bende ilk deneyimini moped ile yaşayanlardanım.Hatta ilk Cross*enduro deneyimi onunla yapmıştım
bende ilk deneyimini moped ile yaşayanlardanım.Hatta ilk Cross*enduro deneyimi onunla yapmıştım
Retro Moto Works
Instagram & Facebook
.../retromotoworks
arkadaşlar o motorların adı mobylette degil pata pat diyoruz biz burda onlara
77-78 yıllarıydı. Dayım motosiklet tamirciliği yapıyordu ve bir Mobylette'i bir de adını yanlış yazarsam kusura bakmayın Station olarak aklımda kalmış iki motoru vardı.
Station aşağıda ki gibi bir şeydi.
mobylette ise şunun gibiydi.
İlk sürüş deneyimlerimi bu iki motorla yaşadım. Ayaklarımı ancak ortadaki benzin deposunun bittiği yere basabiliyordum. Bu nedenle tek başıma kullanmama izin vermezlerdi. Dayım arkaya oturur ben sadece direksiyonu tutar kullanmaya çalışırdım.
1-2 yıl sonra ailesi Almanya'da yaşayan bir arkadaşımın bodrumunda bir motor buldum. Oda aşağıdakine benzer bir motosiklettti. Eğer çalışırsa bu bizim için büyük eğlence olacaktı.
Motosikleti artık tek başıma kullanabiliyordum Fakat kendi motorum olmadığından her zaman kullanma şansı yoktu. Bodrumda bulduğum bu motor büyük şanstı fakat çalışmıyordu.
Sağnak yağış altında motoru ittirerek tamirhaneye götürdüğüm günü asla unutmam. Donuma kadar ıslanmıştım fakat mutluydum. Eğer çalıştırabilirsem geçici bir süre de olsa bir motorum olacaktı ve daha 10 yaşındaydım.
Aylarca parçası için para biriktirip en sonunda motoru çalıştırmayı başardım. Fakat dayım hayatımın adiliğini yapıp Station motorunu bana hediye etti. İşin bütün zevki kaçmıştı. Ben onca ay uğraşıp geçici de olsa bir motor sahibi olmuştum. Fakat Station daha hızlıydı ve damarlarımdaki kan galip geldi. Arkadaşımın motorunu tekrar bodruma kapattım.
Motosiklet sevdasının başlama noktalarından olduğu için mobiletin kalbimde ayrı bir yeri vardır.
Fakat bu sevda ile babamın harçlıklarının birlikte yürümeyeceğini anlamam uzun sürmedi ve okul dışında çalışmaya başladım. Sürekli yeni modeller çıkıyor ve ben onlara sadece uzaktan bakıyordum.
Bir tek amacım vardı. Aşağıdaki motoru alabilmek..
Bu motor bu gün hala varmı bilmiyorum. Markası Puch ve biz ona puhş derdik.
Fakat ben onu alacak parayı biriktirene kadar rahmetli dedemin Kara Jawa'sı ilgimi çekmeye başladı. O da aşağıdaki gibi bir şeydi.
Sonrası geldi. Bir daha motosiklet tepesinden inemedim.
Aslında buraya sadece resim ekleyecektim. Fakat yukarıdaki resimleri bulunca birden geçmişe gidiverdim.
Kendi kendime bir nostalji desem yerinde olur.
O dönemlerde Mobylette ve pejo üstten depolu 50 cc lik modeller piyasaya sürmüşler ve çok tutulmuştu.
Eğer resimlerini bulabilirsem onları da bir ara burada paylaşmak isterim.
Hey gidi günler
[COLOR="Red"][I]CROSS ÖZGÜRLÜĞÜN FARKLI BİR ANLATIMI GUZEL BİR YAŞAM TARZI VE ENGEL TANIMAZLIKTIR[/I][/COLOR].
OH BECOME RICH FOR SAKE DIE
Station güzelmiş ben de Hercule kullanmıştım.
Kolpa Adamları
ilginç mobilet asıl antalya, manisa,izmirde adamlar 120 yapıyolar pistonu kısaltıyorlar daha fazla hava ve yakıt girsin diye
airbag olayına hasta oldum valla...
benım dedemde alıp satımını yapardı pejoların ben daha 7-8 yasında onlara bınıyodum bi yatık depolusu bıde dık olan vardı samsunda herkes bunlarla dolasırdı yaslı admalar camiye falan gıderlerdı bende bınerdım benzın koyarken yagda koyarlardı depoya bana cok ılgınc gelmıstı..ben benzin bıttıgınde yağvar evde onla calıstınıgın zannetıp bı bıdon yag koymustum içine dedemde yenı modelı vardı tryıp kolaon falan taktırmıstı hatta böle dız hızasına nıkalajdan dızlerı korumak için demır yapmışlardı onlara kolonları takmıstık cok guzeldı o yıllar.....
jawa lar cıkmıstı bana sankı o bmw gıbı gelırdı bide rus motorları vardı hhh adı bıseydı unuttum onlar vıteslı ya bırı o motordan gecerken bakarıdık vaybee adama bak jawa sı var derdık birde sepetlı acıkmavi beyaz iki renklı motor vardı unttum hatırlamıyorum onuda ama o zmanlardan hasır nesır oolmustum motorla dedem sayesınde sonra arkadasım kaza gecırıp vefat edınce bıraz ara verdım zaten evdekılerde istemedi ama neyse işte devam ne yapalımm.....
Su soğutmalı mobylette'nin modeli (Aqua),Peugeotunkide 103 Spxlc'idi bilginize.Peugeot'unki su soğutmalısı deilde,Mobylette'in su soğutmalısı çok güzeldi yedek parça sorunu ve üretimi bittiği için ortalıktan kayboldu
[COLOR="red"][B][I] 4 zamanlı --> ::144:: <-- 2 zamanlı (A rh 2TT)[/I][/B][/COLOR]
ama o pejolarin su sogutmalisi sadece artistlikti.hicbi poka yaramiyodu.comtayi catlatincada masrafa yok aciyodu(tecrube konusuyo bu konuda )
Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion
ulan bu ducatı olsun benim bisiklet hayabusa olur
Hiç unutmam biz de bunlara binerdik zamanında..
1-3-8........................................138
FORUM KURALLARI ve KULLANIMI HAKKINDA
waaay be gözümde canlandı sımdi gecen yıllar dayımında mavı bı pejosu vardı... mahallenın en guzel mobilletiydi... sattılar sonra ben cok küçüktüm am çok üzülmüştüm
MÖTÖRÜM MÖTÖRÜM MÖTÖRÜMÜ VAR GALİ YÜCE YARABBİM:queen:
mobylette demeyin bana ya hundai starex'e nasıl gömmüştüm ortadan frenleri tutmamıştıda gözlerimi açtığımda yerde sürükleniyordum
hızlı yaşa genç öl cesedin yakışıklı kalsın :bounce:
ben yetişemedim ama babam anlatırdı bana nası yolda kaldıklarını amcamla
sonra bi kerede daga gecırmıs annemde arkasındaymıs o gunden beri annem
motora binmiyo benim beatimi bile
Biz dün 2 kişi mobylettle 35 40 km yol yaptık rampalarda vardı ve hiç arza yapmadı.
mobylette ve pejo zevki bambaşka anlatılmaz yaşanır :D
nerden hortlatdınız bu konuyu yaww
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)