Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Patron Makam Motosikleti Kullanıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    asm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    '13 Kymco G-Dink 250i
     
    Trafikte zaman kaybetmemek için patronların ve üst düzey yöneticilerin işe helikopterle gittiğini biliyoruz. Bir otomobil şirketinin yöneticisi olan Numan Topacık ise bunun için motosikleti tercih ediyor

    4 yıl önce İstanbul trafiğinden illallah ettiği bir zamanda karar vermiş motosiklet kullanmaya. Kendisi gibi onlarca yöneticinin işine makam motosikletiyle gittiğini söylüyor.




    Şoförü jilet gibi ütülenmiş takım elbisesiyle, son model makam arabasının başında, kapısını açmış onu bekliyor. O ise gözü ile selam verip arkada park halindeki motosikletine atlıyor, sanayi sitesinin trafiğini 2 dakikada aşıyor ve toplantıya yetişmek için E–5 trafiğine dahil oluyor. Numan Topacık, İstanbul trafiğinde motosikletiyle ilerleyen onlarca yöneticiden yalnızca birisi. Baylas Otomotiv'in teknik hizmetler müdürü. Yoğun bir işi var. Çoğu günler 4 ayrı yerde toplantısı oluyor. Avrupa yakası ile Anadolu yakası arasında mekik dokuyor. Köprüdeki yoğunluk düşünülürse normal şartlarda hepsine yetişmesi neredeyse imkânsız. O da çözümü, çok sevdiği motosikletini kullanmakta bulmuş. "İşime ve toplantılarıma gecikmeden, trafikte bunalmadan, sıkılmadan rahat rahat gidiyorum." diyor. Hatta yıllardır arşınladığı evi ile işyeri arasındaki yolun kenarında çiçekler olduğunu motor kullanmaya başladıktan sonra fark etmiş. 7 yaşından beri motor kullanıyormuş, iş seyahatleri için 4 yıl önce kullanmaya başlamış.

    Malum, motosiklet kullanıcılarının özel kıyafetleri vardır. Bunlarla toplantılara katılmak uygun olmaz. Topacık da ofislerinde ve teknesinde kıyafet-ayakkabı bulunduruyormuş. Hızlı giyinmek gibi çevresindekileri şaşırtan bir yeteneği varmış.

    Başlarda motosikletle işe gitmesi eşini çok endişelendiriyormuş. Fakat artık motosikletle gitmesini istiyorlarmış. Çünkü otomobil kullanırken 09.00'da başlayan mesaisine yetişmesi için evinden 06.45'te çıkması gerekiyormuş. Şimdi 08.35'te çıkması kâfi oluyormuş. Akşam da eve vakitlice geliyormuş ki bu, ailesini çok mutlu ediyormuş.

    Otomobil şirketi yöneticisi motosikletle işe gidiyor

    Topacık ilginç bir bilgi veriyor. Çoğu otomobil firmasının üst düzey yöneticisi de kendisi gibi motosikletle seyahat ediyormuş. Hatta birçoğunun iki motoru varmış. Birkaçının motosiklet tercihinde Topacık'ın da etkisi olmuş. Ona göre her önüne gelene ehliyet verilmemeli. İradeli, kolay sinirlenmeyen, hemen gaza gelmeyen, psikomotor testlerinden başarı ile geçmiş, iyi bir motosiklet eğitimi almış kişiler ehliyet alabilmeliymiş. Tecrübeli sürücü bu düşüncesinin sebebini şöyle açıklıyor: "Sağ elinizin parmaklarının ucunda 200 beygirlik bir güç olduğunu düşünün. 200 tane beygiri yan yana koysanız beş çiftlik dolusu at demektir. Bu kadar gücü verdiğiniz bir delikanlıdan tabiî ki kaza yapmasını bekleyin."

    Motosikletin avantajı hızı değil, küçüklüğü

    Topacık, motosiklet kullanmanın yaygın kanaatte olduğu gibi hız yapmak anlamına gelmediğini vurguluyor. Motosikletle hızlı gitmenin kazancı yalnızca 15 dakikaymış. Dolayısıyla motosikletin avantajı hız değil, trafiğe takılmadan yol alabiliyor olmak. Zaten Topacık'a tam vaktinde gittiği toplantılarda sık sık şu soru soruluyormuş: "Bu kadar kısa zamanda nasıl gelebiliyorsun?" Cevabı kısa ve çarpıcı: "Benim yaşadığım şehr-i İstanbul'da trafik yok ki!"

    ***


    Motorcular kendi içinde gruplara ayrılıyor
    Kuryeler, Numan Topacık'a göre yollarda görülebilecek en kötü örnekler. Amaçları ekmek parası bile olsa seyir halindeyken tehlikeli hareketler yapabiliyorlar.

    Ağır abiler, eğitimli, yurtdışında yaşamış, üst düzey yönetici olan ve genellikle 100 cc'nin üzerinde motorları tercih eden, camiada "ağır abiler" olarak tanınan motor sürücüleri.

    Pembe kasklılar, son yıllarda sayıları artan kadın motorcular.

    Harleyciler, Türkiye'de düzenli dergi çıkaran ender motorcu grubu.



    Motosiklet kişilik analizi

    Racing model kullanıcıları: Genellikle genç, deli dolu ve benzin parasını bir yerden garantilemiş tiplerdir. Bunlara yolda fazla yaklaşmamalı, geçerken yavaşça geçmeli. Mümkünse hiç geçmemeli.

    Touring model kullanıcıları: Keyif için motora binerler. Karakteri oturmuş, hız yapmayı sevmeyen meslek sahibi kişilerdir. Özellikle doktorlar ve bilgi teknolojileri çalışanları tercih eder. Motorlarıyla şehir dışı gezileri yaparlar.

    Naked model kullanıcıları: Görsellik ve görünmek onlar için her şeydir. Ara gazı vermeden 200 metreden fazla gitmezler. Depolarının yarısını da ara gazı yer. Onlar için nereye gittikleri değil, nerede ara gazı verdikleri önemlidir. Genelde bir hevesle alınır ama bir süre sonra başka model motora geçilir.

    Chopper model kullanıcıları: Olabildiğince püsküllü giyinilip olabildiğince gürültü çıkarılır, bu tarzda adet böyledir. Karizma için kullanılır. Mahalleliye hava atmak için bire birdir. Dikkat çekici görselliği olduğu için filmlerde çok kullanılır.

    Scooter model kullanıcıları: Riski sevmezler, işi kuralına göre yaparlar, keyif almayı hedeflerler. Ülkemizde çok sayıda üst yönetici scooter kullanıyor. Bunları sıkan tek şey, motordan anlamayan sürücülerin 15 bin lira verdikleri motorunu pizzacı motoru zannetmeleri.

    ZAMAN
    Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    ellerine saglık asm cok güldüm ya valla heleki şuna bu konuda baya ciddi konusmus ve birebir dogru bir düşünce.

    Racing model kullanıcıları: Genellikle genç, deli dolu ve benzin parasını bir yerden garantilemiş tiplerdir. Bunlara yolda fazla yaklaşmamalı, geçerken yavaşça geçmeli. Mümkünse hiç geçmemeli.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  3. #3

    Üyelik
    21 Kasım 2007
    insanların kullandığı motor tarzlarını alaycı şekilde eleştirmesi ne kadar doğru?

  4. #4
    zaferkarizma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2010
    Şehir
    Altınoluk
    Motosikleti
    hepsi satıldı :(
    Alıntı osmaniyeli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    insanların kullandığı motor tarzlarını alaycı şekilde eleştirmesi ne kadar doğru?

    bilemem ama macamın baya bi
    havalarda oldugu belli baksana kendi bindiği tarzı övmüşte övmüş.
    Zafer hiç düşmemek değil, her düştüğünde yeniden ayağa kalkabilmektir !

  5. #5
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    Ağır abiler, eğitimli, yurtdışında yaşamış, üst düzey yönetici olan ve genellikle 100 cc'nin üzerinde motorları tercih eden, camiada "ağır abiler" olarak tanınan motor sürücüleri.
    1000cc olacak sanırım.

  6. #6

    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    Blacksea
    Motosikletin avantajı hızı değil, küçüklüğü


    Motosiklet kişilik analizi

    Racing model kullanıcıları: Genellikle genç, deli dolu ve benzin parasını bir yerden garantilemiş tiplerdir. Bunlara yolda fazla yaklaşmamalı, geçerken yavaşça geçmeli. Mümkünse hiç geçmemeli.

    Touring model kullanıcıları: Keyif için motora binerler. Karakteri oturmuş, hız yapmayı sevmeyen meslek sahibi kişilerdir. Özellikle doktorlar ve bilgi teknolojileri çalışanları tercih eder. Motorlarıyla şehir dışı gezileri yaparlar.

    Naked model kullanıcıları: Görsellik ve görünmek onlar için her şeydir. Ara gazı vermeden 200 metreden fazla gitmezler. Depolarının yarısını da ara gazı yer. Onlar için nereye gittikleri değil, nerede ara gazı verdikleri önemlidir. Genelde bir hevesle alınır ama bir süre sonra başka model motora geçilir.

    Chopper model kullanıcıları: Olabildiğince püsküllü giyinilip olabildiğince gürültü çıkarılır, bu tarzda adet böyledir. Karizma için kullanılır. Mahalleliye hava atmak için bire birdir. Dikkat çekici görselliği olduğu için filmlerde çok kullanılır.

    Scooter model kullanıcıları: Riski sevmezler, işi kuralına göre yaparlar, keyif almayı hedeflerler. Ülkemizde çok sayıda üst yönetici scooter kullanıyor. Bunları sıkan tek şey, motordan anlamayan sürücülerin 15 bin lira verdikleri motorunu pizzacı motoru zannetmeleri.




    Amaç; yola çıkmak. Çıktıktan sonra gideceğin yere varırsın !..
    Payşalımın için teşekkür..


    http://
    [B][COLOR="Purple"] Ne insanlar gördüm üzerinde elbise yok..[/COLOR][/B][B][COLOR="RoyalBlue"][COLOR="Blue"]Ne elbiseler gördüm içinde insan yok[/COLOR]..[/COLOR][/B]

  7. #7
    lacivert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    R6 - fortyeight
    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ağır abiler, eğitimli, yurtdışında yaşamış, üst düzey yönetici olan ve genellikle 100 cc'nin üzerinde motorları tercih eden, camiada "ağır abiler" olarak tanınan motor sürücüleri.
    Herkez ağır abi olmuş bu almede

  8. #8
    philetoaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ağustos 2008
    Şehir
    Yalova
    Motosikleti
    Duke 250 ABS, 640 LC4 SM
    Hani Enduro-Cross'çular..
    Ridin' through this world, all alone. God takes your soul, you're on your own

  9. #9
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Enduro-Cross'çular şehirde olmadığından görememiş

  10. #10

    Üyelik
    24 Haziran 2009
    Bunları sıkan tek şey, motordan anlamayan sürücülerin 15 bin lira verdikleri motorunu pizzacı motoru zannetmeleri.
    Ee nolmuş, bunda bu kadar sıkılacak ne varmış anlayamadım.

  11. #11
    casillas00 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2010
    Racinge bineriz deliyiz doluyuz hızı kontrollu şekilde severiz.Benzin dersen çok yakmıyo zaten cıbırım

  12. #12
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Alıntı Şeyh Şamil adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin avantajı hızı değil, küçüklüğü




    Amaç; yola çıkmak. Çıktıktan sonra gideceğin yere varırsın !..
    Payşalımın için teşekkür..


    http://
    peki bu adam ne yaptığını sanıyor? sanki bisikletini ters çevirmiş gibi görünüyor

  13. #13
    masterabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Maltepe
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 250R - 2010
    tarz işte... farklılık.... altındaki dandik bi bisiklet belki ama tüm gözler üzerinde eminim ;)

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Aralık 2008

    sa

    Alıntı asm adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Trafikte zaman kaybetmemek için patronların ve üst düzey yöneticilerin işe helikopterle gittiğini biliyoruz. Bir otomobil şirketinin yöneticisi olan Numan Topacık ise bunun için motosikleti tercih ediyor

    4 yıl önce İstanbul trafiğinden illallah ettiği bir zamanda karar vermiş motosiklet kullanmaya. Kendisi gibi onlarca yöneticinin işine makam motosikletiyle gittiğini söylüyor.




    Şoförü jilet gibi ütülenmiş takım elbisesiyle, son model makam arabasının başında, kapısını açmış onu bekliyor. O ise gözü ile selam verip arkada park halindeki motosikletine atlıyor, sanayi sitesinin trafiğini 2 dakikada aşıyor ve toplantıya yetişmek için E–5 trafiğine dahil oluyor. Numan Topacık, İstanbul trafiğinde motosikletiyle ilerleyen onlarca yöneticiden yalnızca birisi. Baylas Otomotiv'in teknik hizmetler müdürü. Yoğun bir işi var. Çoğu günler 4 ayrı yerde toplantısı oluyor. Avrupa yakası ile Anadolu yakası arasında mekik dokuyor. Köprüdeki yoğunluk düşünülürse normal şartlarda hepsine yetişmesi neredeyse imkânsız. O da çözümü, çok sevdiği motosikletini kullanmakta bulmuş. "İşime ve toplantılarıma gecikmeden, trafikte bunalmadan, sıkılmadan rahat rahat gidiyorum." diyor. Hatta yıllardır arşınladığı evi ile işyeri arasındaki yolun kenarında çiçekler olduğunu motor kullanmaya başladıktan sonra fark etmiş. 7 yaşından beri motor kullanıyormuş, iş seyahatleri için 4 yıl önce kullanmaya başlamış.

    Malum, motosiklet kullanıcılarının özel kıyafetleri vardır. Bunlarla toplantılara katılmak uygun olmaz. Topacık da ofislerinde ve teknesinde kıyafet-ayakkabı bulunduruyormuş. Hızlı giyinmek gibi çevresindekileri şaşırtan bir yeteneği varmış.

    Başlarda motosikletle işe gitmesi eşini çok endişelendiriyormuş. Fakat artık motosikletle gitmesini istiyorlarmış. Çünkü otomobil kullanırken 09.00'da başlayan mesaisine yetişmesi için evinden 06.45'te çıkması gerekiyormuş. Şimdi 08.35'te çıkması kâfi oluyormuş. Akşam da eve vakitlice geliyormuş ki bu, ailesini çok mutlu ediyormuş.

    Otomobil şirketi yöneticisi motosikletle işe gidiyor

    Topacık ilginç bir bilgi veriyor. Çoğu otomobil firmasının üst düzey yöneticisi de kendisi gibi motosikletle seyahat ediyormuş. Hatta birçoğunun iki motoru varmış. Birkaçının motosiklet tercihinde Topacık'ın da etkisi olmuş. Ona göre her önüne gelene ehliyet verilmemeli. İradeli, kolay sinirlenmeyen, hemen gaza gelmeyen, psikomotor testlerinden başarı ile geçmiş, iyi bir motosiklet eğitimi almış kişiler ehliyet alabilmeliymiş. Tecrübeli sürücü bu düşüncesinin sebebini şöyle açıklıyor: "Sağ elinizin parmaklarının ucunda 200 beygirlik bir güç olduğunu düşünün. 200 tane beygiri yan yana koysanız beş çiftlik dolusu at demektir. Bu kadar gücü verdiğiniz bir delikanlıdan tabiî ki kaza yapmasını bekleyin."

    Motosikletin avantajı hızı değil, küçüklüğü

    Topacık, motosiklet kullanmanın yaygın kanaatte olduğu gibi hız yapmak anlamına gelmediğini vurguluyor. Motosikletle hızlı gitmenin kazancı yalnızca 15 dakikaymış. Dolayısıyla motosikletin avantajı hız değil, trafiğe takılmadan yol alabiliyor olmak. Zaten Topacık'a tam vaktinde gittiği toplantılarda sık sık şu soru soruluyormuş: "Bu kadar kısa zamanda nasıl gelebiliyorsun?" Cevabı kısa ve çarpıcı: "Benim yaşadığım şehr-i İstanbul'da trafik yok ki!"

    ***


    Motorcular kendi içinde gruplara ayrılıyor
    Kuryeler, Numan Topacık'a göre yollarda görülebilecek en kötü örnekler. Amaçları ekmek parası bile olsa seyir halindeyken tehlikeli hareketler yapabiliyorlar.

    Ağır abiler, eğitimli, yurtdışında yaşamış, üst düzey yönetici olan ve genellikle 100 cc'nin üzerinde motorları tercih eden, camiada "ağır abiler" olarak tanınan motor sürücüleri.

    Pembe kasklılar, son yıllarda sayıları artan kadın motorcular.

    Harleyciler, Türkiye'de düzenli dergi çıkaran ender motorcu grubu.



    Motosiklet kişilik analizi

    Racing model kullanıcıları: Genellikle genç, deli dolu ve benzin parasını bir yerden garantilemiş tiplerdir. Bunlara yolda fazla yaklaşmamalı, geçerken yavaşça geçmeli. Mümkünse hiç geçmemeli.

    Touring model kullanıcıları: Keyif için motora binerler. Karakteri oturmuş, hız yapmayı sevmeyen meslek sahibi kişilerdir. Özellikle doktorlar ve bilgi teknolojileri çalışanları tercih eder. Motorlarıyla şehir dışı gezileri yaparlar.

    Naked model kullanıcıları: Görsellik ve görünmek onlar için her şeydir. Ara gazı vermeden 200 metreden fazla gitmezler. Depolarının yarısını da ara gazı yer. Onlar için nereye gittikleri değil, nerede ara gazı verdikleri önemlidir. Genelde bir hevesle alınır ama bir süre sonra başka model motora geçilir.

    Chopper model kullanıcıları: Olabildiğince püsküllü giyinilip olabildiğince gürültü çıkarılır, bu tarzda adet böyledir. Karizma için kullanılır. Mahalleliye hava atmak için bire birdir. Dikkat çekici görselliği olduğu için filmlerde çok kullanılır.

    Scooter model kullanıcıları: Riski sevmezler, işi kuralına göre yaparlar, keyif almayı hedeflerler. Ülkemizde çok sayıda üst yönetici scooter kullanıyor. Bunları sıkan tek şey, motordan anlamayan sürücülerin 15 bin lira verdikleri motorunu pizzacı motoru zannetmeleri.

    ZAMAN
    tebrik ederim numan bey mesleyi iyi özetleyip trafik derdinide motorla aşmışsınız sizi tanıdıgımda motor kullandıgını bilmiyordum şimdi ögrendim sevindim sizin gibi bilinçli kullanıcıların artması hayvani jepp lerle işe gitmeye çalışanlara hava atmaya çalışanlara halimizle örnek olmalıyız

  15. #15
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    hani supermoto kullananlar hani croscular onlar motor değilmi :D
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  16. #16
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Haberin kaynağını görünce böyle alaycı bir yazı yazılmasını anlayışla karşıladım.

    Trafikte asıl tehlike yaratanlar kuryeler değil ufacık scooter'lara 3-4 adet 19-20 litrelik damacana su taşıyıp oradan oraya tam gaz gidenlerdir...

    Kuryeler motorculara trafiğe karşı her zaman saygılıdır. Selam verirsen onlarda sana selam verir.(gördüğüm kadarıyla)
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  17. #17
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Kurye değil de pizzacılar olmalıydı sanırım
    112ciyiz

  18. #18
    ufuktan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2009
    Şehir
    malatya
    Motosikleti
    Kawasaki Zx10R
    kişilik analizi kısmı rezalet :D kalanına ne diyelim kazasız belasız kullan sayın patron

  19. #19
    MaRaNtZz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    Alıntı sametagir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu adam ne yaptığını sanıyor? sanki bisikletini ters çevirmiş gibi görünüyor
    Saygılarımla...

  20. #20
    regal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2008
    Şehir
    kahraman maraş
    Motosikleti
    bmw650gs kawasaki er6 n
    bence tavır koymak ta hoş değil burada rkadaşlar bence arkadaşımız kendi görüşünü belirtmiş bence saygı duyarak okudum kendi bakış acısı ile böyle görmüüş
    05428381357 mustafa minyas kahraman maraş merkez şimdiye kadar motor geçmişi +++ mobilet +mz 150cc++150cccelik coper +250cc regal rabtor+vf750c honda magna++er6 n++125cckymco++er5++şimidlik suziki bandit650s ve 150cckmt çelik sport


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)