Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Gaz Kontrolü

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #21
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Özet geçeyim,

    Doğru bilinen yanlış, ulan virajda gaz açarsak nasıl virajı daha iyi döneceğiz merkez-kaç kuvvetinden dolayı bizi dışarı atmaz mı?

    -Evet diğer şartların sabit olduğu durumda doğrudur. Gaz açarsan merkez-kaç seni dışarı atar ama şartlar değişken.

    Değişken olan şartlar nedir?

    - Motosikletin viraj kabiliyetini artırmak için daha iyi yatırmak gerekir. Bunun için gazı daha fazla açıp merkez-kaç kuvvetinden yararlanmak gerekir. Apex'te motosikletin kafanızda planladığınız max. yatma noktasında olması gerekir, Apex çıkışında gazı daha fazla açarak motosikleti dikleştirip uzamanız gerekir. Viraj öncesi ilk hareketi yani yatışı vermenizden itibaren gazı açmaya başlamanız gerekiyor.

    - Bir diğer değişken konuda değinilen lastik çapı konusu... Yatırdıkça gazı sabit tuttuğunuz düşünürsek azalan lastik çapı-artan tur sayısından dolayı arkadan biri sizi çekiyormuş gibi olur ve motosikleti dikleştirmeye iten bir kuvvettir bu.. Eğer yatmıyo lan bu diye kontraya asılırsanız Low Side olasılığı yüksektir. Low Side'ın düşmanı gaz açmaktır. High Side ise eğer gaz açmayı abartırsanız özellikle motosiklet yatıkken ve de ülkemiz yollarında tutunma kaybını da beraber yaşarsanız kaçınılmaz sondur.

    Şimdi olayın mantığı şu, lastik çapı küçülüp tur sayısı arttıkça motor kompresyona düşer, tabi gazı sabit tuttuğunuzu düşünüyoruz gazı kapatırsanız hepten çuvalladınız.. Kompresyona düşen motor devrini azaltma eğilimindedir, arka tekere giden güç azaldıkça motosiklet dikleşme eğilimi gösterir. Bu sebeple viraj içerisinde gaz açmaya devam etmeniz gerekir, mevcut yatış açısını korumak için motosiklet devri düşmemeli daha fazla yatırmak için devir biraz daha artmalı ve viraj çıkışında gazı daha fazla açmanızla motosiklet dikleşmeli ve uzayıp gitmeli...


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #22
    Quad87 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2016
    Şehir
    Kayseri
    Motosikleti
    MT-07 Umuyor..
    Hmm sanrım bu benimde ihtiyacım olan konuymuş okudukça anladım.

    Yeni başladım,tecrübem yok, kurs desen motoru bana verip kendileri gidiyor ve deneye yanıla öğrenmek zorunda kalıyorum. Gaz kolunun tepkileri ise beni korkutmaya yetti. 1. vites hiç kullanmıyorum neredeyse. Sürekli 2. viteste düşük devirde gidiyorum. Yukarıda arkadaşların saydığı muhtemel sonuçlardan ikisini şu anda yaşıyorum maalesef. İlki gaza azıcık dokunduğumu sanıp birden hareketlenince korkmam ve panikle ne yaptığımı bilememem, ikinicisi ise gazı kontrol edemeyişimin bir sonucu olarak motoru sağ yana devirdim, dizimi parçaladım, trekking botum sayesinde ayağımı 180 derece dönmekten zor kurtardım, sağ bileğimde artık geçmeyen bir şişlik var muhtemelen aldırmam gerekecek ve en beteri artık ne sağa ne sola dönemiyorum!

    Önceki kötü tecrübe kaynaklı bilinçaltım sürekli gitmek istediğim tarafa değilde çarpmamın olası olduğu yerlere bakmama neden oluyor ve bildiğiniz gibi baktığım yere gidip çarpıyorum

    Kendimi geliştirmek için kurslardan ümidi kestim ve madem kendi başıma bu işi öğreneceğim şubat - mart gibi mondialin 100 lük bir modeli vardı fiyatıda uygun. Korumalık kask alıp kendi başıma öğrenmem gerek Kayseri'de başka çıkar yol bulamadım.


    ANES MOTOR
    Hero Motosiklet
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler