MotoAVM Motosiklet Aksesuarları
Kapat
Üye Girişi
Hadisatinal Buse - 468x80 - Forum Orta
Reflektörlü Motorcu Yeleği
Hudson Deri
Motosiklet Aksesuarları
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Performans egzozlu mondial

  1. #1
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Reklamlar  
    Kaskcim.com - Dünya Markası Kasklar
    Kuba Motor
















    site için fotoğraf çekerden bunuda gordum çektim, egzoz ayarlı egzoz olmuş oluyor galiba.... Bu şekilde cok az ses çıkıyorr, orjinal gibi ama o egzozun ucundaki iki civata sökülünce sesi tahmin edemiyorum....
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)


    AVM Forum
    Motosikletciyiz.com Outdoor & Motosiklet & Motor Aksesuarları
    Motomax
  2. #2
    çavuşoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2006
    bu egsoz performans eksoz falan diil ama ses için belki seni tatmin eder

  3. #3
    jonturq - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2005
    Şehir
    Istanbul / Beyoglu
    Motosikleti
    Cosa 200
    Cirkin sey
    First Day Of My Life

  4. #4
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir & Kartal
    Motosikleti
    Hyosung GT 650 (13.motor)
    Ne kadar performans veriyor acaba çok merak ettim kaç hp :D Kusura bakmada görüntü berbat, sesi eminimki ondanda berbattır
    KLV 100/ RSV 1000/ Bandit 650/ Hyosung Gt 650/ S&T Gt 650 / Nexus 500/ xEvo 400/ xCity 250/ Scarabeo 200/Bobcat 150

  5. #5
    mach1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Şubat 2008
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    mondial zn125 (pırpır)
    %100 sanayi yapımı.Sanayi yapımı egzostan performans pek alınmaz.
    Malımızı mülkümüzü bir horoz taşır,keyfimizi Sultan Mecit vapuru taşıyamaz
    Drift Religion

  6. #6
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı mach1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    %100 sanayi yapımı.Sanayi yapımı egzostan performans pek alınmaz.
    bence o kadar kesin konusma, sanayi yapımı değil fakat sanayde egzozcudan alınmış bi performans egzozu, hızda 10 km felan etkiliyor bnm bildiğim ama yinede sahibi daha iyi bilir, ben sadece motoru gordum ve foto çektim.,fakat o abartlara göre çok güzel ve sport bir ses çıkarıyor. Sanayı yapımı olan bölgesi sdece susturucusu. ayrıca bildiğinizi umuyorum ama sanayide yapılan egzozlarda çok yerde kaynak olur. bu gayet orjinal satılan maximun 120 ytl değerinde egzoz.
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  7. #7
    karayılan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2008
    Şehir
    GAZİANTEP
    Motosikleti
    Honda Fizy 125 Mavi
    bu araba eksozu be hem 100cc'lik bir motorun performansını nasıl arttırabilir bu eksoz bu sesten başka bir işe yaramaz zaten taktıranlarda ses için taktırıyor
    gerçekleri tarih yazar tarihide GALATASARAY

  8. #8
    musti_kemer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2008
    Şehir
    ANTalyA
    Motosikleti
    Piaggio skipper 2T // Yamaha Majesty 250
    sevgili teknoali..bak bu iş benim uzmanlık alanlarımdan birisi ve bu eksoz o motora performans vermez..çünkü aracın motor hacmine göre perofrmance eksozları wardır...örnek vermek gerekirse enduro motorlarda yüksek cc li bir motorun performance eksozu düşük cc li bir motorun performance ını etkilemez..mesela 4 zamanlı bir motorun performance eksozu 2 zamanlıya imkanı yok güç vermez..o eksoz sadece ses yapar..eksozlar araçların belli bir oranda sıkışmasını sağlar genelde ama bu eksoz araba için olduğu için o motorda performance etkisi yapmaz..

  9. #9
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı musti_kemer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sevgili teknoali..bak bu iş benim uzmanlık alanlarımdan birisi ve bu eksoz o motora performans vermez..çünkü aracın motor hacmine göre perofrmance eksozları wardır...örnek vermek gerekirse enduro motorlarda yüksek cc li bir motorun performance eksozu düşük cc li bir motorun performance ını etkilemez..mesela 4 zamanlı bir motorun performance eksozu 2 zamanlıya imkanı yok güç vermez..o eksoz sadece ses yapar..eksozlar araçların belli bir oranda sıkışmasını sağlar genelde ama bu eksoz araba için olduğu için o motorda performance etkisi yapmaz..
    fark var abi. ama şöyle düşünmek gerekirse elimizdeki 97 cc'lik bi motor cbr 600 yada r1000 değil.Alınacak sonucta ona gore olur. Mesela bu motor Göstergede 100 yapıyorsa bu egzozla 108 yapabilir.egzoz açık olunca motor daha rahat çalışıyor ve orjinal egzozlu motora göre az da olsa daha hızlı gidiyor.

    benim motoruma bi ara açık egzoz taktim. O egzoz ile normalde 92 civarı yaptığım ve herzmn gittiğim yolda Göstergem 100 gösterdi.Motor gelen havayı direk dışarıya verdiği için hafif de olsa hız kazandırıyor.

    Şuan bende mondial kullanıyorum bizim yaptığımız hızlar gercek olarak bilmiyorum fakat göstergeme göre 100-110 yerine göre 120. bizse orasını burasını oynayıp, sibipların kafasını kestirip bilmem ne yapıp 3-5 km daha hızlandırmaya çalışıoz.

    umarım anlatmak istediklerimi anlatabilmişimdir.



    (ben bu konuda aşırı bi bilgim yok onuda not olarak yaziim.)
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  10. #10
    musti_kemer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2008
    Şehir
    ANTalyA
    Motosikleti
    Piaggio skipper 2T // Yamaha Majesty 250
    walla alicim sana önerim motorunuza yeni piston atık rektefiye yaptr...sonra orjinal eksozun içini boşalt ve birazda karbratrü aç sonra nasıl gidiyor bak....

  11. #11
    mehmet_kral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2008
    evet bencede performansında pek işe yarıcanı sanmıyorum ama ses olarak işe yarayabilir:D

  12. #12
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı mehmet_kral adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet bencede performansında pek işe yarıcanı sanmıyorum ama ses olarak işe yarayabilir:D
    ne diimki bunca kişi böyle diosa ne kadar da aksini idda etsem sizin dediğiniz kabul gorulecek

    o zmn coook güzel ses çıkıyo
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  13. #13
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Aliciğim o fotodaki performans egzoz değil..

    Yani bizim bildiğimiz performans egzoz değil..

    Görüntüsü hoş..Sesi de hoş olmalı bence..

    Ama dediğim gibi bizim bildiğim performans egzoz değil..

    Peki neymiş bizim bildiğimiz..Meşhur Performans egzoz dediğimiz
    şöyle bir şeymiş..

    Lütfen okuyun..Her gördüğünüzü de PERFORMANS EGZOZ sanmayın..

    Not Mesajı: PERFORMANS EGZOZLARI

    Bir performans egzoz sisteminden istenen, egzoz gazını olabildiğince rahat, hızlı ama motorun ihtiyacı olan "geri tepmeyi*" de sağlayarak dışarı atması ve eğer mümkünse fazla gürültü yapmamasıdır.

    *Geri tepme, içten yanmalı atmosferik motorların randımanlı çalışabilmek için ihtiyaç duyduğu bir sıkışmadır. Egzoz gazı rahat ve hızlı dışarı atılmalıdır, ancak gereğinden daha rahat dışarı çıkan gaz, motorun ihtiyaç duyduğu sıkışmayı sağlayamayacak ve motorun kaba bir tabirle “rehavete” kapılmasına sebep olacaktır. Geri tepmesi olmayan atmosferik bir motor özellikle alt devirlerde hızlı kalkış için gerekli torku üretemeyecek, ancak üst devirlere standardından daha rahat çıkacaktır. Geri tepmesi fazla olan bir motor ise alt devirlerde ve esnekliklerde normalden daha yüksek tork üretebilecek, fakat yanmanın ve gaz atışının hızlandığı üst devirlerde motoru sıkıştırarak çalışmasını zorlaştıracak ve gücü düşürecektir.

    Yanma odalarına açılan emme sübaplarından giren benzin hava karışımı bujiler tarafından ateşlenerek patlar ve pistonun ileri hareketini sağlar. Piston geri gelirken patlamada oluşan atık gazı geri sıkıştırarak, açılan egzost sübapları aracılığıyla egzoz manifolduna iter.

    Egzost manifoltundan katalitik konvertöre doğru giden egzoz gazı, çevreye zarar vermemesi için burada sıkı bir filtreden geçer ve orta susturucuya aktarılır. Orta susturucuda biraz daha hız kaybeden egzoz gazı, genellikle gürültüyü mümkün olduğunca kesmek için geniş yalıtımlı, çok odalı veya kıvrımlı tasarlanmış olan son susturucudan dışarı atılır… Görüldüğü gibi egzoz gazı borular ve susturucular içinde epey uzun bir yolculuktan sonra motordan dışarı atılmaktadır. Manifolttan son susturucuya kadar geçtiği tüm mesafe içinde hızını kesen ve dışarı rahat çıkmasını önleyen bir çok engel, filtre ve dolambaç bulunmaktadır.

    Genellikle standart motosikletlerde egzozlar, performansa yönelik en mükemmel şekil ve iç yüzey özellikleri ile üretilmezler. Ucuz maliyetli ve seri üretimleri kolay olacak şekilde tasarlanırlar, çevre koruma ve gürültü azaltma amacıyla katalitik konvertör ve motorun ihtiyaç duymadığı kadar büyük ve yoğun susturucularla üretilirler.

    Yan sanayide ise Supersprint,Revil, CSC, Ansa, Remus, King Dragon, Laser ve benzeri üreticiler tarafından, her motosiklet için özel olarak tasarlanarak ve en iyi performans ve en yüksek motor gücü için dinamometre üzerinde defalarca test edilen egzoz sistemleri, kendi içlerinde de farklılıklar göstermekle birlikte, genellikle fabrika standardı egzozlardan çok daha iyi sonuçlar verirler. Bunlar hem malzeme kalitesi, hem iç yüzey kayganlığı, hem de performansa yönelik dizayn açısından standart egzostlardan daha itinalı ve profesyonelce üretilmişlerdir. Boru genişliğinden susturucuların büyüklüğüne kadar her ayrıntı yoğun hesapların ve çok sayıda denemenin sonucudur. Bu sayede manifolttan itibaren başlayan komple performans egzoz sistemleri, %5’ten %10’a kadar ek güç sağlayabilmektedir.

    Egzoz sisteminde ilk olarak, egzoz manifoltunun yapısı incelendiğinde, motosikletlerin silindirlerinin adedine göre 2,4 veya daha fazla koldan ayrı ayrı çıkan atık gazı çoğunlukla 1 veya 2 ana boruda toplayarak 1 veya 2 çıkıştan dışarı atmak üzere tasarlanmış olduğu görülür. Bir egzost manifoltunun randımanını etkileyen başlıca faktörler boruların şekli ve iç yüzeyidir. Bu boruların şekli, gazın ilk çıkış anında ilk geri tepme noktasına gidinceye kadar hiçbir engele veya keskin köşeye çarpmadan hızla ilerlemesi için uzun ve yumuşak kıvrımlı olmalıdır. İç yüzeyin mümkün olduğunca pürüzsüz ve kaygan olmasında fayda vardır. 4 veya daha fazla çıkışın birleşeceği ve tek boruya düşeceği nokta kuşkusuz ilk geri tepme noktası olacaktır.

    Buradan sonra katalitik konvertöre giden gaz, motorun ihtiyaç duymadığı ölçüde bir geri tepme meydana getirir. Katalitik konvertör çok sayıda ve birbirine çok yakın süzgeçlerden oluşmaktadır. Bunlar gazın hızını keserek performansı düşüren bir sıkışma meydana getirirler. Performans egzoz sistemlerinde katalitik konvertör yerine sadece gereken geri tepmeyi veren ve aşırı gürültüyü engelleyen düz ve direkt çıkışlı bir ara susturucu kullanılır.

    Standart sistemlerde buradan sonra, egzoz gazının yolu üzerinde bir orta susturucu bulunmaktadır. Performans sistemlerinde bulunmayan bu susturucunun amacı da yine bir ölçüde geri tepme ve özellikle gürültünün engellenmesidir. Performans sistemleri bu aşamada geri tepmeyi boruların dizaynıyla sağlarken, gürültüyü de olabildiği ölçüde malzeme kalitesiyle önlemeye gayret ederler. Ancak elbette performans için üretilmiş bir egzoz sisteminin gürültüsü standart bir sistemden daha fazla olacaktır.

    Son susturucuya gelindiği zaman, standart sistemdeki susturucunun, genellikle gazı en az 2 kez 180 derece döndürdüğü veya arka arkaya birçok odacığa sokarak süratini ve gürültüsünü kestiği görülür. Performans egzozları ise son susturucuda kullandıkları elyaf yalıtım tabakasını standarttan daha kalın ve daha kaliteli tutarak gürültüyü keserken, gazı direkt ve dolaysız bir şekilde dışarı atarak motoru rahatlatırlar.

    Sonuç olarak, performans egzozları, motosikletin üzerinde başka modifikasyonlar olsun veya olmasın gazın dışarı atımını kolaylaştırır ve mutlaka performansa ek bir katkı sağlarlar.

    Ancak bunların fiyatları da kaliteleri gibi yüksek olduğu için, kimi performans tutkunlarının, komple sistemler satın almak yerine, aynı mantığa hizmet edecek daha ucuz çözümler aradığı da görülür. Örneğin katalitik konvertörü ve orta susturucuyu iptal ettirerek yerine düz boru veya düz susturucu taktırmak, standart son susturucuyu çıkartarak yerine direkt bir susturucu taktırmak bunlardan bazılarıdır. Sözü geçen bu uygulamalar da motorun egzoz gazını atmasını bir ölçüde kolaylaştırmakta, kimi zaman ve kimi devir aralıklarında artı güç sağlamaktadır. Fakat maalesef bunlar, baştan sona mühendislik hesapları ve uygun malzemeler ile üretilerek çok kez denendikten sonra piyasaya sürülmüş ve devir bandının başından sonuna kadar maksimum ek güç getiren olan orjinal performans sistemleri kadar faydalı olmayacaktır…

  14. #14
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    murat abi.Olayı şimdi anladım, değilmiş.Ama bana kimse bu gibi anlatmadı ki ; herkes performans egzozu değil deyip çıkıyor.Baştan sona okudum ve olayı anladım.Gerçek performans egzozu fiyatı 600$ gibi fiyat olan egzozlardan başlıyor.Bende diyodum bu egzozlar neden bu kadar pahalı die.Demekki o kadar işi yapıyor o yüzden.

    ßilqiler için cok tesekür ederim.
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  15. #15
    digi_boy26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    murat abim klavyen ve parmaklarınd ert görmesin bunu faydalı bilgilerde benim başlığa eklesem mahsuru olurmu?
    Bu Eskişehir'de haala tekerleğimin basmadığı yerler var
    Demir at, avrat, silah !!!

  16. #16
    caracalstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2008
    Şehir
    normalde izmirim tam 35 şimdilik istanbul...
    Motosikleti
    bisan-lifan 250 cc roadstar lf 250 :)
    değişik ama bence gerek yok çünkü modıal 100 cc bı motordan bahsedıyoruz o motorun aksamı zaten hıza uygun deıgıl 90 ı geçmek bile tehlıke
    msn bi dert emmesen bi dert mode-XL fan

  17. #17
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı teknoali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    murat abi.Olayı şimdi anladım, değilmiş.Ama bana kimse bu gibi anlatmadı ki ; herkes performans egzozu değil deyip çıkıyor.Baştan sona okudum ve olayı anladım.Gerçek performans egzozu fiyatı 600$ gibi fiyat olan egzozlardan başlıyor.Bende diyodum bu egzozlar neden bu kadar pahalı die.Demekki o kadar işi yapıyor o yüzden.

    ßilqiler için cok tesekür ederim.
    Eyvallah Aliciğim..

    Konu ne kadar Motosiklet Fotoları olsa da içeriğinde Teknik Bilgi verilmesi gereken bir konuymuş..Bu sebepten dolayı konuya bir açıklama yapma
    zorunluluğu hissettim..
    Yardımcı olabilmişsemne mutlu bana...
    Kolay gelsin..

    Alıntı digi_boy26 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    murat abim klavyen ve parmaklarınd ert görmesin bunu faydalı bilgilerde benim başlığa eklesem mahsuru olurmu?
    Ne demek DİGİ'm Sinanım..
    Sevinirim tabi ki..

  18. #18
    caner22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2006
    Şehir
    Edirne ve Çevresi
    aynaları neden sökerler bir türlü anlamıyorum

    Eger HErsey HaLa KOntroLündeYse YAVAS GidYoRRsUn

  19. #19
    teknoali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mayıs 2008
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Tudey Gsr pcx
    Alıntı caner22 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aynaları neden sökerler bir türlü anlamıyorum
    cix goruntu
    08 Mondial 100 UKH(44.000) > 11 CBR 125R(3500) >11 CBR 125R( 24.000) >11Ninja 250R (15.000)>Spacy 110 (11.000)>XT660R(10.000)>CBR600RR(8.000)>CBR250R(5. 000)>Suzuki GSR 600(5.000) >Yamaha RS (500)>Tudey50 (2.000) >Honda PCX 125(150 KM)

  20. #20
    _alp_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    VTX 1300
    Alıntı TanImsIz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne kadar performans veriyor acaba çok merak ettim kaç hp :D Kusura bakmada görüntü berbat, sesi eminimki ondanda berbattır
    En kisa ve oz yorum
    http://www.ataturkungencligehitabesi.com/

    Okuyup da bugunu anlayamayan ahmaktir...
    Reklamlar  

1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler