Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda NC700X / 750x & NC700S / 750S Kullanıcıları Bilgi Paylaşım Başlığı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #6841

    Üyelik
    21 Ekim 2019
    merhaba,
    forumda bulamadığım için buraya yazmak istedim. Sizlerin desteğini bekliyorum.
    2016 NC750S ile 2018 NC750S arasında major bir fark var mı?
    İçerik olarak; yakıt tüketimi, amörtisör, kronik bozukluklar veya bildiğiniz herhangi farklar hakkında beni aydınlatabilir misiniz?
    Almak istediğim motor NC750S ve hangi model yılına bakmam gerek onu araştırıyorum. Desteğiniz için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #6842

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    2018'de ön amortisörlere sağlam güncelleme geldi, bir de traction control eklendi galiba. LED farlar da 2018'de gelmiş olabilir, bu sonuncudan emin değilim; bana güvenmeyin ekstradan araştırın.

  3. #6843
    Mirable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2018'de ön amortisörlere sağlam güncelleme geldi, bir de traction control eklendi galiba. LED farlar da 2018'de gelmiş olabilir, bu sonuncudan emin değilim; bana güvenmeyin ekstradan araştırın.
    Aynen dedikleriniz doğru. Showa amortisörler, TCS, led farlar, 3. nesil DCT ve +1 litre bagaj büyüklüğü farkları bulunuyor.

  4. #6844

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı Mirable adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen dedikleriniz doğru. Showa amortisörler, TCS, led farlar, 3. nesil DCT ve +1 litre bagaj büyüklüğü farkları bulunuyor.
    Eskiler de Showa'ydı aslında. Yeniler Showa Dual Bending Valve teknolojili güncellenmiş amortisörler. Performanslarını hiç bilmiyorum...

  5. #6845
    Mirable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750X DCT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiler de Showa'ydı aslında. Yeniler Showa Dual Bending Valve teknolojili güncellenmiş amortisörler. Performanslarını hiç bilmiyorum...
    Eskiler hakkında hiç bir bilgim yok açıkçası Showa olduklarını bilmiyordum Performans olarak xmax'ten sonra bana güzel geldi ama yetkili bi yorum yaparsa daha yardımcı olabilir.

  6. #6846

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Merhaba arkadaşlar. Nc 750 S DCT bakımı yaptıracam ama bilgim yok burda Honda serviside yok. 2015 model motorum DCT iki tane yağ filtresi var malumunuz. İkinci filtre ne olarak geçiyor fiyatları nedir bilgi verir misiniz?
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  7. #6847
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı sheriff87 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Nc 750 S DCT bakımı yaptıracam ama bilgim yok burda Honda serviside yok. 2015 model motorum DCT iki tane yağ filtresi var malumunuz. İkinci filtre ne olarak geçiyor fiyatları nedir bilgi verir misiniz?
    2. filtre şanzıman filtresi olarak geçiyor.

  8. #6848

    Üyelik
    30 Mart 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    Mondial cup, Pulsar 200 NS, Dominar, Honda NC750 S
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. filtre şanzıman filtresi olarak geçiyor.
    Teşekkür ederim emin olmak istedim.
    Sonuçta hepimiz ölecez...!

  9. #6849

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?

  10. #6850

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
    Benim fabrika çıkışı set ile 28.000 km oldu.
    23.000 km'de iken özel bir Honda servisine (eski yetkili servis) gittiğimde "Bu zincir ve dişliler 2.000 km daha götürür ya da götürmez" dedi. Yerli-yabancı ulaşabildiğim tüm kaynaklarda anlatılan eskime belirtileri benim zincir dişlide yoktu. Ne olur ne olmaz diyerek aşağıdakileri satın aldım.
    https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_front_-_jt
    https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_rear_-_jt
    Bir de Karaköy'den Çek malı o-ringli CZ marka zincir aldım.

    Taktırmak için tanıdığım ve güvendiğim başka bir ustaya gittim. "Değişime gerek yok" dedi, ben de taktırmadım. 5.000 km sonra duruma tekrar bakacağım.

  11. #6851
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
    Benim zincirlerim en fazla 15K dayandı. Geçen 18K kullandığım zincirim koptu. Servise yakındım servisten değiştirdim. Zincir ve dişli seti 970TL tuttu.

  12. #6852

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı computeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim zincirlerim en fazla 15K dayandı. Geçen 18K kullandığım zincirim koptu. Servise yakındım servisten değiştirdim. Zincir ve dişli seti 970TL tuttu.
    Benim tecrübe de bu yönde, NC'ler 15.000'de zinciri bitiriyor. Daha uzun kullanabilenler çok yumuşak kullanıyor olmalılar veya sürekli yağlama yapan aparatlara sahipler. (Sürekli yağlamanın zincirin kullanım ömrünü uzattığı söyleniyor, ben tecrübe etmemiş olduğum için yorum yapamayacağım, ömrün bir miktar uzatması mantıklı duruyor çünkü sürekli yağlanan zincirde aşındırıcı kir / pas durmaz...)

  13. #6853

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim tecrübe de bu yönde, NC'ler 15.000'de zinciri bitiriyor. Daha uzun kullanabilenler çok yumuşak kullanıyor olmalılar veya sürekli yağlama yapan aparatlara sahipler. (Sürekli yağlamanın zincirin kullanım ömrünü uzattığı söyleniyor, ben tecrübe etmemiş olduğum için yorum yapamayacağım, ömrün bir miktar uzatması mantıklı duruyor çünkü sürekli yağlanan zincirde aşındırıcı kir / pas durmaz...)
    Toplam 28 bin km'nin son 10 bin km'si otomatik yağlama ile yağlanıyor. Fakat sizin söylediğiniz km ile benim km arasında dağlar kadar fark var. NC'nin fabrika çıkışı zincir ve dişlisinin iyi olmadığını, 15-20 bin km'de değişmesi gerektiğiniz bir çok farklı kaynaktan öğrendim. Benim 28 bin km oldu, anlatılan belirtilerin hiçbiri yok. En yakın zamanda fotoğraf ve video çekip burada paylaşacağım.
    Cyan ve Olcay Avşar bunu beğendiler.

  14. #6854
    erdemt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda NC750 X
    Arkadaşlar Merhaba,

    aşağıda resmimde görülen yerden motorumun yağ sızıntısı var ama çok az. Kadıköyde Ergin usta kapağın değişmesi gerektiğini, bununla beraber yağ ve antifrizin de değişeceğini söyledi. Kapak için hondanın malum fiyat politikası 1800Tl gibi birşey yağı suyu da girince baya pahalıya geliyor. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan ve çözen oldu mu? Kapağın altında devirdaim pompası varmış



  15. #6855
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Benim zincirim de 15 bin km olduğu halde daha bir tık ayar yaptım bu sene, bu kullanımla 30 bin kullanırım gibi geliyor. yumuşak kullanırım ama otomatik yağlamanın etkisi çok büyük.



    Alıntı erdemt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Merhaba,

    aşağıda resmimde görülen yerden motorumun yağ sızıntısı var ama çok az. Kadıköyde Ergin usta kapağın değişmesi gerektiğini, bununla beraber yağ ve antifrizin de değişeceğini söyledi. Kapak için hondanın malum fiyat politikası 1800Tl gibi birşey yağı suyu da girince baya pahalıya geliyor. Daha önce böyle bir sorunla karşılaşan ve çözen oldu mu? Kapağın altında devirdaim pompası varmış
    Kapak değişmeden sıvı conta vs ile bir çözüm bulunabilir belki, değişim ihtiyacı hissettiren şey ne kapak çatlak filan mı?

  16. #6856
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı computeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim zincirlerim en fazla 15K dayandı. Geçen 18K kullandığım zincirim koptu. Servise yakındım servisten değiştirdim. Zincir ve dişli seti 970TL tuttu.
    700 X İLE orj zinciri 29000 de değiştirdim dişli ler de sıkıntı yoktu yani 15 17000 çok az hiç bakımsız zincir anca o kadar gider
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  17. #6857
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ARkadaşlar zincir ve zincir dişlisi kaç km de değiştiriyorsunuz ? Bir de servisteki fiyatını biliyor musunuz ?
    Zincirin ömrü tamamen bakımla alakalı. 15k kullanımda nail bozulur demekki doğru bakım yapılmamış. 2018 model motorumda şu anda 40k yi geçtim daha ayar yapılmadı..

    Tabii ki otomatik yağlama(90-140) no yağ ile ve zinciri gazyağı yada çözücü herhangi bir şey ile temizlememek bu işin sırrı.

    Bu şartlarda en az 60-80 k km gitmesini bekliyorum.
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  18. #6858

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Şehir
    ünye/ordu
    Motosikleti
    Ktm Duke 390 2017,Honda NC 750X 2019
    Benim de 2019 model Nc750x im var ve 1500 km de;şimdilik her 500 km de bir yağladım ama hiçbir solventle temizlemedim. Dolayısıyla sizin dediğinizden yola çıkarsak zincir temizliği yapmadan sadece yağlama yaparsak oringleri yıpratmadan zincir ömrünü uzatmış oluyoruz sanıyorum.Doğru mu anladım acaba Ahmet Bey
    Olcay Avşar bunu beğendi.

  19. #6859
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı SRDR KTM 390 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim de 2019 model Nc750x im var ve 1500 km de;şimdilik her 500 km de bir yağladım ama hiçbir solventle temizlemedim. Dolayısıyla sizin dediğinizden yola çıkarsak zincir temizliği yapmadan sadece yağlama yaparsak oringleri yıpratmadan zincir ömrünü uzatmış oluyoruz sanıyorum.Doğru mu anladım acaba Ahmet Bey
    Yağ olarak ne kullanıyorsunuz. Sprey yağlar yapışkan özelliğe sahip olduğu için toz tutarak aşınmaya sebep olur. Yağlama işini 90-140 no yağla yapın. Doğru olan budur
    SRDR KTM 390 bunu beğendi.

  20. #6860

    Üyelik
    26 Ekim 2017
    Şehir
    ünye/ordu
    Motosikleti
    Ktm Duke 390 2017,Honda NC 750X 2019
    Motul c4 kullanıyorum.Bir önceki motorumda her 500 km de bir yağlar ve her 1000 km de gazyağı eşliğinde temizler/yağlardım.Yeni motorumda da aynı prensiple devam etmeyi planlıyorum; doğru mu yapıyorum sizce

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------

    Bu arada herkese GÜNAYDINLAR


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler