Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Eğitmen gözü ile AEA nın kazası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Merhaba Motosiklet Dostları,

    Öncelikle ,

    Barkın Bayoğlu (AEA) , Fuat Domaniç ve Devrim Sirmen e en içten şekilde büyük geçmiş olsun diyorum .

    Bu dakikadan sonra kuru kuru eleştiri yapmayı istemiyorum. Barkının sürüşü hakkında bu kaza olmadan önce defalarca yazdım çizdim. İleri sürüşteki öğretilerin özeti şudur "BİR KAZAYA KARIŞMAMANIN EN GARANTİLİ YOLU HİÇ ORADA OLMAMAKTIR" yani bizim öğretimiz kaza olmadan önce biter. Kaza olmuşsa yapılacak tek şey geçmiş olsun demek ve ölüm olmamış olmasına sevinmektir. Düşene sonradan akıl vermek sevimsiz bir durumdur.

    Umarım en kısa sürede sağlıklarına kavuşurlar ve Barkın eğitmenler hakkında sallamaya devam edebilir. Sağlık olsun yeterki onlar geri dönsünler biz yine katlanırız.


    Eleştirmek yerine sadece kazanın oluş şekli ve nedenlerini videodan çözebildiğim kadarı ile kendi görüşümle anlatmak isterim.

    Kazanın oluşundaki ana etken "yakın sürüş ve yetersiz arka kontrolüdür" tür. "Fuat Domaniç arkadan geldi çarptı" demek işin kolayına kaçmaktır. O hızda yapılan bir sürüşte , o takip mesafesinde Barkının frenle beraber gelen sağa pikesine cevap verebilecek ne zamanı ne de mesafesi vardı Fuat Domaniç in.

    FD nin daha önceki pistteki kazasındaki durum ile burada olan biten arasında dünyalar kadar fark var , saatte 150 km civarında 1 sn takip mesafesinde önünüzde giden motor sert bir frenle sağa çekilir ve önünüzü kapatırsa aynen videoda olduğu gibi daha gazı kapatamadan patlarsınız. Yinede FD tecrübesi ile motoru oldukça sağa çekmeyi başarmış ama arkasında olan bitenden habersiz, ayna kontrolü olmadan sağa çekilmeye devam eden Barkından gidonu kurtaramamış.

    Sonuçta sadece Fuat Domaniçe yüklenmek haksızlık etmektir. Bu hızda bu kadar yakın takip mesafesinde o üçlüden hangisi arkadaysa ortadakine çarpması kaçınılmazdır.

    Tekrar tekrar her ikisine de geçmiş olsun diyor ,en kısa sürede sağlıklarına kavuşarak motosiklet üzerinde görmeyi diliyorum.

    Sevgilerimle

    kukuleta, Emreerol, mavisipa ve 8 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    KUVVETMİRA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Temmuz 2008
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    xt 600
    barkın'a 8'de 4 versek uygun mudur?
    Bulent78, crocodil ve Sj's bunu beğendiler.

  3. #3
    berkay3212 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 600 RR 2015
    Tecrübeli olduğunu iddia ettiğiniz birisinin, Grup sürüşünde sağlama yapması, bu hızla sağlamaya geçmesi doğrumu?
    Hadi yapıyorsun, öndekine kendini belli edip, emin olduktan sonra gerekli mesafeyi bırakıp geçmen gerekmezmi?
    Son anda refleks olarakta çok hafif bi kontra verse kurtarabilirmiş donup kalmış.

  4. #4
    ardacik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Oncelikle ikisinede gecmis olsun... umariz n kisa zamanda sagliklarina kavusurlar. Evet barkin saga dogru aciliyo evet. Fakat fuat domanic dumduz gidio bence refleks olarak cok gec farkina variyo.cok yakin gidiyolar burda onundekini gozonunde bulundurarak daha aciktan gidebilir. Ama olan olmus bu insanlar ilkkez beraber surmuyolar hep beraber geziyorlar. o yuzden birbirlerinide en iyi onlar tanir.

  5. #5
    eminemre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2016
    Şehir
    Beşiktaş / İstanbul
    Motosikleti
    X Max 250 Ironmax
    Sadece bu kaza vidyosu bile yeni başlayan, kendini geliştirmeye çalışan arkadaşlara (ben dahil) örnek ve yol göstericidir.
    Cloud bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    En sağ şeritten 162 ile dostum dediğin adamın sağına girilmez olsa olsa kan davalıdır bunlar...
    hyanax100 ve yürekçe bunu beğendiler.

  7. #7
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı KUVVETMİRA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    barkın'a 8'de 4 versek uygun mudur?
    Artık böyle bir değerlendirme yapılmıyor koca adam. Asli kusur ve tali kusur olarak iki değerlendirme var. Yaralanma olduğu için mutlaka bilirkişi çağırılarak kaza raporu tutulmuştur. Kaza raporunu görmeyi isterdim.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  8. #8
    rollcycle - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul City
    Motosikleti
    R1250GS ADV
    Herkes adamın fanatiği olmuş Bukadar yüksek süratte bukadar takip mesafesi ve motosikletlerin birbirine bukadar yakın konumlanmış olması zaten yanlış birşey. Orada motosiklet yerine arabada olabilirdi daha sert bir geçiş olabilirdi iki sürücü içinde.

    Barkının her videosunda saçı az göbeği fazla eğitmenlere sallarken hepimiz gülüp geçiyoruz. Bir işi yaparken diğer bir işe bok atmak zaten hoş bir durum değil. Burada önemli olan motosiklet kültürünü geliştirmek için birşeyler yapılacaksa herkesin biriyle güzel anlaşması birbirini dinlemesi gerekiyor.
    Okan Sinan Ocan, sey_47, Cloud ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9

    Üyelik
    26 Şubat 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    sym fiddle 2012-pulsar 200ns-dominar400
    aşırı tecrübeli sürücüler için de ikarus sendromu var mıdır acaba
    Shrieker ve ilterirfan bunu beğendiler.

  10. #10
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    grup sürüşü kurallarını bir kenara bırak, bu adamların sadece beraberken yaptığı kilometreyi, çoğumuz hayatımız boyunca yapmadık. birbirlerinin sürüş karakterini, ne zaman neler yapabileceklerini biliyor olmaları gerekir. biri, diğerinin açılabileceğini düşünmeden, görece yakın olarak sağlamaya çıkıyor. barkın, 1 metre mesafe ile sağlamaya çıkarken, fuat abi de 1 metre mesafe bırakarak sağlamak istiyor. ölümüne kanka olsan bile ki Allah korumuş, az daha öyle oluyormuş, o süratte olmasan bile 1 metre çok az. zaten sağdan geçiyorsun. zaten apaçi bir grupsun, altında buna müsait motorlar var, sen sağlamaya çıktıysan, diğeri de çıkmış olabilir. aynanı kontrol et o zaman.
    gerçi aynayı kontrol etsen de mt10, gaza oturduğun zaman saniyeler içerisinde, koontrol edildiği yerden çoktan fırlamış olabilir.

    ben amatör sürücü olarak, hata oranının ikisinde de eşit olduğunu düşünüyorum.
    crocodil ve killingroad bunu beğendiler.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  11. #11

    Üyelik
    31 Mayıs 2012
    Şehir
    Antalya
    İlk olaraka bu bir özeleştiridir ..

    Bence burada olan sey sadece dikkatsizlik grup sürüşü yapan herkesin başına gelebilecek bir olay bu ,Vay sağdan geçmiş vay ani firen yapmış bunlar olası şeyler , bu arkadaşlar racing kullanıcısı en azından barkın öyle o hızlarda yakın mesafede gitmek normal geliyor insana o an doğru yanlış olayına girmiyorum olacağı varmış olmuş bu herkesin başına gelebilir adamı topa tutmaya gerek yok bence litrelik motor kullanan ve grup gezisine katılan arkadaşlarım ne demeye çalıştığımı anlamışlardır , rabbim herkesi kazadan beladan korusun insaallah.. Tekrar söylüyorum bu bir özeleştiridir.


    keyifli formlar

  12. #12
    chopperrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda Goldwing GL1800...
    Fuat Domaniç'in kim olduğu hakkında bilgi verebilecek olan var mı ?

  13. #13
    sinansari_fb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul-Ataşehir
    Motosikleti
    BMW K1300S
    videoyu yavaşlatıp izlediğim zaman, arabayı sollamak için hızlanıyorlar, sollama bittikten sonra Fuat sağ şerite geçiyor ve sabit 160 lı hızlarda seyrediyor, Barkın da gazı keserek ve fren yaparak 159 dan 120 li hızlara düşüyor Sinyal vermeden sağ şerite geçiyor,fren basmaya devam ederek sağ şerite geçiyor,(26. saniye ) bu sırada Fuat 160 km hızla geliyor, durumu farkediyor fakat hızını ve bakışını ayarlayamıyor, bakışı Barkına kitleniyor, sonrasında olanlar oluyor, çok geçmiş olsun Allah beterinden korusun. Allah acil ve tastamam şifalar versin,

  14. #14
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Kazazedelere geçmiş olsun.
    Fakat şöyle bişey var; bende 20 senedir motosiklet üzerinde olan biriyim ve bunların yaptığı bu hatayı şehiriçi hızlarında dahi yapmıyorum. 50 cc den tut 1000 cc ye kadar bir çok motosikletim oldu ve 1000 likle dahi hiçbir zaman kendimi riske sokacak hareketlerde bulunmadım. Mesela kimseyi sağlamadım.
    Arkadaş sen türkiyenin en tanınmış motorcususun, bir ton genç seni rol model alıyor, insanlara motosiklet tecrübelerini aktarıyorsun ve ülkenin en tanınmışı sensin. Nasıl böyle aniden kontrolsüzce şerit değistirebiliyorsun.
    Arkadan gelen Fuat bey ise koskocaman adam hepimize örnek olması gereken bir abimiz ama nasıl olurda böyle asvalt gazcısı apaçi gençler gibi motor kullanır ? Sağa girmek nedir ya ?
    Yapmayın arkadaşlar ya! Siz bari yapmayın.
    Kaza herkesin başına gelebilir ama sizlerde böyle apaçi gençlik gibi kullanırsanız yeni nesil neler yapmaz.
    Umarım en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz.
    sey_47 ve crocodil bunu beğendiler.

  15. #15
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Umarım en kısa sürede sağlıklarına kavuşurlar ve Barkın eğitmenler hakkında sallamaya devam edebilir. Sağlık olsun yeterki onlar geri dönsünler biz yine katlanırız.


    Bu adamın videoları seyrederim. Ama o da insan hataları olur. Yaptığı her şey doğru değil. Anlattığı çoğu şey doğru.

    Haklı haksız değil konu. Adam bir gün sonra bu videoyu paylaşabiliyor. Ama bazı sözde eğtmenler bırak kendi kazasının videosunu paylaşmayı, iki tane eğitici video bile paylaşmıyor.
    RuzgarSA ve killingroad bunu beğendiler.
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  16. #16
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Benim anlamadığın ortalama 160 ile seyir ederken ne olduda devrim Sirmen abi o kadar yavaşladı? Bence kazanın fitilini ateşliyen devrim abi, diğerlerini takip mesafesi, ayna kontrolü vs nedenlerden dolayı kaza gerçekleşmiş, neyseki şu an hayattalar, allah korumuş, bu abilerimizin bizlere katmış oldukları çok bilgi ve tecrübe var, umarım en kısa zamanda sağlıklarına kavuşurlar
    huduni bunu beğendi.

  17. #17
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Çok geçmiş olsun Motorcu arkadaşlarımıza. Umarım kısa sürede tekrar kaldıkları yerden hayatlarına devam ederler .

  18. #18
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Alıntı oocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Motosiklet Dostları,

    Öncelikle ,

    Barkın Bayoğlu (AEA) , Fuat Domaniç ve Devrim Sirmen e en içten şekilde büyük geçmiş olsun diyorum .

    Bu dakikadan sonra kuru kuru eleştiri yapmayı istemiyorum. Barkının sürüşü hakkında bu kaza olmadan önce defalarca yazdım çizdim. İleri sürüşteki öğretilerin özeti şudur "BİR KAZAYA KARIŞMAMANIN EN GARANTİLİ YOLU HİÇ ORADA OLMAMAKTIR" yani bizim öğretimiz kaza olmadan önce biter. Kaza olmuşsa yapılacak tek şey geçmiş olsun demek ve ölüm olmamış olmasına sevinmektir. Düşene sonradan akıl vermek sevimsiz bir durumdur.

    Umarım en kısa sürede sağlıklarına kavuşurlar ve Barkın eğitmenler hakkında sallamaya devam edebilir. Sağlık olsun yeterki onlar geri dönsünler biz yine katlanırız.


    Eleştirmek yerine sadece kazanın oluş şekli ve nedenlerini videodan çözebildiğim kadarı ile kendi görüşümle anlatmak isterim.

    Kazanın oluşundaki ana etken "yakın sürüş ve yetersiz arka kontrolüdür" tür. "Fuat Domaniç arkadan geldi çarptı" demek işin kolayına kaçmaktır. O hızda yapılan bir sürüşte , o takip mesafesinde Barkının frenle beraber gelen sağa pikesine cevap verebilecek ne zamanı ne de mesafesi vardı Fuat Domaniç in.

    FD nin daha önceki pistteki kazasındaki durum ile burada olan biten arasında dünyalar kadar fark var , saatte 150 km civarında 1 sn takip mesafesinde önünüzde giden motor sert bir frenle sağa çekilir ve önünüzü kapatırsa aynen videoda olduğu gibi daha gazı kapatamadan patlarsınız. Yinede FD tecrübesi ile motoru oldukça sağa çekmeyi başarmış ama arkasında olan bitenden habersiz, ayna kontrolü olmadan sağa çekilmeye devam eden Barkından gidonu kurtaramamış.

    Sonuçta sadece Fuat Domaniçe yüklenmek haksızlık etmektir. Bu hızda bu kadar yakın takip mesafesinde o üçlüden hangisi arkadaysa ortadakine çarpması kaçınılmazdır.

    Tekrar tekrar her ikisine de geçmiş olsun diyor ,en kısa sürede sağlıklarına kavuşarak motosiklet üzerinde görmeyi diliyorum.

    Sevgilerimle

    https://www.youtube.com/watch?v=xofqykB38M0
    Sağdan geçmek ne demek hocam ???
    Eğitmen olacaksınız bir de !!!
    Yakıştıramadım.
    Buraki bunu beğendi.
    !!! Hepimize Kazasız Belasız Keyifli Sürüşler !!!

  19. #19
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı muhahha306 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağdan geçmek ne demek hocam ???
    Eğitmen olacaksınız bir de !!!
    Yakıştıramadım.
    Anlayamadım ?

    Biraz açıklarmısınız lütfen ... Yukarıda yazdıklarımla eğitmenliğim arasında nasıl bir bağ kurdunuz ?
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  20. #20
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Öncelikle ortalama bir sürücü olarak Fuat abi gibi yılların motosiklet sürücüsünü eleştirmek pek haddime değil.Yazacaklarımı konuya açan eğitmen Okan abinin affına sığınarak yazıyorum.Zaten artık ne yazarsak yazalım bu kaza oldu.Burada kazayı tartışmamızın amacı benzer duruma kendimiz girmemek,benzer kazaları kendimiz yapmamak için.Aslında bir tür eğitim.En başta herkesin hızı yasal hız limitlerinin çok üstüne.Doğru düzgün bir grup sürüşü düzeni yok.Barkın en soldaki arkadaşı sağlamaya başlıyor ilk hata,bunu aynalardan arkasını kontrol etmeden yapıyor.Burada ince bir ayrıntı var..Fuat abi belki Barkın'ın anlık olarak kör noktasına girdi,ek olarak Barkın onu görse bile belkide onun o anda sağlama yapacağını tahmin edemedi.Ani hızlanması ile aynanın görüş noktasından çıktı.Fuat abi MT-10 un da gücüyle saniyeler içinde hızlanıdı bir kaç saniye içinde Barkın'ın yanında bitiverdi.Fuat abi hem sağlama yapıyor ki zaten trafik kurallarına tamamen aykırı,hem de bunu sağ şeride geçerek yapıyor.Bu sağlama işini çok yakın bir mesafeden yapmayı planlıyor ki bu da bence tehlikeli bir hareket..Sonuç olarak kısmen arkadan çarpıyor.Barkın'da her ne kadar suçlu olsa da kaza raporunda asli kusurlu Fuat abi olacakmış gibime geliyor.Fuat abinin bir çok sürüş videosunu izledim.Gerçekten çok iyi kullanıyor,bilgisi,deneyimi tartışılmaz.Ama bir kaç videonun altında gördüğüm yorumlarda ve bu forumda bir kaç başlık altında okuduğum mesajlar yazdığı gibi sanırım Fuat abinin şeker hastalığı var.Şeker seviyesindeki değişimler kişinin muhakeme yeteneğini,dikkatini,karar verme süresini çok kötü etkiliyor.Ben Fuat abi gibi bir adamın bu tarz hatalar yapmasının başka mantıklı bir açıklamasını bulamıyorum.Tekrardan hem Barkın'a hem de Fuat abiye geçmiş olsun diliyorum.Umarım bir an önce iyileşirler tekrar beraber motosiklet sürmeye devam ederler.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)