Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kenan Sofuoğlu ikinci sırada tamamladı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
     
    Türk motosikletçi Kenan Sofuoğlu, Dünya Supersport Şampiyonası'nda sezonun 5. ayak yarışını ikinci sırada tamamladı.

    İtalya'daki Monza Pisti'nde koşulan sezonun 5. ayak yarışına Sofuoğlu, ilk sırada başlamasına karşın 1.47.818'lik derecesiyle mücadeleyi ikinci sırada bitirdi.

    İrlandalı Eugene Laverty 1.47.767'lik derecesiyle yarışı ilk sırada tamamladı, İspanyol sporcu Joan Lascorz ise 1.47.920 ile üçüncü sırada yer aldı.

    Genel klasmanda Lascorz 101 puanla ilk sıradaki yerini korurken, 97 puana ulaşan Sofuoğlu ikinci sırada, Laverty ise 91 puanla üçüncü sırada kaldı.

    Sezonun 6. ayak yarışı, 16 Mayısta Güney Afrika'daki Kyalami Pisti'nde koşulacak.

    Kaynak:Ajans Spor


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    06 Temmuz 2009
    Şehir
    *AdAnA*
    tebrik ederim başarılarının devamını dilerim.

  3. #3

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    tebrikler,, kenanla gurur duymamak mümkün değil
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  4. #4
    tororosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    drz 400
    tebrikler kardeşime
    güzel bir gündü güzel ve heyecanlı bır yarış cıkarttı maşaallah

  5. #5
    Felon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2010
    tebrikler, tvdenmi izliyosunuz siz yarışları turksatda yayını varmı supersport un bulamadım ben
    https://www.youtube.com/alifeyizoglu

  6. #6
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Tebrikler Kenan'a, 5'te 5 podyum.
    Sezon gayet çekişmeli geçiyor yalnız.

  7. #7
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kenan'in setuplarda nasil bir sorun var anlamiyorum ve Laverty'nin ayni makinayla uçup gitmesini aklim almiyor.
    Laverty Kenan'in yarisi kadar bile pilot degil ama adamin makina uçuyor.
    Makinalarin arasindaki fark Assen yarisinda çok belli olmustu.
    Kenan'in yaklasabildigi yerler virajlardi ama viraj çikisinda fark belli oluyordu.

    Sevindirici bir gelisme var fakat.
    Bu gun Laverty eskisi gibi kaçamadi.
    Kenan yetisemedi ama eskisi kadar da fark birakmadi.

    Ben sezon basinda en buyuk tehlikenin Lascorz olacagini dusunuyordum.
    Lascorz'un kullandigi makine Kenan'in makinadan ustundu çunku.
    Bunu geçen yarista da aci bir sekilde gormustuk.
    Fakat bu yarista Kenan'in makinanin Lascorz'dan daha iyi duruma geldigini fark ettim.

    Eger Laverty'i yakalayabilecek duruma gelirlerse, sampiyonluk da gelir.
    Lascorz yine buyuk tehlike olacak ama Kenan onu halleder.
    LAverty ise Kenan'in baskisina dayanamaz duser.
    Yeterki Kenan'in makina ona denk olsun.
    Kenan her yarista Laverty'i onune alip top gibi oynar.
    Seviyor oynamayi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  8. #8
    remzi_39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2009
    Şehir
    büyük bir köy
    Motosikleti
    Var
    Ich freue mich für dich Kenan...
    Mach weiter so..

    Senin icin seviniyorum Kenan..
    Böyle devam et...
    Hayatin icin bir saniyeni harca.
    Hayatini bir saniye icin harcama.

  9. #9
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    son turun videosunu izlerken kaydettim,

    facebooka upload etmişştim

    izleyebilirsiniz herkeze açık,


    http://www.facebook.com/#!/video/vid...24830337534046
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  10. #10

    Üyelik
    24 Mart 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Gts 250i Evo
    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    son turun videosunu izlerken kaydettim,

    facebooka upload etmişştim

    izleyebilirsiniz herkeze açık,


    http://www.facebook.com/#!/video/vid...24830337534046
    Hocam skystar'la falan mı kaydettin? Nasıl izliyorsunuz bu yarışları? Tek bir yarışını izleyemedim gururumuzun bugüne kadar

  11. #11
    VaScO1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Aralık 2007
    Şehir
    -------- i Z M i R --- İsim:£.я.h.α.η
    nromal bildiğimiz eurosport kablo tv deki yayınladı ordan kaydettım tv kartı var bende ordan kaydettım yani
    Drift Religion, iZMiR ŞußeSi

  12. #12
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kenan'in setuplarda nasil bir sorun var anlamiyorum ve Laverty'nin ayni makinayla uçup gitmesini aklim almiyor.
    Laverty Kenan'in yarisi kadar bile pilot degil ama adamin makina uçuyor.
    Makinalarin arasindaki fark Assen yarisinda çok belli olmustu.
    Kenan'in yaklasabildigi yerler virajlardi ama viraj çikisinda fark belli oluyordu.

    Sevindirici bir gelisme var fakat.
    Bu gun Laverty eskisi gibi kaçamadi.
    Kenan yetisemedi ama eskisi kadar da fark birakmadi.

    Ben sezon basinda en buyuk tehlikenin Lascorz olacagini dusunuyordum.
    Lascorz'un kullandigi makine Kenan'in makinadan ustundu çunku.
    Bunu geçen yarista da aci bir sekilde gormustuk.
    Fakat bu yarista Kenan'in makinanin Lascorz'dan daha iyi duruma geldigini fark ettim.

    Eger Laverty'i yakalayabilecek duruma gelirlerse, sampiyonluk da gelir.
    Lascorz yine buyuk tehlike olacak ama Kenan onu halleder.
    LAverty ise Kenan'in baskisina dayanamaz duser.
    Yeterki Kenan'in makina ona denk olsun.
    Kenan her yarista Laverty'i onune alip top gibi oynar.
    Seviyor oynamayi.
    Laverty'yi sizin gibi yarışırken canlı canlı görmedim, ama biraz(aslında bayağı) hakkını yemişsiniz gibi geldi.

    Laverty çekiş kontrol kullanıyor ve viraj çıkışlarındaki avantajı bununla ilintili olabilir. Kenan ise 'sevmediği' (daha doğrusu kullanım tarzına uymadığı için) bu tür elektronik yardımlar istemiyor.

    Ancak bu hem viraj çıkışlarında daha düşük hız, hem daha fazla patinaj ve doğal olarak yarış sonundaki kritik turlar gelip çattığında Kenan'a Laverty'ye oranla daha fazla aşınmış bir arka lastik olarak geri dönüyor olabilir.

    Sadece benim teorim...
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  13. #13
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı Shrieker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Laverty'yi sizin gibi yarışırken canlı canlı görmedim, ama biraz(aslında bayağı) hakkını yemişsiniz gibi geldi.

    Laverty çekiş kontrol kullanıyor ve viraj çıkışlarındaki avantajı bununla ilintili olabilir. Kenan ise 'sevmediği' (daha doğrusu kullanım tarzına uymadığı için) bu tür elektronik yardımlar istemiyor.

    Ancak bu hem viraj çıkışlarında daha düşük hız, hem daha fazla patinaj ve doğal olarak yarış sonundaki kritik turlar gelip çattığında Kenan'a Laverty'ye oranla daha fazla aşınmış bir arka lastik olarak geri dönüyor olabilir.

    Sadece benim teorim...
    Teorin genel olarak dogru kabul edilebilir ama Laverty konusunda tutmuyor.
    Laverty viraj olmasa da uzuyor çunku.
    Motosikleti çok daha hizli.
    Arayi açip kaçiyor çunku baskiya gelemeyen bir yapisi var.
    Kenan dibinde gitse, oyle ya da boyle duser.
    Ya da yoldan çikar.

    Dogrusu ben suspansiyon ile ilgili bir problem oldugunu dusunuyordum ama Kenan hallettiklerini soyledi.
    Sanirim Kenan'in problemini çozecek sey,tek marka lastik zorunlulugunun kaldirilmasi olacak.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    "Laverty'nin motoru daha iyi, ondan iyi gidiyor" görüşü, takım arkadaşı da o civarda bir yerlerde olsa makul denebilir. Tamam, Praia tamamen Portekiz'li olduğu için o takımda yarışıyor (para getiriyor) ama el insaf. Hiç olmassa bir sıralama turunda ön dörtlüden bir yer kap be adam.

    O yüzden ben Parkalgar Honda takımının motorunun üstün olmasından çok, Laverty'nin 250cc Dünya Şampiyonası'nda öğrendiği stilin / tecrübenin işine çok yaradığını düşünüyorum. Eski 250cc çift zamanlı yarış motorları çok istikrar isteyen, viraj çizgisinden en ufak saptığınızda sizi 1-2 sıra geriye götürebilecek makinalardı. Laverty oradaki mücadelelerin çok faydasını görüyor Supersport'da.

    Kenan Laverty'den daha mı iyi ? Peki Laverty Kenan'dan daha iyi mi ? Bence ikisi de "hayır". Kafa kafayalar. Biraz detaya inmek gerekirse Kenan 'HIZ' departmanında bir nebze daha iyi, yani sıralamada veya antrenmanlarda çok az farkla da olsa daha iyi bir tur zamanı yapabilir Laverty'den.

    Ancak Laverty'de 'İSTİKRAR' konusunda bir nebze daha iyi Kenan'dan. Yarışların başında hemen azami performansına ulaşabiliyor, o yarışta en hızlı turu atmamış olsa bile, kendi en hızlı turuna sürekli yakın turlar atıp arayı açabiliyor. Bu F1 yarışlarında çok sık görülen bir durum. Bir pilot her yarış en hızlı turu atabilir, ancak ana rakibinin yarısı kadar bile yarış kazanamadığı olur. Çünkü diğer pilot 'en hızlı' olmasa da 'hep hızlı' olabilir. Şu an vaktim yok ama bu sezonki bütün yarışlardaki tur zamanlarına bakarak bir istatistik (Bir pilotun attığı en hızlı turun %1 ve %0.5'ine yakın attığı turların yüzdesi) hazırlayacağım. Yarış söz konusu olunca Laverty'nin yüzdesinin daha iyi çıkacağına eminim çünkü başka türlü arayı açıp gitmesi imkansız.

    Ben bu yukarıda örneğini verdiğim (Kenan açısından hız, Laverty açısından istikrar) avantajlarda motorun aman aman bir etkisi olduğunu düşünmüyorum.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:31 ----------



    Tribünde bir Türk bayrağı var. Tanıdık birileri mi ?
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  15. #15
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Yarismadigin için oyle dusunuyorsun.
    Soylediklerinin hepsi dogru ama atladigin bir detay var.
    Her yaris için bir taktik belirlenir.
    O taktik belirlenirken, rakiplerin durumu da bal gibi bilinmektedir.
    Yani Laverty'nin siralama turlarinda hizli ya da yavas olmasi seyirci için bir donedir ama takim için baska doneler vardir.

    Ben fazla teknik detaya girmeden SS için durumdan bahsedeyim.
    Kenan en hizli zamanlari da yapsa, pole pozisyonunda da baslasa, Laverty'i onune aliyor.
    Bu taktiktir.
    Takim, surucunun karakterine gore yarisin nasil geliseceginin planini çizer.
    Isin dogrusu lastiklerin ne zaman bitecegini de bilirler.
    Yani nerede ne yapmasi gerektigi bilinmektedir.
    Fakat bazen surprizler olur.
    Laverty'nin kazandigi butun yarislarda bu surprizler oldu maalesef.
    Hesaplar, onde Laverty kaçarken Kenan Lascorz'u ekarte eder seklindeyken, Lascorz'un takim arkadasi one sarkti.
    Kenan Lascorz'la ugrasacagina onunla ugrasti.
    Bir diger seferinde de kendi takim arkadasiyla ugrasti.
    Yani bunlar hesapta olmayan etkenlerdir.

    Benim bahsettigim detayda Kenan ile ilgilidir.
    Yani tabiki Laverty kotu pilot degil, oyle olsa, SBK da ne isi var?
    Ama Kenan frenlerini çok iyi kullanabilen bir pilot.
    Laverty ne kadar kaçarsa kaçsin ilk virajda tepesine biner.


    Simdi seyirci olarak baktiginda gorunen sey baska tabi ama yaris esnasinda donen bin turlu dolap var.
    Biz buna taktik diyoruz.

    Bu taktige rakibi dusurmek de dahil.
    Hatirlarsan geçen yil bu dusurme uzerine çok tartismistik.

    Bir pilotta bu zaaf varsa, yapacagi tek sey one çikip kaçmaya çalismak.
    Ornegin ayni zaaf Spies'de var.
    Geçen yil kazandigi tum yarislari kaçarak basardi.
    Kaçamadigi her yarista dusurduler.
    Gerçi surus stili de dusmeye çok musait..
    Yani diger pilotlarin çok fazla çaba sarf etmesine gerek kalmadi.

    Laverty'nin de durumu bu.
    Kaçabilirse kaçar.
    Kaçamazsa duser.
    Dikkat edersen, one çikmadigi yarislara asla asilmiyor.
    Aman dusmeden bitireyim de puan kapayim çabasinda.
    Mesela Lascorz da bu zaaf yok.
    Yani asil tehlike Lascorz.

    Bir noktaya dikkatini çekmek isterim.
    Geçen yil SBK da en çok kazanan pilot Spies idi.
    Ama Haga son hafta dusmeseydi sampiyonlugu ancak ruyasinda gorecekti.

    SS de su anki duruma bakarsan meseleyi kavrayacagina inaniyorum.
    Bu gune kadar puan veren bes yaris kosuldu.
    Bu bes yarisin uçunu Laverty kazandi.
    Ama adam uçuncu.
    Sadece bir yaris kazanan LAscorz birinci ve yine bir yaris kazanan Kenan ikinci durumda.
    Dikkat!!!!
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #16
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Yazdıklarından çıkardığım, Kenan rakiplerinden birindense ikisini birden kolluyor şampiyonadaki durumlarına göre. Laverty ve Lascorz'la daha yarışın ilk virajında risk alıp pozisyon mücadelesine girmektense, Lascorz'un önünde bitirip, puanlamada gerisinde olan Laverty'nin kaçması riskini göze almış olabilir, mantıklı.

    Laverty'nin 3 yarış galibiyetine rağmen sadece 3. sırada olması kayda değer tabii ki. Ancak Lascorz ve Kenan şampiyonada Laverty'ye karşı olan avantajlarını fazlasıyla kullandılar.


    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Bir noktaya dikkatini çekmek isterim.
    Geçen yil SBK da en çok kazanan pilot Spies idi.
    Ama Haga son hafta dusmeseydi sampiyonlugu ancak ruyasinda gorecekti.
    Haga şanssızdı. Donington'da kendi hatasıyla düştü ve sakatlandı. Ancak Monza'daki yarışta koluna kuş (evet kuş) çarptı ve puan alamadı.

    Ama son yarıştaki hatası hiç baskı altında olmadığı bir anda (5. gidiyordu sağında solunda önünde arkasında kimse yoktu) geldi. Bence Spies öyle veya böyle daha çok haketti şampiyon olmayı.


    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Fakat bazen surprizler olur.
    Laverty'nin kazandigi butun yarislarda bu surprizler oldu maalesef.
    Hesaplar, onde Laverty kaçarken Kenan Lascorz'u ekarte eder seklindeyken, Lascorz'un takim arkadasi one sarkti.
    Kenan Lascorz'la ugrasacagina onunla ugrasti. (Philip Island. Ancak ben, o yarışta pistte sadece Laverty ve Kenan olsa bile Laverty'nin yine de kaçacağını düşünüyorum. Tabii ki Kenan'ın düşmesi bileğinden yara alması falan gibi etmenler vardı, o yüzden bu yarış tam kıstas değil).

    Bir diger seferinde de kendi takim arkadasiyla ugrasti. (Portimao, orada Kenan zaten kazandı. Pirro biraz hızlanıp Portimao'da yaptığı gibi ilk üçle birlikte gidebilirse Kenan'a çok faydası olur diye düşünüyorum).

    Ek olarak Monza'da da yarışın ilk virajınaa Lascorz illa "Kenan'ı geçeceğim" diye geç frenle girince bu sefer çıkışta çizgisini kaybetti, mecburen yavaşlayınca Kenan'da O'na çarpmamak için yavaşladı ve arkasındaki Davies'e geçildi. Davies ve Lascorz'la uğraşmak zorunda kalmasa Laverty'yle giderdi bence. Bir dahaki sefere böyle durumları daha iyi kontrol etmesi lazım.
    "Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Mevzuyu anlamissin guzel.
    Portimao'da Kenan kazandi dogru ama yanlis olan Pirro'nun Kenan'la kapismasi.
    Pirro tabi ki iyi yerlerde bitirmek için ugrasacak ama Kenan'i geçemeyecegini bal gibi biliyordu.
    Onun yerine gard yapip Lascorz'u kollasaydi, Kenan uzayip gidecek ti.
    Pirro'da sazan gibi hata yapip Lascorz'a geçilmeyecekti.
    Bu onemlidir.
    Onemlidir çunku Pirro Kenan yerine Lascorz'la ugrassa bugun Kenan ve Lascorz ayni puanda birinciligi paylasiyor olacaklardi.
    Tabi ki elestirmemek lazim.
    Her pilot katildigi yarisi kazanmak ister.
    Bu isin dogasi bu.


    Son yazdigin cumle zaten bu isin kilit noktasi.
    Yani iyi pilot olmak en hizli olmak demek degil.
    Iyi gard yapabiliyormusun?etrafindaki olaylari iyi çozumleyebiliyor ve ona gore pozisyon alabiliyormusun?
    Bunlar onemli.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18

    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    balıkesir
    Motosikleti
    honda-ınnova cbf 150
    maşallah tebrikler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)