Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sidecar yarislarinin tarihcesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Sidecar , turkce adi ile motosiklet sepeti adi verilen kendine ait sasi ve tekerligi bulunan ek oturma kismi diye de tanimlayabiliriz. II. Dunya savasindan evel ozelikle avrupada artcinin rahat bir sekilde yolculuk edebilmesi icin dusunulen bir sistem. Arka tekerlek sasiye bagli olarak cift teker gucu uretiyor ve bu sekilde 3 kisi bile yolculuk etme imkani sagliyordu


    II.Dunya savasinda mekanize kuvvetlerin gozdesi olan Alman ordusunun BMW motorlarda uyguladigi ve iyi sonuclar aldigi bir sistem.
    Sidecar in belkide tek dez avantaji virajlarda motorun yana yatma yetenegini sifira indirmesi idi.

    Peki sepeteki artci viraj dengesi sorumlulugunu ustlense biraz soyle serbes hareket imkani saglansa. O zaman surucu yerine o saga sola yatar ve motor eski gucune ve kivrakligina ulasabilirdi.
    1960 lar sepetli motorlarin yaris pistlerine girisleri ve "Sidecar race" olayinin dogusunun baslangicini hatirlatir bizlere





    O zamanlar on catali kisaltilmis ve alcaltilmis motosikletler yanda parelel giden sepet ile yarisiyorlardi. Bugunku yarislarin temelinden yola cikarak artic nerde ise tum onemli faktoru ustlenmisti. Belkide dunya motor sporlarinda side car pilotun degil articin daha onemli faktor oynadigi tek yaristi. Artic vucut agirligini koyarak motorun viraja giris cekim gucunun tersine yatarak onu dengeliyor boylece motor virajda hiz dusurmeden hizli bir sekilde yol alabiliyordu.



    Zaman ilerledikce teknoloji ve diger teknik bilgiler tum motorsporlara yansimisti ,bundan nasibini Sidecar da aldi. 700 ile 1000 cc ye yukseltilen motorlar tamami fiberden olan bir govde ile kaplandi. Artic artik yanda degil arka ona verilen genis mekanda rahatca hareket edebiliyordu. F2 yaris tekerlekleri kullaniliyor ve suspansyonlar tamami ile degismisti.Sidecar artik duzlukte veya virajda yuksek hizlar ile yol tutan deli bir yaris makinasi olmustu.









    Sidecar isi o kadar ilerlediki tum dunyada turnuvalari ve kendi klasmani olan bir yaris turu haline geldi . Hatta cross bile




    Sidecar da ki belkide en zevkli nokta articaya bakip haa dustu dusecek diye dusunmemiz , ama cok nadir olan bu kaza bile bizi heycana bogmaya yetiyor. Turkiyede bu kadar gusel pistler var iken boyle ilginc bir sporun yapilmamasi gercekten cok yazik. Umarim bununda onculeri yakinda cikar.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    elline sağlık güzel olmuş...
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  3. #3
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Anadoluda Salihlide çok bol gördüm bunlardan eşya bile taşıyorlardı...İzmirdede seyyar satıcılar kullanıyor amaç farklı ama olsun ekmek parası....

  4. #4
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    KARDEŞ MANYAK BİŞİ BİRAZDA KOMİK DÜŞÜNSENE YARIŞ PİLOTU BAĞIRIYOR heeey viraja gereceğiz sağa yat sola yat düz dur ne manyak bişi böle heheheeeee


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler