart bir aparat.

    Mevcut avadanlık ile ne ön ne de arka tekeri sökemezsiniz.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  9. #6249
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Motor_Derili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olcay bir resim de buraya ekleyim bari

    Orta sehpa ve on camurluk uzatma icin tavsiyelere acigim. Orta sehpa açısı orjinale en yakin olan mesela. Selamlar

    https://i.hizliresim.com/BLQo0j.jpg
    Alıntı bberksan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Ön tekeri sökmek için nasıl bir alet kullanıyorsunuz. Kocaman bir L anahtar gerekiyor anladığım kadarı ile ama avadanlıkta yok
    Senin mesajondan sonra baktım, ben de amortisör yağı değişimi için sökeceğim bu bahar. Sanırım 16-18 mm gibi bir allen lazım, mecbur alacağım. Hiç de farkında değildim valla yolda lazım olsa kalıcaz demek ki öyle
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #6250

    Üyelik
    24 Aralık 2006
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    crf1000 , R80gs basic , fzs600 , winggo
    Evet 17'lik allen anahtarmış. Arka kolay da ön için bu özel 17'lik alleni almak lazım. Özellikle uzun yolda mutlaka bunları tasimak lazim. Hele taşıma kapasitesi bu kadar yüksek bir motorda tasimamak için bir sebep yok.
    I need your boots your clothes and your motocycle

  11. #6251
    NeXuSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2017
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Xmax 250 ironmax - Honda İntegra - Xmax 250
    arkadaşlar 2015 integra sahibiyim. herkese keyifli sürüşler dilerim.
    bir sorum olacak
    otomatik vitesi boşa atma ve sonra hareket halindeyken tekrar vitese geçirme konusunda bir sıkıntı yaşayan oldumu ? veya bunu yapmamın bir sıkıntı doğurması mümkünmü ?
    otomobilimde otomatik vites ve bazen yapıyorum. hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
    eğerki vitesin boşa atılamamasını isteseydi imalatçılar bir engel koyardı yada mandala basmadan olmaz gibi bir kıstas koyardı. otomobillerde böyle bir durum yok. mandalsız bir şekilde boşa ve tekrar D ye hareket halindeyken atabiliyorsunuz. son 3 arabam jetta passat ve şu an ki bmw de sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum.

    nerede nasıl kullandığımıda belirteyim ki ihtilaf olmasın.
    örneğin 150-200 metre ötede kırmızı ışık gördüğümde arabayı boşa atıyorum. kendi ivmesiyle yavaşlayarak ışığa yaklaşıyor. genelde ışığa gelmeden nerdeyse freni hiç kullanmadan ışık yeşile dönüyor ve tekrar vitese atıp ilerlemeye devam ediyorum. hem freni fazla kullanmamak hemde trafikte akıcı ilerlemek için güzel bir yöntem bana göre. integra otomatik vites olduğu için otomatik vites kullananlar bu şekilde bir kullanım yaptımı merak ettim.
    tekeriniz düz bassın

  12. #6252
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    Aynı soru daha önceden sorulmuştu ve olmuyordu sanırım.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  13. #6253
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı NeXuSs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2015 integra sahibiyim. herkese keyifli sürüşler dilerim.
    bir sorum olacak
    otomatik vitesi boşa atma ve sonra hareket halindeyken tekrar vitese geçirme konusunda bir sıkıntı yaşayan oldumu ? veya bunu yapmamın bir sıkıntı doğurması mümkünmü ?
    otomobilimde otomatik vites ve bazen yapıyorum. hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
    eğerki vitesin boşa atılamamasını isteseydi imalatçılar bir engel koyardı yada mandala basmadan olmaz gibi bir kıstas koyardı. otomobillerde böyle bir durum yok. mandalsız bir şekilde boşa ve tekrar D ye hareket halindeyken atabiliyorsunuz. son 3 arabam jetta passat ve şu an ki bmw de sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum.

    nerede nasıl kullandığımıda belirteyim ki ihtilaf olmasın.
    örneğin 150-200 metre ötede kırmızı ışık gördüğümde arabayı boşa atıyorum. kendi ivmesiyle yavaşlayarak ışığa yaklaşıyor. genelde ışığa gelmeden nerdeyse freni hiç kullanmadan ışık yeşile dönüyor ve tekrar vitese atıp ilerlemeye devam ediyorum. hem freni fazla kullanmamak hemde trafikte akıcı ilerlemek için güzel bir yöntem bana göre. integra otomatik vites olduğu için otomatik vites kullananlar bu şekilde bir kullanım yaptımı merak ettim.
    tekeriniz düz bassın
    Yaptığınız mantıklı bir hareket değil, ileride ışık varsa gaza basmayın. Gaz pedalınız elektroniktir, sinyal yollamazsa yakıt akışını durdurur. Araç kendi ivmesi ile ilerlerken fizik kuralları gereği yavaşlamaya başlar. Çünkü tekerlerklerin yoldan aldığı enerji ile motor ahreket ettiriliyor.

    Hem yakıt tasarrufu yapmıyorsunuz, hem de şanzıman için anlamsız (belkide tehlikeli) bir iş yapıyorsunuz. Araçlarınızın kitapçıklarını okuyun, otomatik şanzıman hakkında daha detaylı bilgi alırsınız.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #6254
    NeXuSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2017
    Şehir
    Çorlu
    Motosikleti
    Xmax 250 ironmax - Honda İntegra - Xmax 250
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaptığınız mantıklı bir hareket değil, ileride ışık varsa gaza basmayın. Gaz pedalınız elektroniktir, sinyal yollamazsa yakıt akışını durdurur. Araç kendi ivmesi ile ilerlerken fizik kuralları gereği yavaşlamaya başlar. Çünkü tekerlerklerin yoldan aldığı enerji ile motor ahreket ettiriliyor.

    Hem yakıt tasarrufu yapmıyorsunuz, hem de şanzıman için anlamsız (belkide tehlikeli) bir iş yapıyorsunuz. Araçlarınızın kitapçıklarını okuyun, otomatik şanzıman hakkında daha detaylı bilgi alırsınız.
    hareket mantıksız değil. araçlarımın kitaplarınıda okuyorum o konudada sıkıntı yok. makina teknisyeniyim mekanik anlamda sıkıntı olmadığınıda biliyorum. çünkü hareket halindeyken vitese atma durumunda çift kavramalı şanzımanlar önce vss verisini alıp ona uygun vitesi belirleyip o vitese geçiş sağlıyor. benim bu hareketi yapmamdaki en büyük destek araba üreticileri.
    şöyleki ; eğerki araba üreticileri aracı hareket halindeyken boşa atmamamı isteseydi D den N ye alırken (el çarpması vs durumlarınıda engellemek için) mandal basma zorunluluğu getirirdi. bunu yapmalarının onlara ek bir maliyeti yok. hemde kaza ile çarpma vs.. durumlarınıda önlemiş olurdu.
    boşa atma ve tekrar vitese atma durumu şöyle bir sorun çıkartabilir. hareket halindeyken tekrar vitese atma durumunda aracın şanzımanı kararsızlık gösterip atacağı vitesi bulamıyor ve saçma bir vitese (80km ile giderken 2.vitese) atma gibi bir durum olursa o araçta boşa ve hareket halindeyken vitese atma olayı sakıncalıdır. DSG ve ZF şanzımanlarda yapıyorum bu dediğimi. sıkıntı yaşamadım. 3-5 bin km kullanıp satmıyorum araçlarımı. genelde sıfırdan 20-30 bin km lere kadar kullanıyorum.
    gazdan ayağınızı çektiğinizde araç 100 metreden daha kısa bir zamanda durur. cut off sistemi yakıtı keser evet. ama kısa zaman için keser ve kısa sürede durursunuz. bu bazen işe yarıyor. araç kompresöre yükü bindirir ve fren yapıyormuş gibi durursunuz neredeyse. sorun şu ki ben freni çok gerekmedikçe kullanmıyorum. çok fren kullanmak bana sakıncalı geliyor. ileri görüşle akıcı kullanmayı seviyorum
    yani aslında konu tasarruf değil ama tasarrufu ele alırsak 200 metreden boşa atma ile 70-80 metre yakıtsız akma arasındaki tasarruf farkı ya yoktur yada yok denecek kadar azdır.
    bu kullanım şekli bana rahat geldiği için uyguluyorum. herhangi bir tasarruf etme veya farklı bir durum söz konusu değil. görüşleriniz içinde teşekkürler. biraz uzun oldu ama arada bişeyleri kaçırıp yanlış birşey söyediysem özürdilerim.
    Honda NC750D

  15. #6255

    Üyelik
    03 Mayıs 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    İNTEGRA gitti şuan 50cc (150cc)arora vesta scooter
    Alıntı NeXuSs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 2015 integra sahibiyim. herkese keyifli sürüşler dilerim.
    bir sorum olacak
    otomatik vitesi boşa atma ve sonra hareket halindeyken tekrar vitese geçirme konusunda bir sıkıntı yaşayan oldumu ? veya bunu yapmamın bir sıkıntı doğurması mümkünmü ?
    otomobilimde otomatik vites ve bazen yapıyorum. hiçbir sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar.
    eğerki vitesin boşa atılamamasını isteseydi imalatçılar bir engel koyardı yada mandala basmadan olmaz gibi bir kıstas koyardı. otomobillerde böyle bir durum yok. mandalsız bir şekilde boşa ve tekrar D ye hareket halindeyken atabiliyorsunuz. son 3 arabam jetta passat ve şu an ki bmw de sıkıntısız bir şekilde kullanıyorum.

    nerede nasıl kullandığımıda belirteyim ki ihtilaf olmasın.
    örneğin 150-200 metre ötede kırmızı ışık gördüğümde arabayı boşa atıyorum. kendi ivmesiyle yavaşlayarak ışığa yaklaşıyor. genelde ışığa gelmeden nerdeyse freni hiç kullanmadan ışık yeşile dönüyor ve tekrar vitese atıp ilerlemeye devam ediyorum. hem freni fazla kullanmamak hemde trafikte akıcı ilerlemek için güzel bir yöntem bana göre. integra otomatik vites olduğu için otomatik vites kullananlar bu şekilde bir kullanım yaptımı merak ettim.
    tekeriniz düz bassın
    aynı soruyu geçen sayfalarda ben sormuştum
    ne yazıkki tam durmadan ne boşa alabiliyorsun nede boştayken vitese atabiliyorsun,sanırım fabrika şanzımanı korumak amaçlı olarak yazılımını bu şekilde yapmış

    ben senin belirttiğin gibi durumlarda vitesi boşa alamadığım için sol elcikteki vites büyütme tuşundan olabildiğince vitesi büyütüyorum ve böylece en düşük devire düşürerek boştakine benzer ilerlemesini sağlamaya çalışıyorum
    NeXuSs bunu beğendi.

  16. #6256
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı YERUÇAĞI adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olabildiğince vitesi büyütüyorum ve böylece en düşük devire düşürerek boştakine benzer ilerlemesini sağlamaya çalışıyorum
    Böyle yapmak hem şanzımanın yağlanmasını devam ettirecek hem de en iyi yakıt tasarruf yöntemi olacaktır.

    otomobillerde de fazla hızlanınca ya da yokuş aşağı inince bir ya da iki vites büyütüp inmek lazım, hem en güvenli hem de en tasaruflu yol olacaktır.

    Bu arada bugün yağ ve filtremi değiştirdim, yağ filtresi nereden alayım diye araştırırken "lan bu namussuz standart oem bir filtre, acaba başka hangi marka ve modellere uyumludur" diye araştırdım. Niye yaptım bunu çünkü NC 750 filtresi olarak 50 TL'ye satılıyorken aynı filtre başka bir model için daha ucuza satılıyor olabilir. Kawasaki EN 500 ya da Kawasaki veya Mercury Jet ski (evet aynısı) ya da Yamaha Fazer veya nerden baksanız yüzlerce aynı modele de oluyor.

    Yabancı NC forumlarında da bakınırken gördüm ki çok kişi Honda Civic fltresinin de aynı olduğunu ve onu kullandığını yazmış, sonra aynı filtreyi kullanan başka modellere de bakındım ve bir çoğunun aynı şekilde otomobil filtresi kullandığını gördüm.

    Ben de yağımı boşaltıp filtremi söktüm ve oto sanayide sadece filtre ve yağ işi yapan bir dükkana gittim, Civic filan demeden "motosiklet filtresi bu bunun aynısından var mı?" diye verdim adama numuneyi. Aynısından çıkarıp verdi, "peki hangi modelin filtresi bu?" dedim.

    "Abi Civic'lere veriyoruz ama honda jazz modellerine de oluyor"

    İnternette Honda NC filtre fiyatları en ucuz 45 TL, piyasa da 40 TL ye kadar varmış. Honda Cİvic filtresi ne kadar peki? Ben membasından aldığım için 10 TL verdim

    Ama normal piyasada 15 TL.
    Motor_Derili ve ramsay bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  17. #6257

    Üyelik
    07 Nisan 2018
    Merhabalar,
    2018 NC750X alarak aranıza katıldım. 600km kadar oldu. Formu yeni takip etmeye başladım. 2018 modele tur camı takan oldu mu aranızda? Givi'ninkine baktım ama 2016-2017 uyumlu diyor. Alsam 2018e uyar mı emin olamadım.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  18. #6258
    oguncelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750 x
    Hayırlı olsun.Kazasız belasız

  19. #6259
    Kızıl pars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2016
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Bisiklet
    2018 modele tur camı takan oldu mu aranızda?
    GP kompozit ile bir görüşün, takmadan önce kontrol etmeniz, ölçmeniz vs mümkün olur.
    Hamdım, piştim, hala hamım.

  20. #6260
    agbez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2014
    Merhabalar!..Bende sohbete yeni katıdım.Benim 2017 model NC 750S'im var.Üzerindeki orjinal zincir eksiz sanırım.Zincir aparatı ile sökülebiliyor mu?..Yani zincir değişimi esnasında zinciri perçinli kısmından ayırabiliyor muyuz?..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler